Euh, die zitten grofweg in dezelfde regio, al heb ik nog mazzel geloof ik.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:57 schreef Barretje80 het volgende:
tetten genoeg in dit topiczijn er ook typische mannenkwaaltjes bij het afvallen dan??
Same here!quote:lijstje voor vandaag :
d: uit eten!
heu! gaan we samen uit eten? dat van mij begint ook om 20.00quote:Op vrijdag 21 december 2012 18:09 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Euh, die zitten grofweg in dezelfde regio, al heb ik nog mazzel geloof ik.
Buik blijft het ergst, maar dat is niet alleen voor mannen.
[..]
Same here!
Kinderen eten nu patat terwijl ik aan de komkommer zit![]()
Uit eten is pas om 20u.
Nee, tenzij je spontaan veranderd bent in een slanke ventquote:Op vrijdag 21 december 2012 18:10 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
heu! gaan we samen uit eten? dat van mij begint ook om 20.00
neuh.. maar mijn gasten zonder kinderen komen wel vanuit amsterdam in den haag etenquote:Op vrijdag 21 december 2012 18:26 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Nee, tenzij je spontaan veranderd bent in een slanke vent![]()
Je gaat vanuit Rijswijk vast ook niet in Amsterdam eten.
Dan is er meer DancingPhoebe om van te houdenquote:Op maandag 24 december 2012 11:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb er nu al 4 kerstkilo aanzitten
Ze lijken allemaal net boven mij broekband uit te blubberen
Gihihihihih *flobberflobberflobberflob*quote:Op maandag 24 december 2012 13:17 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dan is er meer DancingPhoebe om van te houden
We sexen het er samen wel van af hihiquote:Op maandag 24 december 2012 13:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Gihihihihih *flobberflobberflobberflob*
Too much information...quote:Op maandag 24 december 2012 13:21 schreef ook_gek het volgende:
[..]
We sexen het er samen wel van af hihi
quote:Op dinsdag 25 december 2012 09:09 schreef Brighteyes het volgende:
Whiiiiiii!
Gisteren eerste kerstdiner gehad en nu op een All Time Low!
Herkenbaar hoor.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:37 schreef douche-eendje het volgende:
zo de kerst zit er bijna op dus ik kom hier ook maar eens meeposten om mijn laatste afval-doel te gaan bereiken. Ik ben dit jaar al van 87 kilo naar inmiddels 75 kilo gegaan en wil graag naar 66 kilo; een gezond gewicht (bmi van 24.9 dan
).
Nog even te gaan en ik merk wel dat het nu wel moeilijker aan het worden is, in het begin ging het zo snel...
Hier ging het makkelijk door verhuisstress. En 3 hoog wonen zonder lift doet ook wonderen voor je kontquote:Op donderdag 27 december 2012 09:43 schreef Barreltje het volgende:
mijn eerste deel gaat eigenlijk ook nooit makkelijk..
Dat is nog de vraag. Er is toevallig net een onderzoek gedaan dat indiceert dat obesitas niet anders is dan andere verslavingen. Dan klinkt het meer als ziekte dan als keuze.quote:Op donderdag 27 december 2012 14:45 schreef the85mc het volgende:
Een beetje late reactie maar ik zag net dat filmpje. Die presentatrice vergelijkt dik zijn met huidskleur, homosexualiteit etc.. Ik vind dat eigenlijk best wel raar. Voor 95% van de dikkere mensen is het een (al dan niet bewuste) keuze.
Binnen een verslaving heb je ook keuzes. Een alcoholist blijft een alcolist, omdat hersenen op alcohol reageren. Maar je bent in staat om he hersenen te deprogrammeren. Anders zou elke alcolist nog steeds drinken en elke anorexia patient dood gaan.quote:Op donderdag 27 december 2012 15:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is nog de vraag. Er is toevallig net een onderzoek gedaan dat indiceert dat obesitas niet anders is dan andere verslavingen. Dan klinkt het meer als ziekte dan als keuze.
Of je huidskleur en homoseksualiteit wil vergelijken met een ziekte is dan weer een heel andere vraag.
Zou kunnen. Maar dan zou je ook verwachten dat mensen met eetverslaving ook gevoelig zijn voor andere verslavingen zoals alcohol, drugs, gokken etc. Als ze daar niet bovengemiddeld op scoren dan geloof ik dat verslavingsverhaal niet zo. En de scheidslijn tussen verslaving en gebrek aan wilskracht om niet toe te geven aan je verlangens lijkt me ook moeilijk om te meten.quote:Op donderdag 27 december 2012 15:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is nog de vraag. Er is toevallig net een onderzoek gedaan dat indiceert dat obesitas niet anders is dan andere verslavingen. Dan klinkt het meer als ziekte dan als keuze.
Of je huidskleur en homoseksualiteit wil vergelijken met een ziekte is dan weer een heel andere vraag.
Wat Vanyel zegt klopt wel MC. Studies hebben dat inderdaad aangetoond. En die mensen zijn inderdaad gevoeliger voor andere verslavingen, dus dat klopt ook.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:48 schreef the85mc het volgende:
[..]
Zou kunnen. Maar dan zou je ook verwachten dat mensen met eetverslaving ook gevoelig zijn voor andere verslavingen zoals alcohol, drugs, gokken etc. Als ze daar niet bovengemiddeld op scoren dan geloof ik dat verslavingsverhaal niet zo. En de scheidslijn tussen verslaving en gebrek aan wilskracht om niet toe te geven aan je verlangens lijkt me ook moeilijk om te meten.
Tsja, het liefst eet ik ook de hele dag door, maar dan ben ik ook zo weer 100 kg.. Ben ik dan afgekickt of heb ik nu meer wilskracht dan eerder? Ik denk het laatste.
Ik vind het geen goede zaak dat obesitas als 'normaal' wordt gezien en dat je daar niks aan kan doen. Misschien schop ik nu mensen voor hun schenen hier, maar dat is hoe ik erover denk.
Zeker onder jongeren/kinderen is obesitas een slechte zaak. En de oorzaak ligt buiten het kind, het komt doordat de ouders niet goed opletten wat ze hun kind geven. Als je je kind gezond te eten geeft en veel buiten laat spelen/sporten dan zal je kind nooit echt dik worden, tenzij er echt fysieke problemen zijn.
En nogmaals, het is niet bedoeld om mensen te beledigen,maar wat ik om me heen zie zijn dat dikkere mensen het toch echt zelf doen. Sommige vrienden vraag ik vaak mee om te sporten, en net degenen die dik zijn weigeren bijna altijd. En dan wel klagen dat hun kleren niet meer passen. Tsja 1+1=2... Ik ben zelf van boven de 100kg naar een 84kg gegaan in een paar jaar tijd. Ik ben zelfs nog lichter geweest om in een gewichtscategorie te vallen voor sport. (Deze zomer was ik 78 kg, nooit gedacht dat ik onder de 80 kg kon wegen...) En als ik het kan, dan moet het anderen ook wel lukken.
Ok, dat wist ik niet. Dan kunnen ze het best een sportverslaving krijgen om de eetverslaving te compenserenquote:Op donderdag 27 december 2012 16:54 schreef An24 het volgende:
[..]
Wat Vanyel zegt klopt wel MC. Studies hebben dat inderdaad aangetoond. En die mensen zijn inderdaad fevoeliger voor andere verslavingen, dus dat klopt ook.
Ik mag hem zeker niet inkoppenquote:
Ja, heb ik gedaan, die sportverslavingquote:Op donderdag 27 december 2012 16:57 schreef the85mc het volgende:
Ok, dat wist ik niet. Dan kunnen ze het best een sportverslaving krijgen om de eetverslaving te compenseren
ditoquote:Op donderdag 27 december 2012 19:46 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik ben wel degelijk dik doordat ik (veel) te veel gegeten heb. En ik weet ook wel zeker dat dat meer, en ongezonder, was dan wat slankere/ dunnere mensen over het algemeen eten.
amenquote:
quote:Op donderdag 27 december 2012 19:46 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik ben wel degelijk dik doordat ik (veel) te veel gegeten heb. En ik weet ook wel zeker dat dat meer, en ongezonder, was dan wat slankere/ dunnere mensen over het algemeen eten.
quote:
Misschien is dat geen toeval, en lukt het jullie daarom wel om blijvend af te vallen.quote:
de dunne mensen die ik ken eten inderdaad koekjes en snacksquote:Op donderdag 27 december 2012 19:59 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
[..]
Misschien is dat geen toeval, en lukt het jullie daarom wel om blijvend af te vallen.
En ik kan er natuurlijk ook gewoon naast zitten, maar mijn ervaring met slanke (niet-dikke) mensen is dat ze elke dag koek eten, en met regelmaat snacken.
En de dikke mensen die ik van nabij ken, letten erg op hun eten maar worden niet slank.
Ik eet 20 koekjes per werkdag. En daarnaast af en toe een banketstaaf. En structureel iets meer dan een half pakje boter per week.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:03 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
de dunne mensen die ik ken eten inderdaad koekjes en snacks
maar ik at pakken koek en snacks
en ik ben nog niets blijvend kwijt hoor
ja 3 kilode rest jojot er op en af
en vooral er op
meen je dit?quote:Op donderdag 27 december 2012 20:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik eet 20 koekjes per werkdag. En daarnaast af en toe een banketstaaf. En structureel iets meer dan een half pakje boter per week.
Ja. Hoezo?quote:
Maar over het algemeen niet dag in dag uit. Als je goed naar ze kijkt zijn het keuzes. Het een of het ander.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:59 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
[..]
Misschien is dat geen toeval, en lukt het jullie daarom wel om blijvend af te vallen.
En ik kan er natuurlijk ook gewoon naast zitten, maar mijn ervaring met slanke (niet-dikke) mensen is dat ze elke dag koek eten, en met regelmaat snacken.
En de dikke mensen die ik van nabij ken, letten erg op hun eten maar worden niet slank.
Onzin. Ik doe kantoorwerk, verplaats me per auto en doe de helft van de dagen wat -niet bijzonder inspannende- bezigheden buiten. (Voor de dieetbewoners: ik heb wat beesten die gevoerd moeten worden en waarvan stallen schoongemaakt moeten worden.)quote:Op donderdag 27 december 2012 20:09 schreef An24 het volgende:
[..]![]()
Maar sigme verbrand super veel kcal op een dag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |