Als er twee (of meer) rijstroken voor rechtuit zijn, mag je zelf weten welke van die rijstroken je kiest als je rechtuit wilt. Da's heel wat anders dan de file voor rechtuit inhalen over het voorsorteervak voor linksaf en op de streep, als het vak voor linksaf groen krijgt, besluiten dat je toch rechtdoor wilt.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:04 schreef NiGeLaToR het volgende:
Overigens ook een hand in eigen boezem; ik trek bij stoplicht meestal links op, omdat ik meestal vlotter weg ben.
Ja ik doe het gewoon lekker op mijn gemakkie, die 10 seconden dat ik eerder voor het rode licht sta helpt toch niks.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:04 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ook voor motorrijders geldt dat het geen recht is om keihard overal tussendoor te slalommen. Nu beticht ik jou nergens van, maar zie altijd twee type motorrijders; de ene die inderdaad relaxed tussen de file door rijdt en die inderdaad richting aangeeft, goed op de eigen baan rijdt en zich dus als een dame/heer gedraagt. Type 2 heeft haast, heeft een motor want haast en rijdt dus alsof de duivel op de hielen zit. Inhalen waar asfalt, links langs de vangrail, rechts tussen de vrachtauto's en anders zo dicht op je achterruit dat je z'n voorwiel niet meer ziet in je achteruitkijkspiegel. Nu is het zo dat als een motorrijder iets doms doet die vooral zichzelf ermee heeft (tenzij in woonwijk), maar toch snap ik niet hoe je zoveel haast kunt hebben in de dagelijkse, elke dag terugkerende en altijd op dat moment aanwezige file.... Overigens kudos voor de wel beheerste dames en heren motorrijders die er gelukkig ook vaak genoeg zijn.
Terechte invordering Had wat mij betreft ook nog gewoon een EMG bij gezeten.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:25 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_na_wraakactie.html
Remtrappers
die BMW-rijder gedraagt zich ook als een BMW-rijder mevrouw zet ruimt voordat hij kan anticiperen haar knipperlicht aan en nog steeds gedraagt hij zich compleet verrast als hij beseft op het laatste moment dat klemrijden wellicht niet zo'n goed idee is.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mevrouw in de groene polo: denk nou effe na en wissel effe van baan tijdens het rijden en niet zo.
Amen. Of al rijdend invoegen. Heb die hele polo niet meer gezien verderquote:Op maandag 18 maart 2013 19:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Die Polo moet gewoon opdonderen en achteraan aansluiten.
Moest die daar niet linksaf? Dan kan ik me voorstellen dat je zo'n actie uithaalt. Anders niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:30 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Amen. Of al rijdend invoegen. Heb die hele polo niet meer gezien verder
Nee de muts ging rechtdoorquote:Op maandag 18 maart 2013 19:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Moest die daar niet linksaf? Dan kan ik me voorstellen dat je zo'n actie uithaalt. Anders niet.
Ik niet...quote:Op maandag 18 maart 2013 19:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Moest die daar niet linksaf? Dan kan ik me voorstellen dat je zo'n actie uithaalt. Anders niet.
Zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar als je lokaal niet bekend bent, en het staat toch stil: waarom niet even tussendoor steken.quote:
Dan okay, maar in het filmpje zie je echt een enorm gat tussen de Polo en de auto daarvoor..quote:Op maandag 18 maart 2013 20:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar als je lokaal niet bekend bent, en het staat toch stil: waarom niet even tussendoor steken.
Nee, de filmploegen laten, zeker bij wegmisbruikers, liever zien een "levensgevaarlijke" malloot is. Als jij keurig rustig ja en amen zegt met je anonieme Audi A4, ben jij voor een uitzending niet interessant. Ga jij echter de mongool uithangen in je tuningbak met riooluitlaat, dan ben jij interessant voor het publiek.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:14 schreef von_Preussen het volgende:
De staandehoudingen laten zien wie er echt lak hebben aan de regels, en blijkbaar zijn dat niet de hoge inkomensgroepen.
Wegmisbruikers vind ik altijd nogal stemmingsmakerij; kijk veel liever Blik op de Weg, wat inhoudelijk echt stukken beter is.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, de filmploegen laten, zeker bij wegmisbruikers, liever zien een "levensgevaarlijke" malloot is. Als jij keurig rustig ja en amen zegt met je anonieme Audi A4, ben jij voor een uitzending niet interessant. Ga jij echter de mongool uithangen in je tuningbak met riooluitlaat, dan ben jij interessant voor het publiek.
Stout!quote:Op maandag 18 maart 2013 20:48 schreef einschtein het volgende:
[ afbeelding ]
Dus dan heb je groen, maar komt dit nog even voorbij.
[ afbeelding ]
Ja, inderdaad, kun je even wat 'winst' maken qua auto's. Scheelt weer inhalen wanneer je de N7 opgaat en weer moet invoegen.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Stout!
Leuk stuk weg trouwens naar die lichten toe, men rijd er vaak al direct na Sontplein links. Ik denk dat ik daar al 10tallen auto's rechts heb ingehaald..
Precies, meestal moet ik daar linksaf, dus dan scheelt het helemaal. (is eigenlijk altijd nog wel voldoende ruimte om weer in te voegen naar de baan linksafquote:Op maandag 18 maart 2013 20:50 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, kun je even wat 'winst' maken qua auto's. Scheelt weer inhalen wanneer je de N7 opgaat en weer moet invoegen.
Dat gebeurd ook bij het kruispunt Julianaplein. Als je van de kant van Martini komt, dan heb je 3 rijstroken voor rechtdoor (ri groningen/afslag UMCG/Hoogezand e.d.). Bijna niemand die op helemaal links gaat staan. Want tja "je moet toch ritsen straks".quote:Op maandag 18 maart 2013 20:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, meestal moet ik daar linksaf, dus dan scheelt het helemaal. (is eigenlijk altijd nog wel voldoende ruimte om weer in te voegen naar de baan linksaf
tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:04 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat gebeurd ook bij het kruispunt Julianaplein. Als je van de kant van Martini komt, dan heb je 3 rijstroken voor rechtdoor (ri groningen/afslag UMCG/Hoogezand e.d.). Bijna niemand die op helemaal links gaat staan. Want tja "je moet toch ritsen straks".
Een van mijn irritaties. 2 Auto's voor het stoplicht: 1 links en 1 rechts. Gaat het op groen wanneer je komt aanrijden, kan je alsnog vol in de ankers.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.
Als meer mensen het zouden doenquote:Op maandag 18 maart 2013 21:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.
Zo kun je het ook zien.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.
Dat van mij was geen irritatie, was meer bedoeld als opmerking. Ging puur om de reden van de meeste mensen, van "moet straks toch ritsen".quote:Op maandag 18 maart 2013 21:20 schreef Piles het volgende:
Ik las hier laatst juist de irritatie van mensen die njet om en om bij het verkeerslicht gaan staan
Volgens mij is het in zo'n situatie niet verplicht maar wel netjes om het desbetreffende voertuig voor te laten gaan.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
Is het niet zo dat als een bus of vrachtwagen een minirotonde verlaat (of een andere 'rare' bocht maakt waardoor hij/zij niet anders kan dan op de verkeerde weghelft komen om te voorkomen dat hij dwars door de plantsoenen/geparkeerde auto's moet ploegen) anderen dan voorrang moeten geven ?
Ik zag laatst n.l. dat in zo'n situatie (vrachtwagen die van rotonde af wou) een leswagen mooi doorreed tot aan de haaientanden waardoor de vrachtwagen de rotonde niet af kon.
Anderzijds was het ook wel logisch, de leswagen was een audi en je moet als leerling wel weten dat als je in een audi rijdt de hele weg, inclusief fietspaden, voetpaden, bermen, vluchtstroken, en plantsoentjes van jou zijn en je dat allemaal onbeperkt en naar eigen inzicht (hoe goed of slecht dat inzicht ook is) mag gebruiken.
Het lijkt mij onlogisch, aangezien die vrachtwagen- of buschauffeur op andermans rijbaan komt en dus voorrang moet verlenen. Voor zover ik weet is er ook geen wetgeving die daar in dit geval afwijkingen over bepaalt.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:11 schreef 2cv het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat het verplicht is omdat die vrachtwagenchauffeur anders niet veel meer kan doen dan de boel blokkeren of zijn route verleggen terwijl ruimte maken veel minder moeite kost.
Bij een minirotonde hebben bestuurders die de rotonde naderen haaietanden, dus ze moeten voorrang verlenen aan bestuurders op de rotonde. En de vrachtwagenchauffeur die de rotonde wil verlaten is een bestuurder op de rotonde.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:09 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Volgens mij is het in zo'n situatie niet verplicht maar wel netjes om het desbetreffende voertuig voor te laten gaan.
Dit soort situaties bevestigen de uitzonderingen waarbij het aankomt op gezond verstand om een situatie fatsoenlijk op te lossen. Jammer genoeg zijn er ook verkeersautisten die alles volgens de regeltjes willen doen en bij de minste afwijking helemaal flippen.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
Is het niet zo dat als een bus of vrachtwagen een minirotonde verlaat (of een andere 'rare' bocht maakt waardoor hij/zij niet anders kan dan op de verkeerde weghelft komen om te voorkomen dat hij dwars door de plantsoenen/geparkeerde auto's moet ploegen) anderen dan voorrang moeten geven ?
Ik zag laatst n.l. dat in zo'n situatie (vrachtwagen die van rotonde af wou) een leswagen mooi doorreed tot aan de haaientanden waardoor de vrachtwagen de rotonde niet af kon.
Anderzijds was het ook wel logisch, de leswagen was een audi en je moet als leerling wel weten dat als je in een audi rijdt de hele weg, inclusief fietspaden, voetpaden, bermen, vluchtstroken, en plantsoentjes van jou zijn en je dat allemaal onbeperkt en naar eigen inzicht (hoe goed of slecht dat inzicht ook is) mag gebruiken.
Nee, niet verplicht. Uiteraard wel zo netjes. Ik heb altijd gigantisch veel respect voor de toppers die zulke gigantische dingen kunnen besturen en geef ze graag de ruimte die ze nodig hebben.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:11 schreef 2cv het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat het verplicht is omdat die vrachtwagenchauffeur anders niet veel meer kan doen dan de boel blokkeren of zijn route verleggen terwijl ruimte maken veel minder moeite kost.
Heb je gelijk in. Enige risico dat je loopt is dat je uiteindelijk jezelf klem rijdt. Zelfde geldt met achteruit rijden. Als ik met een aanhanger o.i.d. ergens aan het steken ben en iemand zet me klem, ga je gang, ik blijf stilstaan, al sta ik dwars op de weg.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:09 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Volgens mij is het in zo'n situatie niet verplicht maar wel netjes om het desbetreffende voertuig voor te laten gaan.
Ja, het doen is wat anders. Ik laat in principe altijd een ander voor als ik zie dat die gene de ruimte nodig heeft. Voor zover dat veilig mogelijk is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 01:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Enige risico dat je loopt is dat je uiteindelijk jezelf klem rijdt. Zelfde geldt met achteruit rijden. Als ik met een aanhanger o.i.d. ergens aan het steken ben en iemand zet me klem, ga je gang, ik blijf stilstaan, al sta ik dwars op de weg.
Nee, die heeft geen voorrang. Maar hij zal je wel heel dankbaar zijn als je mee denkt en hem de ruimte geeft.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
Is het niet zo dat als een bus of vrachtwagen een minirotonde verlaat (of een andere 'rare' bocht maakt waardoor hij/zij niet anders kan dan op de verkeerde weghelft komen om te voorkomen dat hij dwars door de plantsoenen/geparkeerde auto's moet ploegen) anderen dan voorrang moeten geven ?
If not, gaat het alleen maar langer durenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:10 schreef blup het volgende:
[..]
Nee, die heeft geen voorrang. Maar hij zal je wel heel dankbaar zijn als je mee denkt en hem de ruimte geeft.
En uiteraard ben ik jullie ook dank verschuldigd. alleen jammer dat ik het af en toe niet altijd duidelijk kan maken, al zal ik vaak even een handje opsteken of even knippertje links-rechts doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 00:59 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, niet verplicht. Uiteraard wel zo netjes. Ik heb altijd gigantisch veel respect voor de toppers die zulke gigantische dingen kunnen besturen en geef ze graag de ruimte die ze nodig hebben.
+1quote:Op dinsdag 19 maart 2013 00:59 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, niet verplicht. Uiteraard wel zo netjes. Ik heb altijd gigantisch veel respect voor de toppers die zulke gigantische dingen kunnen besturen en geef ze graag de ruimte die ze nodig hebben.
Die bocht is nog redelijk ruim qua radius; als ik afrit Gouda nam vanaf Rotterdam, moest je hem op de binnenbaan bijna haaks omtrekken, dat gaat natuurlijk niet, dus je staat óf op binnenbaan en dan kun je de trekker niet kwijt omdat je eerst een stukkie rechtdoor de andere baan op moet en op de linkerbaan uit gaat komen na de bocht, óf je pakt ze allebei en trekt de boel meteen de rechterbaan op na de bocht. Net ná die bocht moest ik er meteen (75 meter) rechts vanaf achter de pomp langs, dus ik had gewoon weinig keus; ik moest wel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:01 schreef Ridocar het volgende:
Dat heb ik dus dagelijks. Bij afrit Oostzaan (hiero, precies dezelfde bocht die de vrachtauto ook maakt) ga ik vast dubbel staan voor het verkeerslicht, want LZV. En dan heb je nog van die lichten die 'm zowel links als rechts ernaast zetten. Maakt niet zo erg veel uit, want ik zie ze toch wel, maar het wordt wel erg vervelend om iedere keer die ongeduldjes te ontwijken. Wacht dan even tot na het bochtje als ik weer op de rechter rijstrook rij. Dan heb je alle ruimte om in te halen.
Maarja, 3 seconden vertraging kan ècht niet...
gisteravond 1tje met alleen zijn led-dagrijverlichting aan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:57 schreef Posergoth6667 het volgende:
klote xenon verlichting moeten ze echt verbieden.
*zet groot licht aan*
als ik niks mag zien, dan jij ook niet.
alles beter dan s'avonds laat op een onverlichte weg een tegenligger hebben die het nodig vind om xenon verlichting te hebben waardoor je helemaal niets meer ziet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:01 schreef lipjes het volgende:
1tje met alleen zijn led-dagrijverlichting aan.
Hij zag genoeg, alleen branden je achterl
Xenon kan ik nog wel langskijken, deze eikel was ik achterop geknald als ik hem op de snelweg was tegengekomen waar ik overheen moest.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:02 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
alles beter dan s'avonds laat op een onverlichte weg een tegenligger hebben die het nodig vind om xenon verlichting te hebben waardoor je helemaal niets meer ziet.
Elke moderne auto heeft xenon. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:02 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
alles beter dan s'avonds laat op een onverlichte weg een tegenligger hebben die het nodig vind om xenon verlichting te hebben waardoor je helemaal niets meer ziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |