En dat geeft het goed weer van belang zijn dus 'het verhaal' 'de puzzels' en ook 'het ontbreken van onderdelen waarbij reactie vermogen heel belangrijk is'quote:Genre definition
Adventure games focus on puzzle solving within a narrative framework. There are generally few or no action elements. Other popular names for this genre of computer games are “graphic adventure” or “point-and-click adventure”.
Adventure games are not: role-playing games that involve action, team-building and points management; 3D action/adventure games such as Tomb Raider; side-scroller action games such as Mario or Rayman; puzzle games like Pandora’s Box or Tetris.
Ai deel drie van tales of the curse of monkey island. Wel verwarrend dat tales weer uit 5 delen bestaat.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:13 schreef Inu het volgende:
Oeh, tvp! Ben nu bij deel 3 van Monkey Island en toen was ik ineens niet meer ziek, dus geen tijd meer
Jazekerquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:14 schreef DutchErrorist het volgende:
Is Machinarium ook een adventure of niet?
Woah dat is 1 van de weinige computer spellen die ik legaal heb gekocht voor mijn macquote:
Uhm, ja, van Tales bedoelde ikquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ai deel drie van tales of the curse of monkey island. Wel verwarrend dat tales weer uit 5 delen bestaat.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:37 schreef Inu het volgende:
[..]
Uhm, ja, van Tales bedoelde ikDe rest natuurlijk allemaal al uitgespeeld
Doenquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:33 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik zit er aan te denken om monkey island voor op de xbox te kopen
Nog wat noemenswaardige Sierra aanvullingen (tevens tvp):quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Even een lijstje gemaakt met alle spellen die in het vorige topic voorbij zijn gekomen dit kan voor ohjaaaaa momenten zorgen:
..
Misschien maak ik dit lijstje nog wel een keer op aphabet met linkjes voor in de OP als ik meer tijd heb
als het goed is is hij nu uitquote:Op maandag 9 december 2009 00:17 schreef AssyriskaFF het volgende:
Wanneer komt de nieuwe Tales of Monkey Island uit? Ik kan niet wachten namelijk.
Ik hoop dat hij op de mac komt.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:39 schreef HeatWave het volgende:
Hij is uit nu ja.
Vanavond maar spelen. Ik hoop echt dat er een seizoen 2 komt.
Anders virtueel draaien onder XP?quote:Op donderdag 10 december 2009 11:11 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij op de mac komt.
Sam & Max van Telltalequote:Op zondag 10 januari 2010 12:30 schreef Belly76 het volgende:
Hoera wat een geweldig topic!![]()
Ik ben dan weliswaar geen vervend gamer, maar 'point and click' vind ik wel leuk (al die andere spelletjes moet je handig zijn en allert, schieten enzo - kan ik niet).
Dus speel ik nu op de playstation 1 (!!!) maar weer eens discworld noir... pff waardeloos beeld, maar het verhaal blijft super!
We hebben echter ook een Wii en ja hoor, de vraagt luidt dus: wie kent er een point-and-click voor de Wii??
Wow, bedankt voor je snelle reactiequote:Op zondag 10 januari 2010 12:33 schreef Tain het volgende:
[..]
Sam & Max van Telltale
http://www.tothegame.com/(...)or-nintendo-wii.html
http://www.tothegame.com/(...)or-nintendo-wii.html
Geen idee of de conversie van PC naar Wii goed is gegaan
Another Code R vind ik erg makkelijk en kinderachtig, helaas! Maag die Agathat Christie leken me ook wel leuk, een aanrader dus? (Mocht je ze voor een zacht prijsje van de hand willen doen, PM je me dan?)quote:Op zondag 10 januari 2010 13:11 schreef lizardtattoo het volgende:
Op de Wii heb je ook de Secret Files-games (Tunguska en Purita Cordis) en twee of drie Agatha Christie-games. Zack and Wiki is geen traditionele point and click (meer een puzzelspel) maar ook erg leuk. Another Code R is wat saai en kan je het best spelen als je ook Another Code op de DS hebt gespeeld (is een vervolg daarop) al kan je het verhaal ook wel zonder dat eerste deel volgen.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:46 schreef NutKees het volgende:
Tja, ik ben nou eenmaal zo iemand die een cutscene of FMV van een half uur verwacht.
ja of iets compleet andersquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:44 schreef NutKees het volgende:
Hoe dan ook, er mag wat mij betreft nog een vervolg komen. TellTale heeft prima werk geleverd en ik zie liever meer Monkey Island dan Sam 'n Max.
heb ik ook nooit gedaanquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:50 schreef NutKees het volgende:
Was Bone nog een beetje te doen? Daar heb ik me nooit in verdiept...
quote:
De meest debiele puzzels die op het eerste gezicht nergens op slaan, en achteraf héél logisch zijn.quote:The story revolves around Kent Knutson, a rebellious teenager in the city of Neutropolis, from which various places take up the setting of the game. Neutropolis is a dark and polluted police state in which any kind of fun is prohibited. When the game begins, Kent is just released after having been imprisoned by the "Norms", the city's police force, for whistling a happy tune while walking down the street. While in prison, he received a note from an anomyous inmate telling him about the underground insurrection group that he might want to join.
After being released from jail, the player starts the game in Kent's apartment, having to go find and join this resistance group. After winning the trust of the resistance group Kent must assist them in overthrowing the dictator Paul who is responsible for the city's sorry state.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende week maar eens aan de 2de episode beginnen.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Eerst in ieder geval nog niet want telltale komt 15 april uit met een nieuwe sam&max reeksquote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:38 schreef kimikkuh het volgende:
Ik ben op het moment weer in de monkey island mood...op de pc Tales of monkey island ik speel niet teveel anders is het weer zo voorbij...![]()
En ik heb monkey island 1 en 2 nooit echt gespeeld dus speel ik hem nu op mijn ds!!!
Weet iemand of er nog een geheel nieuw spel van mokey island uitkomt??Ik vind die chapters zo kort....
Verder vond ik full throttle en the dig wel leuk
So blonde is toch ook al uit in het engels gewoon...voor de ds heb je hem zelfs alquote:Op zaterdag 3 april 2010 16:11 schreef melstyle het volgende:
nehhh mijn duits is niet goed genoeg hahaha
Probeerde ook al So blonde in het duits, ook al snel mee gekapt
Ja ik had het ook al gevonden ja maar krijg nu weer mijn twijfels over het spel, lees veel recensies die het behoorlijk naar beneden halen en dat die puzzels zwaar irri zijn. Dus wacht wel tot het wat goedkoper wordtquote:Op zondag 11 april 2010 12:01 schreef lizardtattoo het volgende:
Oh, ik geloof niet dat ze bij BOL Duitse spellen verkopen hoor, en bovendien moet er op Duitse spellen altijd zo'n ruitje met de leeftijdsindicatie staan.
Dit is de Duitse cover
[ afbeelding ]
(zie groen ruitje)
en dit die van bol
[ afbeelding ]
Woodruff and the Schnibble of Azimuthquote:Op zondag 18 april 2010 17:28 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
uit welk spel is dat mannetje rechtsonder?
Vooral moeilijk. Zelfs in een guide spieken heeft mij nog niet door het hele spel heen geholpen. Overigens, ik heb vorige week Machinarium Collector's Edition ontvangen. Da's toch wel een van de meer bijzondere exemplaren in mijn collectie.quote:Op zondag 18 april 2010 18:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
schijnt een erg bizarre en moeilijke adventure te zijn
Ja mooi niet dus. Gisteren eindelijk de tijd genomen om hem even te proberen, heb ik de mac only disc. Er schijnen nogal wat probleempjes met de eerste batch te zijn, daar ben ik nu slachtoffer van.quote:Op zondag 18 april 2010 19:03 schreef NutKees het volgende:
Overigens, ik heb vorige week Machinarium Collector's Edition ontvangen. Da's toch wel een van de meer bijzondere exemplaren in mijn collectie.
Ik heb hem ook voor de DS in het engels inderdaad.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:46 schreef kimikkuh het volgende:
[..]
So blonde is toch ook al uit in het engels gewoon...voor de ds heb je hem zelfs al
quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:19 schreef lizardtattoo het volgende:
Maar dat project ligt wegens gebrek aan financien (lees: geinteresseerde uitgevers) voorlopig in de koelkast...
Net besteld bij amazonquote:Op maandag 3 mei 2010 15:12 schreef PhalanX het volgende:
Als ik Whispered World ergens kan vinden dan koop ik 'em in een hartslag... al is het maar om het genre te steunen op financieel vlak.
Of digitale distributie. Steam, D2D, WiiWare, XBLA, PSN etc.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:58 schreef lizardtattoo het volgende:
Oh, ja, ik ben al heel lang geleden gestopt met in winkels zoeken. Probeer bol.com, proxis.nl, dimensionplus.nl, dpluss.nl, marktplaats.nl, marktplaza.nl, of een buitenlandse winkel zoals play.com, amazon.co.uk, videogamesplus.ca etc etc
Of rechtstreeks bij uitgevers als Iceberg Interactive.
Ja ik hou mijn hart vast, ik heb hem samen met een vriendin besteld om de portokosten te delen, en mijn exemplaar ligt dus nog bij haar... maar zij is met vakantie dus ik kan nog niet kijken of ik wel een goede heb gekregen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:24 schreef NutKees het volgende:
Pfff, 3 weken en een hoop emails later krijg ik eindelijk de correcte versie van Machinarium toegezonden. Er is iets goed mis daar bij Mamba games...
Wat versta je onder "de laatste tijd"? Heeeeel recent zijn Runaway 3 en The Whispered World uitgekomen, ietsjes langer geleden bijvoorbeeld Still Life 2, Return to Mysterious Island 2, Dark Fall 3, Sherlock Holmes vs Jack The Ripper, een nieuw seizoen Sam & Max episodes, (voor de DS) Ace Attorney Miles Edgeworth en Machinarium (meer een puzzeladventure). En tig freeware adventures. Om maar een paar voorbeelden te noemenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:57 schreef Crazy-M het volgende:
Zijn er de laatste tijd ook nog adventures uit gekomen of niet ?
(eigenlijk een kick voor in mn AT)
Iemand al ervaring mee ?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:21 schreef lizardtattoo het volgende:
[..]
Ja ik hou mijn hart vast, ik heb hem samen met een vriendin besteld om de portokosten te delen, en mijn exemplaar ligt dus nog bij haar... maar zij is met vakantie dus ik kan nog niet kijken of ik wel een goede heb gekregen.
[..]
Wat versta je onder "de laatste tijd"? Heeeeel recent zijn Runaway 3 en The Whispered World
Mijn nieuwe set lag vandaag in de bus, helemaal compleet weer. Ik zit nu dus met twee volledige collector's editions opgescheept. Maar ik ken iemand met een Mac die ik heel blij ga makenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:21 schreef lizardtattoo het volgende:
Ja ik hou mijn hart vast, ik heb hem samen met een vriendin besteld om de portokosten te delen, en mijn exemplaar ligt dus nog bij haar... maar zij is met vakantie dus ik kan nog niet kijken of ik wel een goede heb gekregen.
http://www.telltalegames.com/puzzleagentquote:Hey, everyone! We're excited to announce that Telltale is rolling out a new Game Pilot Program! With this program, we're able to apply our creativity and innovation to different kinds of games, then release the result as a pilot, similar to pilot episodes on TV. The first of these games is coming in June, and is called Puzzle Agent.
Special Agent Nelson Tethers, the sole member of the FBI's Puzzle Research division, is on his way to the icy heart of the Midwestern United States to investigate the apparent stoppage of all production at the Scoggins Erasers Company--the exclusive eraser provider for the White House. No one is really sure why the citizens of this sleepy, snow-covered town have become almost paralyzed while attempting to accomplish simple day-to-day tasks; it's up to Special Agent Tethers to unravel the source of this madness, and get the factory pumping out its much-needed erasers.
Telltale is bringing the town of S coggins, Minnesota to life under the watchful eye of Graham Annable, the creator of the fantastic Grickle series of comics and animations, and Telltale's first Art Director from our early days. In the game, you'll play the role of Agent Tethers, solving puzzles in order to reveal important clues to figure out what's going on. The great Professor Layton games are another source inspiring the game. Coming this June, the game will appear on PC, Mac, iPad, iPhone, and WiiWare!
TWW heb ik vanmiddag even gespeeld. Niet echt mijn ding.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb whispered world besteld dus u hoort van mij. Van het weekend maar eens proberen down in the dumps aan de praat te krijgen
Ik vind allebei leuk als er maar een goed verhaal in zit soms kunnen 'neppe personages' net zo gaan leven als echte en dat is de clou als de karakters meer worden dan slappe karakters en dat kan juist zo mooi in adventures.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:41 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
TWW heb ik vanmiddag even gespeeld. Niet echt mijn ding.
Ben meer van:
Paradise en Chronicles of Mystery
Meer dus de Echte personages enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 61% gewijzigd door Bosbeetle op 15-05-2010 13:19:32 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Eerste indruk is erg goed
Maar ik vind het wel erg moeilijke puzzels een beetje onlogisch somsik heb em al uitgespeeld binnen 3 dagen beetje jammer, vind het een leuk spel maar had meer verwacht...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat is dit trouwens???
http://www.gameboomers.com/Pressreleases/Deponia/deponia.htm
http://www.gameboomers.com/Pressreleases/15%20days/15_days.htm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit ziet er echt geinig uit! Maar het is wel ERG 2D...getekend door een 4 jarig kind lijkt het meer op (begrijp me niet verkeerd ik vind het leuk bedacht) maar het is wel een braintremmer game waardoor je helemaal door gaat draaien met de "moeilijke" puzzelsquote:Op zondag 9 mei 2010 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
nieuw van telltale
[..]
http://www.telltalegames.com/puzzleagent
best grappige stijl eigenlijk ik denk dat ze inspelen op het feit dat veel mensen weer 2d adventures gaan waarderen
quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:45 schreef melstyle het volgende:
[..]
ik heb em al uitgespeeld binnen 3 dagen beetje jammer, vind het een leuk spel maar had meer verwacht...Ziet er goed uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat is dit trouwens???
http://www.gameboomers.com/Pressreleases/15%20days/15_days.htm
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:01 schreef Bosbeetle het volgende:ben tegenwoordig "Day of the Tentacle" aan het spelen op mijn pandora
![]()
zo cool om point en click games echt te point en clicken.
Vandaag aan begonnen.quote:
Als ik kijk naar hoeveel SCUMM games je hebt gespeeld, is het voor jou zeker tijd voor Sam & Max (wel de originele!)quote:Op maandag 12 juli 2010 12:01 schreef Bosbeetle het volgende:
broken sword is tof
Eens kijken wat mijn volgende adventure wordt. Adventures die ik tot nu toe gespeeld heb.Monkey Island 1 t/m 5 Leisure Suit Larry 1 t/m 3 en 5 Loom Indiana Jones and the Fate of Atlantis Grim Fandango Day of the Tentacle Full Trhottle wallace and grommit (nog mee bezig) Broken sword Syberia Teen agent The whispered world (nog mee bezig)
misschien wordt het eens tijd voor sam & max
quote:SAN RAFAEL, Calif. - June 9, 2010 - Telltale Games, the leading independent digital publisher and developer of episodic interactive entertainment, today announced a multi-year, two-title video game development deal with Universal Partnerships & Licensing. Telltale Games has secured the rights to create video games based on two of Universal Pictures' most popular intellectual properties, Back to the Future and Jurassic Park. The first game released under the agreement will be a Telltale Games "season" based on the successful Back to the Future series of films.
With more than five million episodes delivered to date across all major video game platforms, Telltale is the acknowledged leader in digitally delivering episodic content to consumers. The agreement broadens Telltale's product offerings into new genres and new styles of gameplay.
"Our partnership with Universal is an exciting next step in our continued growth as a mass-market games publisher and developer," said Dan Connors, CEO of Telltale Games. "We are all huge fans of both of these franchises. For Back to the Future and Jurassic Park we will leverage Telltale's expertise in story-telling and game design to deliver on the unique elements of each series with our goal being to create compelling cinematic adventures paying homage to each franchise."
Jurassic Park and Back to the Future are two of the most successful film trilogies ever, grossing over $3 billion dollars at the box office collectively.
"Telltale Games has succeeded in establishing a unique combination of digital and physical distribution models, and their reputation for quality production is well earned," said Bill Kispert, Vice President and General Manager, Digital Platforms, Universal Partnerships & Licensing. "Telltale's episodic story-telling is an ideal means by which to add compelling new content to these important franchises."
Look for the first video game based "season" of Back to the Future from Telltale this winter followed shortly by Jurassic Park. Telltale will release more information on both game series at a later date.
About the Jurassic Park franchise
Since Universal Pictures and Steven Spielberg's Amblin Entertainment first joined forces to unleash an adventure over 65 million years in the making, Jurassic Park has become the "premier" and "authentic" dinosaur brand the world over. When Jurassic Park was released in 1993, it became an instant phenomenon. In the years that followed, two additional films were released - The Lost World: Jurassic Park and Jurassic Park III - bringing the trilogy's worldwide box office total to more than $2 billion. The franchise continues to resonate with consumers worldwide via consumer products, popular attractions at Universal Studios Theme Parks and annual airings of the three films on a multitude of television networks.
About the Back to the Future franchise
From the Academy Award®-winning filmmakers Steven Spielberg and Robert Zemeckis comes Back to the Future - the original, groundbreaking adventure that sparked one of the most successful trilogies ever! Starring Michael J. Fox and Christopher Lloyd, the phenomenally popular Back to the Future films literally changed the future of the adventure movie genre. Powered by innovative special effects, unforgettable songs and non-stop action, Back to the Future is an unrivaled adventure that stands the test of time. Back to the Future immerses you in all the breathtaking action, groundbreaking comedy and sheer movie-making magic of one of the most brilliantly inventive, wildly entertaining motion picture triumphs in Hollywood history!
About Universal Partnerships & Licensing
UP&L oversees Universal's consumer product licensing, film and home entertainment promotions, and all corporate alliances for Universal's theatrical, home entertainment, theme parks and stage productions. This dedicated division is also responsible for monetizing the studio's vast library of films and characters through licensing, branding and marketing opportunities. UP&L is part of NBC Universal, one of the world's leading media and entertainment companies in the development, production, and marketing of entertainment, news, and information to a global audience. Formed in May 2004 through the combining of NBC and Vivendi Universal Entertainment, NBC Universal owns and operates a valuable portfolio of news and entertainment networks, a premier motion picture company, significant television production operations, a leading television stations group, and world-renowned theme parks. NBC Universal is 80%-owned by General Electric, with 20% owned by Vivendi.
About Telltale, Inc.
Telltale is a leading independent digital publisher of interactive stories playable on every major gaming platform. Telltale is also the pioneer of episodic delivery of content developing games as series and successfully releasing on a schedule to create a longer consumer engagement for each release. Founded in 2004 by LucasArts veterans with decades of experience, Telltale has quickly become an industry leader, establishing the model for successful episodic game creation and digital publishing. Telltale has sold more than 5 million episodes since 2005. Telltale's reputation for quality has been established across more than 25 published releases that have cumulatively earned an average Metacritic score above 80%. Telltale's titles have won numerous awards including, "Adventure Game of the Year" accolades from publications such as IGN, PC Gamer, GameSpy, and Adventure Gamers, and have been recognized by mainstream outlets ranging from USA Today, to The New York Times to Variety. Telltale currently develops and publishes episodic series on PlayStation® 3, PC, Mac, Wii™, Xbox 360™ and iPad.
Oh ik vind wallace en grommit eigenlijk best goed geluktquote:Op maandag 19 juli 2010 12:53 schreef Marble het volgende:
Wel leuk dat ze dit doen maar die graphics van Telltale games zijn altijd zo afzichtelijk. Ik kan me daar maar moeilijk overheen zetten.
die is ook erg tofquote:Op dinsdag 21 december 2010 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit ziet er wel heel erg tof uit
nou, hij is wel te doen, er waren een paar die wel heel lastig warenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar over het algemeen en zeker in het begin is het gewoon super, helemaal de stijl van de game is geweldig, alles is gewoon gemaakt van klei.
oh en een tip: save af en toe, hoewel je er wel zelf naar maakt door b.v. op een ravijn te klikken (oid) kun je namelijk wel degelijk dood gaan in het spel
nee, jij dan!
Ja inderdaadquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:37 schreef PPL het volgende:
Komt deze maand ook niet deel 2 van BTTF?
Is dat die met die russische poppetjes zag er wel cool uitquote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:03 schreef lizardtattoo het volgende:
Aanrader voor mensen met een PS3 of Xbox 360: Stacking. Ontwikkeld door Double Fine, de studio achter Tim Schafer (al heeft hij zelf niet veel met het spel te maken gehad)
Ook de fan-made Broken Sword 2.5 al gespeeld?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:59 schreef kruimel_20 het volgende:
super lijst, thanks!
Broken sword heb ik ook gespeeld
Vergeet de Engelse voice pack niet te downloaden en te installeren, want dat Duits is echt afschuwelijk (sorry makers!).quote:Op maandag 14 februari 2011 13:32 schreef kruimel_20 het volgende:
Nee, dus ik ben em nu aan het downloaden
hij is alleen erg kortquote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:03 schreef lizardtattoo het volgende:
Aanrader voor mensen met een PS3 of Xbox 360: Stacking. Ontwikkeld door Double Fine, de studio achter Tim Schafer (al heeft hij zelf niet veel met het spel te maken gehad)
Ik heb van de week Sam And Max season 1 episode 1 gespeeld. Ik moet zeggen dat het er best goed uit zag op de Wii. Veel beter dan Tales of Monkey Island.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:07 schreef kruimel_20 het volgende:
ja, ik vond het al vreemd klinken toen ik begon
Ik ben nu eerst Monkey island 2 (SE) aan het spelen, heerlijk! AAARRRR
ja vond ik ook, al moest ik me hier iets meer achter de oren krabben. Ik ben erg benieuwd naar deel drie die voorstukjes zien er veel belovend uit!quote:Op zondag 20 februari 2011 15:14 schreef PPL het volgende:
Vermakelijk hoor, BTTF2: Get Tannen.
Wel meer het gevoel dat ik toeschouwer was dan dat het echt lastig werd gemaakt.
hoezo moeilijk ? http://www.scummvm.org/downloads/ daar staat gewoon een scummvm versie voor de mac kun je al die spellen gewoon spelen (met uitzondering van grim fandango)quote:Op maandag 21 februari 2011 12:16 schreef RobBor het volgende:
jammer dat ik nu een mac heb, moeilijk om die oude spellen te spelen
DOTT, Leisure suit larry, Grim Fandango![]()
Echt geweldig dat ze MI op de xbox hebben uitgebracht![]()
Zijn er nog leuke adventures voor op de mac? Die waarbij je moet nadenken ala lucasarts ?
jep die heb ik alquote:Op maandag 21 februari 2011 12:28 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
hoezo moeilijk ? http://www.scummvm.org/downloads/ daar staat gewoon een scummvm versie voor de mac kun je al die spellen gewoon spelen (met uitzondering van grim fandango)
Syberia vond ik wel spannend/mysterieusquote:Op zondag 3 april 2011 13:04 schreef robert842 het volgende:
Monkey island (weer) uitgespeeld op de xbox
Ik ben wel toe aan een spannende/mysterieuze sfeervolle adventure (sfeer van die BigFish games, maar dan wel echte adventures).... zonder bloed en zombies
iemand suggesties?
Die heb ik nog nooit gespeeldquote:Op zondag 3 april 2011 16:36 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
Syberia vond ik wel spannend/mysterieus
Syberia heeft echt een prachtig verhaal en er zit zeker spanning in. Een andere aanrader is de klassieker indiana jones and the fate of atlantisquote:Op zondag 3 april 2011 18:22 schreef robert842 het volgende:
[..]
Die heb ik nog nooit gespeeld
Bovennatuurlijk zaken zijn altijd wel spannendmaar niet te serieus, een beetje geromantiseerd moet het zijn
Heeft Syberia dezelfde gameplay als the longest journey?? Vond het namelijk nogal weinig puzzelen in die laatste, meer het verhaal doorlopen...quote:Op zondag 3 april 2011 19:13 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
Syberia heeft echt een prachtig verhaal en er zit zeker spanning in. Een andere aanrader is de klassieker indiana jones and the fate of atlantis
Dat klinkt goed. Ik houd er ook niet zo van als je alleen van punt a naar punt b moet lopen en door conversaties moet klikken. Het interactieve film idee zeg maar (zoals Alan wake...bah).quote:Op maandag 4 april 2011 12:06 schreef NutKees het volgende:
Syberia is inderdaad meer puzzel-georienteerd dan The Longest Journey. Gewoon spelen zou ik zeggen, het zijn beide prachtige spellen met erg veel sfeer.
The Longest Journey is een ouderwets goede adventure.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:38 schreef kruimel_20 het volgende:
heeft iemand nog suggesties voor spellen die hier op lijken?
ik krijg helemaal zin om weer te verdwijnen achter mijn pc!
Syberia, mijn ouders vonden het een geweldig spel, ze gingen er met volle overtuiging doorheen, maar mijn moeder baalde als een stekker toen deel 1 zomaar ineens ophield... en dus moest Syberia deel 2 in huis gehaald worden.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Syberia is vooral verschrikkelijk mooi getekend. Persoonlijk vond ik het middenstuk van het adventure wat minder (het betere backtracking werk zeg maar), maar het spel zet wel meteen een enorm goede sfeer neer.
Je kunt 'm hier voor een tientje aanschaffen, volledig compatible tot en met Windows 7. Deel 2 is eigenlijk verplichte kost wil je het einde van het verhaal weten (en dat wil je echt wel na het spelen van deel 1), maar persoonlijk vond ik die iets minder dan 1.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:38 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Syberia, mijn ouders vonden het een geweldig spel, ze gingen er met volle overtuiging doorheen, maar mijn moeder baalde als een stekker toen deel 1 zomaar ineens ophield... en dus moest Syberia deel 2 in huis gehaald worden.
Mijn moeder was het niet eens met de richting van het spel, ook al heeft ze het in no-time uitgespeeld. Ik moet zeggen dat ik deel 2 ook wat minder vond dan deel 1, misschien omdat het eerste deel net iets meer van het mysterie blijft vasthouden. Misschien omdat ik de fout maak om het niet als 1 enkel spel te zien...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
http://www.thenextbig-game.com/index.php?rub=mediasquote:The Next BIG Thing is set in a 1940s-era Hollywood filled with monsters, but MKO Pictures is planning to get out of the horror business, leaving journalists Liz Allaire and Dan Murray to answer such questions as what would happen if the monsters were "now forced to play in kids' movies, romantic comedies or even musicals? And what would happen if, at the end, they decided to rebel?"
Dat ziet er wel grappig uit moet ik zeggenquote:Op dinsdag 19 april 2011 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
De demo van "the next big thing" is nu te downloaden, het verhaal leek me nogal leukdus ik ga hem proberen.
[..]
Beiden zijn steengoede adventures .. heeej... is deeltje 3 er eindelijk!?!?quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ken de runaway reeks niet maar dit ziet er zeker veelbelovend uit
Een bundeltje van alle 3 kost ¤39 misschien toch wel leuk. (alleen heb ik altijd een hekel aan downloads omdat ik het dan sneller kwijtraak)quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:52 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Beiden zijn steengoede adventures .. heeej... is deeltje 3 er eindelijk!?!?
quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:16 schreef lizardtattoo het volgende:
Kan je beter de retailversie halen, goedkoper en op disc
Ik quote gewoon even zeer onbeleefdquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Even een lijstje gemaakt met alle spellen die in het vorige topic voorbij zijn gekomen dit kan voor ohjaaaaa momenten zorgen:
Monkey Island
-the secret of monkey island
-LeChucks revenge
-The curse of monkey island
-Escape from monkey island
-Tales of monkey island
Leisure suit larry 1 t/m 8
Kings Quest
Space Quest
Indiana Jones
-Last Crusade
-Fate of Atlantis
Loom
Discworld (1,2 & noir)
Simon the Sorcerer
Day of the Tentacle
Full Throttle
Gabriel Knight 1,2 &3
Phantasmagoria
7th Guest
11th hour
Syberia 1&2
Runaway 1&2
Paradise
Sinking Island
Still Life
Barrow Hill
Scratches
Sam and Max nieuwe seizoenen 1+2
Ankh
The Longest Journey 1+2
Keepsake
Grim Fandango
Broken Sword
Overclocked: A history of violence
Gray matter
Zak mckraken and the alien mindbenders
The dig
A tale of two kingdoms
And Then There Were None
Zack & Wicky (voor de Wii, maar toch echt een point n click)
Dream Chronicles 1 & 2
Atlantis
The neverhood
Beneath a steel sky
woodruff and the schnibble of azimuth
Down in the dumps
Al emmo
Still life
Normality
Flight of the amazon queen
post mortum
Police quest
blue force
Willy beamish
Heart of china
Destination: tresure island
Tex Murphy series
The dame was loaded
Zork
Myst
Toonstruck
U.F.O.s
soblonde
curse of enchantia
lure of the temptress
legend of Kyrandia (serie)
Future wars
james bond the stealth afair
Harvester
Dreamweb
Wallace and grommit
sanitarium
Machinarium
Whispered world
The book of unwritten tales
ceville
Dead reef
eymerich
Teen agent
Dark fall:lost souls
Last express
Secret Files : Tunguska
Reah
Misschien maak ik dit lijstje nog wel een keer op aphabet met linkjes voor in de OP als ik meer tijd heb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar verder erg tof
[ Bericht 16% gewijzigd door Bosbeetle op 25-04-2011 15:07:35 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
quote:Op maandag 25 april 2011 14:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Daar hebben gruwelijk veel games (en niet alleen adventures) last van. Het is ontzettend moeilijk om met alle mogelijkheden die een speler heeft, rekening te houden. Geef je de speler te weinig bewegingsruimte, dan lijkt het weer alsof je maar van A naar B hoeft te gaan de hele tijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
Sja, Lucasarts heeft het toch voor elkaar gekregen om in die tijd 100% perfect speelbare adventures te maken, en ook bij Simon the sorcerer had ik nooit problemen ofzo.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:45 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Daar hebben gruwelijk veel games (en niet alleen adventures) last van. Het is ontzettend moeilijk om met alle mogelijkheden die een speler heeft, rekening te houden. Geef je de speler te weinig bewegingsruimte, dan lijkt het weer alsof je maar van A naar B hoeft te gaan de hele tijd.
Niet echt. Leest Grumpy Gamer maar eens:quote:Op donderdag 28 april 2011 12:47 schreef HeatWave het volgende:
Sja, Lucasarts heeft het toch voor elkaar gekregen om in die tijd 100% perfect speelbare adventures te maken
quote:Maniac Mansion is a game filed with dead ends, backwards puzzles and no-win situations.... Maniac Mansion is a flawed game
hij heeft daar een hele toffe presentatie over gegevenquote:Op donderdag 28 april 2011 13:16 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Niet echt. Leest Grumpy Gamer maar eens:
[..]
Ja ok, die was echt de voorloper zeg maarquote:Op donderdag 28 april 2011 13:16 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
[..]
Grumpy Gamer?quote:Op donderdag 28 april 2011 13:16 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
[..]
Grumpy gamer is ron gilbert zelf de maker dus van maniac mansionquote:Op maandag 6 juni 2011 19:25 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Grumpy Gamer?![]()
![]()
![]()
Zeker ook nooit oude NES- of Atari-spellen gespeeld? Was zeker te moeilijk voor je.
Deja Vu I + IIquote:Op maandag 13 juni 2011 09:11 schreef lizardtattoo het volgende:
Sorry, daar ontbrak een C-tje, GameBoy Color
Deja Vu I+II, Fish Files, Scooby Doo Classic Capers, New Addams Family Series zo uit mijn hoofd.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben nu bezig met flight of the amazon queen
Toevallig. Ik heb gisteren net een 7 jaar oude laptop weer "tot leven gewekt" met behulp van Ubuntu 10. En raad eens wat er onder andere als game te downloaden was?quote:
"press button to not die"...quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:48 schreef lizardtattoo het volgende:
Jurassic Park is uit, ja, maar ga ik niet spelen vanwege de overmaat aan QuickTime Events. Gruwelijke hekel aan en ben er ook slecht in. Fahrenheit en Heavy Rain daarom ook nooit uitgespeeld.
tnxquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:24 schreef lizardtattoo het volgende:
Is ook niet van TellTale.
http://www.infamous-adventures.com/home/index.php?page=sq2
Goblinsquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:01 schreef NutKees het volgende:
[..]
Nog wat noemenswaardige Sierra aanvullingen (tevens tvp):
-Gobliiins (4)
ScummVM is helden software.... (en er is tegenwoordig ook, residual voor grim fandango)quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:08 schreef The_Substitute het volgende:
Ik kwam er deze week pas achter dat Runaway 3 al langer dan een jaar uit is.
Btw, dit zijn de P&C's/adventures die ik gespeeld heb:
* Grim Fandango
* Runaway-serie
* Syberia
* Post Mortem
* Fahrenheit
Heb laatst de Sam & Max-pack gekocht via Steam en 'The Next Big Thing' ga ik ook maar eens checken. Maar is er nog wat dat jullie me kunnen aanraden? Zo ja, graag titels die speelbaar zijn op hedendaagse hardware. Day of the Tentacle en Full Throttle bijvoorbeeld, zou ik graag willen spelen, maar volgens mij is dat niet meer mogelijk.
Ik heb een zwak voor die oude adventures met van die 'slechte' filmpjes zoals in gabriel knight "the beast within" en phantasmagoria enzo... Die zijn alleen altijd zo lastig te spelen op nieuwe hardware. En zelf in dosbox moet je dan al videokaarten gaan emuleren enzo...quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:46 schreef Kugari-Ken het volgende:
Gabriel knight, het eerste deel. Leuk spel, heerlijke sfeer, spannend verhaal. Ouderwets leuk vermaak, deed me denken aan spellen zoals Laura Bow and the dagger of amun ra.. Jeugdsentiment!
quote:
Lastig ik heb wat weinig tijd, maar ik zag dat adverturegames.com een top 100 allertijde had gemaakt met veel onbekend spul er tussen, daar vind je vast iets!quote:Op maandag 23 januari 2012 18:57 schreef NutKees het volgende:
Back to the Future en Space Quest 2 remake uitgespeeld. Heeft er nog iemand -underdog- tips? Ik ben weer zo'n beetje door m'n backlog heen...
Ik zag hem wel in de winkel liggen. Maar de twijfel was te sterk om hem te kopen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:21 schreef L3viathan het volgende:
Heeft iemand toevallig Grey Matter gespeeld?
Ben benieuwd of dat nog iets is..
Ja ik had precies hetzelfde.. uit reviews kan ik niet echt opmaken of het nou wat is..quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:23 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik zag hem wel in de winkel liggen. Maar de twijfel was te sterk om hem te kopen.
Ik las vaak: "Als je van de adventures bent, is het iets voor jou" maar dat is niet echt duidelijk nee.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:25 schreef L3viathan het volgende:
[..]
Ja ik had precies hetzelfde.. uit reviews kan ik niet echt opmaken of het nou wat is..
Kijk. Hier heb ik wat aan.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:43 schreef lizardtattoo het volgende:
Gray Matter is niet te vergelijken met Gabriel Knight nee. Ik vond het verhaal interessant en de personages geloofwaardig. De graphics zijn okay, de animaties slecht (bijvoorbeeld oppakken van voorwerpen met als dieptepunt een konijn). Een aantal puzzels zijn erg leuk uitgewerkt. Geen hoogvlieger maar een zeven/zeveneneenhalf krijgt hij wel van mij. Leuk als je niks anders hebt en je hem voor een leuk prijsje in de budgetbak ziet liggen (volgens budgetgaming is hij wel onder de 20 euro verkrijgbaar inmiddels). Ik moet wel zeggen dat ik ook een demo gespeeld heb op de Xbox 360 en daar was de besturing waardeloos, dus als je hem koopt ga dan voor de pc-versie.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:43 schreef lizardtattoo het volgende:
Gray Matter is niet te vergelijken met Gabriel Knight nee. Ik vond het verhaal interessant en de personages geloofwaardig. De graphics zijn okay, de animaties slecht (bijvoorbeeld oppakken van voorwerpen met als dieptepunt een konijn). Een aantal puzzels zijn erg leuk uitgewerkt. Geen hoogvlieger maar een zeven/zeveneneenhalf krijgt hij wel van mij. Leuk als je niks anders hebt en je hem voor een leuk prijsje in de budgetbak ziet liggen (volgens budgetgaming is hij wel onder de 20 euro verkrijgbaar inmiddels). Ik moet wel zeggen dat ik ook een demo gespeeld heb op de Xbox 360 en daar was de besturing waardeloos, dus als je hem koopt ga dan voor de pc-versie.
Goede tip, daar zit inderdaad nog wel iets tussen dat ik nog niet gespeeld heb. Inmiddels ook Mystery Case Files (13?) - Escape from Ravenhearst uit. Wat een tegenvaller, is geen hidden object meer maar alleen nog maar puzzels en morphing objects.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Lastig ik heb wat weinig tijd, maar ik zag dat adverturegames.com een top 100 allertijde had gemaakt met veel onbekend spul er tussen, daar vind je vast iets!
Die heb ik ook nog nooit gedaan... maar ben er ooit mee begonnen (heb alleen het eerste scherm gezien) en had toen al iets van meh, ik weet niet waarom en zal hem zeker ook nog een keer proberen te spelenquote:Op donderdag 26 januari 2012 20:39 schreef Gehenna het volgende:
Net begonnen met de klassieker 'Sam & Max: Hit the Road', die had ik nog nooit gedaan![]()
maar hij is wel erg tof zeg![]()
helaasch komt er wel weer een tentamenweerk aan
Drascula: The Vampire Strikes Back ooit gedaan? Die vond ik ook wel ok.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:42 schreef NutKees het volgende:
[..]
Goede tip, daar zit inderdaad nog wel iets tussen dat ik nog niet gespeeld heb. Inmiddels ook Mystery Case Files (13?) - Escape from Ravenhearst uit. Wat een tegenvaller, is geen hidden object meer maar alleen nog maar puzzels en morphing objects.
Nooit gespeeld, en is freeware volgens ScummVm dus ik zal hem noteren.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:51 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Drascula: The Vampire Strikes Back ooit gedaan? Die vond ik ook wel ok.
Amerzone is misschien ook het overwegen waard.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:38 schreef NutKees het volgende:
[..]
Nooit gespeeld, en is freeware volgens ScummVm dus ik zal hem noteren.
Uit die top 100 van adventuregamers heb ik Riven en Bad Mojo genoteerd. Riven heb ik al zeker 10 jaar liggen en nooit uitgespeeld, misschien toch maar eens doen dus.
Sam and Max is gewoon geniaal, zeker de oude delen. De nieuwe van vorig jaar zijn best ok, maar beetje herhalend soms.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog nooit gedaan... maar ben er ooit mee begonnen (heb alleen het eerste scherm gezien) en had toen al iets van meh, ik weet niet waarom en zal hem zeker ook nog een keer proberen te spelen
Dat geloof ik graag, ben eigenlijk nog geen slecht lucasarts spel tegen gekomenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sam and Max is gewoon geniaal, zeker de oude delen. De nieuwe van vorig jaar zijn best ok, maar beetje herhalend soms.
Ik vond The Dig niet echt leuk eigenlijk, maar komt ook door een sessie van vele uren zonder saven die crashtequote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag, ben eigenlijk nog geen slecht lucasarts spel tegen gekomen
haha ik zat net te bedenken wat ik eigenlijk de minste vond (van degene die ik gespeeld had) en dat vond ik ook the dig... raar verhaal ook.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vond The Dig niet echt leuk eigenlijk, maar komt ook door een sessie van vele uren zonder saven die crashte.
ja, miste ook de humor, was allemaal zo serieus. Viel me gewoon tegen na al die andere adventures die gewoon echt allemaal geweldig grappig waren etc.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
haha ik zat net te bedenken wat ik eigenlijk de minste vond (van degene die ik gespeeld had) en dat vond ik ook the dig... raar verhaal ook.
Dat zijn de leukere momenten inderdaad :-)quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vond The Dig niet echt leuk eigenlijk, maar komt ook door een sessie van vele uren zonder saven die crashte.
Mijn Avatar is er een van Benoit Sokal dus het zou vreemd zijn dat ik Amerzone nog niet gespeeld heb, niet?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:17 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Amerzone is misschien ook het overwegen waard.
Ik heb ook verscheidene ideetjes voor adventure games maar ook hetzelfde probleem...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:54 schreef L3viathan het volgende:
Ik heb ooit een poging gedaan om met AGS een adventure te maken, maar toen kwam ik erachter dat ik suck in het tekenen van .. naja eigenlijk alles.. en toen ben ik maar gestopt![]()
Lijkt me overigens wel heel leuk om te doen. Helaas ontbreekt het me aan talent
Hey, had gekund.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:36 schreef NutKees het volgende:
HEILIGSCHENNIS! Ik vind the Dig een van de beste LucasArts spellen. Die sfeer...!
[..]
Mijn Avatar is er een van Benoit Sokal dus het zou vreemd zijn dat ik Amerzone nog niet gespeeld heb, niet?
Is het niet eerder een rip-off van Leisure Suit Larry?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:18 schreef L3viathan het volgende:
Ik had ook al een heel idee![]()
Het zou een space quest rip-off gaan worden, maar dan met een hoop hete chicks erin![]()
Heel origineel zou de hoofdpersoon (rod rockhard) neerstorten op een onbekende planeet![]()
Al zijn mede crewleden natuurlijk morsdood, en laat nou net eentje een belangrijk object in zijn handen hebben. Maarja, niet te pakken vanwege rigor mortis he![]()
Dus moest je met een steen een ruit van je ruimteschip ingooien en dan met een scherf zijn hand eraf zagen...
Ik kwam dus alleen niet verder dan het tekenen van een heel mislukt poppetje.. laat staan de animaties daarvan
Ja nu je het zegt heeft het daar ook wel wat van weg.. Het zou in ieder geval x rated gaan wordenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Is het niet eerder een rip-off van Leisure Suit Larry?
Hehe nice. Misschien trekt dat mensen weer terug naar dit zowat uitgestorven genre.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:25 schreef L3viathan het volgende:
[..]
Ja nu je het zegt heeft het daar ook wel wat van weg.. Het zou in ieder geval x rated gaan worden
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:26 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Hehe nice. Misschien trekt dat mensen weer terug naar dit zowat uitgestorven genre.
quote:What makes an Adventure Game an Adventure Game?
Is Limbo an Adventure Game or just a puzzle game? Some people called L.A. Noir an Adventure Game but it lacks some of the basic components of an Adventure Game. Or does it?
Why do we call them Adventure Games? If you faithfully made Monkey Island into a movie, I doubt it would be called an Adventure Movie or even an Action/Adventure Movie.
I guess we call Adventure Games Adventure Games because the first one was call Adventure. I see no other reason they are called Adventure Games.
Semantics aside, what makes an Adventure Game an Adventure Game?
Inventory? Pointing? Clicking? Story? Low Sales?
Certainly not Adventuring.
bron: http://grumpygamer.com/3195595
De makers komen met iets nieuws ondertussen, ik vond dit in de mail:quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Next best thing wil ik idd ook nog een keer spelen, en ik heb de runaway reeks ook nog liggen en heb daarvan alleen deel 1 nogmaar gespeeld.
quote:After having left its mark in adventure gaming with its million-selling trilogy Runaway and more recently with The Next BIG Thing, Pendulo Studios will deliver early 2012 its newest adventure: Yesterday. Though the unique graphic style, trademark of the Spanish developer, has not been left behind, Pendulo has now given up comedy for once and is offering an original and dark thriller.
In New York City, beggars are disappearing one after another, only to be found burnt alive. Meanwhile, a Y-shaped scar forms in the palm of the hands of seemingly unrelated people. With the police and the media giving little attention to these events, Henry White, a young and rich heir dedicated to a charitable organization, and his friend Cooper, are the first to investigate these disappearances. They are two of the three playable characters in Yesterday, the third being none other than the enigmatic John Yesterday, who is dragged into this incredible story after his memory is completely wiped.
This is the starting point of the brand new adventure from Pendulo Studios. More will be unveiled in the coming months, without spoiling the deep scenario and its numerous turning points which are sure to surprise many players when the game releases in March 2012!