En dat geeft het goed weer van belang zijn dus 'het verhaal' 'de puzzels' en ook 'het ontbreken van onderdelen waarbij reactie vermogen heel belangrijk is'quote:Genre definition
Adventure games focus on puzzle solving within a narrative framework. There are generally few or no action elements. Other popular names for this genre of computer games are “graphic adventure” or “point-and-click adventure”.
Adventure games are not: role-playing games that involve action, team-building and points management; 3D action/adventure games such as Tomb Raider; side-scroller action games such as Mario or Rayman; puzzle games like Pandora’s Box or Tetris.
Ai deel drie van tales of the curse of monkey island. Wel verwarrend dat tales weer uit 5 delen bestaat.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:13 schreef Inu het volgende:
Oeh, tvp! Ben nu bij deel 3 van Monkey Island en toen was ik ineens niet meer ziek, dus geen tijd meer
Jazekerquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:14 schreef DutchErrorist het volgende:
Is Machinarium ook een adventure of niet?
Woah dat is 1 van de weinige computer spellen die ik legaal heb gekocht voor mijn macquote:
Uhm, ja, van Tales bedoelde ikquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ai deel drie van tales of the curse of monkey island. Wel verwarrend dat tales weer uit 5 delen bestaat.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:37 schreef Inu het volgende:
[..]
Uhm, ja, van Tales bedoelde ikDe rest natuurlijk allemaal al uitgespeeld
Doenquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:33 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik zit er aan te denken om monkey island voor op de xbox te kopen
Nog wat noemenswaardige Sierra aanvullingen (tevens tvp):quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Even een lijstje gemaakt met alle spellen die in het vorige topic voorbij zijn gekomen dit kan voor ohjaaaaa momenten zorgen:
..
Misschien maak ik dit lijstje nog wel een keer op aphabet met linkjes voor in de OP als ik meer tijd heb
als het goed is is hij nu uitquote:Op maandag 9 december 2009 00:17 schreef AssyriskaFF het volgende:
Wanneer komt de nieuwe Tales of Monkey Island uit? Ik kan niet wachten namelijk.
Ik hoop dat hij op de mac komt.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:39 schreef HeatWave het volgende:
Hij is uit nu ja.
Vanavond maar spelen. Ik hoop echt dat er een seizoen 2 komt.
Anders virtueel draaien onder XP?quote:Op donderdag 10 december 2009 11:11 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij op de mac komt.
Sam & Max van Telltalequote:Op zondag 10 januari 2010 12:30 schreef Belly76 het volgende:
Hoera wat een geweldig topic!![]()
Ik ben dan weliswaar geen vervend gamer, maar 'point and click' vind ik wel leuk (al die andere spelletjes moet je handig zijn en allert, schieten enzo - kan ik niet).
Dus speel ik nu op de playstation 1 (!!!) maar weer eens discworld noir... pff waardeloos beeld, maar het verhaal blijft super!
We hebben echter ook een Wii en ja hoor, de vraagt luidt dus: wie kent er een point-and-click voor de Wii??
Wow, bedankt voor je snelle reactiequote:Op zondag 10 januari 2010 12:33 schreef Tain het volgende:
[..]
Sam & Max van Telltale
http://www.tothegame.com/(...)or-nintendo-wii.html
http://www.tothegame.com/(...)or-nintendo-wii.html
Geen idee of de conversie van PC naar Wii goed is gegaan
Another Code R vind ik erg makkelijk en kinderachtig, helaas! Maag die Agathat Christie leken me ook wel leuk, een aanrader dus? (Mocht je ze voor een zacht prijsje van de hand willen doen, PM je me dan?)quote:Op zondag 10 januari 2010 13:11 schreef lizardtattoo het volgende:
Op de Wii heb je ook de Secret Files-games (Tunguska en Purita Cordis) en twee of drie Agatha Christie-games. Zack and Wiki is geen traditionele point and click (meer een puzzelspel) maar ook erg leuk. Another Code R is wat saai en kan je het best spelen als je ook Another Code op de DS hebt gespeeld (is een vervolg daarop) al kan je het verhaal ook wel zonder dat eerste deel volgen.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:46 schreef NutKees het volgende:
Tja, ik ben nou eenmaal zo iemand die een cutscene of FMV van een half uur verwacht.
ja of iets compleet andersquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:44 schreef NutKees het volgende:
Hoe dan ook, er mag wat mij betreft nog een vervolg komen. TellTale heeft prima werk geleverd en ik zie liever meer Monkey Island dan Sam 'n Max.
heb ik ook nooit gedaanquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:50 schreef NutKees het volgende:
Was Bone nog een beetje te doen? Daar heb ik me nooit in verdiept...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |