Amerzone is misschien ook het overwegen waard.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:38 schreef NutKees het volgende:
[..]
Nooit gespeeld, en is freeware volgens ScummVm dus ik zal hem noteren.
Uit die top 100 van adventuregamers heb ik Riven en Bad Mojo genoteerd. Riven heb ik al zeker 10 jaar liggen en nooit uitgespeeld, misschien toch maar eens doen dus.
Sam and Max is gewoon geniaal, zeker de oude delen. De nieuwe van vorig jaar zijn best ok, maar beetje herhalend soms.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog nooit gedaan... maar ben er ooit mee begonnen (heb alleen het eerste scherm gezien) en had toen al iets van meh, ik weet niet waarom en zal hem zeker ook nog een keer proberen te spelen
Dat geloof ik graag, ben eigenlijk nog geen slecht lucasarts spel tegen gekomenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sam and Max is gewoon geniaal, zeker de oude delen. De nieuwe van vorig jaar zijn best ok, maar beetje herhalend soms.
Ik vond The Dig niet echt leuk eigenlijk, maar komt ook door een sessie van vele uren zonder saven die crashtequote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag, ben eigenlijk nog geen slecht lucasarts spel tegen gekomen
haha ik zat net te bedenken wat ik eigenlijk de minste vond (van degene die ik gespeeld had) en dat vond ik ook the dig... raar verhaal ook.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vond The Dig niet echt leuk eigenlijk, maar komt ook door een sessie van vele uren zonder saven die crashte.
ja, miste ook de humor, was allemaal zo serieus. Viel me gewoon tegen na al die andere adventures die gewoon echt allemaal geweldig grappig waren etc.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
haha ik zat net te bedenken wat ik eigenlijk de minste vond (van degene die ik gespeeld had) en dat vond ik ook the dig... raar verhaal ook.
Dat zijn de leukere momenten inderdaad :-)quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vond The Dig niet echt leuk eigenlijk, maar komt ook door een sessie van vele uren zonder saven die crashte.
Mijn Avatar is er een van Benoit Sokal dus het zou vreemd zijn dat ik Amerzone nog niet gespeeld heb, niet?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:17 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Amerzone is misschien ook het overwegen waard.
Ik heb ook verscheidene ideetjes voor adventure games maar ook hetzelfde probleem...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:54 schreef L3viathan het volgende:
Ik heb ooit een poging gedaan om met AGS een adventure te maken, maar toen kwam ik erachter dat ik suck in het tekenen van .. naja eigenlijk alles.. en toen ben ik maar gestopt![]()
Lijkt me overigens wel heel leuk om te doen. Helaas ontbreekt het me aan talent
Hey, had gekund.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:36 schreef NutKees het volgende:
HEILIGSCHENNIS! Ik vind the Dig een van de beste LucasArts spellen. Die sfeer...!
[..]
Mijn Avatar is er een van Benoit Sokal dus het zou vreemd zijn dat ik Amerzone nog niet gespeeld heb, niet?
Is het niet eerder een rip-off van Leisure Suit Larry?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:18 schreef L3viathan het volgende:
Ik had ook al een heel idee![]()
Het zou een space quest rip-off gaan worden, maar dan met een hoop hete chicks erin![]()
Heel origineel zou de hoofdpersoon (rod rockhard) neerstorten op een onbekende planeet![]()
Al zijn mede crewleden natuurlijk morsdood, en laat nou net eentje een belangrijk object in zijn handen hebben. Maarja, niet te pakken vanwege rigor mortis he![]()
Dus moest je met een steen een ruit van je ruimteschip ingooien en dan met een scherf zijn hand eraf zagen...
Ik kwam dus alleen niet verder dan het tekenen van een heel mislukt poppetje.. laat staan de animaties daarvan
Ja nu je het zegt heeft het daar ook wel wat van weg.. Het zou in ieder geval x rated gaan wordenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Is het niet eerder een rip-off van Leisure Suit Larry?
Hehe nice. Misschien trekt dat mensen weer terug naar dit zowat uitgestorven genre.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:25 schreef L3viathan het volgende:
[..]
Ja nu je het zegt heeft het daar ook wel wat van weg.. Het zou in ieder geval x rated gaan worden
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:26 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Hehe nice. Misschien trekt dat mensen weer terug naar dit zowat uitgestorven genre.
quote:What makes an Adventure Game an Adventure Game?
Is Limbo an Adventure Game or just a puzzle game? Some people called L.A. Noir an Adventure Game but it lacks some of the basic components of an Adventure Game. Or does it?
Why do we call them Adventure Games? If you faithfully made Monkey Island into a movie, I doubt it would be called an Adventure Movie or even an Action/Adventure Movie.
I guess we call Adventure Games Adventure Games because the first one was call Adventure. I see no other reason they are called Adventure Games.
Semantics aside, what makes an Adventure Game an Adventure Game?
Inventory? Pointing? Clicking? Story? Low Sales?
Certainly not Adventuring.
bron: http://grumpygamer.com/3195595
De makers komen met iets nieuws ondertussen, ik vond dit in de mail:quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Next best thing wil ik idd ook nog een keer spelen, en ik heb de runaway reeks ook nog liggen en heb daarvan alleen deel 1 nogmaar gespeeld.
quote:After having left its mark in adventure gaming with its million-selling trilogy Runaway and more recently with The Next BIG Thing, Pendulo Studios will deliver early 2012 its newest adventure: Yesterday. Though the unique graphic style, trademark of the Spanish developer, has not been left behind, Pendulo has now given up comedy for once and is offering an original and dark thriller.
In New York City, beggars are disappearing one after another, only to be found burnt alive. Meanwhile, a Y-shaped scar forms in the palm of the hands of seemingly unrelated people. With the police and the media giving little attention to these events, Henry White, a young and rich heir dedicated to a charitable organization, and his friend Cooper, are the first to investigate these disappearances. They are two of the three playable characters in Yesterday, the third being none other than the enigmatic John Yesterday, who is dragged into this incredible story after his memory is completely wiped.
This is the starting point of the brand new adventure from Pendulo Studios. More will be unveiled in the coming months, without spoiling the deep scenario and its numerous turning points which are sure to surprise many players when the game releases in March 2012!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |