abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 december 2012 @ 17:20:25 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120423147
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 17 december 2012 @ 17:21:29 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120423174
Suggesties voor een betere OP zijn welkom ;)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_120426329
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120429046
Wat een topwijf
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 17 december 2012 @ 20:00:26 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120430043
Mooi idd! _O_
pi_120430344
Mooie open eerlijkheid :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_120430759
Ik moest een traantje, wat een heldin zeg O+
pi_120431202
mooi gedaan inderdaad! O+

ook uit de email: obesity is een domme keuze en een slecht voorbeeld blabla

1, het is geen keuze
2. het is juist een mooi voorbeeld dat dikke mensen ook gewoon goed kunnen zijn in een beroep en zelfs in de media en zo
beetje dom om te gaan ontkennen dat gewoon bijna de helft van de mensen (alleen al in nederland! en ik gok in de VS nog wel meer) overgewicht hebben en ze weg te willen stoppen :?

ik snap dat sowieso niet... hoe kan iets waar bijna de helft van een land aan lijdt nog steeds zo veel negativiteit en vooroordelen met zich mee brengen :?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_120448846
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:26 schreef rhubarbje het volgende:
ik snap dat sowieso niet... hoe kan iets waar bijna de helft van een land aan lijdt nog steeds zo veel negativiteit en vooroordelen met zich mee brengen :?
Omdat zelfs de mensen die zelf te dik zijn het niet accepteren en er van af willen...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120448893
we need to learn our kids to be kind, not to be critical

Hmm. Ik vind er wel wat op af te dingen. Zo gemeen vind ik die mail niet, en overgewicht is wel degelijk een groot probleem, wat niet 'gewoon geaccepteerd' moet worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_120449000
Nee, maar wat ik heel belangrijk vond: "Do you think I don't allready KNOW that?"

En juist dat hij zo on-gemeen was, maakte hem heel vals. Wie denkt de schrijver van zo'n mail wel dat hij/zij is om haar in eloquente bewoordingen te vertellen dat ze een bedreiging voor de volksgezondheid is?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_120449167
quote:
0s.gif [b]Op maandag 17 december 2012 20:26 schreef rhubarbje

maak je nu een grapje?
  dinsdag 18 december 2012 @ 08:06:21 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120449207
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee, maar wat ik heel belangrijk vond: "Do you think I don't allready KNOW that?"

En juist dat hij zo on-gemeen was, maakte hem heel vals. Wie denkt de schrijver van zo'n mail wel dat hij/zij is om haar in eloquente bewoordingen te vertellen dat ze een bedreiging voor de volksgezondheid is?
Ja, dat was ook de quote die er voor mij uit sprong. :Y
  dinsdag 18 december 2012 @ 08:07:37 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_120449215
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:38 schreef DancingPhoebe het volgende:

Dat. Ik vind het onderwerp, dik zijn, niet eens het meest stuitend. Het is dat belerende, bemoeierige toontje. Inderdaad, wie denkt hij wel niet dat-ie is! Goede reactie van haar. Al vind ik hem wel wat lang, dat haalt wat kracht weg.
pi_120449303
ticker geupdate O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 18 december 2012 @ 08:19:05 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120449325
Netjes Mirjam!
Ik zie dat ik de mijne ook wel eens mag updaten, er zijn er nog 2 kilo af sindsdien, ik vergeet dat hele ding. Ehm... Even denken hoe ik dat ook al weer deed.
pi_120449328
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:07 schreef Aventura het volgende:

Dat. Ik vind het onderwerp, dik zijn, niet eens het meest stuitend. Het is dat belerende, bemoeierige toontje. Inderdaad, wie denkt hij wel niet dat-ie is! Goede reactie van haar. Al vind ik hem wel wat lang, dat haalt wat kracht weg.
Helemaal mee eens :Y Ze weet zelf ook wel donders goed dat ze te dik is en dat dat ongezond is. Dat hoeft een vreemde die verder niets van je weet niet ook nog even in te wrijven. Ze staat het daar niet te promoten oid en dikke mensen zijn er nou eenmaal.
  dinsdag 18 december 2012 @ 08:24:31 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120449374
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
:@ ik denk dat je wel wat flatteuzers aan het kunnen trekken :@ Zag een tijdje geleden volgens mij ook een foto van je en dan kun je wat meer taille hebben hoor volgens mij! O+ :o

(kan het nog kleiner dan 'sub'?? :') )

Belangrijkste is dat jij er blij mee bent natuurlijk O+ maar denk dat getailleerder écht wel mag! :*
Zo beter?

Iets betere kleuren:

Ik ben eig. wel benieuwd. Heb het jurkje van de zomer in Tallin gekocht en vond de horizontale strepen best gewaagd, maar op de een of andere manier vond ik het wel werken zeg maar. :@
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:09:27 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120449927
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zo beter?

[ afbeelding ]

Iets betere kleuren:

[ afbeelding ]

Ik ben eig. wel benieuwd. Heb het jurkje van de zomer in Tallin gekocht en vond de horizontale strepen best gewaagd, maar op de een of andere manier vond ik het wel werken zeg maar. :@
Werkt prima, ga ervan uit dat je er een mooie hak onder doet? Werkt perfect om alles net wat mooier uit te laten komen :D

Hier hoor ik net dat ons vakantiehuis in Canada drie hele weken gratis beschikbaar is! Whooooot.... WIJ GAAN NAAR CANADA :D
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:11:04 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120449950
Nice!

En ja, ik moet heel dringend schoenen voor onder een jurkje. :Y
Alleen is schoenen shoppen voor mt 42 echt een crime, dus ik ben nog niet geslaagd.
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:16:44 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120450052
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
Nice!

En ja, ik moet heel dringend schoenen voor onder een jurkje. :Y
Alleen is schoenen shoppen voor mt 42 echt een crime, dus ik ben nog niet geslaagd.
Van Haren had leuke dingen deze week :) En ooooveral is uitverkoop :D
pi_120450475
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:14 schreef sigme het volgende:
we need to learn our kids to be kind, not to be critical

Hmm. Ik vind er wel wat op af te dingen. Zo gemeen vind ik die mail niet, en overgewicht is wel degelijk een groot probleem, wat niet 'gewoon geaccepteerd' moet worden.
dat ben ik niet met je eens
ja het is ongezond, maar dat is alcoholgebruik ook, en roken etc (en er zijn volgens mij ook steeds meer onderzoeken die aangegeven dat je met overgewicht net zo gezond/ongezond kunt zijn als iemand die slank is)
maar dat word niet zo gedemoniseerd als te dik zijn

Mensen die te dik zijn weten dat zelf ook wel inderdaad
dan zullen ze er iets aan doen, of niet, maar dat is een persoonlijke keuze
tegen iemand die slank is en veel vet eet ga je toch ook niet lopen zeuren over volksgezondheid? of tegen iemand die regelmatig een glas te veel drinkt?
ik vind het heel raar dat je opeens publiek domein bent of zo als je overgewicht hebt...
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 06:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Omdat zelfs de mensen die zelf te dik zijn het niet accepteren en er van af willen...
ja ik denk dat dat zeker mee speelt!
mensen die te dik zijn proberen zich (voor mijn gevoel) vaak naar achter plaatsen ipv naar voor omdat ze onzeker zijn
zonde

[ Bericht 15% gewijzigd door rhubarbje op 18-12-2012 09:50:58 ]
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120450485
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:59 schreef GJonline het volgende:

[..]

maak je nu een grapje?
nee ik maak geen grapje
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120450507
quote:

[..]

Zo beter?

[ afbeelding ]

Iets betere kleuren:

[ afbeelding ]

ik vind dat ze juist werken omdat ze op je smalste stukje zitten! :Y
lekker daar de aandacht naar toe trekken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120451245
quote:

[..]

Zo beter?

[ afbeelding ]

Iets betere kleuren:

[ afbeelding ]

Mooi figuur, mooi jurkje!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:00:22 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120452733
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:40 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik vind dat ze juist werken omdat ze op je smalste stukje zitten! :Y
lekker daar de aandacht naar toe trekken
Je weet dat je ook meerdere posts in één nieuwe post kunt quoten? ;)

Overigens herken ik dat wel hoor, dat dikke mensen zichzelf wat meer op de achtergrond plaatsen. Zetten ze zichzelf op de voorgrond en roepen ze heel hard dat ze tevreden zijn met zichzelf, wordt daar altijd een beetje schamper over gedaan. Alsof ze dat alleen maar roepen, omdat ze te lui/lam/ongedisciplineerd zijn om er iets aan te doen... overigens werkte dat bij mij wel zo... probeer je eigen hersenen maar eens te verkopen dat je te dik bent, daar van baalt, maar er niets echts aan doet. Is het makkelijker om te doen alsof het je niet interesseert.
pi_120452774
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:00 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Je weet dat je ook meerdere posts in één nieuwe post kunt quoten? ;)

Overigens herken ik dat wel hoor, dat dikke mensen zichzelf wat meer op de achtergrond plaatsen. Zetten ze zichzelf op de voorgrond en roepen ze heel hard dat ze tevreden zijn met zichzelf, wordt daar altijd een beetje schamper over gedaan. Alsof ze dat alleen maar roepen, omdat ze te lui/lam/ongedisciplineerd zijn om er iets aan te doen... overigens werkte dat bij mij wel zo... probeer je eigen hersenen maar eens te verkopen dat je te dik bent, daar van baalt, maar er niets echts aan doet. Is het makkelijker om te doen alsof het je niet interesseert.
ja dat heb ik ook gedaan, maar ik vind het ook vervelend als posts te lang worden en ik kan zelf ook niet super ver vooruit lezen en vooruit denken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120452987
Jeee *O* 54 kilo! :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:12:13 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120453075
:D
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:17:59 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120453304
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:09 schreef Isabeau het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120453335
Ik vind het een leuk jurkje BE :Y En die streepjes dat kan best wel.

Mijn lijstje van gister: (herstellende buikgriep do not attack :D)

O 2 crackers met kaas
T een beschuitje met hagelslag
L een appeltje en 2 crackers met kaas
T rijstewafel
D beetje aardappels/spinazie en stukje kipcordonblue
T appeltje

bluh... :r
pi_120453402
Ik denk dat ik bij 54 kilo vel over been ben met ingevallen wangen :+ (en enorme hangtieten)

* Isabeau gaat in de aanval als ze LL's lijstje ziet...leest zin erboven....remt af O-)
Beterschap!
pi_120453574
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ik bij 54 kilo vel over been ben met ingevallen wangen :+ (en enorme hangtieten)

* Isabeau gaat in de aanval als ze LL's lijstje ziet...leest zin erboven....remt af O-)
Beterschap!

Thanks.. ik kom wel weer een beetje op krachten.. maar de trek naar eten is ver te zoeken nog -O-
pi_120454082
Ik vind dat je prima eet voor iemand die zich ziek voelt hoor ^O^
pi_120454344
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:09 schreef Isabeau het volgende:

SPOILER
edit
stupid me is stupid
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 18 december 2012 @ 13:21:25 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120457280
:o Ik plof!
Kerstlunch op mijn werk en iedereen had wat meegenomen. Erg lekker, maar ongemerkt eet je dus best veel. :@ -O-
pi_120457710
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:21 schreef Brighteyes het volgende:
:o Ik plof!
Kerstlunch op mijn werk en iedereen had wat meegenomen. Erg lekker, maar ongemerkt eet je dus best veel. :@ -O-
Hehe van alles wat proeven natuurlijk :P Ik had het zaterdag met een gourmet op m'n sportclub. Ik had helemaal niet het gevoel dat ik zoveel had gegeten, maar ineens zat ik bommetje vol en m'n jurk zat superstrak! :')
My salvation lies in your love..
  dinsdag 18 december 2012 @ 13:42:55 #38
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120457934
* droomvrouwtje komt ook weer eens binnenvallen

Zo tijd voor een schop onder de kont. Afgelopen maanden is het afvallen even op de 2e plek gekomen, door de start van het ivf traject. Nu de uitslag negatief is, wil ik de overige kilo's wel weer kwijt. In oktober tijdens de start van het ivf traject woog ik 86.7 Ondertussen zit de weegschaal wel weer in een neerwaartse spiraal, vandaag woog ik 83.8 mijn ticker geeft 82.8 aan, dit was een van de weegmomenten tijdens de wachtweken, ik hield toen totaal niks binnen. Na de wachtweken was ik weer heel snel 85.9. Gezien de dalende lijn die er in zit, wil ik er wel weer tegenaan. Wie weet helpt afvallen straks wel voor een positief resultaat.

_O_ Die tv dame, geweldig haar reactie, vooral de ''alsof ik dat nog niet wist'' maar ook je kent me niet, je ziet alleen de buitenkant. Tuurlijk overgewicht is niet gezond, maar er vanuit gaan dat zo iemand ongezond leeft vind ik ook weer het ander uiterste, je weet niet hoe veel moeite iemand moet doen om op gewicht te blijven of af te vallen.
Ik vind haar eerder een voorbeeld, ze durft zich te laten zien, echt te laten zien, de is gewoon op tv. Dat zie je toch niet vaak gebeuren

@BE leuk jurkje staat je goed
Be happy with the little things in life
pi_120458668
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind dat je prima eet voor iemand die zich ziek voelt hoor ^O^
Nou die buikgriep is dus al voorbij, maar ik heb gewoon geen trek :') en dan ben ik ook nog eens ongesteld 8)7

O: 2 rijstewafels met kaas
T 2 crackers, 1 met jam en 1 met kaas
L: broodje met komkommersalade
Straks fruit...
Vanavond pizza al zal die wel niet helemaal op gaan

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2012 14:06:48 ]
pi_120459484
Ook een lijstje:

O: 2 volkorenboterhammen, 1x smeerkaas, 1x oude kaas
T: eiwitshake
L: meergranenbroodje met tomaat en mozzarella, 1 kop cup-a-soup
T: sinaasappel
D: 3 röstirondjes, overgebleven witte bonen en half potje verwenfruit (rabarber met frambozen), kipfilet

S: krachttraining en traplopen (8 hoog) :P

*Gaat weer hard door met studeren
  Licht Ontvlambaar dinsdag 18 december 2012 @ 14:58:41 #41
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120460562
*rem zoekt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:05:53 #42
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120460816
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:58 schreef Sjeen het volgende:
*rem zoekt...
*vangt Sjeen... STOP*

Hier een appel en een chocoblokje tussendoor :D
pi_120463382
Wooow ik dacht altijd dat mozzarella een soort van weinig calorieën bevat, maar ik zie nou dat dat helemaal niet zo is :o

Jammer, ik vind het zo lekker :P
pi_120463402
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:58 schreef Sjeen het volgende:
*rem zoekt...
Bind je handen vast! :P
pi_120469325
quote:

[..]

Zo beter?

[ afbeelding ]

Iets betere kleuren:

[ afbeelding ]

JA! *O*
Ja doei.
pi_120472039
quote:
Running, not weights, burns fat
Published December 17, 2012

If you want to burn fat, it's better to hit the treadmill than the weight room, a new study suggests.
The results show aerobic workouts are better than resistance training for reducing fat mass.
And a workout that combines the two activities — lifting weights in addition to running — is no better at burning fat than running alone, the researchers said.

The findings contradict the idea that resistance training can help with weight and fat loss by improving metabolism, the researchers said.

But the findings don't mean that resistance training is not useful. The study found that resistance training was better at increasing lean body mass than aerobic training alone. And for older adults who are experiencing muscle loss, resistance training is beneficial, the researchers said.
But for young, healthy adults who want to lose weight, aerobic training may be the way to go.
Lees verder op: http://www.foxnews.com/he(...)t-weights-burns-fat/
(heb niet alles geciteerd)
pi_120472951
quote:

[..]

Zo beter?

[ afbeelding ]

Iets betere kleuren:

[ afbeelding ]

Ik vind dit veeeeeeeeeeel leuker staan! Maar ik ben ook bevooroordeeld hoor, omdat dit veel meer iets is wat ik zelf leuk vind om te dragen, maar dit staat je super :Y
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:10:18 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120474094
Weet je wat het suffe is... Toen ik nog 10kg lichter woog had ik echt een platte buik (het meeste overgewicht zat altijd op mijn heupen en benen toen) en dan nog voelde ik me niet happy in die strakke dingen, vanwege die zadeltassen zeg maar. :D
En nu ben ik mezelf juist heel erg bewust van die niet zo platte buik. :')

Maar ik ben iig al zo blij dat ik weer jurkjes aan durf. :Y Iig in de winter dan. ;) En voor de zomer ga ik er gewoon voor zorgen dat er nog meer gewicht af is. :Y
En ik heb een goed doel, heb vanmiddag samen met een aantal collega's een reservering gedaan voor twee dwgen in een heerlijk resort in Indonesia na ons congress in Singapore dit jaar. Toch maar even flink mijn best gaan doen om voor die tijd nog flink wat af te vallen. :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zie, ik wist wel dat er een reden was waarom ik mezelf beloofd heb nooit meer naar een sportschool te gaan! *O*

Vanmiddag ook weer een heerlijk rondje Haagsche bos gedaan. :Y
pi_120474322
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:10 schreef Brighteyes het volgende:
Weet je wat het suffe is... Toen ik nog 10kg lichter woog had ik echt een platte buik
En nu niet meer. It is what it is. Jurkje staat je nog steeds super ^O^
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:15:22 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120474452
Weet je... Je hebt gelijk ook! :D :o

Plus... Goen rookte ik nog en was hardlopen een woord dat niet in de boeken voorkwam, evenals gezond eten...
Dus ik ben nu ook nog eens een flink stuk gezonder en fitter dan toen. En dat is zeker heel veel waard. :Y
pi_120474575
Dat.

SPOILER
pi_120478118
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Met veel spiermassa verbrand je wel meer calorieën in rust.
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:25:50 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120479782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat.

SPOILER
*;
  Licht Ontvlambaar dinsdag 18 december 2012 @ 22:12:07 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120483730
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat.

SPOILER
Ja dat :Y

Echt BE, gewoon echt!
pi_120484936
Ik wilde even reageren op het filmpje dat is gepost op de eerste pagina. Uit jullie reacties valt op te maken dat jullie het helemaal met haar eens zijn. Ik heb er zelf nogal gemixte gevoelens over.

Obesitas is tegenwoordig een groter probleem dan ondervoeding. Met name in Amerika is het daarom goed om een soort van kruistocht tegen overgewicht te voeren. Nu is de mevrouw zo op het eerste gezicht maar een klein beetje te zwaar, toch kan ze de publiciteit misschien goed gebruiken om iets goed te doen voor de samenleving en haarzelf. Ze is een rolmodel die honderdduizenden (huis)vrouwen kan inspireren tot afvallen, maar zich er nu bij neerlegt omdat ze zich wel op haar gemak voelt. Maar als je die lijn volgt zullen onze kinderen zich ook op hun gemak gaan voelen met een BMI van 30+, wat duidelijk ongezond is.

Overigens vind ik het enorm goed dat dit topic er is en wens ik jullie veel succes met het behalen van jullie doelen. Hopelijk wordt dit bericht niet als erg negatief ervaren maar laat het zien dat 1. het een probleem is en 2. er ook zeker iets aan te doen valt!
pi_120485388
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:29 schreef Elysee het volgende:
Ik wilde even reageren op het filmpje dat is gepost op de eerste pagina. Uit jullie reacties valt op te maken dat jullie het helemaal met haar eens zijn. Ik heb er zelf nogal gemixte gevoelens over.

Obesitas is tegenwoordig een groter probleem dan ondervoeding. Met name in Amerika is het daarom goed om een soort van kruistocht tegen overgewicht te voeren. Nu is de mevrouw zo op het eerste gezicht maar een klein beetje te zwaar, toch kan ze de publiciteit misschien goed gebruiken om iets goed te doen voor de samenleving en haarzelf. Ze is een rolmodel die honderdduizenden (huis)vrouwen kan inspireren tot afvallen, maar zich er nu bij neerlegt omdat ze zich wel op haar gemak voelt. Maar als je die lijn volgt zullen onze kinderen zich ook op hun gemak gaan voelen met een BMI van 30+, wat duidelijk ongezond is.

Overigens vind ik het enorm goed dat dit topic er is en wens ik jullie veel succes met het behalen van jullie doelen. Hopelijk wordt dit bericht niet als erg negatief ervaren maar laat het zien dat 1. het een probleem is en 2. er ook zeker iets aan te doen valt!
ik vind het raar dat dit probleem zo in de belangstelling staat en dat mensen denken dat ze daardoor ook maar commentaar mogen hebben op je levensstijl en zo (of de vooroordelen die ze daarvan hebben dan, want het zijn nooit de mensen die je kennen die dat doen)

ik heb geen cijfers bij de hand, maar ik gok dat meer mensen roken en drinken dan overgewicht hebben
ook zou je dan extreme sporten als hobbies kunnen 'aanvallen'
ook allemaal dingen die zorgen voor hoge ziektekosten en zo
want ik neem aan dat het daar om gaat, en niet of iemand sterft of niet want dat lijkt me voor alsnog nog steeds een keus die vrij is per persoon

verder zijn er genoeg onderzoeken die aantonen dat mensen met een gezond bmi ongezonder kunnen zijn (en regelmatig zijn) dan mensen met een ongezond bmi
maar dat is niet bekend of een minder groot probleem of zo want daar hoor je niemand over?
en dat soort onderzoeken zijn ook nooit bekend bij mensen die wel mensen dat ze commentaar mogen leveren

daarnaast is het belerend en ook wel kleinerend dat er gedaan word alsof mensen die dik zijn zelf al deze dingen niet weten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120486085
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:35 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik vind het raar dat dit probleem zo in de belangstelling staat en dat mensen denken dat ze daardoor ook maar commentaar mogen hebben op je levensstijl en zo (of de vooroordelen die ze daarvan hebben dan, want het zijn nooit de mensen die je kennen die dat doen)

ik heb geen cijfers bij de hand, maar ik gok dat meer mensen roken en drinken dan overgewicht hebben
ook zou je dan extreme sporten als hobbies kunnen 'aanvallen'
ook allemaal dingen die zorgen voor hoge ziektekosten en zo
want ik neem aan dat het daar om gaat, en niet of iemand sterft of niet want dat lijkt me voor alsnog nog steeds een keus die vrij is per persoon

verder zijn er genoeg onderzoeken die aantonen dat mensen met een gezond bmi ongezonder kunnen zijn (en regelmatig zijn) dan mensen met een ongezond bmi
maar dat is niet bekend of een minder groot probleem of zo want daar hoor je niemand over?
en dat soort onderzoeken zijn ook nooit bekend bij mensen die wel mensen dat ze commentaar mogen leveren

daarnaast is het belerend en ook wel kleinerend dat er gedaan word alsof mensen die dik zijn zelf al deze dingen niet weten
Voor het grootste deel ben ik het wel met je eens. Wat betreft je punt dat er steeds meer bemoeienis is van buitenstaanders; ik denk dat publieke figuren tegenwoordig veel meer soorten mail krijgen die vaak velen malen erger zijn dan deze mail. Althans, erger in de zin van veel schelden en bedreigingen. Wat in deze mail waarschijnlijk zo'n impact maakt is de goede formulering en het duidelijke en directe statement. Dan ga je het toch wel erg serieus nemen.

En inderdaad. Roken en veel drinken is ook erg slecht. Maar bedenk dat er hiervoor al wetten zijn (min of meer) en dat hier al heel veel programma's voor bestaan om dit terug te dringen. Verder is er niet aan iemand te zien of hij rookt (bij veel drinken vaak wel) dus kun je daar moeilijker iets over aanmerken.
Overigens maakt de overheid winst op rokers (door vroege sterfte).

Ik denk dat heel veel mensen met overgewicht inderdaad weten dat ze obees zijn, maar in heel veel gevallen wordt er niets of weinig aan gedaan. Hoewel het vaak als negatieve kritiek wordt opgevat kan een constatering en mogelijk zelfs motivering op zijn plaats zijn. Ik weet ook dat ik zelf ongezond leef, maar lijk het zelf niet zo belangrijk te vinden voor mijzelf. Als familie en vrienden er (bezorgd) op wijzen heeft dat wel nut. Het feit dat obesitas een erg negatief beeld heeft maakt het alleen zo vervelend, terwijl het vaak goed bedoeld is.
pi_120486512
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:46 schreef Elysee het volgende:

[..]

Voor het grootste deel ben ik het wel met je eens. Wat betreft je punt dat er steeds meer bemoeienis is van buitenstaanders; ik denk dat publieke figuren tegenwoordig veel meer soorten mail krijgen die vaak velen malen erger zijn dan deze mail. Althans, erger in de zin van veel schelden en bedreigingen. Wat in deze mail waarschijnlijk zo'n impact maakt is de goede formulering en het duidelijke en directe statement. Dan ga je het toch wel erg serieus nemen.
ik heb het niet over publieke figuren
in mijn ervaring gebeurt dit bij de gemiddelde persoon met overgewicht ook
er is altijd wel een collega (of iets dergelijks) die meent dat hij/zij jou wel even the obvious mag gaan staten
en ja dat gaat dan ook altijd heel netjes, maar netjes is het niet echt
ik ga toch ook niet buiten tussen de rokers staan verklaren wat voor schade het kan aanrichten?
quote:
En inderdaad. Roken en veel drinken is ook erg slecht. Maar bedenk dat er hiervoor al wetten zijn (min of meer) en dat hier al heel veel programma's voor bestaan om dit terug te dringen. Verder is er niet aan iemand te zien of hij rookt (bij veel drinken vaak wel) dus kun je daar moeilijker iets over aanmerken.
Overigens maakt de overheid winst op rokers (door vroege sterfte).
nee de overheid maakt winst door accijns op sigaretten
prima, zeg maar accijns op producten die ongezond zijn
richt er maar een politieke partij voor op
maar hier mensen de les komen lezen is wel erg arrogant
met zo'n accijns geef je mensen ook nog gewoon de keus om zelf hun leven in te richten zoals ze willen, een recht dat we volgens mij nog steeds hebben
quote:
Ik denk dat heel veel mensen met overgewicht inderdaad weten dat ze obees zijn, maar in heel veel gevallen wordt er niets of weinig aan gedaan. Hoewel het vaak als negatieve kritiek wordt opgevat kan een constatering en mogelijk zelfs motivering op zijn plaats zijn. Ik weet ook dat ik zelf ongezond leef, maar lijk het zelf niet zo belangrijk te vinden voor mijzelf. Als familie en vrienden er (bezorgd) op wijzen heeft dat wel nut. Het feit dat obesitas een erg negatief beeld heeft maakt het alleen zo vervelend, terwijl het vaak goed bedoeld is.
Als mensen er niets aan doen dan is dat toch hun keus? wat maakt het jou uit?
als je je echt zo'n zorgen maakt om de economie ga dan lobbyen voor hogere ziektekosten premies of een vettax

ik kan me niet voorstellen dat iemand hier zit te wachten op jou 'motivering' of van een eerder genoemde irritante collega of zo
vrienden en familie is anders vind ik maar volgens mij ben jij geen van beide
en die man was ook geen van beide van die presentatrice
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120487245
Het lijkt er een beetje op dat je geagiteerd bent. Maar hopelijk is het wel duidelijk dat ik niemand kwaad wil doen.
Ik ben het inderdaad met je eens dat het heel normaal is om iets te vinden/zeggen over iemand ander zijn of haar gewicht en dat dit misschien niet zo zou moeten zijn. Maar het is eigenlijk wel een groot probleem dat wel bespreekbaar moet zijn.
En als mensen er inderdaad niets aan doen is het inderdaad hun keuze. Maar het maakt wel degelijk uit. Als de mens per generatie 10 kg zwaarder wordt dan is dat een slecht gegeven, dat kan niemand negeren.
In Nederland hebben we bijvoorbeeld de leerplicht, zodat je de mensen die het liefst nooit naar de middelbare school zouden gaan 'dwingt' om toch nog even door te leren en zo hun kennis te vergroten. Wanneer dit niet zou gebeuren en je de individuele keuze zou respecteren zal er misschien wel een groep ontstaan met een enorme achterstand op dit gebied wat leidt tot meer criminaliteit en dergelijke. Nu gaat dat laatste niet op voor obesitas, maar ik weet zeker dat er in de toekomst veel problemen door gaan ontstaan en dat er dus wel iets aan moet worden gedaan.

Anyway, ik merk dat ik afdwaal. Ik meen serieus dat ik het hartstikke goed vind dat jullie hiermee zijn begonnen. Succes!
pi_120488026
Geen aggitatie maar verbazing
ik zie echt niet waarom overgewicht zo anders is dan andere bedreigingen voor de volksgezondheid en waarom het publiek domein is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120488525
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 23:19 schreef rhubarbje het volgende:
Geen aggitatie maar verbazing
ik zie echt niet waarom overgewicht zo anders is dan andere bedreigingen voor de volksgezondheid en waarom het publiek domein is
Verkeerd begrepen dan, van mijn kant
Het probleem van obesitas zit hem in de omvang (niet grappig bedoeld). In 2010 had 60% van de mannen en 44% van de vrouwen overgewicht (BMI 25+). In Nederland is het al erg, maar in Amerika is het al helemaal treurig en met name het hele westen is er slecht aan toe. Zelfs een aantal Afrikaanse landen heeft nu al enorme obesitas problemen.
pi_120488866
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 23:28 schreef Elysee het volgende:

[..]

Verkeerd begrepen dan, van mijn kant
Het probleem van obesitas zit hem in de omvang (niet grappig bedoeld). In 2010 had 60% van de mannen en 44% van de vrouwen overgewicht (BMI 25+). In Nederland is het al erg, maar in Amerika is het al helemaal treurig en met name het hele westen is er slecht aan toe. Zelfs een aantal Afrikaanse landen heeft nu al enorme obesitas problemen.
ik ben wel klaar met de discussie
als je mijn posts terug leest kun je daar prima uithalen waarom die cijfers niets zeggen

en ik begrijp je niet verkeerd... jij denkt dat je hier de les kunt komen lezen over overgewicht dus maak je zelf onderdeel uit van de cultuur die ik hekel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120495449
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:52 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik heb het niet over publieke figuren
in mijn ervaring gebeurt dit bij de gemiddelde persoon met overgewicht ook
er is altijd wel een collega (of iets dergelijks) die meent dat hij/zij jou wel even the obvious mag gaan staten
en ja dat gaat dan ook altijd heel netjes, maar netjes is het niet echt
ik ga toch ook niet buiten tussen de rokers staan verklaren wat voor schade het kan aanrichten?

[..]

nee de overheid maakt winst door accijns op sigaretten
prima, zeg maar accijns op producten die ongezond zijn
richt er maar een politieke partij voor op
maar hier mensen de les komen lezen is wel erg arrogant
met zo'n accijns geef je mensen ook nog gewoon de keus om zelf hun leven in te richten zoals ze willen, een recht dat we volgens mij nog steeds hebben

[..]

Als mensen er niets aan doen dan is dat toch hun keus? wat maakt het jou uit?
als je je echt zo'n zorgen maakt om de economie ga dan lobbyen voor hogere ziektekosten premies of een vettax

ik kan me niet voorstellen dat iemand hier zit te wachten op jou 'motivering' of van een eerder genoemde irritante collega of zo
vrienden en familie is anders vind ik maar volgens mij ben jij geen van beide
en die man was ook geen van beide van die presentatrice
Rokers zijn voor hun weerzinwekkende en razend ongezond gewoonte naar buiten verbannen, zoals je zelf wel zegt maar blijkbaar niet opmerkt.
Voor drinken kan je uit de auto gehaald worden en in pijpjes moeten blazen (en doe je het op tv zal je commentaar krijgen).

Obesitas is wel degelijk ook een probleem van anderen. Net als roken. Vruchtbaarheid, het effect op (ongeboren en geboren) kinderen, de maatregelen in de publieke ruimte (150 kg op een busstoeltje is toch anders, zeker als je ernaast zit).

Persoonlijk vind ik niet dat moet worden aangepakt middels accijns of vettax. Maar dat er best wat van gezegd mag worden, net als van rokers (die natuurlijk heel vaak worden aangesproken of ze niet al bijna stoppen) en drinkaards (die ook commentaar krijgen) en gevaarlijke sporters.
En zeker als ze op tv zijn. En die weermevrouw neemt de kritiek niet serieus want hij kent haar helemaal niet, maar de steunbetuigingen van al die mensen die ze nooit zal leren kennen, wel. Apart.
En een beleefd briefje komt misschien wel harder aan, maar ook dan vind ik een beleefd briefje beter dan een scheldkannonade.
pi_120495578
Jeetje mina zeg.
Iemand nog iets positiefs te melden?
  woensdag 19 december 2012 @ 06:49:46 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120495591
Er is een nieuwe dag? *O*

[ Bericht 63% gewijzigd door BE op 19-12-2012 07:02:35 ]
pi_120495830
Ik vind ook niet dat de "obesitas-epidemie" genegeerd moet worden, maar ik vind het verkeerd om je spotlight op 1 persoon te richten. Daar bereik je geen reet mee, behalve dat iemand zich ontzettend rot gaat voelen en (waarschijnlijk) nog een extra kerstkransje in haar gezicht duwt.
pi_120495842
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 06:49 schreef Brighteyes het volgende:
Das beter!!
pi_120495914
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 07:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind ook niet dat de "obesitas-epidemie" genegeerd moet worden, maar ik vind het verkeerd om je spotlight op 1 persoon te richten. Daar bereik je geen reet mee, behalve dat iemand zich ontzettend rot gaat voelen en (waarschijnlijk) nog een extra kerstkransje in haar gezicht duwt.
De spotlight zette ze er natuurlijk zelf op. want het was naar haar gestuurd, dat mailtje, niet online gezet op een forum of op de site van het tv-kanaal :+
Ja doei.
pi_120495933
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 07:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

De spotlight zette ze er natuurlijk zelf op. want het was naar haar gestuurd, dat mailtje, niet online gezet op een forum of op de site van het tv-kanaal :+
Ik bedoelde "singled out" maar ik kon daar geen passendere vertaling (buhuhuhu spotlight is nl zo lekker Nederlands buhuhhu) voor vinden...
  Licht Ontvlambaar woensdag 19 december 2012 @ 08:25:51 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120496380
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 06:49 schreef Brighteyes het volgende:
ongelofelijk overigens hoe simpel regelmatig eten en niet snaaien kan zijn... Waarom sluipt het er dan toch steeds weer in :?
pi_120497159
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:04 schreef BananaPancake het volgende:

Met veel spiermassa verbrand je wel meer calorieën in rust.
quote:
While some studies suggest resistance training can improve metabolic rate, and thus allow people to burn more calories, the new results do not suggest this. Regardless of participants' metabolic rate, they did not lose more weight or fat mass with resistance training.

Read more: http://www.foxnews.com/he(...)s-fat/#ixzz2FU4kBPht
(niet echt een conclusie uit te trekken op het moment, een meta-analyse is misschien handig hier)
  woensdag 19 december 2012 @ 11:30:14 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120501178
Zometeen kerstlunch. Heb er zin in! Gezelligheid, alle 150 collega's bij elkaar, lekker lactosevrij (als het goed is...) eten en even niet aan het werk denken. Ik ga gewoon lekker eten, maar ben afhankelijk van het aanbod zometeen. Ik ga in ieder geval niet veel meer eten dan gewoonlijk, maar mag wel iets lekkers meenemen om vanmiddag als tussendoortje te nemen. Ben benieuwd wat ik voorgeschoteld krijg...

Ik wilde me niet in de discussie mengen en heb een hekel aan mensen die betuttelend gaan zitten doen tov dikke mensen, maar kon het toch niet laten:

SPOILER
Helemaal iets anders btw: Ik zag op tv een reportage over een model dat continu een bmi van 16-17 had, zij had door haar beperkte voedingsinname botten die zo broos waren als die van een 80-jarige... Ik weet ook zeker dat ik gezonder ben dat dat meiske :)
pi_120501312
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 11:30 schreef Tink89 het volgende:
Zometeen kerstlunch. Heb er zin in! Gezelligheid, alle 150 collega's bij elkaar, lekker lactosevrij (als het goed is...) eten en even niet aan het werk denken. Ik ga gewoon lekker eten, maar ben afhankelijk van het aanbod zometeen. Ik ga in ieder geval niet veel meer eten dan gewoonlijk, maar mag wel iets lekkers meenemen om vanmiddag als tussendoortje te nemen. Ben benieuwd wat ik voorgeschoteld krijg...

Ik wilde me niet in de discussie mengen en heb een hekel aan mensen die betuttelend gaan zitten doen tov dikke mensen, maar kon het toch niet laten:

SPOILER
Helemaal iets anders btw: Ik zag op tv een reportage over een model dat continu een bmi van 16-17 had, zij had door haar beperkte voedingsinname botten die zo broos waren als die van een 80-jarige... Ik weet ook zeker dat ik gezonder ben dat dat meiske :)
ik bedoel precies wat jij in je spoiler zegt! :Y O+
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120501829
Wij doen op het werk aan een nieuwjaarsontbijtje, niet aan een kerstlunch oid. Maar veel plezier, Tink! Ben benieuwd wat je neemt en wat er is.

Ik heb net een boterham met avocado gehad. Wat is dat toch lekker zeg :9

En ik ben vanmorgen om 8:30 gaan hardlopen. Wat een waardeloos tijdstip zeg. De hele wijk was de hond aan het uitlaten leek het wel. Daar heb je 's avonds nooit last van en 's morgens héél vroeg ook niet.
pi_120502131
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[..]

(niet echt een conclusie uit te trekken op het moment, een meta-analyse is misschien handig hier)
Ja maar, zoals ik het nu lees hebben ze het hier over ´tijdens de training zelf´..
  woensdag 19 december 2012 @ 12:36:34 #76
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_120503182
Goh Isabeau, dat onderzoek doet alles wat ik dacht te weten over bewegen en krachttraining teniet. Maarja, erg goed duiden kan ik het niet. Volgens mij kun je niet ontkennen dat je er gestroomlijnder uitziet door krachttraining. Maar goed, dat zeggen de onderzoekers ook niet, het gaat om vetverbranding.
Toch maar weer eens mijn hardloopschoenen uit de kast halen!
pi_120503286
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:36 schreef Aventura het volgende:
Goh Isabeau, dat onderzoek doet alles wat ik dacht te weten over bewegen en krachttraining teniet. Maarja, erg goed duiden kan ik het niet. Volgens mij kun je niet ontkennen dat je er gestroomlijnder uitziet door krachttraining. Maar goed, dat zeggen de onderzoekers ook niet, het gaat om vetverbranding.
Toch maar weer eens mijn hardloopschoenen uit de kast halen!
Oh, maar je moet nooit op maar 1 onderzoek afgaan natuurlijk! :o Daarom had ik het ook over het doen van een meta-analyse. Er is namelijk ook genoeg onderzoek wat het tegendeel beweert.

Er is ook (ook volgens dat onderzoek) niets mis met krachttraining, maar als je weinig tijd hebt en moet kiezen en je wilt vooral vet verbranden dan is hardlopen een betere weg volgens dit onderzoek. Maar eigenlijk wist je dat ook wel! Want op de vraag 'hoe krijg je mooie buikspieren' lees je vaak het antwoord: cardiotraining. Omdat je voor mooie buikspieren eerst die vetlaag weg moet krijgen natuurlijk. En ja, van krachttraining krijg je wel een mooier figuur dan zonder :Y
pi_120505627
Ik heb sinds kort een weegschaal, best motiverend om dat ding per dag gemiddeld zo'n 200 gram minder aan te zien geven :Y
  woensdag 19 december 2012 @ 14:17:42 #79
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120506903
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, maar je moet nooit op maar 1 onderzoek afgaan natuurlijk! :o Daarom had ik het ook over het doen van een meta-analyse. Er is namelijk ook genoeg onderzoek wat het tegendeel beweert.

Er is ook (ook volgens dat onderzoek) niets mis met krachttraining, maar als je weinig tijd hebt en moet kiezen en je wilt vooral vet verbranden dan is hardlopen een betere weg volgens dit onderzoek. Maar eigenlijk wist je dat ook wel! Want op de vraag 'hoe krijg je mooie buikspieren' lees je vaak het antwoord: cardiotraining. Omdat je voor mooie buikspieren eerst die vetlaag weg moet krijgen natuurlijk. En ja, van krachttraining krijg je wel een mooier figuur dan zonder :Y
toch hier ook maar gaan rennen naast krachttraining. Alhoewel ik dat verdomd moeilijk vind. Ik ben vorig jaar eens heel sportief begonnen, maar ik hou het gewoonweg niet vol, ik ren ook heel raar voor mijn gevoel en als je met ziet rennen lijkt het net gewoon loop alleen dan iets harder of zo :D

Pff ik merk dat ik trouwens op vrije dagen als ik alleen ben, het heel moeilijk vind om te eten. Ik moet mezelf echt dwingen om te eten.

@tink jij verwoord het precies hoe ik er over denk. Als ''dikkie'' moet je constant verantwoorden. Ik heb ooit eens een collega gehad die tegen mij riep; zou je dat wel doen?? toen ik een mars nam. En dan echt vol afschuw. Terwijl ik toen heel bewust er voor had gezorgd die hele week dat ik die mars kon en mocht eten. Maar dat mijn slanke collega er dan 2 eet was niet raar.
pi_120509273
BE *O* Wauw!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 december 2012 @ 16:24:10 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120512190
Lunch is best goed gegaan!

Als 'voor' twee asperges met een plakje ham, een plakje gerookte zalm, een glutenvrij minibroodje, veel sla en komkommer, 3 plakjes rosbief en wat tapenade en olijven.
Als 'hoofd' een stuk of vijf gestoomde krieltjes, twee stukjes kipfilet (samen ongeveer 1/2 filet) en twee flinke scheppen geroerbakte groente... broccoli, bloemkool, peultjes, ui, enz. en nog een flinke schep asperges met twee plakjes ham.
Als 'na' een chocoladesojatoetje en een bord met appel en twee stukjes verse ananas.

Vanavond eet ik heel eenvoudig een tosti ofzo, ik beschouw m'n lunch als de hoofdmaaltijd van vandaag...

Xx
pi_120519603
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:17 schreef droomvrouwtje het volgende:

@tink jij verwoord het precies hoe ik er over denk. Als ''dikkie'' moet je constant verantwoorden. Ik heb ooit eens een collega gehad die tegen mij riep; zou je dat wel doen?? toen ik een mars nam. En dan echt vol afschuw. Terwijl ik toen heel bewust er voor had gezorgd die hele week dat ik die mars kon en mocht eten. Maar dat mijn slanke collega er dan 2 eet was niet raar.
dat zeg ik ook tegen een rokende collega.. of een collega die NET dat ene drankje teveel neemt..

*steekt een kerstkransje in d'r hoofd * :D

lijstje voor vandaag:
O: kwark met vruchtenjam
L: 3 oesters, een broodje garnalen en 2 glaasjes witte wijn
D: 5 visticks en salade
*kerstkransje* :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  woensdag 19 december 2012 @ 19:44:20 #83
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120519891
whehehe, nou ik niet hoor. Nou ja, alleen tegen mijn man doe ik zo LOL :D
  donderdag 20 december 2012 @ 17:11:26 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120557390
Ik ook niet hoor... alsof die mensen zelf niet weten wat goed voor ze is...

Enne, Barretje, da's wel een heel summier lijstje, toch?
  vrijdag 21 december 2012 @ 09:31:11 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120587785
Zo, nog een half dagje thuiswerken en dan is het toch echt vakantie :D

Tot over twee weken!
pi_120588394
Ooh ik wil ook vakantie!
Ik heb alleen de Kerstdagen vrij :( Bleugh!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_120588510
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:31 schreef Tink89 het volgende:
Zo, nog een half dagje thuiswerken en dan is het toch echt vakantie :D

Tot over twee weken!
Oh lekker! Ik heb dit jaar na vandaag alleen nog nachtdiensten (4 stuks...).
pi_120588653
Ik ben de komende 2 weken ook zo goed als vrij (2 korte dagen naar werk).

Op zich lekker natuurlijk, maar wel een stuk moeilijker om netjes te blijven doen qua eten.
Nu is dit toch al geen ideale periode om af te vallen; stabiel blijven is al heel wat :@

Vanaf 1/1 weer fris aan de gang!
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_120589623
Lijstje voor vandaag:

Brunch: 4 boterhammen met gerookte kip, tomaat, mostermayo en ontbijtspek
Tussendoor: 1 boterham met sandwichspread, fruitsalade van aardbei, appel, mango
Diner: preitaart met geitenkaas en zongedroogde tomaat

Ik heb net avocado's gehaald, maar wat is nou lekker om hiermee te doen?
Sara
Merel
Ukje
pi_120590473
Whoehoe beweging op de schaal en weer aan de goede kant van het evil tiental

helaas nog niet terug op wat het was maar dat scheelt nog maar een kilotje
hopelijk krijg ik die er nog af voor kerst
dat zou wel goed voelen

wie doet er trouwens aan fitness in zo'n stomme sportschool?
wat doe je dan precies? cardio of gewichten of een combi en hoe dan?

ik hoor zoveel verschillende geluiden over wat nou het beste is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120590672
Sportscholen zijn heul niet stom ;) Ik vond het alleen veel te duur worden. Maar ik had 2 trainingsschema's waarbij ik beide keren zowel cardio als krachttraining deed. En dan voor de lol ook tussendoor nog groepslessen.
pi_120591529
ja ik vind zo individueel sporten wel echt saai en dus stom
maar voor groepslessen heb ik nog veel te weinig conditie

ik doe nu vaak de helft cardio en de helft gewichtjes maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat nou goed is om het beste resultaat te krijgen, vandaar

misschien toch eens aan die knappe sportschoolman vragen :9
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 21 december 2012 @ 11:43:28 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120591573
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:42 schreef rhubarbje het volgende:
ja ik vind zo individueel sporten wel echt saai en dus stom
maar voor groepslessen heb ik nog veel te weinig conditie

ik doe nu vaak de helft cardio en de helft gewichtjes maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat nou goed is om het beste resultaat te krijgen, vandaar

misschien toch eens aan die knappe sportschoolman vragen :9
Wel verstandig ja, die weten vaak het meest van trainingsschema's en wat er past bij jouw doelen en probleemgebieden :)
pi_120591796
Alles is een probleemgebied :')
ownee mijn tieten niet maar de rest allemaal wel :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120592688
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:50 schreef rhubarbje het volgende:
Alles is een probleemgebied :')
ownee mijn tieten niet maar de rest allemaal wel :')
Als je genoeg afvalt worden je tieten vanzelf ook een probleemgebied O-)
En ja, gewoon om begeleiding vragen! Dan maken ze wel een schema voor je.
En dat kan je dan natuurlijk altijd weer aanpassen als het te makkelijk of te moeilijk gaat ;)
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:21:02 #96
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120594754
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y Helaas wel ja... Na 33 kilo zijn ze niet echt meer zoals vroeger.
pi_120595330
ssst dames dat wil ik helemaal nog niet horen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120595347
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb dat nu al :')
pi_120598630
Toch een mooi onderwerp (of moet dat meervoud zijn) dat gelukkig regelmatig terugkomt.
It was delicious.
pi_120605077
tetten genoeg in dit topic :P zijn er ook typische mannenkwaaltjes bij het afvallen dan??

lijstje voor vandaag :
O: 2 bth met oude kaas
L: tomatensoep met ballen, crositini, halve baguette met carpaccio
t: banaan
d: uit eten! *O*

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_120605437
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:57 schreef Barretje80 het volgende:
tetten genoeg in dit topic :P zijn er ook typische mannenkwaaltjes bij het afvallen dan??
Euh, die zitten grofweg in dezelfde regio, al heb ik nog mazzel geloof ik.

Buik blijft het ergst, maar dat is niet alleen voor mannen.

quote:
lijstje voor vandaag :
d: uit eten! *O*
Same here!

Kinderen eten nu patat terwijl ik aan de komkommer zit :')
Uit eten is pas om 20u.
It was delicious.
pi_120605491
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:09 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Euh, die zitten grofweg in dezelfde regio, al heb ik nog mazzel geloof ik.

Buik blijft het ergst, maar dat is niet alleen voor mannen.

[..]

Same here!

Kinderen eten nu patat terwijl ik aan de komkommer zit :')
Uit eten is pas om 20u.
heu! gaan we samen uit eten? dat van mij begint ook om 20.00 :P

pi_120605572
ik ben heel braaf oefeningen aan het doen voor de tv ipv lam voor de tv zitten :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120605981
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:10 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

heu! gaan we samen uit eten? dat van mij begint ook om 20.00 :P
Nee, tenzij je spontaan veranderd bent in een slanke vent :P

Je gaat vanuit Rijswijk vast ook niet in Amsterdam eten.
It was delicious.
pi_120606065
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:26 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Nee, tenzij je spontaan veranderd bent in een slanke vent :P

Je gaat vanuit Rijswijk vast ook niet in Amsterdam eten.
neuh.. maar mijn gasten zonder kinderen komen wel vanuit amsterdam in den haag eten :D

pi_120606179
Toch jammer ;)

Eet smakelijk alvast!

Mijn maag rammelt en rommelt nog even demonstratief om te laten weten dat 'ie 20u wel erg laat vindt.
It was delicious.
pi_120613692
hoe dieettechnisch zijn mandarijntjes?? Ik heb een nieuwe tijdelijke verslaving....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_120614379
fruitsuikers, maar beter een net mandarijnen dan een zak chips!
Ja doei.
pi_120614503
das zeker waar...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_120710688
Zo, een heel weekend lang is er niet gepost in dit topic. En dat in een periode waarin het lekkere en meestal foute eten om je oren vliegt. Of juist daarom?

Mijn etentje vrijdag was even fout als zalig. Net ervoor had ik van iemand - lief, maar niet tactisch - een flinke doos Merci chocola gekregen. Die is die avond meteen verdwenen :@
Daarna de draad weer goed opgepakt. Nu kijken hoe de komende dagen gaan.

Lilyslim heeft het ook druk, de site hangt aan alle kanten. Kan ik eindelijk weer eens een goede score noteren, lukt het bijna niet :( :P
It was delicious.
  maandag 24 december 2012 @ 11:37:43 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120711541
Zolang je de draad weer op pakt is er weinig aan de hand Sometimes!

Hier gaat het eig. ook best ok. Niet helemaal binnen de lijntjes, maar ik ben toch mijn stuiter naar boven weer te boven en ben dus sinds 5 dec 3kg afgevallen. Da's best heel netjes toch? *)
Nu proberen om me tijdens kerst echt een beetje in te houden. Hoewel het zaterdag met visitie toch best even mis ging. Eentje gaat nog steeds niet goed. -O-

Vanmorgen al hard gelopen. Woensdag nog een les en dan ga ik zaterdag voor het eerst en keer 10km hardlopen. :o ik vind het gewoon serieus helemaal spannend! Geen wedstrijd of georganiseerde loop hoor, gewoon op mezelf, maar toch... :D
pi_120711617
Ik heb er nu al 4 kerstkilo aanzitten :@

Ze lijken allemaal net boven mij broekband uit te blubberen :'(
  maandag 24 december 2012 @ 13:17:52 #113
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120715167
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 11:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb er nu al 4 kerstkilo aanzitten :@

Ze lijken allemaal net boven mij broekband uit te blubberen :'(
Dan is er meer DancingPhoebe om van te houden :*
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_120715239
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 13:17 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Dan is er meer DancingPhoebe om van te houden :*
Gihihihihih *flobberflobberflobberflob*
  maandag 24 december 2012 @ 13:21:55 #115
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120715309
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:19 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Gihihihihih *flobberflobberflobberflob*
We sexen het er samen wel van af hihi
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  maandag 24 december 2012 @ 15:12:08 #116
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120719075
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 13:21 schreef ook_gek het volgende:

[..]

We sexen het er samen wel van af hihi
Too much information...

Hier gaat het ook goed. Net iets meer dan 500 gram boven mn atl en met kerst niks bijzonder slechts op het menu staan. Oud & nieuw en Parijs net daarvoor worden wrs een groter probleem, al hoort dat ook wel weer veel lopen en poetsen enzo bij.

Ben benieuwd wat de score op 1 januari is :)
  dinsdag 25 december 2012 @ 09:09:17 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120750690
Whiiiiiii! *O*
Gisteren eerste kerstdiner gehad en nu op een All Time Low! *O*
pi_120750828
:o

*O*
  dinsdag 25 december 2012 @ 14:08:17 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120756884
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 december 2012 09:09 schreef Brighteyes het volgende:
Whiiiiiii! *O*
Gisteren eerste kerstdiner gehad en nu op een All Time Low! *O*
*O* *O*
pi_120793101
:W zo de kerst zit er bijna op dus ik kom hier ook maar eens meeposten om mijn laatste afval-doel te gaan bereiken. Ik ben dit jaar al van 87 kilo naar inmiddels 75 kilo gegaan en wil graag naar 66 kilo; een gezond gewicht (bmi van 24.9 dan :+).
Nog even te gaan en ik merk wel dat het nu wel moeilijker aan het worden is, in het begin ging het zo snel...
  woensdag 26 december 2012 @ 20:44:12 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120793241
Netjes hoor! Succes met het tweede deel!
pi_120793948
quote:
17s.gif Op woensdag 26 december 2012 20:37 schreef douche-eendje het volgende:
:W zo de kerst zit er bijna op dus ik kom hier ook maar eens meeposten om mijn laatste afval-doel te gaan bereiken. Ik ben dit jaar al van 87 kilo naar inmiddels 75 kilo gegaan en wil graag naar 66 kilo; een gezond gewicht (bmi van 24.9 dan :+).
Nog even te gaan en ik merk wel dat het nu wel moeilijker aan het worden is, in het begin ging het zo snel...
Herkenbaar hoor.

Het eerste stuk gaat het heel snel. Daarna wordt het moeilijker.
Daar (bij je doel) blijven is dan weer de derde en grootste uitdaging.
It was delicious.
  donderdag 27 december 2012 @ 09:43:10 #123
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_120809039
mijn eerste deel gaat eigenlijk ook nooit makkelijk.. -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 27 december 2012 @ 10:03:38 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120809301
89 kilo de dag na kerst (en dag 1 van mijn menstruatie). Ik ben dik tevreden! *)

Kijken of het me nog lukt om het jaar af te sluiten met een bmi van net onder de dertig. Dat is nog een halve kilo ofzo. :D
pi_120809763
Nergens rekening mee gehouden en toch niet aangekomen met kerst :)
pi_120810378
Ik heb een beetje opgelet en ben ongeveer een kilo aangekomen
helaas zat ik voor de kerst weer een kilo boven mijn atl dus in totaal vind ik het toch wel 2 kilo

zo meteen maar meteen naar de sportschool
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120818189
Een beetje late reactie maar ik zag net dat filmpje. Die presentatrice vergelijkt dik zijn met huidskleur, homosexualiteit etc.. Ik vind dat eigenlijk best wel raar. Voor 95% van de dikkere mensen is het een (al dan niet bewuste) keuze. Ik veroordeel dikkere mensen niet, maar ga alsjeblieft niet doen alsof je er niks aan kan doen. En het is niet dat ik makkelijk praten heb, want ik was een paar jaar geleden ook behoorlijk te zwaar. Blijkbaar mag je niks ervan zeggen als iemand dik is omdat degene het niet fijn vindt om te horen. Soms is de waarheid hard... Mensen die ik af en toe zag zeiden ook dat ik wat dikker was en dat triggerde me uiteindelijk wel om er wat aan te gaan doen. En die mensen die toen kritisch waren, waren later positief.

[ Bericht 0% gewijzigd door the85mc op 27-12-2012 14:59:07 ]
pi_120818707
quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2012 09:43 schreef Barreltje het volgende:
mijn eerste deel gaat eigenlijk ook nooit makkelijk.. -O-
Hier ging het makkelijk door verhuisstress. En 3 hoog wonen zonder lift doet ook wonderen voor je kont :@
pi_120820894
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 14:45 schreef the85mc het volgende:
Een beetje late reactie maar ik zag net dat filmpje. Die presentatrice vergelijkt dik zijn met huidskleur, homosexualiteit etc.. Ik vind dat eigenlijk best wel raar. Voor 95% van de dikkere mensen is het een (al dan niet bewuste) keuze.
Dat is nog de vraag. Er is toevallig net een onderzoek gedaan dat indiceert dat obesitas niet anders is dan andere verslavingen. Dan klinkt het meer als ziekte dan als keuze.

Of je huidskleur en homoseksualiteit wil vergelijken met een ziekte is dan weer een heel andere vraag.
pi_120823097
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 15:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat is nog de vraag. Er is toevallig net een onderzoek gedaan dat indiceert dat obesitas niet anders is dan andere verslavingen. Dan klinkt het meer als ziekte dan als keuze.

Of je huidskleur en homoseksualiteit wil vergelijken met een ziekte is dan weer een heel andere vraag.
Binnen een verslaving heb je ook keuzes. Een alcoholist blijft een alcolist, omdat hersenen op alcohol reageren. Maar je bent in staat om he hersenen te deprogrammeren. Anders zou elke alcolist nog steeds drinken en elke anorexia patient dood gaan.

Ik ben ook dik geweest, maar ik ben ook al weer 11 jaar slank. Ik kies om niet toe te geven aan suiker en verkeerde vetten omdat ik weet hoe mijn hersenen reageren op die stoffen.
pi_120823251
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 15:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zou kunnen. Maar dan zou je ook verwachten dat mensen met eetverslaving ook gevoelig zijn voor andere verslavingen zoals alcohol, drugs, gokken etc. Als ze daar niet bovengemiddeld op scoren dan geloof ik dat verslavingsverhaal niet zo. En de scheidslijn tussen verslaving en gebrek aan wilskracht om niet toe te geven aan je verlangens lijkt me ook moeilijk om te meten.
Tsja, het liefst eet ik ook de hele dag door, maar dan ben ik ook zo weer 100 kg.. Ben ik dan afgekickt of heb ik nu meer wilskracht dan eerder? Ik denk het laatste.

Ik vind het geen goede zaak dat obesitas als 'normaal' wordt gezien en dat je daar niks aan kan doen. Misschien schop ik nu mensen voor hun schenen hier, maar dat is hoe ik erover denk.
Zeker onder jongeren/kinderen is obesitas een slechte zaak. En de oorzaak ligt buiten het kind, het komt doordat de ouders niet goed opletten wat ze hun kind geven. Als je je kind gezond te eten geeft en veel buiten laat spelen/sporten dan zal je kind nooit echt dik worden, tenzij er echt fysieke problemen zijn.

En nogmaals, het is niet bedoeld om mensen te beledigen,maar wat ik om me heen zie zijn dat dikkere mensen het toch echt zelf doen. Sommige vrienden vraag ik vaak mee om te sporten, en net degenen die dik zijn weigeren bijna altijd. En dan wel klagen dat hun kleren niet meer passen. Tsja 1+1=2... Ik ben zelf van boven de 100kg naar een 84kg gegaan in een paar jaar tijd. Ik ben zelfs nog lichter geweest om in een gewichtscategorie te vallen voor sport. (Deze zomer was ik 78 kg, nooit gedacht dat ik onder de 80 kg kon wegen...) En als ik het kan, dan moet het anderen ook wel lukken.
pi_120823528
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:48 schreef the85mc het volgende:

[..]

Zou kunnen. Maar dan zou je ook verwachten dat mensen met eetverslaving ook gevoelig zijn voor andere verslavingen zoals alcohol, drugs, gokken etc. Als ze daar niet bovengemiddeld op scoren dan geloof ik dat verslavingsverhaal niet zo. En de scheidslijn tussen verslaving en gebrek aan wilskracht om niet toe te geven aan je verlangens lijkt me ook moeilijk om te meten.
Tsja, het liefst eet ik ook de hele dag door, maar dan ben ik ook zo weer 100 kg.. Ben ik dan afgekickt of heb ik nu meer wilskracht dan eerder? Ik denk het laatste.

Ik vind het geen goede zaak dat obesitas als 'normaal' wordt gezien en dat je daar niks aan kan doen. Misschien schop ik nu mensen voor hun schenen hier, maar dat is hoe ik erover denk.
Zeker onder jongeren/kinderen is obesitas een slechte zaak. En de oorzaak ligt buiten het kind, het komt doordat de ouders niet goed opletten wat ze hun kind geven. Als je je kind gezond te eten geeft en veel buiten laat spelen/sporten dan zal je kind nooit echt dik worden, tenzij er echt fysieke problemen zijn.

En nogmaals, het is niet bedoeld om mensen te beledigen,maar wat ik om me heen zie zijn dat dikkere mensen het toch echt zelf doen. Sommige vrienden vraag ik vaak mee om te sporten, en net degenen die dik zijn weigeren bijna altijd. En dan wel klagen dat hun kleren niet meer passen. Tsja 1+1=2... Ik ben zelf van boven de 100kg naar een 84kg gegaan in een paar jaar tijd. Ik ben zelfs nog lichter geweest om in een gewichtscategorie te vallen voor sport. (Deze zomer was ik 78 kg, nooit gedacht dat ik onder de 80 kg kon wegen...) En als ik het kan, dan moet het anderen ook wel lukken.
Wat Vanyel zegt klopt wel MC. Studies hebben dat inderdaad aangetoond. En die mensen zijn inderdaad gevoeliger voor andere verslavingen, dus dat klopt ook.

Daarnaast beschrijft neurowetenschapper Dick Swaab, dat te vroeg geboren kinderen een onderontwikkelde hersenstructuur kunnen hebben. Deze kan ook vraatzucht, verslavingen en psychiatrische aandieningen veroorzaken. Maar dan nog steeds is de oorzaak van overgewicht te compenseren met keuzes maken.
pi_120823620
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:54 schreef An24 het volgende:

[..]

Wat Vanyel zegt klopt wel MC. Studies hebben dat inderdaad aangetoond. En die mensen zijn inderdaad fevoeliger voor andere verslavingen, dus dat klopt ook.

Ok, dat wist ik niet. Dan kunnen ze het best een sportverslaving krijgen om de eetverslaving te compenseren ;)
pi_120825323
Hallo :W

Ik durf er niet op :@
  donderdag 27 december 2012 @ 17:42:08 #135
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120825736
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik mag hem zeker niet inkoppen -O-
pi_120826451
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:57 schreef the85mc het volgende:

Ok, dat wist ik niet. Dan kunnen ze het best een sportverslaving krijgen om de eetverslaving te compenseren ;)
Ja, heb ik gedaan, die sportverslaving :D
Maar hier dus een artikel over het risico op andere verslavingen: http://www.webmd.com/diet(...)-weight-loss-surgery
pi_120828239
Ik ben tot de overtuiging gekomen dat dikke mensen meestal niet meer of slechter eten dan dunne mensen. Dikke mensen zetten net ietsjes meer aan. En dat telt op.
De dikkerd in kwestie is niet minder wilskrachtig of anderszins zwakker dan de dunnere.

Om op te houden dik te zijn en het niet meer te worden moeten de makkelijk dikworders (veel) extra wilskracht opbrengen, zichzelf extra beperkingen opleggen. Dat is om de donder niet makkelijk, en ik denk dat het ook niet makkelijker wordt door er een schuldverhaal aan toe te voegen.
Maar de harde lessen moeten wel geleerd worden. Op scholen, voor de dikkige kinderen, en ook voor de helaas reeds te dikke volwassenen. Maar ik neem m'n petje af hoor, voor iedereen die 10, 20, 30 kilo of nog meer, weet af te vallen. Ik doe het niet na - maar goddank word ik gered door m'n metabolisme.
  donderdag 27 december 2012 @ 19:46:22 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120831409
Nou, ik ben wel degelijk dik doordat ik (veel) te veel gegeten heb. En ik weet ook wel zeker dat dat meer, en ongezonder, was dan wat slankere/ dunnere mensen over het algemeen eten. :Y
pi_120831441
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:46 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik ben wel degelijk dik doordat ik (veel) te veel gegeten heb. En ik weet ook wel zeker dat dat meer, en ongezonder, was dan wat slankere/ dunnere mensen over het algemeen eten. :Y
dito
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_120831522
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:46 schreef Vicky het volgende:

[..]

dito
amen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120831615
Ik kan me ook niet goed vinden in de mening van Sigme. Wel ben ik het eens over de hier behaalde resultaten. Ik weet hoe moeilijk het is :Y O+
pi_120832153
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:46 schreef Brighteyes het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:46 schreef Vicky het volgende:

[..]

dito
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:48 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

amen
Misschien is dat geen toeval, en lukt het jullie daarom wel om blijvend af te vallen.
En ik kan er natuurlijk ook gewoon naast zitten, maar mijn ervaring met slanke (niet-dikke) mensen is dat ze elke dag koek eten, en met regelmaat snacken.
En de dikke mensen die ik van nabij ken, letten erg op hun eten maar worden niet slank.
pi_120832345
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:59 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

[..]

Misschien is dat geen toeval, en lukt het jullie daarom wel om blijvend af te vallen.
En ik kan er natuurlijk ook gewoon naast zitten, maar mijn ervaring met slanke (niet-dikke) mensen is dat ze elke dag koek eten, en met regelmaat snacken.
En de dikke mensen die ik van nabij ken, letten erg op hun eten maar worden niet slank.
de dunne mensen die ik ken eten inderdaad koekjes en snacks

maar ik at pakken koek en snacks

en ik ben nog niets blijvend kwijt hoor :')
ja 3 kilo :') de rest jojot er op en af
en vooral er op
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120832413
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:03 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

de dunne mensen die ik ken eten inderdaad koekjes en snacks

maar ik at pakken koek en snacks

en ik ben nog niets blijvend kwijt hoor :')
ja 3 kilo :') de rest jojot er op en af
en vooral er op
Ik eet 20 koekjes per werkdag. En daarnaast af en toe een banketstaaf. En structureel iets meer dan een half pakje boter per week.
pi_120832460
ik ben nu 15kg kwijt sinds eind februari en ik jojo af en toe een kilotje aan en af... Ben met de kerst uiteindelijk niks aangekomen. Heb vanmorgen 2 uur gesport en heb een vriendin helpen verhuizen, maar heb wel wat lekkers op vandaag...
Vanaf januari ga ik er weer strenger tegenaan al vind mijn beste vriendin (sportinstructrice) dat ik niet meer af mag vallen....
Ik wil nog een paar kilootjes kwijt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_120832546
quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik eet 20 koekjes per werkdag. En daarnaast af en toe een banketstaaf. En structureel iets meer dan een half pakje boter per week.
meen je dit?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120832622
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

meen je dit?
:Y

Maar sigme verbrand super veel kcal op een dag.
pi_120832633
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

meen je dit?
Ja. Hoezo?
  donderdag 27 december 2012 @ 20:09:51 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120832648
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:59 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

[..]

Maar over het algemeen niet dag in dag uit. Als je goed naar ze kijkt zijn het keuzes. Het een of het ander.
En niet dit en dat en zus en zo, wat ik net deed in de supermarkt. :@

Ik zit nu op -33, maar zoals An net zei, ik ben supergevoelig voor suiker en vet en heb niet zo'n bijster sterke ruggegraat, vooral in deze week van de maand. Een slap excuus, maar helaas ben ik dan echt niet zo sterk als op andere dagen... :{
pi_120832717
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:09 schreef An24 het volgende:

[..]

:Y

Maar sigme verbrand super veel kcal op een dag.
Onzin. Ik doe kantoorwerk, verplaats me per auto en doe de helft van de dagen wat -niet bijzonder inspannende- bezigheden buiten. (Voor de dieetbewoners: ik heb wat beesten die gevoerd moeten worden en waarvan stallen schoongemaakt moeten worden.)
pi_120832741
quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja. Hoezo?
omdat 20 koekjes per dag echt geen 'normaal' dieet is
en ik verbaast ben dat je daar op af kunt vallen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 27 december 2012 @ 20:12:46 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120832789
Oh, en drie keer per week hardlopen... Dat compenseert. Het plan is, als me zaterdag de 10km gaat lukken om vandaf dan 2 keer in de week een 5 en één keer een 10 te lopen. :Y
pi_120832867
ik ben vandaag toch niet naar de sportschool geweest :@
erg slecht
dus ik ga zo hier maar wat oefeningen doen en misschien nog een stuk wandelen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120832883
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik val niet af, maar ik kom ook niet aan. Het is ook geen dieet, maar een niet bijster gezonde gewoonte - ik heb ook geen ruggegraat. Als ik 1 (een!) koekje neem, blijf ik koekjes eten, en er is een onbeperkte hoeveelheid beschikbaar. Soms lukt het dat eerste koekje niet te nemen :+.
pi_120832934
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:11 schreef rhubarbje het volgende:

Mijn huisgenoot leefde op chips (1 hele zak per dag in zijn eentje), gewone cola, lasagna, pizza's, heel veel brood en patat. Weegt nu nog steeds onder de 50 kilo. Meest belangrijke sport/beweging die hij krijgt: typen op een toetsenbord. Op het dieet van een diëtiste om aan te komen viel hij al heel snel af, omdat er geen zakken chips ed in dat dieet stonden.
pi_120833009
Zeg BE, -33 is ook echt al een onwijze prestatie... Dat je dan met de feestdagen even iets minder streng bent voor jezelf mag ook wel een keer, kijk eens wat je al bereikt hebt! Je ruggengraat is sterk genoeg hoor :*

Hier is het een combinatie geweest van wat medisch gedoe en een verkeerd eet/leefpatroon. Eerste is nu deels opgelost, deel 2 gaat ook een stuk beter. En net overgestapt naar een andere zorgverzekering waarbij ik 6 maanden korting krijg op fitness, mooi extraatje om zo maar weer eens te gaan sporten na het hardloopfiasco :')
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn huisgenoot leefde op chips (1 hele zak per dag in zijn eentje), gewone cola, lasagna, pizza's, heel veel brood en patat. Weegt nu nog steeds onder de 50 kilo. Meest belangrijke sport/beweging die hij krijgt: typen op een toetsenbord. Op het dieet van een diëtiste om aan te komen viel hij al heel snel af, omdat er geen zakken chips ed in dat dieet stonden.
En wellicht is zijn dieet zo eenzijdig dat hij op die manier allerlei tekorten oploopt... Ieder lichaam is anders :)
pi_120833031
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

tja die mensen ken ik ook wel ja
maar ik geloof toch niet dat zij een gemiddeld persoon zijn zeg maar
plus, vaak zie je dan dat het er na een bepaalde leeftijd aan vliegt bij die mensen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120833084
quote:
17s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:17 schreef douche-eendje het volgende:

En wellicht is zijn dieet zo eenzijdig dat hij op die manier allerlei tekorten oploopt... Ieder lichaam is anders :)
Inmiddels getrouwd en eet nu ook gewoon fruit, groente en dergelijke ;) Maar heeft pakjes bijvoeding van Nutricia voor tussen de maaltijden om op gewicht te kunnen blijven. Tsja, stofwisseling... -O-
pi_120833477
Ik zelf ben overigens vooral te dik geworden door een onbegrensde drang naar eten :{ Ik was altijd met eten bezig. Als klein kind al. Mijn allereerste zinnetje zoals omschreven in mijn babyboek was: 'Mag ik ook een stukje'. :D
pi_120833720
bij mij ook zoiets
alles was gekoppeld aan eten
positieve emoties, beloningen, maar ook negatieve emoties etc
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 27 december 2012 @ 20:34:48 #161
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_120833928
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik zelf ben overigens vooral te dik geworden door een onbegrensde drang naar eten :{ Ik was altijd met eten bezig. Als klein kind al. Mijn allereerste zinnetje zoals omschreven in mijn babyboek was: 'Mag ik ook een stukje'. :D
_O-
-weg-
pi_120834127
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:26 schreef Isabeau het volgende:
Hier nog 1. Ik was heel vroeger heel slank, maar meer door een te eenzijdig eetpatroon (tekorten), omdat mijn ouders niet zo met voeding bezig waren. Toen ik een vriendje kreeg merkte ik wat ik miste en ging ik veel eten om mijn tekorten te compenseren. Ik ging van 53 naar 70 kilo ;(

Door een gebrek aan kennis kon ik niet in balans komen en vrat ik suiker en vet bij de vleet. Door te lezen en te leren over voedsel en door een genetische bindweefselziekte dwong ik mezelf een andere leefstijl aan te leren. Ik snoep echt wel, maar die leefstijl gaat nooit meer weg.
pi_120835269
Er is een docu (mobiel, geen bron) waarin wordt uitgegaan van een soort natuurlijk gewicht dat bij je past. Ze proberen daar dunne mensen een tijdje enorm bij te voeden en te laten aankomen. Zowel het vele eten als het aankomen blijken een probleem.
Interessanter dan ik het kan opschrijven, ondersteuning voor de theorie dat het niet alleen ligt aan wat je eet.

Mijn lief is 12 cm korter dan ik en weegt 20 kilo minder. Zij eet meer dan ik (is na koolhydraatarm gaan opschakelen omdat ze teveel afviel), maar blijft structureel een stuk dunner. Irritant, maar je doet er niks aan.
pi_120836992
Nou dat afvallen met de kerst was hier geen probleem. 5 kilo op een week, ziek! Gelukkig nu weer aan het opknappen, maar de eetlust is ver te zoeken :(
Sara
Merel
Ukje
pi_120901437
Balen Fuente..

Mijn kerstdiners zijn er weer af, inclusief wat extra's... 76 kilo vanmorgen..
Dat betekent - 16.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_120901608
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

Oh. Ik heb inmiddels de moed verzameld en het valt me mee. Fieuw. Ik "mag" 5 omhoog aantikken vanaf mijn all-time low. Dat is voor mij de acceptabele bewegingsruimte en ik zat er nu 3 boven en "normaal" zit ik altijd 1 tot 3 boven mijn ATL, dus dat valt reuze mee *O* Hopelijk blijft het vandaag droog, ga ik lekker een uur wandelen O+
  zaterdag 29 december 2012 @ 08:50:41 #167
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_120901615
Haha, ik wil ook niet wegen :') Ik ben op dit moment al weer op twee andere punten Zielig namelijk, dus ik Let Even Niet Op Eten. En bewegen doe ik zeker al niet, het lijkt hier een mindere wijk van Aleppo momenteel.

Props @ slechts + 3kg. Goed te doen!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_120901880
Ik heb ook een beperkingsdoel gesteld voor de komende tijd.
Vanaf 7 januari is er weer structuur en gaan we weer serieus aan de gang.

Het zit niet eens in Kerst en O&N an sich, meer in het vrij thuis zijn. Killing.
It was delicious.
pi_120901912
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 08:50 schreef eleusis het volgende:
Haha, ik wil ook niet wegen :') Ik ben op dit moment al weer op twee andere punten Zielig namelijk, dus ik Let Even Niet Op Eten. En bewegen doe ik zeker al niet, het lijkt hier een mindere wijk van Aleppo momenteel.

Props @ slechts + 3kg. Goed te doen!
Het is dus niet eens +3, dat is het mooie :D Ik zit eigenlijk op "gewoon" :D

Waatom ben je zielig? Wat is Aleppo? Gaat aankomen je daar bij helpen?
pi_120901923
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:28 schreef Sometimes het volgende:
Ik heb ook een beperkingsdoel gesteld voor de komende tijd.
Vanaf 7 januari is er weer structuur en gaan we weer serieus aan de gang.

Het zit niet eens in Kerst en O&N an sich, meer in het vrij thuis zijn. Killing.
Bij mij is het meer de destructieve "deze maand wordt het toch niets" gedachte, waardoor ik "denk" dat het niet uitmaakt dat ik alles in mijn laadklep schuif dat ik op mijn pad tegenkom :@
  zaterdag 29 december 2012 @ 09:51:29 #171
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_120902128
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is dus niet eens +3, dat is het mooie :D Ik zit eigenlijk op "gewoon" :D
Ja bedoel ik! Respect ouwe.

quote:
Waatom ben je zielig? Wat is Aleppo? Gaat aankomen je daar bij helpen?
Ooh welll... Njjaaaa. Ik zit een beetje in een funk lately, gezondheidswise gaat het niet super, ook beetje energieloos en ongeïnspireerd... Heb het idee mentaal nogal vast te zitten. Dus heb ik een verkoudheid aangepakt om volledig op de nullijn te gaan met alcohol en wiet. Wat betekent dat de avonden wel wat saaier worden ;( En als ik dan ook nog toastjes & chips moet laten staan ben ik wel HEEL zielig! Dus ja sorry even.. :@

Verder bedoel ik dat nu gaan hardlopen een garantie is om met dynamietstaven bekogeld te worden. Dat probeer ik in het nieuwe jaar wel weer :)

Ik heb deze zomer in ieder geval aangetoond dat ik er met wat discipline relatief makkelijk 10kg af kan krijgen, dus als ik er nu een paar bij krijg maak ik me even niet druk...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_120902148
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:51 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ja bedoel ik! Respect ouwe.

[..]

Ooh welll... Njjaaaa. Ik zit een beetje in een funk lately, gezondheidswise gaat het niet super, ook beetje energieloos en ongeïnspireerd... Heb het idee mentaal nogal vast te zitten. Dus heb ik een verkoudheid aangepakt om volledig op de nullijn te gaan met alcohol en wiet. Wat betekent dat de avonden wel wat saaier worden ;( En als ik dan ook nog toastjes & chips moet laten staan ben ik wel HEEL zielig! Dus ja sorry even.. :@

Verder bedoel ik dat nu gaan hardlopen een garantie is om met dynamietstaven bekogeld te worden. Dat probeer ik in het nieuwe jaar wel weer :)

Ik heb deze zomer in ieder geval aangetoond dat ik er met wat discipline relatief makkelijk 10kg af kan krijgen, dus als ik er nu een paar bij krijg maak ik me even niet druk...
"Maar je hebt toch geen drank of drugs nodig om het leuk te hebben?"

Gihgihgihg *O*

Ik wil eigenlijk zo wel even gaan wandelen, maar het vuurwerk argument vind ik een goede :D
pi_120902160
Ik ben inmiddels +anderhalf. Wijn, chips, wijn en wijn...
pi_120902173
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:54 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben inmiddels +anderhalf. Wijn, chips, wijn en wijn...
Ach pop, jij kon ze hebben :*
pi_120902198
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Bij mij is het meer de destructieve "deze maand wordt het toch niets" gedachte, waardoor ik "denk" dat het niet uitmaakt dat ik alles in mijn laadklep schuif dat ik op mijn pad tegenkom :@
Ja, dat risico loop ik ook in hevige mate.
Vandaar het beperkingsdoel.

Voel me ook bepaald niet op m'n best in dit soort periodes, dat helpt ook niet mee :')
It was delicious.
pi_120902258
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wil eigenlijk zo wel even gaan wandelen, maar het vuurwerk argument vind ik een goede :D
's Morgens heel vroeg ligt de jeugd nog in bed *) Heus!
pi_120902268
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 10:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 10:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

*O* :D

(ik vind mij ook jeugd :@ Ik lig nog in bed *O* )
  zondag 30 december 2012 @ 17:24:20 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120963559
Ik ben terug uit Parijs!

Nog niet gewogen, maar daar bizar veel gelopen en aangezien alles met boter en melk aan mijn neus voorbij gaat, denk ik dat de weegschaal morgen best lief voor me is.

Morgenavond dan wel lekkers in huis, maar dat zien we dan wel weer :)

Xx!
  zondag 30 december 2012 @ 22:15:28 #179
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120981662
Rustig hier..
Was het leuk in Parijs Tink??

En jou "kennende" heb je het qua eten echt wel goed gedaan. Hou echt van jou instelling.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 30 december 2012 @ 23:08:28 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120985585
Idd! *like* :Y
Als er iemand idd echt een veranderde levensstijl heeft ben jij het wel Tink! :Y
pi_120986232
Inmiddels een maandje bezig en ik zit vooralsnog redelijk constant op 1kg per week, zelfs incl kerst :D . Dit is met flink wat krachttraining erbij, al weet ik niet hoe snel spieren groeien qua gewicht.

Ben tevreden, en het gaat me (voor nu :P ) makkelijk af. Qua kcal inname zit ik op zo'n 2400 per dag, ben iets meer gaan eten dan wat ik in het vorige topic nog postte (2000kcal). Wandelen doe ik wel een stuk minder ivm drukte ;(
pi_120986505
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:19 schreef tjoptjop het volgende:
Inmiddels een maandje bezig en ik zit vooralsnog redelijk constant op 1kg per week, zelfs incl kerst :D . Dit is met flink wat krachttraining erbij, al weet ik niet hoe snel spieren groeien qua gewicht.

Ben tevreden, en het gaat me (voor nu :P ) makkelijk af. Qua kcal inname zit ik op zo'n 2400 per dag, ben iets meer gaan eten dan wat ik in het vorige topic nog postte (2000kcal). Wandelen doe ik wel een stuk minder ivm drukte ;(
Klinkt goed. Hoeveel ben je nu in totaal kwijt en wat is je doel?
It was delicious.
pi_120986536
Klinkt goed tjoptjop! *O*

Ik snoep nog veel te veel en eet ontzettend onregelmatig. Maar ik ben wel weer gaan hardlopen en momenteel zo'n 10 kilo lichter dan 1 januari 2012 terwijl ik al een tijdje niet echt meer oplet, dus al met al geen slecht jaar :+ Draad weer oppakken en dan 31-12-13 graag weer 10 kilo lichter dan nu :D
  zondag 30 december 2012 @ 23:29:30 #184
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120986792
Doe je toch ontzettend goed BE?? 10 kg minder is veel moeilijker dan 10 kg erbij :Y

Ach weet je, het gaat niet om je lichaamsgewicht, het gaat om gezonder en blijer.
Een groot overgewicht is niet gezond natuurlijk maar BLIJ scheelt ook een eind.
Slank zijn is heul niet anders dan zwaarder zijn, misschien schept het alleen maar meer verwachtingen.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_120986867
Psssst, dat was Isa, niet BE :+
Ja doei.
pi_120986934
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 23:24 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Klinkt goed. Hoeveel ben je nu in totaal kwijt en wat is je doel?
Ongeveer 4kg. Heb nog niet echt over een meetbaar doel nagedacht
  zondag 30 december 2012 @ 23:32:25 #187
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120986957
Oeps, ik zag 2 x blauw en toen........... Nou ja, toen ging het mis :o
pi_120987371
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2012 23:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Oeps, ik zag 2 x blauw en toen........... Nou ja, toen ging het mis :o
Ik let meestal op icoontjes, bij mij gaat het mis als mensen icoontjes wisselen O-)
  maandag 31 december 2012 @ 08:15:12 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120997818
:D Ja, dan kan ik het ook niet volgen hoor!

De balans van 2012 voor mij: -16 kilo.
Helaas gisteren iets te veel marshmello's met chocodip op op Sasha's verjaardag dus net niet meer onder de 30 met mijn bmi helaas, maar ook daar 5 punten af weten te halen dit jaar.

En... Gisteren 10km hardgelopen in 1 uur en 4 minuten! *O*

Ik ben zo blij dat ik het opkruipende tij van het begin van deze maand heb weten te keren en dat ik het jaar voor mij heel positief af heb kunnen sluiten ipv dat ik gewoon een vreetmaand heb gehad. 3 kilo kwijt sinds begin december is toch best netjes! *)

Anyway, kom maar op met 2013! *O*
pi_120997990
Wat een goed resultaat!

Mijn resultaat is grofweg -0 :D

Maar dat was eigenlijk ook wel het doel. Er mag rustig nog 5/8 kilo af, maar ik heb al geruime tijd geleden besloten/geconcludeerd dat dat wat het me zou kosten, het me eigenlijk niet waard is. Dus de -20/25 eraf houden is het langere termijn doel... Dus rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrecht zo die gaat!!

Fijne jaarwisseling spekkies *O*
  maandag 31 december 2012 @ 08:48:35 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120998122
Dat is ook echt super toch? *O*
Behouden is vlgs mij nog veel moeilijker dan afvallen. :Y
pi_120998257
Super BE!

Gister zat ik op 75,5... vandaag mag ik best en oliebo extra en ik heb gister een goddelijk lekkere mango/peer/aardbei/kokostaart gemaakt..

Donderdag om 8.30 sta ik weer in de sportschool..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_120999304
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 08:48 schreef Brighteyes het volgende:

Behouden is vlgs mij nog veel moeilijker dan afvallen. :Y
Absoluut!

En dat geloof / snap je pas als je het een keer meegemaakt hebt.
It was delicious.
pi_120999894
Ik bemerk ook bij mezelf een soort doemdenk gedachte van "oh nog steeds niet terug"... Alsof het niet de vraag is OF, maar wanneer het terugkomt... :@
  maandag 31 december 2012 @ 13:42:32 #195
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121007064
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 22:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Rustig hier..
Was het leuk in Parijs Tink??

En jou "kennende" heb je het qua eten echt wel goed gedaan. Hou echt van jou instelling.
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2012 23:08 schreef Brighteyes het volgende:
Idd! *like* :Y
Als er iemand idd echt een veranderde levensstijl heeft ben jij het wel Tink! :Y
*; Laten we niet vergeten dat ik vroeger ook gewoon een slapjanus zonder ruggegraat was die alles at wat los en vast zit... als ik het kan, kan iedereen het :)

En parijs was heerlijk! Ik heb de Eiffeltoren beklommen, te voet, zonder lift, net als de trappen naar de Sacre Coeur, de stijle weggetjes naar het Pantheon enz... Was heerlijk om gewoon met de rest mee te kunnen doen zonder na elke 10 treden uit te moeten puffen. Ik hou van m'n nieuwe lijf!

Net overigens bewust oliebollen mét boter gekocht, die mag ik mooi niet hebben vanavond. Een heleboel andere dingen wel, ik ga niet spartaans niets eten, maar oliebollen vind ik eigenlijk het vet niet waard en op deze manier bescherm ik mezelf de flessen bubbels in de koelkast zijn al kcals genoeg ;)

Fijne jaarwisseling lieverds! Tot 2013!
  maandag 31 december 2012 @ 14:11:50 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121008384
:D Dat is een mooi mechanisme Tink! :Y

Wij hebben gisteren dus de verjaardag van mijn oudste gevierd en ik heb gisteren aan de vrienden die vanavond komen of het ok was als we houden bij al het 'droogvoer' dat ik in de kast heb (nootjes, chipjes, kaasknabbels etc.) en dat we er niet ook nog weer een zut aan kaasjes en salades bij doen.
Ik ben al dat eten zat en toch ben ik dan zo'n tut die af en toe weer wat eet. ;) Liever zet ik het dus gewoon niet neer. :P Gisterenavond toen de visite weg was vond ik het een verademing om gewoon met een kop thee op de bank te zitten zonder zooi en eten eromheen. :D

Wel heb ik oliebollen in huis, maar die vind ik de laatste jaren niet echt lekker meer.
Het enige dat ik wel echt mag van mezelf is 1 appelbeignet... Het water loopt al in de mond bij het idee alleen al. :D

En bubbels lust ik niet, dus die kan ik heel makkelijk aan me voorbij laten gaan. :D

/dagboek

;)
pi_121008963
Ook hier wens ik iedereen een fijne en lekkere dag toe! :Y
  maandag 31 december 2012 @ 14:48:24 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121009879
Jij ook!
Heb je dat fabuleuze rode jurkje al gedragen?
pi_121009962
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2012 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Jij ook!
Heb je dat fabuleuze rode jurkje al gedragen?
Ja! Beide kerstdagen O+
pi_121010043
Oliebollen ga ik niet kopen vandaag. Ik heb er al wel 1 gehad op het werk, maar daar blijft het nu verder bij.
pi_121010103
Oliebollen koop ik ook niet. Ik hoop mijn gasten ook niet :D

Ik heb er wel zin in hoor *O*

Veel plezier iedereen!
pi_121010822
Ik heb er nog geen gehad dit jaar en verheug me al de hele week op de oliebol die ik vanavond heel aandachtig ga eten

ik stel me zo voor dat alles om me heen stil valt en in slomo gaat terwijl ik mijn eerste hap neem :9
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_121011415
* DancingPhoebe neuriet "you taaaaaaaaaaaaake my breaaaaaaaaaaaaaaaaaaath awaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay"
pi_121012261
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:16 schreef rhubarbje het volgende:
Ik heb er nog geen gehad dit jaar en verheug me al de hele week op de oliebol die ik vanavond heel aandachtig ga eten

ik stel me zo voor dat alles om me heen stil valt en in slomo gaat terwijl ik mijn eerste hap neem :9
En dan loopt het vet over je kin heen en denk je 'hè gets, wat een kleffe zooi' :+
Ja doei.
pi_121012333
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En dan loopt het vet over je kin heen en denk je 'hè gets, wat een kleffe zooi' :+
}:| Killjoy }:|
  maandag 31 december 2012 @ 16:12:42 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121013494
:D MoBlo! :o
Geniet ervan Rhubarbje!

quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 14:50 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja! Beide kerstdagen O+
En terecht, hij staat je zo goed! :Y
pi_121026497
Allemaal een gezond en sportief 2013 gewenst!
  dinsdag 1 januari 2013 @ 01:21:30 #208
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_121027525
Een gezond 2013 allemaal en hopelijk moge alles wat je wenst uitkomen :)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_121027540
Waarom zijn al die fokbanners hierboven voor 2012 8)7
pi_121031525
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:12 schreef Brighteyes het volgende:
:D MoBlo! :o
Geniet ervan Rhubarbje!

[..]

En terecht, hij staat je zo goed! :Y
Dank O+
pi_121032655
Er was geen oliebol ;(
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_121038633
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 11:58 schreef rhubarbje het volgende:
Er was geen oliebol ;(
I feel you..
gister geen oliebol, en in 2013 ook geen oliebol -O-

Hier wordt het doel van 2013 bijna hetzelfde als 2012 -O-
12 kilo er af in 12 maanden, met 8 kilo eraf over 6 maanden...

de wil is er, nu nog de uitvoering :P

pi_121042246
ik ga voor 15 er af in 2013

geen goed begin net :@
brakheid in combi met allerlei hapjes bij de nieuwjaarsborrel net
pfew
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_121042493
Op 1 januari is dat niet zo raar, rhubarbje :P Ik heb vannacht ook allerlei ongezonde hapjes gehad. Kon wel merken dat mijn darmen toch anders gewend zijn tegenwoordig, want ik had de smerigst stinkende windjes ooit later in de nacht :@ Goede reden het niet weer te doen, snoepen van worst en zo :X
pi_121042619
neuh het is ook niet zo raar
en ik vind het ook niet zo erg

morgen weer in het gareel

alleen baal ik nog wel steeds van die oliebol :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_121042672
Ter compensatie net even lekker hard gelopen. Zag een aantal van die mooie Chinese lantaarns zweven. Die kon je gisternacht natuurlijk niet oplaten met al die regen en wind.
pi_121044204
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:54 schreef Isabeau het volgende:
Ter compensatie net even lekker hard gelopen. Zag een aantal van die mooie Chinese lantaarns zweven. Die kon je gisternacht natuurlijk niet oplaten met al die regen en wind.
^O^
Ja doei.
pi_121049317
een nieuwjaarslijstje:
B: croissantje met jam, plak brood met rosbief, gekookt eitje , minikrentebolletje
T : fruit met yoghurt
D: carpaccio, aardappelduchennes met pesto-kipfilet, kaasplankje een beetje groenteloos :@

morgen compenseren met baantjes zwemmen met O+ *O*

net ook een menu overzicht gemaakt naar aanleiding van een vleespakket wat ik besteld heb bij de boer, incl koolhydraten en groenten, zin in! nog wel even de diepvries uitruimen voor al dat vlees :P

dinsdag 1 januari 2013 @ 22:38:46 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121052687
Oef, vanavond was erger dan de hele kerst en verjaardagen bij elkaar. Echt volledig doelloos en zinloos zitten vreten. :o
pi_121055258
Mjah, kom me ook maar weer eens melden hier :')
Kijken hoe lang ik het deze keer volhoud, voor nu lijk ik het knopje te hebben gevonden, hopen dat ik m niet meer kwijt raak... Heb er in ieder geval veel zin in!
Ik droom ervan om 20kg kwijt te raken dit jaar. Ach, ik mag dromen, toch? 10 ben ik ook al blij mee...
Tralalalaaa
pi_121062852
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 22:38 schreef Brighteyes het volgende:
Oef, vanavond was erger dan de hele kerst en verjaardagen bij elkaar. Echt volledig doelloos en zinloos zitten vreten. :o
Hoe ken dat nou, BE :o Waar/wat ging er mis?

Hoi, Take_A_Picture :W Er wel zelf in geloven hè, het gaat niet vanzelf ;)
pi_121062904
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 07:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er wel zelf in geloven hè, het gaat niet vanzelf ;)
Daarom ook niet ALLEEN geloven :D

BE }:| Nu weer int gareel, schade beperken!
pi_121063028
Beste wensen allemaal! Dat we in 2013 maar veel kilo's gedag mogen zeggen..

Zo.. Na al het oliebollengeweld en de goddelijk lekkere homrmade appelflappen (3 stuks :@ )stond de weegschaal vanmorgen op 75,9. Ik ben niet ontevreden.
Nu weer in het gareel.. Tijd om het lijf bikiniklaar te maken!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121063049
Allemaal de beste wensen voor 2013 *O*

En idd die kilo's mogen er drastisch af :D
Hier is de schade 1.5 kilo na kerst en oud en nieuw. Valt me nog mee.
  woensdag 2 januari 2013 @ 09:25:02 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121063585
Vandaag idd gewoon weeer in het gareel hoor. :Y
Gisteren iig al mijn oudste op de fiets naar Opa en Oma gebracht ipv met de auto. Is toch twee keer ruim een kwartier. :)
  Moderator woensdag 2 januari 2013 @ 09:38:14 #226
5428 crew  miss_sly
pi_121063745
Ja, goedemorgen :@
ik kom ook weer terug. De schade is zeer beperkt, ik ben niet aangekomen, maar ik wil nog wel wat kilo's kwijt, dus met ingang van vandaag gaan we er weer tegenaan! Ook weer lekker op de fiets naar het werk vanmorgen, toch wel fijn die beweging!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 januari 2013 @ 12:46:33 #227
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_121067538
Goedemiddag! Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Mijn schade is enorm na de decembermaand, ruim 4 kilo aangekomen.
Maar ja, niks meer aan te doen. We gaan er weer vol voor nu!
pi_121067633
Bij mij is er juist geen schade! Juist er af

vanmorgen vergeten te wegen maar net even snel met kleren en dat scheelt 0.7 dus ik gok dat ik nog op +/- het zelfde zit en dat is 1.5 minder als voor kerst
en net weer aan de goede kant van mijn evil tiental
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:30:56 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121068944
Ik ben ook nog steeds lichter dan begin december. :Y Heerlijk gevoel, dat dat dus ook gewoon kan. :Y

Ik doe even een 'before' foto er bij, van hoe het vandaag is.
Eens zien of hoe het over 6 maanden is. :)

SPOILER

[ Bericht 48% gewijzigd door BE op 02-01-2013 14:34:16 ]
pi_121074651
Ik zie het nooit zo goed op voor en na foto's van mezelf :D

Maar we kunnen wel ophouden met lijnen:
quote:
.Licht overgewicht verlaagt kans op vroegtijdige dood

AMSTERDAM - Personen met een BMI tussen de 25 en 35 hebben een lagere kans om vroegtijdig te sterven dan mensen met een gezond gewicht.

Dat schrijven Amerikaanse epidemiologen van het Amerikaanse Center for Disease Control (CDC) en het National Cancer Institute deze week in JAMA.

De onderzoekers combineerden de resultaten van 97 eerder gedane studies in een meta-analyse. Ze hadden daardoor de beschikking over de gegevens van bijna 3 miljoen mensen en hun eventuele tijdstip van sterven.

De Amerikanen verdeelden de mensen onder in gezond gewicht (BMI 18,5-25), overgewicht (BMI 25-30) en vetzucht (BMI >30). De laatste categorie was weer onderverdeeld in klasse 1 (BMI 30-35) en 2 (BMI >35).

Verklaring

Het bleek dat mensen met overgewicht 6 procent minder kans hadden om vroegtijdig te komen overlijden dan mensen met een gezond gewicht. Zelfs de mensen met klasse 1 vetzucht hadden een 5 procent lagere kans om eerder te overlijden. Pas bij een BMI van boven de 35 stijgt de kans om vroegtijdig te sterven: met 29 procent.

De wetenschappers dragen enkele mogelijke verklaringen aan voor deze toch verrassende resultaten. Zo zou het kunnen dat mensen met overgewicht vaker onder controle staan bij de dokter en daardoor eerder in het ziekenhuis belanden als er iets ernstigs aan de hand is.

Ook zijn er aanwijzingen dat een klein beetje lichaamsvet een beschermend effect heeft op hart- en bloedvaten. Als laatste opperen de Amerikanen dat de energiereserve die mensen met overgewicht hebben, hen wellicht een voordeel oplevert onder bepaalde omstandigheden.
En JAMA is geen flodderblaadje, dus behoorlijk betrouwbare data.
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 januari 2013 @ 16:25:58 #231
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121074771
December heeft me 3 kilo opgeleverd, ongeveer... Maar zit nog steeds 5,5 kilo onder december vorig jaar. Goal voor 01-01-2014 is -6 kilo. Klinkt best realistisch, maar of dat echt zo is :P
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:27:06 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121074811
Nou klaar dus. Ik zit gebeiteld met mijn bmi van 30 dus! :D *O*

Nah... ga straks toch nog maar even een rondje hardlopen. :Y
pi_121074847
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie het nooit zo goed op voor en na foto's van mezelf :D

Maar we kunnen wel ophouden met lijnen:

[..]

En JAMA is geen flodderblaadje, dus behoorlijk betrouwbare data.
Wow

Dan hou ik serieus op met lijnen
alleen dat stukje
quote:
Zo zou het kunnen dat mensen met overgewicht vaker onder controle staan bij de dokter en daardoor eerder in het ziekenhuis belanden als er iets ernstigs aan de hand is.
zit me een beetje dwars want ik sta niet extra onder controle bij de dokter.... en ik wil niet dood
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_121074893
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:27 schreef Brighteyes het volgende:
Nou klaar dus. Ik zit gebeiteld met mijn bmi van 30 dus! :D *O*

Nah... ga straks toch nog maar even een rondje hardlopen. :Y
Ooit ergens gelezen dat een BMI van 27 het gezondst was *) Dus al dat streven naar een zo laag mogelijk getal is eigenlijk behoorlijk ridicuul. Als je sowieso maar onder die 35 zit (check).

Wat ik niet lees is hoeveel ziektevrije jaren iemand heeft met of zonder overgewicht, quality of life etc. Want kans op diabetes, hart en vaatziektes en knieprotheses neemt wel toe. Dus wel hogere ziektekosten, maar toch een langere levensduur :D
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:30:57 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121074944
Ach, weet je, dat getalletje is leuk, maar zeker gezien die voor foto hiervoor, het zij-aanzicht zeg maar. Die buik moet iig nog weg. Alles wat daarna nog gebeurt is leuk meegenomen, maar niet meer een heilig doel.
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:32:42 #236
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121074998
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ooit ergens gelezen dat een BMI van 27 het gezondst was *) Dus al dat streven naar een zo laag mogelijk getal is eigenlijk behoorlijk ridicuul. Als je sowieso maar onder die 35 zit (check).

Wat ik niet lees is hoeveel ziektevrije jaren iemand heeft met of zonder overgewicht, quality of life etc. Want kans op diabetes, hart en vaatziektes en knieprotheses neemt wel toe. Dus wel hogere ziektekosten, maar toch een langere levensduur :D
Echt? Ik dacht dat je met een BMI van 22 het gezondst was.
Maar goed, wat zegt een getalletje nou.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 januari 2013 @ 16:35:52 #237
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121075109
quote:

[..]

Mooi, 7 kilo doel dus... Met 78 kilo is mijn BMI 27 :D
pi_121075440
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:32 schreef Tinkepink het volgende:
Echt? Ik dacht dat je met een BMI van 22 het gezondst was.
Maar goed, wat zegt een getalletje nou.
Als je alleen naar hart- en vaatziektes kijkt dan is juist een zo laag mogelijk getal weer het gezondst. Maar ja, er zijn nog vele andere aandoeningen en manieren om dood te gaan ;)
pi_121086110
hmm.. ik denk dat ik toch ervoor ga om rond de 25 uit te komen :D

een mager lijstje voor vandaag:
O: 2 bruine boterhammen met pindakaas
S: 45 minuten wandelen
L: broodje gebakken zalm + yoghurt mango shake ( van de V&D)
D: tomatensoep , 1 spelt boterham met oude kaas , 1 spelt boterham met achterham

pi_121086757
quote:

[..]

27? Ow ik zit nu op 27.9 :+ :P
pi_121088317
omg, ik heb een website gevonden die een game maakt van afvallen _O-
Je kan ook als doelen 'gezonder eten' of 'sporten' kiezen of het aanpakken van een ziekte middels een game zoals een depressie. Ik zou er graag wat langer blijven hangen, maar ga nu eerst maar naar bed.
pi_121089462
en? hoeveel kilo ben je al kwijt isa?? :P

pi_121089909
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 21:49 schreef Isabeau het volgende:
omg, ik heb een website gevonden die een game maakt van afvallen _O-
Je kan ook als doelen 'gezonder eten' of 'sporten' kiezen of het aanpakken van een ziekte middels een game zoals een depressie. Ik zou er graag wat langer blijven hangen, maar ga nu eerst maar naar bed.
ik wil een linkje@!
  donderdag 3 januari 2013 @ 15:05:26 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121112401
quote:
11s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:24 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik wil een linkje@!
Ik ook!

Hier na al het vreten *gisteravond nieuwjaarspaardrijden, omg...* toch een dikke kilo erbij, maar dat zijn hele snelle kilo's, want na kerst had ik ze nog niet. Zijn er dus ook zo weer af. Zometeen extra uurtje paardrijden, morgen een hele dag naar het zwembad en dan zaterdag weer paardrijden en zondag naar de Efteling en dan zit ik weer op m'n atl.

Maandag weer werken, terug naar regelmaat en stress en dan ga gaan we gewoon verder zoals eerst. Een gezond bmi is misschien wat té ambitieus, maar -10 dit jaar lijkt me mooi.

Xx
  donderdag 3 januari 2013 @ 18:33:29 #245
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_121120950
Ik zit nu op de 92. Kan niet wachten tot ik weer onder de 90 zit.
Pff wat heb ik mezelf aangedaan zeg. :9
pi_121121034
Ik heb een fancy phone tegenwoordig, dus even de app 'fatsecret' erop gezet en ben tot nu toe erg positief. Veel producten staan er in, makkelijk in te voeren, goed bij te houden, etc. Las er tijdje geleden over in [Gezond Slank] :) wellicht hier ook mensen die er eens naar willen kijken :) http://www.fatsecret.com/
Ja doei.
  donderdag 3 januari 2013 @ 20:07:55 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121124906
Die is idd heel fijn. Dat is toch ook die met die barcode scanner?
pi_121126941
hmm.. ik begin geloof ik niet meer aan kcal tellen.. ik ben er te lui voor ( jaja daar begint het al :P )

lijstje voor vandaag:
O: peer/mint/boerenkool-water sapje
t: 1 verse vijg
L: noten/granen afbak-brood ( van de lidl) met kaas, pate en 1 met hagelslag
t: 2 volkoren koekjes
D: salade met kip piripiri, zoete paprika, mango, komkommer en lenteuitjes :9
t: klein bakje kwark met banaan..

pi_121127229

Dat klinkt echt verschrikkelijk naar.
pi_121127968
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:59 schreef Vanyel het volgende:

Nou, ik heb vandaag boerenkool-pesto gemaakt en dat was verrassend lekker (echt heerlijk!), dus ik durf niets te denken van dat sapje :D
pi_121128362
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:59 schreef Vanyel het volgende:

dat dacht ik ook.. maar het was eigenlijk best lekker.. de rauwe boerenkool proef je bijna niet , mede door de overheersende smaak van de mint, al proef je de peer ook nog wel :D

SPOILER

pi_121133973
Zo, ipv zo af en toe meelezen ga ik het topic volspammen hier, en onder m'n eigen account nog wel, bikkel dat ik d'r ben :'). Heb na jaren geworstel op allerlei vlakken nu m'n zaken eindelijk redelijk op orde, dus nu aan de slag met het gewicht.

Overigens, BE, die foto bekijkende, ben jij de laatste jaren al een flink stuk afgevallen of herinner ik het me gewoon verkeerd? :o.
pi_121134132
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:07 schreef Brighteyes het volgende:
Die is idd heel fijn. Dat is toch ook die met die barcode scanner?
Yup! :) Al had ik natuurlijk weer meteen iets vandaag wat ik expliciet toe moest voegen _O- :') Nu nog een stabiele plek in huis vinden om de weegschaal 's neer te zetten _O-
Ja doei.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:06:42 #254
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_121135296
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, ik heb vandaag boerenkool-pesto gemaakt en dat was verrassend lekker (echt heerlijk!), dus ik durf niets te denken van dat sapje :D
kun ji dat linkje nog geven vn die site, als je wil?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 07:51:45 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121140239
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Zo, ipv zo af en toe meelezen ga ik het topic volspammen hier, en onder m'n eigen account nog wel, bikkel dat ik d'r ben :'). Heb na jaren geworstel op allerlei vlakken nu m'n zaken eindelijk redelijk op orde, dus nu aan de slag met het gewicht.

Overigens, BE, die foto bekijkende, ben jij de laatste jaren al een flink stuk afgevallen of herinner ik het me gewoon verkeerd? :o.
Nee hoor, klopt. :Y

Enneh, welkom! Gaat vast goedkomen toch?
pi_121140284
Mgihgighighg, ik red het inmiddels tot steeds later op de dag voor het weer mis gaat :')

We zouden kunnen zeggen dat ik weer op de goede weg ben :')
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:38:29 #257
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121143083
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 07:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mgihgighighg, ik red het inmiddels tot steeds later op de dag voor het weer mis gaat :')

We zouden kunnen zeggen dat ik weer op de goede weg ben :')
Je hebt het nu volgehouden tot 8:00 uur? :D
pi_121145956
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:06 schreef Mirjam het volgende:

kun ji dat linkje nog geven vn die site, als je wil?
It is broken -O- Al doe ik 6 quests op een dag, dan nog zegt ie: 1/3 completed. En dat stoort me enorm :@ Dus ik ben er nu mee gestopt.
pi_121145985
Hardgelopen, betere manier gevonden om havermoutpap te maken en nu naar mijn werk *)
Heerlijk om de ochtend vrij te hebben :o
pi_121152669
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 07:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee hoor, klopt. :Y

Enneh, welkom! Gaat vast goedkomen toch?
Wow ik zie het, 33 kilo!! wat goed! Wat is je geheim?

En of het gaat lukken, geen idee. Er moet veel af. Voordeel is dat er veel te winnen valt op het gebied van bewegen en eten bij mij. Ik moet een hele nieuwe manier van eten aanleren, dat is als kind nooit goed gegaan en daarna alleen maar erger geworden. Maar ik wil per sé niet diëten of calorieën tellen, maar eten op een manier die ik na het afvallen kan/moet aanhouden.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:58:29 #261
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_121152810
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:54 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

En of het gaat lukken, geen idee. Er moet veel af. Voordeel is dat er veel te winnen valt op het gebied van bewegen en eten bij mij. Ik moet een hele nieuwe manier van eten aanleren, dat is als kind nooit goed gegaan en daarna alleen maar erger geworden. Maar ik wil per sé niet diëten of calorieën tellen, maar eten op een manier die ik na het afvallen kan/moet aanhouden.
ik weet dat veel mensen het maar bout vinden, maar bij mij helpt weight watchers dus héél erg.
niet diëten, geen calorieën, maar enkel op basis van punten, het is heel concreet.
ik ben er sinds eind augustus ruim tien kilo mee afgevallen, zonder er bij te sporten ook trouwens
pi_121153505
En nog een onderzoek 8)7

quote:
Dikke mensen doorstaan beroerte beter

AMSTERDAM - Mensen met overgewicht hebben betere overlevingskansen en herstellen beter na een beroerte dan mensen met een gezond gewicht.

Mensen met ondergewicht hebben de slechtste prognose na een beroerte.

Dat schrijft een internationaal team van wetenschappers in de nieuwste editie van het European Heart Journal. Ze baseren hun conclusies op een grote klinische studie naar beroertes en TIA's (waarschuwingsberoertes).

een beroerte is een verstoring van de bloedtoevoer in de hersenen. Dat kan zijn door een bloeding of doordat een bloedpropje een bloedvat afsluit.

Mensen met licht overgewicht (BMI 25-30) hadden 14 procent minder kans te overlijden aan een beroerte dan mensen met een normaal gewicht (BMI 18,5-25).

Mensen met matig tot zwaar overgewicht (een BMI boven de 30) hadden 24 tot 45 procent minder kans te overlijden. Hoe dikker hoe beter dus in dit geval.

Minder complicaties

Mensen met overgewicht hielden ook minder complicaties over aan hun beroerte, zoals gedeeltelijke verlamming over aan hun beroerte. Daarnaast was de kans op een tweede beroerte bij hen lager.

Ze waren minder vaak afhankelijk van mensen in hun omgeving en hadden minder medische zorg nodig. Ook in deze categorie scoorden mensen met ondergewicht het slechtst.

Klinische waarde

De onderzoekers vermelden wel dat de obese beroertepatiënten gemiddeld jonger waren en mede daardoor beter herstelden. Toch stellen ze dat hun resultaten klinische waarde hebben. De bevindingen gaan in tegen het advies dat artsen meestal geven aan mensen na een beroerte, namelijk afvallen.

Eerder deze week werd ook bekend dat licht overgewicht de algemene kans op een vroege dood verlaagt. Dit soort studies stellen vooral het BMI als maat voor gezond en ongezond gewicht ter discussie. Die maat lijkt vooral gebaseerd op esthetische normen
Laat ik nou net bang zijn voor zoiets aangezien mijn moeder een hersenbloeding heeft gehad waarbij ze er ontzettend gehandicapt uit is gekomen. Misschien toch niet willen streven naar dat 'gezonde gewicht' maar tevreden zijn met een BMI van 27...
pi_121153604
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:58 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik weet dat veel mensen het maar bout vinden, maar bij mij helpt weight watchers dus héél erg.
niet diëten, geen calorieën, maar enkel op basis van punten, het is heel concreet.
ik ben er sinds eind augustus ruim tien kilo mee afgevallen, zonder er bij te sporten ook trouwens
Hé wat goed! Dat wist ik heul niet! ^O^
Ja doei.
pi_121154181
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:13 schreef Isabeau het volgende:
En nog een onderzoek 8)7

[..]

Laat ik nou net bang zijn voor zoiets aangezien mijn moeder een hersenbloeding heeft gehad waarbij ze er ontzettend gehandicapt uit is gekomen. Misschien toch niet willen streven naar dat 'gezonde gewicht' maar tevreden zijn met een BMI van 27...
Niet te veel van aantrekken. Er staat eigenlijk ook dat obese patienten op jongere leeftijd een beroerte krijgen en daarom beter herstellen.

Slanke mensen kunnen ook door slechte eetgewoonten een beroerte krijgen, maar genen spelen ook een rol.

Het zegt dus eigenlijk helemaal niets :+

Gewoon een gezonde leefstijl aanhouden. Als je daardoor een bmi krijgt van 22 ben je over het algemeen nog steeds gezond.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:40:22 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121154773
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:54 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Het eerste deel met een low carb dieet, de laatste 15 door gewoon normaal doen. ;)

Twee boeken die me hielpen anders over eten te denken: Het geheim van slanke mensen en Beck's Dieetoplossing. Beide geen diëten maar boeken die je gedrag mbt eten aan pakken.

En heel veel gezonder eten. 2-3 keer in de week vegetarisch bijvoorbeeld (ook niet met vleesvervangers btw) en vrijwel alles vers. Geen pakjes en zakjes meer.
pi_121158058
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het eerste deel met een low carb dieet, de laatste 15 door gewoon normaal doen. ;)

Twee boeken die me hielpen anders over eten te denken: Het geheim van slanke mensen en Beck's Dieetoplossing. Beide geen diëten maar boeken die je gedrag mbt eten aan pakken.

En heel veel gezonder eten. 2-3 keer in de week vegetarisch bijvoorbeeld (ook niet met vleesvervangers btw) en vrijwel alles vers. Geen pakjes en zakjes meer.
BE, voor vega-eten is dit ook nog een leuke/interessante leidraad om je vleesloze eten zo te maken dat je een gezonde, volwaardige maaltijd hebt:
http://www.devegetarier.nl/blog/de-vegachecklist
pi_121158947
Ja ik wil dus eetgedrag aanpakken inderdaad, en voornamelijk veel meer sporten. Ik heb die endorfinen veel te hard nodig. Het scheelt dat het me inmiddels redelijk aan m'n reet kan roesten wat men over me denkt, dus ik ga zondag weer beginnen met hardlopen. Doel is de ladiesrun.
pi_121159063
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja ik wil dus eetgedrag aanpakken inderdaad, en voornamelijk veel meer sporten. Ik heb die endorfinen veel te hard nodig. Het scheelt dat het me inmiddels redelijk aan m'n reet kan roesten wat men over me denkt, dus ik ga zondag weer beginnen met hardlopen. Doel is de ladiesrun.
Pas in ieder geval op met belasting. Ik heb geen idee van je gewicht/specs, maar begin met hardlopen héél voorzichtig als je véél te zwaar bent, wellicht dan zelfs met eerst een tijd wandelen op een 'doorstaptempo' om je spieren te laten wennen aan de beweging.

Bij het hardlopen vangen je benen bij elke stap zowat 3 keer je lichaamsgewicht op, dus te snel te veel willen, al lijkt het langzaam, kan je blessures opleveren.

Kom voor tips en steun ook gerust naar 't hardlooptopic :) zijn meer mensen net begonnen met Evy/Renate/C25k :)
Ja doei.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:33:23 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121159715
Waaronder ik dus. ;) :Y
Ik begon te lopen toen ik 100+ woog en heb idd heel langzaam opgebouwd mbv Evy. :Y
pi_121160351
Ja ik heb C25K op m'n telefoon staan, maar ik kwam er achter dat Runkeeper ook programma's heeft. Die begint met 2,5 km snelwandelen. Dat staat voor zondag op het programma.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 januari 2013 @ 20:46:56 #271
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121167519
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik begon te lopen toen ik 100+ woog en heb idd heel langzaam opgebouwd mbv Evy. :Y
same here :Y
Ik moest Beck's maar weer eens opzoeken, denk ik :)
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 21:27:55 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121169459
Ik post al een tijdje mee in gezond slank maar ik kom hier ook maar eens meeposten omdat ik het afvallen wat beter wil gaan aanpakken en ga ik voor het eerst in mijn leven een dieet volgen namelijk het 17 dagen dieet :)

Ik woog altijd rond de 65 kilo maar door medicijnen en ziekte weeg ik inmiddels boven de 80 kilo -O-

Ik zal de komende tijd hier meeposten over mijn ervaringen :) nog anderen die hier hetzelfde dieet volgen?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_121169583
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben eerst gaan afvallen en pas gaan opbouwen met hardlopen toen ik onder de 100 zat :@
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 januari 2013 @ 22:08:09 #274
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121171284
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:27 schreef MaJo het volgende:
Ik post al een tijdje mee in gezond slank maar ik kom hier ook maar eens meeposten omdat ik het afvallen wat beter wil gaan aanpakken en ga ik voor het eerst in mijn leven een dieet volgen namelijk het 17 dagen dieet :)

Ik woog altijd rond de 65 kilo maar door medicijnen en ziekte weeg ik inmiddels boven de 80 kilo -O-

Ik zal de komende tijd hier meeposten over mijn ervaringen :) nog anderen die hier hetzelfde dieet volgen?
Ik heb het nog niet voorbij zien komen, vertel er eens iets over :)

Morgen volleybalwedstrijd, heb er zin in.
pi_121171305
Het hangt bij mij gewoon samen denkt ik, en komt bij elkaar onder het kopje 'regelmatig leven'. Op fatsoenlijke tijden slapen, eten en bewegen is niet heel standaard, hier :'). Zo werd ik vandaag om 14.30 wakker na een veel te lange nacht, heb ontbeten en had daarna totaaaal geen honger, wat eigenlijk wil zeggen dat je de hele avond snaait. Heb dus toch maar een simpele pasta gemaakt, puur voor het idee. Als ik eenmaal beweeg en gewoon normaal eet, kom ik denk ik al een heel eind zonder dieet.
pi_121171336
Dit topic is wel een serieus 'kijk, het kan dus wél'-gebeuren, als ik jullie dames en de cijfertjes zo zie. Top!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 januari 2013 @ 22:10:33 #277
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121171394
Regelmaat is wel het toverwoord inderdaad :Y
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 22:29:37 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121172298
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:08 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet voorbij zien komen, vertel er eens iets over :)

Morgen volleybalwedstrijd, heb er zin in.
Het 17 dagen dieet maakt gebruik van 3 cycli van 17 dagen waarna je overgaat in de vierde cyclus die je vol moet houden. In het kort is het als volgt:
Eerste 17 dagen: geen koolhydraten en suikers. Wat wel mag: onbeperkt mager vlees en vis, groenten, 2 stuks fruit, 2 eieren en 2 probiotische dingen als yoghurt
Tweede cyclus: koolhydraten worden langzaam weer toegevoegd en meer soorten vlees, vis, groenten en fruit. Om de dag doe je een dag zoals de eerste cyclus en een dag zoals de tweede cyclus.
Derde cyclus: bijna alle koolhydraten mogen weer en de meeste soorten vlees.
Vierde cyclus: door de week houden aan de regels van het dieet en in het weekend mag je 3 maaltijden die je normaal niet mag zoals bijvoorbeeld Mac, pannenkoeken of pizza.

Je schijnt er gigantisch van af te vallen als je de verhalen mag geloven. Ik ben benieuwd in ieder geval!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 22:40:08 #279
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121172787
Ik heb net even mijn BMI berekend en die is 24,5 wat officieel gezond is maar al het vet zit bij mij op mijn buik, billen en heupen waardoor de verhoudingen compleet zoek zijn :')
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 januari 2013 @ 22:45:43 #280
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121173034
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het 17 dagen dieet maakt gebruik van 3 cycli van 17 dagen waarna je overgaat in de vierde cyclus die je vol moet houden. In het kort is het als volgt:
Eerste 17 dagen: geen koolhydraten en suikers. Wat wel mag: onbeperkt mager vlees en vis, groenten, 2 stuks fruit, 2 eieren en 2 probiotische dingen als yoghurt
Tweede cyclus: koolhydraten worden langzaam weer toegevoegd en meer soorten vlees, vis, groenten en fruit. Om de dag doe je een dag zoals de eerste cyclus en een dag zoals de tweede cyclus.
Derde cyclus: bijna alle koolhydraten mogen weer en de meeste soorten vlees.
Vierde cyclus: door de week houden aan de regels van het dieet en in het weekend mag je 3 maaltijden die je normaal niet mag zoals bijvoorbeeld Mac, pannenkoeken of pizza.

Je schijnt er gigantisch van af te vallen als je de verhalen mag geloven. Ik ben benieuwd in ieder geval!
Klinkt vreselijk ingewikkeld zeg :P Maar goed, ik moet natuurlijk met meer mensen hier in hus rekening houden, dus zo'n dieet is niet zo handig hier.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:40 schreef MaJo het volgende:
Ik heb net even mijn BMI berekend en die is 24,5 wat officieel gezond is maar al het vet zit bij mij op mijn buik, billen en heupen waardoor de verhoudingen compleet zoek zijn :')
misschien gaan sporten in plaats van diëten?
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 22:47:28 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121173109
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:45 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Klinkt vreselijk ingewikkeld zeg :P Maar goed, ik moet natuurlijk met meer mensen hier in hus rekening houden, dus zo'n dieet is niet zo handig hier.

Ik ga het samen met mijn vriend doen dus dat scheelt ook wel :Y
quote:
misschien gaan sporten in plaats van diëten?
Vanwege mijn ziekte (ME/CVS) is veel sporten voor mij niet haalbaar en zelfs onverstandig. Ik ben wel lid van een sportschool maar al 1,5 maand niet meer geweest, dat moet ik wel snel weer eens gaan doen :@ Maar ik moet het dus vooral van de voeding hebben :)
pi_121173610
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:09 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit topic is wel een serieus 'kijk, het kan dus wél'-gebeuren, als ik jullie dames en de cijfertjes zo zie. Top!
Het zijn wel veel dames, maar er zijn uitzonderingen.
It was delicious.
pi_121174218
quote:
16s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:57 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Het zijn wel veel dames, maar er zijn uitzonderingen.
En heren, uiteraard!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 januari 2013 @ 23:12:43 #284
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121174323
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ga het samen met mijn vriend doen dus dat scheelt ook wel :Y

[..]

Vanwege mijn ziekte (ME/CVS) is veel sporten voor mij niet haalbaar en zelfs onverstandig. Ik ben wel lid van een sportschool maar al 1,5 maand niet meer geweest, dat moet ik wel snel weer eens gaan doen :@ Maar ik moet het dus vooral van de voeding hebben :)
Vervelend...
pi_121174394
M'n beste vriend, de schat, lachte me net uit toen ik zei dat ik de Ladiesrun zou lopen. Dus volk, bij deze: al wordt het verdomme m'n dood.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:22:14 #286
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_121174786
Hoi. Sinds mei 25 kg afgevallen. Ik woog 145. Heb een weddenschap lopen voor 300 euro. Heb tot 1 juni de tijd om te droppen naar 90kg..

2 dagen niet gesport en net toch maar wat gegeten. Had vreetkick. Morgen extra hard sporten dan. :P
My nightly bloodlust has overflown into my days. I feel lethal, on the verge of frenzy. I think my mask of sanity is about to slip.
pi_121175937
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:22 schreef E.B.A.H. het volgende:
Hoi. Sinds mei 25 kg afgevallen. Ik woog 145. Heb een weddenschap lopen voor 300 euro. Heb tot 1 juni de tijd om te droppen naar 90kg..

2 dagen niet gesport en net toch maar wat gegeten. Had vreetkick. Morgen extra hard sporten dan. :P
Mooie score, 25 kilo in 8 maanden. Over het algemeen gaat het eerste stuk het makkelijkst.

Jij wil het tweede stuk - 30 kilo - in 5 maanden doen. Dat is 6 kilo per maand.
Lijkt me erg ambitieus...
It was delicious.
pi_121184426
Wwhhiiiiiiii.. nieuwe all time low vanmorgrn: 75,2!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 5 januari 2013 @ 09:03:11 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121184631
Lekker Vicky!

quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:14 schreef clumsy_clown het volgende:
M'n beste vriend, de schat, lachte me net uit toen ik zei dat ik de Ladiesrun zou lopen. Dus volk, bij deze: al wordt het verdomme m'n dood.
:D _O_
  zaterdag 5 januari 2013 @ 09:05:18 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121184644
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:27 schreef MaJo het volgende:

Mijn collega is daar het afgelopen jaar 17 kilo mee afgevallen. : Y

Op zich prima, maar het blijft een dieet waar je je van af kan vragen of dat vast te houden is op de lange termijn...
pi_121184703
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:22 schreef E.B.A.H. het volgende:

Dit lijkt me niet erg verstandig. Dit is keihard crashen. Je doel is 1,5 kg/week afvallen. Laten we eens kijken hoeveel kcal je dan tekort moet hebben om zoveel af te vallen.
1 kg puur vet = 9000 kcal. Per kg lichaamsgewicht zit er ook wat water in, dus dat is iets lager, dat schijnt rond 7000 kcal/kg te liggen. Dus, iedere week moet je 10.500 kcal onder je verbruik zitten.. (7000x1,5)
Voor een gemiddelde man zou dat betekenen dat je 4 dagen van de week helemaal niks kan eten...

Nu ben je wat groter dan gemiddeld dus misschien is je verbruik 3000 kcal per dag, dat is 21000 kcal per week.
Je moet dus 10.500 onder je verbruik zitten dus je mag slechts de helft eten, 1500 kcal per dag.

Ik zou stoppen met die weddenschap en iets langzamer willen afvallen. Max 0,5 kg/week. Wat je nu doet lijkt me ongezond en de kans op terugvallen en jojoen is groot.
pi_121184827
Hi! Tijdje niet geweest. De schade van de feestdagen was bij mij 2 kilo..
Ook in de vakantie daarna had ik moeite om het weer op te pakken. Nu heb ik weer helemaal de motivatie teruggevonden.

Ik ben trouwens van plan om de insanity workout eens te proberen, iemand hier daar ervaring mee?
pi_121184842
Eens met 85mc :)
Ja doei.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:35:20 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121186384
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
Eens met 85mc :)
+1

Hier is van de 1,3 oud&nieuwkilo's alweer 0,8 verdwenen. Zei toch dat het snelle kilo's waren.

Vanmiddag weer lekker sporten, morgen winterefteling en dan volgende week maar liefst 5 keer paardrijden... Daarna zit ik weer op m'n atl en ga ik verder met het doel voor dit jaar :) Heb gisteren iig met vriendjelief een supertoffe jurk (van de Steps, in niet-de-grootste-maat) en een nieuwe bh gekocht voor m'n verjaardag. Mag 'm nog niet aan, maar met carnaval komt er een foto!

Xx
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:35:42 #295
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121186392

[ Bericht 100% gewijzigd door Tink89 op 05-01-2013 11:35:54 (dubbel) ]
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 13:15:15 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121188732
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 09:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mijn collega is daar het afgelopen jaar 17 kilo mee afgevallen. : Y

Op zich prima, maar het blijft een dieet waar je je van af kan vragen of dat vast te houden is op de lange termijn...
Ik ben erg benieuwd! Ik hoop dat als er wat kilo's af zijn dat ik daardoor gemotiveerd ben om gezonder te eten en meer te bewegen *O*
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:40:02 #297
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_121205393
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:45 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Mooie score, 25 kilo in 8 maanden. Over het algemeen gaat het eerste stuk het makkelijkst.

Jij wil het tweede stuk - 30 kilo - in 5 maanden doen. Dat is 6 kilo per maand.
Lijkt me erg ambitieus...
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 09:16 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dit lijkt me niet erg verstandig. Dit is keihard crashen. Je doel is 1,5 kg/week afvallen. Laten we eens kijken hoeveel kcal je dan tekort moet hebben om zoveel af te vallen.
1 kg puur vet = 9000 kcal. Per kg lichaamsgewicht zit er ook wat water in, dus dat is iets lager, dat schijnt rond 7000 kcal/kg te liggen. Dus, iedere week moet je 10.500 kcal onder je verbruik zitten.. (7000x1,5)
Voor een gemiddelde man zou dat betekenen dat je 4 dagen van de week helemaal niks kan eten...

Nu ben je wat groter dan gemiddeld dus misschien is je verbruik 3000 kcal per dag, dat is 21000 kcal per week.
Je moet dus 10.500 onder je verbruik zitten dus je mag slechts de helft eten, 1500 kcal per dag.

Ik zou stoppen met die weddenschap en iets langzamer willen afvallen. Max 0,5 kg/week. Wat je nu doet lijkt me ongezond en de kans op terugvallen en jojoen is groot.
Ik weet dat het een hele stomme weddenschap is. Het blijft mij wel motiveren. Ik ga gewoon keihard sporten en zie in juni wel wat ik ga bereiken :P
My nightly bloodlust has overflown into my days. I feel lethal, on the verge of frenzy. I think my mask of sanity is about to slip.
pi_121205639
Goed, nou m'n startgewicht is 89 kg. Wat geweldig zou het zijn om 79 te kunnen wegen, of zelfs 75! Ik heb al jaren geen 75 kg meer gewogen. Het liefst wil ik 20 kg kwijt, dat zou helemaaaaaal fantastisch zijn, maar ik ga me daar niet aan vastpinnen.
Ik ben al goed begonnen door dus genoeg te drinken, elke dag sowieso 2 liter water. En lekker afmatten in de sportschool, ik ga daar 2x in de week naartoe en dan ga ik ook proberen elke dag even een half uurtje tot een uurtje te Just dancen en spieroefeningen op zolder te doen.
Ik heb er zoooooveel zin in! En uiteraard uitkijken met wat ik eet, maar heel rare dingen ga ik niet doen ivm het kunnen volhouden. Maar ik geloof dat met mate absoluut de manier is, en natuurlijk wel zo gezond mogelijk eten.

Ik heb hier wel eerder gezeten, en dan ging ik elke week updaten wat m'n gewicht was. Dat was een goede stok achter de deur. Nu gaat manlief (die had ik toen de tijd nog niet, haha) elke week met me naar de weegschaal en schrijft dan op wat ik weeg.
Tralalalaaa
pi_121205816
TAP, ik.begon eind feb op 92. Vanmorgen woog ik 75,2. Als ik hrt kan kan jii het ook!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121206229
1,5kg/week valt imho echt niet onder "keihard crashen" dan denk ik eerder aan 5kg/week

Ik zit nu zelf op zo'n kilo per week, maar dat is incl flink wat krachttraining. En ik ben echt verre van aan het crashen hoor :D

30kg in 5 maanden, zwaar en ambitieus. Succes!

SPOILER
pi_121206342
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:49 schreef Vicky het volgende:
TAP, ik.begon eind feb op 92. Vanmorgen woog ik 75,2. Als ik hrt kan kan jii het ook!
Wow wat goed Vicky! En hoe heb jij het nou gedaan? Misschien staat het al ergens maar toch :P
Tralalalaaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')