quote:Op maandag 18 maart 2013 13:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Yep, levert af en toe leuke beelden op.
Vandaag hem ik hem er specifiek op gericht om alle gaten in de weg te vinden op mijn route
Ja die zag ik van het weekend ook, terecht imhoquote:Op maandag 18 maart 2013 13:25 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_na_wraakactie.html
Remtrappers
Mwa, valt best mee.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:28 schreef Caland het volgende:
Die gaten in de weg worden altijd redelijk vlot weer gedicht. Doe je niks aan na een vorstperiode.
Is er fittie geweest?quote:Rellen, trollen of schelden in dit topic wordt vanaf heden streng genote.
>> Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg <<
Lijkt Belgie welquote:Op maandag 18 maart 2013 13:35 schreef lipjes het volgende:
Deze is btw ook erg leuk, op een brug, 70km/h, in een bocht.
Asfalt ligt er al een jaar zo bij ongeveer
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 18 maart 2013 13:31 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Is er fittie geweest?
Ontopic: Net een fossiel voor me, dik in de 80 in een Suzuki WagonR(dan weet je al genoeg). Hij ging eerst wachten bij de rotonde tot er zoveel ruimte was dat je er een Airbus kon landen. Daarna reed ie er onder een concert van toeters op, en liet hem afslaan. Het duurde 5 minuten voor ie weer gestart was, 8 minuten voordat ie de rotonde over was, en de vertraging staat er nu nog
Ga dan ook gewoon met de bus of met de trein of met het ouderenvervoer of met je looprek. Dat is namelijk wel zo handig als je reactievermogen 10 jaar eerder sterft dan je brein.
Yep, deze week gaat er een lijst meldingen de deur uit, met erbij de regel dat bij schade door slecht asfalt de wegbeheerder aansprakelijk gesteld zal wordenquote:
Remtrappers, wat heb ik daar een godsgruwelijke hekel aan. Uiteraard zit de bumperklever of linksplakker fout, maar dat geeft je nog geen recht om als "straf" een gevaarlijke situatie te veroorzaken.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:25 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_na_wraakactie.html
Remtrappers
Inderdaad ja..quote:Op maandag 18 maart 2013 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
lijke hekel aan. Uiteraard zit de bumperklever of linksplakker fout, maar dat geeft je nog geen recht om als "straf" een gevaarlijke situatie te veroorzaken.
Heb enkele jaren geleden zo een nare situatie meegemaakt waar het bijna mis ging, omdat twee andere bestuurders "mot" met elkaar hadden. Ik reed tijdens de avondspits op de A325 richting Arn
Sneeuw? Waar?quote:Op maandag 18 maart 2013 14:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
En wat kunnen wederom mensen slecht hun auto ont-sneeuwen voordat ze de weg opgaan. Kreeg vanmorgen een witte deken voor me auto.
En terecht, dat soort dingen doe je gewoon niet. Daarmee brengt hij zichzelf en anderen in gevaar.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:25 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_na_wraakactie.html
Remtrappers
Ik begrijp dat ook niet. Je moet je gewoon niet zo laten opfokken in het verkeer. Natuurlijk lukt dat niet altijd, ook mij niet. Ik druk ook weleens op m'n toeter of roep wat naar iemand of doe wat langer over inhalen dan nodig is, maar dat is ook maar sporadisch. En remtrappen zoals jij dus omschrijft is voor mij een absolute no-go.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Remtrappers, wat heb ik daar een godsgruwelijke hekel aan. Uiteraard zit de bumperklever of linksplakker fout, maar dat geeft je nog geen recht om als "straf" een gevaarlijke situatie te veroorzaken.
Heb enkele jaren geleden zo een nare situatie meegemaakt waar het bijna mis ging, omdat twee andere bestuurders "mot" met elkaar hadden. Ik reed tijdens de avondspits op de A325 richting Arnhem en had de auto op de automatische cruise control, dus mijn afstand tot de voorganger was voldoende. Voor mij reed een bestuurder die rechts werd ingehaald en de inhalende auto voegde voor hem in. De bestuurder voor mij begon daarop met bumperkleven bij de rechtsinhaler die vervolgens een noodstop maakte (vanaf 100 of 120km/h).
Wat mij nog het meest is bijgebleven was dat mijn auto direct begon te piepen (de radar ziet de obstakels snel dichterbij komen) en de remming al had ingezet voordat ik op de rem kon staan. Het voelde alsof beide auto's stilstonden, zo snel werd de afstand tussen mijn voorganger en mij kleiner. Het feit dat de computer sneller is dan de mens was mijn redding, die heeft voor een paar extra meters gezorgd waardoor een aanrijding is voorkomen (de ruziemakers zijn gelukkig ook niet gebotst), en gelukkig zat er niemand zo dicht achterop mij dat die vervolgens in mijn kofferbak terecht kwam.
Het is mij echt een raadsel waarom mensen zo boos kunnen reageren dat ze willens en wetens het wegverkeer in gevaar brengen. Een middelvinger ofzo kan ik nog wel begrijpen (maar geen begrip!), maar een botsing willen riskeren om je frustratie te luchten =
Als dat voor jou helpt om af te koelen, en het blijft bij woorden, dan moet dat kunnen vind ik.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:26 schreef lipjes het volgende:
Mwa, als iemand mij bijna van de motor af rijd waar ik vrij duidelijk kom aanrijden dan wil ik er wel eens achteraan schieten en de huid volschelden zodra we stilstaan
Ik ga niet op jou in, want door jou is het topic vorige keer gesloten.quote:
Zie het inderdaad ook steeds vaker gebeuren.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:58 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vanochtend lange file op de A7 door een ongeval; ik rij om via P'rend en beland ook daar in de drukte.
Uiteindelijk moet ik op de N-nogwat richting Amsterdam invoegen (thv Monickendam) en sta voor een stoplicht. Elke keer passen er net een paar auto's door groen, het staat immers vrijwel stil.
Wat gebeurt er, mensen rijden langs de stilstaande auto's zodat ze vooraan voor het stoplicht naar links staan. Zodra het groen is gooien ze hun auto naar rechts en hebben ze maar liefst 30 auto's ingehaald.
Dit soort ontzettend kinderachtig en asociaal gedrag is echt waar de wereld aan kapot gaat. Er is geen enkel argument wat voor ze pleit, het zijn de tokkies van de 21e eeuw. Dit fenomeen zie je ook steeds meer bij rode kruizen op snelwegen en invoegstroken en files, blijkbaar zijn we zover heen dat dit 'gebruikelijk' is. A8 is ook een beruchte file waar de gemiddelde verkeershufter z'n dagelijkse portie tokkie kan botvieren. Onwaarschijnlijk zielig, maar weinig aan te doen. Behalve hier even over klagen natuurlijk.
Welke afstand houdt hij standaard eigenlijk? Is dat ook nog in te stellen? Rijdt dat prettig al met al? Ik merk zelf dat de afstand tot mn voorganger binnen bepaalde marges nogal varieert hoe druk het is, lijkt me heel bijzonder zo'n automaat dat voor je te laten bepalen.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Remtrappers, wat heb ik daar een godsgruwelijke hekel aan. Uiteraard zit de bumperklever of linksplakker fout, maar dat geeft je nog geen recht om als "straf" een gevaarlijke situatie te veroorzaken.
Heb enkele jaren geleden zo een nare situatie meegemaakt waar het bijna mis ging, omdat twee andere bestuurders "mot" met elkaar hadden. Ik reed tijdens de avondspits op de A325 richting Arnhem en had de auto op de automatische cruise control, dus mijn afstand tot de voorganger was voldoende. Voor mij reed een bestuurder die rechts werd ingehaald en de inhalende auto voegde voor hem in. De bestuurder voor mij begon daarop met bumperkleven bij de rechtsinhaler die vervolgens een noodstop maakte (vanaf 100 of 120km/h).
Het korte lontje kom je overal tegen, dat hoort er blijkbaar bij tegenwoordig...quote:Het is mij echt een raadsel waarom mensen zo boos kunnen reageren dat ze willens en wetens het wegverkeer in gevaar brengen. Een middelvinger ofzo kan ik nog wel begrijpen (maar geen begrip!), maar een botsing willen riskeren om je frustratie te luchten =
Bij BMW kan je drie afstanden instellen, waarbij de kleinste stand volgens mij gewoon het wettelijke minimum + kleine marge zal aanhouden. Ik merk wel dat de afstand die hij aanhoudt eigenlijk groter is dan je zou willen, omdat je zelf waarschijnlijk bij drukte snel onder de minimumafstand zal duiken.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:04 schreef L0we het volgende:
[..]
Welke afstand houdt hij standaard eigenlijk? Is dat ook nog in te stellen? Rijdt dat prettig al met al? Ik merk zelf dat de afstand tot mn voorganger binnen bepaalde marges nogal varieert hoe druk het is, lijkt me heel bijzonder zo'n automaat dat voor je te laten bepalen.
Ik zie dat ook elke dag, rete irritant als jij degene bent die wel altijd netjes wacht. Laatst was ik het een beetje zat en liet degene, die ik dat bijna elke dag zie doen, er lekker niet voorquote:Op maandag 18 maart 2013 16:07 schreef Tsurany het volgende:
Asociaal gedrag loont gewoon zo ontzettend goed. Met asociaal rijden zou ik op drukke dagen een minuut of 10 eerder thuis kunnen zijn. Inhalen op de doorgaande baan bij afslagen en er op het eind tussen proppen kan je echt meerdere minuten per afslag kosten.
Zwaar irritant en kansloos gedrag, mag je wat mij betreft gewoon snoeihard voor bekeuren want ze rijden immers gewoon door rood.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:58 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vanochtend lange file op de A7 door een ongeval; ik rij om via P'rend en beland ook daar in de drukte.
Uiteindelijk moet ik op de N-nogwat richting Amsterdam invoegen (thv Monickendam) en sta voor een stoplicht. Elke keer passen er net een paar auto's door groen, het staat immers vrijwel stil.
Wat gebeurt er, mensen rijden langs de stilstaande auto's zodat ze vooraan voor het stoplicht naar links staan. Zodra het groen is gooien ze hun auto naar rechts en hebben ze maar liefst 30 auto's ingehaald.
Dit soort ontzettend kinderachtig en asociaal gedrag is echt waar de wereld aan kapot gaat. Er is geen enkel argument wat voor ze pleit, het zijn de tokkies van de 21e eeuw. Dit fenomeen zie je ook steeds meer bij rode kruizen op snelwegen en invoegstroken en files, blijkbaar zijn we zover heen dat dit 'gebruikelijk' is. A8 is ook een beruchte file waar de gemiddelde verkeershufter z'n dagelijkse portie tokkie kan botvieren. Onwaarschijnlijk zielig, maar weinig aan te doen. Behalve hier even over klagen natuurlijk.
Ohh ja daar kan ik me ook echt ontzettend aan ergerenquote:Op maandag 18 maart 2013 15:58 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vanochtend lange file op de A7 door een ongeval; ik rij om via P'rend en beland ook daar in de drukte.
Uiteindelijk moet ik op de N-nogwat richting Amsterdam invoegen (thv Monickendam) en sta voor een stoplicht. Elke keer passen er net een paar auto's door groen, het staat immers vrijwel stil.
Wat gebeurt er, mensen rijden langs de stilstaande auto's zodat ze vooraan voor het stoplicht naar links staan. Zodra het groen is gooien ze hun auto naar rechts en hebben ze maar liefst 30 auto's ingehaald.
Dit soort ontzettend kinderachtig en asociaal gedrag is echt waar de wereld aan kapot gaat. Er is geen enkel argument wat voor ze pleit, het zijn de tokkies van de 21e eeuw. Dit fenomeen zie je ook steeds meer bij rode kruizen op snelwegen en invoegstroken en files, blijkbaar zijn we zover heen dat dit 'gebruikelijk' is. A8 is ook een beruchte file waar de gemiddelde verkeershufter z'n dagelijkse portie tokkie kan botvieren. Onwaarschijnlijk zielig, maar weinig aan te doen. Behalve hier even over klagen natuurlijk.
Of als het een simpele tokkie is, fout weggedrag komt namelijk niet uitsluitend bij één sociale groep voor.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:24 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Maar goed, als het een volgevreten vetklep in een Range Rover is met een dikke portemonnee dan zal het hem verder ook aan zijn derrière oxideren natuurlijk.
Simpele tokkies / paupers / petjes voelen het donders goed in de portemonnee terwijl de vetklep van de bevoorrechte bovenlaag zijn reet afveegt met de bon die hij van oom agent heeft ontvangenquote:Op maandag 18 maart 2013 16:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Of als het een simpele tokkie is, fout weggedrag komt namelijk niet uitsluitend bij één sociale groep voor.
Is er onderzoek gedaan naar het effect van de hoogte van boete's tussen verschillende inkomensgroepen?quote:Op maandag 18 maart 2013 16:50 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Simpele tokkies / paupers / petjes voelen het donders goed in de portemonnee terwijl de vetklep van de bevoorrechte bovenlaag zijn reet afveegt met de bon die hij van oom agent heeft ontvangen
Het mag toch wel duidelijk zijn dat iemand die 4000 euro per maand verdiend het minder hard zal voelen, dan een petje die 1300 euro per maand verdient.....quote:Op maandag 18 maart 2013 16:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Is er onderzoek gedaan naar het effect van de hoogte van boete's tussen verschillende inkomensgroepen?
Of is het gewoon een poging om een bepaalde groep lekker te kunnen bashen?
quote:Op maandag 18 maart 2013 16:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Is er onderzoek gedaan naar het effect van de hoogte van boete's tussen verschillende inkomensgroepen?
- Vast wel, mij niet bekend echter
Of is het gewoon een poging om een bepaalde groep lekker te kunnen bashen?
- Neuh, maar als je logisch nadenkt weet je wel dat het zo is
Zou in mijn optiek meer 'fair' zijn als er op basis van inkomen wordt bekeurd zodat ook mensen met meer inkomen een boete voelen. Kunnen ze op die manier ook beter de staatskas vullen, maar nu zal ik wel weer te socialistisch denken
Een petje wat ¤1.300 per maand verdiend kan ook z'n reet afvegen met de bekeuring en hem helemaal niet betalen, dan raakt het hem helemaal niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:56 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Het mag toch wel duidelijk zijn dat iemand die 4000 euro per maand verdiend het minder hard zal voelen, dan een petje die 1300 euro per maand verdient.....
Dan zouden hogere inkomensgroepen vaker in recidive moeten vallen dan lagere inkomensgroepen, dit lijkt mij echter niet erg aannemelijk.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:56 schreef Sounddragon het volgende:
Lijkt me toch een aannemelijk verhaal; als je niet veel geld hebt is 100¤ een hoop geld, en als je veel geld hebt is 100¤ een giller.
Heb jij cijfers dan waaruit blijkt dat het vooral "petjes" zijn die keer op keer de fout in gaan?quote:Op maandag 18 maart 2013 16:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een petje wat ¤1.300 per maand verdiend kan ook z'n reet afvegen met de bekeuring en hem helemaal niet betalen, dan raakt het hem helemaal niet.
En het is in deze veel interessanter om te weten waarom er talloze petjes zijn die ondanks de (in verhouding hoge) boete's steeds weer de fout in gaan. Terwijl je eigenlijk zou verwachten dat hoe minder erg je de boete voelt, hoe vaker je nieuwe verkeersovertredingen pleegt.
Echter lijkt mij deze correlatie erg twijfelachtig.
Mij wel.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan zouden hogere inkomensgroepen vaker in recidive moeten vallen dan lagere inkomensgroepen, dit lijkt mij echter niet erg aannemelijk.
Dames en heren, we hebben een aselecte steekproef.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mij wel.
Ik ken er persoonlijk meerdere voorbeelden van.
Ook voor motorrijders geldt dat het geen recht is om keihard overal tussendoor te slalommen. Nu beticht ik jou nergens van, maar zie altijd twee type motorrijders; de ene die inderdaad relaxed tussen de file door rijdt en die inderdaad richting aangeeft, goed op de eigen baan rijdt en zich dus als een dame/heer gedraagt. Type 2 heeft haast, heeft een motor want haast en rijdt dus alsof de duivel op de hielen zit. Inhalen waar asfalt, links langs de vangrail, rechts tussen de vrachtauto's en anders zo dicht op je achterruit dat je z'n voorwiel niet meer ziet in je achteruitkijkspiegel. Nu is het zo dat als een motorrijder iets doms doet die vooral zichzelf ermee heeft (tenzij in woonwijk), maar toch snap ik niet hoe je zoveel haast kunt hebben in de dagelijkse, elke dag terugkerende en altijd op dat moment aanwezige file.... Overigens kudos voor de wel beheerste dames en heren motorrijders die er gelukkig ook vaak genoeg zijn.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:01 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zie het inderdaad ook steeds vaker gebeuren.
Ik rijd met de motor ook naar voren, maar ik mag dat als motorrijder en dat is ook gewoon goed voor de doorstroming.
Maar moet er niet aan denken wat er gebeurd als ik vooraan sta, wegrijd en zo een gozertje hem er opeens voor wil gooien.
Denk dat ik daar dan lig, en dat gozertje er zsm vandoor gaat
Noem me een autist, maar weet nog precies welke autos het waren, mag jij kijken of je hypothese klopt:quote:Op maandag 18 maart 2013 16:24 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Zwaar irritant en kansloos gedrag, mag je wat mij betreft gewoon snoeihard voor bekeuren want ze rijden immers gewoon door rood.
Maar goed, als het een volgevreten vetklep in een Range Rover is met een dikke portemonnee dan zal het hem verder ook aan zijn derrière oxideren natuurlijk.
Als ik naar Wegmisbruikers en Blik op de Weg kijk dan zijn het toch meestal de petjes en de normale burgers die aan de kant worden gezet, slechts af en toe de hoge inkomensgroepen (die zich een Range Rover zouden kunnen veroorloven).quote:Op maandag 18 maart 2013 17:01 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Heb jij cijfers dan waaruit blijkt dat het vooral "petjes" zijn die keer op keer de fout in gaan?
Nee?
Als ik om mij heen kijk op de weg, dan zie ik toch vooral mensen met duurdere auto's continue hard rijden, links rijden, rechts inhalen, bumperkleven etc.
Petjes heb ik vooral last van qua uitlaat gebrul en harde muziek.....
Dus alleen mensen met een Range Rover verdienen veel geld?quote:Op maandag 18 maart 2013 17:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik naar Wegmisbruikers en Blik op de Weg kijk dan zijn het toch meestal de petjes en de normale burgers die aan de kant worden gezet, slechts af en toe de hoge inkomensgroepen (die zich een Range Rover zouden kunnen veroorloven).
Al spreken die babyboomer dametjes die altijd zo ontzettend verongelijkt doen wel tot de verbeelding. Ontzettend drama maken, niet normaal een dialoog willen voeren en denigrerend naar agenten doen, is ook een vorm van asociaal gedrag. Maarja, babyboomers hebben alleen maar rechten natuurlijkquote:Op maandag 18 maart 2013 17:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik naar Wegmisbruikers en Blik op de Weg kijk dan zijn het toch meestal de petjes en de normale burgers die aan de kant worden gezet, slechts af en toe de hoge inkomensgroepen (die zich een Range Rover zouden kunnen veroorloven).
Censuur!quote:Op maandag 18 maart 2013 17:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik naar Wegmisbruikers en Blik op de Weg kijk dan zijn het toch meestal de petjes en de normale burgers die aan de kant worden gezet, slechts af en toe de hoge inkomensgroepen (die zich een Range Rover zouden kunnen veroorloven).
Nouja, mensen die ¤4.000 in de maand verdienen hebben in mijn optiek nou niet wat je een "hoog" inkomen zou noemen.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:10 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dus alleen mensen met een Range Rover verdienen veel geld?
Daarom zeg ik ook "Blik op de Weg" erbij.quote:Ook een kromme beredenering.... En dat je bij wegmisbruikers een bepaald soort mensen voorbij ziet komen, is omdat die vaak lekker er tegen in gaan en dus betere TV maken.
De staandehoudingen laten zien wie er echt lak hebben aan de regels, en blijkbaar zijn dat niet de hoge inkomensgroepen.quote:Daarnaast zijn het alleen staande houdingen, er worden jaarlijks miljoenen boetes uitgedeeld. Het gros gewoon via de flitskastjes langs de weg.
Wat een onzin. Een staande houding is gewoon toevallig gepakt worden door de politie in plaats van een flitskast....quote:Op maandag 18 maart 2013 17:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nouja, mensen die ¤4.000 in de maand verdienen hebben in mijn optiek nou niet wat je een "hoog" inkomen zou noemen.
[..]
Daarom zeg ik ook "Blik op de Weg" erbij.
[..]
De staandehoudingen laten zien wie er echt lak hebben aan de regels, en blijkbaar zijn dat niet de hoge inkomensgroepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |