ja, het recept was in het engels.quote:Ben benieuwd lady naar je taart..........is t recept in t engels?
ik heb geen idee hoe dik mijn koekjes zijn. iets van 0,5 cm schat ik. ik rol uit tussen twee grote roerhoutjes van de action.quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:25 schreef Poftoffel het volgende:
Spuuglokje en lady-wrb, ik had nog een paar vragen over de sneeuwvlok koekjes! Heb de set ondertussen namelijk binnen gehad. Misschien zijn het hele domme vragen maar ik ben een "bak en versier" noob dus ik dacht, beter vragen dan er een zooitje van te maken. Hoe dik maken jullie de koekjes? En hoe dik rollen jullie de fondant? En maken jullie het relief "erin" of naar boven stekend met het matje? En hoef je die kleurstof niet te verdunnen?
Bedankt
hij ligt er ook voor de lol opquote:Op zondag 2 december 2012 11:57 schreef Myraela het volgende:
Vind hem kei mooi, zou die spin lekker weglaten. Idee is zonder ook wel duidelijk.
Ik gebruik de gele Wilton hulpringen bij het uitrollen van het koekjesdeeg. Dan wordt het deeg 4,5 mm dik.quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:25 schreef Poftoffel het volgende:
Spuuglokje en lady-wrb, ik had nog een paar vragen over de sneeuwvlok koekjes! Heb de set ondertussen namelijk binnen gehad. Misschien zijn het hele domme vragen maar ik ben een "bak en versier" noob dus ik dacht, beter vragen dan er een zooitje van te maken. Hoe dik maken jullie de koekjes? En hoe dik rollen jullie de fondant? En maken jullie het relief "erin" of naar boven stekend met het matje? En hoef je die kleurstof niet te verdunnen?
Bedankt
die houten deegroller heb ik toevallig onlangs de deur uitgedaan. ik vond het zo'n onding.quote:Op zondag 2 december 2012 18:49 schreef Poftoffel het volgende:
Bedankt voor de reacties! Ik heb zelf alleen een ouderwetse houten deegroller dus ik moet de diktes gokken, maar dan heb ik een beetje een idee "hoe het moet". Ik las geloof ik ook iets over de fondant met relief iets te laten drogen voor het op de koekjes gaat?
Hij is super leuk gewordenquote:Op zondag 2 december 2012 11:02 schreef lady-wrb het volgende:
en hier is de pompoentaart
[ afbeelding ]
ik had er met fondant nog even een spin bijgekleid, maar dat valt nog niet mee
[ afbeelding ]
alleen de eiwitten of ook de dooiers?quote:Op zondag 2 december 2012 21:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Per ei 30 gram basterdsuiker en 30 gram bloem. Simpel als dat :-)
Zoveel eieren als nodig in een bak heet water voorverwarmen, dan zo'n 10 miniten luchtig kloppen met de suiker en een snufje zout en er dan de bloem voorzichtg doorheen scheppen. Bakken op 180 graden
ik kwam op youtube een tutorial tegen van iemand die met royal icing schildert (als je dat bedoelt tenminste)quote:Op zondag 2 december 2012 22:11 schreef Ynske het volgende:
Is er ook.een mogelijkheid om 'te schilderen' met iets in plaats van beleggen met marsepein oid?
Dat heet brush embroidery.quote:Op zondag 2 december 2012 22:12 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik kwam op youtube een tutorial tegen van iemand die met royal icing schildert (als je dat bedoelt tenminste)
even zoeken....
Tof! Hoeveel minuten moet ik het bakken? En dat voorverwarmen van de eieren, hoe lang moet dat? Straks zijn ze half gestold hahaquote:Op zondag 2 december 2012 21:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zoveel eieren als nodig in een bak heet water voorverwarmen, dan zo'n 10 miniten luchtig kloppen met de suiker en een snufje zout en er dan de bloem voorzichtg doorheen scheppen. Bakken op 180 graden
maar kan dat ook rechtstreeks op bv die biscuitlaag? Of moet daar eerst iets tussen?quote:
Ja.quote:Op zondag 2 december 2012 22:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja dat zie ik net. doe jij dat ook?
hoe lang doe jij nou over een taart?quote:Op maandag 3 december 2012 08:56 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja.Ik heb zo'n beetje alle technieken onder de knie. (Klinkt opschepperiger dan ik bedoel.
)
Ynske, dat kan niet rechtstreeks op de taart, daar moet toch echt een laag fondant of marsepein onder. Als je daar niet van houdt, zou je ook een ganache kunnen maken en over je taart gieten. En daarna op de chocolade decoreren.
k ga dat eens opzoeken, dank jequote:Op maandag 3 december 2012 08:56 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja.Ik heb zo'n beetje alle technieken onder de knie. (Klinkt opschepperiger dan ik bedoel.
)
Ynske, dat kan niet rechtstreeks op de taart, daar moet toch echt een laag fondant of marsepein onder. Als je daar niet van houdt, zou je ook een ganache kunnen maken en over je taart gieten. En daarna op de chocolade decoreren.
eieren minuut of 5 ofzo, ze stollen niet zomaar hoorquote:Op maandag 3 december 2012 07:47 schreef Skaai het volgende:
[..]
Tof! Hoeveel minuten moet ik het bakken? En dat voorverwarmen van de eieren, hoe lang moet dat? Straks zijn ze half gestold haha
Ik zou het filmpje uit de op (de zo moet het wel-variant) even kijken. Daar kun je goed zien wat handig isquote:Op maandag 3 december 2012 23:03 schreef Skaai het volgende:
Ja ik ben zo blij. Na het afkoelen heb ik 'm met een broodmes in 2 lagen gesneden, en dat ging zowaar in een keer goed! Een laag vanillemousse en een beetje jam erop en morgen ga ik 'm insmeren met botercreme en dan eens kijken of ik een behoorlijke fondantlaag erop krijg. Dat vind ik stiekem het minst belangrijke omdat ik dat toch nog nooit gedaan heb, als ie maar te eten is
.
En ik ben blij dat ik vanmiddag bij de Ikea een spatel heb gekocht, toch wel handig![]()
wow dat heb je netjes voor elkaarquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:38 schreef Skaai het volgende:
Tadaaaa! Fondant is op kleine stukjes ietsje gescheurd en dat randje onderop is omdat ik te veel fondant had weggesneden maar ik ben er blij mee
[ afbeelding ]
Dankje! En ja mijn eerste taartquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:01 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wow dat heb je netjes voor elkaar
was het je eerste taart? ja toch?
geweldig resultaat hoor! petje af!quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:38 schreef Skaai het volgende:
[..]
Dankje! En ja mijn eerste taart.
Dames bedankt voor de hulp en tips!
Nee hoor, die donkerharige van de Action werken bijvoorbeeld ook perfect. Wel moet het penseeltje een beetje vochtig zijn (even natmaken met water en dan op een keukenpapiertje het overtollige water eraf strijken).quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:22 schreef Popples het volgende:
[..]
heb je daar speciale penselen ofzo voor nodig?
Mooiiiiiquote:Op donderdag 6 december 2012 16:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag een taartmaak dag gehad met mn zus, Ik ben weer erg blij met het resultaat
Heel mooi, subtiel!quote:Op donderdag 6 december 2012 16:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag een taartmaak dag gehad met mn zus, Ik ben weer erg blij met het resultaat
Dank je welquote:Op donderdag 6 december 2012 18:47 schreef Spuuglokje het volgende:
Zeker een week, als je ze in een trommeltje bewaart. Algemene tip om koekjes lekker knapperig te houden: beetje ongekookte rijst in het trommeltje doen, stuk bakpapier op maat knippen en erop leggen en dan de koekjes erin en deksel erop.
Oh die is mooiquote:Op donderdag 6 december 2012 16:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vulling van bananenbavarois en aardbeien vlaaifruit, en dit alles afgesmeerd met citroen botercreme! Erg lekkere combi!quote:Op donderdag 6 december 2012 16:38 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Mooiiiii![]()
zit er nog een vulling in?
goed gelukt zeg!quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:12 schreef Poftoffel het volgende:
Na alle tips, hier zijn ze dan
[ afbeelding ]
Ik ben heel blij met het resultaat!
en in kleurtjes is het iedere keer weer andersquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:39 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
goed gelukt zeg!
wat zijn het toch toffe vormpjes
Wow mooi winters taartje!quote:Op donderdag 6 december 2012 16:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 6 december 2012 18:47 schreef Spuuglokje het volgende:
Zeker een week, als je ze in een trommeltje bewaart. Algemene tip om koekjes lekker knapperig te houden: beetje ongekookte rijst in het trommeltje doen, stuk bakpapier op maat knippen en erop leggen en dan de koekjes erin en deksel erop.
ik kom ook niet verder bij het zoeken dan dat het een grof gekarteld spuitmondje moet zijn.quote:Op zondag 9 december 2012 18:07 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik ben op zoek naar een (de grootste)? spuitmond om toeven mee te spuiten.
Ik wil dit jaar voor de kerst pommes duchesse maken!
Vorig jaar heb ik dat ook gedaan, maar toen had ik de spullen van mijn buurvrouw te leen en die heeft het pas weggegooid, omdat het spuitmondje kapot is gegaan!
Helaas weet ze niet meer welke maat dat spuitmondje was.
Ik heb al diverse sites afgezocht, maar ik kan nergens het formaat vinden wat ik nodig heb.
Bedoel je om die snowflake koekjes mee te maken? Want dat is namelijk van een setje van het merk Autumn Carpenter niet die ik daar op de folder zie staan :-)quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:14 schreef limbolandjgirl het volgende:
Bedoelen jullie deze cookie cutter?
http://merrick.marketing-(...)er_2012_loresdef.pdf
Anders ga ik hem vandaag nog halen!![]()
Ja die bedoelde ik eigenlijkquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:43 schreef Poftoffel het volgende:
[..]
Bedoel je om die snowflake koekjes mee te maken? Want dat is namelijk van een setje van het merk Autumn Carpenter niet die ik daar op de folder zie staan :-)
dat is van plastic, die spuit je zo aan flarden, denk ik.quote:Op zondag 9 december 2012 21:21 schreef Dragonberry het volgende:
Kartelmondje 1M van wilton, dat is een grote open ster. Bij marskramer kan je ook een setje van Kaiser kopen, daar zitten 3 grote spuitmondjes.
nee dat is m niet. dat is een setje uitstekers en daar zitten geen texturematjes bijquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:14 schreef limbolandjgirl het volgende:
Bedoelen jullie deze cookie cutter?
http://merrick.marketing-(...)er_2012_loresdef.pdf
Anders ga ik hem vandaag nog halen!![]()
ik gebruik altijd die gele sets in kunstof, te krijgen bij bv sligro, van groot naar megaquote:Op zondag 9 december 2012 18:07 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik ben op zoek naar een (de grootste)? spuitmond om toeven mee te spuiten.
Ik wil dit jaar voor de kerst pommes duchesse maken!
Vorig jaar heb ik dat ook gedaan, maar toen had ik de spullen van mijn buurvrouw te leen en die heeft het pas weggegooid, omdat het spuitmondje kapot is gegaan!
Helaas weet ze niet meer welke maat dat spuitmondje was.
Ik heb al diverse sites afgezocht, maar ik kan nergens het formaat vinden wat ik nodig heb.
ik zou het met liefde voor je willen doen, maar ik woon niet zo in de buurtquote:Op woensdag 12 december 2012 12:15 schreef Brighteyes het volgende:
*brutale vraag*
Is er misschien toevallig iemand in de omgeving van Gouda met zo'n snowflake cookie cutter set die het ook nog eens leuk vindt om, tegen betaling uiteraard, koekjes voor mij te bakken?
Mijn oudste gaat volgende week trakteren op school en dan is het gebruikelijk om ook bij alle andere juffen en meesters langs te gaan en dit lijkt me nou echt de ultieme winter-traktatie. Alleen ga ik het niet meer redden om voor die tijd de set te bestellen en ook nog eens te oefenen en van die prachtige koekjes af te leveren.
Ja, net gezien en geantwoord, je moet even mijn vriendje worden op fb.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik zou het met liefde voor je willen doen, maar ik woon niet zo in de buurt
maar ik heb met secret santa koekjes gebakken voor oxy en die opgestuurd en die zijn heelgebleven.
had je bij de weg mijn pm nog gezien?
Precies wat BE zegt, die kan ik zo voor je bestellen. Maar dat kan het hele jaar door hoor, dan doe ik dat bij Cakesupplies als je een gil geeft, is ook nog goedkoper.quote:Op maandag 17 december 2012 12:35 schreef Gaoxing het volgende:
Oowww, ik zit me al tijden in te houden, want ik wil ze ook zo graag. Denk je dat ze ze in de zomer ook hebben? De sneeuwvlokken, welteverstaan...
Oe, daar ga ik je aan houden!quote:Op maandag 17 december 2012 12:49 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Precies wat BE zegt, die kan ik zo voor je bestellen. Maar dat kan het hele jaar door hoor, dan doe ik dat bij Cakesupplies als je een gil geeft, is ook nog goedkoper.
Het is niet heel brutaal hoor!quote:Op maandag 17 december 2012 12:51 schreef Muck het volgende:
is het heel brutaal als ik dan vraag of dat ook voor mij kan spuug?
Ik sta (letterlijk!) op eht punt de set te bestellen
je hebt helemaal gelijkquote:Op maandag 17 december 2012 15:46 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Het is niet heel brutaal hoor!Maar ik zie Gao persoonlijk als ze in Nederland is, daarom scheelt het in prijs, want dat scheelt verzendkosten. Als ik voor jou bestel, is het product goedkoper, maar daar komen 2x verzendkosten bovenop (1x Cakesupplies en 1x naar jou), dan is het niet meer goedkoper.
Wat voor taart probeerde je te maken? Alleen bloem en eieren zal nooit heel erg rijzen, da's meer voor koekjes of taartbodems. Als je een luchtigere taart (cake-achtig) wil maken, dan zou zelfrijzend bakmeel beter werken.quote:Op maandag 17 december 2012 19:11 schreef kvd het volgende:
Goed, mijn taart is dus mislukt, haast niet omhoog gekomen, beetje taai/droog en smaakt naar eierkoek (eigenlijk is het gewoon 1 grote eierkoek, ietsje dikker, maar even droog, zou er bijna een beetje boter op gaan doen)
Wie heeft DE tip voor me? Of wat heb ik fout gedaan?
Verhouding was 5 eieren, 150 gr suiker, 150 gr bloem.Na 20 minuten in de oven dacht ik nog wel dat het goed zou komen qua hoogte, maar hij is dus ergens ingestort blijkbaar...Na 40 minuten op 180 graden was hij nog niet gaar, 5 minuten langer laten staan.
Ik heb gewoon het recept van biscuitdeeg gevolgd. Overal wordt gesproken over bloem, nergens zelfrijzend bakmeel...quote:Op maandag 17 december 2012 19:20 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Wat voor taart probeerde je te maken? Alleen bloem en eieren zal nooit heel erg rijzen, da's meer voor koekjes of taartbodems. Als je een luchtigere taart (cake-achtig) wil maken, dan zou zelfrijzend bakmeel beter werken.
Oh, biscuit deeg, da's inderdaad met bloem, maar daar doe ik nog een beetje zout en maizena door, hoewel dat niet DE oorzaak zal zijn gok ik. Wellicht zal de laatste keer flink roeren waarschijnlijk toch teveel van het goede geweest zijn en is daardoor teveel van de luchtigheid uit je beslag verdwenen.quote:Op maandag 17 december 2012 19:32 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik heb gewoon het recept van biscuitdeeg gevolgd. Overal wordt gesproken over bloem, nergens zelfrijzend bakmeel...
Dan probeer ik het morgen nog een keer, de probeersels gaan hier ook wel opquote:Op maandag 17 december 2012 19:42 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Oh, biscuit deeg, da's inderdaad met bloem, maar daar doe ik nog een beetje zout en maizena door, hoewel dat niet DE oorzaak zal zijn gok ik. Wellicht zal de laatste keer flink roeren waarschijnlijk toch teveel van het goede geweest zijn en is daardoor teveel van de luchtigheid uit je beslag verdwenen.
25gr.. maar dan 125gr. bloem, geen 150quote:Op maandag 17 december 2012 20:50 schreef kvd het volgende:
[..]
Dan probeer ik het morgen nog een keer, de probeersels gaan hier ook wel op
Zout had ik er trouwens ook in zitten,maïzena niet. Hoeveel gebruik je daarvan?
Oké,verhouding worden dus 1 ei, 25 gr bloem, 5 gr maïzena, 30 gr suiker, snufje zout (twijfel namelijk nog over hoe veel eieren in ga gebruiken.)quote:Op maandag 17 december 2012 20:51 schreef Yngwie het volgende:
[..]
25gr.. maar dan 125gr. bloem, geen 150
Velen gebruiken crisco of poedersuiker, maar dat laatste kan uitdrogen of vlekken. De eerste moet je in mijn ervaring spaarzaam mee zijn, anders werkt het averechts. Zo'n plastic tafelkleed wil ook helpen, maar velen hebben een structuur die je fondant dan weer overneemt. Simpel water zorgt al voor plak omdat fondant voornamelijk uit water bestaat, een klein beetje water gemeng met poedersuiker plakt bij mij altijd erg goed.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ladies? Dat fondant, als ik dat op het aanrecht uitrol plakt vreselijk vast. Wat is de remedie daartegen? Een siliconen-mat? Of is er nog iets anders?
En waar plak ik het dan mee vast op het koekje? Beetje glazuur?
Ik heb de Wilton Rolling Mat. Daar staan ook inches op, vind ik ideaal! Zo heb je altijd een precies groot genoeg plak marsepein of fondant.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ladies? Dat fondant, als ik dat op het aanrecht uitrol plakt vreselijk vast. Wat is de remedie daartegen? Een siliconen-mat? Of is er nog iets anders?
En waar plak ik het dan mee vast op het koekje? Beetje glazuur?
Goeie reden dus om van de week nog eens binnen te lopen bij de taartenshop hier.quote:Op woensdag 19 december 2012 22:48 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik gebruik altijd Crisco. Klein beetje (echt een heel klein beetje) op je vingers en dan goed uitsmeren op de (gladde) mat zodat alles geraakt is, maar niet een laagje of zo heeft. Dat werkt perfect. Poedersuiker nooit doen, dat vlekt. En van zo'n siliconen mat van bijvoorbeeld de Action of Xenos ben ik ook geen fan, dat is mij te stroef.
ik moest gisteren weer naar de taartenshop en ditmaal is het met gelukt met alleen dat wat ik nodig had (witte marsepein) weer naar buiten te komenquote:Op donderdag 20 december 2012 06:41 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een prachtige taarten hierboven.
Tikkie te pompeus voor mijn smaak, maar wel heel mooi gemaakt.
[..]
Goeie reden dus om van de week nog eens binnen te lopen bij de taartenshop hier.
Ik wil ook nog zo'n roller met van die ringetjes eraan.
Dat is gedaan met een pearl spray, dat spuit je dan over de taart als ie klaar is. (Ik heb zelf die van PME, ik weet niet welke Naena heeft gebruikt.)quote:Op donderdag 20 december 2012 01:28 schreef GangsterJo het volgende:
En vooral de glanzende roze kleur van het fondant is schitterend. Hoe krijg je zo'n effect?
Dankjewel! Nee, hoor alleen binnen de familie en kennissenkring;). Ik heb voor deze taart parelmoerspray gebruikt (PME Pearl Spray volgens mij). Een beetje prijzig, ongeveer 8 euro per bus kun je een paar taarten mee doen, maar het glanst dan wel heel hard.quote:Op donderdag 20 december 2012 01:28 schreef GangsterJo het volgende:
Naena heel mooi, ben je professioneel bakker? En vooral de glanzende roze kleur van het fondant is schitterend. Hoe krijg je zo'n effect?
Ik doe altijd eigeel en eiwit apart.. daar wordt het een stuk luchtiger van.quote:Op zondag 2 december 2012 21:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
quote:Op woensdag 19 december 2012 15:46 schreef kvd het volgende:
Yngwie bedankt! Hij is 2 keer zo groot als maandag. Hopen dat ie nu niet meer gaat instorten tijdens het afkoelen. En toch misschien grotere hoeveelheden gaan gebruiken ook nog meer hoogte te krijgen.
Haha, nee, dat niet. Toch ben ik niet helemaal tevreden. Iets te vroeg eruit, dus nog een klein beetje te 'nat' (ofwel, wel droog en eetbaar,maar had iets droger gekund). En hij blijft naar eierkoeken smaken haha (proef hem aardig droog,met een beetje kan,het wordt me te gek om iedere keer de taart helemaal 'af' te maken)quote:
Heb ze bij de c1000 ook gezienquote:Op donderdag 20 december 2012 15:36 schreef Keroppi het volgende:
Misschien niet compleet on-topic maar weet iemand waar candy canes verkocht worden. Xenos hoorde ik maar daar kon ik ze niet vinden...
Heb ze nodig voor decoratie
action. ik heb ze net nog zien liggenquote:Op donderdag 20 december 2012 15:36 schreef Keroppi het volgende:
Misschien niet compleet on-topic maar weet iemand waar candy canes verkocht worden. Xenos hoorde ik maar daar kon ik ze niet vinden...
Heb ze nodig voor decoratie
mooiquote:Op donderdag 20 december 2012 19:53 schreef Spuuglokje het volgende:
Je wil niet weten hoe mijn nek nu voelt BE.Maar zijn trotse koppie toen hij met de schaal de school binnenstapte maakte alles goed.
Waarom leg je dan ook geen bakpapier aan de bovenkant?quote:Op donderdag 20 december 2012 13:25 schreef MarMar het volgende:
Ik heb net rolfondant uitgerold op een stuk bakpapier, wel even met poedersuiker erop om te zorgen dat de roller niet vastplakt.
Works for megewoon met papier en al optillen en op de taart leggen en dan het papier er zachtjes aftrekken.
Ik neem aan dat jij dan naar zoet genot gaat, 1 tip: ze zal je altijd proberen zo'n grote pot aan te smeren, maar ze kan het ook in een klein potje doen voor je, Als jij aangeeft dat je het nog nooit geprobeerd hebt en niet vaak taart maakt dan maakt ze zo een potje voor je.quote:Op donderdag 20 december 2012 06:41 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een prachtige taarten hierboven.
Tikkie te pompeus voor mijn smaak, maar wel heel mooi gemaakt.
[..]
Goeie reden dus om van de week nog eens binnen te lopen bij de taartenshop hier.
Ik wil ook nog zo'n roller met van die ringetjes eraan.
omgquote:Op donderdag 20 december 2012 19:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Ziet er kerstfeestelijk uit MarMar!
Ik had lady-wrb beloofd een foto te laten zien van de minicupcakes voor Tristans kerstdiner van vanavond. Ik was echt nét op tijd klaar, dus de foto is een haastfoto geworden. Dit zijn ze:
[ afbeelding ]
En Wouter en Sterre willen voor hun kerstontbijt óók die minicupcakes, dus ik heb er in totaal ruim honderd gebakken. De sneeuwpophoofdjes zijn ook allemaal al beschilderd, ik moet ze alleen nog even insprayen met die pearl spray en dan de zwarte oogjes erop (als ik dat vóór het sprayen doe, worden de oogjes ook gesprayd, dan zijn ze niet meer mooi zwart.)
Kijk, dat zijn de tips!quote:Op donderdag 20 december 2012 21:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij dan naar zoet genot gaat, 1 tip: ze zal je altijd proberen zo'n grote pot aan te smeren, maar ze kan het ook in een klein potje doen voor je, Als jij aangeeft dat je het nog nooit geprobeerd hebt en niet vaak taart maakt dan maakt ze zo een potje voor je.
Ja ze denkt wel altijd mee! Ik heb ook veel geleerd van haar toen ik kinderworkshops gaf! maar daarom weet ik ook dat ze eerst zal proberen n grote pot crisco aan je te slijten terwijl ze het ook in een mengcupje kan doen.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn de tips!
Ze was van de week wel heel behulpzaam toen ik voor kleurstof voor de decoratie ging. Kreeg een klein mengpotje mee, want ze heeft dat niet kant en klaar. Dus heb ik dust en alcohol.
o bij jou ook al? die doos macaronmix lag me iedere keer dat ik de kast opendeed aan te staren en ik maar negeren...quote:Op donderdag 20 december 2012 22:40 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh leuk zeg lady-wrb!Ik heb toevallig vandaag bij de Xenos zo'n matje gekocht met hulpcirkeltjes. Zodra ik weer zin heb om te bakken ga ik ook die macarons proberen. Er ligt hier al heel lang zo'n macaronmixdoos in m'n keukenkast te wachten namelijk!
Jeetje! Wat een topwerk! Al die verschillende mutjes ook, wat ontzettend mooi gedaan!quote:Op donderdag 20 december 2012 19:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Ziet er kerstfeestelijk uit MarMar!
Ik had lady-wrb beloofd een foto te laten zien van de minicupcakes voor Tristans kerstdiner van vanavond. Ik was echt nét op tijd klaar, dus de foto is een haastfoto geworden. Dit zijn ze:
[ afbeelding ]
En Wouter en Sterre willen voor hun kerstontbijt óók die minicupcakes, dus ik heb er in totaal ruim honderd gebakken. De sneeuwpophoofdjes zijn ook allemaal al beschilderd, ik moet ze alleen nog even insprayen met die pearl spray en dan de zwarte oogjes erop (als ik dat vóór het sprayen doe, worden de oogjes ook gesprayd, dan zijn ze niet meer mooi zwart.)
wat is er mis met eierkoeksmaak?quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:10 schreef kvd het volgende:
Bingo. Lekker luchtig (alhoewel hij na de oven wel aardig in volume af nam)
Nu nog van de eierkoeksmaak afkomen. Morgen nog 1 keer 'repeteren' met wat vanille aroma erin.
ze smaakten idd boven verwachting goed ja. (ik had geen hoge verwachting van dat kant en klaarpakket van actionquote:Op zaterdag 22 december 2012 06:54 schreef het-is-mij het volgende:
Spuuglokje,wederom mooi!
Lady,leuk zeg die cc,mooie uitstekers!
Die macaro-s zien er goed uit!
Gelukkig heb ik geen foto s van mijn eerste keer haha.
Smaakten ze ook goed?
Amandelmeel heeft de locale turkse winkelquote:Op zaterdag 22 december 2012 10:27 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ze smaakten idd boven verwachting goed ja. (ik had geen hoge verwachting van dat kant en klaarpakket van action)
vorige keer heb ik het helemaal zelf gedaan, zelf amandelen gemalen omdat ik niet wist waar ik amandelmeel vandaan moest halen (nu nog steeds niet overigens, dus er liggen alweer amandelen klaar)
en ik ben druk aan het studeren op macarons met andere smaakjes
Koop er een met verwisselbare platen, die kunnen gewoon in een sopjequote:Op donderdag 20 december 2012 22:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o bij jou ook al? die doos macaronmix lag me iedere keer dat ik de kast opendeed aan te staren en ik maar negeren...
nu moet ik nog een wafelijzer kopen want ik heb nog een aantal pakken wafelmix liggen en ik heb in een moment van frustratie mijn wafelijzer in de kliko gegooid. wat een onding! ik zoek er nu een die wel goed is schoon te maken zonder dat ik het apparaat uit elkaar moet schroeven
Euhm,helemaal niks haha.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat is er mis met eierkoeksmaak?ik ben dol op eierkoeken (met slagroom en suiker)
Geen idee of het voor jou werkt. Ik heb vorig jaar een ketstboomcake gemaakt. Heb de vorm gewoon uitgeprint en uitgeknipt en zo de vorm uitgesneden. Kan je natuurlijk ook voor koekjes doen...sterren....kerstboom...ballen....hertjes...hulstblaadjesquote:Op zaterdag 22 december 2012 11:50 schreef rhubarbje het volgende:
ik wil kerstkoekjes maken maar ik heb geen kerstkoekvormpjes
iemand een briljant idee?
en ik wou geen glazuur er op doen maar gesmolten choco? moet kunnen toch? of kan ik daar beter iets bij doen om te zorgen dat het smeerbaarder word?
goed idee! tnx!quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:55 schreef kvd het volgende:
[..]
Geen idee of het voor jou werkt. Ik heb vorig jaar een ketstboomcake gemaakt. Heb de vorm gewoon uitgeprint en uitgeknipt en zo de vorm uitgesneden. Kan je natuurlijk ook voor koekjes doen...sterren....kerstboom...ballen....hertjes...hulstblaadjes
die hebben we niet in dit gehucht. moet ik eens in het turkse gedeelte van zaandam rondkijken.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:38 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
Amandelmeel heeft de locale turkse winkel
bestaan die nog?quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Koop er een met verwisselbare platen, die kunnen gewoon in een sopje
gaat prima. ik doe er wel eens een klontje roomboter bij om het wat smeuïger te maken maar zonder gaat het ookquote:Op zaterdag 22 december 2012 11:50 schreef rhubarbje het volgende:
ik wil kerstkoekjes maken maar ik heb geen kerstkoekvormpjes
iemand een briljant idee?[/quot]
even naar de action?
[quote]
en ik wou geen glazuur er op doen maar gesmolten choco? moet kunnen toch? of kan ik daar beter iets bij doen om te zorgen dat het smeerbaarder word?
nee dat was ik niet. was dat niet skaai?quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:52 schreef kvd het volgende:
[..]
Euhm,helemaal niks haha.
Heb zelf alleen het idee dat het allemaal wat zoeter hoort te smaken. Tsja, dan probeer ik dat voor elkaar te krijgen (alhoewel de mensen die het eten het waarschijnlijk niet eens proeven haha).
Jij had toch laatst ook voor het eerst en taart gemaakt met biscuitdeeg? Hoe proefde het bij jou?
toevallig gister een zien staan bij de harendse Smit, maar niet goedkoop, 114 euro, oa ook grillquote:Op zaterdag 22 december 2012 12:15 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
bestaan die nog?
ik had vroeger een mulitsnack reverso maar heeft mijn ex gehouden toen we uit elkaar gingen en ik ben die dingen nooit meer tegengekomen.
allemachtig, wat een geld. dan zoek ik nog wel even door naar een goedkoper alternatief. een grill heb ik al. het gaat mij echt alleen om die wafeltoestand en dan vind ik het toch echt te duurquote:Op zaterdag 22 december 2012 12:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
toevallig gister een zien staan bij de harendse Smit, maar niet goedkoop, 114 euro, oa ook grill
Oeps...foutje...quote:Op zaterdag 22 december 2012 12:17 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee dat was ik niet. was dat niet skaai?
Ik zie toevallig in de nieuwe Makrofolder een aanbieding voor een Tefal Multi snack. Dat is zo'n ding met verwisselbare tosti-, wafel-, poffertjes- en grillplaten. Nu inclusief btw voor ¤60,49. Niet echt goedkoop, maar wel een handig ding, ik heb ook zo een.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:27 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
allemachtig, wat een geld. dan zoek ik nog wel even door naar een goedkoper alternatief. een grill heb ik al. het gaat mij echt alleen om die wafeltoestand en dan vind ik het toch echt te duur
en zitten die platen er dan ook allemaal bij ? (zou je voor dat geld toch wel verwachten eigenlijkquote:Op zaterdag 22 december 2012 20:04 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik zie toevallig in de nieuwe Makrofolder een aanbieding voor een Tefal Multi snack. Dat is zo'n ding met verwisselbare tosti-, wafel-, poffertjes- en grillplaten. Nu inclusief btw voor ¤60,49. Niet echt goedkoop, maar wel een handig ding, ik heb ook zo een.
zo'n zelfde??quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:04 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik zie toevallig in de nieuwe Makrofolder een aanbieding voor een Tefal Multi snack. Dat is zo'n ding met verwisselbare tosti-, wafel-, poffertjes- en grillplaten. Nu inclusief btw voor ¤60,49. Niet echt goedkoop, maar wel een handig ding, ik heb ook zo een.
ik kwam http://www.otto.nl/shopCa(...)97&productId=5531481 deze tegen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:36 schreef Spuuglokje het volgende:
Hihi ja een ouder type heb ik. Nog steeds geen afgebroken handvat hoor.Ik vind 'm superhandig in gebruik. Maar daar denk je ongetwijfeld anders over als het handvat al na 1 tosti afbreekt!
welke middelste stukjes?quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:07 schreef Tink89 het volgende:
Toffe cupcakes. Ik zie dat je bij de onderste niet de middelste stukjes eruit haalt? Ik deed dat wel en vind persoonlijk dat ze daar nog mooier van worden
je familie moet niet zeuren, kunnen ze het zelf beter?quote:Op woensdag 26 december 2012 12:53 schreef kvd het volgende:
Na alle berichtjes van deze week even het eindresultaat. Het lukte me dus niet een grote taart te maken, dus maar voor de kleine taartjes gemaakt. Vullig was een laagje vanillebotercreme. Daar ook heel dun het kapsel (?) mee ingesmeerd. Daar een laagje ganache overheen. Helaas niet zo strak als ik wilde, maar pech. Heb ook niet alle benodigde materialen, dus een beetje klooien met wat ik wel in huis heb.
Gisterochtend heb ik het afgemaakt door uit marsepein verieringen te snijden (kerstboom, -bal, -bel, ster en hulstblad).
[ afbeelding ]
Ook nog even crea bea gedaan door te gaan boetseren met marsepein
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Al met al is er veel werk in gaan zitten met het oefenen, het uiteindelijk bakken en afmaken. Veel lol van tevoren gehad (de rennies lagen al klaar bij het thuisfront). Alles werd van tevoren op een vriendelijk humoristsche familiaire manier al afgekraakt, wat vooral mijn neefje nogal zielig vond (hij snapt de familiehumor wel, maar tante afkraken mag niet
. Hij had ook niet geluched vanwege het feit dat er nog een taart van mij aankwam
).
Maar de reservering voor een kersttaart volgend jaar is alweer gemaakt
Hij viel zeker in de smaak, werd lekker naar binnen gewerkt en de rennies waren niet nodigquote:Op woensdag 26 december 2012 13:06 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
[..]
je familie moet niet zeuren, kunnen ze het zelf beter?
en je hebt nu een heel jaar om te oefenen voor de volgende kerst. wedden dat het dan veel beter lukt?
maar de taart was dus wel lekker? anders hadden ze je niet voor volgend jaar gevraagd toch?
Euhm...een zwartequote:Op zondag 30 december 2012 15:53 schreef loecje het volgende:
wat voor soort bakplaat heb je?
bij mijn ouders had ik dat ook met 1 van de bakplaten. die bakplaat was zwaar en een stuk dikker. mijn theorie was dat deze bakplaat meer warmte vasthoud. geen idee of dat klopt.
Naast de taartenwinkel in Wormerveerquote:Op zaterdag 22 december 2012 12:13 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
die hebben we niet in dit gehucht. moet ik eens in het turkse gedeelte van zaandam rondkijken.
maar zelf malen heeft ook wel wat vind ik. dan is het helemaal zelf gemaakt.
ja ik weet dat daar zo'n turkse winkel zit, maar daar hebben ze dat dus? waar moet ik naar vragen? heeft het ook nog een turkse naam ofzo?quote:Op zondag 30 december 2012 16:39 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Naast de taartenwinkel in Wormerveer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even een vraagje. Ik spoot de botercreme en de ganache er met een spuitvorm op. Alleen smolt de inhoud door de warmte van mijn handen. Vooral bij de ganache zag dat er niet al te smakelijk uit
Hoe doen jullie dat?
Als we volgend jaar weer een beter BMI hebben ga ik dat ook zeker doenquote:Op maandag 21 januari 2013 13:35 schreef Myraela het volgende:
Ziet er wel tof uit, maar zou voortaan de cupcake meer versieren dan het bord.
Meringue, wordt dat dan hard? Dan lijkt het wel heel lekker en een goed alternatief voor botercreme *ik mag geen boter, namelijk...*quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:10 schreef Burdie het volgende:
Meringue frosting is het, heel erg lekker
Marshmallowfluff ken ik niet, maar het zal ook zoiets zijn? Dan kan je het als frosting gebruiken voor taart of cupcakes.
In de bakboeken van de Hummingbird Bakery gebruiken ze het als vulling voor de Woopies. Nog neit geprobeerd. Staat nog op mijn to do lijstje.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:18 schreef lady-wrb het volgende:
dat marshmallowfluff zag ik laatst bij de makro staan en bij de taartenwinkel hadden ze het ook al.
wat doe je dr mee dan? als vulling voor taart? het lijkt me zo vreselijk zoet.
Nee, het blijft fluffy.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:20 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Meringue, wordt dat dan hard? Dan lijkt het wel heel lekker en een goed alternatief voor botercreme *ik mag geen boter, namelijk...*
mooie strakke taart weer spuuglokjequote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:51 schreef Spuuglokje het volgende:
Morgen is m'n dochter jarig, vorige vrijdag was ik jarig en morgen vieren we voor de familie samen ons verjaardagsfeest. Ik heb twee taarten gemaakt, een snelle kwarktaart met mandarijntjes (zo'n Dr. Oetker pak met 2 blikken mandarijntjes erdoor) en een taart met marsepein die íets meer werk was.Zo is ie geworden:
[ afbeelding ]
Even een foto waarop je de zijkant beter kunt zien:
[ afbeelding ]
ik heb nog foto's van de koekjes met de oude steker. ik heb nog geen nieuwe gemaakt. maar ik zal dat binnenkort doen en dan zal ik ze eens naast elkaar leggen dan zullen jullie wel zien wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:36 schreef het-is-mij het volgende:
Spuug lokje gefeliciteerd en mooie taart weer!
Netjes lady wrb, benieuwd naar jouw resultaat
Biscuitdeeg met een laagje Hero fruitpasta aardbeien en een laagje Funcakes botercrème.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:05 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat zat erin?
doe je nog wel eens iets met dat dure apparaat van je?
dan is het maar goed dat je er niet de volle mep aan uitgegeven hebt.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:08 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Biscuitdeeg met een laagje Hero fruitpasta aardbeien en een laagje Funcakes botercrème.
En dat apparaat staat nu eerlijk gezegd op m'n bureau op zolder. Ik gebruik het haast niet.
Ik heb wel een tip voor je: trempeer de biscuitbodem (en de tussenlaagjes) met trempeersiroop. Smaakt heerlijk!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:08 schreef PatriQue89 het volgende:
Hoi.
Altijd als ik een taart bak gebruik ik dit recept Link
De smaak is goed, maar hij valt soms best droog uit.
Iemand een beter recept, of tips?
Geeft niks joh, wie het eerst komt...quote:Op zondag 24 februari 2013 16:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb tussen sateprikkers gerold om een beetje gelijke dikte te krijgen maar blijkbaar had ik dikke prikkers.
Maar goed. Het setje zit op de bus voor het-is-mij, ik kijk wel gewoon hier voor al die mooie dingen, zelf maken is niet aan mij besteed. Althans, het is me te bewerkelijk.
Sorry Tink!
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ben bezig met een taartopdracht. Een barbapapataart waar alle barbapapa's op voorkomen. En het is maar een klein taartje van 20 cm. Plus 9 verschillende bijpassende cupcakes. Ik heb nu het plaatje voor boven op de taart af. Manmanman eigenlijk gekkenwerk.Maar goed, de tijdrovendste klus is af! Dit plaatje komt bovenop een met lichtgroen fondant beklede taart, en ik ga de rand van de roze cirkel nog afwerken en de onderrand van de taart ook, en dan nog met letters de naam en de leeftijd van de jarige. Het lichtgroen ga ik denk ik ook nog versieren met bloemetjes.
[ afbeelding ]
Woooooow... Mooi!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ben bezig met een taartopdracht. Een barbapapataart waar alle barbapapa's op voorkomen. En het is maar een klein taartje van 20 cm. Plus 9 verschillende bijpassende cupcakes. Ik heb nu het plaatje voor boven op de taart af. Manmanman eigenlijk gekkenwerk.Maar goed, de tijdrovendste klus is af! Dit plaatje komt bovenop een met lichtgroen fondant beklede taart, en ik ga de rand van de roze cirkel nog afwerken en de onderrand van de taart ook, en dan nog met letters de naam en de leeftijd van de jarige. Het lichtgroen ga ik denk ik ook nog versieren met bloemetjes.
[ afbeelding ]
ik ben razendbenieuwd naar het eindresultaat. hoe doe je zoiets?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 06:36 schreef Spuuglokje het volgende:
Dank jullie!Ik ga vanmorgen de laatste dingen aan de taart en cupcakes doen en dan zal ik nog even een foto van het eindresultaat maken.
Ja, hoe doe je zoiets. Plaatjes op internet zoeken en nasnijden. En daar moet je heel veel geduld voor hebben en erg precies zijn. Ik vind het ontzettend leuk om te doen, maar het kost ongelooflijk veel tijd.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 07:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ben razendbenieuwd naar het eindresultaat. hoe doe je zoiets?
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja, hoe doe je zoiets. Plaatjes op internet zoeken en nasnijden. En daar moet je heel veel geduld voor hebben en erg precies zijn. Ik vind het ontzettend leuk om te doen, maar het kost ongelooflijk veel tijd.
Hier is het eindresultaat! Zo is de taart geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de bijpassende cupcakes:
[ afbeelding ]
mooiquote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja, hoe doe je zoiets. Plaatjes op internet zoeken en nasnijden. En daar moet je heel veel geduld voor hebben en erg precies zijn. Ik vind het ontzettend leuk om te doen, maar het kost ongelooflijk veel tijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Woaah!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
even een vraagje aan de expert: ik wil cupcakes maken met gras.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:13 schreef Spuuglokje het volgende:
Bedankt voor jullie enthousiaste reacties!Ik vind het echt superleuk dat jullie die moeite nemen.
Wat schattig!quote:Op zondag 3 maart 2013 14:45 schreef SV-tje het volgende:
Zojuist opgehaald:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat-een-eindbarbaarzentaartquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:35 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 maart 2013 17:56 schreef LiedjeBackstage het volgende:
@SVtje: Heel gaag je Angry Birds!![]()
@Spuug:![]()
![]()
![]()
Ik mocht ook weer eens aan de taart.
Een hoop verbeterpuntjes en dingen die ik een volgende keer anders zou doen maar over het algemeen ben ik zeer te verder en de klant ook en daar gaat het om. Ook nog fijn gestoeid met royal icing en koekjes. Ook de naam va de jarige jet zijn koekjes.
[ afbeelding ]
@ beide: wowwwquote:Op zondag 3 maart 2013 14:45 schreef SV-tje het volgende:
Zojuist opgehaald:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou inderdaad! Het moest ook iets niet te ingewikkelds zijn, omdat ik er zovéél moest maken in 1 middag/avond. En aangezien hij een tijdje geleden met een paar vrienden voor de lol een hele schooldag met een nepsnor (van de Action) had rondgelopen, leek mij dit een perfect idee. Vond hij dus ook!quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:42 schreef SV-tje het volgende:
Leuk Spuuglokje, 15 jarige jongens is niet altijd makkelijk iets voor de verzinnen!
quote:Op zondag 3 maart 2013 17:56 schreef LiedjeBackstage het volgende:
@SVtje: Heel gaag je Angry Birds!![]()
@Spuug:![]()
![]()
![]()
Ik mocht ook weer eens aan de taart.
Een hoop verbeterpuntjes en dingen die ik een volgende keer anders zou doen maar over het algemeen ben ik zeer te verder en de klant ook en daar gaat het om. Ook nog fijn gestoeid met royal icing en koekjes. Ook de naam va de jarige jet zijn koekjes.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |