 
		 
			 
			
			
			Dat is gewoon goed te overzien als je een recht stuk hebt en je je ogen daadwerkelijk gebruikt. Het is een zeer begrijpelijke overtreding op dat moment, in een situatie zoals door hem omschreven.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tot je iemand tegenkomt die met pech op de vluchtstrook staat.
 
			 
			
			
			Zullen we erover ophouden? Want dit is aan het verzandden in een zinloze discussie. Punten zijn gemaakt en bekend en hoe iedereen erover denkt is aan hunzelf.quote:Op zondag 24 maart 2013 03:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is gewoon goed te overzien als je een recht stuk hebt en je je ogen daadwerkelijk gebruikt. Het is een zeer begrijpelijke overtreding op dat moment, in een situatie zoals door hem omschreven.
Het is alleen niet bepaald een subtiele overtreding en er staat ook een behoorlijk boetebedrag voor (terecht, ook, want het kán wel heel erg gevaarlijk zijn). Verkeersagenten hebben haviksogen op dit gebied, dus onderschat het risico zeker niet.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Het kan best zijn dat meneer net daarvoor is geslipt en daarvoor de rest wil waarschuwen dat de weg gladder is dan het eruit ziet.quote:Op zondag 24 maart 2013 07:57 schreef Ridocar het volgende:
Een Chrysler Neon (volgens mij) die met alarmlichten langzaam reed. Wil ik inhalen, komt er een handje uit het raam, gebarend dat ik langzamer moet rijden. Ja daag, er mag misschien sneuw liggen, maar ik ga geen 45 achter iemand blijven rijden omdat meneer het gevaarlijk vindt.
 
			 
			
			
			Ohja, van die mensen die denken dat ze Formule 1-coureur zijn en de ideale lijn rijden over de vluchtstrookquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:46 schreef Cybje het volgende:
@Koepert ik rijd wel heel bewust. Zat mensen die ook over de vluchtstrook rijden (ik zie ze dagelijks), zeker in bochten. Maar die mensen doen dat onbewust en houden op dat moment waarschijnlijk minder rekening met de gevaren van de vluchtstrook. Zal me niks verbazen als minimaal een kwart van de mensen wel eens over de vluchtstrook rijdt zonder dat dat mag.
Eigenlijk was het niet eens de haast, want ik had ruim de tijd. Ik vertrek altijd ruim van tevoren, zodat ik niet met stress hoef te rijden. Dat was vanochtend ook het geval. Het was gewoon de ergernis en de erg makkelijke manier om het zo op te lossen, zonder (naar mijn gevoel) risico op gevaar en een boete.
Maar 150 rijden mag natuurlijk net zo goed niet en is ook gevaarlijkIk ben in Duitsland wel eens met zo'n snelheid op een auto met pech af gereden, die dus midden op twee rijbanen stond. Ik reageerde ruim op tijd, want ik lette goed op, maar ten opzichte van een stilstaand object voelt 150 toch ineens al een stuk gevaarlijker. Maar het rijdt wel lekker door
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ik zeg nietsquote:Op zondag 24 maart 2013 09:59 schreef Cybje het volgende:
Wel grappig om te zien dat het echt onmogelijk is om te stoppen met de discussie over mijn actie
 
  
			 
			
			
			Ik probeer daar altijd op de buitenste rijstroken te rijden, dus vanaf de A12 helemaal links of vanaf de A20 helemaal rechts. Grote kans dat je daar gewoon 120 kunt doorrijden, terwijl men in het midden aan het prutsen is.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:02 schreef Donderkonijn het volgende:
Mensen die bij de samenvoeging van de A12 en de A15, waar het 4 baans word besluiten om met een gangetje van 80 op de 2e baan van links te blijven rijden zodat letterlijk al het verkeer erachter voor de keuze staat: Of rechts inhalen en hopen dat meneer opa niet ineens een moment van helderheid heeft en naar rechts komt, OF vol in de ankers ( max toegestane snelheid 120) en dan erachter langs invoegen, daarbij verkeer hinderend dat wel normaal 120 rijd en OOK niet verwacht dat jij ff afremt naar 80 en naar links voegt.....
Serieus. Echte iedere keer weer ter hoogte van Gouda , zo moeilijk is het echt niet.
 
			 
			
			
			Misschien dat het dan een beetje doordringt wat voor idiote actie je uithaalt. Maar jij bent de perfecte chauffeur natuurlijk, dus jou gebeurt niksquote:Op zondag 24 maart 2013 09:59 schreef Cybje het volgende:
Wel grappig om te zien dat het echt onmogelijk is om te stoppen met de discussie over mijn actie

 
			 
			
			
			Omdat je een bord voor je kop hebt. Maargoed, jouw beslissing, jouw prent, jouw centen. Laten we hopen dat er niet meer personen betrokken raken.quote:Op zondag 24 maart 2013 09:59 schreef Cybje het volgende:
Wel grappig om te zien dat het echt onmogelijk is om te stoppen met de discussie over mijn actie
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dan heb ik hier eenquote:Op zondag 24 maart 2013 03:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Niet nodig. Het was namelijk een bewuste grammaticaspeling en men wekt bij mij de indruk dat niet door te hebben; precies volgens verwachting. Vandaar dus de huillach.
 voor jou, want overtogen betekent bezwangerd.
 voor jou, want overtogen betekent bezwangerd.
											 
			 
			
			
			Ja sorry maar als jij niet kan invoegen moet je ook niet naar linksgaan...dan moet je of bijremmen/gasgeven of een stukje over de vluchtstrook. Als iemand wil invoegen en ik kan geen kant op op de rechter baan dan heeft de invoeger toch echt pech.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:41 schreef HiddenResponse het volgende:
Jongen in een peogot die net naast mij blijft rijden tijdens het invoegen en ik dus niet kan invoegen op de snelweg. Ik zet mijn knipperlicht maar uit en ga gewoon langzaam naar links toe. Gaat die malloot ineens vol gas inhalen ( wat eerst dus niet kon ) en voor mij kort remmen zodat ik alleen zou schrikken en dat was hem ook gelukt. Wat een malloot was dat zeg. Daarna haalde ik hem in en zie ik hem allemaal gebaren maken. Sommige mensen sporen echt niet.
 
			 
			
			
			Waarom neem je niet gewoon wat gas terug en voeg je achter hem in?quote:Op zondag 24 maart 2013 11:41 schreef HiddenResponse het volgende:
Jongen in een peogot die net naast mij blijft rijden tijdens het invoegen en ik dus niet kan invoegen op de snelweg. Ik zet mijn knipperlicht maar uit en ga gewoon langzaam naar links toe.
 
			 
			
			
			Omdat hij met zijn voorkant bij mijn kont van de auto bleef hangen zodat ik niet kon invoegen. Als ik gas zou loslaten zat ik naast hem.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom neem je niet gewoon wat gas terug en voeg je achter hem in?
Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerdquote:Op zondag 24 maart 2013 12:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja sorry maar als jij niet kan invoegen moet je ook niet naar linksgaan...dan moet je of bijremmen/gasgeven of een stukje over de vluchtstrook. Als iemand wil invoegen en ik kan geen kant op op de rechter baan dan heeft de invoeger toch echt pech.
 
											 
			 
			
			
			Haha nee hoor de invoeger voert een speciale handeling uit en moet voorrang verlenen. Het ruimte geven aan een invoeger is een mag maar zeker geen moet. Zou lekker zijn als elke invoeger voorrang heeft...gebeurden er veel meer ongelukken.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Omdat hij met zijn voorkant bij mijn kont van de auto bleef hangen zodat ik niet kon invoegen. Als ik gas zou loslaten zat ik naast hem.
[..]
Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd
 
			 
			
			
			Geef je even gas bij en voeg je er voor inquote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
Omdat hij met zijn voorkant bij mijn kont van de auto bleef hangen zodat ik niet kon invoegen. Als ik gas zou loslaten zat ik naast hem.

Uh, neequote:Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd
 Jij moet voorrang verlenen aan hem, en dus zelf ruimte zoeken om in te voegen.
 Jij moet voorrang verlenen aan hem, en dus zelf ruimte zoeken om in te voegen.
											 
			 
			
			
			Waarom geef je dan niet even wat gas bij en voeg je voor hem in?quote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Omdat hij met zijn voorkant bij mijn kont van de auto bleef hangen zodat ik niet kon invoegen. Als ik gas zou loslaten zat ik naast hem.
Nee, zeker niet. Iemand die al op de snelweg rijdt en gewoon z'n snelheid constant houdt hoeft absoluut niet uit te wijken of ruimte te maken voor invoegers. De invoeger doet een speciale manoeuvre, dus die moet zorgen dat-ie dat doet zonder het verkeer dat al op de weg rijdt te hinderen.quote:Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd
 
			 
			
			
			 )
  )  
											 
			 
			
			
			Ik zag gisteren nog iemand in nota bene een Renault Twingo (oud model) die dat flikte bij een Audi op de snelweg; knipperlicht uit en gaan zeg maar ongeacht of er ruimte is.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Omdat hij met zijn voorkant bij mijn kont van de auto bleef hangen zodat ik niet kon invoegen. Als ik gas zou loslaten zat ik naast hem.
[..]
Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
 
			 
			
			
			Nee, leer maar gewoon invoegen. Zeker als het rustig is.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:29 schreef HiddenResponse het volgende:
En als je ziet dat een auto wil invoegen en je met je neus bij de achterkant van die auto zit laat je toch gewoon even je gas los zodat iemand kan invoegen of ben ik nu zo wereldvreemd (
 
			 
			
			
			A sociaal of hij zat gewoon niet op te letten; velen zijn in de auto namelijk met vanalles bezig behalve met autorijden en medeweggebruikers zeg maar. Onderschat de onkunde van een ander NOOIT; ga daar zeg maar juist altijd vanuit dát je de enige goede rijder bent in een wereld van #@#$%$quote:Op zondag 24 maart 2013 12:29 schreef HiddenResponse het volgende:
Even gegoogled of het echt zo is en jullie hebben gelijk ()
Maar dan alsnog vind ik het asociaal dat HIJ geen afstand hield. Oke, er kwam een auto aan waardoor dat niet meteen kon, maar als hij gas had losgelaten ( want ik reed al 130 waar je 120 mag, dus ik gaf al gas bij ), dan had hij gewoon in kunnen halen, maar na die rem actie haalde ik hem in met 130 en reed hij maar 120 of zoiets ( dus wat is het nut?). Dan kan ik wel fout zijn geweest maar hij gewoon asociaal dat hij mij niet laat invoegen en dan die remactie...
En als je ziet dat een auto wil invoegen en je met je neus bij de achterkant van die auto zit laat je toch gewoon even je gas los zodat iemand kan invoegen of ben ik nu zo wereldvreemd (
 
											 
			 
			
			
			Ik voeg juist altijd met snelheid in om niemand in de weg te zitten. Gewoon zoals ze je dat ook leren met rijles.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, leer maar gewoon invoegen. Zeker als het rustig is.
 
			 
			
			
			Dat is niet het enige hè. Invoegen is je aanpassen aan het verkeer wat al op de snelweg rijdt en zelf ruimte zoeken om in te voegen.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:38 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ik voeg juist altijd met snelheid in om niemand in de weg te zitten. Gewoon zoals ze je dat ook leren met rijles.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |