Ja dit kan ik ook wel beamen, een game als Monkey island is fantastisch, maar heden ten dage niet te doen qua vergezochte puzzels (rubberen kip of die aap, iemand?)quote:Op donderdag 26 december 2024 14:18 schreef boertie het volgende:
Al jaren hadden adventure's best wel een grote aantrekkingskracht op mij maar de games oa. Harvester, Phantasmagoria en monkey Island die ik vroeger speelde vond ik allemaal best wel moeilijk en/of vergezocht.
He die kende ik nog niet, Klinkt tof en ziet er leuk uit, en ook nog flink in de aanbieding bij GOG. Dus direct maar even gekocht. Alvast bedankt voor de tipquote:Maar bepaalde elementen (zoals een bepaalde sfeer) kon ik toch wel van genieten.
Onlangs toch weer eens een poging ondernomen en begonnen aan Gibbous A Cthulhu Adventure.
Boy wat was ik positief verrast. Heerlijke atmosfeer en qua puzzels niet te vergezocht.
Nu heb ik vandaag deze game uitgespeeld en ben dus ben benieuwd of er meer van dit soort games qua sfeer en moeilijkheidsgraad zijn.
Iemand die een suggestie heeft?

Full Throttlequote:Op vrijdag 27 december 2024 15:55 schreef boertie het volgende:
Ik ben nu begonnen aan de remastered versie van Full Throttle. Precies zoals in mijn herinnering alleen komt hier ook ietwat behendigeid (waar ik dus niet goed in ben) bij kijken waardoor ik dus veel savegames moet gebruiken. Dit was bij Gibbous niet nodig omdat je eigenlijk niet "af" kon gaan.

Ik ken ze wel maar vroeger nooit gespeeldquote:Op vrijdag 27 december 2024 15:58 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Full Throttle
Grim Fandango en Day of the Tentacle zijn ook must plays, maar die heb je waarschijnlijk ook al gespeeld.

Ja, dat Death by Scrolling vind ik maar niks.quote:Op zondag 2 november 2025 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb keeper gekocht, ben daar erg benieuwd naar, geen point and klik maar wel een adventure lijkt me.
Ook de laatste ron Gilbert 'death by scrolling' gekocht ook wel benieuwd naar maar geen adventure en geen beste resenties

Ah toffe tipquote:Op zondag 2 november 2025 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat Death by Scrolling vind ik maar niks.
Wel heel tof: The Drifter: https://store.steampowered.com/app/1170570/The_Drifter/
imho de beste adventure game van het jaar

Dit waren allebei inderdaad geweldige games, als je je bedenkt dat het voornamelijk uit de koker van 1 persoon komt. Volgens mij is dat dezelfde persoon die die reviews maakt voor Zero Punctuation.quote:Op donderdag 2 januari 2025 11:00 schreef Gehenna het volgende:
Ik wilde graag '7 days a Skeptic' spelen, die al jaren in mijn ScummVM library, en toen las ik dat ik dan eigenlijk eerst de voorganger '5 days a stranger' moet spelen. Nou vooruit, het zijn toch gratis games (voor de liefhebber: https://www.g4g.it/2009/1(...)pecial-editions-pack)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relatief kort spelletje, de stijl van graphics vond ik wat lelijk (vooral de slungelheid van de hoofdpersonage), maar de sfeer en het verhaal zoog me dan weer vrij vlot in. Je breekt in, in een groot landhuis, maar dan blijkt dat je je (naast een paar anderen) gevangen zit, en aan jou de taak om de mysterie en historie van het huis te ontrafelen.
De interface werkt vrij handig/vlot voor het genre en de puzzels zijn erg goed te doen. Plus fijn dat er op de website van de maker wat hints staan, zonder iets voor te zeggen, dat is voor de 2 keer dat het wat verder gezocht is wel fijn.
Grootste kritiekpuntje is dat je op 2 / 3 momenten wel degelijk dood kunt gaan, en dat ik dat die eerste totaal niet zag aankomen en dus niet heel veel saves had
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |