Die heb ik ook nog ergens (zonder doos), de gesproken versie. Wat ik hieraan meesterlijk vond is dat werkelijk alles ingesproken was, ook de in-game manual. Diegene die het insprak (met zo'n Alvin The Chipmunk stemmetje) ging zelfs een paar keer diep zuchten bij die lappen tekst.quote:
Ik wilde hem nog downloaden om eens door te spelen. Maar is het ook zo als met bijvoorbeeld Beneath a Steel Sky dat sommige versies wel gesproken zijn en andere weer niet?quote:Op maandag 27 februari 2012 21:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog ergens (zonder doos), de gesproken versie. Wat ik hieraan meesterlijk vond is dat werkelijk alles ingesproken was, ook de in-game manual. Diegene die het insprak (met zo'n Alvin The Chipmunk stemmetje) ging zelfs een paar keer diep zuchten bij die lappen tekst.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:11 schreef L3viathan het volgende:
Overigens heb ik BASS intussen ook uitgespeeld.
Ik heb een guide gebruikt omdat ik te dom was om er zelf uit te komen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik ben net op de belle vue laag
Je moet adventures ook niet zo snel spelen! Gewoon af en toe een paar dagen niet doen en dan weer rond rommelen, af en toe een aha erlebnis hebben. Ik gebruik meestal pas een walkthrough als ik een paar weken vastzit. Of echt geen clue heb van wat ik moet doen. (en dan probeer ik altijd alleen maar een klein stukje verder te kijken dan dat ik zit.)quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:16 schreef L3viathan het volgende:
[..]
Ik heb een guide gebruikt omdat ik te dom was om er zelf uit te komen.![]()
Anders was het me nooit gelukt denk ik.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:30 schreef Gehenna het volgende:
ook leuk: http://forums.residualvm.org/viewtopic.php?t=100
een aantal mensen zijn bezig Grim Fandango grafisch wat up te daten
SPOILER: voorbeeldjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:47 schreef NutKees het volgende:
Tshirt, poster, doos, dvd, bluray... AAAHRGGG. Ik heb er toch maar 110 van gemaakt.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:06 schreef Bosbeetle het volgende:
whahaha wilhelmus aan het einde als verontschuldiging
quote:Hello FOT,
Well, as many of you have suspected (or possibly read in “GamesTM”) we are working on a new Tex Murphy game. (Better late than never, right?... right? )
We made a decision within the past few months that now was the time to complete the Tex Storyline. We could not wait any longer. We agreed that we needed to finish the story, although it had to be a more "modest" game design since Big Finish Games is a small gaming studio.
However, with the recent Kickstarter success stories for other Adventure Games - Double Fine Adventure & Wasteland 2 - we saw an opportunity to create a game of a larger scale. So, with that in mind, we hope to bring the next Tex Murphy game to an a much bigger, dare I say, epic level - More actors, locations, broader stories and yes - even meaningful, varied story paths. With these elements, we have a better chance of expanding the audience and a better chance of commercial success and continuation. All of this would allow us to make a true Adventure game with Immersive 3D world, Full Motion Video, and longer game play.
On May 15, we are going to launch a Kickstarter page to help raise funding for the project. As we prepare to film the Kickstarter video, we’re interested in feedback from you guys about what fundraising incentives you would like to see. Old Games? New Games? Tote Bags? T-Shirts, Posters, Artwork, Autographs, dinner for two? Dinner for three? Carl Kasell’s voice on your home answering machine? Let us know!
We also to get you involved in making the video. We want “Tex Murphy Testimonials” – written or video testimonials about what you loved about the prior games. We will incorporate some of these testimonials into our video and post others on our website or YouTube page.
If you would like to send us feedback or get involved, please fill out the form on Big Finish’s contact page: http://bigfinishgames.com/contact
Thank you for sticking with us! We've really appreciated your patience and loyalty and hope to give you guys an awesome game!
Thanks,
Chris
tof, maar ik heb nog nooit van Tex Murphy gehoord eerlijk gezegd...quote:Op woensdag 21 maart 2012 05:38 schreef lizardtattoo het volgende:
Tex Murphy komt terug (als de fans het willen). Chris Jones en Aaron Conners lopen al jaren met het idee rond maar verdienen met hun studio Big Finish Games niet genoeg om het te financieren. Dus, na het succes van Tim Schafer en Ron Gilbert willen ze het ook via Kickstarter proberen. Het begint op 15 mei, maar vanaf nu kan je al helpen nadenken over de incentives die er zouden moeten komen!
(FOT = Fans of Tex)
[..]
quote:it's hard to describe how wonderful it was growing up with a father who could answer absolutely any question I had about spaceships, rockets, planets, stars, galaxies, quasars, black holes, asteroids, the sun or the moon. I could point into the night sky and ask "what's that?" and he could tell me after only a moment's hesitation.
I am who I am today because of him. Maniac Mansion, Monkey Island, Putt-Putt or Pajama Sam would not exist if not for him and the way he taught me to think and devour learning new things. He taught me to love to read, appreciate art and to always question my own beliefs and to be curious and inquisitiveness.
het begint een hype te wordenquote:Op dinsdag 3 april 2012 10:40 schreef NutKees het volgende:
Al Lowe doet ook een poging:
http://www.kickstarter.co(...)uit-larry-come-again
Ik heb veel liever een nieuwe LSL, dus ben nog erg aan het twijfelen of ik dit project wel ga ondersteunen.
Een remakequote:Op dinsdag 3 april 2012 10:40 schreef NutKees het volgende:
Al Lowe doet ook een poging:
http://www.kickstarter.co(...)uit-larry-come-again
Ik heb veel liever een nieuwe LSL, dus ben nog erg aan het twijfelen of ik dit project wel ga ondersteunen.
Oeh die is ook erg interesant inderdaadquote:Op woensdag 4 april 2012 20:10 schreef lizardtattoo het volgende:
Jane Jensen dan?
http://www.kickstarter.co(...)n-road-2012-2013-csg
Beetje vreemde constructie, maar dit wordt waarschijnlijk de tweede pledge die ik ga doen (Tex Murphy zal dan de derde worden). Larry boeit me niet zo (en een remake al helemaal niet).
quote:Op donderdag 5 april 2012 11:20 schreef L3viathan het volgende:
Ik vond Gabriel Knight 2 wel heel vermakelijk, vooral vanwege die slechte acteur die ergens heel ver weg wel iets weg had van Dave Mustaine
quote:Op donderdag 5 april 2012 14:55 schreef Ceased2Be het volgende:
Nog meer mensen die het nieuwe project van Jane Jensen sponsoren?
http://www.kickstarter.co(...)n-road-2012-2013-csg
quote:Op donderdag 5 april 2012 10:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben nu een backer van die jane jensen studio, het word wel weer eens tijd om een GK achtig spel te spelen
Inderdaad maar ik denk dat het sowieso wel een toffe afwisseling is als DFA is uitgespeeldquote:Op donderdag 5 april 2012 15:08 schreef Ceased2Be het volgende:
Ja, alleen jammer dat de rechten van GK niet bij Jane liggen
quote:Op donderdag 5 april 2012 15:37 schreef Ceased2Be het volgende:
Lol, zie net de teller van 34k naar 44k springen... iemand die dus idd 10k heeft ingelegd
Als die een remake krijgt hoop ik wel dat de hoofdpersoon nu wel elke dag wat andere kleren gaat dragenquote:Op donderdag 5 april 2012 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:
phantasmagoria was ook altijd zo grappig
Whehequote:Op vrijdag 6 april 2012 16:37 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Als die een remake krijgt hoop ik wel dat de hoofdpersoon nu wel elke dag wat andere kleren gaat dragen
CG ?quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:47 schreef Id_do_her het volgende:
Ik heb nooit niks gehad met de CG games van toen.
Ik bedoelde eigenlijk digitised graphics. Alleen MK mocht dat, vond ik.quote:
Full Motion Video was de term geloof ik... en MK?quote:Op woensdag 18 april 2012 15:19 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk digitised graphics. Alleen MK mocht dat, vond ik.
*pakt nog een koffie*quote:Op woensdag 18 april 2012 15:22 schreef vosss het volgende:
Mortal Kombat. Sjongejonge, let eens op ofzo
Hup hup de jane jensen kickstarter backen!! Je krijgt geen GK vanwege de rechten maar wel moebius en dat klinkt wel heel erg naar GKquote:Op woensdag 18 april 2012 15:32 schreef vosss het volgende:
Gabriel Knight zou ik nog best een nieuwe versie van willen zien. Geen remake dus, maar gewoon een compleet nieuw verhaal.
GK
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Dit is ook geen remake kickstarter maar het gaat over nieuwe spellenquote:Op woensdag 18 april 2012 15:37 schreef vosss het volgende:
Liever geen remake hoewel ik GK - Blood of the Sacred Blood of the damned eik best nog in een remake zou willen zien.
Dat Rennes le Chateau verhaal blijft toch leuk
Ik heb er ook geld in zitten, toch wel erg leuk (maar duur) dat kickstarten.. alhoewel voor ¤16 draag je al iets bijquote:Op woensdag 18 april 2012 15:37 schreef Ceased2Be het volgende:
Precies! Ik heb er ook al 50 dollar ingepompt.
EN Jane gaf zelf al aan dat een nieuwe GK beter mogelijk is met een eigen studio dan als schrijfster.
Dat weet ik. Ik zei alleen dat ik eigenlijk best een remake van Botsbotd zou willen zienquote:Op woensdag 18 april 2012 15:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit is ook geen remake kickstarter maar het gaat over nieuwe spellen
'kayquote:Op woensdag 18 april 2012 15:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik zei alleen dat ik eigenlijk best een remake van Botsbotd zou willen zien
Nee het geld wordt pas afgeschreven op het moment dat het project zijn goal heeft behaald.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:41 schreef vosss het volgende:
Hoe zit dat eik met die kickstarter projecten. Ik zie daar de laatste tijd wel vaker wat over, maar wat nou als ik zeg 50 dollar betaal en men haalt het minimum bedrag niet. Krijg ik dan dat geld terug?
Of is dat een gok wat ik neem en ben ik mn geld sowieso kwijt of de game er nou komt of niet?
Nee gelukkig niet, en dat is meteen de kracht ook van Kickstarter.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:46 schreef vosss het volgende:
OK, dan is het wel interessant. Ik dacht namelijk steeds dat je het geld soberzo kwijt was
Mortal Kombat, en FMV waren die games die meer een film waren dan een game.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Full Motion Video was de term geloof ik... en MK?
Komt pas weer als er meer interesse komt voor Adventure-games en er meer budget vrij komt. Het is een stuk goedkoper om te tekenen dan (op locatie) te filmen. GK2 was briljant in dat opzicht, maar persoonlijk is 1 nog steeds mijn favoriet van de serie.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch zou ik best wel weer een goede FMV adventure willen zien, liefst met goede acteurs en met een goede kwaliteit filmpjes....
zo'n tex murphy zou dat kunnen worden...
Toch blijf ik dat de minst interesante kickstarter vinden, ik heb al 3 versies van larry 1quote:Op woensdag 25 april 2012 22:47 schreef __Saviour__ het volgende:
De Kickstarter van de remake van Leisure Suit Larry heeft de doelstelling gehaald en zal dus doorgaan
http://www.kickstarter.co(...)-come-again?ref=live
Ik herinner me daar vooral de zouteloze humor van die ik toen eigenlijk al flauw vond. Dus wmb hoeft het ook niet. Maar misschien herinner ik het me niet meezogen, is al zo lang geleden ook.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toch blijf ik dat de minst interesante kickstarter vinden, ik heb al 3 versies van larry 1
Is dat een adventure? Ik zou meer een actie-game verwachtenquote:Op zondag 29 april 2012 11:49 schreef Ceased2Be het volgende:
Nog meer mensen die Episode 1 van The Walking Dead hebben gekocht? Ben nu halverwege en hij is toch wel erg tof gedaan... vooral de dialogen en keuzes die je daarin maakt. Ben benieuwd hoe dat verder doorwerkt in de volgende episodes.
Zitten een paar actie elementen in, maar het meeste is point-and-click en dialogen.quote:Op zondag 29 april 2012 14:01 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Is dat een adventure? Ik zou meer een actie-game verwachten
Vanmorgen uitgespeeld, hij is wel echt spannend en cool. Maar er mochten wel wat meer adventure elementen hebben imho. Want die er inzaten waren wel heel erg makkelijk (in de trend van: "help ik ben <object> nodig", "oh wacht hij ligt hier, een meter van ons vandaan"quote:Op zondag 29 april 2012 11:49 schreef Ceased2Be het volgende:
Nog meer mensen die Episode 1 van The Walking Dead hebben gekocht? Ben nu halverwege en hij is toch wel erg tof gedaan... vooral de dialogen en keuzes die je daarin maakt. Ben benieuwd hoe dat verder doorwerkt in de volgende episodes.
Da's een beetje het probleem wat ik had bij nagenoeg alle moderne Adventures... maar ik vond hem wel erg vermakelijk. Heel benieuwd hoe de verschillende keuzes uit gaan werken voor me.quote:Op zondag 29 april 2012 17:08 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Vanmorgen uitgespeeld, hij is wel echt spannend en cool. Maar er mochten wel wat meer adventure elementen hebben imho. Want die er inzaten waren wel heel erg makkelijk (in de trend van: "help ik ben <object> nodig", "oh wacht hij ligt hier, een meter van ons vandaan")
Ik ben wel weer benieuwd over wat er gebeurd was als ik compleet andere keuzes had gemaakt, ik heb hem wel als redelijke moraal-ridder uitgespeeld namelijk
Zie je helaas bij wel meer genres. Casual gaming is nu helemaal doorgebroken, het moet vooral voor iedereen speelbaar en te begrijpen zijn.quote:Op zondag 29 april 2012 18:16 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Da's een beetje het probleem wat ik had bij nagenoeg alle moderne Adventures... maar ik vond hem wel erg vermakelijk. Heel benieuwd hoe de verschillende keuzes uit gaan werken voor me.
Weet nog dat ik 8 maanden heb gedaan voordat ik GKIII uitgespeeld had... zat soms weken vast op een puzzle. Kan ik me nu echt niet meer voorstellenquote:Op zondag 29 april 2012 19:21 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zie je helaas bij wel meer genres. Casual gaming is nu helemaal doorgebroken, het moet vooral voor iedereen speelbaar en te begrijpen zijn.
Zit je toch echt in het verkeerde topic, Breath of Fire-games zijn RPG's en geen adventures.quote:Op zondag 29 april 2012 19:17 schreef awar het volgende:
Welke adventure games zijn zeker het spelen waard? Ik herinner me Breath of Fire 3 nog, of is dat er te ver naast?
http://www.kickstarter.co(...)ross-of-the-dutchmanquote:legendarische Friese held uit de zestiende eeuw. De studio wil de ontwikkeling van de game financieren met geld dat het via Kickstarter poogt op te halen.
Ontwikkelaar Triangle Studios, gevestigd in Leeuwarden, wil een action-adventuregame maken rond Pier Gerlofs Donia, beter bekend onder zijn bijnaam Grote Pier. Die vocht begin zestiende eeuw tegen de graven van Holland, die Friesland probeerden te veroveren. De Friese studio hoopt via Kickstarter minimaal 50.000 dollar op te halen om de ontwikkeling van de game Cross of the Dutchman te financieren. Het loopt nog niet storm: tot nu toe hebben 24 donateurs geld gegeven, in totaal goed voor 911 dollar. De inzameling loopt echter nog bijna een maand door.
Met de 50.000 dollar wil Triangle een versie maken voor Windows en Mac OS-X. De studio zoekt nog naar een partner die kan zorgen voor een versie voor Xbox Live en PlayStation Network. Mocht het lukken om meer geld binnen te halen, dan willen de makers extra spelvormen toevoegen. Vooral een co-op-modus staat hoog op het verlanglijstje van de makers. Verder willen de ontwikkelaars extra voice-overs en tussenfilmpjes toevoegen, mocht er meer da 50.000 dollar binnenkomen.
Triangle Studios bestaat sinds 2005 en is vooral bekend van games voor de Nintendo DS, zoals Plop en de Pinguïn, en Pluk van de Petteflet. De studio was ook verantwoordelijk voor de iOS-game Graffiti Wars. Triangle is een van de vele studio's die hun toevlucht zochten tot Kickstarter. De toeloop op de crowdfundingsite begon toen Double Fine ruim 3 miljoen dollar ophaalde voor de ontwikkeling van een nieuwe adventuregame. Inmiddels zijn er inzamelingen voor remakes van Wasteland, Space Quest en Titan Quest, en werkt schrijfster Jane Jensen aan adventuregame Moebius na een inzameling via Kickstarter. ~ Bron: Tweakers.net
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |