abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120474575
Dat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_120478118
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Lees verder op: http://www.foxnews.com/he(...)t-weights-burns-fat/
(heb niet alles geciteerd)
Met veel spiermassa verbrand je wel meer calorieën in rust.
My salvation lies in your love..
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:25:50 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120479782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*;
  Licht Ontvlambaar dinsdag 18 december 2012 @ 22:12:07 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120483730
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat.

SPOILER
Ja dat :Y

Echt BE, gewoon echt!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_120484936
Ik wilde even reageren op het filmpje dat is gepost op de eerste pagina. Uit jullie reacties valt op te maken dat jullie het helemaal met haar eens zijn. Ik heb er zelf nogal gemixte gevoelens over.

Obesitas is tegenwoordig een groter probleem dan ondervoeding. Met name in Amerika is het daarom goed om een soort van kruistocht tegen overgewicht te voeren. Nu is de mevrouw zo op het eerste gezicht maar een klein beetje te zwaar, toch kan ze de publiciteit misschien goed gebruiken om iets goed te doen voor de samenleving en haarzelf. Ze is een rolmodel die honderdduizenden (huis)vrouwen kan inspireren tot afvallen, maar zich er nu bij neerlegt omdat ze zich wel op haar gemak voelt. Maar als je die lijn volgt zullen onze kinderen zich ook op hun gemak gaan voelen met een BMI van 30+, wat duidelijk ongezond is.

Overigens vind ik het enorm goed dat dit topic er is en wens ik jullie veel succes met het behalen van jullie doelen. Hopelijk wordt dit bericht niet als erg negatief ervaren maar laat het zien dat 1. het een probleem is en 2. er ook zeker iets aan te doen valt!
pi_120485388
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:29 schreef Elysee het volgende:
Ik wilde even reageren op het filmpje dat is gepost op de eerste pagina. Uit jullie reacties valt op te maken dat jullie het helemaal met haar eens zijn. Ik heb er zelf nogal gemixte gevoelens over.

Obesitas is tegenwoordig een groter probleem dan ondervoeding. Met name in Amerika is het daarom goed om een soort van kruistocht tegen overgewicht te voeren. Nu is de mevrouw zo op het eerste gezicht maar een klein beetje te zwaar, toch kan ze de publiciteit misschien goed gebruiken om iets goed te doen voor de samenleving en haarzelf. Ze is een rolmodel die honderdduizenden (huis)vrouwen kan inspireren tot afvallen, maar zich er nu bij neerlegt omdat ze zich wel op haar gemak voelt. Maar als je die lijn volgt zullen onze kinderen zich ook op hun gemak gaan voelen met een BMI van 30+, wat duidelijk ongezond is.

Overigens vind ik het enorm goed dat dit topic er is en wens ik jullie veel succes met het behalen van jullie doelen. Hopelijk wordt dit bericht niet als erg negatief ervaren maar laat het zien dat 1. het een probleem is en 2. er ook zeker iets aan te doen valt!
ik vind het raar dat dit probleem zo in de belangstelling staat en dat mensen denken dat ze daardoor ook maar commentaar mogen hebben op je levensstijl en zo (of de vooroordelen die ze daarvan hebben dan, want het zijn nooit de mensen die je kennen die dat doen)

ik heb geen cijfers bij de hand, maar ik gok dat meer mensen roken en drinken dan overgewicht hebben
ook zou je dan extreme sporten als hobbies kunnen 'aanvallen'
ook allemaal dingen die zorgen voor hoge ziektekosten en zo
want ik neem aan dat het daar om gaat, en niet of iemand sterft of niet want dat lijkt me voor alsnog nog steeds een keus die vrij is per persoon

verder zijn er genoeg onderzoeken die aantonen dat mensen met een gezond bmi ongezonder kunnen zijn (en regelmatig zijn) dan mensen met een ongezond bmi
maar dat is niet bekend of een minder groot probleem of zo want daar hoor je niemand over?
en dat soort onderzoeken zijn ook nooit bekend bij mensen die wel mensen dat ze commentaar mogen leveren

daarnaast is het belerend en ook wel kleinerend dat er gedaan word alsof mensen die dik zijn zelf al deze dingen niet weten
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_120486085
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:35 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik vind het raar dat dit probleem zo in de belangstelling staat en dat mensen denken dat ze daardoor ook maar commentaar mogen hebben op je levensstijl en zo (of de vooroordelen die ze daarvan hebben dan, want het zijn nooit de mensen die je kennen die dat doen)

ik heb geen cijfers bij de hand, maar ik gok dat meer mensen roken en drinken dan overgewicht hebben
ook zou je dan extreme sporten als hobbies kunnen 'aanvallen'
ook allemaal dingen die zorgen voor hoge ziektekosten en zo
want ik neem aan dat het daar om gaat, en niet of iemand sterft of niet want dat lijkt me voor alsnog nog steeds een keus die vrij is per persoon

verder zijn er genoeg onderzoeken die aantonen dat mensen met een gezond bmi ongezonder kunnen zijn (en regelmatig zijn) dan mensen met een ongezond bmi
maar dat is niet bekend of een minder groot probleem of zo want daar hoor je niemand over?
en dat soort onderzoeken zijn ook nooit bekend bij mensen die wel mensen dat ze commentaar mogen leveren

daarnaast is het belerend en ook wel kleinerend dat er gedaan word alsof mensen die dik zijn zelf al deze dingen niet weten
Voor het grootste deel ben ik het wel met je eens. Wat betreft je punt dat er steeds meer bemoeienis is van buitenstaanders; ik denk dat publieke figuren tegenwoordig veel meer soorten mail krijgen die vaak velen malen erger zijn dan deze mail. Althans, erger in de zin van veel schelden en bedreigingen. Wat in deze mail waarschijnlijk zo'n impact maakt is de goede formulering en het duidelijke en directe statement. Dan ga je het toch wel erg serieus nemen.

En inderdaad. Roken en veel drinken is ook erg slecht. Maar bedenk dat er hiervoor al wetten zijn (min of meer) en dat hier al heel veel programma's voor bestaan om dit terug te dringen. Verder is er niet aan iemand te zien of hij rookt (bij veel drinken vaak wel) dus kun je daar moeilijker iets over aanmerken.
Overigens maakt de overheid winst op rokers (door vroege sterfte).

Ik denk dat heel veel mensen met overgewicht inderdaad weten dat ze obees zijn, maar in heel veel gevallen wordt er niets of weinig aan gedaan. Hoewel het vaak als negatieve kritiek wordt opgevat kan een constatering en mogelijk zelfs motivering op zijn plaats zijn. Ik weet ook dat ik zelf ongezond leef, maar lijk het zelf niet zo belangrijk te vinden voor mijzelf. Als familie en vrienden er (bezorgd) op wijzen heeft dat wel nut. Het feit dat obesitas een erg negatief beeld heeft maakt het alleen zo vervelend, terwijl het vaak goed bedoeld is.
pi_120486512
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:46 schreef Elysee het volgende:

[..]

Voor het grootste deel ben ik het wel met je eens. Wat betreft je punt dat er steeds meer bemoeienis is van buitenstaanders; ik denk dat publieke figuren tegenwoordig veel meer soorten mail krijgen die vaak velen malen erger zijn dan deze mail. Althans, erger in de zin van veel schelden en bedreigingen. Wat in deze mail waarschijnlijk zo'n impact maakt is de goede formulering en het duidelijke en directe statement. Dan ga je het toch wel erg serieus nemen.
ik heb het niet over publieke figuren
in mijn ervaring gebeurt dit bij de gemiddelde persoon met overgewicht ook
er is altijd wel een collega (of iets dergelijks) die meent dat hij/zij jou wel even the obvious mag gaan staten
en ja dat gaat dan ook altijd heel netjes, maar netjes is het niet echt
ik ga toch ook niet buiten tussen de rokers staan verklaren wat voor schade het kan aanrichten?
quote:
En inderdaad. Roken en veel drinken is ook erg slecht. Maar bedenk dat er hiervoor al wetten zijn (min of meer) en dat hier al heel veel programma's voor bestaan om dit terug te dringen. Verder is er niet aan iemand te zien of hij rookt (bij veel drinken vaak wel) dus kun je daar moeilijker iets over aanmerken.
Overigens maakt de overheid winst op rokers (door vroege sterfte).
nee de overheid maakt winst door accijns op sigaretten
prima, zeg maar accijns op producten die ongezond zijn
richt er maar een politieke partij voor op
maar hier mensen de les komen lezen is wel erg arrogant
met zo'n accijns geef je mensen ook nog gewoon de keus om zelf hun leven in te richten zoals ze willen, een recht dat we volgens mij nog steeds hebben
quote:
Ik denk dat heel veel mensen met overgewicht inderdaad weten dat ze obees zijn, maar in heel veel gevallen wordt er niets of weinig aan gedaan. Hoewel het vaak als negatieve kritiek wordt opgevat kan een constatering en mogelijk zelfs motivering op zijn plaats zijn. Ik weet ook dat ik zelf ongezond leef, maar lijk het zelf niet zo belangrijk te vinden voor mijzelf. Als familie en vrienden er (bezorgd) op wijzen heeft dat wel nut. Het feit dat obesitas een erg negatief beeld heeft maakt het alleen zo vervelend, terwijl het vaak goed bedoeld is.
Als mensen er niets aan doen dan is dat toch hun keus? wat maakt het jou uit?
als je je echt zo'n zorgen maakt om de economie ga dan lobbyen voor hogere ziektekosten premies of een vettax

ik kan me niet voorstellen dat iemand hier zit te wachten op jou 'motivering' of van een eerder genoemde irritante collega of zo
vrienden en familie is anders vind ik maar volgens mij ben jij geen van beide
en die man was ook geen van beide van die presentatrice
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120487245
Het lijkt er een beetje op dat je geagiteerd bent. Maar hopelijk is het wel duidelijk dat ik niemand kwaad wil doen.
Ik ben het inderdaad met je eens dat het heel normaal is om iets te vinden/zeggen over iemand ander zijn of haar gewicht en dat dit misschien niet zo zou moeten zijn. Maar het is eigenlijk wel een groot probleem dat wel bespreekbaar moet zijn.
En als mensen er inderdaad niets aan doen is het inderdaad hun keuze. Maar het maakt wel degelijk uit. Als de mens per generatie 10 kg zwaarder wordt dan is dat een slecht gegeven, dat kan niemand negeren.
In Nederland hebben we bijvoorbeeld de leerplicht, zodat je de mensen die het liefst nooit naar de middelbare school zouden gaan 'dwingt' om toch nog even door te leren en zo hun kennis te vergroten. Wanneer dit niet zou gebeuren en je de individuele keuze zou respecteren zal er misschien wel een groep ontstaan met een enorme achterstand op dit gebied wat leidt tot meer criminaliteit en dergelijke. Nu gaat dat laatste niet op voor obesitas, maar ik weet zeker dat er in de toekomst veel problemen door gaan ontstaan en dat er dus wel iets aan moet worden gedaan.

Anyway, ik merk dat ik afdwaal. Ik meen serieus dat ik het hartstikke goed vind dat jullie hiermee zijn begonnen. Succes!
pi_120488026
Geen aggitatie maar verbazing
ik zie echt niet waarom overgewicht zo anders is dan andere bedreigingen voor de volksgezondheid en waarom het publiek domein is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120488525
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 23:19 schreef rhubarbje het volgende:
Geen aggitatie maar verbazing
ik zie echt niet waarom overgewicht zo anders is dan andere bedreigingen voor de volksgezondheid en waarom het publiek domein is
Verkeerd begrepen dan, van mijn kant
Het probleem van obesitas zit hem in de omvang (niet grappig bedoeld). In 2010 had 60% van de mannen en 44% van de vrouwen overgewicht (BMI 25+). In Nederland is het al erg, maar in Amerika is het al helemaal treurig en met name het hele westen is er slecht aan toe. Zelfs een aantal Afrikaanse landen heeft nu al enorme obesitas problemen.
pi_120488866
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 23:28 schreef Elysee het volgende:

[..]

Verkeerd begrepen dan, van mijn kant
Het probleem van obesitas zit hem in de omvang (niet grappig bedoeld). In 2010 had 60% van de mannen en 44% van de vrouwen overgewicht (BMI 25+). In Nederland is het al erg, maar in Amerika is het al helemaal treurig en met name het hele westen is er slecht aan toe. Zelfs een aantal Afrikaanse landen heeft nu al enorme obesitas problemen.
ik ben wel klaar met de discussie
als je mijn posts terug leest kun je daar prima uithalen waarom die cijfers niets zeggen

en ik begrijp je niet verkeerd... jij denkt dat je hier de les kunt komen lezen over overgewicht dus maak je zelf onderdeel uit van de cultuur die ik hekel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120495449
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:52 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik heb het niet over publieke figuren
in mijn ervaring gebeurt dit bij de gemiddelde persoon met overgewicht ook
er is altijd wel een collega (of iets dergelijks) die meent dat hij/zij jou wel even the obvious mag gaan staten
en ja dat gaat dan ook altijd heel netjes, maar netjes is het niet echt
ik ga toch ook niet buiten tussen de rokers staan verklaren wat voor schade het kan aanrichten?

[..]

nee de overheid maakt winst door accijns op sigaretten
prima, zeg maar accijns op producten die ongezond zijn
richt er maar een politieke partij voor op
maar hier mensen de les komen lezen is wel erg arrogant
met zo'n accijns geef je mensen ook nog gewoon de keus om zelf hun leven in te richten zoals ze willen, een recht dat we volgens mij nog steeds hebben

[..]

Als mensen er niets aan doen dan is dat toch hun keus? wat maakt het jou uit?
als je je echt zo'n zorgen maakt om de economie ga dan lobbyen voor hogere ziektekosten premies of een vettax

ik kan me niet voorstellen dat iemand hier zit te wachten op jou 'motivering' of van een eerder genoemde irritante collega of zo
vrienden en familie is anders vind ik maar volgens mij ben jij geen van beide
en die man was ook geen van beide van die presentatrice
Rokers zijn voor hun weerzinwekkende en razend ongezond gewoonte naar buiten verbannen, zoals je zelf wel zegt maar blijkbaar niet opmerkt.
Voor drinken kan je uit de auto gehaald worden en in pijpjes moeten blazen (en doe je het op tv zal je commentaar krijgen).

Obesitas is wel degelijk ook een probleem van anderen. Net als roken. Vruchtbaarheid, het effect op (ongeboren en geboren) kinderen, de maatregelen in de publieke ruimte (150 kg op een busstoeltje is toch anders, zeker als je ernaast zit).

Persoonlijk vind ik niet dat moet worden aangepakt middels accijns of vettax. Maar dat er best wat van gezegd mag worden, net als van rokers (die natuurlijk heel vaak worden aangesproken of ze niet al bijna stoppen) en drinkaards (die ook commentaar krijgen) en gevaarlijke sporters.
En zeker als ze op tv zijn. En die weermevrouw neemt de kritiek niet serieus want hij kent haar helemaal niet, maar de steunbetuigingen van al die mensen die ze nooit zal leren kennen, wel. Apart.
En een beleefd briefje komt misschien wel harder aan, maar ook dan vind ik een beleefd briefje beter dan een scheldkannonade.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_120495578
Jeetje mina zeg.
Iemand nog iets positiefs te melden?
  woensdag 19 december 2012 @ 06:49:46 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120495591
Er is een nieuwe dag? *O*

[ Bericht 63% gewijzigd door BE op 19-12-2012 07:02:35 ]
pi_120495830
Ik vind ook niet dat de "obesitas-epidemie" genegeerd moet worden, maar ik vind het verkeerd om je spotlight op 1 persoon te richten. Daar bereik je geen reet mee, behalve dat iemand zich ontzettend rot gaat voelen en (waarschijnlijk) nog een extra kerstkransje in haar gezicht duwt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_120495842
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 06:49 schreef Brighteyes het volgende:
Das beter!!
pi_120495914
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 07:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind ook niet dat de "obesitas-epidemie" genegeerd moet worden, maar ik vind het verkeerd om je spotlight op 1 persoon te richten. Daar bereik je geen reet mee, behalve dat iemand zich ontzettend rot gaat voelen en (waarschijnlijk) nog een extra kerstkransje in haar gezicht duwt.
De spotlight zette ze er natuurlijk zelf op. want het was naar haar gestuurd, dat mailtje, niet online gezet op een forum of op de site van het tv-kanaal :+
Ja doei.
pi_120495933
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 07:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

De spotlight zette ze er natuurlijk zelf op. want het was naar haar gestuurd, dat mailtje, niet online gezet op een forum of op de site van het tv-kanaal :+
Ik bedoelde "singled out" maar ik kon daar geen passendere vertaling (buhuhuhu spotlight is nl zo lekker Nederlands buhuhhu) voor vinden...
  Licht Ontvlambaar woensdag 19 december 2012 @ 08:25:51 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120496380
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 06:49 schreef Brighteyes het volgende:
ongelofelijk overigens hoe simpel regelmatig eten en niet snaaien kan zijn... Waarom sluipt het er dan toch steeds weer in :?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_120497159
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:04 schreef BananaPancake het volgende:

Met veel spiermassa verbrand je wel meer calorieën in rust.
quote:
While some studies suggest resistance training can improve metabolic rate, and thus allow people to burn more calories, the new results do not suggest this. Regardless of participants' metabolic rate, they did not lose more weight or fat mass with resistance training.

Read more: http://www.foxnews.com/he(...)s-fat/#ixzz2FU4kBPht
(niet echt een conclusie uit te trekken op het moment, een meta-analyse is misschien handig hier)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 19 december 2012 @ 11:30:14 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120501178
Zometeen kerstlunch. Heb er zin in! Gezelligheid, alle 150 collega's bij elkaar, lekker lactosevrij (als het goed is...) eten en even niet aan het werk denken. Ik ga gewoon lekker eten, maar ben afhankelijk van het aanbod zometeen. Ik ga in ieder geval niet veel meer eten dan gewoonlijk, maar mag wel iets lekkers meenemen om vanmiddag als tussendoortje te nemen. Ben benieuwd wat ik voorgeschoteld krijg...

Ik wilde me niet in de discussie mengen en heb een hekel aan mensen die betuttelend gaan zitten doen tov dikke mensen, maar kon het toch niet laten:

SPOILER
Helemaal iets anders btw: Ik zag op tv een reportage over een model dat continu een bmi van 16-17 had, zij had door haar beperkte voedingsinname botten die zo broos waren als die van een 80-jarige... Ik weet ook zeker dat ik gezonder ben dat dat meiske :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_120501312
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 11:30 schreef Tink89 het volgende:
Zometeen kerstlunch. Heb er zin in! Gezelligheid, alle 150 collega's bij elkaar, lekker lactosevrij (als het goed is...) eten en even niet aan het werk denken. Ik ga gewoon lekker eten, maar ben afhankelijk van het aanbod zometeen. Ik ga in ieder geval niet veel meer eten dan gewoonlijk, maar mag wel iets lekkers meenemen om vanmiddag als tussendoortje te nemen. Ben benieuwd wat ik voorgeschoteld krijg...

Ik wilde me niet in de discussie mengen en heb een hekel aan mensen die betuttelend gaan zitten doen tov dikke mensen, maar kon het toch niet laten:

SPOILER
Helemaal iets anders btw: Ik zag op tv een reportage over een model dat continu een bmi van 16-17 had, zij had door haar beperkte voedingsinname botten die zo broos waren als die van een 80-jarige... Ik weet ook zeker dat ik gezonder ben dat dat meiske :)
ik bedoel precies wat jij in je spoiler zegt! :Y O+
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120501829
Wij doen op het werk aan een nieuwjaarsontbijtje, niet aan een kerstlunch oid. Maar veel plezier, Tink! Ben benieuwd wat je neemt en wat er is.

Ik heb net een boterham met avocado gehad. Wat is dat toch lekker zeg :9

En ik ben vanmorgen om 8:30 gaan hardlopen. Wat een waardeloos tijdstip zeg. De hele wijk was de hond aan het uitlaten leek het wel. Daar heb je 's avonds nooit last van en 's morgens héél vroeg ook niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120502131
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[..]

(niet echt een conclusie uit te trekken op het moment, een meta-analyse is misschien handig hier)
Ja maar, zoals ik het nu lees hebben ze het hier over ´tijdens de training zelf´..
My salvation lies in your love..
  woensdag 19 december 2012 @ 12:36:34 #76
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_120503182
Goh Isabeau, dat onderzoek doet alles wat ik dacht te weten over bewegen en krachttraining teniet. Maarja, erg goed duiden kan ik het niet. Volgens mij kun je niet ontkennen dat je er gestroomlijnder uitziet door krachttraining. Maar goed, dat zeggen de onderzoekers ook niet, het gaat om vetverbranding.
Toch maar weer eens mijn hardloopschoenen uit de kast halen!
pi_120503286
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:36 schreef Aventura het volgende:
Goh Isabeau, dat onderzoek doet alles wat ik dacht te weten over bewegen en krachttraining teniet. Maarja, erg goed duiden kan ik het niet. Volgens mij kun je niet ontkennen dat je er gestroomlijnder uitziet door krachttraining. Maar goed, dat zeggen de onderzoekers ook niet, het gaat om vetverbranding.
Toch maar weer eens mijn hardloopschoenen uit de kast halen!
Oh, maar je moet nooit op maar 1 onderzoek afgaan natuurlijk! :o Daarom had ik het ook over het doen van een meta-analyse. Er is namelijk ook genoeg onderzoek wat het tegendeel beweert.

Er is ook (ook volgens dat onderzoek) niets mis met krachttraining, maar als je weinig tijd hebt en moet kiezen en je wilt vooral vet verbranden dan is hardlopen een betere weg volgens dit onderzoek. Maar eigenlijk wist je dat ook wel! Want op de vraag 'hoe krijg je mooie buikspieren' lees je vaak het antwoord: cardiotraining. Omdat je voor mooie buikspieren eerst die vetlaag weg moet krijgen natuurlijk. En ja, van krachttraining krijg je wel een mooier figuur dan zonder :Y
pi_120505627
Ik heb sinds kort een weegschaal, best motiverend om dat ding per dag gemiddeld zo'n 200 gram minder aan te zien geven :Y
  woensdag 19 december 2012 @ 14:17:42 #79
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120506903
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, maar je moet nooit op maar 1 onderzoek afgaan natuurlijk! :o Daarom had ik het ook over het doen van een meta-analyse. Er is namelijk ook genoeg onderzoek wat het tegendeel beweert.

Er is ook (ook volgens dat onderzoek) niets mis met krachttraining, maar als je weinig tijd hebt en moet kiezen en je wilt vooral vet verbranden dan is hardlopen een betere weg volgens dit onderzoek. Maar eigenlijk wist je dat ook wel! Want op de vraag 'hoe krijg je mooie buikspieren' lees je vaak het antwoord: cardiotraining. Omdat je voor mooie buikspieren eerst die vetlaag weg moet krijgen natuurlijk. En ja, van krachttraining krijg je wel een mooier figuur dan zonder :Y
toch hier ook maar gaan rennen naast krachttraining. Alhoewel ik dat verdomd moeilijk vind. Ik ben vorig jaar eens heel sportief begonnen, maar ik hou het gewoonweg niet vol, ik ren ook heel raar voor mijn gevoel en als je met ziet rennen lijkt het net gewoon loop alleen dan iets harder of zo :D

Pff ik merk dat ik trouwens op vrije dagen als ik alleen ben, het heel moeilijk vind om te eten. Ik moet mezelf echt dwingen om te eten.

@tink jij verwoord het precies hoe ik er over denk. Als ''dikkie'' moet je constant verantwoorden. Ik heb ooit eens een collega gehad die tegen mij riep; zou je dat wel doen?? toen ik een mars nam. En dan echt vol afschuw. Terwijl ik toen heel bewust er voor had gezorgd die hele week dat ik die mars kon en mocht eten. Maar dat mijn slanke collega er dan 2 eet was niet raar.
Be happy with the little things in life
pi_120509273
BE *O* Wauw!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 december 2012 @ 16:24:10 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120512190
Lunch is best goed gegaan!

Als 'voor' twee asperges met een plakje ham, een plakje gerookte zalm, een glutenvrij minibroodje, veel sla en komkommer, 3 plakjes rosbief en wat tapenade en olijven.
Als 'hoofd' een stuk of vijf gestoomde krieltjes, twee stukjes kipfilet (samen ongeveer 1/2 filet) en twee flinke scheppen geroerbakte groente... broccoli, bloemkool, peultjes, ui, enz. en nog een flinke schep asperges met twee plakjes ham.
Als 'na' een chocoladesojatoetje en een bord met appel en twee stukjes verse ananas.

Vanavond eet ik heel eenvoudig een tosti ofzo, ik beschouw m'n lunch als de hoofdmaaltijd van vandaag...

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_120519603
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:17 schreef droomvrouwtje het volgende:

@tink jij verwoord het precies hoe ik er over denk. Als ''dikkie'' moet je constant verantwoorden. Ik heb ooit eens een collega gehad die tegen mij riep; zou je dat wel doen?? toen ik een mars nam. En dan echt vol afschuw. Terwijl ik toen heel bewust er voor had gezorgd die hele week dat ik die mars kon en mocht eten. Maar dat mijn slanke collega er dan 2 eet was niet raar.
dat zeg ik ook tegen een rokende collega.. of een collega die NET dat ene drankje teveel neemt..

*steekt een kerstkransje in d'r hoofd * :D

lijstje voor vandaag:
O: kwark met vruchtenjam
L: 3 oesters, een broodje garnalen en 2 glaasjes witte wijn
D: 5 visticks en salade
*kerstkransje* :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  woensdag 19 december 2012 @ 19:44:20 #83
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120519891
whehehe, nou ik niet hoor. Nou ja, alleen tegen mijn man doe ik zo LOL :D
Be happy with the little things in life
  donderdag 20 december 2012 @ 17:11:26 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120557390
Ik ook niet hoor... alsof die mensen zelf niet weten wat goed voor ze is...

Enne, Barretje, da's wel een heel summier lijstje, toch?
  vrijdag 21 december 2012 @ 09:31:11 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120587785
Zo, nog een half dagje thuiswerken en dan is het toch echt vakantie :D

Tot over twee weken!
pi_120588394
Ooh ik wil ook vakantie!
Ik heb alleen de Kerstdagen vrij :( Bleugh!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_120588510
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:31 schreef Tink89 het volgende:
Zo, nog een half dagje thuiswerken en dan is het toch echt vakantie :D

Tot over twee weken!
Oh lekker! Ik heb dit jaar na vandaag alleen nog nachtdiensten (4 stuks...).
pi_120588653
Ik ben de komende 2 weken ook zo goed als vrij (2 korte dagen naar werk).

Op zich lekker natuurlijk, maar wel een stuk moeilijker om netjes te blijven doen qua eten.
Nu is dit toch al geen ideale periode om af te vallen; stabiel blijven is al heel wat :@

Vanaf 1/1 weer fris aan de gang!
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_120589623
Lijstje voor vandaag:

Brunch: 4 boterhammen met gerookte kip, tomaat, mostermayo en ontbijtspek
Tussendoor: 1 boterham met sandwichspread, fruitsalade van aardbei, appel, mango
Diner: preitaart met geitenkaas en zongedroogde tomaat

Ik heb net avocado's gehaald, maar wat is nou lekker om hiermee te doen?
Sara
Merel
Ukje
pi_120590473
Whoehoe beweging op de schaal en weer aan de goede kant van het evil tiental

helaas nog niet terug op wat het was maar dat scheelt nog maar een kilotje
hopelijk krijg ik die er nog af voor kerst
dat zou wel goed voelen

wie doet er trouwens aan fitness in zo'n stomme sportschool?
wat doe je dan precies? cardio of gewichten of een combi en hoe dan?

ik hoor zoveel verschillende geluiden over wat nou het beste is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120590672
Sportscholen zijn heul niet stom ;) Ik vond het alleen veel te duur worden. Maar ik had 2 trainingsschema's waarbij ik beide keren zowel cardio als krachttraining deed. En dan voor de lol ook tussendoor nog groepslessen.
pi_120591529
ja ik vind zo individueel sporten wel echt saai en dus stom
maar voor groepslessen heb ik nog veel te weinig conditie

ik doe nu vaak de helft cardio en de helft gewichtjes maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat nou goed is om het beste resultaat te krijgen, vandaar

misschien toch eens aan die knappe sportschoolman vragen :9
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 21 december 2012 @ 11:43:28 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120591573
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:42 schreef rhubarbje het volgende:
ja ik vind zo individueel sporten wel echt saai en dus stom
maar voor groepslessen heb ik nog veel te weinig conditie

ik doe nu vaak de helft cardio en de helft gewichtjes maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat nou goed is om het beste resultaat te krijgen, vandaar

misschien toch eens aan die knappe sportschoolman vragen :9
Wel verstandig ja, die weten vaak het meest van trainingsschema's en wat er past bij jouw doelen en probleemgebieden :)
pi_120591796
Alles is een probleemgebied :')
ownee mijn tieten niet maar de rest allemaal wel :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120592688
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:50 schreef rhubarbje het volgende:
Alles is een probleemgebied :')
ownee mijn tieten niet maar de rest allemaal wel :')
Als je genoeg afvalt worden je tieten vanzelf ook een probleemgebied O-)
En ja, gewoon om begeleiding vragen! Dan maken ze wel een schema voor je.
En dat kan je dan natuurlijk altijd weer aanpassen als het te makkelijk of te moeilijk gaat ;)
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:21:02 #96
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120594754
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y Helaas wel ja... Na 33 kilo zijn ze niet echt meer zoals vroeger.
pi_120595330
ssst dames dat wil ik helemaal nog niet horen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120595347
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb dat nu al :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_120598630
Toch een mooi onderwerp (of moet dat meervoud zijn) dat gelukkig regelmatig terugkomt.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_120605077
tetten genoeg in dit topic :P zijn er ook typische mannenkwaaltjes bij het afvallen dan??

lijstje voor vandaag :
O: 2 bth met oude kaas
L: tomatensoep met ballen, crositini, halve baguette met carpaccio
t: banaan
d: uit eten! *O*

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')