abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124440433
Dus had je prima zelf je gas los kunnen laten om achter hem in te voegen, zoals het hoort. Je hoeft er niet per se voor..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  FOK!fotograaf zondag 24 maart 2013 @ 15:58:39 #252
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124445707
Zo'n figuur dat op de teller 70 blijft rijden op een 80 weg, maar dan vervolgens 80 gaan rijden zodra je de bebouwde kom in gaat... Grrrr.
En al die onnodig linksrijders vandaag. En welke mongool heeft bedacht om de spitsstrook open te doen op zondag? In 2 richtingen. 8)7
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd :?
Je mag de invoeger niet hinderen. Dus bijvoorbeeld gas bijgeven of loslaten om er maar naast te blijven of een gat dichtrijden. ;) De invoeger is echter zelf verantwoordelijk voor zijn/haar manoeuvre en dient zelf te anticiperen op de rest van het verkeer.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124450357
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:06 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik probeer daar altijd op de buitenste rijstroken te rijden, dus vanaf de A12 helemaal links of vanaf de A20 helemaal rechts. Grote kans dat je daar gewoon 120 kunt doorrijden, terwijl men in het midden aan het prutsen is.
ik ook, maar het is me al meermalen overkomen dat zo iemand denkt van "oh ja, nu moet ik naar rechts ", en dan met 80 3 banen over schiet. En als het druk is en je komt van de havens af, dan heb je vaak niet zoveel keus.
  zondag 24 maart 2013 @ 21:13:47 #254
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124459800
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:29 schreef HiddenResponse het volgende:
Even gegoogled of het echt zo is en jullie hebben gelijk ( :{ )

Maar dan alsnog vind ik het asociaal dat HIJ geen afstand hield. Oke, er kwam een auto aan waardoor dat niet meteen kon, maar als hij gas had losgelaten ( want ik reed al 130 waar je 120 mag, dus ik gaf al gas bij ), dan had hij gewoon in kunnen halen, maar na die rem actie haalde ik hem in met 130 en reed hij maar 120 of zoiets ( dus wat is het nut?). Dan kan ik wel fout zijn geweest maar hij gewoon asociaal dat hij mij niet laat invoegen en dan die remactie...

En als je ziet dat een auto wil invoegen en je met je neus bij de achterkant van die auto zit laat je toch gewoon even je gas los zodat iemand kan invoegen of ben ik nu zo wereldvreemd ( :'(
Als je aan komt rijden op de oprit van een snelweg, kun je toch de snelheid van het verkeer op de snelweg inschatten en dan je gas loslaten zodat je achter hem in kunt voegen.
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 24 maart 2013 @ 21:18:19 #255
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_124460085
Net had ik een meisje voor me die hem echt net had. Ze had het druk met de radio, toen met haar telefoon, toen MOEST ze even 30 rijden waar je 60 moet want ja, haar pony zat niet goed, the horror.

Rijbewijs afpakken. Gewoon daar niet moeilijk over doen. Niet opletten = niet rijden
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_124465709
Ik had bij de afslag Oostzaan iemand die levensmoe was, er zijn 4 rijbanen.
Ik stond voor linksaf op de meest linkerbaan, naast mij een vrachtwagen, en daarnaast schijnbaar een Duitser in een personen auto.
De vrachtwagen stond ook voor linksaf voorgesorteerd, en de andere personen auto stond voor rechtdoor voorgesorteerd.
Op een moment hoor ik een toeter maar doe er voor de rest niets mee aangezien er geen auto achter mij staat en die vrachtwagen naast mij het zeker niet is.
De lichten voor linksaf gaan op groen en ik duik voorbij die vrachtwagen en zie in mijn binnenspiegel de vrachtwagen de bocht in gaan en plots schiet die duitser dus vanuit de baan voor rechtdoor naar links toe vlak voor die vrachtwagen.
Die had dus echt zijn hart in zijn keel zitten (was een collega van mij bleek later) en de Duitser kreeg gelijk een lichtsalvo en een flinke toeter van die vrachtwagen.
Ging echt maar net goed, en die vrouw bleef maar stug voor zich kijken en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
  Spellchecker maandag 25 maart 2013 @ 00:47:42 #257
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_124471342
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 05:12 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Zullen we erover ophouden? Want dit is aan het verzandden in een zinloze discussie. Punten zijn gemaakt en bekend en hoe iedereen erover denkt is aan hunzelf.
Heb pas nį het reageren de rest van de reacties gelezen, de discussiestatus is me dus bekend.
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:09 schreef Jirdo het volgende:

[..]

Dan heb ik hier een :') voor jou, want overtogen betekent bezwangerd.
Is het werkelijk? Dat zal dan wel zo zijn :s)
Tevens -purist.
  maandag 25 maart 2013 @ 07:34:38 #258
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_124472770
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]

Is het werkelijk? Dat zal dan wel zo zijn :s)
:')
pi_124472842
Klaar daarover nu eindelijk ja?
pi_124473095
Geen irritatie, wel raar: Op de A13 richting Rotterdam, bij tankstation Ruyven (afslag Delfgauw). Zie ik een auto in m'n spiegel met drie lampen. Bleek het derde licht van een telefoon te komen. Bijrijder zat blijkbaar te filmen.

Ik zie mezelf wel op Youtube verschijnen... :')
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_124473334
- doe normaal -

[ Bericht 96% gewijzigd door Anne op 25-03-2013 11:22:44 ]
pi_124473371
- probeer het nog eens, maar dan op normale toon -

[ Bericht 96% gewijzigd door Anne op 25-03-2013 11:22:53 ]
pi_124473544
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:38 schreef Tsurany het volgende:

[..]

- weg -
Hier erger ik mij ook zo ontzettend aan. Mensen die hun knipperlicht uitzetten en dan meteen invoegen zonder ook maar te kijken of er ruimte is en verwachten dat jij ruimte voor hen maakt :r

[ Bericht 23% gewijzigd door Anne op 25-03-2013 11:23:02 ]
pi_124477389
Wel wennen overigens: hier waar ik nu woon in het VK, gaat wel iedereen opzij. Reden hiervoor zijn de extreem korte invoegstroken. Sommige veel invoegstroken na bijvoorbeeld tankstations, maar ook gewone opritten van snelwegen zijn nog geen 100 meter lang, sommige zelfs maar 50. Probeer dan maar eens op snelheid te komen en in te voegen op een fatsoenlijke manier. Ze hanteren wel dezelfde regel hier: invoegend verkeer verricht bijzondere verrichting, mįįr de wegenplannen houden niet echt rekening met deze regel. In Nederland zijn de omstandigheden voor invoegend verkeer juist vaak ideaal: goed overzicht bij begin van de invoegstrook, zeker bij de klaverbladen, en genoeg ruimte om snelheid aan te passen (of gas bij, of even gas terug) om op z'n minst fatsoenlijk op de rechter rijbaan te komen om van daaruit als het kan je gewenste snelheid te gaan rijden. Dat is hier wel anders. Echter is het wel zo dat dit:

quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:49 schreef larry91 het volgende:

[..]

Hier erger ik mij ook zo ontzettend aan. Mensen die hun knipperlicht uitzetten en dan meteen invoegen zonder ook maar te kijken of er ruimte is en verwachten dat jij ruimte voor hen maakt :r
niet zo vaak gebeurt: Ja, men maakt wel ruimte voor elkaar, maar men gaat er niet zomaar vanuit dat het ook daadwerkelijk gebeurt en blijft nog wel de spiegels gebruiken en heeft de regel in het achterhoofd. Niet allemaal, uiteraard, met het gros wel. Merk dat ik hier een stuk minder irritaties heb op de weg dan in NL.
Ja doei.
  maandag 25 maart 2013 @ 12:50:47 #265
129836 withxhonor
straight edge
pi_124479905
Ik irriteer me altijd mateloos aan de droeftoeters die, bij een lege a4, al net voorbij de schipholtunnel voor gaan sorteren om op de a4 te blijven bij de splitsing met de a44.

Want vanaf daar geeft de tomtom aan dat je verder op links moet houden. En dus ga je 90 rijden op de derde baan.
high fives and stagedives
pi_124487940
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:18 schreef Triptamine2 het volgende:
Net had ik een meisje voor me die hem echt net had. Ze had het druk met de radio, toen met haar telefoon, toen MOEST ze even 30 rijden waar je 60 moet want ja, haar pony zat niet goed, the horror.

Rijbewijs afpakken. Gewoon daar niet moeilijk over doen. Niet opletten = niet rijden
Niet gevraagd voor een seksdate? :P
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_124488467
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:49 schreef larry91 het volgende:

[..]

Dit had ik net 10 min geleden (net thuis) maar dan was ik inde invoegende partij. Niet dat ik hem gelijk naar rechts flikker, maar ik had meneer die er per se rechts langs wou met een noodgang gewoon niet gezien. En nog druk gebaren en doen terwijl ik al een sorry gebaar maakte. Ach ja, valt me wel vaker op dat bepaalde types in oude Merc's/Bmw's 0,0 verkeersinzicht hebben.
  maandag 25 maart 2013 @ 16:32:30 #268
206580 Luxuria
pi_124488535
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:30 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Dit had ik net 10 min geleden (net thuis) maar dan was ik inde invoegende partij. Niet dat ik hem gelijk naar rechts flikker, maar ik had meneer die er per se rechts langs wou met een noodgang gewoon niet gezien. En nog druk gebaren en doen terwijl ik al een sorry gebaar maakte. Ach ja, valt me wel vaker op dat bepaalde types in oude Merc's/Bmw's 0,0 verkeersinzicht hebben.
Hoezo? Hij is niet degene die fout zit.
pi_124488572
Jij had hem niet gezien, maar dan nog de fout op hem afschuiven... Juist ja.
Ja doei.
pi_124488652
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:32 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Hoezo? Hij is niet degene die fout zit.
Je mag er 100. Ik weet zeker dat ie NIET met die snelheid aan kwam zetten, want ik spiegel altijd 2 x en hij zat er niet toen ik keek, en ik reed op de middelste baan en was al 1 baan naar rechts gevoegd op een 3 baans weg. Dus als ie er langs wou had ie een baan naar links gemoeten.

Daarom verwachtte ik hem daar ook niet. En dan nog zit ik fout; vandaar mijn sorry gebaar, maar dat is het punt juist, meneer vond dat schijnbaar niet genoeg en er moest nog even een bepaald gebaar gemaakt worden. Wat ik dan weer prima vind passen bij het beeld dat bij die mensen past.
  maandag 25 maart 2013 @ 16:38:39 #271
206580 Luxuria
pi_124488766
Oh het was dus niet tijdens het oprijden van de snelweg, want daar ging het over.

Hoe gebaar je eigenlijk sorry?
pi_124488806
Hand opsteken in je spiegel. En ja ik had het geen invoegen moeten noemen maar van baan wisselen
pi_124489066
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:38 schreef Luxuria het volgende:
Oh het was dus niet tijdens het oprijden van de snelweg, want daar ging het over.

Hoe gebaar je eigenlijk sorry?
Dat weet dan weer niemand, bijzonder he.

En dat terwijl het internationale gebaar voor vriendschap en waardering weer zo bekend is.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 25 maart 2013 @ 16:53:28 #274
206580 Luxuria
pi_124489259
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat weet dan weer niemand, bijzonder he.

En dat terwijl het internationale gebaar voor vriendschap en waardering weer zo bekend is.
Echt erg eigenlijk he :D
pi_124489924
Mensen die hun auto naar links willen gooien terwijl ik naast hun rij, terwijl ze gewoon een beetje gas bij haddden kunnen geven zodat ze voor mij konden als ze op links wouden rijden.
Maar op rechts voor hun was er nog ruimte en de afstand tot het kruispunt was nog vrij groot.
Toch wou deze oudere dame haar grijze fiat punto naar links in mijn auto gooien, waar ik geen mogelijkheid had tot uitwijken.
Zelfs na een paar keer flink op mijn toeter te hebben gedrukt bleef zij stug doorduwen, gelukkig zag ik dat de auto achter mij naar rechts was gegaan zodat ik kon remmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')