abonnement Unibet Coolblue
pi_124214348
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:04 schreef NiGeLaToR het volgende:

Overigens ook een hand in eigen boezem; ik trek bij stoplicht meestal links op, omdat ik meestal vlotter weg ben.
Als er twee (of meer) rijstroken voor rechtuit zijn, mag je zelf weten welke van die rijstroken je kiest als je rechtuit wilt. Da's heel wat anders dan de file voor rechtuit inhalen over het voorsorteervak voor linksaf en op de streep, als het vak voor linksaf groen krijgt, besluiten dat je toch rechtdoor wilt.
  maandag 18 maart 2013 @ 18:03:55 #53
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124214478
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:04 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ook voor motorrijders geldt dat het geen recht is om keihard overal tussendoor te slalommen. Nu beticht ik jou nergens van, maar zie altijd twee type motorrijders; de ene die inderdaad relaxed tussen de file door rijdt en die inderdaad richting aangeeft, goed op de eigen baan rijdt en zich dus als een dame/heer gedraagt. Type 2 heeft haast, heeft een motor want haast en rijdt dus alsof de duivel op de hielen zit. Inhalen waar asfalt, links langs de vangrail, rechts tussen de vrachtauto's en anders zo dicht op je achterruit dat je z'n voorwiel niet meer ziet in je achteruitkijkspiegel. Nu is het zo dat als een motorrijder iets doms doet die vooral zichzelf ermee heeft (tenzij in woonwijk), maar toch snap ik niet hoe je zoveel haast kunt hebben in de dagelijkse, elke dag terugkerende en altijd op dat moment aanwezige file.... Overigens kudos voor de wel beheerste dames en heren motorrijders die er gelukkig ook vaak genoeg zijn.

Ja ik doe het gewoon lekker op mijn gemakkie, die 10 seconden dat ik eerder voor het rode licht sta helpt toch niks.
Maar dan als de weg leeg is vind ik het natuurlijk af en toe wel lekker om stevig op te trekken, maarja, wie niet?

en ja, ook ik doe wel eens dingetjes die niet mogen, zoals vandaag ben ik op mijn dooie gemakkie de file half op de busbaan langs gekacheld.
Voornamelijk ook omdat ze daarachter het kruispunt al vol hadden staan en de auto achter mij nogal bang voor me was volgens mij.
Die hield zoveel ruimte daar kon nog een bus tussen, dus er maar vandoor dan.

Dus dan kies ik voor wijsheid, en neem ik de boete wel voor lief als ik die krijg.
Ben niet iemand die daar moeilijk over gaat lopen doen.
pi_124214542
Een Ford Ka die met 80km per uur voor je rijd en daarmee wilt gaan invoegen.
Daarna in je achteruit kijk spiegel kijken wanneer je diezelfde Ford Ka voorbij bent, en die dan zichzelf naar links ziet slingeren met 80 km per uur waar een auto met 100km per uur aan komt en ook nog eens zonder richting aan te geven
Ik hield mijn hart vast op dat moment,gelukkig week die ander nog net uit naar links.
pi_124215450
quote:
Terechte invordering :W Had wat mij betreft ook nog gewoon een EMG bij gezeten.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_124217114
Hele terechte ja.

Wat een mongool.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124217933
Mevrouw in de groene polo: denk nou effe na en wissel effe van baan tijdens het rijden en niet zo.

  maandag 18 maart 2013 @ 19:28:50 #58
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_124218078
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mevrouw in de groene polo: denk nou effe na en wissel effe van baan tijdens het rijden en niet zo.

die BMW-rijder gedraagt zich ook als een BMW-rijder :') mevrouw zet ruimt voordat hij kan anticiperen haar knipperlicht aan en nog steeds gedraagt hij zich compleet verrast als hij beseft op het laatste moment dat klemrijden wellicht niet zo'n goed idee is.

]disclaimer ; er zullen vast ook goede bmw-rijders zijn.
pi_124218115
Die Polo moet gewoon opdonderen en achteraan aansluiten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124218157
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Die Polo moet gewoon opdonderen en achteraan aansluiten.
Amen. Of al rijdend invoegen. Heb die hele polo niet meer gezien verder :')
pi_124218535
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:30 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Amen. Of al rijdend invoegen. Heb die hele polo niet meer gezien verder :')
Moest die daar niet linksaf? Dan kan ik me voorstellen dat je zo'n actie uithaalt. Anders niet.
pi_124218823
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:36 schreef Piles het volgende:

[..]

Moest die daar niet linksaf? Dan kan ik me voorstellen dat je zo'n actie uithaalt. Anders niet.
Nee de muts ging rechtdoor
pi_124218949
Waarschijnlijk zo'n gehoorzame navigatierijder (lemming).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124220101
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:36 schreef Piles het volgende:

[..]

Moest die daar niet linksaf? Dan kan ik me voorstellen dat je zo'n actie uithaalt. Anders niet.
Ik niet...
Als je de afslag mist/bijna mist en je hebt geen kans om het direct te herstellen rijd je toch gewoon even door?
Zeker daar in leeuwarden kan dat makkelijk. Ik geloof dat je 500meter verder zo kan keren(en anders sla je even de "verkeerde"kant op..

Zie het ook heel vaak op het Julianaplein in Groningen richting Leeuwarden, willen ze nog op het laatste moment de baan op naar links; en dat gaat daar regelmatig fout. (ook ik heb al wel eens bijna iemands bumper eraf gereden doordat hij zo'n actie deed.) en daar kan je het ook makkelijk anders doen, maarja, dat is 1.5 kilometer omrijden.. :')
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_124220248
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:03 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ik niet...
Zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar als je lokaal niet bekend bent, en het staat toch stil: waarom niet even tussendoor steken.
pi_124220315
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:05 schreef Piles het volgende:

[..]

Zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar als je lokaal niet bekend bent, en het staat toch stil: waarom niet even tussendoor steken.
Dan okay, maar in het filmpje zie je echt een enorm gat tussen de Polo en de auto daarvoor..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 18 maart 2013 @ 20:08:31 #67
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124220435
Olie op de weg in een bocht :r
Politie direct bij aankomst gebeld.
  FOK!fotograaf maandag 18 maart 2013 @ 20:11:30 #68
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124220638
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:14 schreef von_Preussen het volgende:
De staandehoudingen laten zien wie er echt lak hebben aan de regels, en blijkbaar zijn dat niet de hoge inkomensgroepen.
Nee, de filmploegen laten, zeker bij wegmisbruikers, liever zien een "levensgevaarlijke" malloot is. Als jij keurig rustig ja en amen zegt met je anonieme Audi A4, ben jij voor een uitzending niet interessant. Ga jij echter de mongool uithangen in je tuningbak met riooluitlaat, dan ben jij interessant voor het publiek.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124221429
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, de filmploegen laten, zeker bij wegmisbruikers, liever zien een "levensgevaarlijke" malloot is. Als jij keurig rustig ja en amen zegt met je anonieme Audi A4, ben jij voor een uitzending niet interessant. Ga jij echter de mongool uithangen in je tuningbak met riooluitlaat, dan ben jij interessant voor het publiek.
Wegmisbruikers vind ik altijd nogal stemmingsmakerij; kijk veel liever Blik op de Weg, wat inhoudelijk echt stukken beter is.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_124221431
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:39 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Leeuwarden
Aah, in de uithoeken van het Koninkrijk :)
pi_124223103


Dus dan heb je groen, maar komt dit nog even voorbij.



o|O
pi_124223208
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:48 schreef einschtein het volgende:
[ afbeelding ]

Dus dan heb je groen, maar komt dit nog even voorbij.

[ afbeelding ]

o|O
Stout!
Leuk stuk weg trouwens naar die lichten toe, men rijd er vaak al direct na Sontplein links. Ik denk dat ik daar al 10tallen auto's rechts heb ingehaald.. :o
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_124223249
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:49 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Stout!
Leuk stuk weg trouwens naar die lichten toe, men rijd er vaak al direct na Sontplein links. Ik denk dat ik daar al 10tallen auto's rechts heb ingehaald.. :o
Ja, inderdaad, kun je even wat 'winst' maken qua auto's. Scheelt weer inhalen wanneer je de N7 opgaat en weer moet invoegen.
pi_124223306
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:50 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, kun je even wat 'winst' maken qua auto's. Scheelt weer inhalen wanneer je de N7 opgaat en weer moet invoegen.
Precies, meestal moet ik daar linksaf, dus dan scheelt het helemaal. (is eigenlijk altijd nog wel voldoende ruimte om weer in te voegen naar de baan linksaf
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_124224100
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:51 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Precies, meestal moet ik daar linksaf, dus dan scheelt het helemaal. (is eigenlijk altijd nog wel voldoende ruimte om weer in te voegen naar de baan linksaf
Dat gebeurd ook bij het kruispunt Julianaplein. Als je van de kant van Martini komt, dan heb je 3 rijstroken voor rechtdoor (ri groningen/afslag UMCG/Hoogezand e.d.). Bijna niemand die op helemaal links gaat staan. Want tja "je moet toch ritsen straks". :')
pi_124224266
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:04 schreef einschtein het volgende:

[..]

Dat gebeurd ook bij het kruispunt Julianaplein. Als je van de kant van Martini komt, dan heb je 3 rijstroken voor rechtdoor (ri groningen/afslag UMCG/Hoogezand e.d.). Bijna niemand die op helemaal links gaat staan. Want tja "je moet toch ritsen straks". :')
tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  FOK!fotograaf maandag 18 maart 2013 @ 21:15:00 #77
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124224777
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:06 schreef Marco001 het volgende:

[..]

tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.
Een van mijn irritaties. 2 Auto's voor het stoplicht: 1 links en 1 rechts. Gaat het op groen wanneer je komt aanrijden, kan je alsnog vol in de ankers.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 18 maart 2013 @ 21:18:21 #78
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_124225031
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:06 schreef Marco001 het volgende:

[..]

tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.
_O_ Als meer mensen het zouden doen
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_124225155
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:06 schreef Marco001 het volgende:

[..]

tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.
Zo kun je het ook zien. _O_
pi_124225199
Ik las hier laatst juist de irritatie van mensen die njet om en om bij het verkeerslicht gaan staan :D
pi_124225411
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:20 schreef Piles het volgende:
Ik las hier laatst juist de irritatie van mensen die njet om en om bij het verkeerslicht gaan staan :D
Dat van mij was geen irritatie, was meer bedoeld als opmerking. Ging puur om de reden van de meeste mensen, van "moet straks toch ritsen". ;)
  † In Memoriam † maandag 18 maart 2013 @ 22:07:01 #82
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124228428
Is het niet zo dat als een bus of vrachtwagen een minirotonde verlaat (of een andere 'rare' bocht maakt waardoor hij/zij niet anders kan dan op de verkeerde weghelft komen om te voorkomen dat hij dwars door de plantsoenen/geparkeerde auto's moet ploegen) anderen dan voorrang moeten geven ?

Ik zag laatst n.l. dat in zo'n situatie (vrachtwagen die van rotonde af wou) een leswagen mooi doorreed tot aan de haaientanden waardoor de vrachtwagen de rotonde niet af kon.

Anderzijds was het ook wel logisch, de leswagen was een audi en je moet als leerling wel weten dat als je in een audi rijdt de hele weg, inclusief fietspaden, voetpaden, bermen, vluchtstroken, en plantsoentjes van jou zijn en je dat allemaal onbeperkt en naar eigen inzicht (hoe goed of slecht dat inzicht ook is) mag gebruiken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 18 maart 2013 @ 22:09:56 #83
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_124228630
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
Is het niet zo dat als een bus of vrachtwagen een minirotonde verlaat (of een andere 'rare' bocht maakt waardoor hij/zij niet anders kan dan op de verkeerde weghelft komen om te voorkomen dat hij dwars door de plantsoenen/geparkeerde auto's moet ploegen) anderen dan voorrang moeten geven ?

Ik zag laatst n.l. dat in zo'n situatie (vrachtwagen die van rotonde af wou) een leswagen mooi doorreed tot aan de haaientanden waardoor de vrachtwagen de rotonde niet af kon.

Anderzijds was het ook wel logisch, de leswagen was een audi en je moet als leerling wel weten dat als je in een audi rijdt de hele weg, inclusief fietspaden, voetpaden, bermen, vluchtstroken, en plantsoentjes van jou zijn en je dat allemaal onbeperkt en naar eigen inzicht (hoe goed of slecht dat inzicht ook is) mag gebruiken.
Volgens mij is het in zo'n situatie niet verplicht maar wel netjes om het desbetreffende voertuig voor te laten gaan.
  † In Memoriam † maandag 18 maart 2013 @ 22:11:31 #84
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124228737
Ik meen mij te herinneren dat het verplicht is omdat die vrachtwagenchauffeur anders niet veel meer kan doen dan de boel blokkeren of zijn route verleggen terwijl ruimte maken veel minder moeite kost.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Spellchecker maandag 18 maart 2013 @ 23:13:02 #85
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_124232720
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:11 schreef 2cv het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat het verplicht is omdat die vrachtwagenchauffeur anders niet veel meer kan doen dan de boel blokkeren of zijn route verleggen terwijl ruimte maken veel minder moeite kost.
Het lijkt mij onlogisch, aangezien die vrachtwagen- of buschauffeur op andermans rijbaan komt en dus voorrang moet verlenen. Voor zover ik weet is er ook geen wetgeving die daar in dit geval afwijkingen over bepaalt.

Wat Adora zegt, dus.
Tevens -purist.
pi_124233854
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:09 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Volgens mij is het in zo'n situatie niet verplicht maar wel netjes om het desbetreffende voertuig voor te laten gaan.
Bij een minirotonde hebben bestuurders die de rotonde naderen haaietanden, dus ze moeten voorrang verlenen aan bestuurders op de rotonde. En de vrachtwagenchauffeur die de rotonde wil verlaten is een bestuurder op de rotonde.
pi_124236668
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
Is het niet zo dat als een bus of vrachtwagen een minirotonde verlaat (of een andere 'rare' bocht maakt waardoor hij/zij niet anders kan dan op de verkeerde weghelft komen om te voorkomen dat hij dwars door de plantsoenen/geparkeerde auto's moet ploegen) anderen dan voorrang moeten geven ?

Ik zag laatst n.l. dat in zo'n situatie (vrachtwagen die van rotonde af wou) een leswagen mooi doorreed tot aan de haaientanden waardoor de vrachtwagen de rotonde niet af kon.

Anderzijds was het ook wel logisch, de leswagen was een audi en je moet als leerling wel weten dat als je in een audi rijdt de hele weg, inclusief fietspaden, voetpaden, bermen, vluchtstroken, en plantsoentjes van jou zijn en je dat allemaal onbeperkt en naar eigen inzicht (hoe goed of slecht dat inzicht ook is) mag gebruiken.
Dit soort situaties bevestigen de uitzonderingen waarbij het aankomt op gezond verstand om een situatie fatsoenlijk op te lossen. Jammer genoeg zijn er ook verkeersautisten die alles volgens de regeltjes willen doen en bij de minste afwijking helemaal flippen.

De situatie die jij beschreef kom ik af en toe tegen. Een zogenaamde lockup, of catch-22 of hoe je het ook noemen wilt. Ik raak er allang niet meer gefrustreerd van. Sterker, als ik nergens meer naartoe kan gooi ik de handrem erop en ga dan wachten tot er iets gebeurt bij de andere bestuurder.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_124237231
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:11 schreef 2cv het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat het verplicht is omdat die vrachtwagenchauffeur anders niet veel meer kan doen dan de boel blokkeren of zijn route verleggen terwijl ruimte maken veel minder moeite kost.
Nee, niet verplicht. Uiteraard wel zo netjes. Ik heb altijd gigantisch veel respect voor de toppers die zulke gigantische dingen kunnen besturen en geef ze graag de ruimte die ze nodig hebben.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 maart 2013 @ 01:03:15 #89
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124237296
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:09 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Volgens mij is het in zo'n situatie niet verplicht maar wel netjes om het desbetreffende voertuig voor te laten gaan.
Heb je gelijk in. Enige risico dat je loopt is dat je uiteindelijk jezelf klem rijdt. Zelfde geldt met achteruit rijden. Als ik met een aanhanger o.i.d. ergens aan het steken ben en iemand zet me klem, ga je gang, ik blijf stilstaan, al sta ik dwars op de weg.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 19 maart 2013 @ 01:17:28 #90
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_124237554
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 01:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. Enige risico dat je loopt is dat je uiteindelijk jezelf klem rijdt. Zelfde geldt met achteruit rijden. Als ik met een aanhanger o.i.d. ergens aan het steken ben en iemand zet me klem, ga je gang, ik blijf stilstaan, al sta ik dwars op de weg.
Ja, het doen is wat anders. Ik laat in principe altijd een ander voor als ik zie dat die gene de ruimte nodig heeft. Voor zover dat veilig mogelijk is.
Niet dat alle vrachtwagenchauffeurs het snappen, maar dat is een ander verhaal :D .
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:10:09 #91
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_124239768
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
Is het niet zo dat als een bus of vrachtwagen een minirotonde verlaat (of een andere 'rare' bocht maakt waardoor hij/zij niet anders kan dan op de verkeerde weghelft komen om te voorkomen dat hij dwars door de plantsoenen/geparkeerde auto's moet ploegen) anderen dan voorrang moeten geven ?
Nee, die heeft geen voorrang. Maar hij zal je wel heel dankbaar zijn als je mee denkt en hem de ruimte geeft. ^O^
pi_124241755
Dat is wel zo netjes, plus dat het ook handig is als hij de rotonde voor je blokkeert.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 11:44:22 #93
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124244614
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 08:10 schreef blup het volgende:

[..]

Nee, die heeft geen voorrang. Maar hij zal je wel heel dankbaar zijn als je mee denkt en hem de ruimte geeft. ^O^
If not, gaat het alleen maar langer duren :+

Zóóó vaak gehad he, van die ongeduldjes.. ik reed vaak met een 8-assige semi met 60 - 70 ton ballast erop (100 - 110 ton GVW), en dan moet je dus alles met voorbedachten rade doen; bij bijna elke bocht had ik 2 rijstroken nodig ivbm de uitzwaai van de semi. Standaard zwaaikermis aan, bord van 250 breed achterop met de tekst "PAS OP! ZWAAIT UIT!" achterop en middenop de stroken staan, en bijna altijd is er wel zo'n slimmerd die hem er dan gewoon naast wurmt; liefst in de binnenbocht ook nog :')

Gelukkig zijn er ook genoeg weggebruikers die dat wel snappen, maar je wordt soms een beetje melancholisch van die drammers; je kunt dat ding moeilijk leeg laten lopen en opvouwen, als iedereen effe een beetje mee denkt kan het allemaal zo veel soepeler gaan; het kán nou eenmaal niet allemaal via het standaard model der regeltjes, die moet je soms een beetje buigen en rekken :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124245218
Dat heb ik dus dagelijks. Bij afrit Oostzaan (hiero, precies dezelfde bocht die de vrachtauto ook maakt) ga ik vast dubbel staan voor het verkeerslicht, want LZV. En dan heb je nog van die lichten die 'm zowel links als rechts ernaast zetten. Maakt niet zo erg veel uit, want ik zie ze toch wel, maar het wordt wel erg vervelend om iedere keer die ongeduldjes te ontwijken. Wacht dan even tot na het bochtje als ik weer op de rechter rijstrook rij. Dan heb je alle ruimte om in te halen.

Maarja, 3 seconden vertraging kan ècht niet...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_124245414
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:59 schreef einschtein het volgende:

[..]

Nee, niet verplicht. Uiteraard wel zo netjes. Ik heb altijd gigantisch veel respect voor de toppers die zulke gigantische dingen kunnen besturen en geef ze graag de ruimte die ze nodig hebben.
En uiteraard ben ik jullie ook dank verschuldigd. alleen jammer dat ik het af en toe niet altijd duidelijk kan maken, al zal ik vaak even een handje opsteken of even knippertje links-rechts doen.

Het begint allemaal met een beetje kijken. Ik heb echt geen haast, ik probeer het allemaal zo te regelen dat het verkeer een beetje op gang blijft.
Kleine moeite, groot plezier, geen stress.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator dinsdag 19 maart 2013 @ 12:43:33 #96
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_124246561
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:59 schreef einschtein het volgende:

[..]

Nee, niet verplicht. Uiteraard wel zo netjes. Ik heb altijd gigantisch veel respect voor de toppers die zulke gigantische dingen kunnen besturen en geef ze graag de ruimte die ze nodig hebben.
+1
  dinsdag 19 maart 2013 @ 12:50:26 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124246798
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 12:01 schreef Ridocar het volgende:
Dat heb ik dus dagelijks. Bij afrit Oostzaan (hiero, precies dezelfde bocht die de vrachtauto ook maakt) ga ik vast dubbel staan voor het verkeerslicht, want LZV. En dan heb je nog van die lichten die 'm zowel links als rechts ernaast zetten. Maakt niet zo erg veel uit, want ik zie ze toch wel, maar het wordt wel erg vervelend om iedere keer die ongeduldjes te ontwijken. Wacht dan even tot na het bochtje als ik weer op de rechter rijstrook rij. Dan heb je alle ruimte om in te halen.

Maarja, 3 seconden vertraging kan ècht niet...
Die bocht is nog redelijk ruim qua radius; als ik afrit Gouda nam vanaf Rotterdam, moest je hem op de binnenbaan bijna haaks omtrekken, dat gaat natuurlijk niet, dus je staat óf op binnenbaan en dan kun je de trekker niet kwijt omdat je eerst een stukkie rechtdoor de andere baan op moet en op de linkerbaan uit gaat komen na de bocht, óf je pakt ze allebei en trekt de boel meteen de rechterbaan op na de bocht. Net ná die bocht moest ik er meteen (75 meter) rechts vanaf achter de pomp langs, dus ik had gewoon weinig keus; ik moest wel.
Gelukkig was Gouda hometown, en de meeste mensen daar kennen dat gele spul wel en gaven je de ruimte, maja, in de rest van Nederland geldt natuurlijk de doorgaande anarchistische voorrangs regel: ik pleur hem ernaast, dus jij wacht maar met je vrachtwaggel, en dan sta je nog wel eens schaakmat :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124247031
klote xenon verlichting moeten ze echt verbieden.

*zet groot licht aan*

als ik niks mag zien, dan jij ook niet.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:01:25 #99
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124247154
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 12:57 schreef Posergoth6667 het volgende:
klote xenon verlichting moeten ze echt verbieden.

*zet groot licht aan*

als ik niks mag zien, dan jij ook niet.
gisteravond 1tje met alleen zijn led-dagrijverlichting aan.
Hij zag genoeg, alleen branden je achterlichten helaas niet op zo een moment.....
pi_124247179
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:01 schreef lipjes het volgende:
1tje met alleen zijn led-dagrijverlichting aan.
Hij zag genoeg, alleen branden je achterl
alles beter dan s'avonds laat op een onverlichte weg een tegenligger hebben die het nodig vind om xenon verlichting te hebben waardoor je helemaal niets meer ziet.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:08:08 #101
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124247337
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:02 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

alles beter dan s'avonds laat op een onverlichte weg een tegenligger hebben die het nodig vind om xenon verlichting te hebben waardoor je helemaal niets meer ziet.
Xenon kan ik nog wel langskijken, deze eikel was ik achterop geknald als ik hem op de snelweg was tegengekomen waar ik overheen moest.

Vervelender zijn de verkeerd afgestelde lampen.
pi_124247538
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:02 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

alles beter dan s'avonds laat op een onverlichte weg een tegenligger hebben die het nodig vind om xenon verlichting te hebben waardoor je helemaal niets meer ziet.
Elke moderne auto heeft xenon. Niks mis mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')