SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Last post:quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:43 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
zolang ik nog gratis thuis woon en eet, en goed kan trainen vind ik het oke, anders is het geldverspillingYouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
barbell curl, dumbell curl, hammer curl, cable curl, lying cable curl, reversed cable curl, preacher db curl, preacher bb curl, ez-bar curl, ez-bar preacher curlquote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:58 schreef Hiatus het volgende:
Zometeen weer eens tijd voor een armday.
[ afbeelding ]![]()
Goed bezig! Ben 4cm kwijt rond mn buik maar een broekmaat (gelukkig) nog niet!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:55 schreef deman13 het volgende:
Yay. Ben een broekmaat omlaag gegaan sinds het afvallen! Goede motivatie dit!Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
nja het went, ik bereid altijd schoolwerk voor of lees me in etc. soms een dutje. gewoon zorgen dat je wat te doen hebt, nu lees ik arnolds nieuwe boek, tijd vliegt danquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:03 schreef CarbonC het volgende:
Ik zou knettergek worden als ik meer dan 4 uur per dag zou moeten reizen.![]()
Ja, ik heb hele brede heupen (helaas!!!!) dus het vet hoopt zich daar dan ook op. Dexaprine doet ook zijn werk wel goed, gister kon ik echt lang door in de sportschool met m'n cardio. Ideaal..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:03 schreef Champy het volgende:
[..]
Goed bezig! Ben 4cm kwijt rond mn buik maar een broekmaat (gelukkig) nog niet!![]()
zal dan tussen je oren zitten, dexa zal je uithoudingsvermogen niet verbeteren maar belasten lijkt mij.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:07 schreef deman13 het volgende:
[..]
Ja, ik heb hele brede heupen (helaas!!!!) dus het vet hoopt zich daar dan ook op. Dexaprine doet ook zijn werk wel goed, gister kon ik echt lang door in de sportschool met m'n cardio. Ideaal..
een verhoging vd bloeddruk/hartslag terwijl cardio (HIIT niet meegerekend) toch wel een langzame steady hartslag nodig heeft om het lang vol te houden![]()
Omdat je niet anders gewend bent.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:06 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
nja het went, ik bereid altijd schoolwerk voor of lees me in etc. soms een dutje. gewoon zorgen dat je wat te doen hebt, nu lees ik arnolds nieuwe boek, tijd vliegt dan![]()
ik kijk altijd gruwelijk raar als ik m zwaar pak, ziet er niet uitquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:10 schreef Ethanolic het volgende:
Wat is de upright row toch een heerlijke oefening.![]()
![]()
Heerlijk toch. Die aderen die over je nek/borst uitpuilen danquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:10 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
ik kijk altijd gruwelijk raar als ik m zwaar pak, ziet er niet uit
Ook bij front en lateral raises
Deathlift or Die.![]()
Zit altijd op harstlag 145-155 (60-70% van m'n HRmax) en dat vind ik goed te doen.. Hoef me dan niet enorm in te spannen want m'n hartslag is toch al hoger door de dex..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:10 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
zal dan tussen je oren zitten, dexa zal je uithoudingsvermogen niet verbeteren maar belasten lijkt mij.
een verhoging vd bloeddruk/hartslag terwijl cardio (HIIT niet meegerekend) toch wel een langzame steady hartslag nodig heeft om het lang vol te houden![]()
Heb je dan altijd een hartslagmeter om of kijk je op het apparaat? Ik vind zo een meter echt verschrikkelijk zitten.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:13 schreef deman13 het volgende:
[..]
Zit altijd op harstlag 145-155 (60-70% van m'n HRmax) en dat vind ik goed te doen.. Hoef me dan niet enorm in te spannen want m'n hartslag is toch al hoger door de dex..Deathlift or Die.![]()
Ik kijk altijd op het apparaat. Best een geavanceerd crosstrainertje hier op de sportschool en die komt volgens mij goed overeen met de werkelijkheid. Uiteraard zal er wel wat speling inzitten, maar toch.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:14 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Heb je dan altijd een hartslagmeter om of kijk je op het apparaat? Ik vind zo een meter echt verschrikkelijk zitten.![]()
M´n vrouw krijgt altijd een lachstuip als ze me dat ziet doen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:10 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
ik kijk altijd gruwelijk raar als ik m zwaar pak, ziet er niet uit![]()
![]()
Ik tel altijd zelf 20 seconden en dan doe ik x3.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:16 schreef deman13 het volgende:
[..]
Ik kijk altijd op het apparaat. Best een geavanceerd crosstrainertje hier op de sportschool en die komt volgens mij goed overeen met de werkelijkheid. Uiteraard zal er wel wat speling inzitten, maar toch.Oldskool.
Ik fiets trouwens alleen maar als cardio in de gym, op zo een spinning fiets. En thuis dan op m'n crosstrainer heb ik wel een hartslagmeter.Deathlift or Die.![]()
Ja, maar dat is wel lastig om te doen als je al aan het crossen bent toch?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:17 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik tel altijd zelf 20 seconden en dan doe ik x3.Oldskool.
Is uiteraard wel het accuraatst denk ik, en het is lekker oldschool haha.
Ik vind crosstrainen het chillst. Lekker muziekje op én gaan. Dat steppen/rennen vind ik veel saaier/zwaarder terwijl je met crosstrainen evenveel verbrandt.![]()
Een week niet kunnen trainen. Rust is goed. Grote oefeningen konden meteen weer zwaarder met behoud van vorm. Na squat zelfs nog een 10*100 er uit geperst en dat was alweer een tijd geleden
Ook maar een volledige deadlift geprobeerd na de rackpulls. Ging wel, maar voorlopig sla ik die nog even over.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Omdat we het halve jaar in Spanje wonen heb ik een tweede crosstrainert gekocht. Lekkerste cardio inderdaad. Staat hier op het terras met uitzicht op de bergen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:17 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik tel altijd zelf 20 seconden en dan doe ik x3.Oldskool.
Ik fiets trouwens alleen maar als cardio in de gym, op zo een spinning fiets. En thuis dan op m'n crosstrainer heb ik wel een hartslagmeter.![]()
![]()
Weet iemand of je in Nederland ook een sweeteners zoals CJ in het filmpje laat zien kunt halen? Vanaf 2:15.
Als het goed is moet het kcal free zijn.
If not now, then when.![]()
Wild(en) farns ofzo heeft een hele lijn kcal vrije voedingquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Weet iemand of je in Nederland ook een sweeteners zoals CJ in het filmpje laat zien kunt halen? Vanaf 2:15.
[ afbeelding ]
Edit; walden farms
[ Bericht 4% gewijzigd door mtchel112 op 19-01-2013 15:55:04 ]![]()
Splenda heeft geen calorieen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:47 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Wild(en) farns ofzo heeft een hele lijn kcal vrije voeding
Edit; walden farms![]()
Die groene ziet er echt sweety uitquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:59 schreef Awesome_ het volgende:
[ afbeelding ]
Dit drinken de echte eckte.![]()
Ik heb die BBQ-saus maar die is echt smerig. Ik zie dat Dieet webshop hun merk ook heeft. Walden Farms heeft geen kcal vrije siroop helaas, maar wel andere producten.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:47 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Wild(en) farns ofzo heeft een hele lijn kcal vrije voeding
Edit; walden farms
Echter twijfel ik wel aan kcal vrije voeding sinds dat Stereo vertelde dat ze het mogen marketen onder kcal vrij.If not now, then when.![]()
bij de appie kun je wel stevia krijgenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Dat is heel iets anders man. Datgene wat hij laat zien is kcal vrije siroop met een smaakje wat je door het water kunt doen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:39 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
bij de appie kun je wel stevia krijgenIf not now, then when.![]()
oh heb het filmpje niet gezien. kcal vrije ranja danquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat is heel iets anders man. Datgene wat hij laat zien is kcal vrije siroop met een smaakje wat je door het water kunt doen.![]()
Ik ben te mongool om op een crossyrainer te staan. Laat mij maar zwemmen of buiten hardlopen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:42 schreef Snakey het volgende:
[..]
Omdat we het halve jaar in Spanje wonen heb ik een tweede crosstrainert gekocht. Lekkerste cardio inderdaad. Staat hier op het terras met uitzicht op de bergen.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Mwah, valt wel mee toch?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:35 schreef Bendoe het volgende:
http://www.allthingsgym.c(...)oe-500-lbs-deadlift/
Form all fucked up
Hij lift trouwens nog een paar keer per week. Zodra hij stopt krijgt hij enorm last van zijn rug.Ik ben er ook niet dol op, maar goed.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik ben te mongool om op een crossyrainer te staan. Laat mij maar zwemmen of buiten hardlopen.![]()
Graag zou ik jullie om wat advies willen vragen.
Sinds een maand of 4 ben ik serieus bezig met krachttraining. Eerst via een onderzoek op de universiteit (zometeen daarover wat meer) en nu dus zelfstandig in de gym.
Het onderzoek waar ik (als proefpersoon) aan deelgenomen heb duurde 12 weken, waarin (in principe) altijd 8 sets benen zaten (leg extention en leg press) en 4 sets upperbody (2 sets chest press/shoulder press en 2 sets lat pulldown/horizontal row). Doel bij de oefeningen was 8 reps per set, bij het halen van 10 reps bij de laatste set ging het gewicht omhoog, dus er werd vrijwel altijd tot faillure getraind.
Tijdens die 12 weken niet op voeding gelet, enkel het 'testdrankje' gedronken voor het slapengaan. Hier zat óf 30g eiwit in (mix caseïne/whey en wat vetten en carbs), óf het was een calorieloze placebo. Resultaat van dit onderzoek was in mijn geval dat ik van 81 kg op 18,5% naar 83,3 kg op 15,5% ben gegaan, en 4,5 kilo spiermassa heb aangezet (gemeten met een DXA scan dus betrouwbaar). Mijn lengte is overigens 1.85m.
Nu zit ik met het dilemma wat nu te gaan doen. Ik zou graag tot eind maart nog op een schema trainen om massa aan te zetten, en daarna gaan cutten, maar ik twijfel tussen een 2 day split of SS/stronglifts. Mijn benen (specifieker: vooral mijn quads) lopen door het onderzoek nogal wat voor op mijn bovenlichaam, daarom doe ik daar, op squats na, op dit moment niets aan. Ik weet dat hier nogal wat vooroordelen zijn over 'benen niet trainen', maar neem van me aan dat na 3 maanden noobgains opbouwen op het schema wat hierboven staat de boel (op het oog) aardig uit verhouding kan raken.
Het schema waar ik nu op train:
Ma/do: deadlift, barbell BOR, kuiten op de legpress (4x15), lat pulldown en bicep curls
Di/vr: Squat, dumbell press, overhead press, wood choppers, cable flyes en overhead tricep extentions.
Zelfde idee als bij het onderzoek, alles 4 sets van 8, bij het halen van 10 reps bij de laatste set gaat het gewicht de volgende training omhoog. Het enige wat me bij dit schema een beetje tegenzit is dat de overhead presses na dumbell press niet echt lekker is.
Voeding is nu wel op orde, zit nu op 3200/3300 kcal per dag, met K/E/V 40/40/20.
Nu is dus mijn vraag: wat is verstandiger met het oog op zo veel mogelijk massa pakken? Dit schema aanhouden of toch SS of stronglifts gaan doen? Mijn stats op de grote 3 zijn op dit moment: deadlift 95 kg (4x8), squat 90kg (4x8), dumbell press 2x20kg (4x8)![]()
Met stronglifts squat je 3 keer per week en groeien je benen als kool zeg ik uit persoonlijke ervaring dus dat raad ik je niet aan. Wel een goed schema hoor, is UB/LB niet wat?![]()
Die kan prima in de ONZ slowchat spinoff..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:44 schreef Hiatus het volgende:
do you even lift bro?
http://www.worldstarhipho(...)wshhys5w51LdM8PONQ97Behulpzaam als een waterkraan.
Damn, vanmiddag eens overhead squats geprobeerd voor de lol, ik kon niet eens helemaal naar beneden met alleen de stangMijn onderrug begon echt zwaar tegen te werken zo rond parallel, veel moeilijker dan ik dacht.
![]()
Ik probeer het wel eens voor de grap. Altijd een fail.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:00 schreef seto het volgende:
Damn, vanmiddag eens overhead squats geprobeerd voor de lol, ik kon niet eens helemaal naar beneden met alleen de stangMijn onderrug begon echt zwaar tegen te werken zo rond parallel, veel moeilijker dan ik dacht.
![]()
Echt verdomde moeilijk.![]()
Probeer het eens met een plankje of 2.5kg plate onder je hakken.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:00 schreef seto het volgende:
![]()
yes jellyquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:42 schreef Snakey het volgende:
[..]
Omdat we het halve jaar in Spanje wonen heb ik een tweede crosstrainert gekocht. Lekkerste cardio inderdaad. Staat hier op het terras met uitzicht op de bergen.![]()
Ik heb gewichthefschoenen dus die verhoging heb ik wel, denk dat ik niet genoeg flexibiliteit heb voor zo'n moeilijke oefening.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:07 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Probeer het eens met een plankje of 2.5kg plate onder je hakken.
Misschien als ik ze nog een keer doe met een stang van 10kg proberen ipv meteen 20kg.![]()
Afgelopen donderdag voor het eerst lunges geprobeerd, maar dat viel nog best tegen. Best wel lastig om je evenwicht te bewaren en geen zijwaarste bewegingen te maken.
[ Bericht 37% gewijzigd door Schadenfreude op 20-01-2013 15:43:57 ]"I can accept failure. I can not accept not trying."![]()
Toch behoorlijk bolle rug zo op het eerste gezicht.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mwah, valt wel mee toch?
Hij lift trouwens nog een paar keer per week. Zodra hij stopt krijgt hij enorm last van zijn rug.
[..]
Ik ben er ook niet dol op, maar goed.![]()
Zorgen dat je echt goed warm bent scheelt al een hele hoop. Als ik dat koud probeer lukt me dat echt niet. Niks trouwens, miet echt een fatsoemlijke warminup van een kwartier ofzo amders kan ik t shaken voor die dag.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:42 schreef seto het volgende:
[..]
Ik heb gewichthefschoenen dus die verhoging heb ik wel, denk dat ik niet genoeg flexibiliteit heb voor zo'n moeilijke oefening.
Misschien als ik ze nog een keer doe met een stang van 10kg proberen ipv meteen 20kg.Behulpzaam als een waterkraan.
Bovenkant mag best bol zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 21:56 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Toch behoorlijk bolle rug zo op het eerste gezicht.![]()
Dat is niet zo gek bij een 1rm poging, daarnaast is alleen het bovenste gedeelte van z'n rug.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 21:56 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Toch behoorlijk bolle rug zo op het eerste gezicht.Soukidan op je oogbal.![]()
quote:Ok, dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:04 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek bij een 1rm poging, daarnaast is alleen het bovenste gedeelte van z'n rug.![]()
Hoe word je eigelijk personal trainer? De meeste die ik tegen kom in de gym die liften zelf pussy gewichten![]()
![]()
je moet goed op je knieen kunnen zittenquote:Op zondag 20 januari 2013 00:20 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoe word je eigelijk personal trainer? De meeste die ik tegen kom in de gym die liften zelf pussy gewichten![]()
![]()
Hier zijn ze ook allemaal ecto. Alleen op TV bij programma's als Obese zijn het altijd grote gasten. Ook altijd van die popiejopie mooiboys die net iets té aardig zijn.quote:Op zondag 20 januari 2013 00:20 schreef StraatSoldaat het volgende:
Cursusje van een jaar had ik begrepenquote:Op zondag 20 januari 2013 00:20 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoe word je eigelijk personal trainer? De meeste die ik tegen kom in de gym die liften zelf pussy gewichtenOf een of ander mbo-opleiding op een CIOS.
![]()
Hoe Radmilo tegen die vette koeien aan het schreeuwen was in Obese, tranen eruit trekkend, heerlijk.
Confidence through competence![]()
En alleen aandacht voor chicks op de crosstrainerquote:Op zondag 20 januari 2013 01:00 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Hier zijn ze ook allemaal ecto. Alleen op TV bij programma's als Obese zijn het altijd grote gasten. Ook altijd van die popiejopie mooiboys die net iets té aardig zijn.
Behulpzaam als een waterkraan.
Beetje power cage heeft hendels voor pull-ups. Voor dips kan je in principe gewoon een bankje gebruiken. Cables zijn wel mooi voor face pulls enz, maar niet essentieel.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:40 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Wat dacht je van een pull-up/dip rek?
Een paar verstelbare kabels zouden toch best handig zijn."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Lekker wezen deadliften vandaag. Heb de pussygloves maar eens weggegooid; met alleen magnesium heb ik een veel betere grip. Dit is het resultaat van een reverse pyramid sessie 8x125, 9x112.5, 10x100 gevolgd door drie setjes chin-ups:
[ Bericht 5% gewijzigd door star_gazer op 20-01-2013 10:25:33 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Mehhh, lees net op de sites van het AMC en OLVG dat je liever geen KT/gewichtheffen meer mag doen na een longembolie.. De artsen van het SLAZ hebben er niks over gezegd.
Drama zeg ik je.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat zou wel flink zuigen ja.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:06 schreef slacker_nl het volgende:
Mehhh, lees net op de sites van het AMC en OLVG dat je liever geen KT/gewichtheffen meer mag doen na een longembolie.. De artsen van het SLAZ hebben er niks over gezegd.
Drama zeg ik je."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik hoop dat ze bedoelen "tijdens je herstelperiode", wat drie maanden tot een jaar (ikzelf mag zes maanden lang stollingsremmers slikken) is. Overigens moet je niet naar ervaringen van anderen kijken, daar word je ook zo depri van.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door slacker_nl op 20-01-2013 11:28:34 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Als je alleen naar de slechte ervaringen kijkt wel jaquote:Op zondag 20 januari 2013 10:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze bedoelen "tijdens je herstelperiode", wat drie maanden tot een jaar (ikzelf mag zes maanden lang stollingsremmers slikken) is. Overigens moet je niet naar ervaringen van anderen kijken, dqar word je ook zo depri van.Succes met het herstel man, dit is absoluut geen feest! Liften maar even aan de kant zetten; er zijn belangrijkere dingen in het leven denk ik zo
Maargoed, dat is makkelijk praten voor mij.
Sterkte!"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Je komt online alleen zo weinig positieve dingen tegen. Ook wel logisch, als je herstel kut gaat ga je zoeken en dan ga je dingen opschrijven en dat vinden anderen, zoals ik, dan weer. De positieve uitkomsten lees je dus niet echt. Tenminste, dat hoop ik danquote:Op zondag 20 januari 2013 11:24 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Als je alleen naar de slechte ervaringen kijkt wel jaSucces met het herstel man, dit is absoluut geen feest! Liften maar even aan de kant zetten; er zijn belangrijkere dingen in het leven denk ik zo
Maargoed, dat is makkelijk praten voor mij.
Sterkte!
Nu had ik hoe dan ook niet gedacht om gelijk weer te kunnen beginnen, moet zeggen dat ik weer opnieuw leren lopen al bijzonder moeizaam vind. Eerst leren lopen en dan zien we wel weer verder.![]()
Had het er met mams ook nog over vanochtend, ik hoop dat het hardlopen wat ik doe het herstel ook wat bevorderd. Het lastigste is dat je alles met de rem erop moet doen.
Thanks!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
vond die radmilo wel een goeie gozert, idd lekker hard tegen de obesitaxjes van ons landjeequote:Op zondag 20 januari 2013 01:02 schreef Stereotomy het volgende:
Hoe Radmilo tegen die vette koeien aan het schreeuwen was in Obese, tranen eruit trekkend, heerlijk.
[ afbeelding ]![]()
Stevia is nog maar weinig onderzocht. Beter nog even mijden als je het vaak wil gebruiken.quote:
Veel gehoord, Maar Stevia is natuurlijk...
Dat de stevia natuurlijk is wil niet zeggen dat het gezond is.
Keuze zoetstof, denk dat aspartaam nu de betere keuze is.![]()
Zag dat een van de deelneemster nu 'gewichtsconsulente' is gewordenquote:Op zondag 20 januari 2013 13:24 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
vond die radmilo wel een goeie gozert, idd lekker hard tegen de obesitaxjes van ons landjee
http://www.low-k.nl/over-mij/
Ze noemt krachttraning als eerste wat ze graag doet in de sportschool, dus vooruit. Weer een voorbeeld dat dik zijn meestal gewoon een keuze is. Als je eruit wil zien zoals de mensen die hard eraan werken, zul je zelf hard moeten werken.Confidence through competence![]()
ah das dat vrouwtje die met die andere ex-dikkerd isquote:Op zondag 20 januari 2013 13:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zag dat een van de deelneemster nu 'gewichtsconsulente' is geworden
http://www.low-k.nl/over-mij/
Ze noemt krachttraning als eerste wat ze graag doet in de sportschool, dus vooruit. Weer een voorbeeld dat dik zijn meestal gewoon een keuze is. Als je eruit wil zien zoals de mensen die hard eraan werken, zul je zelf hard moeten werken.heb dat programma gevolgd namelijk
![]()
![]()
Ik poep echt op dikke mensen en hun smoesje.
Bitch je eet gewoon teveel, ja echt!
Eten alle taartjes als iemand jarig is, nemen altijd een snack bij de lunch, want 1 kroketje op wit brood mag.
Drinken steen vast cola light, met een candybar in hun andere hand.
![]()
![]()
of van die dikkerdjes die beweren alles er aan gedaan te hebben om af te vallen maar niks helpt.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:33 schreef ZetaOS het volgende:
Eten alle taartjes als iemand jarig is, nemen altijd een snack bij de lunch, want 1 kroketje op wit brood mag.
of als ze van die producten opnoemen (bv 30+ kaas) en dan zeggen: hier word je niet dik van toch?
srs ik heb er een paar in mn famillie, zeg maar gewoon er niks meer over, heeft geen zin.![]()
Moet je eens een ECA stack gebruiken.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:07 schreef deman13 het volgende:
[..]
Dexaprine doet ook zijn werk wel goed, gister kon ik echt lang door in de sportschool met m'n cardio. Ideaal..![]()
vind nog maar is een legit stack met echte ephedrinequote:Op zondag 20 januari 2013 13:41 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Moet je eens een ECA stack gebruiken.![]()
![]()
Een extract zoals in de bekende http://www.weightlossdirect.co.uk/product_details.aspx?pid=160quote:Op zondag 20 januari 2013 13:42 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
vind nog maar is een legit stack met echte ephedrine
Is prima.
Maar je kan natuurlijk ook echte Ephedrine los kopen van een bekend merk als Kaizen.
http://www.ecastack-pills.com/kaizen-ephedrine-review/
Even los een potje Cafeïne en wat aspirine erbij kopenen je hebt je eigen ECA stack.
Maar wat ik al zei een ECA stack op basis van een Extract is ook super.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2013 13:58:57 ]![]()
Koop anders gewoon de plant.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:42 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
vind nog maar is een legit stack met echte ephedrine![]()
![]()
is dat wel echt dan etc. zijn zoveel neppers in omloop als ik DBB leesquote:Op zondag 20 januari 2013 13:57 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Een extract zoals in de bekende http://www.weightlossdirect.co.uk/product_details.aspx?pid=160
Is prima.
Maar je kan natuurlijk ook echte Ephedrine los kopen van een bekend merk als Kaizen.
http://www.ecastack-pills.com/kaizen-ephedrine-review/
Even los een potje Cafeïne en wat aspirine erbij kopenen je hebt je eigen ECA stack.
Maar wat ik al zei een ECA stack op basis van een Extract is ook super.![]()
Ik heb alles al geprobeerd jongens en ik val maar niet af! Sonja-bakkeren, brooddieet, soepdieet, bananendieet!
Heb m'n smeerkaas al vervangen door slankie (nou niks slankie), roosvicee als drinken (natuurlijke suikers!) en snack alleen maar lays light of ongezouten pinda's en ik val nog steeds geen gram af. Ik denk dat ik gewoon niet af kan vallen door me genen ofsoww.
Help me!
BEASTMODE![]()
Als je deze koopt: http://www.vitamart.ca/product.php?productid=17140&cat=&page=1quote:Op zondag 20 januari 2013 14:06 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
is dat wel echt dan etc. zijn zoveel neppers in omloop als ik DBB lees
Heb je echte Kaizen Ephedrine. ze accepteren paypal, en komt gewoon door de douanen.
En als je De Diamond 30+ besteld is het ook gewoon de echte. Zit in een potje met een vlam er op. Geen potje maar een zakje is niet origineel.
Ik heb nog nooit een fout product gekregen. Koop het bij shops die goed aan geschreven zijn en ga niet voor de laagste prijs, want voor 16 euro incl versturen kan het niet echt zijn.
Overigens is het alweer een paar jaar geleden dat ik het heb gebruikt.
Ik ben zo fantastisch dat ik geen ephedrine nodig heb, en ik kick op honger en trek.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2013 14:13:36 ]![]()
Ja is gewoon geneties kun je niks aan doen.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:06 schreef Awesome_ het volgende:
Ik heb alles al geprobeerd jongens en ik val maar niet af! Sonja-bakkeren, brooddieet, soepdieet, bananendieet!
Heb m'n smeerkaas al vervangen door slankie (nou niks slankie), roosvicee als drinken (natuurlijke suikers!) en snack alleen maar lays light of ongezouten pinda's en ik val nog steeds geen gram af. Ik denk dat ik gewoon niet af kan vallen door me genen ofsoww.
Help me!I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Ik heb nog een maat van me van vroeger die dat ook niet mocht, maar die wist goed doping te gebruiken... misschien heb je wel eens van hem gehoord... Lance Armstrong... kan hem wel ff bellen voor je opzich....quote:Op zondag 20 januari 2013 14:14 schreef kaasplankje het volgende:
Ik mag geen ephedrine, staat op de dopinglijst.
YouTube
Je kan wel SS gaan doen, maar dat is geen goede methode als je nog voor de zomer zo veel mogelijk massa wil pakken. Zou persoonlijk een fullbody pakken meer gericht op bovenlichaam. Wel blijven squatten ivm groeihormoon. Ook gewoon deadlift erin houden.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:37 schreef meneer_valk het volgende:
Sinds een maand of 4 ben ik serieus bezig met krachttraining. Eerst via een onderzoek op de universiteit (zometeen daarover wat meer) en nu dus zelfstandig in de gym.
Het onderzoek waar ik (als proefpersoon) aan deelgenomen heb duurde 12 weken, waarin (in principe) altijd 8 sets benen zaten (leg extention en leg press) en 4 sets upperbody (2 sets chest press/shoulder press en 2 sets lat pulldown/horizontal row). Doel bij de oefeningen was 8 reps per set, bij het halen van 10 reps bij de laatste set ging het gewicht omhoog, dus er werd vrijwel altijd tot faillure getraind.
Tijdens die 12 weken niet op voeding gelet, enkel het 'testdrankje' gedronken voor het slapengaan. Hier zat óf 30g eiwit in (mix caseïne/whey en wat vetten en carbs), óf het was een calorieloze placebo. Resultaat van dit onderzoek was in mijn geval dat ik van 81 kg op 18,5% naar 83,3 kg op 15,5% ben gegaan, en 4,5 kilo spiermassa heb aangezet (gemeten met een DXA scan dus betrouwbaar). Mijn lengte is overigens 1.85m.
Nu zit ik met het dilemma wat nu te gaan doen. Ik zou graag tot eind maart nog op een schema trainen om massa aan te zetten, en daarna gaan cutten, maar ik twijfel tussen een 2 day split of SS/stronglifts. Mijn benen (specifieker: vooral mijn quads) lopen door het onderzoek nogal wat voor op mijn bovenlichaam, daarom doe ik daar, op squats na, op dit moment niets aan. Ik weet dat hier nogal wat vooroordelen zijn over 'benen niet trainen', maar neem van me aan dat na 3 maanden noobgains opbouwen op het schema wat hierboven staat de boel (op het oog) aardig uit verhouding kan raken.
Ma/do: deadlift, barbell BOR, kuiten op de legpress (4x15), lat pulldown en bicep curls
Di/vr: Squat, dumbell press, overhead press, wood choppers, cable flyes en overhead tricep extentions.
Zelfde idee als bij het onderzoek, alles 4 sets van 8, bij het halen van 10 reps bij de laatste set gaat het gewicht de volgende training omhoog. Het enige wat me bij dit schema een beetje tegenzit is dat de overhead presses na dumbell press niet echt lekker is.
Voeding is nu wel op orde, zit nu op 3200/3300 kcal per dag, met K/E/V 40/40/20.
Nu is dus mijn vraag: wat is verstandiger met het oog op zo veel mogelijk massa pakken? Dit schema aanhouden of toch SS of stronglifts gaan doen? Mijn stats op de grote 3 zijn op dit moment: deadlift 95 kg (4x8), squat 90kg (4x8), dumbell press 2x20kg (4x8)
Je zou een mix van SS en isolatie kunnen doen, waarbij je bv squat en deadlift doet in een schema van ABA BAB als je 3x per week traint. Zelf even kijken hoeveel je dan per training in gewicht omhoog kan gaan. Dan word je toch sterker en kan je de rest van de training aan isolatie voor het bovenlichaam besteden."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Ik wilde mijzelf net wegen, weging een gaf 70,9kg aan en weging twee kwam uit op 62,4kg. Morgen dan maar kijken of ik mij op de sportschool kan wegen, wil bij gaan houden hoeveel ik aankom in gewicht.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Die Alexander zit/zat ook op FOK!quote:Op zondag 20 januari 2013 13:31 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
ah das dat vrouwtje die met die andere ex-dikkerd isheb dat programma gevolgd namelijk
wat voor wedstrijden doe je dan?quote:Op zondag 20 januari 2013 14:14 schreef kaasplankje het volgende:
Ik mag geen ephedrine, staat op de dopinglijst.![]()
Gisteren weer begonnen, bp van 50 kg ging nog maar net
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.![]()
hoeveelste week winny zit je nu?quote:Op zondag 20 januari 2013 14:57 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Gisteren weer begonnen, bp van 50 kg ging nog maar net![]()
Ik denk dat je het verkeerde topic voor ogen hebt.quote:tijd voor een nieuwe weegschaalquote:Op zondag 20 januari 2013 14:41 schreef esv7 het volgende:
Ik wilde mijzelf net wegen, weging een gaf 70,9kg aan en weging twee kwam uit op 62,4kg. Morgen dan maar kijken of ik mij op de sportschool kan wegen, wil bij gaan houden hoeveel ik aankom in gewicht.-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Alle topsporters gebruiken doping,..je favoriete voetballer, die goede wielrenner, turners..alle top figuren gebruiken.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:20 schreef ManageTheAnger het volgende:
hem gehoord... Lance Armstrong... kan hem wel ff bellen voor je opzich....
Armstrong heeft voor mij nog steeds al die tours gewonnen.![]()
Precies. Erger me dood aan mensen met de gedachtengang van 'Lance gebruikte 1 doping per dag, dus als ik twee dopings gebruik dan kan ik twee keer zo snel als Lance fietsen!'quote:Op zondag 20 januari 2013 16:00 schreef ZetaOS het volgende:
Armstrong heeft voor mij nog steeds al die tours gewonnen.
Beetje 'zo kan ik het ook!'-gedachte.BEASTMODE![]()
Zei hij zelf ook in het interview met Oprah.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:11 schreef Tinos85 het volgende:
Het is ook niet zo dat zijn tegenstanders in de Tour geen doping gebruikten.
“I went and looked up the definition of cheat,and the definition is to gain an advantage on a rival or foe. I didn’t view it that way. I viewed it as a level playing field.”
Als iedereen gebruikt, is het geen voorsprong behalen, maar gewoon op gelijk niveau komen.![]()
Zijn jullie van mening dat doping gewoon gedoogd moet worden?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ik vind het een beetje dubbel. Als een stof (aantoonbaar) schade aanbrengt aan het lichaam vind ik het niet verstandig om het toe te staan omdat je dan mensen aan gaat moedigen om hun lichaam te beschadigen. Andere stoffen waarvan bekend is dat ze 'veilig' zijn is, zouden in mijn ogen wel toegestaan moeten zijn. Daarbij moet wel gezegd worden dat je van 'veilige' producten ook nooit 100% zekerheid kunt hebben, aangezien er natuurlijk ook gewoon schadelijke effecten kunnen zijn die (nog) niet aangetoond zijn.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:41 schreef esv7 het volgende:
Zijn jullie van mening dat doping gewoon gedoogd moet worden?![]()
Je vergeet dat men door dopingcontroles ook moet uitwijken naar experimentele middelen.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:54 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje dubbel. Als een stof (aantoonbaar) schade aanbrengt aan het lichaam vind ik het niet verstandig om het toe te staan omdat je dan mensen aan gaat moedigen om hun lichaam te beschadigen. Andere stoffen waarvan bekend is dat ze 'veilig' zijn is, zouden in mijn ogen wel toegestaan moeten zijn. Daarbij moet wel gezegd worden dat je van 'veilige' producten ook nooit 100% zekerheid kunt hebben, aangezien er natuurlijk ook gewoon schadelijke effecten kunnen zijn die (nog) niet aangetoond zijn.![]()
quote:Op zondag 20 januari 2013 13:33 schreef ZetaOS het volgende:
nee, we willen niet meer doden in de sportquote:Op zondag 20 januari 2013 16:41 schreef esv7 het volgende:
Na een jaartje niks te hebben gedaan ga ik weer beginnen, dus ben waarschijnlijk weer regelmatig in dit topic te vinden. Vorige week een keer geweest om te kijken op welk niveau ik nu ongeveer zat en ben echt enorm achteruit gegaan.
bp van 5x80 -> 5*50
ohp van 5*60 -> 5*37,5
Squat van 5*125 -> 5*80
dl van 5*145 -> 5*90
Weeg wel nog ongeveer 85kg maar ben van 10% naar 15-16% gegaan.Ga vanaf nu weer 3x per week met een push/pull schema ABA BAB en weer op mijn voeding letten. Mijn doel is voor nu zonder vet aan te komen weer op mijn oude niveau met lifts komen.
Weet iemand of mijn eerdere ervaring met krachttraining zal helpen sneller op het oude niveau te raken? Heb ooit iets gelezen over 'spiergeheugen', of is dit een fabeltje?![]()
Nee, natuurlijk niet. Dan krijg je weer van die koude oorlog taferelen waarin vrouwen onvruchtbaar worden en baardgroei krijgen door doping.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:41 schreef esv7 het volgende:
Dingen in de illegaliteit drukken werkt ook niet. Kijk maar naar het wielrennen. Of naar het falende drugsbeleid.
Beter een doping-vrije competitie opzetten en een competitie waarin middelengebruik gedoogd wordt. Wel onder streng medisch toezicht.![]()
Agentperry is back.
Here come de opmerkingen van postbodes en buurvrouwen of je aan de anabolen zit
in de zin van; je bent wel weer sneller op niveau dan iemand die dat niveau nooit heeft gehad.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:28 schreef Agentperry het volgende:
Na een jaartje niks te hebben gedaan ga ik weer beginnen, dus ben waarschijnlijk weer regelmatig in dit topic te vinden. Vorige week een keer geweest om te kijken op welk niveau ik nu ongeveer zat en ben echt enorm achteruit gegaan.
bp van 5x80 -> 5*50
ohp van 5*60 -> 5*37,5
Squat van 5*125 -> 5*80
dl van 5*145 -> 5*90
Weeg wel nog ongeveer 85kg maar ben van 10% naar 15-16% gegaan.Ga vanaf nu weer 3x per week met een push/pull schema ABA BAB en weer op mijn voeding letten. Mijn doel is voor nu zonder vet aan te komen weer op mijn oude niveau met lifts komen.
Weet iemand of mijn eerdere ervaring met krachttraining zal helpen sneller op het oude niveau te raken? Heb ooit iets gelezen over 'spiergeheugen', of is dit een fabeltje?-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Wat drumstick zegt. Ik weet eigenlijk niet of spiergeheugen echt bestaat. Als ik van mezelf uit ga, jaren af en aan getraint, dan zou ik bijna ja zeggen. Maar ik denk omdat je weet wat je doet, of zou moeten weten, het sneler gaat. En ik denk dat je na een jaar niks doen simpelweg weer newb gains hebt. Misschien net iets sneller, maar ik denk niet dat het echt meer is dan dat.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:28 schreef Agentperry het volgende:
bp van 5x80 -> 5*50
ohp van 5*60 -> 5*37,5
Squat van 5*125 -> 5*80
dl van 5*145 -> 5*90
Weet iemand of mijn eerdere ervaring met krachttraining zal helpen sneller op het oude niveau te raken? Heb ooit iets gelezen over 'spiergeheugen', of is dit een fabeltje?![]()
Nee, niet gedoogd, toestaan. Al ben ik wel voorstander van leagues die dopingvrij zijn. Gewoon kijken hoe groot de verschillen worden.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:41 schreef esv7 het volgende:
Zijn jullie van mening dat doping gewoon gedoogd moet worden?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ditquote:Op zondag 20 januari 2013 19:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat drumstick zegt. Ik weet eigenlijk niet of spiergeheugen echt bestaat. Als ik van mezelf uit ga, jaren af en aan getraint, dan zou ik bijna ja zeggen. Maar ik denk omdat je weet wat je doet, of zou moeten weten, het sneler gaat. En ik denk dat je na een jaar niks doen simpelweg weer newb gains hebt. Misschien net iets sneller, maar ik denk niet dat het echt meer is dan dat.
Maar spiergeheugen houdt nog meer in.
Wanneer je een vechtsport beoefend, en dat jarenlang gedaan hebt bijvoorbeeld en je komt in een bepaalde situatie, dan kickt het spiergeheugen in. Je spieren worden automatisch door je hersens aangestuurd om bepaalde handelingen te verrichten... je bent ervoor "getraind en opgeleid".
Dat verklaart soms bijvoorbeeld waarom sommige mensen in 1x uithalen of als reactie iets doen.
Dit geldt voor alle sporten trouwens.YouTube
Doe dat es daar posten: ONZ / [DE GYM #7] plastic of nietquote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Maar bij bodybuilding wordt wel de andere kant opgekeken als het op doping aankomt? En met twee competities krijg je dan niet dat de "naturel" de net niet competitie wordt? En het verbieden van doping heeft tot noch toe ok weinig gedaan heb ik het idee.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Lijkt me niet. Er zijn wereldwijd enorm veel competities voor natural bodybuilders.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:32 schreef esv7 het volgende:
Maar bij bodybuilding wordt wel de andere kant opgekeken als het op doping aankomt?
Uiteraard wordt er wel gebruikt en die competities zijn er ook. Dat zijn ondertussen gorilla shows geworden.![]()
Hoewel ik het dan weer wel leuk vind om naar te kijken hoe fucking groot iemand kan worden met allerlei middelen.![]()
Alsof er dan sportmensen zouden zijn die zich aanmelden voor die doping-competitie...quote:Op zondag 20 januari 2013 19:19 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Nee, niet gedoogd, toestaan. Al ben ik wel voorstander van leagues die dopingvrij zijn. Gewoon kijken hoe groot de verschillen worden.
Hoe gay ben je dan?You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..![]()
quote:Op zondag 20 januari 2013 19:12 schreef fathank het volgende:
Agentperry is back.
Here come de opmerkingen van postbodes en buurvrouwen of je aan de anabolen zit![]()
![]()
Muscle memory bestaat uit twee zaken die bestaan, zoals hierboven wordt aangehaald:
1) Je spieren 'groeien' weer sneller richting oud formaat, dankzij o.a. vermeerderde satelliet cellen
2) Je neuronen vuren een stuk synchroner met elkaar af omdat je al gewend bent aan de bewegingen die je doet
Ofwel: terugkomen van trainen = makkelijke gains de eerste tijdConfidence through competence![]()
Olympia is toch geweldig om te zienquote:Op zondag 20 januari 2013 19:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Er zijn wereldwijd enorm veel competities voor natural bodybuilders.
Uiteraard wordt er wel gebruikt en die competities zijn er ook. Dat zijn ondertussen gorilla shows geworden.![]()
Hoewel ik het dan weer wel leuk vind om naar te kijken hoe fucking groot iemand kan worden met allerlei middelen.![]()
![]()
Lijkt me wel kut als je vrouw je reet moet afvegen omdat je te gespierd bent. Vaak hebben ze ook het uithoudingsvermogen van een papzakquote:
Mooiste anabolen lichaam wat ik gezien heb is dat van Overeem
![]()
Mooiste 'anabolen lichaam' is Serge Nubret, lijkt wel een standbeeld, perfecte verhoudingen
fysieken van nu zijn niet mooi meer, wel leuk om te zien hoor allemaal hoe groot iedereen kan worden, dat bedoelde ik er ook meer mee![]()
Te kleine schouders en te grote borstspieren.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:47 schreef Ties02 het volgende:
Mooiste 'anabolen lichaam' is Serge Nubret, lijkt wel een standbeeld, perfecte verhoudingen
[ afbeelding ]
fysieken van nu zijn niet mooi meer, wel leuk om te zien hoor allemaal hoe groot iedereen kan worden, dat bedoelde ik er ook meer mee![]()
Niemand had dat in die tijd, kijk naar Arnold, Frank Zane, Sergio Olivia allemaal dunne tailles, zoals het hoort.
Ik weet niet hoe en wat er toen gebruikt werd, maar die kant zal het wel niet meer opgaan, Phil Heath's middel wordt ook steeds groter![]()
Vind ik ook. Het lijken meer vrouwentieten, zo hangen ze haast.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Te kleine schouders en te grote borstspieren.![]()
Z'n bicep/tricep, en borst verhouding tot zijn schouders zijn echt bizar. Verre van een goede verhouding.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vind ik ook. Het lijken meer vrouwentieten, zo hangen ze haast.![]()
quote:Op zondag 20 januari 2013 20:59 schreef Snakey het volgende:
[..]
Z'n bicep/tricep, en borst verhouding tot zijn schouders zijn echt bizar. Verre van een goede verhouding.Oke smaak is subjectief, ik vind die verhouding juist zo cartoonesk en daarom mooi
Wat vind jij wel een mooi fysiek dan?![]()
In Arnold's meest recente autobiografie gaf hij toe zelfs in München al naar een arts toegestapt te zijn voor anabole steroïden.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:51 schreef Ties02 het volgende:
Niemand had dat in die tijd, kijk naar Arnold, Frank Zane, Sergio Olivia allemaal dunne tailles, zoals het hoort.
Ik weet niet hoe en wat er toen gebruikt werd, maar die kant zal het wel niet meer opgaan, Phil Heath's middel wordt ook steeds groterHij was toen tiener. Waarschijnlijk in veel kleinere hoeveelheden dan nu.
Ik snap het ook niet wat ze nu aan het doen zijn: roidguts uitspelen tegen extreem grotere spieren. Is niet alsof je naturel ook een zo dik mogelijke buik probeert te kweken.Confidence through competence![]()
Mja, dan kan ik allerlei foto's posten. Maar een goed BB lichaam is vooral in porportie, en dat is hij niet.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:01 schreef Ties02 het volgende:
[..]Oke smaak is subjectief, ik vind die verhouding juist zo cartoonesk en daarom mooi
Wat vind jij wel een mooi fysiek dan?
Als je een grote borst en armen hebt moet je ook grote schouders hebben. Het is zelfs mooier als de schouders uit proportie zouden zijn, in de zin van te groot ten opzichte van de rest.![]()
Wie van jullie gebruikt roids?YouTube
Dat denk ik ook niet. Maar als je kijkt naar de rest van het lichaam is het wel fucking veel spier. Herman is er niks bij.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
In Arnold's meest recente autobiografie gaf hij toe zelfs in München al naar een arts toegestapt te zijn voor anabole steroïden.Hij was toen tiener. Waarschijnlijk in veel kleinere hoeveelheden dan nu.
Ik snap het ook niet wat ze nu aan het doen zijn: roidguts uitspelen tegen extreem grotere spieren. Is niet alsof je naturel ook een zo dik mogelijke buik probeert te kweken.![]()
![]()
Ik snap niet waarom alles per sé in proportie moet zijn, Arnold had ook maar kleine beentjes.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mja, dan kan ik allerlei foto's posten. Maar een goed BB lichaam is vooral in porportie, en dat is hij niet.
Als je een grote borst en armen hebt moet je ook grote schouders hebben. Het is zelfs mooier als de schouders uit proportie zouden zijn, in de zin van te groot ten opzichte van de rest.
Tegenwoordig letten de judges er wel heel erg op ja![]()
quote:Op zondag 20 januari 2013 21:06 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom alles per sé in proportie moet zijn
Eh, hierom misschien?
Ik zou niet durven. Na de jaren van misbruik van van alles wat ik al gedaan heb ben ik bang dat m'n lever op zou geven.quote:![]()
![]()
quote:Op zondag 20 januari 2013 21:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[ [url=http://l.yimg.com/bt/api/res/1.2/DiCH4rw5c0lsLezmhKnpUw--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Y2g9MTQxNDtjcj0xO2N3PTIxMjE7ZHg9MDtkeT0wO2ZpPXVsY3JvcDtoPTQyMDtxPTg1O3c9NjMw/http://l.yimg.com/os/251/(...)05912.jpg]afbeelding[/url] ]
Eh, hierom misschien?dit is wel een heel slecht voorbeeld
![]()
Dan heb je het over de jaren 70. Zo klein waren die benen niet trouwens.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:06 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom alles per sé in proportie moet zijn, Arnold had ook maar kleine beentjes.
quote:Op zondag 20 januari 2013 21:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[ [url=http://l.yimg.com/bt/api/res/1.2/DiCH4rw5c0lsLezmhKnpUw--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Y2g9MTQxNDtjcj0xO2N3PTIxMjE7ZHg9MDtkeT0wO2ZpPXVsY3JvcDtoPTQyMDtxPTg1O3c9NjMw/http://l.yimg.com/os/251/(...)05912.jpg]afbeelding[/url] ]
Eh, hierom misschien?![]()
![]()
ECA, clen, T3, partypills, alcohol, weeed ?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou niet durven. Na de jaren van misbruik van van alles wat ik al gedaan heb ben ik bang dat m'n lever op zou geven.![]()
Neuh. Cocaine verslaafd geweest, alcohol verslaafd geweest. En dan met alle randdrugs (yep, partypills en meer) die je maar kan krijgen. Hepatitus B gehad.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:11 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
ECA, clen, T3, partypills, alcohol, weeed ?![]()
Alles wat mijn lever nu nog kan beschadigen doe ik maar niet meer.![]()
Ik ben 47 nu. En nee ik drink niet meer. Althans niet zoals ik gedaan heb. Een biertje af en toe, of een glas wijn bij eten is lekker.
Ik kan het nog wel, flink doorzakken. Maar dan heb ik een paar dagen nodig om bij te komen, dus dat doe ik maar niet meer.![]()
Ik voel me nu prima nu ik een goede balans heb tussen goed eten, hard trainen en gewoon een gezonde levensstijl.![]()
Thanks.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:32 schreef Ties02 het volgende:
Respect dat je je leven dan ten goede hebt weten te keren!
Ik ken mensen die elk weekend aan de snuif zijn omdat ze denken dat dat ze jong houdt. Waarschijnlijk hebben die een andere spiegel dan ik heb. Of in ieder geval kijken ze neer op die spiegel ipv op, zoals ik nu doe. Als je begrijpt wat ik bedoel...![]()
Waarom ga je niet aan de test? Mannen boven de 40 wordt het zelfs aangeraden.If not now, then when.![]()
Homoooooooooooo (zoals we hier in Brabant zeggen).quote:Op zondag 20 januari 2013 21:29 schreef Snakey het volgende:
Ik ben 47 nu. En nee ik drink niet meer. Althans niet zoals ik gedaan heb. Een biertje af en toe, of een glas wijn bij eten is lekker.
Ik kan het nog wel, flink doorzakken. Maar dan heb ik een paar dagen nodig om bij te komen, dus dat doe ik maar niet meer.![]()
Ik voel me nu prima nu ik een goede balans heb tussen goed eten, hard trainen en gewoon een gezonde levensstijl.
Nee geintje Snakey, ik snap het. Ik ben 20 en heb het idee dat ik mijn ergste tijd qua drank en andere verdovende/stimulerende middelen wel gehad heb. Leuk om te experimenteren, een keertje zuipen op zijn tijd kan best maar het moet wel enigszins binnen proporties blijven.
Maar goed, morgen weer naar de gym. Vandaag godverdomme verslapen waardoor ik niet kon trainen, maar volgende week toch tijd zat.![]()
Omdat ik bang ben dat ik dan kaal wordt.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Waarom ga je niet aan de test? Mannen boven de 40 wordt het zelfs aangeraden.![]()
![]()
Aja, dat zou minder zijn.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Omdat ik bang ben dat ik dan kaal wordt.Zijn de mannen aan je moeders kant van de familie kaal?
pfff dat werd ik al rond mn 24stequote:Op zondag 20 januari 2013 21:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Omdat ik bang ben dat ik dan kaal wordt.![]()
![]()
Luilak.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:51 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Maar goed, morgen weer naar de gym. Vandaag godverdomme verslapen waardoor ik niet kon trainen, maar volgende week toch tijd zat.![]()
Zeg dat wel.quote:Say what?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Waarom ga je niet aan de test? Mannen boven de 40 wordt het zelfs aangeraden.![]()
Ik heb 8 ooms aan mijn moeders kant, 7 van mijn vaders kant. De enige die kaal werden waren degenen die teveel zopen en obese werden. Op een of andere manier wordt je daar ook kaal van. Geen idee waarom. Daarbij zijn de meeste dood door hart problemen, inclusief m'n pa die op zijn 42ste al de pijp aan maarten gaf. Klungel.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Aja, dat zou minder zijn.Zijn de mannen aan je moeders kant van de familie kaal?
Ik moet nog elke twee maanden naar de kapper om het een beetje in toom te houden.![]()
![]()
Heb je een spotter of iemand die je kan helpen met je form? Denk dat dat je een stuk verder zou helpen.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:59 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb vandaag wel getraind, ik heb met de squat de 100kg geprobeerd, maar merkte dat ik niet zo ver door durfde te zakken bang om de balans te verliezen. 2 sets gedaan met 100kg 8 reps en toen weer terug op 90kg.
Nog even geduld.![]()
Haha nee ik ben ook geen christenhond hoor
maar mijn gym is om half 1 ofzo al dicht op zondag, zo vroeg kan ik er die dag meestal niet uitkomen
Train ook maar 3 dagen in de week dus eigenlijk heb ik die zondag niet nodig![]()
![]()
Altijd dus, tenzij ik "rustweekend" heb.quote:Dan zou ik iemand moeten vragen om achter me te gaan staan, en dat vind ik zo gay.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Heb je een spotter of iemand die je kan helpen met je form? Denk dat dat je een stuk verder zou helpen.![]()
Ik train altijd alleen, maak wel eens een praatje maar niet zo veel eigenlijk. Ik ben graag geconcentreerd en gefocussed bezig, en wil dan geen afleiding of geouwehoer.
Je hebt wel gelijk zo sneller of beter gains te maken maar zo kom ik er ook wel.![]()
Gewoon de racks hoger stellen, maar dat je nog wel onder parallel komt en dan als je failt gewoon laten zakken op de racks. Is gewoon veilig, ziet er wel wat knullig uit maarja![]()
Beter seksleven, meer energie etc. etc. Je weet wat test doet toch.quote:Ziek. Ik heb ook gehoord dat van bier je oestrogeen omhoog gaat.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb 8 ooms aan mijn moeders kant, 7 van mijn vaders kant. De enige die kaal werden waren degenen die teveel zopen en obese werden. Op een of andere manier wordt je daar ook kaal van. Geen idee waarom. Daarbij zijn de meeste dood door hart problemen, inclusief m'n pa die op zijn 42ste al de pijp aan maarten gaf. Klungel.
Ik moet nog elke twee maanden naar de kapper om het een beetje in toom te houden.If not now, then when.![]()
Dat zijn onzin redenen.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Altijd dus, tenzij ik "rustweekend" heb.
[..]
Dan zou ik iemand moeten vragen om achter me te gaan staan, en dat vind ik zo gay.![]()
Ik train altijd alleen, maak wel eens een praatje maar niet zo veel eigenlijk. Ik ben graag geconcentreerd en gefocussed bezig, en wil dan geen afleiding of geouwehoer.
Je hebt wel gelijk zo sneller of beter gains te maken maar zo kom ik er ook wel.
Ik train ook alleen, maar soms heb je er gewoon hulp bij nodig om je verder te krijgen. Niks mis mee.![]()
Hmm wellicht heb je gelijk, ik zou alleen zo snel niet iemand weten die in onze gym traint die me helpen kan, hoewel, Big Mike Rockson zou ik kunnen vragen, alleen zie ik die maar af en toe.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:09 schreef Snakey het volgende:
Dat zijn onzin redenen.
Ik train ook alleen, maar soms heb je er gewoon hulp bij nodig om je verder te krijgen. Niks mis mee.
Verder sta ik zondag om een uur of 8 of 9 op. Ga ik op de fiets trainen dan vaak nog vroeger. 7 uur ofzo.![]()
Hier is de gym dan maar tot 11:30 uur open, toen werd ik wakker. Ze moeten gewoon van 12:00 uur tot 15:00 uur open zijn, dan ging ik nog wel even liftenquote:![]()
WTF? Doen ze dat zodat ze zeker weten dat er niemand komt op zondag ofzo?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:17 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Hier is de gym dan maar tot 11:30 uur open, toen werd ik wakker. Ze moeten gewoon van 12:00 uur tot 15:00 uur open zijn, dan ging ik nog wel even liften![]()
![]()
Inderdaad. Ik ben er wel eens geweest op zondag hoor en het personeel (ook allemaal tussen de 18 en de 30) staat het kotsen dan ook vaak nader dan het lachen heb ik het ideequote:Op zondag 20 januari 2013 22:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
WTF? Doen ze dat zodat ze zeker weten dat er niemand komt op zondag ofzo?![]()
hihi je zei seksquote:Op zondag 20 januari 2013 22:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Beter seksleven, meer energie etc. etc. Je weet wat test doet toch.
[..]
Ziek. Ik heb ook gehoord dat van bier je oestrogeen omhoog gaat.Deathlift or Die.![]()
Ik wil steeds harder een ECHTE gym starten. Misschien maar eens serieus over nadenken.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:23 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben er wel eens geweest op zondag hoor en het personeel (ook allemaal tussen de 18 en de 30) staat het kotsen dan ook vaak nader dan het lachen heb ik het idee
Maar alsof ik met 1 gym heel nederland kan bedienen. Zo is het ook weer niet uiteraard.![]()
Dit. Op zondag brak zijn is voor studenten en yolo-kids.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:12 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Do you even fucking lift?!
Respect als je op zondag traint, het gros ligt dan uit te kateren![]()
Lijkt Me ook supergaaf, lijkt me alleen verschrikkelijk moeilijk om er een te starten als je papa geen miljonair is, en jijzelf ook niet. En hoe maak je het succesvol, etc.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik wil steeds harder een ECHTE gym starten. Misschien maar eens serieus over nadenken.
Maar alsof ik met 1 gym heel nederland kan bedienen. Zo is het ook weer niet uiteraard.
Achja,![]()
Franchise.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik wil steeds harder een ECHTE gym starten. Misschien maar eens serieus over nadenken.
Maar alsof ik met 1 gym heel nederland kan bedienen. Zo is het ook weer niet uiteraard.![]()
Het grote voordeel van sport city: in het weekend tot 17.00 open
Dat icm bedrijfskorting waren de twee argumenten om lid te worden. Rest gaat hier om 13.00 of 17.00 dicht.
Door de weeks ook tot 23.00 open. Kan ik soms na andere verplichtingen alsnog even gaanDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Hoe gaat ie met jou eigenlijk? Jij had toch een, hoe zal ik het zeggen, nogal hoog VP?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:40 schreef stinkie het volgende:
Dat icm bedrijfskorting waren de twee argumenten om lid te worden. Rest gaat hier om 13.00 of 17.00 dicht.
Door de weeks ook tot 23.00 open. Kan ik soms na andere verplichtingen alsnog even gaan![]()
Ik. Heerlijk getrained gister. Er waren welgeteld 2 (twee) personen in de gym toen ik binnen kwam. Ook lopen er op zondag geen irritante personal trainers rond die bench met squat rack 'supersetten', tussen de cross-over cables in gaan staan met een swiss ball, het oly platform bezet houden voor biceps curls en meer van dat soort fratsen.quote:
[ Bericht 10% gewijzigd door star_gazer op 20-01-2013 23:31:58 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Damn als ik al die posts lees dat de gym niet open is of te vroeg sluit dan ben ik toch wel blij met m'n 24hour gym hier.![]()
Waar is dat dan?quote:Op zondag 20 januari 2013 23:40 schreef From_93_Til_Infinity het volgende:
Damn als ik al die posts lees dat de gym niet open is of te vroeg sluit dan ben ik toch wel blij met m'n 24hour gym hier.![]()
De Sport City hier heeft niet eens een power rack etc, die van jou wel?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:40 schreef stinkie het volgende:
Door de weeks ook tot 23.00 open. Kan ik soms na andere verplichtingen alsnog even gaan![]()
Studeer een jaar in de VS.
Enige nadeel is de enorme drukte na 5 uur als iedereen vrij van werk is, maar dat zal overal wel zo zijn.![]()
Wow dat is wel chillquote:Op zondag 20 januari 2013 23:57 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik train ook altijd op zondag, gym is dan ook tot 16 uur open.en dit ookquote:Op zondag 20 januari 2013 23:58 schreef Ethanolic het volgende:
mijn gym is geen 24h meer, te weinig animo na 3 jaar helaas. Nu elke dag 6-24![]()
Boeie. Als je maar 'buikspierplezier' kan doenquote:Op zondag 20 januari 2013 23:42 schreef seto het volgende:
[..]
De Sport City hier heeft niet eens een power rack etc, die van jou wel?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
![]()
-
Selfie een paar weekjes terug gemaakt in een miserabel vliegveld-hotel in Beijing:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bitchez be mirin' dat dere obliques
-
Mag je trouwens bij staande face pulls een beetje naar achteren hangen? Ik ga zegmaar in 'paardrijstand' staan en trek dan de kabel naar mn gezicht toe. Ik hang wel een beetje naar achteren, omdat ik anders mijn balans verlies bij de negatief (lees; het gewicht trekt me naar voren)."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik hang zelf ook iets naar achteren, anders val ik plat neer. Als je merkt dat je nog steeds de achterkant schouders goed pakt hiermee, maakt het niet uit.quote:Op maandag 21 januari 2013 06:17 schreef star_gazer het volgende:
Mag je trouwens bij staande face pulls een beetje naar achteren hangen? Ik ga zegmaar in 'paardrijstand' staan en trek dan de kabel naar mn gezicht toe. Ik hang wel een beetje naar achteren, omdat ik anders mijn balans verlies bij de negatief (lees; het gewicht trekt me naar voren).![]()
Maakt de tour een stuk minder saai, alles gaat harder, met dope is het naar mijn beleving dan pas waardig om te kijken.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:41 schreef esv7 het volgende:
Zijn jullie van mening dat doping gewoon gedoogd moet worden?
Het zou bijna verplicht moeten worden...
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2013 07:04:52 ]![]()
ik was vet jaquote:Op zondag 20 januari 2013 22:46 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Hoe gaat ie met jou eigenlijk? Jij had toch een, hoe zal ik het zeggen, nogal hoog VP?
Van 101 @ 26% naar 87 @ 17%
En aangezien ik nie had gedacht ruim een jaar nodig te hebben voor 95kg en nooit meer onder de 90 te komen ben ik redelijk tevreden over afgelopen jaar.
Dit jaar naar de 12%Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
nee, maar dat heeft gen enkele gym hier. Voordeel is wel dat ik de enige ben die het squatrek gebruikquote:Op zondag 20 januari 2013 23:42 schreef seto het volgende:
[..]
De Sport City hier heeft niet eens een power rack etc, die van jou wel?
Curl to the max....Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
netjes hoorquote:Op maandag 21 januari 2013 07:03 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik was vet ja
Van 101 @ 26% naar 87 @ 17%
En aangezien ik nie had gedacht ruim een jaar nodig te hebben voor 95kg en nooit meer onder de 90 te komen ben ik redelijk tevreden over afgelopen jaar.
Dit jaar naar de 12%![]()
![]()
Gadver, lijkt we'll een pannekoekquote:Op maandag 21 januari 2013 06:56 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Die shit is geen geintje!
[ afbeelding ]![]()
![]()
Van clen maak je geen gains, brah.quote:Op maandag 21 januari 2013 08:04 schreef SeanFerdi het volgende:
In China maakte ik de gains van m'n leven!![]()
Een leuk (serie) artikelen op een mainstream site om je testosteron levels te laten stijgen:
http://artofmanliness.com(...)tosterone-naturally/
Geen zaken die we niet wisten (hangbuik = lagere T, krachttraning, meer vet eten, minder stressen etc.).
Wat vooral interessant is dat deze gast in zijn n=1 experiment ietwat lowish-carb is gaan eten, richting Paleo. Dus niet bang voor verzadigd vet, genoeg eiwitten en genoeg koolhydraten. Weer een voorbeeld dat dit totale cholesterol ietwat verhoogd, maar waarin: HDL heel hoog is, LDL goed, en lage triglycerides (indicator voor goede subfractie LDL).
Komt overeen met wat ik vaak anecdotaal lees en mijn eigen testwaardes.
[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 21-01-2013 15:39:17 ]Confidence through competence![]()
Hoe test je jou testwaardes dan?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:29 schreef Stereotomy het volgende:
Een leuk (serie) artikelen op een mainstream site om je testosteron levels te laten stijgen:
http://artofmanliness.com(...)tosterone-naturally/
Geen zaken die we niet wisten (hangbuik = lagere T, krachttraning, meer vet eten, minder stressen etc.).
Wat vooral interessant is dat deze gast in zijn n=1 experiment ietwat lowish-carb is gaan eten, richting Paleo. Dus niet bang voor verzadigd vet, genoeg eiwitten en genoeg koolhydraten. Weer een voorbeeld dat dit totale cholesterol ietwat verhoogd, maar waarin: HDL heel hoog is, LDL goed, en lage triglycerides (indicator voor goede subfractie LDL).
Komt overeen met wat ik vaak anecdotaal lees en mijn eigen testwaardes.YouTube
Huisartsquote:Op maandag 21 januari 2013 15:50 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hoe test je jou testwaardes dan?Confidence through competence![]()
Krijg je een velletje met testjes van je huisarts mee. Dan laat je je bloed prikken bij bv scallab, wie vervolgens de resultaten naar je arts opsturen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:50 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hoe test je jou testwaardes dan?
Mijn cholesterol:
HDL 58
Total cholesterol 147
Ratio 2.5
Trig 51
Redelijk hoge HDL, okay LDL, prima ratio en heel lage trig, ik ben er happy mee. High fat / moderate protein / moderate carb (20-30%) trouwens.
![]()
Maar ff een rustweekje inlassen deze week. Gaat allemaal voor geen meter, zit nu met zo'n beetje iedere oefening tegen een plafond aan
Wellicht toch eetpatroon maar eens tegen het licht houden.![]()
Je gaat naar de huisarts en zegt ..........quote:
Aangezien ik nu praktisch wekelijks bloed afsta voor de trombosedienst lijkt het me wel geinig om te vragen of ze dat bloed ook eens op andere zaken willen testen. Zullen ze wel niet doen denk ik, maar vragen kan geen kwaad lijkt me.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Hoeveel is 'genoeg' koolhydraten? Vooral als je brood uit je dieet haalt en alles uit groenten en fruit haalt, is het een hele klus om boven de 150 te komen.![]()
Hoi, pak dat formulier achter je eens, en kruis de standaard cholesterol bloedanalyse eens aanquote:Op maandag 21 januari 2013 16:24 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je gaat naar de huisarts en zegt ..........
Dank u
* tevreden klant verlaat het pand
Nah, gewoon zeggen dat je benieuwd bent, weigeren zullen ze je toch niet. Is ietwat ongebruikelijk om de testen < 30 jaar te doen, maar het kan natuurlijk wel.Confidence through competence![]()
Genoeg voor wat? Om uit ketose te blijven is > 50 al genoeg. Om je glycogeen goed op peil te houden is 100 of 150 wel genoeg. 2-3 stuks fruit en je bent er dus al ongeveer.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:33 schreef kevin_ het volgende:
Hoeveel is 'genoeg' koolhydraten? Vooral als je brood uit je dieet haalt en alles uit groenten en fruit haalt, is het een hele klus om boven de 150 te komen.![]()
Om je glycogeen op peil te houden ja, thanks.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:44 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Genoeg voor wat? Om uit ketose te blijven is > 50 al genoeg. Om je glycogeen goed op peil te houden is 100 of 150 wel genoeg. 2-3 stuks fruit en je bent er dus al ongeveer.![]()
Je haalt wat door elkaar. Deadliften en squatten is niet gewichtheffen/olympisch gewichtheffen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:10 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Hoe gebruik je precies die snelheid? En is dit alleen bij het omhoog gaan, en dan langzaam weer terug? Ben wel nieuwsgierig want zit op een plateau met deadlift en squat maar ik beweeg dus meestal heel langzaam dus misschien kan ik dat aanpassen.
Zie het filmpje en dan word al snel duidelijk waarom snelheid belangrijk is.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Leuk filmpje, grappig dat sommige echt weglopen alsof het niks is. Veel Russen erin ook?quote:Op maandag 21 januari 2013 17:03 schreef 1517 het volgende:
[..]
Je haalt wat door elkaar. Deadliften en squatten is niet gewichtheffen/olympisch gewichtheffen.
Zie het filmpje en dan word al snel duidelijk waarom snelheid belangrijk is.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Momentum (ofwel impuls = massa * snelheid)quote:Op maandag 21 januari 2013 17:03 schreef 1517 het volgende:
[..]
Je haalt wat door elkaar. Deadliften en squatten is niet gewichtheffen/olympisch gewichtheffen.
Zie het filmpje en dan word al snel duidelijk waarom snelheid belangrijk is.Confidence through competence![]()
Hoe nemen jullie creatine dan?
Ik gooi en het in een glas met water en roer het tot een wervelwind en giet dat naar binnen.
Alleen zie ik dat er wel een deel in het glas achterblijft.![]()
Klein beetje water gebruiken, roeren opdrinken. En als er nog iets achterblijft wederom water en ook weer opdrinken. Niet zo moeilijkquote:Op maandag 21 januari 2013 19:50 schreef Hiatus het volgende:
Ik gooi en het in een glas met water en roer het tot een wervelwind en giet dat naar binnen.
Ik lepel het op, verwarm de lepel van onder en spuit het....quote:Op maandag 21 januari 2013 19:50 schreef Hiatus het volgende:
Alleen zie ik dat er wel een deel in het glas achterblijft.
Serieus gast, wtf.. Anyhows, met sap en roeren en de restjes down je met water/sap of wat je verder wilt drinken. Tis geen rocket science.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Of gewoon met volle melk, chocolate whey en Brinta. Ook lekker!quote:Op maandag 21 januari 2013 19:54 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik lepel het op, verwarm de lepel van onder en spuit het....
Serieus gast, wtf.. Anyhows, met sap en roeren en de restjes down je met water/sap of wat je verder wilt drinken. Tis geen rocket science.![]()
Dan spoel je je glas met wat water. Serious...quote:Op maandag 21 januari 2013 19:50 schreef Hiatus het volgende:
![]()
Was een troll denk ik.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:57 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dan spoel je je glas met wat water. Serious...![]()
uh? Het is geen speed hoor...quote:Op maandag 21 januari 2013 20:02 schreef Hiatus het volgende:
ok thnx, ik voel em net inkicken, ready to ga HAM!![]()
Ow, dan ga ik dat gewoon eens vragen, de HA wilde toch al dat ik nog eens langskwam omdat m'n bloeddruk skyhigh was (duhhhhh, je staat 2 dagen stijf vd pijn). Bloeddruk was overigens op en top in orde en rusthartslag < 50bpm over anderhalve week ziekenhuisquote:Op maandag 21 januari 2013 16:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoi, pak dat formulier achter je eens, en kruis de standaard cholesterol bloedanalyse eens aan
Dank u
* tevreden klant verlaat het pand
Nah, gewoon zeggen dat je benieuwd bent, weigeren zullen ze je toch niet. Is ietwat ongebruikelijk om de testen < 30 jaar te doen, maar het kan natuurlijk wel..
Of ik vraag het woensdag ff in het ziekenhuis.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Fruit als in banaan of fruit als in mandarijn? Ik meende toch echt dat carbs uit fruit voor je lever glycogeen zijn en zetmeel uit carbs voorr je spier glycogeen.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:44 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Genoeg voor wat? Om uit ketose te blijven is > 50 al genoeg. Om je glycogeen goed op peil te houden is 100 of 150 wel genoeg. 2-3 stuks fruit en je bent er dus al ongeveer.If not now, then when.![]()
Genoeg koolhydraten is de rest. Hoeveel eiwit en vet heb je nodig en de rest vul je op met carbs, als je dat wilt natuurlijk.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:33 schreef kevin_ het volgende:
Hoeveel is 'genoeg' koolhydraten? Vooral als je brood uit je dieet haalt en alles uit groenten en fruit haalt, is het een hele klus om boven de 150 te komen.If not now, then when.![]()
toen we 4 jaar waren, vraten we allemaal zand.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:07 schreef Autobandje het volgende:
Ben ik de enige die creatine gewoon in zijn bek scooped en dan met wat water wegspoelt?![]()
Fructose kan alleen in je lever opgeslagen worden, maar de meeste vruchten zijn een mix van glucose, fructose en sucrose dus blijft er genoeg over.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Fruit als in banaan of fruit als in mandarijn? Ik meende toch echt dat carbs uit fruit voor je lever glycogeen zijn en zetmeel uit carbs voorr je spier glycogeen.
"Well, it turns out that fructose, combined with glucose, is a better fuel for glycogen replenishment than glucose alone; in the liver and possibly in muscle, at least according to a study by Parniak and Kalant (1988)"
Wel leuke studie, al was het wel op ratten. Bottom line: Fructose als je een low carb dieet volgt misschien zelfs beter dan glucose (wat dus niet waar is bij een diëet heel hoog in carbs).![]()
Oh dat deed ik dan weer niet, mss dat ik op deze manier verloren tijden inhaalquote:Op maandag 21 januari 2013 22:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
toen we 4 jaar waren, vraten we allemaal zand.![]()
![]()
Wat is trouwens een leuk programma om te volgen na SS? Elke keer je max squatten vind ik na een tijdje mentaal te zwaar![]()
Je mentaal sterker makenquote:Op maandag 21 januari 2013 22:47 schreef StraatSoldaat het volgende:
Wat is trouwens een leuk programma om te volgen na SS? Elke keer je max squatten vind ik na een tijdje mentaal te zwaar![]()
3 day split?quote:Op maandag 21 januari 2013 22:47 schreef StraatSoldaat het volgende:
1x per week deadlift, 1x per week squats. Daaromheen je workout opbouwen.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:47 schreef StraatSoldaat het volgende:
Godver. Ik kan echt geen triceps oefeningen doen zonder dat m'n linker elleboog naar de klote gaatDit is mijn chest / triceps workout:
- Bench press (barbell)
- Incline flyes
- Bench press (dumbbell)
- Pec deck
- Cable triceps push down
- Lying French press
Heb dus het gevoel dat die lying French press het probleem is. Enig idee waar ik hem mee kan vervangen. geen dips, want die kan ik vanwege mijn borstbeen ook al niet doen
[ Bericht 11% gewijzigd door star_gazer op 21-01-2013 23:41:01 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Nah, je moet voor glycogeensynthese zien: glucosebron alleen vs. glucose + fructose = snelweg vs. snelweg + vluchtstrook.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:29 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Fructose kan alleen in je lever opgeslagen worden, maar de meeste vruchten zijn een mix van glucose, fructose en sucrose dus blijft er genoeg over.
"Well, it turns out that fructose, combined with glucose, is a better fuel for glycogen replenishment than glucose alone; in the liver and possibly in muscle, at least according to a study by Parniak and Kalant (1988)"
Wel leuke studie, al was het wel op ratten. Bottom line: Fructose als je een low carb dieet volgt misschien zelfs beter dan glucose (wat dus niet waar is bij een diëet heel hoog in carbs).
Als je een mix van glucose en fructose eet na inspanning, worden je glycogeenvoorraden iets sneller aangevuld dan glucose alleen. Fructose alleen zonder glucose is het traagst.
Heb ook mensenstudies daarover gelezen, maar de additie van fructose scheelde niet veel, vandaar ook de vluchtstrook analogie.Confidence through competence![]()
Stereo, fructose 'werkt' toch alleen voor je leverglycogeen? Dat is het primaire nut van het banaantje na je workout heb ik begrepen."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Vergeet de bench niet, mafkeesquote:Op maandag 21 januari 2013 23:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
1x per week deadlift, 1x per week squats. Daaromheen je workout opbouwen.
-
Voornamelijk, maar ook gedeeltelijk voor spier.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:38 schreef star_gazer het volgende:
Stereo, fructose 'werkt' toch alleen voor je leverglycogeen? Dat is het primaire nut van het banaantje na je workout heb ik begrepen.
Overigens zie ik het nut niet in om extra fructose te eten buiten dat wat je per se binnenkrijgt met je fruit of het scheutje honing in je kwark, dus lekker mijden in alle koek/snoep/pepernoten.
Fructose is, zeker als je gezond bent en niet teveel boven onderhoud eet, niet zo 'giftig' als dat mensen als Prof. Robert Lustig je wil doen laten geloven, maar ik denk niet dat de mens geevolueerd is om zoveel fructose in de gesuikerde supermarktproducten te eten als we tegenwoordig doen.
Fructose in fruit zie ik niet als een probleem, al moet ik zeggen dat het moderne supermarktfruit wel 'geengineerd' is om zo lekker mogelijk te zijn (lees: zo zoet mogelijk, dus veel suikers) en zo lang mogelijk te kunnen bewaren. Veel fruitvarianten die we nu eten bestonden 100 jaar geleden nog niet, maar zijn zo gekweekt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Stereotomy op 22-01-2013 10:13:57 ]Confidence through competence![]()
Ik eet een banaan juist voor de workout.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:38 schreef star_gazer het volgende:
Stereo, fructose 'werkt' toch alleen voor je leverglycogeen? Dat is het primaire nut van het banaantje na je workout heb ik begrepen.If not now, then when.![]()
Ik zet er één rechtop onder m'n reet als extra motivatie om niet te failenquote:"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Overigens is het wel flink balen dat je hier in Australië bijna niet aan kwark kunt komen. Het is of yoghurt of huttenkase. In yoghurt (ook de griekse) zit te weinig eiwit om het echt nuttig te maken. Huttenkase heeft een prima hoeveelheid eiwit, maar is dus weer niet weg te krijgen
Ik mis de C1000 huismerk kwark van 69 cent per bak. At er in NL iedere dag wel één leeg; kènkerveel eiwit en nog lekker ook
[ Bericht 16% gewijzigd door star_gazer op 22-01-2013 02:17:12 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Het zou daar Curds, of Soft Curd Cheese moeten heten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 02:09 schreef star_gazer het volgende:
Overigens is het wel flink balen dat je hier in Australië bijna niet aan kwark kunt komen. Het is of yoghurt of huttenkase. In yoghurt (ook de griekse) zit te weinig eiwit om het echt nuttig te maken. Huttenkase heeft een prima hoeveelheid eiwit, maar is dus weer niet weg te krijgen
Ik mis de C1000 huismerk kwark van 69 cent per bak. At er in NL iedere dag wel één leeg; kènkerveel eiwit en nog lekker ook
Anders Caseine shake als alternatief...![]()
@Stereo ik bedacht me gister in bed, je had het enkel over cholesterol, daar meten ze je test-levels toch niet mee? Of wel? Eigenlijk zouden ze je bloed op alle mogelijke manieren moeten checken, dat hele formulier invullen, ben je denk ik wel zes buisjes verder maar toch.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Als niet zuiveleter zie ik je probleem niet zo.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 02:09 schreef star_gazer het volgende:
Ik mis de C1000 huismerk kwark van 69 cent per bak. At er in NL iedere dag wel één leeg; kènkerveel eiwit en nog lekker ookIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Nee, extra kruisje zetten op formulier voor Testosteron of Vitamine D of...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 07:57 schreef slacker_nl het volgende:
@Stereo ik bedacht me gister in bed, je had het enkel over cholesterol, daar meten ze je test-levels toch niet mee? Of wel? Eigenlijk zouden ze je bloed op alle mogelijke manieren moeten checken, dat hele formulier invullen, ben je denk ik wel zes buisjes verder maar toch.
En ik denk dat je dan 100 buisjes verder bent als je het hele formulier aankruist.Voor standaard cholesterol en triglycerides namen ze al 3 buisjes bij me af.
Ik vroeg deze vraag net ook in het fitness forum, maar ik weet niet zeker of daar mensen zijn met genoeg ervaring om mijn vraag te beantwoorden. Vandaar dat ik hem ook hier even vraag.
Ik ben recentelijk begonnen met krachttraining. Momenteel volg ik het programma Starting Strength. Het plan is om dit programma te blijven gebruiken totdat het niet meer werkt. Ik verwacht toch wel enkele maanden SS te kunnen blijven gebruiken, echter vraag ik mij af wat nou een mooi resultaat is voor een beginner in het eerste jaar. Ik ben 173cm, 65 kg en volgens SS methodiek (3 sets) is dit wat ik momenteel til:
Military: 30x5
Deadlift: 90x5
Bench: 55x5
Squat 70x5
Wat kan ik logischerwijs verwachten in dit jaar qua gewicht dat ik kan tillen?![]()
Gister lekker borst getraind.. Alleen nu heb ik evenveel spierpijn aan voorkant schouder dan aan m'n borst. Ligt het aan m'n forms of hoor het er gewoon bij? Tis me eigenlijk nooit opgevalpen maar had gister wat filmpjes over forms gezien van Dave Tate en toen ben ik er op gaan letten.
Benchpress 3 x 8
Incline db press 3x8
Db flyes 3 x 8
Cable flyes 3 x 8![]()
Je pakt ook gewoon je voorkant schouder mee met die benchpress en db press.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:39 schreef deman13 het volgende:
Gister lekker borst getraind.. Alleen nu heb ik evenveel spierpijn aan voorkant schouder dan aan m'n borst. Ligt het aan m'n forms of hoor het er gewoon bij? Tis me eigenlijk nooit opgevalpen maar had gister wat filmpjes over forms gezien van Dave Tate en toen ben ik er op gaan letten.
Benchpress 3 x 8
Incline db press 3x8
Db flyes 3 x 8
Cable flyes 3 x 8![]()
Ja, dat dacht ik ook wel, maar die Dave Tate zegt vooral dat je je schouders eigenlijk niet eens mag voelen. Maar thanks voor de bevestiging.
Echt waardeloos dat wij hier geen decline benchpress hebben.. Schijnt een top oefening te zijn. Misschien binnenkort maar een bank schuin naar beneden onder een smith zetten. Ben toch wel benieuwd.![]()
Schouderbladen meer naar binnen trekken. Meer borst en minder schouders dan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:39 schreef deman13 het volgende:
Benchpress 3 x 8
Incline db press 3x8
Db flyes 3 x 8
Cable flyes 3 x 8"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Borst vooruit, schouders naar achter.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Dat gaat niet lukken zonder steun waar je je voeten achter kunt haken (decline bench bankjes hebben deze standaard). Zodra jij het gewicht los maakt glij je naar beneden door het gewicht en kom je klem te zitten als je de safety guards niet hebt ingesteld.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:49 schreef deman13 het volgende:
Misschien binnenkort maar een bank schuin naar beneden onder een smith zetten. Ben toch wel benieuwd.Confidence through competence![]()
Afhankelijk van de ROM van je bovenarm pak je met de bench press heel veel anterior deltoid mee. Een van de redenen waarom ik een lichte decline fijn vind in de borst pushbewegingen (minder anterior deltoid, meer pecs).quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:39 schreef deman13 het volgende:
Benchpress 3 x 8
Incline db press 3x8
Db flyes 3 x 8
Cable flyes 3 x 8Confidence through competence![]()
Dat is inderdaad zo. Karige sportschool heb ik gewoon!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken zonder steun waar je je voeten achter kunt haken (decline bench bankjes hebben deze standaard). Zodra jij het gewicht los maakt glij je naar beneden door het gewicht en kom je klem te zitten als je de safety guards niet hebt ingesteld.![]()
Kunt ook een spotter vragen of hij lekker aan je enkels trekt als jij aan het decline benchen bentquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:12 schreef deman13 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo. Karige sportschool heb ik gewoon!
Nee.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:07 schreef Autobandje het volgende:
Ben ik de enige die creatine gewoon in zijn bek scooped en dan met wat water wegspoelt?![]()
Dat is nog altijd beter dan 99% van de gyms in NL.quote:Op zondag 20 januari 2013 23:58 schreef Ethanolic het volgende:
mijn gym is geen 24h meer, te weinig animo na 3 jaar helaas. Nu elke dag 6-24
7-23, 7 dagen/week zou voor mij genoeg zijn.![]()
Ik snap werkelijk niet waarom gyms juist in het weekend zo matig open zijn: de meeste mensen hebben juist in het weekend tijd, toch?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:17 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Hier is de gym dan maar tot 11:30 uur open, toen werd ik wakker. Ze moeten gewoon van 12:00 uur tot 15:00 uur open zijn, dan ging ik nog wel even liften![]()
Respect. En v.w.b. de hersteltijd: dat herken ik als 40+-er ook. Zal wel een leeftijdsding zijn.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:29 schreef Snakey het volgende:
Ik voel me nu prima nu ik een goede balans heb tussen goed eten, hard trainen en gewoon een gezonde levensstijl.![]()
quote:Op zondag 20 januari 2013 21:06 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom alles per sé in proportie moet zijn, Arnold had ook maar kleine beentjes.
![]()
Suggestie: 3x per week full body, met minimaal 48 uur ertussen. Schema zou kunnen zijn:quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:37 schreef meneer_valk het volgende:
Nu is dus mijn vraag: wat is verstandiger met het oog op zo veel mogelijk massa pakken? Dit schema aanhouden of toch SS of stronglifts gaan doen? Mijn stats op de grote 3 zijn op dit moment: deadlift 95 kg (4x8), squat 90kg (4x8), dumbell press 2x20kg (4x8)
- Deadlift
- BOR
- Bench Press
- Flys
- Lunges (een beenoefening na het DL-en; en lunges leggen wat meer het accent op de hamstrings).
- Overhead Press
- Skull crushers
- Bicep barbell curl
- evt. wat buikwerk naar keuze.
En mensen die lopen de bashen op FB: het mag misschien zo zijn dat je minder hoge gewichten pakt als je een spiergroep relatief vaak traint, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen progressie maakt. De lagere gewichten komen vooral doordat een spiergroei nog niet helemaal hersteld is (dat is pas ja 5 dagen volledig het geval). Laat je hierdoor niet misleiden.
Essentie is gewoon afwisseling: elke 6-8 weken een ander schema. Zelf wissel ik FB, 2- en 3-daagse split af.![]()
Kan beter Creatine wel of niet in de cut gebruiken? Heb 4 maanden niet getraint en weeg nog hetzelfde als toen ik stopte (was naar 90kg gebulkt) en heb niet het gevoel of ik veel massa heb verloren omdat ik wel actief ben blijven sporten. Wil graag naar de 75-80kg bulken @ 190cm en beginnen met 3k kcal per dag en elke week 100 kcal lager totdat ik rond de 2.3k zit![]()
Ja uhu natuurlijk niet letterlijk maar in vergelijking met de rest van zijn bodyparts (waar de discussie over ging) en met wat nu de standaard is zeker wel.quote:![]()
Maakt niks uit, creatine heeft geen meetbare invloed op vetverbranding in een cut.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
Kan beter Creatine wel of niet in de cut gebruiken? Heb 4 maanden niet getraint en weeg nog hetzelfde als toen ik stopte (was naar 90kg gebulkt) en heb niet het gevoel of ik veel massa heb verloren omdat ik wel actief ben blijven sporten. Wil graag naar de 75-80kg bulken @ 190cm en beginnen met 3k kcal per dag en elke week 100 kcal lager totdat ik rond de 2.3k zitConfidence through competence![]()
Levert het vochtvasthoudend effect geen problemen op in de cut?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Maakt niks uit, creatine heeft geen meetbare invloed op vetverbranding in een cut.![]()
waarom zou je minder vet verliezen als je vocht in je spieren vasthoudt?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:14 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Levert het vochtvasthoudend effect geen problemen op in de cut?Confidence through competence![]()
Vocht wat je vasthoudt is voornamelijk in je spieren. Het vet gaat niet op water drijven ofzo in je lichaamquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:14 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Levert het vochtvasthoudend effect geen problemen op in de cut?.
Niks mis met FB; vooral in het begin erg lekker gezien de progressie die je vaak zit tov split. Kan ook zijn omdat een FB schema wat makkelijker begint. Dus inderdaad 3x per week een FB schema met rust ertussen plus elke ~2 maand wat oefeningen omwisselenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Suggestie: 3x per week full body, met minimaal 48 uur ertussen. Schema zou kunnen zijn:
-knip-
Essentie is gewoon afwisseling: elke 6-8 weken een ander schema. Zelf wissel ik FB, 2- en 3-daagse split af.
zo te lezen heb je je al aardig ingelezen dus 't zal wel goed komen denk ik, heh @valk-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
waarom een isolatie oefening in een FB opnemen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Suggestie: 3x per week full body, met minimaal 48 uur ertussen. Schema zou kunnen zijn:
- Deadlift
- BOR
- Bench Press
- Flys
- Lunges (een beenoefening na het DL-en; en lunges leggen wat meer het accent op de hamstrings).
- Overhead Press
- Skull crushers
- Bicep barbell curl
En mensen die lopen de bashen op FB: het mag misschien zo zijn dat je minder hoge gewichten pakt als je een spiergroep relatief vaak traint, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen progressie maakt. De lagere gewichten komen vooral doordat een spiergroei nog niet helemaal hersteld is (dat is pas ja 5 dagen volledig het geval). Laat je hierdoor niet misleiden.
Essentie is gewoon afwisseling: elke 6-8 weken een ander schema. Zelf wissel ik FB, 2- en 3-daagse split af.
Dat zijn juist de oefeningen die ik vermijd met FB.
Enige uitzondering die ik nog wel eens maak zijn de kuiten.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Welke isolatie-oefening(en) doel je op?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:13 schreef stinkie het volgende:
[..]
waarom een isolatie oefening in een FB opnemen?
Dat zijn juist de oefeningen die ik vermijd met FB.
Enige uitzondering die ik nog wel eens maak zijn de kuiten.![]()
Nog even over fructose gesproken, een tijdje terug kwam ik onderstaande artikel tegen.
http://vorige.nrc.nl/wete(...)slechter_dan_glucose
Geen idee of het een credible onderzoek is, daar heb ik geen kaas van gegeten.Behulpzaam als een waterkraan.
Welke supplementen zijn nou echt aanraders?
Zelf gebruik ik alleen whey isolaat en weightgainer nu in de bulk.
Is creatine echt aan te raden?190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.![]()
Oke bedankt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:16 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
waarom zou je minder vet verliezen als je vocht in je spieren vasthoudt?
Net weer mijn eerste training gehad:
(4 maanden niet getraind)
Squat 3x5 100kg (was 150)
Press 3x5 50kg (was 60)
Rows 3x5 50kg (was 60 omdat ik ze pas deed)
Kon wel nog zwaarder maar ben bang als ik te zwaar begin dat ik blessures krijg en vast kom te lopen. Kan ik het beste opbouwen met 2.5kg per training erbij of zou 5kg beter zijn? (bij de squat en deadlift)
Heb ook power cleans gedaan maar die oefening lukt zwaar voor geen meter als je niet de perfecte concentratie hebt.![]()
Ja, en ik zou gewoon goed eten in plaats van een weightgainer, dat is troep. Gebruik dan volle melk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:02 schreef jeurse04 het volgende:
Is creatine echt aan te raden?![]()
Ik eet ook goed, maar ik gebruik het gewoon als extra nu in de bulk zodat ik altijd zeker ben van genoeg calorieën inname.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:17 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ja, en ik zou gewoon goed eten in plaats van een weightgainer, dat is troep. Gebruik dan volle melk.190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.![]()
Als je goed eet heb je geen kcals uit een weight gainer nodig. Zoals ik zei gebruik gewoon volle melk om aan je kcal te komenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:22 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Ik eet ook goed, maar ik gebruik het gewoon als extra nu in de bulk zodat ik altijd zeker ben van genoeg calorieën inname.![]()
Nee, en effect van creatine op vetverbranding is verwaarloosbaar in een standaard cut.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:14 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Levert het vochtvasthoudend effect geen problemen op in de cut?
Komt binnenkort een uitgebreid artikel over IF op http://muscleandsportsscience.com
(Cliffs: effectief voor cut, kut voor bulk)![]()
Biceps curl.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:15 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Welke isolatie-oefening(en) doel je op?Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Waar is je squatquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
- Deadlift
- BOR
- Bench Press
- Flys
- Overhead Press
- Skull crushers
- Bicep barbell curl
Essentie is gewoon afwisseling: elke 6-8 weken een ander schema. Zelf wissel ik FB, 2- en 3-daagse split af.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
Vind het trouwens maar vreemd dat ik met liften veel sneller afval dan als ik alleen cardio zou doen.![]()
effect vn herstellen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:06 schreef StraatSoldaat het volgende:
Vind het trouwens maar vreemd dat ik met liften veel sneller afval dan als ik alleen cardio zou doen.
Qua hartslag merk ik nauwelijks verschil tussen liften en cardio. Liften gaat waT meer naar HIIT door de rust momenten maar max hartslag lig ongeveer gelijk bij mij.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
- 2L volle melkquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:02 schreef jeurse04 het volgende:
Is creatine echt aan te raden?
- 1-2 bananen
- 2 eetlepels olijfolie
- pindakaas
- havermoutmeel
Blenderen en drinken, eigen weightgainer met goede voeding![]()
Soms lepel ik 's avonds 200 gram pindakaas naar binnen met water, wat makkelijker dan 200 gram noten.![]()
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:58 schreef fathank het volgende:
Nog even over fructose gesproken, een tijdje terug kwam ik onderstaande artikel tegen.
http://vorige.nrc.nl/wete(...)slechter_dan_glucose
Geen idee of het een credible onderzoek is, daar heb ik geen kaas van gegeten.Mooie zin en samenvatting.quote:De suiker fructose is ongezonder dan glucose voor dikke mensen die nog steeds wat te veel eten.quote:Als iemand goed doorvoed is – met een ‘volle’ glycogeenvoorraad – kan de lever fructose alleen maar in vet omzetten. Kennelijk komt dat vet sneller in het buikvet terecht, terwijl vet dat uit glucose wordt gemaakt wat meer naar de onderhuidse vetopslag gaat.Confidence through competence![]()
Dat hangt dus van je eten af en van de intensiteit van je trainingen, vind het appels met peren vergelijken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:06 schreef StraatSoldaat het volgende:
Vind het trouwens maar vreemd dat ik met liften veel sneller afval dan als ik alleen cardio zou doen.
Je valt niet vet af omdat je sport, je valt af vanwege de kleine energiedeficiëntie die je creëert.Confidence through competence![]()
Chick gevonden die snapt hoe je moet trainen! Gewoon met de boys mee doen tijdens trainen en het mooiste: Yeah, she squats![]()
Brb even een ketting halen bij de Gamma!
Zometeen zelf maar weer even benen doen!
,,/![]()
hoe vaak herhaal jij die zin per week/dag? mijn moeder blijft maar herhalen van: ja maar van rijst, word je daar dik van? van filet americain wordt je toch niet dik?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat hangt dus van je eten af en van de intensiteit van je trainingen, vind het appels met peren vergelijken.
Je valt niet vet af omdat je sport, je valt af vanwege de kleine energiedeficiëntie die je creëert.
wordt er echt panisch vanalsof ze het niet wilt begrijpen
![]()
Net zo lang het nodig isquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:06 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
hoe vaak herhaal jij die zin per week/dag? mijn moeder blijft maar herhalen van: ja maar van rijst, word je daar dik van? van filet americain wordt je toch niet dik?
wordt er echt panisch vanalsof ze het niet wilt begrijpen
Niemand hoeft dik te zijn, als je maar snapt hoe je je vet kwijtraakt. Als je moeder dit zou snappen, zou ze een stuk minder panisch tegen je doen denk ik.
ik word echt gek van die tegenstrijdigheid overalquote:Een calorie is dus niet zomaar een calorie. De bron van de calorie bepaalt hoe deze wordt verwerkt. Calorieën uit glucose worden door ons lichaam heel anders verwerkt dan calorieën uit fructose. Daarom is het ook zo'n onzin om calorieën te tellen wanneer je wilt afvallen. Een calorie op zich zegt niks. Je moet weten waar de calorieën vandaan komen.
http://www.sanova.nl/voeding/36-voeding/63-fructose.html![]()
![]()
kcals tellen werkt als vuistregel erg goed. Zeker versus 'in het wilde weg blind vliegen en maar niet afvallen en gefrustreerd raken'.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:16 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik word echt gek van die tegenstrijdigheid overal
Ongetwijfeld zal 500 kcal aan fructose anders weggemetaboliseerd worden dan 500 kcal aan palmitinezuur, en zal niet de exact zelfde hoeveelheid energie opgeslagen worden als vet.
Maar dat verhaal mist het punt, namelijk dat energie tellen je een prima houvast geeft of je meer of minder moet eten. Het gaat er niet om dat je tot op de kcal nauwkeurig je energie moet tracken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 22-01-2013 19:32:50 ]Confidence through competence![]()
Oh wacht:quote:Dit artikel is gebaseerd op de lezing van Dr. Robert Lustig: Suger the bitter truth
()quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:45 schreef Stereotomy het volgende:
Fructose is, zeker als je gezond bent en niet teveel boven onderhoud eet, niet zo 'giftig' als dat mensen als Prof. Robert Lustig je wil doen laten geloven, maar ik denk niet dat de mens geevolueerd is om zoveel fructose in de gesuikerde supermarktproducten te eten als we tegenwoordig doen.![]()
![]()
Yayquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:33 schreef Diabox het volgende:
Komt binnenkort een uitgebreid artikel over IF op http://muscleandsportsscience.com
(Cliffs: effectief voor cut, kut voor bulk)
Afgezien dat het kut is om je bulkhoeveelheid energie in een smalle eating window te stoppen, is het ook een dom idee om langere tijd niet te eten in de 32-48 uur na je trainen wanneer je spierremodellering hebt vanwege je trainen.Maar ben benieuwd hoe BigCat het uitlegt.
Mja als je Amerikaanse hoeveelheden aan fructose binnenkrijgt dan is het wel degelijk heel slecht voor je, maar Lustig's verhaal is wel heel generaliserend en doet net of Fructose alleen maar bestaat om je om zeep te helpen.![]()
Sperma is het enige in je lichaam dat zich met fructose voedt, en we moeten deze jongens toch niet verwaarlozen.
het vrouwtje vindt t ook wel fijn als het wat zoetig smaaktquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:30 schreef Stereotomy het volgende:
Sperma is het enige in je lichaam dat zich met fructose voedt, en we moeten deze jongens toch niet verwaarlozen.![]()
Check je bronnen eens zou ik zeggen..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:16 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik word echt gek van die tegenstrijdigheid overalSoukidan op je oogbal.![]()
Bepaalde cellen in je darmen ook, maar dat vergeef ik jequote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:30 schreef Stereotomy het volgende:
Sperma is het enige in je lichaam dat zich met fructose voedt, en we moeten deze jongens toch niet verwaarlozen.
En over die MASS site, ik vind bv dit zinnetje "Increased intake of fats is certainly one key factor, if not the most important one, in the rise of the epidemic. " toch wel erg kort door de bocht, vooral als je ziet dat voor verreweg de meeste mensen de vetinname juist vermindert is door de aggressieve anti-fat lobbies. Ook noemt hij steeds 'healthy fats' zonder aan te geven welke hij denkt dat het zijn.![]()
Maar na het trainen is die modellering het hoogste toch, om langzaam te verminderen tot het 0 punt na die 32-48 uur? Is het dan niet juist beter om al je calorieën van 1 dag na het trainen meteen te eten, zodat je lichaam de meeste voedingsstoffen ter beschikking heeft in de tijd dat die modelleringsactiviteit het hoogste is?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Yay
Afgezien dat het kut is om je bulkhoeveelheid energie in een smalle eating window te stoppen, is het ook een dom idee om langere tijd niet te eten in de 32-48 uur na je trainen wanneer je spierremodellering hebt vanwege je trainen.Maar ben benieuwd hoe BigCat het uitlegt.
![]()
Baas. In ieder geval een bewogen leven achter de rug.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:20 schreef Snakey het volgende:
[..]
Neuh. Cocaine verslaafd geweest, alcohol verslaafd geweest. En dan met alle randdrugs (yep, partypills en meer) die je maar kan krijgen. Hepatitus B gehad.![]()
Alles wat mijn lever nu nog kan beschadigen doe ik maar niet meer.![]()
![]()
Yolo tochquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:52 schreef 16meter het volgende:
[..]
Baas. In ieder geval een bewogen leven achter de rug.![]()
Ik heb geen spijt in ieder geval, vooral veel geleerd eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:52 schreef 16meter het volgende:
[..]
Baas. In ieder geval een bewogen leven achter de rug.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: