En dat geeft het goed weer van belang zijn dus 'het verhaal' 'de puzzels' en ook 'het ontbreken van onderdelen waarbij reactie vermogen heel belangrijk is'quote:Genre definition
Adventure games focus on puzzle solving within a narrative framework. There are generally few or no action elements. Other popular names for this genre of computer games are "graphic adventure" or "point-and-click adventure".
Adventure games are not: role-playing games that involve action, team-building and points management; 3D action/adventure games such as Tomb Raider; side-scroller action games such as Mario or Rayman; puzzle games like Pandora's Box or Tetris.
Ondertussen 190.000quote:Op donderdag 9 februari 2012 05:55 schreef lizardtattoo het volgende:
Ron Gilbert en Tim Schafer werken aan een nieuwe adventuregame, en vragen de fans om het te helpen financieren via Kickstarter. Geweldig filmpje hier.
http://www.kickstarter.co(...)ouble-fine-adventure
Na slechts een paar uur (!) staat de teller al op ruim 160.000 (benodigd is 400.000).
quote:Op donderdag 9 februari 2012 06:06 schreef Pheno het volgende:
Dat filmpje van Schafer, goed begin van de dag
"Adventures exists in our dream and memories and... Germany"Heerlijk die droogte
Op vrijdag 27 januari 2012 12:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Next best thing wil ik idd ook nog een keer spelen, en ik heb de runaway reeks ook nog liggen en heb daarvan alleen deel 1 nogmaar gespeeld.
De makers komen met iets nieuws ondertussen, ik vond dit in de mail:
Yesterday
After having left its mark in adventure gaming with its million-selling trilogy Runaway and more recently with The Next BIG Thing, Pendulo Studios will deliver early 2012 its newest adventure: Yesterday. Though the unique graphic style, trademark of the Spanish developer, has not been left behind, Pendulo has now given up comedy for once and is offering an original and dark thriller.
In New York City, beggars are disappearing one after another, only to be found burnt alive. Meanwhile, a Y-shaped scar forms in the palm of the hands of seemingly unrelated people. With the police and the media giving little attention to these events, Henry White, a young and rich heir dedicated to a charitable organization, and his friend Cooper, are the first to investigate these disappearances. They are two of the three playable characters in Yesterday, the third being none other than the enigmatic John Yesterday, who is dragged into this incredible story after his memory is completely wiped.
This is the starting point of the brand new adventure from Pendulo Studios. More will be unveiled in the coming months, without spoiling the deep scenario and its numerous turning points which are sure to surprise many players when the game releases in March 2012!
quote:Op donderdag 9 februari 2012 06:18 schreef lizardtattoo het volgende:
Yep, al in augustus (tijdens de Gamescom) aangekondigd. Website met screens en meer info hier: http://www.yesterday-game.com/
Die reward die je krijgt bij 10k pledge:quote:Op donderdag 9 februari 2012 08:20 schreef NutKees het volgende:
Gaat hard met dat projectje van Tim Schafer. Psychonauts 2 mag er van mij ook wel komen.
quote:Pledge $15,000 or more:
Dinner with Tim Schafer and key members of the dev team.
Pledge $20,000 or more:
Dinner and BOWLING with Tim Schafer and key members of the dev team.
Pledge $30,000 or more:
Picture of Ron Gilbert smiling.
Pledge $35,000 or more:
Undoctored picture of Ron Gilbert smiling.
Pledge $50,000 or more:
Become an actual character in the game.
Pledge $150,000 or more:
Tim Schafer (thats me) will give last four remaining Triangle Boxed Day of the Tentacles, in original shrink-wrap. (Limit of 1) (Holy crap, what am I thinking? I only have four of those!)
Die is al weg!quote:Op donderdag 9 februari 2012 08:24 schreef Pheno het volgende:
Lunch with Tim Schafer and Ron Gilbert, a tour of the Double Fine offices, and all previous reward tiers. THERE ARE MORE REWARDS but we can't post them here because they're too big! For premium rewards past a $10,000 pledge, see www.doublefine.com
Beste etentje ooit moet dat worden
Ja, zag het. Maar je mag altijd meer doneren, dan mag je zelfs gaan bowlenquote:Op donderdag 9 februari 2012 08:43 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Die is al weg!
Pledge $10,000 or more
1 Backer SOLD OUT (0 of 1 remaining)
Dat ga ik regelenquote:Op donderdag 9 februari 2012 09:10 schreef Gehenna het volgende:
tof
oh moet de TT niet 'II' bevatten?
quote:Pledge $35,000 or more:
Undoctored picture of Ron Gilbert smiling.
Oh sorry hoorquote:Op donderdag 9 februari 2012 09:27 schreef Pheno het volgende:
Zonde dat zo'n reeks volgebaggerd wordt
ja idd in amper een 2 uur. $100.000 erbijquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:17 schreef NutKees het volgende:
Lol, die Double Fine Adventure heeft zojuist de 400.000 gehaald. Nog geen halve dag dus...
Adventure games zijn duidelijk een dood genre...quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:17 schreef NutKees het volgende:
Lol, die Double Fine Adventure heeft zojuist de 400.000 gehaald. Nog geen halve dag dus...
Gaat helaas niet aangezien je om een project te starten, in de USA moet wonen. Zou wel tof zijntwitter:Steve_Ince twitterde op donderdag 09-02-2012 om 11:35:04Kickstarter - BASS 2 next?
@tonywarriner reageer retweet
Enlighten me, BASS ?quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:42 schreef lizardtattoo het volgende:
Gaat helaas niet aangezien je om een project te starten, in de USA moet wonen. Zou wel tof zijntwitter:Steve_Ince twitterde op donderdag 09-02-2012 om 11:35:04Kickstarter - BASS 2 next?
@tonywarriner reageer retweet
quote:
het feit dat ik nogsteeds met flight of the amazon queen bezig ben, en een boek aan het lezen in de trein, zo veel te doen zo weinig tijd.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:46 schreef lizardtattoo het volgende:
Legaal gratis via ScummVM dus wat houdt je tegen?
Op je telefoon zetten en zo, voor tussendoor.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:46 schreef lizardtattoo het volgende:
Legaal gratis via ScummVM dus wat houdt je tegen?
Daar heb ik een ander apparaat voor, mijn telefoon gebruik ik om te bellenquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:48 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Op je telefoon zetten en zo, voor tussendoor.
Ja, valt beetje tegen, maar wel een heel origineel concept met dat overnemen en zo. Ik vond het in ieder geval niet de punten waard. Wellicht koop ik 'm als het in de aanbieding komt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:23 schreef Gehenna het volgende:
He heeft iemand deze al gespeeld dan? Stacking
Wow, vet ding.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar heb ik een ander apparaat voor, mijn telefoon gebruik ik om te bellen
http://store.steampowered.com/quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:
wat is dat steam eigenlijk want daar zal ik nu wel aan moeten omdat ik dat shafer spel heb ge'backt'
ze zitten al over een miljoen heenquote:Op donderdag 9 februari 2012 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Ben benieuwd hoe shafer reageert als hij wakker wordt morgen vroeghet is al over de half miljoen.
De reviews overall van Double Fine zijn ook erg goed. Geen game bij die echt überslecht is. En de man is gewoon erg goed in z'n werk. Dat geeft vertrouwen.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Goh als tim shafer zegt "ik wil een spel maken geef me geld" krijgt hij gewoon al bijna 2 miljoen. Dan kun je wel zeggen dat je het goed gedaan hebt, kwa reputatie
Die budgetten, het is gewoon 10 keer zo goedkoop om een hele goede adventure te maken dan een psychonauts (die laatste heb ik trouwens nog nooit gespeeld)quote:Op maandag 13 februari 2012 19:04 schreef NutKees het volgende:
Interview met Tim Schafer vandaag:
http://www.giantbomb.com/news/16-million-and-counting/3981/
De man is gewoon geniaal.quote:
quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:47 schreef Gehenna het volgende:
ik dacht, met de zekerheid dat er een Mac versie komt, wil ik dit best supporten, maar dat kan duss alleen met creditcard....
fixed![]()
SCUMMVM is een bazen programma, en point & clicks zijn/lijken gemaakt voor touchscreensquote:Op maandag 20 februari 2012 11:15 schreef L3viathan het volgende:
Er is een wereld voor me open gegaan: ik heb scummvm gehaald voor mijn telefoon..
Dit weekend Full Throttle uitgespeeld
Ik was zo blij als een klein kind.. vriendin snapte er helemaal niks van natuurlijk
Waarschijnlijk loop ik hopeloos achter
Ja, toffe site is dat.quote:
quote:Op maandag 20 februari 2012 11:44 schreef HeatWave het volgende:
Ik herken dat wel ja. Vroegah had je geen internet en bleef je doorgaan tot je eruit was, nu is de verleiding om een walkthrough te zoeken te groot
.
Vroeger was alles beter.
ja, ik heb eigenlijk alleen op mijn telefoon nog ScummVM draaien, dus dan dwing je jezelf een beetje tot eerlijk zijnquote:Op maandag 20 februari 2012 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]heel herkenbaar, al speel ik het nu vaak in de trein, en dan is het toch iets lastiger om telkens een walkthrough erbij te pakken, ik probeer nu de spellen oude stijl te doen, dus vaak een beetje klooien en dan weer een tijd wegleggen om later weer verder gegaan waar ik gebleven was. Ik zat vast in flight of the amazon queen en had het een maandje of meer weggelegd, en nu vond ik eens een oplossing die ik over het hoofd had gezien.
Precies gewoon weglopen iets anders doen en terug komen om verder te gaan waar je was gebleven.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:26 schreef HeatWave het volgende:
Het lekkerste vond ik ook gewoon dat je alle tijd had, gewoon spelen wanneer en hoelang het je uitkomt, niets op pauze zetten oid..
BASS ben ik nu ook aan het doen. Maar ik had toch al snel weer een guide nodigquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Flight of the amazon queen is uit, beetje abrupt en makkelijk einde eigenlijk ...
ben nu bezig met beneath a steel sky, het begin ziet er iig super uit!
daarna denk ik, I have no mouth and I must scream (oid) proberen
BASS vind ik sowieso één van de beste adventures.quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:10 schreef L3viathan het volgende:
[..]
BASS ben ik nu ook aan het doen. Maar ik had toch al snel weer een guide nodig
Valt me op dat die ouwe meuk er toch eigenlijk nog verrassend goed uitziet.
BASS ben ik ook net in begonnen, erg tof spel iddquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Flight of the amazon queen is uit, beetje abrupt en makkelijk einde eigenlijk ...
ben nu bezig met beneath a steel sky, het begin ziet er iig super uit!
daarna denk ik, I have no mouth and I must scream (oid) proberen
Eerste verdieping als in bij die oven enzo of eerste verdieping als in die eerste stadlaag, daar ben ik nog maar. (ik schiet niet opquote:Op donderdag 23 februari 2012 08:53 schreef L3viathan het volgende:
Ik vind hem eigenlijk wel heel erg moeilijk![]()
Zonder guide zou ik nu waarschijnlijk nog steeds op de eerste verdieping aan het aanmodderen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 23-02-2012 09:04:15 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Ik vond FOTAQ juist moeilijk en onvoorspelbaar, BASS vond ik best goed te doen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 08:53 schreef L3viathan het volgende:
Ik vind hem eigenlijk wel heel erg moeilijk![]()
Zonder guide zou ik nu waarschijnlijk nog steeds op de eerste verdieping aan het aanmodderen zijn.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 08:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Eerste verdieping als in bij die oven enzo of eerste verdieping als in die eerste stadlaag, daar ben ik nog maar. (ik schiet niet opmaar dit soort spellen moet je rustig aan beleven
)
Er zijn zoveel dingen die je niet verwacht in BASS.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:05 schreef Bosbeetle het volgende:
FOTAQ is idd moeilijk omdat heel veel dingen onlogisch zijn of er veel antwoorden te vinden zijn die niet werken...Dat vond ik juist echt een geniaal moment.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
Ja ik ook wel maar ik zat daarvoor van alles te klooien met bananen etc. Het is ook wel de lol van adventures om alles te proberen natuurlijkquote:Op donderdag 23 februari 2012 09:06 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat vond ik juist echt een geniaal moment.
Bij mij was dat juist vrij snel voorbij, ik probeer meestal eerst de meest onlogische dingen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja ik ook wel maar ik zat daarvoor van alles te klooien met bananen etc. Het is ook wel de lol van adventures om alles te proberen natuurlijk
quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:09 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Bij mij was dat juist vrij snel voorbij, ik probeer meestal eerst de meest onlogische dingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]Hm, BASS vond ik vrij logisch in zijn oplossingen. Tot het frustrerende aan toe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.With my pack on my back, down the road I will stray.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 08:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Eerste verdieping als in bij die oven enzo of eerste verdieping als in die eerste stadlaag, daar ben ik nog maar. (ik schiet niet opmaar dit soort spellen moet je rustig aan beleven
)
De eerste stadslaag.. Dat eerste gebouw was ik gelukkig nog wel uitgekomen op eigen houtje, maar daarna wordt het echt wel een stuk lastiger. Je hebt ook best wel veel lokaties. Vooral als je op een gegeven moment meer verdiepingen kan bezoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan me ook bijna helemaal niks herinneren. Vraag me af of ik deze destijds wel heb uitgespeeld. Het enige wat me nog bij stond was dat stukje helemaal aan het begin dat hij aan die deur hangt.
Bij Full Throttle kon ik zelfs nog stukjes meepraten
I want to take your chubby ass back to my place
And squirt my baby gravy all over your face
Ik vond die stukken waar je op die motor moest rijden onnodig.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:
ik heb full throttle gekocht toen hij uitkwam
heb de originele cd nog. Ik vond het toen al jammer dat hij zo kort was, dat is denk ik de eerste adventure die ik zonder hulp uitgespeeld heb. Alleen die stomme geheime ingang was nogal buggy.
mee eensquote:Op donderdag 23 februari 2012 09:17 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik vond die stukken waar je op die motor moest rijden onnodig.
quote:Well, I'm happy to officially confirm that the game has both an old carnival ticket booth and a ceiling mounted laser cannon in it. I don't want to reveal any spoilers, but one of them is going to hurt like hell.
volgensmij is dat een ander spel dan dat kickstarter project, als ik het wel hebquote:Op vrijdag 24 februari 2012 05:54 schreef lizardtattoo het volgende:
http://grumpygamer.com/ nieuwe concept art voor de Double Fine adventure
ja die bibliotheekaresse/nurse/mad scientist en die maffia figuur horen ook bij het nieuwe ron gilbert spelquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:36 schreef lizardtattoo het volgende:
Hmm, staat er inderdaad niet, er staat "some more concept "art" for the amazing game I've been working on at Double Fine for the past 9 months" dus wellicht niet eens een adventure
Vet. Zelfs Willy Beamish.quote:Op maandag 27 februari 2012 13:27 schreef lizardtattoo het volgende:
Dat heb ik dus ook
[ afbeelding ]
Die heb ik ook nog ergens (zonder doos), de gesproken versie. Wat ik hieraan meesterlijk vond is dat werkelijk alles ingesproken was, ook de in-game manual. Diegene die het insprak (met zo'n Alvin The Chipmunk stemmetje) ging zelfs een paar keer diep zuchten bij die lappen tekst.quote:
Ik wilde hem nog downloaden om eens door te spelen. Maar is het ook zo als met bijvoorbeeld Beneath a Steel Sky dat sommige versies wel gesproken zijn en andere weer niet?quote:Op maandag 27 februari 2012 21:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog ergens (zonder doos), de gesproken versie. Wat ik hieraan meesterlijk vond is dat werkelijk alles ingesproken was, ook de in-game manual. Diegene die het insprak (met zo'n Alvin The Chipmunk stemmetje) ging zelfs een paar keer diep zuchten bij die lappen tekst.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:11 schreef L3viathan het volgende:
Overigens heb ik BASS intussen ook uitgespeeld.
Ik heb een guide gebruikt omdat ik te dom was om er zelf uit te komen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik ben net op de belle vue laag
Je moet adventures ook niet zo snel spelen! Gewoon af en toe een paar dagen niet doen en dan weer rond rommelen, af en toe een aha erlebnis hebben. Ik gebruik meestal pas een walkthrough als ik een paar weken vastzit. Of echt geen clue heb van wat ik moet doen. (en dan probeer ik altijd alleen maar een klein stukje verder te kijken dan dat ik zit.)quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:16 schreef L3viathan het volgende:
[..]
Ik heb een guide gebruikt omdat ik te dom was om er zelf uit te komen.![]()
Anders was het me nooit gelukt denk ik.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:30 schreef Gehenna het volgende:
ook leuk: http://forums.residualvm.org/viewtopic.php?t=100
een aantal mensen zijn bezig Grim Fandango grafisch wat up te daten
SPOILER: voorbeeldjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:47 schreef NutKees het volgende:
Tshirt, poster, doos, dvd, bluray... AAAHRGGG. Ik heb er toch maar 110 van gemaakt.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:06 schreef Bosbeetle het volgende:
whahaha wilhelmus aan het einde als verontschuldiging
quote:Hello FOT,
Well, as many of you have suspected (or possibly read in “GamesTM”) we are working on a new Tex Murphy game. (Better late than never, right?... right? )
We made a decision within the past few months that now was the time to complete the Tex Storyline. We could not wait any longer. We agreed that we needed to finish the story, although it had to be a more "modest" game design since Big Finish Games is a small gaming studio.
However, with the recent Kickstarter success stories for other Adventure Games - Double Fine Adventure & Wasteland 2 - we saw an opportunity to create a game of a larger scale. So, with that in mind, we hope to bring the next Tex Murphy game to an a much bigger, dare I say, epic level - More actors, locations, broader stories and yes - even meaningful, varied story paths. With these elements, we have a better chance of expanding the audience and a better chance of commercial success and continuation. All of this would allow us to make a true Adventure game with Immersive 3D world, Full Motion Video, and longer game play.
On May 15, we are going to launch a Kickstarter page to help raise funding for the project. As we prepare to film the Kickstarter video, we’re interested in feedback from you guys about what fundraising incentives you would like to see. Old Games? New Games? Tote Bags? T-Shirts, Posters, Artwork, Autographs, dinner for two? Dinner for three? Carl Kasell’s voice on your home answering machine? Let us know!
We also to get you involved in making the video. We want “Tex Murphy Testimonials” – written or video testimonials about what you loved about the prior games. We will incorporate some of these testimonials into our video and post others on our website or YouTube page.
If you would like to send us feedback or get involved, please fill out the form on Big Finish’s contact page: http://bigfinishgames.com/contact
Thank you for sticking with us! We've really appreciated your patience and loyalty and hope to give you guys an awesome game!
Thanks,
Chris
tof, maar ik heb nog nooit van Tex Murphy gehoord eerlijk gezegd...quote:Op woensdag 21 maart 2012 05:38 schreef lizardtattoo het volgende:
Tex Murphy komt terug (als de fans het willen). Chris Jones en Aaron Conners lopen al jaren met het idee rond maar verdienen met hun studio Big Finish Games niet genoeg om het te financieren. Dus, na het succes van Tim Schafer en Ron Gilbert willen ze het ook via Kickstarter proberen. Het begint op 15 mei, maar vanaf nu kan je al helpen nadenken over de incentives die er zouden moeten komen!
(FOT = Fans of Tex)
[..]
quote:it's hard to describe how wonderful it was growing up with a father who could answer absolutely any question I had about spaceships, rockets, planets, stars, galaxies, quasars, black holes, asteroids, the sun or the moon. I could point into the night sky and ask "what's that?" and he could tell me after only a moment's hesitation.
I am who I am today because of him. Maniac Mansion, Monkey Island, Putt-Putt or Pajama Sam would not exist if not for him and the way he taught me to think and devour learning new things. He taught me to love to read, appreciate art and to always question my own beliefs and to be curious and inquisitiveness.
het begint een hype te wordenquote:Op dinsdag 3 april 2012 10:40 schreef NutKees het volgende:
Al Lowe doet ook een poging:
http://www.kickstarter.co(...)uit-larry-come-again
Ik heb veel liever een nieuwe LSL, dus ben nog erg aan het twijfelen of ik dit project wel ga ondersteunen.
Een remakequote:Op dinsdag 3 april 2012 10:40 schreef NutKees het volgende:
Al Lowe doet ook een poging:
http://www.kickstarter.co(...)uit-larry-come-again
Ik heb veel liever een nieuwe LSL, dus ben nog erg aan het twijfelen of ik dit project wel ga ondersteunen.
Oeh die is ook erg interesant inderdaadquote:Op woensdag 4 april 2012 20:10 schreef lizardtattoo het volgende:
Jane Jensen dan?
http://www.kickstarter.co(...)n-road-2012-2013-csg
Beetje vreemde constructie, maar dit wordt waarschijnlijk de tweede pledge die ik ga doen (Tex Murphy zal dan de derde worden). Larry boeit me niet zo (en een remake al helemaal niet).
quote:Op donderdag 5 april 2012 11:20 schreef L3viathan het volgende:
Ik vond Gabriel Knight 2 wel heel vermakelijk, vooral vanwege die slechte acteur die ergens heel ver weg wel iets weg had van Dave Mustaine
quote:Op donderdag 5 april 2012 14:55 schreef Ceased2Be het volgende:
Nog meer mensen die het nieuwe project van Jane Jensen sponsoren?
http://www.kickstarter.co(...)n-road-2012-2013-csg
quote:Op donderdag 5 april 2012 10:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben nu een backer van die jane jensen studio, het word wel weer eens tijd om een GK achtig spel te spelen
Inderdaad maar ik denk dat het sowieso wel een toffe afwisseling is als DFA is uitgespeeldquote:Op donderdag 5 april 2012 15:08 schreef Ceased2Be het volgende:
Ja, alleen jammer dat de rechten van GK niet bij Jane liggen
quote:Op donderdag 5 april 2012 15:37 schreef Ceased2Be het volgende:
Lol, zie net de teller van 34k naar 44k springen... iemand die dus idd 10k heeft ingelegd
Als die een remake krijgt hoop ik wel dat de hoofdpersoon nu wel elke dag wat andere kleren gaat dragenquote:Op donderdag 5 april 2012 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:
phantasmagoria was ook altijd zo grappig
Whehequote:Op vrijdag 6 april 2012 16:37 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Als die een remake krijgt hoop ik wel dat de hoofdpersoon nu wel elke dag wat andere kleren gaat dragen
CG ?quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:47 schreef Id_do_her het volgende:
Ik heb nooit niks gehad met de CG games van toen.
Ik bedoelde eigenlijk digitised graphics. Alleen MK mocht dat, vond ik.quote:
Full Motion Video was de term geloof ik... en MK?quote:Op woensdag 18 april 2012 15:19 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk digitised graphics. Alleen MK mocht dat, vond ik.
*pakt nog een koffie*quote:Op woensdag 18 april 2012 15:22 schreef vosss het volgende:
Mortal Kombat. Sjongejonge, let eens op ofzo
Hup hup de jane jensen kickstarter backen!! Je krijgt geen GK vanwege de rechten maar wel moebius en dat klinkt wel heel erg naar GKquote:Op woensdag 18 april 2012 15:32 schreef vosss het volgende:
Gabriel Knight zou ik nog best een nieuwe versie van willen zien. Geen remake dus, maar gewoon een compleet nieuw verhaal.
GK
Dit is ook geen remake kickstarter maar het gaat over nieuwe spellenquote:Op woensdag 18 april 2012 15:37 schreef vosss het volgende:
Liever geen remake hoewel ik GK - Blood of the Sacred Blood of the damned eik best nog in een remake zou willen zien.
Dat Rennes le Chateau verhaal blijft toch leuk
Ik heb er ook geld in zitten, toch wel erg leuk (maar duur) dat kickstarten.. alhoewel voor ¤16 draag je al iets bijquote:Op woensdag 18 april 2012 15:37 schreef Ceased2Be het volgende:
Precies! Ik heb er ook al 50 dollar ingepompt.
EN Jane gaf zelf al aan dat een nieuwe GK beter mogelijk is met een eigen studio dan als schrijfster.
Dat weet ik. Ik zei alleen dat ik eigenlijk best een remake van Botsbotd zou willen zienquote:Op woensdag 18 april 2012 15:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit is ook geen remake kickstarter maar het gaat over nieuwe spellen
'kayquote:Op woensdag 18 april 2012 15:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik zei alleen dat ik eigenlijk best een remake van Botsbotd zou willen zien
Nee het geld wordt pas afgeschreven op het moment dat het project zijn goal heeft behaald.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:41 schreef vosss het volgende:
Hoe zit dat eik met die kickstarter projecten. Ik zie daar de laatste tijd wel vaker wat over, maar wat nou als ik zeg 50 dollar betaal en men haalt het minimum bedrag niet. Krijg ik dan dat geld terug?
Of is dat een gok wat ik neem en ben ik mn geld sowieso kwijt of de game er nou komt of niet?
Nee gelukkig niet, en dat is meteen de kracht ook van Kickstarter.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:46 schreef vosss het volgende:
OK, dan is het wel interessant. Ik dacht namelijk steeds dat je het geld soberzo kwijt was
Mortal Kombat, en FMV waren die games die meer een film waren dan een game.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Full Motion Video was de term geloof ik... en MK?
Komt pas weer als er meer interesse komt voor Adventure-games en er meer budget vrij komt. Het is een stuk goedkoper om te tekenen dan (op locatie) te filmen. GK2 was briljant in dat opzicht, maar persoonlijk is 1 nog steeds mijn favoriet van de serie.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch zou ik best wel weer een goede FMV adventure willen zien, liefst met goede acteurs en met een goede kwaliteit filmpjes....
zo'n tex murphy zou dat kunnen worden...
Toch blijf ik dat de minst interesante kickstarter vinden, ik heb al 3 versies van larry 1quote:Op woensdag 25 april 2012 22:47 schreef __Saviour__ het volgende:
De Kickstarter van de remake van Leisure Suit Larry heeft de doelstelling gehaald en zal dus doorgaan
http://www.kickstarter.co(...)-come-again?ref=live
Ik herinner me daar vooral de zouteloze humor van die ik toen eigenlijk al flauw vond. Dus wmb hoeft het ook niet. Maar misschien herinner ik het me niet meezogen, is al zo lang geleden ook.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toch blijf ik dat de minst interesante kickstarter vinden, ik heb al 3 versies van larry 1
Is dat een adventure? Ik zou meer een actie-game verwachtenquote:Op zondag 29 april 2012 11:49 schreef Ceased2Be het volgende:
Nog meer mensen die Episode 1 van The Walking Dead hebben gekocht? Ben nu halverwege en hij is toch wel erg tof gedaan... vooral de dialogen en keuzes die je daarin maakt. Ben benieuwd hoe dat verder doorwerkt in de volgende episodes.
Zitten een paar actie elementen in, maar het meeste is point-and-click en dialogen.quote:Op zondag 29 april 2012 14:01 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Is dat een adventure? Ik zou meer een actie-game verwachten
Vanmorgen uitgespeeld, hij is wel echt spannend en cool. Maar er mochten wel wat meer adventure elementen hebben imho. Want die er inzaten waren wel heel erg makkelijk (in de trend van: "help ik ben <object> nodig", "oh wacht hij ligt hier, een meter van ons vandaan"quote:Op zondag 29 april 2012 11:49 schreef Ceased2Be het volgende:
Nog meer mensen die Episode 1 van The Walking Dead hebben gekocht? Ben nu halverwege en hij is toch wel erg tof gedaan... vooral de dialogen en keuzes die je daarin maakt. Ben benieuwd hoe dat verder doorwerkt in de volgende episodes.
Da's een beetje het probleem wat ik had bij nagenoeg alle moderne Adventures... maar ik vond hem wel erg vermakelijk. Heel benieuwd hoe de verschillende keuzes uit gaan werken voor me.quote:Op zondag 29 april 2012 17:08 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Vanmorgen uitgespeeld, hij is wel echt spannend en cool. Maar er mochten wel wat meer adventure elementen hebben imho. Want die er inzaten waren wel heel erg makkelijk (in de trend van: "help ik ben <object> nodig", "oh wacht hij ligt hier, een meter van ons vandaan")
Ik ben wel weer benieuwd over wat er gebeurd was als ik compleet andere keuzes had gemaakt, ik heb hem wel als redelijke moraal-ridder uitgespeeld namelijk
Zie je helaas bij wel meer genres. Casual gaming is nu helemaal doorgebroken, het moet vooral voor iedereen speelbaar en te begrijpen zijn.quote:Op zondag 29 april 2012 18:16 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Da's een beetje het probleem wat ik had bij nagenoeg alle moderne Adventures... maar ik vond hem wel erg vermakelijk. Heel benieuwd hoe de verschillende keuzes uit gaan werken voor me.
Weet nog dat ik 8 maanden heb gedaan voordat ik GKIII uitgespeeld had... zat soms weken vast op een puzzle. Kan ik me nu echt niet meer voorstellenquote:Op zondag 29 april 2012 19:21 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zie je helaas bij wel meer genres. Casual gaming is nu helemaal doorgebroken, het moet vooral voor iedereen speelbaar en te begrijpen zijn.
Zit je toch echt in het verkeerde topic, Breath of Fire-games zijn RPG's en geen adventures.quote:Op zondag 29 april 2012 19:17 schreef awar het volgende:
Welke adventure games zijn zeker het spelen waard? Ik herinner me Breath of Fire 3 nog, of is dat er te ver naast?
http://www.kickstarter.co(...)ross-of-the-dutchmanquote:legendarische Friese held uit de zestiende eeuw. De studio wil de ontwikkeling van de game financieren met geld dat het via Kickstarter poogt op te halen.
Ontwikkelaar Triangle Studios, gevestigd in Leeuwarden, wil een action-adventuregame maken rond Pier Gerlofs Donia, beter bekend onder zijn bijnaam Grote Pier. Die vocht begin zestiende eeuw tegen de graven van Holland, die Friesland probeerden te veroveren. De Friese studio hoopt via Kickstarter minimaal 50.000 dollar op te halen om de ontwikkeling van de game Cross of the Dutchman te financieren. Het loopt nog niet storm: tot nu toe hebben 24 donateurs geld gegeven, in totaal goed voor 911 dollar. De inzameling loopt echter nog bijna een maand door.
Met de 50.000 dollar wil Triangle een versie maken voor Windows en Mac OS-X. De studio zoekt nog naar een partner die kan zorgen voor een versie voor Xbox Live en PlayStation Network. Mocht het lukken om meer geld binnen te halen, dan willen de makers extra spelvormen toevoegen. Vooral een co-op-modus staat hoog op het verlanglijstje van de makers. Verder willen de ontwikkelaars extra voice-overs en tussenfilmpjes toevoegen, mocht er meer da 50.000 dollar binnenkomen.
Triangle Studios bestaat sinds 2005 en is vooral bekend van games voor de Nintendo DS, zoals Plop en de Pinguïn, en Pluk van de Petteflet. De studio was ook verantwoordelijk voor de iOS-game Graffiti Wars. Triangle is een van de vele studio's die hun toevlucht zochten tot Kickstarter. De toeloop op de crowdfundingsite begon toen Double Fine ruim 3 miljoen dollar ophaalde voor de ontwikkeling van een nieuwe adventuregame. Inmiddels zijn er inzamelingen voor remakes van Wasteland, Space Quest en Titan Quest, en werkt schrijfster Jane Jensen aan adventuregame Moebius na een inzameling via Kickstarter. ~ Bron: Tweakers.net
ik zat op 50 betekent dat dat ik beide spellen 'krijg'quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:59 schreef lizardtattoo het volgende:
Dikke update bij Jane Jensen-Kickstarter. Er is een uitgever gevonden waarmee Pinkerton Road naast Moebius NOG een spel gaat maken, en dat is ook gratis voor $50+-pledgers ($16/$30 mogen kiezen). Thirdperson/dark mystery. Vanaf $100 krijg je bij Moebius een big box met handtekening en vanaf $200 ook bij het mystery-spel.
Ja, klopt. 'Artwerk' vond ik wel een rare.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:14 schreef lizardtattoo het volgende:
Vond ik ook, zeker bij games () worden veel Engelse termen gebruikt.
Anyway, TEX MURPHY!!!!!
http://www.kickstarter.co(...)urphy-project-fedora
twitter:grumpygamer twitterde op dinsdag 22-05-2012 om 21:45:57THURSDAY! THURSDAY! THURSDAY! Sorry, I just like shouting out days of the week for no good reason. No reason at all. Nope. None. reageer retweet
Ander spel 'ron gilberts secret project'quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:29 schreef Gehenna het volgende:
Zijn dit characters uit de nieuwe Double Fine Adventure? of is dit van een ander spel?twitter:grumpygamer twitterde op dinsdag 22-05-2012 om 21:45:57THURSDAY! THURSDAY! THURSDAY! Sorry, I just like shouting out days of the week for no good reason. No reason at all. Nope. None. reageer retweet
Die gaan we ff in de gaten houdenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Ziet er goed uit, uit de previews blijkt dat het meer adventure is dan het eruit ziet
Tof!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Ziet er goed uit, uit de previews blijkt dat het meer adventure is dan het eruit ziet
Kyrandiaquote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:43 schreef DuchessX het volgende:
*Meld*
Bij mij begon alles metKyrandia
, een eeuwigheid geleden
Hoop niet dat de nieuwe Tomb Raider te actie en quick time event gebaseerd wordt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:10 schreef Crazy-M het volgende:
De nieuwe tomb raider ziet er ook veel belovend uit. Net ook black mirror gedownload.
Beelden van de actie leken wel erg op Uncharted, dus ga er maar vanuit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoop niet dat de nieuwe Tomb Raider te actie en quick time event gebaseerd wordt.
Het leuke van de oude spellen vond ik juist de eenzame verkenning en het oplossen van puzzels.
hetgeen voorgeschoteld wordt in de trailer zag er wel gaaf uit, minder schiet actie maar meer overleven.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:25 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hoop niet dat de nieuwe Tomb Raider te actie en quick time event gebaseerd wordt.
Het leuke van de oude spellen vond ik juist de eenzame verkenning en het oplossen van puzzels.
Tijdje terug gekocht, maar moet er eens verder mee... wel een lekker Beneath A Steel Sky sfeertjequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:18 schreef Id_do_her het volgende:
Ik had er niet echt hoge verwachtingen van. Ik heb trouwens nog Gemini Rue gekocht:
[ afbeelding ]
Dit weekend eens doorspelen denk ik, erg benieuwd.
Nice, daar hoopte ik op.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Tijdje terug gekocht, maar moet er eens verder mee... wel een lekker Beneath A Steel Sky sfeertje
die is inderdaad geweldig, komt een beetje traag op gang, waardoor je afvraagt wat er zo goed aan is, en voor je het weet ben je na een level of 2/3 verkochtquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens geen adventure maar ik ben op het moment aan het genieten van psychonauts(het kwam wat langzaam op gang maar ik ben nu bij die milkman conspiracy
geweldig
)
Ik hoop zo hard dat ze dat miljoen halen, zit persoonlijk harder te wachten op BASS2 dan een nieuwe Broken Sword.quote:Op donderdag 6 september 2012 15:58 schreef lizardtattoo het volgende:
Broken Sword 5 is inmiddels een feit. Nu $430.000 binnen met nog 15 dagen voor stretch goals. Bij 1 miljoen kunnen ze zoveel van het geld dat ze zelf tot nu toe in de productie hebben gestoken terughalen, dat ze alles van Kickstarter voor BS5 kunnen gebruiken en dat zelf geinvesteerde geld in Beneath A Steel Sky 2 kunnen stoppen.![]()
hmm daar ben ik bijna we zullen zienquote:Op donderdag 6 september 2012 15:22 schreef Gehenna het volgende:
[..]
die is inderdaad geweldig, komt een beetje traag op gang, waardoor je afvraagt wat er zo goed aan is, en voor je het weet ben je na een level of 2/3 verkocht
edit: ben nog steeds niet door die laatste level heen![]()
quote:Op donderdag 6 september 2012 15:22 schreef Gehenna het volgende:
[..]
die is inderdaad geweldig, komt een beetje traag op gang, waardoor je afvraagt wat er zo goed aan is, en voor je het weet ben je na een level of 2/3 verkocht
edit: ben nog steeds niet door die laatste level heen![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]net uitgespeeld... eens kijken wat ik nu ga spelen ik denk runaway 2....
Het stuk dat jij laatst vertelde vond ik nog wel te doen maar daarna zit wel echt een kut stuk (acrobat run)quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:32 schreef Gehenna het volgende:
[..]misschien moet ik binnenkort die laatste level ook maar weer eens proberen, het zit me wel dwars dat ik juist dit spel nog niet heb uitgespeeld
ohjee... maar ik was er toen vooral flauw van omdat ik toen de hele dag al aan het psychonauten wasquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het stuk dat jij laatst vertelde vond ik nog wel te doen maar daarna zit wel echt een kut stuk (acrobat run)
Ja het is wel echt zo'n breekpunt levelquote:Op dinsdag 11 september 2012 13:10 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ohjee... maar ik was er toen vooral flauw van omdat ik toen de hele dag al aan het psychonauten was
welke?quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:28 schreef Gehenna het volgende:
uitgespeeld
Wat strontlevel die laatste zegallemaal van die platformer elementen, en dat was juist het zwakste punt van de game, de besturing etc...
maar hoe dan ook, algemeen gezien: één van de leukste en creatiefste spellen die ik gespeeld heb
ok, was ik ooit aan begonnen, was wel vet, alleen actie spellen spelen lukt me niet meerquote:Op dinsdag 11 september 2012 21:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oh, Psychonauts ging de discussie nog over
Idd de besturing is ruk vooral op dat vuurspiraal stuk!quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:28 schreef Gehenna het volgende:
uitgespeeld
Wat strontlevel die laatste zegallemaal van die platformer elementen, en dat was juist het zwakste punt van de game, de besturing etc...
maar hoe dan ook, algemeen gezien: één van de leukste en creatiefste spellen die ik gespeeld heb
dat was echt een verschrikkingquote:Op dinsdag 11 september 2012 22:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
vooral op dat vuurspiraal stuk!
http://en.wikipedia.org/wiki/Day_of_the_Deadtwitter:TimOfLegend twitterde op vrijdag 02-11-2012 om 23:33:43Happy Day of the Dead Everybody! (I mean, Dead-comma-everybody. Not the day of the Dead-Everybody.) Grim Fandango came out 14 years ago! reageer retweet
Ik hou wel van dialogen als ze leuk/goed zijnquote:Op zaterdag 3 november 2012 11:03 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik vond het geweldig, maar sommige mensen noemen het ook wel The Longest DialogueEr wordt flink geouwehoerd in het spel dus je moet wel een beetje tegen lange gesprekken kunnen. Als je snel geneigd bent dialogen door te klikken om snel verder te kunnen met het verhaal/de puzzels/de omgevingen verkennen is het niks voor je.
nope DS emulatie is nog net te hoog gegrepenquote:Op zaterdag 3 november 2012 11:04 schreef lizardtattoo het volgende:
Overigens is Runaway 2 er ook voor de Nintendo DS dus ik zou verwachten dat je die ook wel op de Pandora aan de praat zou kunnen krijgen?
Nice.quote:Op maandag 26 november 2012 21:42 schreef lizardtattoo het volgende:
Geduld is een schone zaak
Benoit Sokal heeft vandaag bevestigd dat er een Syberia III in ontwikkeling is. Geplande releasedatum 'ergens in 2014 of 2015' en behalve dat hij er veel zin in heeft en dat het weer over Kate Walker zal gaan is er nog niets bekendgemaakt.
Ga ik ook even uitproberen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Zometeen the cave maar eens proberen geen klassieke point en click maar als ik de reviews zo lees toch zeker een adventure game
[zware stem]the cave[/zware stem]
leuk, vraag me af waar het spel zich afspeeltquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Zometeen the cave maar eens proberen geen klassieke point en click maar als ik de reviews zo lees toch zeker een adventure game
[zware stem]the cave[/zware stem]
ik heb gewoon het volle spel op steam gehaald... preorder was 12 euro dat vind ik wel een prima prijs voor een ron gilbert spelquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:38 schreef Manke het volgende:
[..]
leuk, vraag me af waar het spel zich afspeelt![]()
waar kan je de trial downoaden?
quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:48 schreef HeatWave het volgende:
Ziet er wel leuk uit.
Ik merk wel dat ik er helemaal uit ben, dat Adventure-denken, pas The Dig geprobeerd, kwam er toch echt niet uit zonder walkthrough.
twitter:grumpygamer twitterde op woensdag 23-01-2013 om 21:26:48If you're stuck on a puzzle in The Cave, take a break. Adventure games are meant to be savored like a fine meal, not eaten like junk food. reageer retweet
Dat deed ik vroeger ook nooit, doorgaan tot het gelukt wasquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]twitter:grumpygamer twitterde op woensdag 23-01-2013 om 21:26:48If you're stuck on a puzzle in The Cave, take a break. Adventure games are meant to be savored like a fine meal, not eaten like junk food. reageer retweet