Dat is wel zoquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Mooie manier om de serie te rebooten, als dit succesvol is/wordt dan is een Gabriel Knight 4 ook weer een stukje dichterbij.
Dat is echt schandalig, Sins of the Fathers is zo'n prachtig spelquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is wel zoen ik heb sins of the fathers nog nooit gespeeld dus wel een goede reden om dat een keer te doen, Ik wel een "the wolf within" fan
FMV adventures
Deel 2 nu ook uitgespeeld op Windows. Grafische stijltje blijft tof, verhaal is ook leuk. Puzzeltjes zitten ietsje meer variatie in en passen iets beter in het verhaal. Maar het praten met mensen wordt wel behoorlijk saai, net als de rest van het spel element. Het is constant:quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb ook alleen deel 1 gespeelt geloof ik wel erg leuk spel idd
Daarom doe ik vaak adventures in de trein op mijn pandora, zonder de wifi aan te zetten... (ik zat nogal vaak in de trein, dagelijks 3 uur vroeger... dan krijg je snel dat oude gevoel terug vooral als je jezelf kunt weerhouden een walkthrough op te zoeken (is me niet altijd gelukt helaas))quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:21 schreef NutKees het volgende:
Dat waren pas adventures. Pixelfucken, moeilijke puzzels, geen internet/oplossing voorhanden, uren/dagen/weken vast zitten, elkaar bellen om te helpen meerdere keren per dag. Fles cola, zak chips, ik ging er echt voor zitten toen.
Nu bedenk ik me dat ik Gabriel Knight 3 nog altijd niet heb uitgespeeld. Dat zijn echt van die winter / slecht weer projectjes.
Heb in GK3 op een gegeven moment 3 maanden over 1 puzzel gedaan dat ik er gewoon NIET uitkwam... kan het me nu niet meer voorstellenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:21 schreef NutKees het volgende:
Dat waren pas adventures. Pixelfucken, moeilijke puzzels, geen internet/oplossing voorhanden, uren/dagen/weken vast zitten, elkaar bellen om te helpen meerdere keren per dag. Fles cola, zak chips, ik ging er echt voor zitten toen.
Nu bedenk ik me dat ik Gabriel Knight 3 nog altijd niet heb uitgespeeld. Dat zijn echt van die winter / slecht weer projectjes.
Dat had ik met King's Quest 5. Ik vergeet het nooit meer, je kwam in het rovershol van Ali Baba en de 40 rovers, en moest daar een enkel muntje weghalen. Waanzinnig lang vastgezeten daar in de woestijn en die grot.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Heb in GK3 op een gegeven moment 3 maanden over 1 puzzel gedaan dat ik er gewoon NIET uitkwam... kan het me nu niet meer voorstellen
1,1 miljoen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:15 schreef lizardtattoo het volgende:
Twintig jaar na Myst maakt Cyan weer een adventuregame: Obduction.
Je wordt ontvoerd en op een planeet ergens ver weg gedumpt. In de verte zie je een verlaten boerderij.
http://www.kickstarter.com/projects/cyaninc/obduction
Echt een point en click spel he. Ik vind het wel heel leuk, maar dat komt door het verhaal en de keuzes die je moet maken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb nu the wolf among us episode 1 gespeeld, en het is best vermakelijk maar het heeft idd niets met een adventure te maken. Het is een soort interactieve film ofzo, en quicktime events zijn echt de hell
Precies het is wel een goed spelquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Echt een point en click spel he. Ik vind het wel heel leuk, maar dat komt door het verhaal en de keuzes die je moet maken.
Hij is erg erg leukquote:Op donderdag 5 december 2013 09:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Vanavond de nieuwe broken sword maar eens checken dan
Ik ben op een kwart, en ik vind hem ook leuk, ouderwets broken sword gevoelquote:Op donderdag 5 december 2013 19:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hij is erg erg leuk
-edit-
en uitgespeeld
alle amanita spellen hebben die puzzelstijl, erg tof. Er is nu een humblebundje van, maar dat weet iedereen alquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:05 schreef Gehenna het volgende:
In 20 minuten uit te spelen, en misschien wat kiddie. Maar wel een erg leuk stijltje:
http://windosill.com
Ik had 'm ook gekocht via de HumbleBundle, daarna bleek dat hij gewoon online stondquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:07 schreef Manke het volgende:
[..]
alle amanita spellen hebben die puzzelstijl, erg tof. Er is nu een humblebundje van, maar dat weet iedereen al
oeh tof!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:16 schreef Gehenna het volgende:
Vandaag komt dus de beta voor backers van Broken Age (Die nieuwe Double Fine Adventure)![]()
Maar amper tijd om te spelen
Sowieso heb ik dat met die dingen in afleveringen. Ik begin aan deel 1, vind het echt wel cool, maar dan moet je wachten op deel 2, dan komt deel 2 en ben ik met iets anders bezig, en vervolgens speel ik dus het hele spel nooit meerquote:Op donderdag 9 januari 2014 13:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Bij tell tale games zijn ze weer goed aan het prutsen het duurt al zo lang dat de nieuwe aflevering van the wolf among us uitkomt dat ik de eerste aflevering al bijna vergeten ben.
Op de forums daar denken ze dat ze de verhaallijn aanpassen omdat hij al uitgevonden is in de foraquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sowieso heb ik dat met die dingen in afleveringen. Ik begin aan deel 1, vind het echt wel cool, maar dan moet je wachten op deel 2, dan komt deel 2 en ben ik met iets anders bezig, en vervolgens speel ik dus het hele spel nooit meer.
Ik zou eigenlijk gewoon moeten wachten tot alle delen uitzijn, maar dan lees je weer hoe goed is het.... nou ja, je snapt hetquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Op de forums daar denken ze dat ze de verhaallijn aanpassen omdat hij al uitgevonden is in de foraer loopt telkens een mannetje met rood haar in de buurt en ze denken dat hij de bad-guy is. Zou idd best lullig zijn als hij het is en dat dat de schokkende onthulling moet zijn je zag hem telkens al.
hier ookquote:Op woensdag 15 januari 2014 16:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Vanavond maar eens aan broken age beginnen dan![]()
Nu al klaar?quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Act I is erg leuk tof einde ookben erg benieuwd naar Act 2
Had wel het idee dat het jongens gedeelte makkelijker was dan het meisjes stuk (of iig iets minder adventureiger)
Deze act is niet heel moeilijk en/of langquote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:26 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nu al klaar?
Dat betekend zeker dat de omslag naar het andere verhaal ook daadwerkelijk het voorlopige einde van dat verhaal is..
Nouja, dit weekend weer even spelen
Je komt in de eindcredits vanaf $100 geloof ik.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:15 schreef Gehenna het volgende:
Act I uitgespeeld
met veel plezier overigens, ik ben nu wel erg benieuwd naar Act II
Kon mijzelf trouwens niet vinden in de eindcredits, wellicht had ik dan meer moeten backen
Nee nog niet gevonden, geeft wel duidelijk aan dat goede pixal art iets anders is dan simple downscalen van een hoog resolutie plaatje.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:59 schreef Gehenna het volgende:
Iemand de pixel filter al gevonden in Broken Age? http://www.ign.com/wikis/(...)rets?objectid=128341
hehe idd, het ziet er niet heel erg best uit in dat filmpjequote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee nog niet gevonden, geeft wel duidelijk aan dat goede pixal art iets anders is dan simple downscalen van een hoog resolutie plaatje.
Bedankt voor de tip, straks eens rustig kijken of het wat is. Begin doet me in ieder geval denken aan de eerste paar minuten van Silent Hill 2.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:33 schreef lizardtattoo het volgende:
Gratis kort maar krachtig spel op Steam: Serena.
Als je 'Trowe'-gate een beetje hebt gevolgd weet je waarom, maar zo niet maakt het ook niets uit. Kadootje voor en door de adventure-game-community.
Is deel 2 al uitquote:Op maandag 10 februari 2014 21:48 schreef Crutch het volgende:
Gisteren Broken Sword 5 voor iPad gedownload.
Inderdaadquote:Op donderdag 17 april 2014 04:46 schreef lizardtattoo het volgende:
En Tex Murphy is ook bijna uit, alles komt tegelijk nu
quote:Op donderdag 17 april 2014 09:41 schreef Gehenna het volgende:
Gisteren de eerste Myst op mijn telefoon geïnstalleerdDat werkt echt verbluffend goed.
Ik heb op het moment nog geen idee wat ik moet doen, maar dat hoort zo bij MystMaar de drive om het op te lossen is er wel weer
quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Act I is erg leuk tof einde ookben erg benieuwd naar Act 2
Had wel het idee dat het jongens gedeelte makkelijker was dan het meisjes stuk (of iig iets minder adventureiger)
quote:Op donderdag 17 april 2014 09:51 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Apart soort reiger?
zijn ze ookquote:Op donderdag 17 april 2014 09:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik vind dat soort spellen altijd ontzettend lastig
Die zien er leuk uit zegquote:Op donderdag 17 april 2014 04:57 schreef lizardtattoo het volgende:
Er lopen trouwens nog wat leuke adventure kickstarters:
The Eldritch Cases: Dagon
Last Life
The Breakout
The Weird Story of Waldemar the Warlock
en een Indiegogo:
Caffeine (Let op: flexible funding, al het geld gaat naar de developer ook al wordt het doelbedrag niet bereikt!)
ah ok.. duidelijk, wel jammer natuurlijk.quote:Op donderdag 17 april 2014 10:32 schreef lizardtattoo het volgende:
Probleem met Paypal is dat ze het bedrag direct incasseren, en als het project het doel onverhoopt niet haalt, de developer dus met enorme kosten zit om alles terug te betalen. De meeste projecten accepteren wel Paypal, maar pas als het oorspronkelijke doel eenmaal bereikt is (check dus vooral in de laatste paar dagen van een campagne nog een keer of het inmiddels wel kan - en anders achteraf via de website van de devs zelf).
Je kan overigens ook gewoon bij de AH/Primera/Bruna een prepaid Visa-kaartje halen, die werken ook met Kickstarter.
Ik begon gewoon waar ik gebleven was (klein stukje ervoor)quote:Op donderdag 17 april 2014 17:20 schreef AssyriskaFF het volgende:
Is het niet mogelijk bij Broken Sword om vanaf deel 2 te beginnen? Geen zin om weer helemaal opnieuw te beginnen.
Ik heb het eerste gedeelte niet legaal gevonden. Nu de originele versie gekocht. Vond het wel waard namelijk. Maar dan kan het dus niet. Ach ja, ook niet erg ben al begonnen dusquote:Op donderdag 17 april 2014 17:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik begon gewoon waar ik gebleven was (klein stukje ervoor)
quote:Op donderdag 17 april 2014 23:05 schreef AssyriskaFF het volgende:
[..]
Ik heb het eerste gedeelte niet legaal gevonden. Nu de originele versie gekocht. Vond het wel waard namelijk. Maar dan kan het dus niet. Ach ja, ook niet erg ben al begonnen dus.
Was sceptisch dus eerst ff gekeken hoe het was. Moebius ook gekocht. Moet zeggen dat de prijzen meevallen voor deze games. Ik denk nog dat spellen 60 euro kosten e.d. Niet dus.quote:Op vrijdag 18 april 2014 01:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]niet legaal spelletjes halen
Het 2de deel is zeer de moeite waard trouwens (vond ik)
Ben nu begonnen met moebius en dat is ook erg leuk
Ik vond Moebius ook erg vermakelijk, ik verwachtte wel een aantal keer de vraag 'What can you tell me about voodoo?'quote:Op donderdag 24 april 2014 01:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Moebius ook uitgespeeld en al met al vond ik dat best een grappig verhaaltje![]()
Het haalt het niet bij de GK serie maar toch is het een zeer herkenbare stijl die toch op een leuke nieuwe manier is toegepast.
En deel 5 ook, ik vond het spel sterk beginnen maar na 5 delen is het toch allemaal wat meh. Had en wat meer spectaculaire ontknoping verwacht, en ep.4 voelde echt als opvulling.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:57 schreef Bosbeetle het volgende:
zo deel 4 van the wolf among us is wel erg kort
tex moet ik ook nog aan beginnen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:12 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik heb alleen de eerste episode gespeeld en wachtte tot het seizoen afgelopen was met verder spelen maar zo te zien is dat niet echt de moeite waard dan... Gelukkig heb ik nog een enorme backlog (Moebius uit, Broken Age, Broken Sword en Tex Murphy in progress, maar nu eerst effe verslaafd aan Divinity: Original Sin (geen adventure).
Oh ik ben niet een keer door de wolken gevallen eigenlijk.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:12 schreef lizardtattoo het volgende:
Oh ja ik weet al weer waarom ik gestopt was met Broken Age, ik word niet goed van dat door de wolken zakken en dan weer je ei kwijt zijn en weer opnieuw moeten beginnen. Ik kan gewoon niet snel genoeg op de uitgang klikken om dat voor te zijn
Dit probleem komt mij eerlijk gezegd niet bekend voor... Ik ben volgens mij 1x door de wolken gezakt daarna nooit meer.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:12 schreef lizardtattoo het volgende:
Oh ja ik weet al weer waarom ik gestopt was met Broken Age, ik word niet goed van dat door de wolken zakken en dan weer je ei kwijt zijn en weer opnieuw moeten beginnen. Ik kan gewoon niet snel genoeg op de uitgang klikken om dat voor te zijn
quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:15 schreef lizardtattoo het volgende:
Er ligt zo'n ei in een nest met een vogel die steeds je ladder wegschuift. Ik weet hoe je dat oplost, maar als ik dat nest weer wil verlaten (met ei) lukt dat dus niet en zakt ze er steeds door, dan pakt die vogel die mij redt dat ei weer en dropt het weer in het nest. Zelfde met Jesses ei. Ik heb al in een walkthrough gekeken maar die zeggen gewoon dat je terugmoet naar het vorige scherm...
-edit- volgens mij zit ik met een bug, het mes van die schoenmaker is wel gevallen maar ligt niet in dat nest waar hij zou horen te liggen...
quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:50 schreef lizardtattoo het volgende:
Steam, onder Windows. Heb gelukkig nog een savegame van vlak nadat ik in de vogelwereld ben beland, dan maar overnieuw proberen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |