Bij modellen vanaf februari 2011 kan je het gewoon niet uitzetten. Dat zijn dan oudere auto's.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
Dan kun je het vast ook uitzetten. Nogmaals; ik zie vaak zat auto's rijden waar het zeker weten standaard op zit, maar waarbij het het dus niet brandt
Gaat standaard aan, en pas weer uit als je dimlicht aan zet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
Dan kun je het vast ook uitzetten. Nogmaals; ik zie vaak zat auto's rijden waar het zeker weten standaard op zit, maar waarbij het het dus niet brandt
Niet in hun optiek dusquote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gaat standaard aan, en pas weer uit als je dimlicht aan zet.
Bij b.v.onze Astra en Corsa valt dit ook niet te regelen. .
Net trouwens een oud echtpaar wat vond dat ik te dicht achter hun reed bij een kruising waar zij rechtsaf moesten(en dus volledig vrij baan hadden.) Gingen ze midden op de kruising stil staan.pas toen ik na 5 sec toeterde stak opa een middelvinger op en reed weer verder.
![]()
WTF? Ik kwam pas bij de rotonde ervoor achter hun, heb dus hooguit 50 meter achter ze gereden, en hield gewoon voldoende afstand.
blijkbaar niet, terwijl ik helemaal niets verkeerd deed..quote:
Ja maar ik denk dat 99% van de mensen dat niet doet. het valt me gewoon vaak op...dan zie je in je achteruitkijkspiegel al een rij ledjes aan komen, en dan hebben ze achter niets branden terwijl het regenachtig/donker is.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:35 schreef delano.888 het volgende:
Dagrijverlichting kan je in 99% van de gevallen 'uitzetten' door een zekering er uit te halen. Hier ook gedaan.
Dat laatste is.een beetje een kul argument. Maakt vrijwel kks uit namelijk als je goede lampen gebruikt. (Praktijkervaring met meerdere transits...)quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:35 schreef delano.888 het volgende:
Dagrijverlichting kan je in 99% van de gevallen 'uitzetten' door een zekering er uit te halen. Hier ook gedaan.
En voor dat mensen gaan schreeuwen: ik zet altijd mijn lampen aan, maar door dat pas te doen na het starten gaan de lampen langer mee.
Oud model, nog niet verplicht. Alleen verplicht op nieuwe modellen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:47 schreef knep het volgende:
Ik kan de dagrijverlichting van mijn Alfa Giulietta gewoon uitzetten hoor, zit ergens in een standaard menu.
Misschien was het omdat je toeterde.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gaat standaard aan, en pas weer uit als je dimlicht aan zet.
Bij b.v.onze Astra en Corsa valt dit ook niet te regelen. .
Net trouwens een oud echtpaar wat vond dat ik te dicht achter hun reed bij een kruising waar zij rechtsaf moesten(en dus volledig vrij baan hadden.) Gingen ze midden op de kruising stil staan.pas toen ik na 5 sec toeterde stak opa een middelvinger op en reed weer verder.
![]()
WTF? Ik kwam pas bij de rotonde ervoor achter hun, heb dus hooguit 50 meter achter ze gereden, en hield gewoon voldoende afstand.
Misschien kenden ze de weg gewoon niet goed en moesten ze even goed kijken of ze idd wel naar rechts moesten?quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef Marco001 het volgende:
[..] .
![]()
Gisteren voegde ik in vanaf A73 naar A73 richting de Waalbrug, kijk ik voor me; heel de rechterbaan leeg tot aan een vrachtwagen ruim 500 meter voor me, kijk ik in de achteruitkijk spiegel, heb ik achter me denk ik meer als een kilometer vrij, en links zat helemaal ramvol bumpertje aan bumpertje; echt hequote:Op woensdag 20 maart 2013 17:15 schreef Tsurany het volgende:
Fucking linksplakkers elke dag weer. Rot godverdomme op naar rechts.
Op de motor wel, maar ik was in blik.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:19 schreef Tsurany het volgende:
Ja gewoon rechtsinhalen volle gas hoppatee. Fuck that shit.
Gooi daar eens een bronnetje tegen aan! De mijne branden achter gewoon mee.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:22 schreef Tsurany het volgende:
Daar hebben we de verplichting voor dagrijverlichting al voor. Elke nieuwe auto is verplicht uitgerust met permanente verlichting aan de voorzijde. Enige nadeel is dat het juist expliciet verboden is verlichting aan de achterkant van de auto te voeren als dagrijverlichting is ingeschakeld.
Me de auto af en toe ook, wel behoedzaam.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op de motor wel, maar ik was in blik.
Hoe harder je er langs rijdt, hoe eerder je er voorbij bent. Alleen maar veiliger dusquote:Op woensdag 20 maart 2013 18:14 schreef blup het volgende:
[..]
Me de auto af en toe ook, wel behoedzaam.
6.19.7. Elektrische schakeling De dagrijlichten worden automatisch ingeschakeld wanneer de inrichting waarmee de motor wordt aangezet en/of afgezet zich in een zodanige stand bevindt dat de motor in werking kan zijn. De dagrijlichten worden automatisch gedoofd wanneer de mistvoorlichten of de koplichten worden ontstoken, behalve wanneer deze laatste worden gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven [14].quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:08 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Gooi daar eens een bronnetje tegen aan! De mijne branden achter gewoon mee.
Hier heb je niet zo'n taxipas hoor..quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:06 schreef NiGeLaToR het volgende:
nk eacht wel even maar dit begon een tijd te duren. Ik toeter maar een keer, rijden ze door en zetten ze de brommer aan de kant bij de ingang van
Rooie Seat Ibiza toevallig?quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
Heb ik de memo gemist dat we vandaag maar maximaal 60 km/h zouden rijden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |