abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 december 2012 @ 12:52:36 #101
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_120412255
Ik wil die set ook maar vind de verzendkosten zo belachelijk hoog -O-
Het lijkt me iets wat door de brievenbus kan en dan betaal je ¤7,95
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 december 2012 @ 13:00:34 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120412575
Ja, ik ben gewoon een hebbert uiteindelijk. Twijfelde er al lang over en wilde hem dan toch per se hebben. :@
Heb die pop cake mold erbij gedaan, dan past het tenminste niet door de brievenbus en heb ik dat schuldgevoel ook niet. :D
Want dat bedacht ik me ook hoor, dat het toch vast door de brievenbus past
  maandag 17 december 2012 @ 13:50:48 #103
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120414572
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:49 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Precies wat BE zegt, die kan ik zo voor je bestellen. Maar dat kan het hele jaar door hoor, dan doe ik dat bij Cakesupplies als je een gil geeft, is ook nog goedkoper. ;)
Oe, daar ga ik je aan houden! :* dank je Spuug!

Vanwege de allergieen van uk bak ik best vaak koekjes deze tijd van het jaar. Koekjes versieren hebben ze dit jaar al in de buurt, op school en vanmorgen bij een vriendje gedaan, en we doen het zelf altijd op kerstavond, net voor het kerstdiner.
pi_120416230
Groepskorting! ;)
Fake it till you make it...
pi_120416594
Getver. Heb weer eens het idee opgevat om volgende week een taart te gaan maken ivm kerst. En wilde het nu 'officieel' doen. Dus niet gewoon met cakebeslag, maar met biscuitbeslag.
Keurig netjes 10 minuten gemixt (auwie schouder en hand) en netjes de bloem erdoorheen spatelen. Zag er keurig netjes uit. Lekker luchtig (had stiekem het ei/suikermengsel al geproefd) en na toevoeging van de bloem haast niks van de luchtigheid en volume verloren. Blij natuurlijk, wauw, het lukt me gewoon in 1 keer!!!
Doe ik het beslag in de springvorm....zit al de bloem in het midden van het beslag, terwijl ik naar mijn idee toch goed geroerd had (lees, zowel de randen als de bodem mee had geroerd, maar wel voorzichtig, wilde de belletjes er niet uitroeren).
Dus beslag weer terug in de kom, weer roeren, weer in springvorm....zit alles op de bodem van de kom.
Dus nog een keer terug gegoten, wat fanatieker geroerd, helaas wel wat volume verloren en hopelijk is het nu goed. Staat nu in de oven....ben benieuwd....
  maandag 17 december 2012 @ 15:46:32 #106
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_120419112
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:51 schreef Muck het volgende:
is het heel brutaal als ik dan vraag of dat ook voor mij kan spuug? :@
Ik sta (letterlijk!) op eht punt de set te bestellen :o
Het is niet heel brutaal hoor! :D Maar ik zie Gao persoonlijk als ze in Nederland is, daarom scheelt het in prijs, want dat scheelt verzendkosten. Als ik voor jou bestel, is het product goedkoper, maar daar komen 2x verzendkosten bovenop (1x Cakesupplies en 1x naar jou), dan is het niet meer goedkoper.
  maandag 17 december 2012 @ 15:50:38 #107
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_120419256
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:46 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Het is niet heel brutaal hoor! :D Maar ik zie Gao persoonlijk als ze in Nederland is, daarom scheelt het in prijs, want dat scheelt verzendkosten. Als ik voor jou bestel, is het product goedkoper, maar daar komen 2x verzendkosten bovenop (1x Cakesupplies en 1x naar jou), dan is het niet meer goedkoper.
je hebt helemaal gelijk :Y

Dan heb ik hem bij deze alsnog gewoon besteld :9
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_120427650
Goed, mijn taart is dus mislukt, haast niet omhoog gekomen, beetje taai/droog en smaakt naar eierkoek (eigenlijk is het gewoon 1 grote eierkoek, ietsje dikker, maar even droog, zou er bijna een beetje boter op gaan doen ;) )

Wie heeft DE tip voor me? Of wat heb ik fout gedaan?

Verhouding was 5 eieren, 150 gr suiker, 150 gr bloem.Na 20 minuten in de oven dacht ik nog wel dat het goed zou komen qua hoogte, maar hij is dus ergens ingestort blijkbaar...Na 40 minuten op 180 graden was hij nog niet gaar, 5 minuten langer laten staan.
pi_120428091
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:11 schreef kvd het volgende:
Goed, mijn taart is dus mislukt, haast niet omhoog gekomen, beetje taai/droog en smaakt naar eierkoek (eigenlijk is het gewoon 1 grote eierkoek, ietsje dikker, maar even droog, zou er bijna een beetje boter op gaan doen ;) )

Wie heeft DE tip voor me? Of wat heb ik fout gedaan?

Verhouding was 5 eieren, 150 gr suiker, 150 gr bloem.Na 20 minuten in de oven dacht ik nog wel dat het goed zou komen qua hoogte, maar hij is dus ergens ingestort blijkbaar...Na 40 minuten op 180 graden was hij nog niet gaar, 5 minuten langer laten staan.
Wat voor taart probeerde je te maken? Alleen bloem en eieren zal nooit heel erg rijzen, da's meer voor koekjes of taartbodems. Als je een luchtigere taart (cake-achtig) wil maken, dan zou zelfrijzend bakmeel beter werken.
pi_120428748
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:20 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Wat voor taart probeerde je te maken? Alleen bloem en eieren zal nooit heel erg rijzen, da's meer voor koekjes of taartbodems. Als je een luchtigere taart (cake-achtig) wil maken, dan zou zelfrijzend bakmeel beter werken.
Ik heb gewoon het recept van biscuitdeeg gevolgd. Overal wordt gesproken over bloem, nergens zelfrijzend bakmeel...
pi_120429228
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 19:32 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik heb gewoon het recept van biscuitdeeg gevolgd. Overal wordt gesproken over bloem, nergens zelfrijzend bakmeel...
Oh, biscuit deeg, da's inderdaad met bloem, maar daar doe ik nog een beetje zout en maizena door, hoewel dat niet DE oorzaak zal zijn gok ik. Wellicht zal de laatste keer flink roeren waarschijnlijk toch teveel van het goede geweest zijn en is daardoor teveel van de luchtigheid uit je beslag verdwenen.
pi_120432584
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:42 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Oh, biscuit deeg, da's inderdaad met bloem, maar daar doe ik nog een beetje zout en maizena door, hoewel dat niet DE oorzaak zal zijn gok ik. Wellicht zal de laatste keer flink roeren waarschijnlijk toch teveel van het goede geweest zijn en is daardoor teveel van de luchtigheid uit je beslag verdwenen.
Dan probeer ik het morgen nog een keer, de probeersels gaan hier ook wel op ;)
Zout had ik er trouwens ook in zitten,maïzena niet. Hoeveel gebruik je daarvan?
pi_120432654
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 20:50 schreef kvd het volgende:

[..]

Dan probeer ik het morgen nog een keer, de probeersels gaan hier ook wel op ;)
Zout had ik er trouwens ook in zitten,maïzena niet. Hoeveel gebruik je daarvan?
25gr.. maar dan 125gr. bloem, geen 150
pi_120433033
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:51 schreef Yngwie het volgende:

[..]

25gr.. maar dan 125gr. bloem, geen 150
Oké,verhouding worden dus 1 ei, 25 gr bloem, 5 gr maïzena, 30 gr suiker, snufje zout (twijfel namelijk nog over hoe veel eieren in ga gebruiken.)

Dit wordt vervolgd.....;)
pi_120508811
Hij staat nu in de oven...ben benieuwd
pi_120510705
Yngwie bedankt! Hij is 2 keer zo groot als maandag. Hopen dat ie nu niet meer gaat instorten tijdens het afkoelen. En toch misschien grotere hoeveelheden gaan gebruiken ook nog meer hoogte te krijgen.
  woensdag 19 december 2012 @ 21:31:55 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120526327
Ladies? Dat fondant, als ik dat op het aanrecht uitrol plakt vreselijk vast. Wat is de remedie daartegen? Een siliconen-mat? Of is er nog iets anders?
En waar plak ik het dan mee vast op het koekje? Beetje glazuur?
pi_120529045
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ladies? Dat fondant, als ik dat op het aanrecht uitrol plakt vreselijk vast. Wat is de remedie daartegen? Een siliconen-mat? Of is er nog iets anders?
Velen gebruiken crisco of poedersuiker, maar dat laatste kan uitdrogen of vlekken. De eerste moet je in mijn ervaring spaarzaam mee zijn, anders werkt het averechts. Zo'n plastic tafelkleed wil ook helpen, maar velen hebben een structuur die je fondant dan weer overneemt. Simpel water zorgt al voor plak omdat fondant voornamelijk uit water bestaat, een klein beetje water gemeng met poedersuiker plakt bij mij altijd erg goed.
  woensdag 19 december 2012 @ 22:48:16 #119
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_120531190
Ik gebruik altijd Crisco. Klein beetje (echt een heel klein beetje) op je vingers en dan goed uitsmeren op de (gladde) mat zodat alles geraakt is, maar niet een laagje of zo heeft. Dat werkt perfect. Poedersuiker nooit doen, dat vlekt. En van zo'n siliconen mat van bijvoorbeeld de Action of Xenos ben ik ook geen fan, dat is mij te stroef.
pi_120531301
Leuk, op FOK! ook een taartenforum :)! Hier twee van mij, kunnen jullie de plaatjes nou zien?

pi_120531505
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb de Wilton Rolling Mat. Daar staan ook inches op, vind ik ideaal! Zo heb je altijd een precies groot genoeg plak marsepein of fondant.
pi_120537409
Naena heel mooi, ben je professioneel bakker? En vooral de glanzende roze kleur van het fondant is schitterend. Hoe krijg je zo'n effect?
  donderdag 20 december 2012 @ 06:41:42 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120540198
Wat een prachtige taarten hierboven.
Tikkie te pompeus voor mijn smaak, maar wel heel mooi gemaakt. :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 22:48 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik gebruik altijd Crisco. Klein beetje (echt een heel klein beetje) op je vingers en dan goed uitsmeren op de (gladde) mat zodat alles geraakt is, maar niet een laagje of zo heeft. Dat werkt perfect. Poedersuiker nooit doen, dat vlekt. En van zo'n siliconen mat van bijvoorbeeld de Action of Xenos ben ik ook geen fan, dat is mij te stroef.
Goeie reden dus om van de week nog eens binnen te lopen bij de taartenshop hier.
Ik wil ook nog zo'n roller met van die ringetjes eraan. :Y
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 07:03:55 #124
37843 lady-wrb
kortaf
pi_120540286
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 06:41 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een prachtige taarten hierboven.
Tikkie te pompeus voor mijn smaak, maar wel heel mooi gemaakt. :Y

[..]

Goeie reden dus om van de week nog eens binnen te lopen bij de taartenshop hier.
Ik wil ook nog zo'n roller met van die ringetjes eraan. :Y
ik moest gisteren weer naar de taartenshop en ditmaal is het met gelukt met alleen dat wat ik nodig had (witte marsepein) weer naar buiten te komen *O*
  donderdag 20 december 2012 @ 09:26:55 #125
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_120541850
Mooie taarten Naena! Een leuk idee zeg, met zo'n masker er bovenop.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:28 schreef GangsterJo het volgende:
En vooral de glanzende roze kleur van het fondant is schitterend. Hoe krijg je zo'n effect?
Dat is gedaan met een pearl spray, dat spuit je dan over de taart als ie klaar is. (Ik heb zelf die van PME, ik weet niet welke Naena heeft gebruikt.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')