Nee, die heeft geen voorrang. Maar hij zal je wel heel dankbaar zijn als je mee denkt en hem de ruimte geeft.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
Is het niet zo dat als een bus of vrachtwagen een minirotonde verlaat (of een andere 'rare' bocht maakt waardoor hij/zij niet anders kan dan op de verkeerde weghelft komen om te voorkomen dat hij dwars door de plantsoenen/geparkeerde auto's moet ploegen) anderen dan voorrang moeten geven ?
If not, gaat het alleen maar langer durenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:10 schreef blup het volgende:
[..]
Nee, die heeft geen voorrang. Maar hij zal je wel heel dankbaar zijn als je mee denkt en hem de ruimte geeft.
En uiteraard ben ik jullie ook dank verschuldigd. alleen jammer dat ik het af en toe niet altijd duidelijk kan maken, al zal ik vaak even een handje opsteken of even knippertje links-rechts doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 00:59 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, niet verplicht. Uiteraard wel zo netjes. Ik heb altijd gigantisch veel respect voor de toppers die zulke gigantische dingen kunnen besturen en geef ze graag de ruimte die ze nodig hebben.
+1quote:Op dinsdag 19 maart 2013 00:59 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, niet verplicht. Uiteraard wel zo netjes. Ik heb altijd gigantisch veel respect voor de toppers die zulke gigantische dingen kunnen besturen en geef ze graag de ruimte die ze nodig hebben.
Die bocht is nog redelijk ruim qua radius; als ik afrit Gouda nam vanaf Rotterdam, moest je hem op de binnenbaan bijna haaks omtrekken, dat gaat natuurlijk niet, dus je staat óf op binnenbaan en dan kun je de trekker niet kwijt omdat je eerst een stukkie rechtdoor de andere baan op moet en op de linkerbaan uit gaat komen na de bocht, óf je pakt ze allebei en trekt de boel meteen de rechterbaan op na de bocht. Net ná die bocht moest ik er meteen (75 meter) rechts vanaf achter de pomp langs, dus ik had gewoon weinig keus; ik moest wel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:01 schreef Ridocar het volgende:
Dat heb ik dus dagelijks. Bij afrit Oostzaan (hiero, precies dezelfde bocht die de vrachtauto ook maakt) ga ik vast dubbel staan voor het verkeerslicht, want LZV. En dan heb je nog van die lichten die 'm zowel links als rechts ernaast zetten. Maakt niet zo erg veel uit, want ik zie ze toch wel, maar het wordt wel erg vervelend om iedere keer die ongeduldjes te ontwijken. Wacht dan even tot na het bochtje als ik weer op de rechter rijstrook rij. Dan heb je alle ruimte om in te halen.
Maarja, 3 seconden vertraging kan ècht niet...
gisteravond 1tje met alleen zijn led-dagrijverlichting aan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:57 schreef Posergoth6667 het volgende:
klote xenon verlichting moeten ze echt verbieden.
*zet groot licht aan*
als ik niks mag zien, dan jij ook niet.
alles beter dan s'avonds laat op een onverlichte weg een tegenligger hebben die het nodig vind om xenon verlichting te hebben waardoor je helemaal niets meer ziet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:01 schreef lipjes het volgende:
1tje met alleen zijn led-dagrijverlichting aan.
Hij zag genoeg, alleen branden je achterl
Xenon kan ik nog wel langskijken, deze eikel was ik achterop geknald als ik hem op de snelweg was tegengekomen waar ik overheen moest.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:02 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
alles beter dan s'avonds laat op een onverlichte weg een tegenligger hebben die het nodig vind om xenon verlichting te hebben waardoor je helemaal niets meer ziet.
Elke moderne auto heeft xenon. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:02 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
alles beter dan s'avonds laat op een onverlichte weg een tegenligger hebben die het nodig vind om xenon verlichting te hebben waardoor je helemaal niets meer ziet.
Op een onverlichte weg vind ik het nog steeds behoorlijk verblindend in veel gevallen. Achteropkomend kun je je spiegel nog in de anti-verblindings stand zetten, maar tegemoetkomend vind ik het helemaal niksquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Elke moderne auto heeft xenon. Niks mis mee.
Neehoor, Zowel onze Astra en Corsa(beide 2012) hebben gewoon halogeen..quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat,quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:36 schreef BlackLining het volgende:
Lullige van Xenon zijn de idioten die het zelf inbouwen, daarbij niet gehinderd door enige kennis van zaken als het gaat om de hoek van het licht..
Met Xenon zelf is weinig mis als het goed afgesteld is. dan schijnt het namelijk niet in je ogen maar zie je nagenoeg alleen de reflectie.
er is veel mis mee, kijk er maar eens naar in.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Een gewoon halogeen lampje kan jou ook verblinden hoor. Het probleem zit hem niet in de lichtbron maar in de afstelling van de reflector.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:11 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
er is veel mis mee, kijk er maar eens naar in.
het zijn niet alleen de sjoniies, ook de audi's, mercedessen enzo die die klote lampen hebben. zou ze het liefst met een bijl er uit halen.
Je moet er ook niet in kijken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:11 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
er is veel mis mee, kijk er maar eens naar in.
het zijn niet alleen de sjoniies, ook de audi's, mercedessen enzo die die klote lampen hebben. zou ze het liefst met een bijl er uit halen.
Alleen als ze verkeerd zijn ingebouwd / afgesteld. Als je een moderne auto hebt, die af-fabriek xenon heeft, is er niks aan de hand. En voor achteropkomend verkeer heb je uiteraard een zelfdimmende spiegel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:49 schreef Posergoth6667 het volgende:
weinig andere mogelijkheden aangezien die lampen niet alleen de grond maar ook de hemel en al het andere wat in de weg zit, blauw verlicht.
apart dan dat fabrikanten zoals mercedes ze fabrieks af al verkeerd hebben gemonteerd/afgesteld.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:39 schreef k_man het volgende:
ebouwd / afgesteld. Als je een moderne auto hebt, die af-fabriek xenon heeft, is er niks aan de hand. En voor achteropkomend verkeer heb je uiteraard een z
ik heb liever een tegenligger met normale lampen met groot licht aan, dan iemand met xenon lampen met "normaal" licht aan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:41 schreef RogerFederer_17 het volgende:
Haha, Xenon verblindend?
Liever dit, dan boelers die "Groot licht" gebruiken....
Ik zei juist dat dat niet zo is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
apart dan dat fabrikanten zoals mercedes ze fabrieks af al verkeerd hebben gemonteerd/afgesteld.
maar ik bedoel dat die dus ook verblindenquote:
Het lichtbeeld van groot licht komt veel verder dan een normale Xenon lamp ongeacht hoeveel K hij heeft.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:42 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
ik heb liever een tegenligger met normale lampen met groot licht aan, dan iemand met xenon lampen met "normaal" licht aan.
Dit geloof je zelf toch niet?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
apart dan dat fabrikanten zoals mercedes ze fabrieks af al verkeerd hebben gemonteerd/afgesteld.
Dat doe ik (vrijwel) altijd. Niet alleen bij kruispunten en rotondes, ook bij krappe bochten, mits de situatie het toestaat. Als de chauffeur in kwestie dan even groet ofzo wordt dat ook weer gewaardeerd. Busschauffeurs doen dat meestal niet. Chauffeurs die druk aan het bellen zijn ook niet. Helaas zie ik dat altijd te laat, want dat vind ik weer een goede reden om juist géén voorrang te geven/ruimte te maken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:10 schreef blup het volgende:
[..]
Nee, die heeft geen voorrang. Maar hij zal je wel heel dankbaar zijn als je mee denkt en hem de ruimte geeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |