En dat geeft het goed weer van belang zijn dus 'het verhaal' 'de puzzels' en ook 'het ontbreken van onderdelen waarbij reactie vermogen heel belangrijk is'quote:Genre definition
Adventure games focus on puzzle solving within a narrative framework. There are generally few or no action elements. Other popular names for this genre of computer games are "graphic adventure" or "point-and-click adventure".
Adventure games are not: role-playing games that involve action, team-building and points management; 3D action/adventure games such as Tomb Raider; side-scroller action games such as Mario or Rayman; puzzle games like Pandora's Box or Tetris.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:47 schreef PPL het volgende:
[..]
Ook bij The MonkJa, beetje jammer, vooral omdat je echt gewoon denkt dat alles OK is en je je dus gewoon de tering zoektSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GAM / FOK! Adventure Games III "Pointing & Clicking".
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
Proest... opgelost.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, beetje jammer, vooral omdat je echt gewoon denkt dat alles OK is en je je dus gewoon de tering zoekt.
Wacht maar tot je de time traveller doet, dat slaat echt nergens opquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:32 schreef PPL het volgende:
[..]
Proest... opgelost.
* PPL moet beter de borden lezen.
Geniaal was dat spel.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:32 schreef Crutch het volgende:
En hier zit ik al eeuwen op te wachten.
Deel 3 van The Longest Journey: http://www.adventuregamers.com/news/view/23207
Hij kan het dan ook met gemak aan, alleen de tempratuur wordt te hoog... Misschien er maar eens een andere videokaart in gooien want een i7 moet voor de rest goed genoeg zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Koop een fatsoenlijke PC man, grafisch is het nou niet echt een hoogvlieger.
Thnx!quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:10 schreef lizardtattoo het volgende:
Hier kun je een tijd mee vooruit: http://www.adventuregamers.com/topgames/view/pc_recent_releases
Overigens, voor de OP
http://www.adventurecompanygames.com
http://www.houseoftales.de
kunnen eruit wegens failliet/opgeheven/niet meer bestaand
Wel redelijk opzich, maar zoals zoveel nieuwe adventures mist het de echt scherpe humor, het is allemaal zo gemaakt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:28 schreef ToerkCep het volgende:
Heb laatst Deponia ontdekt, wel een aanrader beetje in reeks van Monkey Island.
Ze hebben het allebei gehaald.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 11:47 schreef lizardtattoo het volgende:
Kickstarternieuws:
Asylum is een horror-adventure van de maker van Scratches. Een grote inspiratiebron is H.P. Lovecraft, en het verhaal gaat over een ex-patient van een psychiatrische instelling, die last heeft van nachtmerries en teruggaat om uit te zoeken wat er destijds allemaal met hem gebeurd is. Het gebouw staat inmiddels leeg, maar al snel blijkt het niet zo verlaten te zijn als hij dacht.
http://kck.st/VlnMSs Men vraagt $100.666 en met nog 19 dagen te gaan is 51% binnen. Voor $15 heb je een exemplaar van het spel maar hogere bedragen leveren t-shirts, handtekeningen of zelfs vereeuwiging in het spel op (en als je toevallig Notch bent is een barbecue in Buenos Aires ook een mogelijkheid).
Dreamfall Chapters is het langverwachte vervolg op The Longest Journey en Dreamfall. Het wordt weer een pure point-and-click zonder sluipen en vechten (dus geen Dreamfall-achtig spel) en pakt het verhaal op waar Dreamfall eindigde (let op, de Kickstarter-video bevat spoilers als je dat spel niet uitgespeeld hebt). Ze vragen $850.000 en met nog 29 dagen te gaan is inmiddels $380.000 binnen.
Voor $20 reserveer je een exemplaar van het spel. Verhalen, boxed copies en je naam in het spel zijn ook mogelijkheden. http://kck.st/14XAHB3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moeder is een hamster
Iets met gruwelijkequote:
Yup ik vond de te kiezen titels eigenlijk allemaal niet zo....quote:Op zondag 24 maart 2013 20:48 schreef The_Substitute het volgende:
Titel bekend voor Double Fine's Kickstarterproject
Point en click adventures moet je ook lekker langzaam over doenquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:59 schreef Darkestrah het volgende:
Ik ben een tijdje bezig geweest met Gemini Rue. Normaal gesproken iets te veel denkwerk en te weinig actie voor me, maar hier ben ik toch echt wel voor gaan zitten en vond dat wel leuk om te doen.
En nu al twee weken niet maar aangeraakt.
Inderdaad ik heb niet zo veel met star wars dus het is niet echt een aderlating.. de grote adventure namen zitten inmiddels allemaal wel ergens andersquote:Op donderdag 4 april 2013 10:50 schreef Gehenna het volgende:
maar het was idd wel een beetje vergaande glorie, leukste games kwamen uit de jaren '90.
Die alpha is best wel goed moet ik zeggenquote:Op donderdag 4 april 2013 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad ik heb niet zo veel met star wars dus het is niet echt een aderlating.. de grote adventure namen zitten inmiddels allemaal wel ergens andersik heb het nog niet aangedurfd om die jane jensen alpha van mobious te spelen... wat dat betreft kijk ik toch meer uit naar broken age...
Hmm helaas....quote:Op donderdag 4 april 2013 17:21 schreef lizardtattoo het volgende:
Mneh is helaas een zoek-en-vind/hiddenobject-spel en geen adventure.
Scene 1 je komt aanrijden, dat moet je 8 keer doen anders kun je niet uitstappenquote:Op donderdag 4 april 2013 18:16 schreef Gehenna het volgende:
Ik ben wel in voor een Tampert adventure
Ik kijk nu al uit naar de dialogenquote:Op donderdag 4 april 2013 19:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Scene 1 je komt aanrijden, dat moet je 8 keer doen anders kun je niet uitstappen
quote:Op donderdag 4 april 2013 19:31 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik kijk nu al uit naar de dialogen
"Das ware ein... Ja, wie sagt man das jetzt..."
1) "ein wind"
2) "Wiedergutmachenschnitzel"
3) "..."
4) "Egal! ...Auf wiedersehn!"
"Was denkst du davon Freddy?"
1) "Joah"
2) "JoahJoah"
3) "JoahJoahJoah"
4) "JoahJoahJoahJoah"
Vandaag voor het eerst gespeeld. Goede game.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:33 schreef Manke het volgende:
The Book of Unwritten Tales, meesterwerkje, helaas is de korting tot $5 bij gog voorbij
Sweet. Ik denk dat ik Monkey Island en Back to the Future ga kopen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:12 schreef Manke het volgende:
Schnell naar GOG, $5 voor alle telltale adventure bundles
deze is tof ondanks de graphicsquote:Op woensdag 10 april 2013 12:31 schreef Ceased2Be het volgende:
Primordia vandaag voor 5 dollar bij gog
http://j.mp/GEMPrimordia
Ik heb behoorlijk genoten van tales en van wallace en grommit, back to the future vond ik iets minder maar dat kan ook komen omdat ik de films niet zo goed ken... nog best wel een okay spel verder.quote:Op maandag 22 april 2013 20:48 schreef __Saviour__ het volgende:
En de rest ook gekocht, bam! Geen idee of ze allemaal even leuk zijn, voor die prijs wilde ik de gok wel wagen.
[ afbeelding ]
same here, is geen geld, en ik was nog wel een softwarepiraat.quote:Op maandag 22 april 2013 20:48 schreef __Saviour__ het volgende:
En de rest ook gekocht, bam! Geen idee of ze allemaal even leuk zijn, voor die prijs wilde ik de gok wel wagen.
[ afbeelding ]
Erg tof iddquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:11 schreef Gehenna het volgende:
https://www.humblebundle.com/Costume Quest, Psychonauts & Stacking
Brütal Legend ook vanaf $8.nogwat
Broken Age er ook bij vanaf $35
Voor Mac, Windows & Linux, DRM-free
Je kan sowieso via DotEmu en GOG van heel veel van die oude spellen een kant-en-klare op de nieuwste Windows aangepaste versie vinden. Staan ze daar niet op dan kan je proberen via de Compatibility opties een en ander aan de praat te krijgen maar anders moet je inderdaad aan de slag met DOSBox.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:34 schreef NutKees het volgende:
Ik speel nog wel eens graag oude adventures en andere 'retro' games. Is dat tegenwoordig allemaal op een moderne w7 PC te draaien (dosbox en scummvm terzijde) of moet ik mijn 8 jaar oude XP desktop nog maar even niet naar het milieupark brengen?
Ik zie het al, er zijn dus genoeg opties. Ik breng het ding maar weg, en anders is er nog altijd marktplaats. Dankje!quote:Op maandag 20 mei 2013 22:34 schreef lizardtattoo het volgende:
[..]
Je kan sowieso via DotEmu en GOG van heel veel van die oude spellen een kant-en-klare op de nieuwste Windows aangepaste versie vinden. Staan ze daar niet op dan kan je proberen via de Compatibility opties een en ander aan de praat te krijgen maar anders moet je inderdaad aan de slag met DOSBox.
Januari 2014 duurt nog wel eeeeeerg langquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Broken age Gaat dus in 2 stukken gereleased wordenErg mooi om te horen dat tim shafer het gewoon niet over zijn hart kan verkrijgen om een adventure korter te maken dan Full Throttle of Grim Fandango. Alleen daardoor zijn we wel behoorlijk over budget gegaan, maar de beelden in de docu zien er wel super jammy uit
Tja ik vind het nog wel meevallenquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Januari 2014 duurt nog wel eeeeeerg langmaar als dat de kwaliteit ten goede komt, vooruit dan maar
Volgens haar laatste update:quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:34 schreef lizardtattoo het volgende:
Het laatste contract is ondertekend en ze zijn bezig met het goedkeuren van de press release dus hopelijk echt echt echt binnenkort nu
quote:STUDIO UPDATE: Aug 2013
Here's the August update. It's a bit light this month due to a crazy number of balls in the air right now. We will likely have a chunky update in September again as we are close to wrapping up the MGX news and also another chapter for Moebius beta.
quote:MGX --
* We have a signed final contract and are currently going through approvals
on a press release
Vond The Walking Dead wel erg tof, niet zozeer qua adventure puzzels, maar wel qua verhaal en morele keuzes. Alleen het vechtsysteem is irritant.quote:Op maandag 2 september 2013 10:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Spannond
Ik zie dat TTG ook een trailer van the wolf among us uit heeft, het lijkt een the walking dead achtige game te worden (en die heb ik nooit gespeeld maar hoor ik van adventure fans niet veel goeds over) maar toch vond ik die strip serie leuk genoeg om iig 1 episode te spelen.
En de double fine updates van deze week zijn ook erg jummieDat lijkt toch een erg mooi spel te worden
Ik ben benieuwd hoe ze dat in dat fables spel gaan doen, ik vind de strip reeks erg okay en de maker van de strips vond dat ze van ttg zich goed aan zijn gevoel gehouden hadden...quote:Op maandag 2 september 2013 10:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Vond The Walking Dead wel erg tof, niet zozeer qua adventure puzzels, maar wel qua verhaal en morele keuzes. Alleen het vechtsysteem is irritant.
Ik heb ook alleen deel 1 gespeelt geloof ik wel erg leuk spel iddquote:Op maandag 2 september 2013 19:43 schreef Gehenna het volgende:
ah midden in het verhaal wordt het dus afgekapt, omdat je verder moet met deel 2...
en die draait niet op de laatste Mac OS X![]()
![]()
Mooie manier om de serie te rebooten, als dit succesvol is/wordt dan is een Gabriel Knight 4 ook weer een stukje dichterbij.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:
MGX is een remake van gabriel knight
http://www.gabrielknight20th.com/
Dat is wel zoquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Mooie manier om de serie te rebooten, als dit succesvol is/wordt dan is een Gabriel Knight 4 ook weer een stukje dichterbij.
Dat is echt schandalig, Sins of the Fathers is zo'n prachtig spelquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is wel zoen ik heb sins of the fathers nog nooit gespeeld dus wel een goede reden om dat een keer te doen, Ik wel een "the wolf within" fan
FMV adventures
Deel 2 nu ook uitgespeeld op Windows. Grafische stijltje blijft tof, verhaal is ook leuk. Puzzeltjes zitten ietsje meer variatie in en passen iets beter in het verhaal. Maar het praten met mensen wordt wel behoorlijk saai, net als de rest van het spel element. Het is constant:quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb ook alleen deel 1 gespeelt geloof ik wel erg leuk spel idd
Daarom doe ik vaak adventures in de trein op mijn pandora, zonder de wifi aan te zetten... (ik zat nogal vaak in de trein, dagelijks 3 uur vroeger... dan krijg je snel dat oude gevoel terug vooral als je jezelf kunt weerhouden een walkthrough op te zoeken (is me niet altijd gelukt helaas))quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:21 schreef NutKees het volgende:
Dat waren pas adventures. Pixelfucken, moeilijke puzzels, geen internet/oplossing voorhanden, uren/dagen/weken vast zitten, elkaar bellen om te helpen meerdere keren per dag. Fles cola, zak chips, ik ging er echt voor zitten toen.
Nu bedenk ik me dat ik Gabriel Knight 3 nog altijd niet heb uitgespeeld. Dat zijn echt van die winter / slecht weer projectjes.
Heb in GK3 op een gegeven moment 3 maanden over 1 puzzel gedaan dat ik er gewoon NIET uitkwam... kan het me nu niet meer voorstellenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:21 schreef NutKees het volgende:
Dat waren pas adventures. Pixelfucken, moeilijke puzzels, geen internet/oplossing voorhanden, uren/dagen/weken vast zitten, elkaar bellen om te helpen meerdere keren per dag. Fles cola, zak chips, ik ging er echt voor zitten toen.
Nu bedenk ik me dat ik Gabriel Knight 3 nog altijd niet heb uitgespeeld. Dat zijn echt van die winter / slecht weer projectjes.
Dat had ik met King's Quest 5. Ik vergeet het nooit meer, je kwam in het rovershol van Ali Baba en de 40 rovers, en moest daar een enkel muntje weghalen. Waanzinnig lang vastgezeten daar in de woestijn en die grot.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Heb in GK3 op een gegeven moment 3 maanden over 1 puzzel gedaan dat ik er gewoon NIET uitkwam... kan het me nu niet meer voorstellen
1,1 miljoen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:15 schreef lizardtattoo het volgende:
Twintig jaar na Myst maakt Cyan weer een adventuregame: Obduction.
Je wordt ontvoerd en op een planeet ergens ver weg gedumpt. In de verte zie je een verlaten boerderij.
http://www.kickstarter.com/projects/cyaninc/obduction
Echt een point en click spel he. Ik vind het wel heel leuk, maar dat komt door het verhaal en de keuzes die je moet maken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb nu the wolf among us episode 1 gespeeld, en het is best vermakelijk maar het heeft idd niets met een adventure te maken. Het is een soort interactieve film ofzo, en quicktime events zijn echt de hell
Precies het is wel een goed spelquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Echt een point en click spel he. Ik vind het wel heel leuk, maar dat komt door het verhaal en de keuzes die je moet maken.
Hij is erg erg leukquote:Op donderdag 5 december 2013 09:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Vanavond de nieuwe broken sword maar eens checken dan
Ik ben op een kwart, en ik vind hem ook leuk, ouderwets broken sword gevoelquote:Op donderdag 5 december 2013 19:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hij is erg erg leuk
-edit-
en uitgespeeld
alle amanita spellen hebben die puzzelstijl, erg tof. Er is nu een humblebundje van, maar dat weet iedereen alquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:05 schreef Gehenna het volgende:
In 20 minuten uit te spelen, en misschien wat kiddie. Maar wel een erg leuk stijltje:
http://windosill.com
Ik had 'm ook gekocht via de HumbleBundle, daarna bleek dat hij gewoon online stondquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:07 schreef Manke het volgende:
[..]
alle amanita spellen hebben die puzzelstijl, erg tof. Er is nu een humblebundje van, maar dat weet iedereen al
oeh tof!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:16 schreef Gehenna het volgende:
Vandaag komt dus de beta voor backers van Broken Age (Die nieuwe Double Fine Adventure)![]()
Maar amper tijd om te spelen
Sowieso heb ik dat met die dingen in afleveringen. Ik begin aan deel 1, vind het echt wel cool, maar dan moet je wachten op deel 2, dan komt deel 2 en ben ik met iets anders bezig, en vervolgens speel ik dus het hele spel nooit meerquote:Op donderdag 9 januari 2014 13:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Bij tell tale games zijn ze weer goed aan het prutsen het duurt al zo lang dat de nieuwe aflevering van the wolf among us uitkomt dat ik de eerste aflevering al bijna vergeten ben.
Op de forums daar denken ze dat ze de verhaallijn aanpassen omdat hij al uitgevonden is in de foraquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sowieso heb ik dat met die dingen in afleveringen. Ik begin aan deel 1, vind het echt wel cool, maar dan moet je wachten op deel 2, dan komt deel 2 en ben ik met iets anders bezig, en vervolgens speel ik dus het hele spel nooit meer.
Ik zou eigenlijk gewoon moeten wachten tot alle delen uitzijn, maar dan lees je weer hoe goed is het.... nou ja, je snapt hetquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Op de forums daar denken ze dat ze de verhaallijn aanpassen omdat hij al uitgevonden is in de foraer loopt telkens een mannetje met rood haar in de buurt en ze denken dat hij de bad-guy is. Zou idd best lullig zijn als hij het is en dat dat de schokkende onthulling moet zijn je zag hem telkens al.
hier ookquote:Op woensdag 15 januari 2014 16:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Vanavond maar eens aan broken age beginnen dan![]()
Nu al klaar?quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Act I is erg leuk tof einde ookben erg benieuwd naar Act 2
Had wel het idee dat het jongens gedeelte makkelijker was dan het meisjes stuk (of iig iets minder adventureiger)
Deze act is niet heel moeilijk en/of langquote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:26 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nu al klaar?
Dat betekend zeker dat de omslag naar het andere verhaal ook daadwerkelijk het voorlopige einde van dat verhaal is..
Nouja, dit weekend weer even spelen
Je komt in de eindcredits vanaf $100 geloof ik.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:15 schreef Gehenna het volgende:
Act I uitgespeeld
met veel plezier overigens, ik ben nu wel erg benieuwd naar Act II
Kon mijzelf trouwens niet vinden in de eindcredits, wellicht had ik dan meer moeten backen
Nee nog niet gevonden, geeft wel duidelijk aan dat goede pixal art iets anders is dan simple downscalen van een hoog resolutie plaatje.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:59 schreef Gehenna het volgende:
Iemand de pixel filter al gevonden in Broken Age? http://www.ign.com/wikis/(...)rets?objectid=128341
hehe idd, het ziet er niet heel erg best uit in dat filmpjequote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee nog niet gevonden, geeft wel duidelijk aan dat goede pixal art iets anders is dan simple downscalen van een hoog resolutie plaatje.
Bedankt voor de tip, straks eens rustig kijken of het wat is. Begin doet me in ieder geval denken aan de eerste paar minuten van Silent Hill 2.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:33 schreef lizardtattoo het volgende:
Gratis kort maar krachtig spel op Steam: Serena.
Als je 'Trowe'-gate een beetje hebt gevolgd weet je waarom, maar zo niet maakt het ook niets uit. Kadootje voor en door de adventure-game-community.
Is deel 2 al uitquote:Op maandag 10 februari 2014 21:48 schreef Crutch het volgende:
Gisteren Broken Sword 5 voor iPad gedownload.
Inderdaadquote:Op donderdag 17 april 2014 04:46 schreef lizardtattoo het volgende:
En Tex Murphy is ook bijna uit, alles komt tegelijk nu
quote:Op donderdag 17 april 2014 09:41 schreef Gehenna het volgende:
Gisteren de eerste Myst op mijn telefoon geïnstalleerdDat werkt echt verbluffend goed.
Ik heb op het moment nog geen idee wat ik moet doen, maar dat hoort zo bij MystMaar de drive om het op te lossen is er wel weer
quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Act I is erg leuk tof einde ookben erg benieuwd naar Act 2
Had wel het idee dat het jongens gedeelte makkelijker was dan het meisjes stuk (of iig iets minder adventureiger)
quote:Op donderdag 17 april 2014 09:51 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Apart soort reiger?
zijn ze ookquote:Op donderdag 17 april 2014 09:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik vind dat soort spellen altijd ontzettend lastig
Die zien er leuk uit zegquote:Op donderdag 17 april 2014 04:57 schreef lizardtattoo het volgende:
Er lopen trouwens nog wat leuke adventure kickstarters:
The Eldritch Cases: Dagon
Last Life
The Breakout
The Weird Story of Waldemar the Warlock
en een Indiegogo:
Caffeine (Let op: flexible funding, al het geld gaat naar de developer ook al wordt het doelbedrag niet bereikt!)
ah ok.. duidelijk, wel jammer natuurlijk.quote:Op donderdag 17 april 2014 10:32 schreef lizardtattoo het volgende:
Probleem met Paypal is dat ze het bedrag direct incasseren, en als het project het doel onverhoopt niet haalt, de developer dus met enorme kosten zit om alles terug te betalen. De meeste projecten accepteren wel Paypal, maar pas als het oorspronkelijke doel eenmaal bereikt is (check dus vooral in de laatste paar dagen van een campagne nog een keer of het inmiddels wel kan - en anders achteraf via de website van de devs zelf).
Je kan overigens ook gewoon bij de AH/Primera/Bruna een prepaid Visa-kaartje halen, die werken ook met Kickstarter.
Ik begon gewoon waar ik gebleven was (klein stukje ervoor)quote:Op donderdag 17 april 2014 17:20 schreef AssyriskaFF het volgende:
Is het niet mogelijk bij Broken Sword om vanaf deel 2 te beginnen? Geen zin om weer helemaal opnieuw te beginnen.
Ik heb het eerste gedeelte niet legaal gevonden. Nu de originele versie gekocht. Vond het wel waard namelijk. Maar dan kan het dus niet. Ach ja, ook niet erg ben al begonnen dusquote:Op donderdag 17 april 2014 17:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik begon gewoon waar ik gebleven was (klein stukje ervoor)
quote:Op donderdag 17 april 2014 23:05 schreef AssyriskaFF het volgende:
[..]
Ik heb het eerste gedeelte niet legaal gevonden. Nu de originele versie gekocht. Vond het wel waard namelijk. Maar dan kan het dus niet. Ach ja, ook niet erg ben al begonnen dus.
Was sceptisch dus eerst ff gekeken hoe het was. Moebius ook gekocht. Moet zeggen dat de prijzen meevallen voor deze games. Ik denk nog dat spellen 60 euro kosten e.d. Niet dus.quote:Op vrijdag 18 april 2014 01:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]niet legaal spelletjes halen
Het 2de deel is zeer de moeite waard trouwens (vond ik)
Ben nu begonnen met moebius en dat is ook erg leuk
Ik vond Moebius ook erg vermakelijk, ik verwachtte wel een aantal keer de vraag 'What can you tell me about voodoo?'quote:Op donderdag 24 april 2014 01:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Moebius ook uitgespeeld en al met al vond ik dat best een grappig verhaaltje![]()
Het haalt het niet bij de GK serie maar toch is het een zeer herkenbare stijl die toch op een leuke nieuwe manier is toegepast.
En deel 5 ook, ik vond het spel sterk beginnen maar na 5 delen is het toch allemaal wat meh. Had en wat meer spectaculaire ontknoping verwacht, en ep.4 voelde echt als opvulling.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:57 schreef Bosbeetle het volgende:
zo deel 4 van the wolf among us is wel erg kort
tex moet ik ook nog aan beginnen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:12 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik heb alleen de eerste episode gespeeld en wachtte tot het seizoen afgelopen was met verder spelen maar zo te zien is dat niet echt de moeite waard dan... Gelukkig heb ik nog een enorme backlog (Moebius uit, Broken Age, Broken Sword en Tex Murphy in progress, maar nu eerst effe verslaafd aan Divinity: Original Sin (geen adventure).
Oh ik ben niet een keer door de wolken gevallen eigenlijk.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:12 schreef lizardtattoo het volgende:
Oh ja ik weet al weer waarom ik gestopt was met Broken Age, ik word niet goed van dat door de wolken zakken en dan weer je ei kwijt zijn en weer opnieuw moeten beginnen. Ik kan gewoon niet snel genoeg op de uitgang klikken om dat voor te zijn
Dit probleem komt mij eerlijk gezegd niet bekend voor... Ik ben volgens mij 1x door de wolken gezakt daarna nooit meer.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:12 schreef lizardtattoo het volgende:
Oh ja ik weet al weer waarom ik gestopt was met Broken Age, ik word niet goed van dat door de wolken zakken en dan weer je ei kwijt zijn en weer opnieuw moeten beginnen. Ik kan gewoon niet snel genoeg op de uitgang klikken om dat voor te zijn
quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:15 schreef lizardtattoo het volgende:
Er ligt zo'n ei in een nest met een vogel die steeds je ladder wegschuift. Ik weet hoe je dat oplost, maar als ik dat nest weer wil verlaten (met ei) lukt dat dus niet en zakt ze er steeds door, dan pakt die vogel die mij redt dat ei weer en dropt het weer in het nest. Zelfde met Jesses ei. Ik heb al in een walkthrough gekeken maar die zeggen gewoon dat je terugmoet naar het vorige scherm...
-edit- volgens mij zit ik met een bug, het mes van die schoenmaker is wel gevallen maar ligt niet in dat nest waar hij zou horen te liggen...
quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:50 schreef lizardtattoo het volgende:
Steam, onder Windows. Heb gelukkig nog een savegame van vlak nadat ik in de vogelwereld ben beland, dan maar overnieuw proberen...
leuk jaquote:Op maandag 21 juli 2014 14:59 schreef Manke het volgende:
Op twitter
Reap your heart out! We're pleased to announce Grim Fandango will also be available on PC, Mac, and Linux alongside PlayStation 4 and Vita!
HD remasterquote:Op maandag 21 juli 2014 15:25 schreef Gehenna het volgende:
Tof!
maar enig idee of de game nog ergens een update krijgt of dat het gewoon een port is?
Ik denk gewoon een port met nieuwe graphics.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:25 schreef Gehenna het volgende:
Tof!
maar enig idee of de game nog ergens een update krijgt of dat het gewoon een port is?
Ik zit even te denken hoe dit ongeveer in z'n werk gaat. De achtergronden waren pre-renders, dus die zullen ze wel opnieuw renderen in een veel hogere resolutie. Maar ik vraag me af of ze karakters ook wat meer polygonen gaan geven, want die zijn wel erg hoekig als je er naar terug kijkt:quote:
Dat is altijd zo. Althans bij mij dan. Meerdere malen al teleurgesteld geweest als ik weer eens een oude game herspeelde.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:02 schreef Gehenna het volgende:
Mijn herinneringen komen meer overeen met het rechter plaatje dan met de linker trouwensOude games lijken er altijd mooier uit te zien in mijn hoofd dan dat ze werkelijk waren
Hehe klopt, alle C64 games bleken achteraf ook totaal niet zo flitsend en soepel te zijn als mijn herinneringenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is altijd zo. Althans bij mij dan. Meerdere malen al teleurgesteld geweest als ik weer eens een oude game herspeelde.
Eigenlijk moet je dat ook gewoon niet doen. Het maakt ze vaak ook minder goed dan in je herinnering heb ik het idee.
Idd, daar heb ik ook last van, toen was je zwaar onder de indruk omdat het weer mooier was dan voorheen, maar het ziet er eigenlijk niet meer uitquote:Op maandag 21 juli 2014 16:02 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik zit even te denken hoe dit ongeveer in z'n werk gaat. De achtergronden waren pre-renders, dus die zullen ze wel opnieuw renderen in een veel hogere resolutie. Maar ik vraag me af of ze karakters ook wat meer polygonen gaan geven, want die zijn wel erg hoekig als je er naar terug kijkt:
Zoals ook wat fans bezig waren
[ afbeelding ]
Mijn herinneringen komen meer overeen met het rechter plaatje dan met de linker trouwensOude games lijken er altijd mooier uit te zien in mijn hoofd dan dat ze werkelijk waren
Leuk idd. Maar wel te kort en iets te simpel..quote:
Het gaat bij dat spel ook niet om de super moeilijke puzzels maar meer om het verhaal.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:54 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Leuk idd. Maar wel te kort en iets te simpel..
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:05 schreef Erasmo het volgende:
Voor de mensen die graag op hun telefoon spelen:
https://play.google.com/s(...)cummvm.scummvm&hl=en
SCUMMVM op je android
Ja dit is echt een voordeel voor Android tov iOSquote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:05 schreef Erasmo het volgende:
Voor de mensen die graag op hun telefoon spelen:
https://play.google.com/s(...)cummvm.scummvm&hl=en
SCUMMVM op je android
Dit draait toch ook al jaren op Android, of mis ik nu iets?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik heb al jaren scummvm op mijn pandora, sterker nog ik heb verreweg de meeste adventures in de trein gespeeld
(grappig dat ik nooit door heb dat dat soort dingen niet op android lopen ik verwacht altijd dat android dat al lang en breed heeft, zo hoorde ik ook dat recent de DS emulator die een jaar geleden op de pandora verscheen nu ook voor android gereleased is maar dat je er daar voor moet betalen)
Oh ik begreep erasmo verkeerd hij kondigde het aan alsof het iets nieuws was.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:18 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dit draait toch ook al jaren op Android, of mis ik nu iets?
Maar daar is (net als de N64) de besturing/controller toch aardig complex, is dat wel speelbaar op een telefoon?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:18 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb het al sinds 2008 ofzo hoorMaar veel mensen weten niet dat het bestaat. Android is echt ideaal voor emulators, een beetje telefoon draait gewoon gamecube.
ah dan begreep ik je verkeerd, en android is niet ideaal voor emulators want touchscreenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:18 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb het al sinds 2008 ofzo hoorMaar veel mensen weten niet dat het bestaat. Android is echt ideaal voor emulators, een beetje telefoon draait gewoon gamecube.
Voor Adventure games is het wel te doen met het on-screen toetsenbord, als je sneller werk nodig hebt kun je er een controller aan hangen via de usb-poort.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:19 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Maar daar is (net als de N64) de besturing/controller toch aardig complex, is dat wel speelbaar op een telefoon?
ik hou het wel bij mijn pandoraquote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Voor Adventure games is het wel te doen met het on-screen toetsenbord, als je sneller werk nodig hebt kun je er een controller aan hangen via de usb-poort.
Mooi dingetje hoor, is de Shield ook niet wat voor jou dan?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik hou het wel bij mijn pandora
en over een klein jaartje hopelijk de pyra
GAM / De Pandora en de Dragonbox Pyra handhelds #5
Ik blijf denk ik bij dit project ik vind de openheid nogal wat charme hebben, je mag werkelijk alles met dat apparaat, met als mooi zichtbaar voorbeeld wel het CPU snelheid schuifje op de desktop dat heb ik nog bij geen enkel ander apparaat gezienquote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mooi dingetje hoor, is de Shield ook niet wat voor jou dan?
oehquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:33 schreef Ceased2Be het volgende:
Het zou wellicht iets kunnen zijn:
GAMESCOM 2014: ACTIVISION TEASES SIERRA RESURRECTION
http://au.ign.com/article(...)-sierra-resurrection
Toch een groot fan van Sierra, maar vraag me af wat er mogelijk is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
oehspannend
(al was ik altijd meer lucasarts dan sierra maar ook sierra heeft erg toffe spellen gemaakt)
Denk ik ookquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:37 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Toch een groot fan van Sierra, maar vraag me af wat er mogelijk is.
Lorey en Cori Cole zijn met een Quest for Glory achtige game bezig via Kickstarter.
Jane Jensen is met haar eigen studio bezig.
Ken en Robert Williams heb ik geen idee van.
Al Lowe doet niets meer met games voor zover ik weet.
Activision heeft de rechten nog op Gabriel Knight, als Gabriel Knight 4 door Jane Jensen wordt gedaan onder de Sierra vlag spring ik een gat in de lucht.
Denk eerder dat er een Sierra-HD-Collection ofzo komt.
Same here, heb wel een aantal Sierra's gespeeld, maar die waren soms gewoon enorm frustrerend qua gameplay/saven etc.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
oehspannend
(al was ik altijd meer lucasarts dan sierra maar ook sierra heeft erg toffe spellen gemaakt)
Crash is al jaren geen viable franchise meer en Spyro is opgegaan in het gehele Skylanders gebeuren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Denk ik ookof er komen nieuwe versies van crash bandicoot en spyro the dragon
Conquest of the Longbowquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik herinner me een robin hood spel van sierrawas wel grappig boogschieten.
yupquote:Was phantasmagoria ook niet van sierra trouwens?
Tja telltale heeft zich volledig op de walking dead achtige games gestort...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:17 schreef lizardtattoo het volgende:
Telltale werkte een tijdje aan een Kings Quest-spel (remake? vervolg? weet ik even niet meer) maar die hebben de rechten laten verlopen zonder het spel af te maken, dus die liggen weer bij Activision.
Ik vond wolf among us ijzersterk beginnen, zelfs leuker dan walking dead. De episodes die daarna kwamen vond ik wel wat teleurstellend.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja telltale heeft zich volledig op de walking dead achtige games gestort...
the wolf among us vond ik trouwens behoorlijk meh, dit type spellen ga ik denk ik niet meer kopen.
Ze komen iig terug, ik heb woensdag een afspraak op gamescom die als geheim werd gemeld door Activsion. Ben benieuwd wat ik ga zien. Hopelijk gaan ze het niet verneuken...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:33 schreef Ceased2Be het volgende:
Het zou wellicht iets kunnen zijn:
GAMESCOM 2014: ACTIVISION TEASES SIERRA RESURRECTION
http://au.ign.com/article(...)-sierra-resurrection
Ja de eerste episode vond ik erg leuk, de rest mehquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:00 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vond wolf among us ijzersterk beginnen, zelfs leuker dan walking dead. De episodes die daarna kwamen vond ik wel wat teleurstellend.
Ze gaan trouwens ook een Game of Thrones game doen, daar ben ik dan wel weer benieuwd naar
Deze had ik gesteund op IndieGoGo maar door de reviews (constant op onvoorspelbare en onlogische plekken doodgaan en dergelijke) niet gespeeld, ik hou er niet zo van als je steeds weer na een paar minuten doodgaat en het weer opnieuw moet proberen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb daar eigenlijk nooit zo veel last van ik speel vooral oude spellen... ik vind het wel goed dat ze langzaam weer terug gaan naar wat eenvoudiger controls, er is echt zo'n periode geweest dat je voor een game een half boekwerk door moest voordat je iets kon...
Ik zag trouwens deze trailer waar ik ook wel erg benieuwd naar ben
http://www.gamekings.tv/videos/gods-will-be-watching-review/
een soort adventure waarbij het antwoord op de puzzle per keer verschilt... hij wordt omschreven als erg moeilijk maar hij lijkt me wel de moeite waard.
interesse gewekt!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:48 schreef Gehenna het volgende:
Het leek wat op een interactieve 'House of leaves' van Danielewski.
Laat maar weten of het leuk isquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:26 schreef Manke het volgende:
Ziet er grappig uit, old skool![]()
Ik ga hem halen, bedankt voor de tip.
Hij is gratis voor Android zie ik, ik koop de bundel toch voor larry reloaded.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:39 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Laat maar weten of het leuk isDe bundle duurt nog een dag of 25, dus ik heb nog tijd zat om te beslissen.
Hmja, met in-app aankopen. Naja, eens proberen maar.quote:
Ik ben benieuwd wanneer die komtquote:
Het is niet geheel point & click op de manier van Broken Sword maar misschien zijn the walking dead en a wolf among us wat voor jou?quote:
die heb ik toevallig beiden ook reeds uit. Dankje voor het meedenken. Memoria heb ik overigens ook al gespeeld.quote:Op zondag 14 september 2014 17:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is niet geheel point & click op de manier van Broken Sword maar misschien zijn the walking dead en a wolf among us wat voor jou?
The longest journey ook al eens gedaan?quote:Op zondag 14 september 2014 17:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
die heb ik toevallig beiden ook reeds uit. Dankje voor het meedenken. Memoria heb ik overigens ook al gespeeld.
Jepquote:Op zondag 14 september 2014 18:18 schreef ems. het volgende:
[..]
The longest journey ook al eens gedaan?
Thanks! Ik zal The Cave ook eens gaan bekijkenquote:Op zondag 14 september 2014 19:29 schreef lizardtattoo het volgende:
Je kan nstuurlijk altijd iets uit de top 100 allertijden kiezen http://www.adventuregamers.com/articles/view/18643 of per jaar de "Aggie Awards" bekijken en daaruit en keuze maken die bij jouw persoonlijke voorkeur aansluit.
als je het uit hebt sowieso tussendoor weet ik niet...quote:Op zondag 14 september 2014 23:30 schreef Geralt het volgende:
The Cave is wel tof in elk geval.
Vraagje, kan je nadat je 3 mannetjes hebt gekozen nog wisselen naar een van die andere 7?
Ik zit eigenlijk onbedoeld/per ongeluk met hillbilly opgescheept en die moet ik niet
Tof!quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:29 schreef lizardtattoo het volgende:
https://www.kickstarter.c(...)-charles-dexter-ward
NIeuwe horror-adventure, met een echte license van Lovecraft-nabestaanden (vandaar ook het bedrag dat ze vragen).
15% korting momenteelquote:Beschikbaar: 15 oktober
Dit spel zal beschikbaar worden over ongeveer 7 uur
Yup,quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:23 schreef Geralt het volgende:
Gabriel Knight: Sins of the Fathers 20th Anniversary Edition
http://store.steampowered.com/app/262000/
Gaat niet zo goed met ze, toch wel erg jammer het zag er nogal veelbelovend uit!quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:29 schreef lizardtattoo het volgende:
https://www.kickstarter.c(...)-charles-dexter-ward
NIeuwe horror-adventure, met een echte license van Lovecraft-nabestaanden (vandaar ook het bedrag dat ze vragen).
Ja, baal er wel van. Heb ze gesponsord, maar lijkt maar niet op stoom te komenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gaat niet zo goed met ze, toch wel erg jammer het zag er nogal veelbelovend uit!
Tja erg zonde ik heb ze ook gesteund het klinkt echt als een ubertof gebeuren. Ik moet wel eens een keer wat HP lovecraft lezen, maar de muziek die ik luister is er in iedergeval van doorspektquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:59 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja, baal er wel van. Heb ze gesponsord, maar lijkt maar niet op stoom te komen
Welke muziek dan? Lovecraft is tof.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja erg zonde ik heb ze ook gesteund het klinkt echt als een ubertof gebeuren. Ik moet wel eens een keer wat HP lovecraft lezen, maar de muziek die ik luister is er in iedergeval van doorspekt
Tja welke muziek nietquote:Op maandag 3 november 2014 15:36 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Welke muziek dan? Lovecraft is tof.
En btw, de klassieker Sam & Max Hit the Road is nu te koop voor maar 5 euries
quote:Op maandag 3 november 2014 15:36 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Welke muziek dan? Lovecraft is tof.
En btw, de klassieker Sam & Max Hit the Road is nu te koop voor maar 5 euries
namen wil ik horen!quote:Op maandag 3 november 2014 18:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja welke muziek niet
cthullu is omnipresent
quote:
Ja, die overduidelijkquote:
deze wellichtquote:
https://www.kickstarter.c(...)-point-and-click-advquote:Op woensdag 19 november 2014 07:43 schreef Mthld het volgende:
Ik weet niet hoe ik met mijn mobiele telefoon linkjes kan copypasten dus misschien kan iemand even helpen door te zoeken en het te plakken.
Ron Gilbert en Gary Winnick werken aan een vervolg op hun oude spel Maniac Mansion, ook geheel in die stijl qua graphics, de humor etc. Het gaat Thimbleweed Park heten. Ze zoeken financiele ondersteuning via Kickstarter. Groot interview op de voorpagina van adventuregamers.com