ja, het recept was in het engels.quote:Ben benieuwd lady naar je taart..........is t recept in t engels?
ik heb geen idee hoe dik mijn koekjes zijn. iets van 0,5 cm schat ik. ik rol uit tussen twee grote roerhoutjes van de action.quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:25 schreef Poftoffel het volgende:
Spuuglokje en lady-wrb, ik had nog een paar vragen over de sneeuwvlok koekjes! Heb de set ondertussen namelijk binnen gehad. Misschien zijn het hele domme vragen maar ik ben een "bak en versier" noob dus ik dacht, beter vragen dan er een zooitje van te maken. Hoe dik maken jullie de koekjes? En hoe dik rollen jullie de fondant? En maken jullie het relief "erin" of naar boven stekend met het matje? En hoef je die kleurstof niet te verdunnen?
Bedankt
hij ligt er ook voor de lol opquote:Op zondag 2 december 2012 11:57 schreef Myraela het volgende:
Vind hem kei mooi, zou die spin lekker weglaten. Idee is zonder ook wel duidelijk.
Ik gebruik de gele Wilton hulpringen bij het uitrollen van het koekjesdeeg. Dan wordt het deeg 4,5 mm dik.quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:25 schreef Poftoffel het volgende:
Spuuglokje en lady-wrb, ik had nog een paar vragen over de sneeuwvlok koekjes! Heb de set ondertussen namelijk binnen gehad. Misschien zijn het hele domme vragen maar ik ben een "bak en versier" noob dus ik dacht, beter vragen dan er een zooitje van te maken. Hoe dik maken jullie de koekjes? En hoe dik rollen jullie de fondant? En maken jullie het relief "erin" of naar boven stekend met het matje? En hoef je die kleurstof niet te verdunnen?
Bedankt
die houten deegroller heb ik toevallig onlangs de deur uitgedaan. ik vond het zo'n onding.quote:Op zondag 2 december 2012 18:49 schreef Poftoffel het volgende:
Bedankt voor de reacties! Ik heb zelf alleen een ouderwetse houten deegroller dus ik moet de diktes gokken, maar dan heb ik een beetje een idee "hoe het moet". Ik las geloof ik ook iets over de fondant met relief iets te laten drogen voor het op de koekjes gaat?
Hij is super leuk gewordenquote:Op zondag 2 december 2012 11:02 schreef lady-wrb het volgende:
en hier is de pompoentaart
[ afbeelding ]
ik had er met fondant nog even een spin bijgekleid, maar dat valt nog niet mee
[ afbeelding ]
alleen de eiwitten of ook de dooiers?quote:Op zondag 2 december 2012 21:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Per ei 30 gram basterdsuiker en 30 gram bloem. Simpel als dat :-)
Zoveel eieren als nodig in een bak heet water voorverwarmen, dan zo'n 10 miniten luchtig kloppen met de suiker en een snufje zout en er dan de bloem voorzichtg doorheen scheppen. Bakken op 180 graden
ik kwam op youtube een tutorial tegen van iemand die met royal icing schildert (als je dat bedoelt tenminste)quote:Op zondag 2 december 2012 22:11 schreef Ynske het volgende:
Is er ook.een mogelijkheid om 'te schilderen' met iets in plaats van beleggen met marsepein oid?
Dat heet brush embroidery.quote:Op zondag 2 december 2012 22:12 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik kwam op youtube een tutorial tegen van iemand die met royal icing schildert (als je dat bedoelt tenminste)
even zoeken....
Tof! Hoeveel minuten moet ik het bakken? En dat voorverwarmen van de eieren, hoe lang moet dat? Straks zijn ze half gestold hahaquote:Op zondag 2 december 2012 21:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Per ei 30 gram basterdsuiker en 30 gram bloem. Simpel als dat :-)
Zoveel eieren als nodig in een bak heet water voorverwarmen, dan zo'n 10 miniten luchtig kloppen met de suiker en een snufje zout en er dan de bloem voorzichtg doorheen scheppen. Bakken op 180 graden
maar kan dat ook rechtstreeks op bv die biscuitlaag? Of moet daar eerst iets tussen?quote:
Ja.quote:Op zondag 2 december 2012 22:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja dat zie ik net. doe jij dat ook?
hoe lang doe jij nou over een taart?quote:Op maandag 3 december 2012 08:56 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja.Ik heb zo'n beetje alle technieken onder de knie. (Klinkt opschepperiger dan ik bedoel.
)
Ynske, dat kan niet rechtstreeks op de taart, daar moet toch echt een laag fondant of marsepein onder. Als je daar niet van houdt, zou je ook een ganache kunnen maken en over je taart gieten. En daarna op de chocolade decoreren.
k ga dat eens opzoeken, dank jequote:Op maandag 3 december 2012 08:56 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja.Ik heb zo'n beetje alle technieken onder de knie. (Klinkt opschepperiger dan ik bedoel.
)
Ynske, dat kan niet rechtstreeks op de taart, daar moet toch echt een laag fondant of marsepein onder. Als je daar niet van houdt, zou je ook een ganache kunnen maken en over je taart gieten. En daarna op de chocolade decoreren.
eieren minuut of 5 ofzo, ze stollen niet zomaar hoorquote:Op maandag 3 december 2012 07:47 schreef Skaai het volgende:
[..]
Tof! Hoeveel minuten moet ik het bakken? En dat voorverwarmen van de eieren, hoe lang moet dat? Straks zijn ze half gestold haha
Ik zou het filmpje uit de op (de zo moet het wel-variant) even kijken. Daar kun je goed zien wat handig isquote:Op maandag 3 december 2012 23:03 schreef Skaai het volgende:
Ja ik ben zo blij. Na het afkoelen heb ik 'm met een broodmes in 2 lagen gesneden, en dat ging zowaar in een keer goed! Een laag vanillemousse en een beetje jam erop en morgen ga ik 'm insmeren met botercreme en dan eens kijken of ik een behoorlijke fondantlaag erop krijg. Dat vind ik stiekem het minst belangrijke omdat ik dat toch nog nooit gedaan heb, als ie maar te eten is
.
En ik ben blij dat ik vanmiddag bij de Ikea een spatel heb gekocht, toch wel handig![]()
wow dat heb je netjes voor elkaarquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:38 schreef Skaai het volgende:
Tadaaaa! Fondant is op kleine stukjes ietsje gescheurd en dat randje onderop is omdat ik te veel fondant had weggesneden maar ik ben er blij mee
[ afbeelding ]
Dankje! En ja mijn eerste taartquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:01 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wow dat heb je netjes voor elkaar
was het je eerste taart? ja toch?
geweldig resultaat hoor! petje af!quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:38 schreef Skaai het volgende:
[..]
Dankje! En ja mijn eerste taart.
Dames bedankt voor de hulp en tips!
Nee hoor, die donkerharige van de Action werken bijvoorbeeld ook perfect. Wel moet het penseeltje een beetje vochtig zijn (even natmaken met water en dan op een keukenpapiertje het overtollige water eraf strijken).quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:22 schreef Popples het volgende:
[..]
heb je daar speciale penselen ofzo voor nodig?
Mooiiiiiquote:Op donderdag 6 december 2012 16:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag een taartmaak dag gehad met mn zus, Ik ben weer erg blij met het resultaat
Heel mooi, subtiel!quote:Op donderdag 6 december 2012 16:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag een taartmaak dag gehad met mn zus, Ik ben weer erg blij met het resultaat
Dank je welquote:Op donderdag 6 december 2012 18:47 schreef Spuuglokje het volgende:
Zeker een week, als je ze in een trommeltje bewaart. Algemene tip om koekjes lekker knapperig te houden: beetje ongekookte rijst in het trommeltje doen, stuk bakpapier op maat knippen en erop leggen en dan de koekjes erin en deksel erop.
Oh die is mooiquote:Op donderdag 6 december 2012 16:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vulling van bananenbavarois en aardbeien vlaaifruit, en dit alles afgesmeerd met citroen botercreme! Erg lekkere combi!quote:Op donderdag 6 december 2012 16:38 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Mooiiiii![]()
zit er nog een vulling in?
goed gelukt zeg!quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:12 schreef Poftoffel het volgende:
Na alle tips, hier zijn ze dan
[ afbeelding ]
Ik ben heel blij met het resultaat!
en in kleurtjes is het iedere keer weer andersquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:39 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
goed gelukt zeg!
wat zijn het toch toffe vormpjes
Wow mooi winters taartje!quote:Op donderdag 6 december 2012 16:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 6 december 2012 18:47 schreef Spuuglokje het volgende:
Zeker een week, als je ze in een trommeltje bewaart. Algemene tip om koekjes lekker knapperig te houden: beetje ongekookte rijst in het trommeltje doen, stuk bakpapier op maat knippen en erop leggen en dan de koekjes erin en deksel erop.
ik kom ook niet verder bij het zoeken dan dat het een grof gekarteld spuitmondje moet zijn.quote:Op zondag 9 december 2012 18:07 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik ben op zoek naar een (de grootste)? spuitmond om toeven mee te spuiten.
Ik wil dit jaar voor de kerst pommes duchesse maken!
Vorig jaar heb ik dat ook gedaan, maar toen had ik de spullen van mijn buurvrouw te leen en die heeft het pas weggegooid, omdat het spuitmondje kapot is gegaan!
Helaas weet ze niet meer welke maat dat spuitmondje was.
Ik heb al diverse sites afgezocht, maar ik kan nergens het formaat vinden wat ik nodig heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |