blijkbaar niet, terwijl ik helemaal niets verkeerd deed..quote:
Ja maar ik denk dat 99% van de mensen dat niet doet. het valt me gewoon vaak op...dan zie je in je achteruitkijkspiegel al een rij ledjes aan komen, en dan hebben ze achter niets branden terwijl het regenachtig/donker is.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:35 schreef delano.888 het volgende:
Dagrijverlichting kan je in 99% van de gevallen 'uitzetten' door een zekering er uit te halen. Hier ook gedaan.
Dat laatste is.een beetje een kul argument. Maakt vrijwel kks uit namelijk als je goede lampen gebruikt. (Praktijkervaring met meerdere transits...)quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:35 schreef delano.888 het volgende:
Dagrijverlichting kan je in 99% van de gevallen 'uitzetten' door een zekering er uit te halen. Hier ook gedaan.
En voor dat mensen gaan schreeuwen: ik zet altijd mijn lampen aan, maar door dat pas te doen na het starten gaan de lampen langer mee.
Oud model, nog niet verplicht. Alleen verplicht op nieuwe modellen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:47 schreef knep het volgende:
Ik kan de dagrijverlichting van mijn Alfa Giulietta gewoon uitzetten hoor, zit ergens in een standaard menu.
Misschien was het omdat je toeterde.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gaat standaard aan, en pas weer uit als je dimlicht aan zet.
Bij b.v.onze Astra en Corsa valt dit ook niet te regelen. .
Net trouwens een oud echtpaar wat vond dat ik te dicht achter hun reed bij een kruising waar zij rechtsaf moesten(en dus volledig vrij baan hadden.) Gingen ze midden op de kruising stil staan.pas toen ik na 5 sec toeterde stak opa een middelvinger op en reed weer verder.
![]()
WTF? Ik kwam pas bij de rotonde ervoor achter hun, heb dus hooguit 50 meter achter ze gereden, en hield gewoon voldoende afstand.
Misschien kenden ze de weg gewoon niet goed en moesten ze even goed kijken of ze idd wel naar rechts moesten?quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef Marco001 het volgende:
[..] .
Net trouwens een oud echtpaar wat vond dat ik te dicht achter hun reed bij een kruising waar zij rechtsaf moesten(en dus volledig vrij baan hadden.) Gingen ze midden op de kruising stil staan.pas toen ik na 5 sec toeterde stak opa een middelvinger op en reed weer verder.
![]()
WTF? Ik kwam pas bij de rotonde ervoor achter hun, heb dus hooguit 50 meter achter ze gereden, en hield gewoon voldoende afstand.
Gisteren voegde ik in vanaf A73 naar A73 richting de Waalbrug, kijk ik voor me; heel de rechterbaan leeg tot aan een vrachtwagen ruim 500 meter voor me, kijk ik in de achteruitkijk spiegel, heb ik achter me denk ik meer als een kilometer vrij, en links zat helemaal ramvol bumpertje aan bumpertje; echt hequote:Op woensdag 20 maart 2013 17:15 schreef Tsurany het volgende:
Fucking linksplakkers elke dag weer. Rot godverdomme op naar rechts.
Op de motor wel, maar ik was in blik.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:19 schreef Tsurany het volgende:
Ja gewoon rechtsinhalen volle gas hoppatee. Fuck that shit.
Gooi daar eens een bronnetje tegen aan! De mijne branden achter gewoon mee.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:22 schreef Tsurany het volgende:
Daar hebben we de verplichting voor dagrijverlichting al voor. Elke nieuwe auto is verplicht uitgerust met permanente verlichting aan de voorzijde. Enige nadeel is dat het juist expliciet verboden is verlichting aan de achterkant van de auto te voeren als dagrijverlichting is ingeschakeld.
Me de auto af en toe ook, wel behoedzaam.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op de motor wel, maar ik was in blik.
Hoe harder je er langs rijdt, hoe eerder je er voorbij bent. Alleen maar veiliger dusquote:Op woensdag 20 maart 2013 18:14 schreef blup het volgende:
[..]
Me de auto af en toe ook, wel behoedzaam.
6.19.7. Elektrische schakeling De dagrijlichten worden automatisch ingeschakeld wanneer de inrichting waarmee de motor wordt aangezet en/of afgezet zich in een zodanige stand bevindt dat de motor in werking kan zijn. De dagrijlichten worden automatisch gedoofd wanneer de mistvoorlichten of de koplichten worden ontstoken, behalve wanneer deze laatste worden gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven [14].quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:08 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Gooi daar eens een bronnetje tegen aan! De mijne branden achter gewoon mee.
Hier heb je niet zo'n taxipas hoor..quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:06 schreef NiGeLaToR het volgende:
nk eacht wel even maar dit begon een tijd te duren. Ik toeter maar een keer, rijden ze door en zetten ze de brommer aan de kant bij de ingang van
Rooie Seat Ibiza toevallig?quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
Heb ik de memo gemist dat we vandaag maar maximaal 60 km/h zouden rijden?
Een groene Suzuki Jimny en daarna een Ford Fiesta...quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:07 schreef Descendent het volgende:
[..]
Rooie Seat Ibiza toevallig?
Had ik voor me met 60 op een 100 weg; zat niet eens een bejaarde in maar een kerel van een jaartje of 30.
Vandaag was vooroordeelbevestigingsdag:
Ik had vandaag: 1 bumperklever; één doorgetrokken streep inhaler; één die iemand volkomen onnodig over het verdrijvingsvlak inhaalde en één die met 150 aan kwam scheuren terwijl de linker- en rechterbaan 90 reden wegens drukte....... en raad es??
Allemaal Audi's.
wisselbaan?quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:02 schreef Piles het volgende:
De hele A1 vanuit Amsterdam stond stil, en de wisselbaan was leeg. Waarom snappen mensen het niet
Niet deze domme, nutteloze discussie weer alsjeblieft. Dank.quote:
mwah, ik kom niet uit Belgie en wist ook niet wat een wisselstrook is/was..quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:04 schreef Anne het volgende:
sararaats komt uit België en bevindt zichzelf niet zo vaak (of vrijwel nooit) op de (Nederlandse) snelweg, dus volgens mij was het een gemeende vraag van haar wat een wisselbaan/strook inhoudt.
Die andere discussie gaan we hier inderdaad niet voeren.
Wat Marco zegt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, ik kom niet uit Belgie en wist ook niet wat een wisselstrook is/was..
Wijsneusquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Baan vervangen door strook...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wisselstrook
Sorry, ben er zo aan gewendquote:
Na mijn wijzigingen kent Wikipedia inderdaad de term wisselbaan. Daarvoor ging het altijd over wisselstroken in het gehele artikel en vond je niet het artikel als je op wisselbaan zocht.quote:
Helder. Ik ben meteen overtogen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:07 schreef Descendent het volgende:
Stadsbussen!(sommige in elk geval; dwz de bestuurders ervan....)
Mooi; dan hoef ik verder ook niets uit te leggen.quote:
Maak er maar nooit vanquote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:04 schreef Anne het volgende:
sararaats komt uit België en bevindt zichzelf niet zo vaak (of vrijwel nooit) op de (Nederlandse) snelweg, dus volgens mij was het een gemeende vraag van haar wat een wisselbaan/strook inhoudt.
Die andere discussie gaan we hier inderdaad niet voeren.
quote:
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:59 schreef Descendent het volgende:
[..]
Mooi; dan hoef ik verder ook niets uit te leggen.
Ah oke, enfin, dit was voor mij hooguit lastig, maar voor hun gevaarlijk. Als ze zich zo onbewust van de omgeving zijn acht ik ze in staat om midden op een 80 weg nog stil te gaan staan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier heb je niet zo'n taxipas hoor..
65+ers krijgen hier alleen korting op het OV.
Je hebt wel een regiotaxipas, maar die krijgt lang niet iedereen.
Ik zou je 'overtogen' nog maar eens opzoeken...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:07 schreef NoBody122 het volgende:
Weinig irritaties vandaag, op traag invoegende lui na (als zelfs ik met mijn 90 KM/u nog moet inhalen..)...
[..]
[..]
Idioot.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:10 schreef Cybje het volgende:
Ben er maar gewoon over de vluchtstrook voorbij gegaan toen. Verder praktisch geen verkeer, dus geen politie en dus geen boete. Net zo goed niet netjes, maar het werkt.
Idioot: Ja.quote:
Correct. Vrachtwagenchauffeur idioot bezig, ik ook idioot bezig. Lijkt me wel zo eerlijk.quote:
Tot je iemand tegenkomt die met pech op de vluchtstrook staat.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:59 schreef Cybje het volgende:
[..]
Correct. Vrachtwagenchauffeur idioot bezig, ik ook idioot bezig. Lijkt me wel zo eerlijk.
Daarnaast is het totaal ongevaarlijk, was niemand op de weg verder. Ik snap echt niet dat die idioot niet even die paar seconden kon wachten, zodat ik niet pal op de rem had gehoeven. En hij snapt waarschijnlijk niet dat er dan een idioot ineens de vluchtstrook neemt
Iddquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tot je iemand tegenkomt die met pech op de vluchtstrook staat.
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:59 schreef Cybje het volgende:
[..]
Correct. Vrachtwagenchauffeur idioot bezig, ik ook idioot bezig. Lijkt me wel zo eerlijk.
Ik let natuurlijk wel op slimmerd. Daarnaast kan er op de rijbaan net zo goed iemand met pech staan. Gewoon altijd goed opletten, ongeacht waar je rijdt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tot je iemand tegenkomt die met pech op de vluchtstrook staat.
Tuurlijk, op de vluchtstrook is het eigenlijk net zo (on)veilig als op de rest van de weg, al helemaal in het donker. Waarom denk je dat dat stukje weg de vluchtstrook heet?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:11 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ik let natuurlijk wel op slimmerd. Daarnaast kan er op de rijbaan net zo goed iemand met pech staan. Gewoon altijd goed opletten, ongeacht waar je rijdt.
Het was al niet helemaal donker meer. Objecten zonder licht (dus auto's met pech zonder alarmlichten) waren goed te zien als die er zouden zijn geweest.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tuurlijk, op de vluchtstrook is het eigenlijk net zo (on)veilig als op de rest van de weg, al helemaal in het donker. Waarom denk je dat dat stukje weg de vluchtstrook heet?
Ik geloof je niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:19 schreef Cybje het volgende:
Geloof me maar, het was echt niet onveilig
Ja, als jij naast een vrachtwagen rijdt. Knap.quote:en anders had ik gewoon terug de rijbaan op gekund.
Tja, maar om daar op te reageren met een actie die nog tien keer zo stom is?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:06 schreef Sloggi het volgende:
Autorijden bestaat nu eenmaal voor een groot deel uit het omgaan met andermans stommiteiten.
Dat is mijn punt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja, maar om daar op te reageren met een actie die nog tien keer zo stom is?
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:31 schreef Sounddragon het volgende:
Vergeten we allemaal niet zo af en toe die topicpointer begrijpend te lezen?
Het zakt allemaal weer een beetje de verkeerde kant op.
Geldt dit niet ook voor bepaalde weggebruikers?quote:>> Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg <<
Jeetje, zielig figuur. Gaan pesten omdat jij toeterde, wat hij zelf uitlokte omdat 'ie vol door rood reed.quote:Op zondag 24 maart 2013 02:39 schreef Peerijsje het volgende:
Vandaag bij mijn woonplaats van de rondweg net een N-weg op gereden. Sta als eerste voor een stoplicht.
Het wordt groen dus ik trek op en ik zie van links nog net een busje door rood rijden dus ik schrok al een beetje. Komt er gewoon nog een hufter in een 5 serie Touring achteraan door het rode licht dus ik moet op de rem om er niet tegenaan te rijden. Nogal verontwaardigd toeter ik om aan te geven wat hij doet vrij gevaarlijk is. Ik zie hem naar mij kijken en als hij voor mij rijdt kijkt hij nog eens in zijn spiegel waarbij ik met mijn vinger op mijn slaap tik om aan te geven dat hij na moet denken.
Meneer gaat vervolgens in zijn spiegel kijkend bewust 50 rijden waar je 80 mag om na een aantal seconden hard op te trekken.
Wat een zielige hufter zeg.
Niet nodig. Het was namelijk een bewuste grammaticaspeling en men wekt bij mij de indruk dat niet door te hebben; precies volgens verwachting. Vandaar dus de huillach.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:51 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik zou je 'overtogen' nog maar eens opzoeken...
Dat is gewoon goed te overzien als je een recht stuk hebt en je je ogen daadwerkelijk gebruikt. Het is een zeer begrijpelijke overtreding op dat moment, in een situatie zoals door hem omschreven.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tot je iemand tegenkomt die met pech op de vluchtstrook staat.
Zullen we erover ophouden? Want dit is aan het verzandden in een zinloze discussie. Punten zijn gemaakt en bekend en hoe iedereen erover denkt is aan hunzelf.quote:Op zondag 24 maart 2013 03:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is gewoon goed te overzien als je een recht stuk hebt en je je ogen daadwerkelijk gebruikt. Het is een zeer begrijpelijke overtreding op dat moment, in een situatie zoals door hem omschreven.
Het is alleen niet bepaald een subtiele overtreding en er staat ook een behoorlijk boetebedrag voor (terecht, ook, want het kán wel heel erg gevaarlijk zijn). Verkeersagenten hebben haviksogen op dit gebied, dus onderschat het risico zeker niet.
Het kan best zijn dat meneer net daarvoor is geslipt en daarvoor de rest wil waarschuwen dat de weg gladder is dan het eruit ziet.quote:Op zondag 24 maart 2013 07:57 schreef Ridocar het volgende:
Een Chrysler Neon (volgens mij) die met alarmlichten langzaam reed. Wil ik inhalen, komt er een handje uit het raam, gebarend dat ik langzamer moet rijden. Ja daag, er mag misschien sneuw liggen, maar ik ga geen 45 achter iemand blijven rijden omdat meneer het gevaarlijk vindt.
Ohja, van die mensen die denken dat ze Formule 1-coureur zijn en de ideale lijn rijden over de vluchtstrookquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:46 schreef Cybje het volgende:
@Koepert ik rijd wel heel bewust. Zat mensen die ook over de vluchtstrook rijden (ik zie ze dagelijks), zeker in bochten. Maar die mensen doen dat onbewust en houden op dat moment waarschijnlijk minder rekening met de gevaren van de vluchtstrook. Zal me niks verbazen als minimaal een kwart van de mensen wel eens over de vluchtstrook rijdt zonder dat dat mag.
Eigenlijk was het niet eens de haast, want ik had ruim de tijd. Ik vertrek altijd ruim van tevoren, zodat ik niet met stress hoef te rijden. Dat was vanochtend ook het geval. Het was gewoon de ergernis en de erg makkelijke manier om het zo op te lossen, zonder (naar mijn gevoel) risico op gevaar en een boete.
Maar 150 rijden mag natuurlijk net zo goed niet en is ook gevaarlijkIk ben in Duitsland wel eens met zo'n snelheid op een auto met pech af gereden, die dus midden op twee rijbanen stond. Ik reageerde ruim op tijd, want ik lette goed op, maar ten opzichte van een stilstaand object voelt 150 toch ineens al een stuk gevaarlijker. Maar het rijdt wel lekker door
Ik zeg nietsquote:Op zondag 24 maart 2013 09:59 schreef Cybje het volgende:
Wel grappig om te zien dat het echt onmogelijk is om te stoppen met de discussie over mijn actie
Ik probeer daar altijd op de buitenste rijstroken te rijden, dus vanaf de A12 helemaal links of vanaf de A20 helemaal rechts. Grote kans dat je daar gewoon 120 kunt doorrijden, terwijl men in het midden aan het prutsen is.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:02 schreef Donderkonijn het volgende:
Mensen die bij de samenvoeging van de A12 en de A15, waar het 4 baans word besluiten om met een gangetje van 80 op de 2e baan van links te blijven rijden zodat letterlijk al het verkeer erachter voor de keuze staat: Of rechts inhalen en hopen dat meneer opa niet ineens een moment van helderheid heeft en naar rechts komt, OF vol in de ankers ( max toegestane snelheid 120) en dan erachter langs invoegen, daarbij verkeer hinderend dat wel normaal 120 rijd en OOK niet verwacht dat jij ff afremt naar 80 en naar links voegt.....
Serieus. Echte iedere keer weer ter hoogte van Gouda , zo moeilijk is het echt niet.
Misschien dat het dan een beetje doordringt wat voor idiote actie je uithaalt. Maar jij bent de perfecte chauffeur natuurlijk, dus jou gebeurt niksquote:Op zondag 24 maart 2013 09:59 schreef Cybje het volgende:
Wel grappig om te zien dat het echt onmogelijk is om te stoppen met de discussie over mijn actie
Omdat je een bord voor je kop hebt. Maargoed, jouw beslissing, jouw prent, jouw centen. Laten we hopen dat er niet meer personen betrokken raken.quote:Op zondag 24 maart 2013 09:59 schreef Cybje het volgende:
Wel grappig om te zien dat het echt onmogelijk is om te stoppen met de discussie over mijn actie
Dan heb ik hier eenquote:Op zondag 24 maart 2013 03:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Niet nodig. Het was namelijk een bewuste grammaticaspeling en men wekt bij mij de indruk dat niet door te hebben; precies volgens verwachting. Vandaar dus de huillach.
Ja sorry maar als jij niet kan invoegen moet je ook niet naar linksgaan...dan moet je of bijremmen/gasgeven of een stukje over de vluchtstrook. Als iemand wil invoegen en ik kan geen kant op op de rechter baan dan heeft de invoeger toch echt pech.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:41 schreef HiddenResponse het volgende:
Jongen in een peogot die net naast mij blijft rijden tijdens het invoegen en ik dus niet kan invoegen op de snelweg. Ik zet mijn knipperlicht maar uit en ga gewoon langzaam naar links toe. Gaat die malloot ineens vol gas inhalen ( wat eerst dus niet kon ) en voor mij kort remmen zodat ik alleen zou schrikken en dat was hem ook gelukt. Wat een malloot was dat zeg. Daarna haalde ik hem in en zie ik hem allemaal gebaren maken. Sommige mensen sporen echt niet.
Waarom neem je niet gewoon wat gas terug en voeg je achter hem in?quote:Op zondag 24 maart 2013 11:41 schreef HiddenResponse het volgende:
Jongen in een peogot die net naast mij blijft rijden tijdens het invoegen en ik dus niet kan invoegen op de snelweg. Ik zet mijn knipperlicht maar uit en ga gewoon langzaam naar links toe.
Omdat hij met zijn voorkant bij mijn kont van de auto bleef hangen zodat ik niet kon invoegen. Als ik gas zou loslaten zat ik naast hem.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom neem je niet gewoon wat gas terug en voeg je achter hem in?
Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerdquote:Op zondag 24 maart 2013 12:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja sorry maar als jij niet kan invoegen moet je ook niet naar linksgaan...dan moet je of bijremmen/gasgeven of een stukje over de vluchtstrook. Als iemand wil invoegen en ik kan geen kant op op de rechter baan dan heeft de invoeger toch echt pech.
Haha nee hoor de invoeger voert een speciale handeling uit en moet voorrang verlenen. Het ruimte geven aan een invoeger is een mag maar zeker geen moet. Zou lekker zijn als elke invoeger voorrang heeft...gebeurden er veel meer ongelukken.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Omdat hij met zijn voorkant bij mijn kont van de auto bleef hangen zodat ik niet kon invoegen. Als ik gas zou loslaten zat ik naast hem.
[..]
Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd
Geef je even gas bij en voeg je er voor inquote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
Omdat hij met zijn voorkant bij mijn kont van de auto bleef hangen zodat ik niet kon invoegen. Als ik gas zou loslaten zat ik naast hem.
Uh, neequote:Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd
Waarom geef je dan niet even wat gas bij en voeg je voor hem in?quote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Omdat hij met zijn voorkant bij mijn kont van de auto bleef hangen zodat ik niet kon invoegen. Als ik gas zou loslaten zat ik naast hem.
Nee, zeker niet. Iemand die al op de snelweg rijdt en gewoon z'n snelheid constant houdt hoeft absoluut niet uit te wijken of ruimte te maken voor invoegers. De invoeger doet een speciale manoeuvre, dus die moet zorgen dat-ie dat doet zonder het verkeer dat al op de weg rijdt te hinderen.quote:Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd
Ik zag gisteren nog iemand in nota bene een Renault Twingo (oud model) die dat flikte bij een Audi op de snelweg; knipperlicht uit en gaan zeg maar ongeacht of er ruimte is.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Omdat hij met zijn voorkant bij mijn kont van de auto bleef hangen zodat ik niet kon invoegen. Als ik gas zou loslaten zat ik naast hem.
[..]
Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
Nee, leer maar gewoon invoegen. Zeker als het rustig is.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:29 schreef HiddenResponse het volgende:
En als je ziet dat een auto wil invoegen en je met je neus bij de achterkant van die auto zit laat je toch gewoon even je gas los zodat iemand kan invoegen of ben ik nu zo wereldvreemd (
A sociaal of hij zat gewoon niet op te letten; velen zijn in de auto namelijk met vanalles bezig behalve met autorijden en medeweggebruikers zeg maar. Onderschat de onkunde van een ander NOOIT; ga daar zeg maar juist altijd vanuit dát je de enige goede rijder bent in een wereld van #@#$%$quote:Op zondag 24 maart 2013 12:29 schreef HiddenResponse het volgende:
Even gegoogled of het echt zo is en jullie hebben gelijk ()
Maar dan alsnog vind ik het asociaal dat HIJ geen afstand hield. Oke, er kwam een auto aan waardoor dat niet meteen kon, maar als hij gas had losgelaten ( want ik reed al 130 waar je 120 mag, dus ik gaf al gas bij ), dan had hij gewoon in kunnen halen, maar na die rem actie haalde ik hem in met 130 en reed hij maar 120 of zoiets ( dus wat is het nut?). Dan kan ik wel fout zijn geweest maar hij gewoon asociaal dat hij mij niet laat invoegen en dan die remactie...
En als je ziet dat een auto wil invoegen en je met je neus bij de achterkant van die auto zit laat je toch gewoon even je gas los zodat iemand kan invoegen of ben ik nu zo wereldvreemd (
Ik voeg juist altijd met snelheid in om niemand in de weg te zitten. Gewoon zoals ze je dat ook leren met rijles.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, leer maar gewoon invoegen. Zeker als het rustig is.
Dat is niet het enige hè. Invoegen is je aanpassen aan het verkeer wat al op de snelweg rijdt en zelf ruimte zoeken om in te voegen.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:38 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ik voeg juist altijd met snelheid in om niemand in de weg te zitten. Gewoon zoals ze je dat ook leren met rijles.
Je mag de invoeger niet hinderen. Dus bijvoorbeeld gas bijgeven of loslaten om er maar naast te blijven of een gat dichtrijden.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd
ik ook, maar het is me al meermalen overkomen dat zo iemand denkt van "oh ja, nu moet ik naar rechts ", en dan met 80 3 banen over schiet. En als het druk is en je komt van de havens af, dan heb je vaak niet zoveel keus.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik probeer daar altijd op de buitenste rijstroken te rijden, dus vanaf de A12 helemaal links of vanaf de A20 helemaal rechts. Grote kans dat je daar gewoon 120 kunt doorrijden, terwijl men in het midden aan het prutsen is.
Als je aan komt rijden op de oprit van een snelweg, kun je toch de snelheid van het verkeer op de snelweg inschatten en dan je gas loslaten zodat je achter hem in kunt voegen.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:29 schreef HiddenResponse het volgende:
Even gegoogled of het echt zo is en jullie hebben gelijk ()
Maar dan alsnog vind ik het asociaal dat HIJ geen afstand hield. Oke, er kwam een auto aan waardoor dat niet meteen kon, maar als hij gas had losgelaten ( want ik reed al 130 waar je 120 mag, dus ik gaf al gas bij ), dan had hij gewoon in kunnen halen, maar na die rem actie haalde ik hem in met 130 en reed hij maar 120 of zoiets ( dus wat is het nut?). Dan kan ik wel fout zijn geweest maar hij gewoon asociaal dat hij mij niet laat invoegen en dan die remactie...
En als je ziet dat een auto wil invoegen en je met je neus bij de achterkant van die auto zit laat je toch gewoon even je gas los zodat iemand kan invoegen of ben ik nu zo wereldvreemd (
Heb pas ná het reageren de rest van de reacties gelezen, de discussiestatus is me dus bekend.quote:Op zondag 24 maart 2013 05:12 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Zullen we erover ophouden? Want dit is aan het verzandden in een zinloze discussie. Punten zijn gemaakt en bekend en hoe iedereen erover denkt is aan hunzelf.
Is het werkelijk? Dat zal dan wel zo zijnquote:Op zondag 24 maart 2013 12:09 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Dan heb ik hier eenvoor jou, want overtogen betekent bezwangerd.
quote:Op maandag 25 maart 2013 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is het werkelijk? Dat zal dan wel zo zijn
Hier erger ik mij ook zo ontzettend aan. Mensen die hun knipperlicht uitzetten en dan meteen invoegen zonder ook maar te kijken of er ruimte is en verwachten dat jij ruimte voor hen maaktquote:
niet zo vaak gebeurt: Ja, men maakt wel ruimte voor elkaar, maar men gaat er niet zomaar vanuit dat het ook daadwerkelijk gebeurt en blijft nog wel de spiegels gebruiken en heeft de regel in het achterhoofd. Niet allemaal, uiteraard, met het gros wel. Merk dat ik hier een stuk minder irritaties heb op de weg dan in NL.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:49 schreef larry91 het volgende:
[..]
Hier erger ik mij ook zo ontzettend aan. Mensen die hun knipperlicht uitzetten en dan meteen invoegen zonder ook maar te kijken of er ruimte is en verwachten dat jij ruimte voor hen maakt
Niet gevraagd voor een seksdate?quote:Op zondag 24 maart 2013 21:18 schreef Triptamine2 het volgende:
Net had ik een meisje voor me die hem echt net had. Ze had het druk met de radio, toen met haar telefoon, toen MOEST ze even 30 rijden waar je 60 moet want ja, haar pony zat niet goed, the horror.
Rijbewijs afpakken. Gewoon daar niet moeilijk over doen. Niet opletten = niet rijden
Dit had ik net 10 min geleden (net thuis) maar dan was ik inde invoegende partij. Niet dat ik hem gelijk naar rechts flikker, maar ik had meneer die er per se rechts langs wou met een noodgang gewoon niet gezien. En nog druk gebaren en doen terwijl ik al een sorry gebaar maakte. Ach ja, valt me wel vaker op dat bepaalde types in oude Merc's/Bmw's 0,0 verkeersinzicht hebben.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:49 schreef larry91 het volgende:
[..]
Hier erger ik mij ook zo ontzettend aan. Mensen die hun knipperlicht uitzetten en dan meteen invoegen zonder ook maar te kijken of er ruimte is en verwachten dat jij ruimte voor hen maakt
Hoezo? Hij is niet degene die fout zit.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:30 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit had ik net 10 min geleden (net thuis) maar dan was ik inde invoegende partij. Niet dat ik hem gelijk naar rechts flikker, maar ik had meneer die er per se rechts langs wou met een noodgang gewoon niet gezien. En nog druk gebaren en doen terwijl ik al een sorry gebaar maakte. Ach ja, valt me wel vaker op dat bepaalde types in oude Merc's/Bmw's 0,0 verkeersinzicht hebben.
Je mag er 100. Ik weet zeker dat ie NIET met die snelheid aan kwam zetten, want ik spiegel altijd 2 x en hij zat er niet toen ik keek, en ik reed op de middelste baan en was al 1 baan naar rechts gevoegd op een 3 baans weg. Dus als ie er langs wou had ie een baan naar links gemoeten.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:32 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Hoezo? Hij is niet degene die fout zit.
Dat weet dan weer niemand, bijzonder he.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:38 schreef Luxuria het volgende:
Oh het was dus niet tijdens het oprijden van de snelweg, want daar ging het over.
Hoe gebaar je eigenlijk sorry?
Echt erg eigenlijk hequote:Op maandag 25 maart 2013 16:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat weet dan weer niemand, bijzonder he.
En dat terwijl het internationale gebaar voor vriendschap en waardering weer zo bekend is.
Soms he, zou ik met dat soort momenten gewoon graag een oude rammelbak willen hebben en dan blijven doorrijden.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:15 schreef Balsam het volgende:
Mensen die hun auto naar links willen gooien terwijl ik naast hun rij, terwijl ze gewoon een beetje gas bij haddden kunnen geven zodat ze voor mij konden als ze op links wouden rijden.
Maar op rechts voor hun was er nog ruimte en de afstand tot het kruispunt was nog vrij groot.
Toch wou deze oudere dame haar grijze fiat punto naar links in mijn auto gooien, waar ik geen mogelijkheid had tot uitwijken.
Zelfs na een paar keer flink op mijn toeter te hebben gedrukt bleef zij stug doorduwen, gelukkig zag ik dat de auto achter mij naar rechts was gegaan zodat ik kon remmen.
verkoop je auto, koop een oude rammelbak. probleem opgelostquote:Op maandag 25 maart 2013 20:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Soms he, zou ik met dat soort momenten gewoon graag een oude rammelbak willen hebben en dan blijven doorrijden.
Maar kijk niet raar op als je nog een bekeuring na krijgt + je verzekering niets vergoed.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
verkoop je auto, koop een oude rammelbak. probleem opgelost
moet je je wel afvragen wie van de 2 de grootste debiel is natuurlijk, maar toch
Ik heb een oude rammelbak en krijg daardoor juist vaak ruimte omdat mensen de indruk krijgen dat het me geen reet boeit als ze me aanrijden.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Soms he, zou ik met dat soort momenten gewoon graag een oude rammelbak willen hebben en dan blijven doorrijden.
Waarom denk je dat ik het niet doe?quote:Op maandag 25 maart 2013 20:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
moet je je wel afvragen wie van de 2 de grootste debiel is natuurlijk, maar toch
Dat durf ik in twijfel te trekken. De ander duwt hem immers bij jou naar binnen (en hoe vaak gebeurt het niet dat mensen bluffen en op het laatste moment toch terugsturen?).quote:Op maandag 25 maart 2013 20:25 schreef jitzzzze het volgende:
Maar kijk niet raar op als je nog een bekeuring na krijgt + je verzekering niets vergoed.
ik denk omdat het teveel tijd kostquote:Op maandag 25 maart 2013 20:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik het niet doe?
[..]
Dat durf ik in twijfel te trekken. De ander duwt hem immers bij jou naar binnen (en hoe vaak gebeurt het niet dat mensen bluffen en op het laatste moment toch terugsturen?).
Het zou me niets verbazen als jij niet eens je best doet om het te voorkomen (ook al duwt die ander hen bij je naar binnen (quote:Op maandag 25 maart 2013 20:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik het niet doe?
[..]
Dat durf ik in twijfel te trekken. De ander duwt hem immers bij jou naar binnen (en hoe vaak gebeurt het niet dat mensen bluffen en op het laatste moment toch terugsturen?).
En omdat je, al is het alleen al lichamelijk, er nooit beter uitkomt.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik denk omdat het teveel tijd kost
Tsja. Hoeveel mensen verstijven niet als ze zoiets zien gebeuren of meemaken of willen een rare manoeuvre maken? Ik snap wat je bedoelt, maar vraag mij af of men dat zomaar kan zeggen. Daarbij moet je natuurlijk ook maar net de ruimte hebben tot uitwijken o.i.d.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als jij niet eens je best doet om het te voorkomen (ook al duwt die ander hen bij je naar binnen (![]()
))dat je verzekering het dan op opzettelijkheid of roekeloosheid gooit. En beiden zijn uitsluitingsgronden.
Maar goed, het is niet op waarheid gebaseerd en slechts mijn invulling van de polisvoorwaarden.
True, je hebt helemaal gelijk.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En omdat je, al is het alleen al lichamelijk, er nooit beter uitkomt.
[..]
Tsja. Hoeveel mensen verstijven niet als ze zoiets zien gebeuren of meemaken of willen een rare manoeuvre maken? Ik snap wat je bedoelt, maar vraag mij af of men dat zomaar kan zeggen. Daarbij moet je natuurlijk ook maar net de ruimte hebben tot uitwijken o.i.d.
Standaard verhaal in de spits toch? Vaak ook zonder knipperlicht.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:49 schreef larry91 het volgende:
[..]
Hier erger ik mij ook zo ontzettend aan. Mensen die hun knipperlicht uitzetten en dan meteen invoegen zonder ook maar te kijken of er ruimte is en verwachten dat jij ruimte voor hen maakt
echt hé, ik krijg soms de neiging om 2x 50W Xenon verstralers in mijn bumper te monteren om het ze duidelijk te maken, maarja dan ben ik ook geen haar beterquote:Op maandag 25 maart 2013 22:44 schreef knep het volgende:
[..]
Standaard verhaal in de spits toch? Vaak ook zonder knipperlicht.
Tuurlijk joh, overdrijven is ook een vakquote:Op maandag 25 maart 2013 20:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar kijk niet raar op als je nog een bekeuring na krijgt + je verzekering niets vergoed.
daarom doe ik het ook niet. Maar vertel eens, waarom reageer je niet inhoudelijk op mijn post? Dit kinderlijk bashen kan iedereen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, overdrijven is ook een vak
Je bedoelt de "uitrit" van het ziekenhuis? (Rechtsaf naar kruising/Sontplein, Linksaf richting JC Kapteyn/Korrewegwijk? Dat is idd n kloterige.. Heel veel mensen vinden het schijnbaar eng dat ze dan direct naast een andere auto terecht komen idd..quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:37 schreef Marco001 het volgende:
Goed, je hebt als je bij het UMCG weg rijd richting sontplein een kruising die zo is ingericht dat je alleen hoef te wachten op fietsers. Wat ik me echter afvraag, is waarom men daar wacht opauto's waar ze helemaal geen last van zouden hebben. (Zie maps, word daar 2baans.
Oh, en dan ook nog boos reageren omdat je even zacht toetert dat de dame(kort pittig kapsel, Renault scenic ) staat stil te staan terwijl je haaet hebt en graag door wilt rijden.
Inderdaad.. Maar goed, misschien ben ik daar dan ook weer bevoorrecht doordat ik er heel vaak kom(taxi).quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:49 schreef Koepert het volgende:
[..]
Je bedoelt de "uitrit" van het ziekenhuis? (Rechtsaf naar kruising/Sontplein, Linksaf richting JC Kapteyn/Korrewegwijk? Dat is idd n kloterige.. Heel veel mensen vinden het schijnbaar eng dat ze dan direct naast een andere auto terecht komen idd..
Het kruispunt verderop (bij pand Rabobank) is ook moeilijk voor sommigen btw. Vanaf stationkant kun je dan rechtsaf, daarnaast rechtdoor naar mcD/Ikea en linksaf richting UMCG en daar weer naast alleen linksaf naar UMCG.
Die middelste snappen veel mensen niet. Ik stond daar een keer, paar jaar geleden, knipper naar links aan (stond op de rechtdoor/linksaf), komt een auto naast me staan, Groen, rijden allebei naar links en op moment dat ik dus ter hoogte van die hoge stoep zit komt meneer naar rechts zeilen.. ik kon nergens naartoe..(auto vrij dicht achter me) behalve de stoep op... wat via zijn wiel ook lukte.. (Wiel op/tegen wiel = soort lanceerwerking oid..) en meneer had niks door... tot ik weer druk gebarend achter hem kwam rijden.. Gelukkig geen grote schade, maar toch..
gewoon doodrijden, doe ik ook altijd....quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:00 schreef Charged het volgende:
Blegh..vandaag weer in een tunnel gewerkt,alles netjes uitgepionned,bordjes werk in uitvoering en de lampjes netjes aan en dan nog van die klote schooljeugd op de fiets die de pionnen willen omtrappen (hebben ze wel last van de enkels met die verzwaarde voet),langs knallende scooters en oude opa's en oma's die dan in 1 keer niet meer langs durven.
Werk met hogedruk apparatuur..af en toe heeeel erg zin om eens richting het klootzakkie te knallen...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:07 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
gewoon doodrijden, doe ik ook altijd....
(sommige peepz vragen er om...)
Jij gaat nog mild met ze om, ik zou gelijk mijn Carmageddon tafarelen uitgehaald hebben...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:09 schreef Charged het volgende:
[..]
Werk met hogedruk apparatuur..af en toe heeeel erg zin om eens richting het klootzakkie te knallen...
Al grijpen we er af en toe wel eens eentje in de kraag....je moet eens zien hoe braaf ze de pion netjes terugzetten.
Ach...wat ik af en toe zou willen doenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:12 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Jij gaat nog mild met ze om, ik zou gelijk mijn Carmageddon tafarelen uitgehaald hebben...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |