Je mag de invoeger niet hinderen. Dus bijvoorbeeld gas bijgeven of loslaten om er maar naast te blijven of een gat dichtrijden.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd
 De invoeger is echter zelf verantwoordelijk voor zijn/haar manoeuvre en dient zelf te anticiperen op de rest van het verkeer.
 De invoeger is echter zelf verantwoordelijk voor zijn/haar manoeuvre en dient zelf te anticiperen op de rest van het verkeer.

ik ook, maar het is me al meermalen overkomen dat zo iemand denkt van "oh ja, nu moet ik naar rechts ", en dan met 80 3 banen over schiet. En als het druk is en je komt van de havens af, dan heb je vaak niet zoveel keus.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik probeer daar altijd op de buitenste rijstroken te rijden, dus vanaf de A12 helemaal links of vanaf de A20 helemaal rechts. Grote kans dat je daar gewoon 120 kunt doorrijden, terwijl men in het midden aan het prutsen is.

Als je aan komt rijden op de oprit van een snelweg, kun je toch de snelheid van het verkeer op de snelweg inschatten en dan je gas loslaten zodat je achter hem in kunt voegen.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:29 schreef HiddenResponse het volgende:
Even gegoogled of het echt zo is en jullie hebben gelijk ()
Maar dan alsnog vind ik het asociaal dat HIJ geen afstand hield. Oke, er kwam een auto aan waardoor dat niet meteen kon, maar als hij gas had losgelaten ( want ik reed al 130 waar je 120 mag, dus ik gaf al gas bij ), dan had hij gewoon in kunnen halen, maar na die rem actie haalde ik hem in met 130 en reed hij maar 120 of zoiets ( dus wat is het nut?). Dan kan ik wel fout zijn geweest maar hij gewoon asociaal dat hij mij niet laat invoegen en dan die remactie...
En als je ziet dat een auto wil invoegen en je met je neus bij de achterkant van die auto zit laat je toch gewoon even je gas los zodat iemand kan invoegen of ben ik nu zo wereldvreemd (

Heb pas nį het reageren de rest van de reacties gelezen, de discussiestatus is me dus bekend.quote:Op zondag 24 maart 2013 05:12 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Zullen we erover ophouden? Want dit is aan het verzandden in een zinloze discussie. Punten zijn gemaakt en bekend en hoe iedereen erover denkt is aan hunzelf.
Is het werkelijk? Dat zal dan wel zo zijnquote:Op zondag 24 maart 2013 12:09 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Dan heb ik hier eenvoor jou, want overtogen betekent bezwangerd.

quote:Op maandag 25 maart 2013 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is het werkelijk? Dat zal dan wel zo zijn

Hier erger ik mij ook zo ontzettend aan. Mensen die hun knipperlicht uitzetten en dan meteen invoegen zonder ook maar te kijken of er ruimte is en verwachten dat jij ruimte voor hen maaktquote:

niet zo vaak gebeurt: Ja, men maakt wel ruimte voor elkaar, maar men gaat er niet zomaar vanuit dat het ook daadwerkelijk gebeurt en blijft nog wel de spiegels gebruiken en heeft de regel in het achterhoofd. Niet allemaal, uiteraard, met het gros wel. Merk dat ik hier een stuk minder irritaties heb op de weg dan in NL.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:49 schreef larry91 het volgende:
[..]
Hier erger ik mij ook zo ontzettend aan. Mensen die hun knipperlicht uitzetten en dan meteen invoegen zonder ook maar te kijken of er ruimte is en verwachten dat jij ruimte voor hen maakt

Niet gevraagd voor een seksdate?quote:Op zondag 24 maart 2013 21:18 schreef Triptamine2 het volgende:
Net had ik een meisje voor me die hem echt net had. Ze had het druk met de radio, toen met haar telefoon, toen MOEST ze even 30 rijden waar je 60 moet want ja, haar pony zat niet goed, the horror.
Rijbewijs afpakken. Gewoon daar niet moeilijk over doen. Niet opletten = niet rijden

Dit had ik net 10 min geleden (net thuis) maar dan was ik inde invoegende partij. Niet dat ik hem gelijk naar rechts flikker, maar ik had meneer die er per se rechts langs wou met een noodgang gewoon niet gezien. En nog druk gebaren en doen terwijl ik al een sorry gebaar maakte. Ach ja, valt me wel vaker op dat bepaalde types in oude Merc's/Bmw's 0,0 verkeersinzicht hebben.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:49 schreef larry91 het volgende:
[..]
Hier erger ik mij ook zo ontzettend aan. Mensen die hun knipperlicht uitzetten en dan meteen invoegen zonder ook maar te kijken of er ruimte is en verwachten dat jij ruimte voor hen maakt

Hoezo? Hij is niet degene die fout zit.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:30 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit had ik net 10 min geleden (net thuis) maar dan was ik inde invoegende partij. Niet dat ik hem gelijk naar rechts flikker, maar ik had meneer die er per se rechts langs wou met een noodgang gewoon niet gezien. En nog druk gebaren en doen terwijl ik al een sorry gebaar maakte. Ach ja, valt me wel vaker op dat bepaalde types in oude Merc's/Bmw's 0,0 verkeersinzicht hebben.

Je mag er 100. Ik weet zeker dat ie NIET met die snelheid aan kwam zetten, want ik spiegel altijd 2 x en hij zat er niet toen ik keek, en ik reed op de middelste baan en was al 1 baan naar rechts gevoegd op een 3 baans weg. Dus als ie er langs wou had ie een baan naar links gemoeten.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:32 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Hoezo? Hij is niet degene die fout zit.

Dat weet dan weer niemand, bijzonder he.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:38 schreef Luxuria het volgende:
Oh het was dus niet tijdens het oprijden van de snelweg, want daar ging het over.
Hoe gebaar je eigenlijk sorry?

Echt erg eigenlijk hequote:Op maandag 25 maart 2013 16:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat weet dan weer niemand, bijzonder he.
En dat terwijl het internationale gebaar voor vriendschap en waardering weer zo bekend is.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |