wat is er mis met eierkoeksmaak?quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:10 schreef kvd het volgende:
Bingo. Lekker luchtig (alhoewel hij na de oven wel aardig in volume af nam)
Nu nog van de eierkoeksmaak afkomen. Morgen nog 1 keer 'repeteren' met wat vanille aroma erin.
ze smaakten idd boven verwachting goed ja. (ik had geen hoge verwachting van dat kant en klaarpakket van actionquote:Op zaterdag 22 december 2012 06:54 schreef het-is-mij het volgende:
Spuuglokje,wederom mooi!
Lady,leuk zeg die cc,mooie uitstekers!
Die macaro-s zien er goed uit!
Gelukkig heb ik geen foto s van mijn eerste keer haha.
Smaakten ze ook goed?
Amandelmeel heeft de locale turkse winkelquote:Op zaterdag 22 december 2012 10:27 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ze smaakten idd boven verwachting goed ja. (ik had geen hoge verwachting van dat kant en klaarpakket van action)
vorige keer heb ik het helemaal zelf gedaan, zelf amandelen gemalen omdat ik niet wist waar ik amandelmeel vandaan moest halen (nu nog steeds niet overigens, dus er liggen alweer amandelen klaar)
en ik ben druk aan het studeren op macarons met andere smaakjes
Koop er een met verwisselbare platen, die kunnen gewoon in een sopjequote:Op donderdag 20 december 2012 22:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o bij jou ook al? die doos macaronmix lag me iedere keer dat ik de kast opendeed aan te staren en ik maar negeren...
nu moet ik nog een wafelijzer kopen want ik heb nog een aantal pakken wafelmix liggen en ik heb in een moment van frustratie mijn wafelijzer in de kliko gegooid. wat een onding! ik zoek er nu een die wel goed is schoon te maken zonder dat ik het apparaat uit elkaar moet schroeven
Euhm,helemaal niks haha.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat is er mis met eierkoeksmaak?ik ben dol op eierkoeken (met slagroom en suiker)
Geen idee of het voor jou werkt. Ik heb vorig jaar een ketstboomcake gemaakt. Heb de vorm gewoon uitgeprint en uitgeknipt en zo de vorm uitgesneden. Kan je natuurlijk ook voor koekjes doen...sterren....kerstboom...ballen....hertjes...hulstblaadjesquote:Op zaterdag 22 december 2012 11:50 schreef rhubarbje het volgende:
ik wil kerstkoekjes maken maar ik heb geen kerstkoekvormpjes
iemand een briljant idee?
en ik wou geen glazuur er op doen maar gesmolten choco? moet kunnen toch? of kan ik daar beter iets bij doen om te zorgen dat het smeerbaarder word?
goed idee! tnx!quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:55 schreef kvd het volgende:
[..]
Geen idee of het voor jou werkt. Ik heb vorig jaar een ketstboomcake gemaakt. Heb de vorm gewoon uitgeprint en uitgeknipt en zo de vorm uitgesneden. Kan je natuurlijk ook voor koekjes doen...sterren....kerstboom...ballen....hertjes...hulstblaadjes
die hebben we niet in dit gehucht. moet ik eens in het turkse gedeelte van zaandam rondkijken.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:38 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
Amandelmeel heeft de locale turkse winkel
bestaan die nog?quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Koop er een met verwisselbare platen, die kunnen gewoon in een sopje
gaat prima. ik doe er wel eens een klontje roomboter bij om het wat smeuïger te maken maar zonder gaat het ookquote:Op zaterdag 22 december 2012 11:50 schreef rhubarbje het volgende:
ik wil kerstkoekjes maken maar ik heb geen kerstkoekvormpjes
iemand een briljant idee?[/quot]
even naar de action?
[quote]
en ik wou geen glazuur er op doen maar gesmolten choco? moet kunnen toch? of kan ik daar beter iets bij doen om te zorgen dat het smeerbaarder word?
nee dat was ik niet. was dat niet skaai?quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:52 schreef kvd het volgende:
[..]
Euhm,helemaal niks haha.
Heb zelf alleen het idee dat het allemaal wat zoeter hoort te smaken. Tsja, dan probeer ik dat voor elkaar te krijgen (alhoewel de mensen die het eten het waarschijnlijk niet eens proeven haha).
Jij had toch laatst ook voor het eerst en taart gemaakt met biscuitdeeg? Hoe proefde het bij jou?
toevallig gister een zien staan bij de harendse Smit, maar niet goedkoop, 114 euro, oa ook grillquote:Op zaterdag 22 december 2012 12:15 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
bestaan die nog?
ik had vroeger een mulitsnack reverso maar heeft mijn ex gehouden toen we uit elkaar gingen en ik ben die dingen nooit meer tegengekomen.
allemachtig, wat een geld. dan zoek ik nog wel even door naar een goedkoper alternatief. een grill heb ik al. het gaat mij echt alleen om die wafeltoestand en dan vind ik het toch echt te duurquote:Op zaterdag 22 december 2012 12:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
toevallig gister een zien staan bij de harendse Smit, maar niet goedkoop, 114 euro, oa ook grill
Oeps...foutje...quote:Op zaterdag 22 december 2012 12:17 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee dat was ik niet. was dat niet skaai?
Ik zie toevallig in de nieuwe Makrofolder een aanbieding voor een Tefal Multi snack. Dat is zo'n ding met verwisselbare tosti-, wafel-, poffertjes- en grillplaten. Nu inclusief btw voor ¤60,49. Niet echt goedkoop, maar wel een handig ding, ik heb ook zo een.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:27 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
allemachtig, wat een geld. dan zoek ik nog wel even door naar een goedkoper alternatief. een grill heb ik al. het gaat mij echt alleen om die wafeltoestand en dan vind ik het toch echt te duur
en zitten die platen er dan ook allemaal bij ? (zou je voor dat geld toch wel verwachten eigenlijkquote:Op zaterdag 22 december 2012 20:04 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik zie toevallig in de nieuwe Makrofolder een aanbieding voor een Tefal Multi snack. Dat is zo'n ding met verwisselbare tosti-, wafel-, poffertjes- en grillplaten. Nu inclusief btw voor ¤60,49. Niet echt goedkoop, maar wel een handig ding, ik heb ook zo een.
zo'n zelfde??quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:04 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik zie toevallig in de nieuwe Makrofolder een aanbieding voor een Tefal Multi snack. Dat is zo'n ding met verwisselbare tosti-, wafel-, poffertjes- en grillplaten. Nu inclusief btw voor ¤60,49. Niet echt goedkoop, maar wel een handig ding, ik heb ook zo een.
ik kwam http://www.otto.nl/shopCa(...)97&productId=5531481 deze tegen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:36 schreef Spuuglokje het volgende:
Hihi ja een ouder type heb ik. Nog steeds geen afgebroken handvat hoor.Ik vind 'm superhandig in gebruik. Maar daar denk je ongetwijfeld anders over als het handvat al na 1 tosti afbreekt!
welke middelste stukjes?quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:07 schreef Tink89 het volgende:
Toffe cupcakes. Ik zie dat je bij de onderste niet de middelste stukjes eruit haalt? Ik deed dat wel en vind persoonlijk dat ze daar nog mooier van worden
je familie moet niet zeuren, kunnen ze het zelf beter?quote:Op woensdag 26 december 2012 12:53 schreef kvd het volgende:
Na alle berichtjes van deze week even het eindresultaat. Het lukte me dus niet een grote taart te maken, dus maar voor de kleine taartjes gemaakt. Vullig was een laagje vanillebotercreme. Daar ook heel dun het kapsel (?) mee ingesmeerd. Daar een laagje ganache overheen. Helaas niet zo strak als ik wilde, maar pech. Heb ook niet alle benodigde materialen, dus een beetje klooien met wat ik wel in huis heb.
Gisterochtend heb ik het afgemaakt door uit marsepein verieringen te snijden (kerstboom, -bal, -bel, ster en hulstblad).
[ afbeelding ]
Ook nog even crea bea gedaan door te gaan boetseren met marsepein
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Al met al is er veel werk in gaan zitten met het oefenen, het uiteindelijk bakken en afmaken. Veel lol van tevoren gehad (de rennies lagen al klaar bij het thuisfront). Alles werd van tevoren op een vriendelijk humoristsche familiaire manier al afgekraakt, wat vooral mijn neefje nogal zielig vond (hij snapt de familiehumor wel, maar tante afkraken mag niet
. Hij had ook niet geluched vanwege het feit dat er nog een taart van mij aankwam
).
Maar de reservering voor een kersttaart volgend jaar is alweer gemaakt
Hij viel zeker in de smaak, werd lekker naar binnen gewerkt en de rennies waren niet nodigquote:Op woensdag 26 december 2012 13:06 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
[..]
je familie moet niet zeuren, kunnen ze het zelf beter?
en je hebt nu een heel jaar om te oefenen voor de volgende kerst. wedden dat het dan veel beter lukt?
maar de taart was dus wel lekker? anders hadden ze je niet voor volgend jaar gevraagd toch?
Euhm...een zwartequote:Op zondag 30 december 2012 15:53 schreef loecje het volgende:
wat voor soort bakplaat heb je?
bij mijn ouders had ik dat ook met 1 van de bakplaten. die bakplaat was zwaar en een stuk dikker. mijn theorie was dat deze bakplaat meer warmte vasthoud. geen idee of dat klopt.
Naast de taartenwinkel in Wormerveerquote:Op zaterdag 22 december 2012 12:13 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
die hebben we niet in dit gehucht. moet ik eens in het turkse gedeelte van zaandam rondkijken.
maar zelf malen heeft ook wel wat vind ik. dan is het helemaal zelf gemaakt.
ja ik weet dat daar zo'n turkse winkel zit, maar daar hebben ze dat dus? waar moet ik naar vragen? heeft het ook nog een turkse naam ofzo?quote:Op zondag 30 december 2012 16:39 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Naast de taartenwinkel in Wormerveer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even een vraagje. Ik spoot de botercreme en de ganache er met een spuitvorm op. Alleen smolt de inhoud door de warmte van mijn handen. Vooral bij de ganache zag dat er niet al te smakelijk uit
Hoe doen jullie dat?
Als we volgend jaar weer een beter BMI hebben ga ik dat ook zeker doenquote:Op maandag 21 januari 2013 13:35 schreef Myraela het volgende:
Ziet er wel tof uit, maar zou voortaan de cupcake meer versieren dan het bord.
Meringue, wordt dat dan hard? Dan lijkt het wel heel lekker en een goed alternatief voor botercreme *ik mag geen boter, namelijk...*quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:10 schreef Burdie het volgende:
Meringue frosting is het, heel erg lekker
Marshmallowfluff ken ik niet, maar het zal ook zoiets zijn? Dan kan je het als frosting gebruiken voor taart of cupcakes.
In de bakboeken van de Hummingbird Bakery gebruiken ze het als vulling voor de Woopies. Nog neit geprobeerd. Staat nog op mijn to do lijstje.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:18 schreef lady-wrb het volgende:
dat marshmallowfluff zag ik laatst bij de makro staan en bij de taartenwinkel hadden ze het ook al.
wat doe je dr mee dan? als vulling voor taart? het lijkt me zo vreselijk zoet.
Nee, het blijft fluffy.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:20 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Meringue, wordt dat dan hard? Dan lijkt het wel heel lekker en een goed alternatief voor botercreme *ik mag geen boter, namelijk...*
mooie strakke taart weer spuuglokjequote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:51 schreef Spuuglokje het volgende:
Morgen is m'n dochter jarig, vorige vrijdag was ik jarig en morgen vieren we voor de familie samen ons verjaardagsfeest. Ik heb twee taarten gemaakt, een snelle kwarktaart met mandarijntjes (zo'n Dr. Oetker pak met 2 blikken mandarijntjes erdoor) en een taart met marsepein die íets meer werk was.Zo is ie geworden:
[ afbeelding ]
Even een foto waarop je de zijkant beter kunt zien:
[ afbeelding ]
ik heb nog foto's van de koekjes met de oude steker. ik heb nog geen nieuwe gemaakt. maar ik zal dat binnenkort doen en dan zal ik ze eens naast elkaar leggen dan zullen jullie wel zien wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:36 schreef het-is-mij het volgende:
Spuug lokje gefeliciteerd en mooie taart weer!
Netjes lady wrb, benieuwd naar jouw resultaat
Biscuitdeeg met een laagje Hero fruitpasta aardbeien en een laagje Funcakes botercrème.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:05 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat zat erin?
doe je nog wel eens iets met dat dure apparaat van je?
dan is het maar goed dat je er niet de volle mep aan uitgegeven hebt.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:08 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Biscuitdeeg met een laagje Hero fruitpasta aardbeien en een laagje Funcakes botercrème.
En dat apparaat staat nu eerlijk gezegd op m'n bureau op zolder. Ik gebruik het haast niet.
Ik heb wel een tip voor je: trempeer de biscuitbodem (en de tussenlaagjes) met trempeersiroop. Smaakt heerlijk!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:08 schreef PatriQue89 het volgende:
Hoi.
Altijd als ik een taart bak gebruik ik dit recept Link
De smaak is goed, maar hij valt soms best droog uit.
Iemand een beter recept, of tips?
Geeft niks joh, wie het eerst komt...quote:Op zondag 24 februari 2013 16:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb tussen sateprikkers gerold om een beetje gelijke dikte te krijgen maar blijkbaar had ik dikke prikkers.
Maar goed. Het setje zit op de bus voor het-is-mij, ik kijk wel gewoon hier voor al die mooie dingen, zelf maken is niet aan mij besteed. Althans, het is me te bewerkelijk.
Sorry Tink!
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ben bezig met een taartopdracht. Een barbapapataart waar alle barbapapa's op voorkomen. En het is maar een klein taartje van 20 cm. Plus 9 verschillende bijpassende cupcakes. Ik heb nu het plaatje voor boven op de taart af. Manmanman eigenlijk gekkenwerk.Maar goed, de tijdrovendste klus is af! Dit plaatje komt bovenop een met lichtgroen fondant beklede taart, en ik ga de rand van de roze cirkel nog afwerken en de onderrand van de taart ook, en dan nog met letters de naam en de leeftijd van de jarige. Het lichtgroen ga ik denk ik ook nog versieren met bloemetjes.
[ afbeelding ]
Woooooow... Mooi!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ben bezig met een taartopdracht. Een barbapapataart waar alle barbapapa's op voorkomen. En het is maar een klein taartje van 20 cm. Plus 9 verschillende bijpassende cupcakes. Ik heb nu het plaatje voor boven op de taart af. Manmanman eigenlijk gekkenwerk.Maar goed, de tijdrovendste klus is af! Dit plaatje komt bovenop een met lichtgroen fondant beklede taart, en ik ga de rand van de roze cirkel nog afwerken en de onderrand van de taart ook, en dan nog met letters de naam en de leeftijd van de jarige. Het lichtgroen ga ik denk ik ook nog versieren met bloemetjes.
[ afbeelding ]
ik ben razendbenieuwd naar het eindresultaat. hoe doe je zoiets?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 06:36 schreef Spuuglokje het volgende:
Dank jullie!Ik ga vanmorgen de laatste dingen aan de taart en cupcakes doen en dan zal ik nog even een foto van het eindresultaat maken.
Ja, hoe doe je zoiets. Plaatjes op internet zoeken en nasnijden. En daar moet je heel veel geduld voor hebben en erg precies zijn. Ik vind het ontzettend leuk om te doen, maar het kost ongelooflijk veel tijd.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 07:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ben razendbenieuwd naar het eindresultaat. hoe doe je zoiets?
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja, hoe doe je zoiets. Plaatjes op internet zoeken en nasnijden. En daar moet je heel veel geduld voor hebben en erg precies zijn. Ik vind het ontzettend leuk om te doen, maar het kost ongelooflijk veel tijd.
Hier is het eindresultaat! Zo is de taart geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de bijpassende cupcakes:
[ afbeelding ]
mooiquote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja, hoe doe je zoiets. Plaatjes op internet zoeken en nasnijden. En daar moet je heel veel geduld voor hebben en erg precies zijn. Ik vind het ontzettend leuk om te doen, maar het kost ongelooflijk veel tijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Woaah!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
even een vraagje aan de expert: ik wil cupcakes maken met gras.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:13 schreef Spuuglokje het volgende:
Bedankt voor jullie enthousiaste reacties!Ik vind het echt superleuk dat jullie die moeite nemen.
Wat schattig!quote:Op zondag 3 maart 2013 14:45 schreef SV-tje het volgende:
Zojuist opgehaald:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat-een-eindbarbaarzentaartquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:35 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 maart 2013 17:56 schreef LiedjeBackstage het volgende:
@SVtje: Heel gaag je Angry Birds!![]()
@Spuug:![]()
![]()
![]()
Ik mocht ook weer eens aan de taart.
Een hoop verbeterpuntjes en dingen die ik een volgende keer anders zou doen maar over het algemeen ben ik zeer te verder en de klant ook en daar gaat het om. Ook nog fijn gestoeid met royal icing en koekjes. Ook de naam va de jarige jet zijn koekjes.
[ afbeelding ]
@ beide: wowwwquote:Op zondag 3 maart 2013 14:45 schreef SV-tje het volgende:
Zojuist opgehaald:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou inderdaad! Het moest ook iets niet te ingewikkelds zijn, omdat ik er zovéél moest maken in 1 middag/avond. En aangezien hij een tijdje geleden met een paar vrienden voor de lol een hele schooldag met een nepsnor (van de Action) had rondgelopen, leek mij dit een perfect idee. Vond hij dus ook!quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:42 schreef SV-tje het volgende:
Leuk Spuuglokje, 15 jarige jongens is niet altijd makkelijk iets voor de verzinnen!
quote:Op zondag 3 maart 2013 17:56 schreef LiedjeBackstage het volgende:
@SVtje: Heel gaag je Angry Birds!![]()
@Spuug:![]()
![]()
![]()
Ik mocht ook weer eens aan de taart.
Een hoop verbeterpuntjes en dingen die ik een volgende keer anders zou doen maar over het algemeen ben ik zeer te verder en de klant ook en daar gaat het om. Ook nog fijn gestoeid met royal icing en koekjes. Ook de naam va de jarige jet zijn koekjes.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |