dat is van plastic, die spuit je zo aan flarden, denk ik.quote:Op zondag 9 december 2012 21:21 schreef Dragonberry het volgende:
Kartelmondje 1M van wilton, dat is een grote open ster. Bij marskramer kan je ook een setje van Kaiser kopen, daar zitten 3 grote spuitmondjes.
nee dat is m niet. dat is een setje uitstekers en daar zitten geen texturematjes bijquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:14 schreef limbolandjgirl het volgende:
Bedoelen jullie deze cookie cutter?
http://merrick.marketing-(...)er_2012_loresdef.pdf
Anders ga ik hem vandaag nog halen!![]()
ik gebruik altijd die gele sets in kunstof, te krijgen bij bv sligro, van groot naar megaquote:Op zondag 9 december 2012 18:07 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik ben op zoek naar een (de grootste)? spuitmond om toeven mee te spuiten.
Ik wil dit jaar voor de kerst pommes duchesse maken!
Vorig jaar heb ik dat ook gedaan, maar toen had ik de spullen van mijn buurvrouw te leen en die heeft het pas weggegooid, omdat het spuitmondje kapot is gegaan!
Helaas weet ze niet meer welke maat dat spuitmondje was.
Ik heb al diverse sites afgezocht, maar ik kan nergens het formaat vinden wat ik nodig heb.
ik zou het met liefde voor je willen doen, maar ik woon niet zo in de buurtquote:Op woensdag 12 december 2012 12:15 schreef Brighteyes het volgende:
*brutale vraag*
Is er misschien toevallig iemand in de omgeving van Gouda met zo'n snowflake cookie cutter set die het ook nog eens leuk vindt om, tegen betaling uiteraard, koekjes voor mij te bakken?
Mijn oudste gaat volgende week trakteren op school en dan is het gebruikelijk om ook bij alle andere juffen en meesters langs te gaan en dit lijkt me nou echt de ultieme winter-traktatie. Alleen ga ik het niet meer redden om voor die tijd de set te bestellen en ook nog eens te oefenen en van die prachtige koekjes af te leveren.
Ja, net gezien en geantwoord, je moet even mijn vriendje worden op fb.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik zou het met liefde voor je willen doen, maar ik woon niet zo in de buurt
maar ik heb met secret santa koekjes gebakken voor oxy en die opgestuurd en die zijn heelgebleven.
had je bij de weg mijn pm nog gezien?
Precies wat BE zegt, die kan ik zo voor je bestellen. Maar dat kan het hele jaar door hoor, dan doe ik dat bij Cakesupplies als je een gil geeft, is ook nog goedkoper.quote:Op maandag 17 december 2012 12:35 schreef Gaoxing het volgende:
Oowww, ik zit me al tijden in te houden, want ik wil ze ook zo graag. Denk je dat ze ze in de zomer ook hebben? De sneeuwvlokken, welteverstaan...
Oe, daar ga ik je aan houden!quote:Op maandag 17 december 2012 12:49 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Precies wat BE zegt, die kan ik zo voor je bestellen. Maar dat kan het hele jaar door hoor, dan doe ik dat bij Cakesupplies als je een gil geeft, is ook nog goedkoper.
Het is niet heel brutaal hoor!quote:Op maandag 17 december 2012 12:51 schreef Muck het volgende:
is het heel brutaal als ik dan vraag of dat ook voor mij kan spuug?
Ik sta (letterlijk!) op eht punt de set te bestellen
je hebt helemaal gelijkquote:Op maandag 17 december 2012 15:46 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Het is niet heel brutaal hoor!Maar ik zie Gao persoonlijk als ze in Nederland is, daarom scheelt het in prijs, want dat scheelt verzendkosten. Als ik voor jou bestel, is het product goedkoper, maar daar komen 2x verzendkosten bovenop (1x Cakesupplies en 1x naar jou), dan is het niet meer goedkoper.
Wat voor taart probeerde je te maken? Alleen bloem en eieren zal nooit heel erg rijzen, da's meer voor koekjes of taartbodems. Als je een luchtigere taart (cake-achtig) wil maken, dan zou zelfrijzend bakmeel beter werken.quote:Op maandag 17 december 2012 19:11 schreef kvd het volgende:
Goed, mijn taart is dus mislukt, haast niet omhoog gekomen, beetje taai/droog en smaakt naar eierkoek (eigenlijk is het gewoon 1 grote eierkoek, ietsje dikker, maar even droog, zou er bijna een beetje boter op gaan doen)
Wie heeft DE tip voor me? Of wat heb ik fout gedaan?
Verhouding was 5 eieren, 150 gr suiker, 150 gr bloem.Na 20 minuten in de oven dacht ik nog wel dat het goed zou komen qua hoogte, maar hij is dus ergens ingestort blijkbaar...Na 40 minuten op 180 graden was hij nog niet gaar, 5 minuten langer laten staan.
Ik heb gewoon het recept van biscuitdeeg gevolgd. Overal wordt gesproken over bloem, nergens zelfrijzend bakmeel...quote:Op maandag 17 december 2012 19:20 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Wat voor taart probeerde je te maken? Alleen bloem en eieren zal nooit heel erg rijzen, da's meer voor koekjes of taartbodems. Als je een luchtigere taart (cake-achtig) wil maken, dan zou zelfrijzend bakmeel beter werken.
Oh, biscuit deeg, da's inderdaad met bloem, maar daar doe ik nog een beetje zout en maizena door, hoewel dat niet DE oorzaak zal zijn gok ik. Wellicht zal de laatste keer flink roeren waarschijnlijk toch teveel van het goede geweest zijn en is daardoor teveel van de luchtigheid uit je beslag verdwenen.quote:Op maandag 17 december 2012 19:32 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik heb gewoon het recept van biscuitdeeg gevolgd. Overal wordt gesproken over bloem, nergens zelfrijzend bakmeel...
Dan probeer ik het morgen nog een keer, de probeersels gaan hier ook wel opquote:Op maandag 17 december 2012 19:42 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Oh, biscuit deeg, da's inderdaad met bloem, maar daar doe ik nog een beetje zout en maizena door, hoewel dat niet DE oorzaak zal zijn gok ik. Wellicht zal de laatste keer flink roeren waarschijnlijk toch teveel van het goede geweest zijn en is daardoor teveel van de luchtigheid uit je beslag verdwenen.
25gr.. maar dan 125gr. bloem, geen 150quote:Op maandag 17 december 2012 20:50 schreef kvd het volgende:
[..]
Dan probeer ik het morgen nog een keer, de probeersels gaan hier ook wel op
Zout had ik er trouwens ook in zitten,maïzena niet. Hoeveel gebruik je daarvan?
Oké,verhouding worden dus 1 ei, 25 gr bloem, 5 gr maïzena, 30 gr suiker, snufje zout (twijfel namelijk nog over hoe veel eieren in ga gebruiken.)quote:Op maandag 17 december 2012 20:51 schreef Yngwie het volgende:
[..]
25gr.. maar dan 125gr. bloem, geen 150
Velen gebruiken crisco of poedersuiker, maar dat laatste kan uitdrogen of vlekken. De eerste moet je in mijn ervaring spaarzaam mee zijn, anders werkt het averechts. Zo'n plastic tafelkleed wil ook helpen, maar velen hebben een structuur die je fondant dan weer overneemt. Simpel water zorgt al voor plak omdat fondant voornamelijk uit water bestaat, een klein beetje water gemeng met poedersuiker plakt bij mij altijd erg goed.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ladies? Dat fondant, als ik dat op het aanrecht uitrol plakt vreselijk vast. Wat is de remedie daartegen? Een siliconen-mat? Of is er nog iets anders?
En waar plak ik het dan mee vast op het koekje? Beetje glazuur?
Ik heb de Wilton Rolling Mat. Daar staan ook inches op, vind ik ideaal! Zo heb je altijd een precies groot genoeg plak marsepein of fondant.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ladies? Dat fondant, als ik dat op het aanrecht uitrol plakt vreselijk vast. Wat is de remedie daartegen? Een siliconen-mat? Of is er nog iets anders?
En waar plak ik het dan mee vast op het koekje? Beetje glazuur?
Goeie reden dus om van de week nog eens binnen te lopen bij de taartenshop hier.quote:Op woensdag 19 december 2012 22:48 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik gebruik altijd Crisco. Klein beetje (echt een heel klein beetje) op je vingers en dan goed uitsmeren op de (gladde) mat zodat alles geraakt is, maar niet een laagje of zo heeft. Dat werkt perfect. Poedersuiker nooit doen, dat vlekt. En van zo'n siliconen mat van bijvoorbeeld de Action of Xenos ben ik ook geen fan, dat is mij te stroef.
ik moest gisteren weer naar de taartenshop en ditmaal is het met gelukt met alleen dat wat ik nodig had (witte marsepein) weer naar buiten te komenquote:Op donderdag 20 december 2012 06:41 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een prachtige taarten hierboven.
Tikkie te pompeus voor mijn smaak, maar wel heel mooi gemaakt.
[..]
Goeie reden dus om van de week nog eens binnen te lopen bij de taartenshop hier.
Ik wil ook nog zo'n roller met van die ringetjes eraan.
Dat is gedaan met een pearl spray, dat spuit je dan over de taart als ie klaar is. (Ik heb zelf die van PME, ik weet niet welke Naena heeft gebruikt.)quote:Op donderdag 20 december 2012 01:28 schreef GangsterJo het volgende:
En vooral de glanzende roze kleur van het fondant is schitterend. Hoe krijg je zo'n effect?
Dankjewel! Nee, hoor alleen binnen de familie en kennissenkring;). Ik heb voor deze taart parelmoerspray gebruikt (PME Pearl Spray volgens mij). Een beetje prijzig, ongeveer 8 euro per bus kun je een paar taarten mee doen, maar het glanst dan wel heel hard.quote:Op donderdag 20 december 2012 01:28 schreef GangsterJo het volgende:
Naena heel mooi, ben je professioneel bakker? En vooral de glanzende roze kleur van het fondant is schitterend. Hoe krijg je zo'n effect?
Ik doe altijd eigeel en eiwit apart.. daar wordt het een stuk luchtiger van.quote:Op zondag 2 december 2012 21:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Per ei 30 gram basterdsuiker en 30 gram bloem. Simpel als dat :-)
Zoveel eieren als nodig in een bak heet water voorverwarmen, dan zo'n 10 miniten luchtig kloppen met de suiker en een snufje zout en er dan de bloem voorzichtg doorheen scheppen. Bakken op 180 graden
quote:Op woensdag 19 december 2012 15:46 schreef kvd het volgende:
Yngwie bedankt! Hij is 2 keer zo groot als maandag. Hopen dat ie nu niet meer gaat instorten tijdens het afkoelen. En toch misschien grotere hoeveelheden gaan gebruiken ook nog meer hoogte te krijgen.
Haha, nee, dat niet. Toch ben ik niet helemaal tevreden. Iets te vroeg eruit, dus nog een klein beetje te 'nat' (ofwel, wel droog en eetbaar,maar had iets droger gekund). En hij blijft naar eierkoeken smaken haha (proef hem aardig droog,met een beetje kan,het wordt me te gek om iedere keer de taart helemaal 'af' te maken)quote:
Heb ze bij de c1000 ook gezienquote:Op donderdag 20 december 2012 15:36 schreef Keroppi het volgende:
Misschien niet compleet on-topic maar weet iemand waar candy canes verkocht worden. Xenos hoorde ik maar daar kon ik ze niet vinden...
Heb ze nodig voor decoratie
action. ik heb ze net nog zien liggenquote:Op donderdag 20 december 2012 15:36 schreef Keroppi het volgende:
Misschien niet compleet on-topic maar weet iemand waar candy canes verkocht worden. Xenos hoorde ik maar daar kon ik ze niet vinden...
Heb ze nodig voor decoratie
mooiquote:Op donderdag 20 december 2012 19:53 schreef Spuuglokje het volgende:
Je wil niet weten hoe mijn nek nu voelt BE.Maar zijn trotse koppie toen hij met de schaal de school binnenstapte maakte alles goed.
Waarom leg je dan ook geen bakpapier aan de bovenkant?quote:Op donderdag 20 december 2012 13:25 schreef MarMar het volgende:
Ik heb net rolfondant uitgerold op een stuk bakpapier, wel even met poedersuiker erop om te zorgen dat de roller niet vastplakt.
Works for megewoon met papier en al optillen en op de taart leggen en dan het papier er zachtjes aftrekken.
Ik neem aan dat jij dan naar zoet genot gaat, 1 tip: ze zal je altijd proberen zo'n grote pot aan te smeren, maar ze kan het ook in een klein potje doen voor je, Als jij aangeeft dat je het nog nooit geprobeerd hebt en niet vaak taart maakt dan maakt ze zo een potje voor je.quote:Op donderdag 20 december 2012 06:41 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een prachtige taarten hierboven.
Tikkie te pompeus voor mijn smaak, maar wel heel mooi gemaakt.
[..]
Goeie reden dus om van de week nog eens binnen te lopen bij de taartenshop hier.
Ik wil ook nog zo'n roller met van die ringetjes eraan.
omgquote:Op donderdag 20 december 2012 19:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Ziet er kerstfeestelijk uit MarMar!
Ik had lady-wrb beloofd een foto te laten zien van de minicupcakes voor Tristans kerstdiner van vanavond. Ik was echt nét op tijd klaar, dus de foto is een haastfoto geworden. Dit zijn ze:
[ afbeelding ]
En Wouter en Sterre willen voor hun kerstontbijt óók die minicupcakes, dus ik heb er in totaal ruim honderd gebakken. De sneeuwpophoofdjes zijn ook allemaal al beschilderd, ik moet ze alleen nog even insprayen met die pearl spray en dan de zwarte oogjes erop (als ik dat vóór het sprayen doe, worden de oogjes ook gesprayd, dan zijn ze niet meer mooi zwart.)
Kijk, dat zijn de tips!quote:Op donderdag 20 december 2012 21:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij dan naar zoet genot gaat, 1 tip: ze zal je altijd proberen zo'n grote pot aan te smeren, maar ze kan het ook in een klein potje doen voor je, Als jij aangeeft dat je het nog nooit geprobeerd hebt en niet vaak taart maakt dan maakt ze zo een potje voor je.
Ja ze denkt wel altijd mee! Ik heb ook veel geleerd van haar toen ik kinderworkshops gaf! maar daarom weet ik ook dat ze eerst zal proberen n grote pot crisco aan je te slijten terwijl ze het ook in een mengcupje kan doen.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn de tips!
Ze was van de week wel heel behulpzaam toen ik voor kleurstof voor de decoratie ging. Kreeg een klein mengpotje mee, want ze heeft dat niet kant en klaar. Dus heb ik dust en alcohol.
o bij jou ook al? die doos macaronmix lag me iedere keer dat ik de kast opendeed aan te staren en ik maar negeren...quote:Op donderdag 20 december 2012 22:40 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh leuk zeg lady-wrb!Ik heb toevallig vandaag bij de Xenos zo'n matje gekocht met hulpcirkeltjes. Zodra ik weer zin heb om te bakken ga ik ook die macarons proberen. Er ligt hier al heel lang zo'n macaronmixdoos in m'n keukenkast te wachten namelijk!
Jeetje! Wat een topwerk! Al die verschillende mutjes ook, wat ontzettend mooi gedaan!quote:Op donderdag 20 december 2012 19:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Ziet er kerstfeestelijk uit MarMar!
Ik had lady-wrb beloofd een foto te laten zien van de minicupcakes voor Tristans kerstdiner van vanavond. Ik was echt nét op tijd klaar, dus de foto is een haastfoto geworden. Dit zijn ze:
[ afbeelding ]
En Wouter en Sterre willen voor hun kerstontbijt óók die minicupcakes, dus ik heb er in totaal ruim honderd gebakken. De sneeuwpophoofdjes zijn ook allemaal al beschilderd, ik moet ze alleen nog even insprayen met die pearl spray en dan de zwarte oogjes erop (als ik dat vóór het sprayen doe, worden de oogjes ook gesprayd, dan zijn ze niet meer mooi zwart.)
wat is er mis met eierkoeksmaak?quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:10 schreef kvd het volgende:
Bingo. Lekker luchtig (alhoewel hij na de oven wel aardig in volume af nam)
Nu nog van de eierkoeksmaak afkomen. Morgen nog 1 keer 'repeteren' met wat vanille aroma erin.
ze smaakten idd boven verwachting goed ja. (ik had geen hoge verwachting van dat kant en klaarpakket van actionquote:Op zaterdag 22 december 2012 06:54 schreef het-is-mij het volgende:
Spuuglokje,wederom mooi!
Lady,leuk zeg die cc,mooie uitstekers!
Die macaro-s zien er goed uit!
Gelukkig heb ik geen foto s van mijn eerste keer haha.
Smaakten ze ook goed?
Amandelmeel heeft de locale turkse winkelquote:Op zaterdag 22 december 2012 10:27 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ze smaakten idd boven verwachting goed ja. (ik had geen hoge verwachting van dat kant en klaarpakket van action)
vorige keer heb ik het helemaal zelf gedaan, zelf amandelen gemalen omdat ik niet wist waar ik amandelmeel vandaan moest halen (nu nog steeds niet overigens, dus er liggen alweer amandelen klaar)
en ik ben druk aan het studeren op macarons met andere smaakjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |