abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117528929
Ik hoop dat de titel de lading dekt ;) Het verhaal is als volgt:

Vorige week kregen wij het bericht dat tijdens de gymles van mijn zoon diens mobiel is gestolen. Telefoons moeten bij gym altijd ingeleverd worden, gaan in een bakje en vervolgens in een kantoortje. De gymzaal is een gebouw van de gemeente en staat los van de school, ook andere scholen hebben er les. De buitendeur bleek niet goed te sluiten hetgeen niet door de docent is geconstateerd. Vervolgens is er iemand naar binnen gegaan en heeft ongezien het kantoortje binnen kunnen gaan. Dit terwijl de deur van het kantoortje naar de gymzaal openstond tijdens de les. In totaal zijn er zo'n 30 telefoons gestolen. School heeft direct aangifte gedaan en contact opgenomen met de gemeente.

In eerste instantie is er door de leerkracht tegen de gedupeerde leerlingen gezegd dat school verzekerd is tegen inbraak en dat de leerlingen dus een nieuwe telefoon krijgen. Inmiddels heb ik een brief gekregen waarin staat dat zowel de verzekering van de gemeente (eigenaar gymzaal) als de verzekering van de school dit niet dekken. School wil wel met een oplossing komen en zal ons op de hoogte houden.

Kan iemand vertellen wat wij kunnen doen mocht school niet naar tevredenheid over de brug komen? Het is tenslotte zo dat de telefoon ingeleverd moest worden en deze dus niet is gestolen wegens nalatigheid van mijn zoon. Wanneer hij hem bijvoorbeeld in zijn jas zou hebben laten zitten, zou het niet in mij opkomen de school aansprakelijk te stellen. Maar nu dus eigenlijk wel... De kans is natuurlijk aanwezig dat de school dit prima oplost maar ik ben graag een beetje voorbereid wanneer het tegenovergesteld blijkt ;)
Don't you love her madly?
pi_117529151
Toestel van een paar tientjes ja.
The world of SKA music
pi_117529205
De vraag is natuurlijk wat jij je zoon als oplossing ziet waar hij tevreden mee is.
Ik zou daar eerst eens over gaan nadenken en dan wachten op wat de school voorstelt. Je hoeft niet binnen 2 minuten Ja of Nee te zeggen namelijk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:17:44 #4
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117529391
waarschijnlijk voor veel mensen de vraag:
wat voor toestel was het?
pi_117529429
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:08 schreef Lovechild het volgende:
Inmiddels heb ik een brief gekregen waarin staat dat zowel de verzekering van de gemeente (eigenaar gymzaal) als de verzekering van de school dit niet dekken.
De gemeente staat hier buiten. Dat de school de schade niet kan verhalen op de verzekering, is het probleem van de school, niet jullie probleem. Het maakt de school niet minder schadeplichtig.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_117529432
quote:
de verzekering van de school dit niet dekken. School wil wel met een oplossing komen en zal ons op de hoogte houden.
Jij hebt niets met de verzekering van de school te maken. Stel de school gewoon aansprakelijk voor de geleden schade.
pi_117529473
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:17 schreef LifeonEarth het volgende:
Doet dat er toe? Of ben je gewoon op zoek naar een reden om te zeiken, zoals over een kind wat een iPhone heeft?

Voor de rest: even afwachten wat ze doen, nergens direct akkoord mee gaan en overleggen met iemand die verstand van juridische zaken heeft (zoals bijvoorbeeld je rechtsbijstandverzekering).
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:21:44 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117529590
quote:
Praat vooral voor jezelf; ik vind het totaal niet boeiend :N

OT: wat mijn grote vriend r_one zegt :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_117529680
quote:
Dat is nou net iets dat mij totaal niet boeit.
De school is aansprakelijk, of het nu een iphone is of een ouwe nokia.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:24:31 #10
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117529719
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:19 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Doet dat er toe? Of ben je gewoon op zoek naar een reden om te zeiken, zoals over een kind wat een iPhone heeft?

Voor de rest: even afwachten wat ze doen, nergens direct akkoord mee gaan en overleggen met iemand die verstand van juridische zaken heeft (zoals bijvoorbeeld je rechtsbijstandverzekering).
niks mis mee, kinderen met een iphone.
Maar waarschijnlijk gaat het om een blackberry curve van een paar 10tjes die volgens de verzekering mischien nog 20 euro waard is.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:26:51 #11
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117529824
ow we hebben allemaal even zin om te zeiken? dat je het niet vind boeien? laten we het er op houden dat het de meerderheid wel boeit maar dat die niet reageren. De reden daarvan is uiteraard dat ze het merk van de telefoon niet weten.

gaan we nu ook nog zeiken dat het niet uitmaakt of het een iphone is of een curve?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117529933
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:24 schreef LifeonEarth het volgende:

[..]

niks mis mee, kinderen met een iphone.
Maar waarschijnlijk gaat het om een blackberry curve van een paar 10tjes die volgens de verzekering mischien nog 20 euro waard is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:26 schreef LifeonEarth het volgende:
ow we hebben allemaal even zin om te zeiken? dat je het niet vind boeien? laten we het er op houden dat het de meerderheid wel boeit maar dat die niet reageren. De reden daarvan is uiteraard dat ze het merk van de telefoon niet weten.

gaan we nu ook nog zeiken dat het niet uitmaakt of het een iphone is of een curve?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welk toestel het is, is van belang bij het vaststellen van de geleden schade. Dit heeft echter geen invloed op de vraag of de school aansprakelijk is.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:29:47 #13
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117529953
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:29 schreef maan_man het volgende:

[..]

[..]

Welk toestel het is, is van belang bij het vaststellen van de geleden schade. Dit heeft echter geen invloed op de vraag of de school aansprakelijk is.
dat heeft het voor mij en verschilende medefokkers wel.
vind je het erg?
pi_117530000
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:29 schreef LifeonEarth het volgende:

[..]

vind je het erg?
Om de vraag in de OP te beantwoorden is het niet nodig om te weten om welk merk/type telefoon het gaat. Als je dat zo graag wil weten stuur je TS een prive bericht.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:31:29 #15
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117530012
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:31 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Om de vraag in de OP te beantwoorden is het niet nodig om te weten om welk merk/type telefoon het gaat. Als je dat zo graag wil weten stuur je TS een prive bericht.
nee dan vraag ik dat OT. mag het?
pi_117530014
quote:
vind je het erg?
Open er een topic over of stuur TS een DM.
Voor de vraag van TS is het niet relevant.
pi_117530032
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:21 schreef ElisaB het volgende:
O+
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:31:59 #18
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117530043
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:31 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Open er een topic over of stuur TS een DM.
Voor de vraag van TS is het niet relevant.
en dus? als ik het wil vragen moet ik dat zeker zelf weten?
pi_117530049
quote:

[..]

vind je het erg?
Erg niet. Maar ik ben wel benieuwd wat het toesteltype te maken heeft met een eventuele aansprakelijkheid.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:33:05 #20
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117530087
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:32 schreef maan_man het volgende:

[..]

Erg niet. Maar ik ben wel benieuwd wat het toesteltype te maken heeft met een eventuele aansprakelijkheid.
n.i.e.t.s. tevreden?
pi_117530092
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:31 schreef LifeonEarth het volgende:

[..]

en dus? als ik het wil vragen moet ik dat zeker zelf weten?
Uhuh, maar doe dat in een PM in plaats van dit topic te vervuilen (en ja ik weet dat ik mijzelf daar nu ook schuldig aan maak).
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:33:55 #22
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117530137
doe normaal

[ Bericht 96% gewijzigd door Five_Horizons op 03-10-2012 09:33:09 ]
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:34:29 #23
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117530155
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:33 schreef LifeonEarth het volgende:

get aids!
Dat heb ik al. Kan ik nog iets anders kiezen?

quote:
gefrustreerde bijstand krijgende kut fokkers die bijdehand doen... welterusten weer.
Dit gaat dan weer niet over mij. Wil je dat ik slecht slaap of zo }:|

En om maar even OT te blijven: ik zou rustig afwachten waar de school mee komt en niet bij voorbaat in de gordijnen gaan. Die school is vast niet helemaal achterlijk en zal voorstellen de schade te vergoeden. Dure les geleerd :)

Wat ik me overigens wel afvraag: waarom moeten de telefoons worden ingeleverd? Is dit omdat kinderen anders de les storen, óf omdat de school bang is dat de toestellen uit de kleedkamer worden gestolen?

Ook al niet interessant voor de vraag in de OP, maar ik vroeg het me af. De ironie als het deur 2 zou zijn :X
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_117530187
quote:

[..]

n.i.e.t.s. tevreden?
Bijzonder tevreden. Maar deze discussie ga ik verder niet voeren, want dit draagt niet bij aan de beantwoording van ts' vraag.
pi_117530252
quote:
lekker boeiend... haar zoon MOEST het toestel inleveren en de school zou ervoor zorgen dat het veilig is en blijft, zijn daarin gefaalt. De verzekering dekt het niet dus is de school verantwoordelijk en of het toestel nou 4,95¤ kost of 499,- de school is fout en in mijn ogen verantwoordelijk.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_117530289
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:21 schreef ElisaB het volgende:
O+
quote:
get aids!
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:34 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat heb ik al.
;(
.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:37:46 #27
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117530302
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:36 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

lekker boeiend... haar zoon MOEST het toestel inleveren en de school zou ervoor zorgen dat het veilig is en blijft, zijn daarin gefaalt. De verzekering dekt het niet dus is de school verantwoordelijk en of het toestel nou 4,95¤ kost of 499,- de school is fout en in mijn ogen verantwoordelijk.
ja dat vind ik boeiend.
school is aansprakelijk volgens dit verhaal dat is geen vraag.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:42:16 #28
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_117530498
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:08 schreef Lovechild het volgende:
Inmiddels heb ik een brief gekregen waarin staat dat zowel de verzekering van de gemeente (eigenaar gymzaal) als de verzekering van de school dit niet dekken.
De gemeente zal alleen de eigenaar van het schoolgebouw en de gymzaal zijn, en dus alleen de gebouwen zelf tegen schade verzekerd hebben. De school en diens medewerkers zijn geen onderdeel van de gemeente, dus de gemeente heeft er in dit geval niet zoveel mee te maken.

De vraag in deze is even welke verzekering de school heeft aangesproken. Er is namelijk een redelijke kans dat ze contact op hebben genomen met hun inboedelverzekeraar of met een verzekering die dekking biedt bij ongevallen of aansprakelijkheid van leerlingen tijdens schooltijd. En in beide gevallen is de schade daar inderdaad niet op gedekt.

De leerkracht - en dus de school als organisatie, heeft de mobiele telefoons van de leerlingen in bewaring genomen en hoort daar dan dus als een goed huismeester op te passen. Aangezien er blijkbaar een deur niet goed was afgesloten waardoor de telefoons door een derde weggenomen konden worden, lijkt me dat er van goed huismeesterschap geen sprake was. En in dat geval zou de school gewoon aansprakelijk zijn voor de schade.

Naar alle waarschijnlijkheid is de school eigendom van een stichting die meerdere scholen beheert, en waar de medewerkers van de school ook in dienst zijn. Die stichting hoort een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten te hebben, en daar zal een beroep op gedaan moeten worden. Wanneer je dus iemand aansprakelijk wilt stellen, kun je dat het beste direct doen via de stichting waar de school in kwestie onder valt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:36 schreef GewoneMan het volgende:
haar zoon MOEST het toestel inleveren en de school zou ervoor zorgen dat het veilig is en blijft, zijn daarin gefaalt. De verzekering dekt het niet dus is de school verantwoordelijk en of het toestel nou 4,95¤ kost of 499,- de school is fout en in mijn ogen verantwoordelijk.
Dat het toestel in beheer van de school is gestolen, betekent niet automatisch dat de school ook aansprakelijk is. Waren de toestellen bijvoorbeeld in een goed afgesloten ruimte opgeborgen en was daar vervolgens ingebroken, dan was de school niet aansprakelijk geweest, omdat zij voldoende maatregelen had genomen om de telefoons te beschermen.

In dit specifieke geval lijkt dat dus juist niet aan de orde te zijn geweest.

[ Bericht 21% gewijzigd door Leshy op 02-10-2012 23:48:28 ]
pi_117530594
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:42 schreef Leshy het volgende:

[..]

De gemeente zal alleen de eigenaar van het schoolgebouw en de gymzaal zijn, en dus alleen de gebouwen zelf tegen schade verzekerd hebben. De school en diens medewerkers zijn geen onderdeel van de gemeente, dus de gemeente heeft er in dit geval niet zoveel mee te maken.

De vraag in deze is even welke verzekering de school heeft aangesproken. Er is namelijk een redelijke kans dat ze contact op hebben genomen met hun inboedelverzekeraar of met een verzekering die dekking biedt bij ongevallen of aansprakelijkheid van leerlingen tijdens schooltijd. En in beide gevallen is de schade daar inderdaad niet op gedekt.

De leerkracht - en dus de school als organisatie, heeft de mobiele telefoons van de leerlingen in bewaring genomen en hoort daar dan dus als een goed huismeester op te passen. Aangezien er blijkbaar een deur niet goed was afgesloten waardoor de telefoons door een derde weggenomen konden worden, lijkt me dat er van goed huismeesterschap geen sprake was. En in dat geval zou de school gewoon aansprakelijk zijn voor de schade.

Naar alle waarschijnlijkheid is de school eigendom van een stichting die meerdere scholen beheert, en waar de medewerkers van de school ook in dienst zijn. Die stichting hoort een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten te hebben, en daar zal een beroep op gedaan moeten worden. Wanneer je dus iemand aansprakelijk wilt stellen, kun je dat het beste direct doen via de stichting waar de school in kwestie onder valt.
Jij dacht, het gegeven antwoordt was te kort, ik doe even de uitgebreide versie?
pi_117531268
Ik heb wel lol in het lezen van jullie reacties ;) Wat ik wilde weten maar eigenlijk niet gevraagd heb, zie ik nu, hebben jullie wel beantwoord, nl of ik de school aansprakelijk kan stellen. Ik wacht idd even af waar school mee komt maar weet nu dat ik niet overal akkoord mee hoef te gaan. En wat ik wil is dat zijn telefoon gewoon helemaal vergoed wordt. Hij had hem verdoriepas een half jaar.

Waarom ik nog noem dat ze de gemeente ingeschakeld hebben is omdat die verantwoordelijk zijn voor het gebouw en niet hebben geconstateerd dat de deur niet meer goed sloot.

En tot slot dan wat info over het toestel: het is geen Iphone maar ook geen Blackberry. Een smartphone waar mijn kind zeer trotse eigenaar van was. De goedkopere/oudere mobieltjes zijn overigens niet meegenomen.

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!
pi_117531509
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:59 schreef Lovechild het volgende:
Ik heb wel lol in het lezen van jullie reacties ;) Wat ik wilde weten maar eigenlijk niet gevraagd heb, zie ik nu, hebben jullie wel beantwoord, nl of ik de school aansprakelijk kan stellen. Ik wacht idd even af waar school mee komt maar weet nu dat ik niet overal akkoord mee hoef te gaan. En wat ik wil is dat zijn telefoon gewoon helemaal vergoed wordt. Hij had hem verdoriepas een half jaar.

Waarom ik nog noem dat ze de gemeente ingeschakeld hebben is omdat die verantwoordelijk zijn voor het gebouw en niet hebben geconstateerd dat de deur niet meer goed sloot.
De school is aansprakelijk voor het ontvreemd zijn van de telefoons, omdat zij ze (tijdelijk) ingenomen hebben. Waar de school zich dan weer op beroept (de gemeente omdat de deur niet goed sloot of de verzekering), is niet jullie probleem. Dat mogen zij uitvechten.

En of je de telefoon volledig vergoed krijgt, weet ik eigenlijk niet... het kan zijn dat je de dagwaarde vergoed krijgt. Maar daar weten anderen hier vast meer van :)
pi_117534167
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:42 schreef Leshy het volgende:
Dat het toestel in beheer van de school is gestolen, betekent niet automatisch dat de school ook aansprakelijk is. Waren de toestellen bijvoorbeeld in een goed afgesloten ruimte opgeborgen en was daar vervolgens ingebroken, dan was de school niet aansprakelijk geweest, omdat zij voldoende maatregelen had genomen om de telefoons te beschermen.
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.

SPOILER
.
pi_117534407
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:37 schreef LifeonEarth het volgende:

[..]

ja dat vind ik boeiend.
school is aansprakelijk volgens dit verhaal dat is geen vraag.
Nu heb je het antwoord nog niet, maar als het geen iPhone en Blackberry is zijn er nog een hoop toestellen waaruit je kunt gokken. Ben ik benieuwd wat jouw antwoord in de specifieke gevallen zou zijn.
Dus jouw scenario als het een Galaxy Plus is? Als het een Sony Xperia is? Of een HTC Desire? Schrijf ze allemaal maar op. Dan kunnen we ook zien waar de verschillen liggen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 01:44:50 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117534424
Doe gelijk de scenario's voor een Nokia 3310 en een Samsung Galaxy S3 er ook even bij, ik ben erg benieuwd of het invloed heeft :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 02:46:06 #35
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117534812
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:59 schreef Lovechild het volgende:

En tot slot dan wat info over het toestel: het is geen Iphone maar ook geen Blackberry. Een smartphone waar mijn kind zeer trotse eigenaar van was. De goedkopere/oudere mobieltjes zijn overigens niet meegenomen.

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!
Ik vraag me af op welke grond de school aansprakelijk gesteld kan worden eigenlijk. Een fiets mag je ook niet mee naar binnen nemen en dien je te stallen in de fietsenstalling.

Is de school aansprakelijk enkel omdat de toestellen ingeleverd moesten worden? Ik durf het te betwijfelen, omdat de school er niet voor betaald is denk ik dat ze zich kunnen exonereren van de aansprakelijkheid. En, als je het mij vraagt is dat terecht. Of het netjes is, dat is een andere vraag.

Je kunt je namelijk afvragen of school ook aansprakelijke zou zijn als de spullen in de jaszakken had gezeten en bijv. een klasgenootje die dingen had gejat. Waarom zou een school dat risico willen nemen?

Wel vreemd dat precies die dingen gejat zijn; iets zegt mij dus dat de dief iemand is die bekend is met deze procedure. Jqmmer genoeg heb je daar niets aan; dief ligt op het kerkhof :/

Eerlijk gezegd denk ik dat je blij moet zijn als er enige vorm van coulance komt vanuit de school, maar dat strikt juridisch de school niet aansprakelijk is omdat er geen tegenprestatie is (en de leerlingen het ding ook in dr eigen kluisje hadden kunnen doen bijv.)
Ook hoi !
  woensdag 3 oktober 2012 @ 08:22:48 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117535911
Als het kind geen mobiel mee had genomen naar school was deze ook niet gestolen. Veel scholen stellen in hun algemene voorwaarden dat ze niet aansprakelijk zijn voor diefstal, dus dan weet je dat als je je kind die telefoon mee naar school geeft. Bij mijn weten is de school alleen in geval van nalatigheid aansprakelijk. Is hier sprake van nalatigheid?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117536093
Het word indd geval geen iphone 5
pi_117536127
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:26 schreef LifeonEarth het volgende:

SPOILER
Misschien kun je een keer bij TS' zoontje spelen :')
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117536135
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 08:22 schreef Maanvis het volgende:
Als het kind geen mobiel mee had genomen naar school was deze ook niet gestolen. Veel scholen stellen in hun algemene voorwaarden dat ze niet aansprakelijk zijn voor diefstal, dus dan weet je dat als je je kind die telefoon mee naar school geeft. Bij mijn weten is de school alleen in geval van nalatigheid aansprakelijk. Is hier sprake van nalatigheid?
Zodra je verplicht wordt iets af te geven, is het aan die partij zorg te dragen voor je spullen volgens mij Maanvis. Zelfde als met een garderobe.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117536155
Waarom moeten de telefoons eigenlijk worden ingeleverd?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_117536546
Wat mn grote vijand r_one zegt.

School moet gewoon dokken.
En anders met alle ouders samen juridische stappen ondernemen, scheelt hoop onkosten.

Voor de duidelijkheid - de mobs stonden niet onder toezicht van het gebouw maar van de docent.
Dat maakt het dus het probleem van de school.

Dat de deur op zijn beurt niet goed sluit maakt het probleem van de gemeente.

Maar dat is wederom probleem van de school en moeten ze zelf alle onkosten daar maar gaan/proberen te verhalen.
pi_117536638
quote:
In je jaszak heeft de school niets mee te maken.

Zodra de school stelt dat je iets in moet leveren, zijn ze verantwoordelijk voor de spullen volgens mij. Daarvoor hoeft de leerling niet eerst nog een euro te betalen bij mijn weten.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:23:03 #43
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_117536691
quote:
Veel scholen stellen in hun algemene voorwaarden dat ze niet aansprakelijk zijn voor diefstal
Er kan in de algemene voorwaarden staan wat ze willen, dat maakt ze nog niet rechtsgeldig.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_117536735
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:23 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Er kan in de algemene voorwaarden staan wat ze willen, dat maakt ze nog niet rechtsgeldig.
Dit dus idd, dat is net zoiets als het verplicht inleveren van je jas / tas bij evenementen of een cafe/club.

Op dat moment is de club etc. verantwoordelijk voor diefstal.
pi_117536743
Serieus gaan reageren op Maanvis :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_117536780
Feit is en blijft dat de kinderen verplicht hun telefoon af moesten geven aan de school, en dat deze er geen goede zorg voor draagt. De school kan je aansprakelijk stellen, exoneratiebeding of niet. De gemeente heeft hier niets mee te maken, dat is een probleem tussen de school en de gemeente, niet tussen TS en de gemeente.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_117536786
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:25 schreef bijdehand het volgende:
Serieus gaan reageren op Maanvis :D
Hoop.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:26:11 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117538202
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:23 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

In dit geval staat wat rechtsgeldig is wel in de algemene voorwaarden ;). Scholen zijn alleen aansprakelijk voor diefstal als ze nalatig geweest zijn.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117538344
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In dit geval staat wat rechtsgeldig is wel in de algemene voorwaarden ;). Scholen zijn alleen aansprakelijk voor diefstal als ze nalatig geweest zijn.
Niet wanneer de school spullen tijdelijk opeist Maanvis.
pi_117538428
De school is niet aansprakelijk. Je zoon kon ook weigeren om zijn 3310 in een bakje te doen. Kan gebeuren.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:38:12 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117538564
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:31 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Niet wanneer de school spullen tijdelijk opeist Maanvis.
dus als jij zegt 'leg je jas maar in de auto' ben jij aansrpakelijk als m'n jas gejat wordt?
of als m'n fiets gejat wordt ben jij aansprakelijk als je hebt gezegd dat ik 'm bij jou in de schuur moest zetten?
Een gedicht over Maanvis
pi_117538584
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat mn grote vijand r_one zegt.
:') :W
.
pi_117538618
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dus als jij zegt 'leg je jas maar in de auto' ben jij aansrpakelijk als m'n jas gejat wordt?
Dat is toch iets totaal anders?

Als je weer in je infantiele randdebiel-modus zit dan ga ik wat anders doen hoor :')
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:41:12 #54
238326 Worteltjestaart
pi_117538651
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:26 schreef Maanvis het volgende:
Er is ca. 5% kans dat je gelijk hebt.

Praat nou geen onzin als je er geen verstand van hebt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:44:09 #55
238326 Worteltjestaart
pi_117538752
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:38 schreef Maanvis het volgende:
Wel als de jas in de auto leggen een voorwaarde is voor het mogen deelnemen aan iets (gymles of zo), en dan gaat het natuurlijk niet om mijn jas in mijn auto, maar om mijn jas in jouw auto.

Pas als het vrijwillig is, ben je niet per se aansprakelijk.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:45:42 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117538800
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:44 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Wel als de jas in de auto leggen een voorwaarde is voor het mogen deelnemen aan iets (gymles of zo), en dan gaat het natuurlijk niet om mijn jas in mijn auto, maar om mijn jas in jouw auto.

Pas als het vrijwillig is, ben je niet per se aansprakelijk.
Scholen hebben een regeling dat je je fiets in het fietsenrek zet ipv zomaar op de stoep zet. Maakt ze dat aansprakelijk voor diefstal van je fiets?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:46:39 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117538823
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:41 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Er is ca. 5% kans dat je gelijk hebt.

Praat nou geen onzin als je er geen verstand van hebt.
Jij wel dan?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:48:20 #58
238326 Worteltjestaart
pi_117538863
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:45 schreef Maanvis het volgende:
Scholen hebben een regeling dat je je fiets in het fietsenrek zet ipv zomaar op de stoep zet. Maakt ze dat aansprakelijk voor diefstal van je fiets?
Als het gebruik van het fietsenrek op hun terrein verplicht is, ja.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:46 schreef Maanvis het volgende:
Jij wel dan?
Ja, blijkbaar wel.
Het is geen rocket science hoor.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:50:29 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117538923
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:48 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, want het komen op een fiets is niet verplicht!
Een gedicht over Maanvis
pi_117538955
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:48 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Het toverwoord.
pi_117538980
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

:')

Wat ben je vermoeiend.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:53:30 #62
238326 Worteltjestaart
pi_117539015
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:50 schreef Maanvis het volgende:
Dat is helemaal niet van belang!
Het al dan niet op school komen met de fiets is een keuze. Maar als de school van je eist dat áls je op de fiets komt, je deze op hún terrein in het fietsenrek stalt, en dus níet mee mag nemen de klas in, en je maakt dus gebruik van dat fietsenrek, dán is de school wél aansprakelijk in geval van diefstal.

Het enige wat ze zou kunnen weerhouden van aansprakelijkheid aanvaarden is als je de fiets niet op slot zet.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:54:04 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117539028
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:52 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Wat ben je vermoeiend.
Beter vermoeiend dan gewoon dom. Dat je in het schoolregelment verplicht stelt om waardevolle voorwerpen ergens op te bergen maakt je nog niet aansprakelijk. Want die waardevolle voorwerpen had je ook gewoon thuis kunnen laten.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:55:03 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117539049
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:53 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet van belang!
Het al dan niet op school komen met de fiets is een keuze. Maar als de school van je eist dat áls je op de fiets komt, je deze op hún terrein in het fietsenrek stalt, en dus níet mee mag nemen de klas in, en je maakt dus gebruik van dat fietsenrek, dán is de school wél aansprakelijk in geval van diefstal.
Onzin. Of kom maar met bronnen die dit bewijzen.

quote:
Het enige wat ze zou kunnen weerhouden van aansprakelijkheid aanvaarden is als je de fiets niet op slot zet.
Bron?
Een gedicht over Maanvis
pi_117539074
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Beter vermoeiend dan gewoon dom. Dat je in het schoolregelment verplicht stelt om waardevolle voorwerpen ergens op te bergen maakt je nog niet aansprakelijk. Want die waardevolle voorwerpen had je ook gewoon thuis kunnen laten.
Nee, want het is vrij normaal dat mensen een jas dragen als ze uitgaan, of op de fiets komen als ze naar school gaan.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:58:56 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117539136
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Nee, want het is vrij normaal dat mensen een jas dragen als ze uitgaan, of op de fiets komen als ze naar school gaan.
Dus als het normaal is dat men bij jou op bezoek komt op de fiets (want je vrienden wonen ver weg) en je vordert ze om hun fiets niet bij jou voor de deur te zetten maar in de schuur, dan ben jij aansprakelijk voor de diefstal? Niet dus.

Zie hier een bron van een verzekeraar.
http://www.onderwijsverze(...)5F5-EED97EEA5B84%7D/
Die stelt dat een school niet aansprakelijk is tenzij er sprake is van nalatig handelen.
quote:
Wanneer aansprakelijk?
Een vereiste voor aansprakelijkheid is onder andere dat er sprake moet zijn van verwijtbaar handelen. Wanneer er bijvoorbeeld een fiets in de fietsenstalling van de school door een onbekende is beschadigd of gestolen, is het zeer aannemelijk dat de school in deze niet verwijtbaar heeft gehandeld. Je kan, onder normale omstandigheden, immers niet van een school verlangen dat er permanent toezicht wordt gehouden door middel van cameras of aanwezigheid van personeel.
Een gedicht over Maanvis
pi_117539221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus als het normaal is dat men bij jou op bezoek komt op de fiets (want je vrienden wonen ver weg) en je vordert ze om hun fiets niet bij jou voor de deur te zetten maar in de schuur, dan ben jij aansprakelijk voor de diefstal? Niet dus.

Zie hier een bron van een verzekeraar.
http://www.onderwijsverze(...)5F5-EED97EEA5B84%7D/
Die stelt dat een school niet aansprakelijk is tenzij er sprake is van nalatig handelen.
Het is niet hetzelfde Maanvis.

Zodra iemand jouw spullen opeist, is die persoon verantwoordelijk voor die spullen. TS' kind kan moeilijk weigeren de telefoon in te leveren in dit geval (we hebben het over een minderjarig knulletje versus een docent, vergeet dat niet) en daarnaast is er wel degelijk sprake van verwijtbaar handelen daar de docent de deur niet goed dicht heeft gedaan.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:04:07 #68
238326 Worteltjestaart
pi_117539284
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:52 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Wat ben je vermoeiend gewoon dom.
Fixed :)

Oh wacht.

quote:
Beter vermoeiend dan gewoon dom.
En verder:
quote:
Dat je in het schoolregelment verplicht stelt om waardevolle voorwerpen ergens op te bergen maakt je nog niet aansprakelijk. Want die waardevolle voorwerpen had je ook gewoon thuis kunnen laten.
De verplichting om an sich waardevolle apparaten ergens op te bergen maakt de school niet aansprakelijk, nee.
Maar als de school eist dat alle mobieltjes worden opgeborgen in een mandje waar vervolgens een docent verantwoordelijkheid over krijgt, dan maken ze zichzelf aansprakelijk voor dat mandje.

[edit]
In het voorbeeld van de fiets lijkt het er inderdaad op dat de school niet per se aansprakelijk is (al is het de vraag hoe dat nou precies loopt als het gaat spelen).
Maar in het geval van het mobieltje van TS' kind is het een andere situatie.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:04:32 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117539297
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:02 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Het is niet hetzelfde Maanvis.

Zodra iemand jouw spullen opeist, is die persoon verantwoordelijk voor die spullen. TS' kind kan moeilijk weigeren de telefoon in te leveren in dit geval (we hebben het over een minderjarig knulletje versus een docent, vergeet dat niet) en daarnaast is er wel degelijk sprake van verwijtbaar handelen daar de docent de deur niet goed dicht heeft gedaan.
Moeder wist van deze regeling en heeft toch de mobiel meegegeven.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:04:52 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117539308
Zelfs als de buitendeur van het pand niet dicht zat, had de docent zijn kantoortje op slot moeten draaien.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:05:39 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117539339
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:04 schreef Worteltjestaart het volgende:

De verplichting om an sich waardevolle apparaten ergens op te bergen maakt de school niet aansprakelijk, nee.
Maar als de school eist dat alle mobieltjes worden opgeborgen in een mandje waar vervolgens een docent verantwoordelijkheid over krijgt, dan maken ze zichzelf aansprakelijk voor dat mandje.
Yeah right, pas als je van een school kunt verwachten dat er permanent toezicht is op dat mandje of op dat lokaal dan ben je aansprakelijk. En dat is bij een school niet zo.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:07:43 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117539400
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Yeah right, pas als je van een school kunt verwachten dat er permanent toezicht is op dat mandje of op dat lokaal dan ben je aansprakelijk. En dat is bij een school niet zo.
De school eist dat ze ingeleverd worden om ze vervolgens niet veilig op te bergen en is niet aansprakelijk? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:08:37 #73
238326 Worteltjestaart
pi_117539425
quote:
Dan kan de school ook niet verplichten dat je het mobieltje afgeeft.
Als het wel of niet afgeven van het mobieltje een keuze is, dán heb je een punt; alhoewel ik me afvraag of de school zelfs bij diefstal van vrijwillig afgegeven mobieltjes niet aansprakelijk is, mocht dat ooit ter beoordeling van een rechter komen.
pi_117539440
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:07 schreef Leandra het volgende:
De school eist dat ze ingeleverd worden om ze vervolgens niet veilig op te bergen en is niet aansprakelijk? :D
Ik eis van mijn gasten ook altijd dat ze mij hun jas en tas geven. Die gooi ik dan vrolijk uit het raam op straat. Ik ben immers niet aansprakelijk, en het boeit me niet wat er met die jassen en tassen gebeurt ;)
pi_117539467
quote:
Ze kunnen wel de deur op slot doen. En dat heeft de school nagelaten.
pi_117539491
En mensen blijven maar happen op de meeste zielige troll in WGR. ;(
pi_117539585
quote:

[..]

Yeah right, pas als je van een school kunt verwachten dat er permanent toezicht is op dat mandje of op dat lokaal dan ben je aansprakelijk.
Bron?

Als je iets -ook nog eens verplicht- in bewaring geeft bij de leraar, is de school hoe dan ook schadeplichtig bij diefstal.
.
pi_117539774
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zucht. Ik wens je veel wijsheid in je verdere leven.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:23:46 #79
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_117539860
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:19 schreef Maanvis het volgende:
Zullen we een wedstrijdje doen wie de komende week het meeste nuttige posts plaatst?
De week is blijkbaar om
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:25:01 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117539899
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik eis van mijn gasten ook altijd dat ze mij hun jas en tas geven. Die gooi ik dan vrolijk uit het raam op straat. Ik ben immers niet aansprakelijk, en het boeit me niet wat er met die jassen en tassen gebeurt ;)
Eis je ook dat jassen aan de kapstok gehangen worden in de gang? En ben je dan aansprakelijk als 1 van jouw vrienden de jas van iemand anders ook even meeneemt?
Nee, want men kan niet van jou verwachten dat je permanent toezicht hebt op die jassen.
Een gedicht over Maanvis
pi_117540059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:25 schreef Maanvis het volgende:
Eis je ook dat jassen aan de kapstok gehangen worden in de gang? En ben je dan aansprakelijk als 1 van jouw vrienden de jas van iemand anders ook even meeneemt?
Nee, want men kan niet van jou verwachten dat je permanent toezicht hebt op die jassen.
:|W
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:31:43 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117540084
Bottom line is; pas als je nalatig bent ben je aansprakelijk. Niet als je iets verplicht af te geven.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:07:47 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117541230
Het kantoor niet afsluiten was nalatig.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:19:42 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117541615
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:07 schreef Leandra het volgende:
Het kantoor niet afsluiten was nalatig.
De buitendeur sloot niet goed en het was niet geconstateerd.
Een gedicht over Maanvis
pi_117543228
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Mag ik jou eens vragen waarom je, met zelfverzonnen rechtsregels, mensen bewust en kwaadwillig op het verkeerde pad zet? Of kan je anders je loze uitspraken met bronnen onderbouwen zodat we snappen waarom je het zo denkt?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:29:37 #86
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117543945
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mag ik jou eens vragen waarom je, met zelfverzonnen rechtsregels, mensen bewust en kwaadwillig op het verkeerde pad zet? Of kan je anders je loze uitspraken met bronnen onderbouwen zodat we snappen waarom je het zo denkt?
Zie die link van de verzekeraar van net. Daar werd duidelijk gesteld dat alleen in geval van nalatigheid de school aansprakelijk is.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:33:00 #87
238326 Worteltjestaart
pi_117544069
quote:
Ja, en? Dus?

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:29 schreef Maanvis het volgende:
Zie die link van de verzekeraar van net. Daar werd duidelijk gesteld dat alleen in geval van nalatigheid de school aansprakelijk is.
Het lijkt mij behoorlijk nalatig dat de school niet gecontroleerd heeft of de ruimte echt op slot zat.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:33:37 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117544094
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:33 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ja, en? Dus?

[..]

Het lijkt mij behoorlijk nalatig dat de school niet gecontroleerd heeft of de ruimte echt op slot zat.
Ja lijkt mij dit end at, doe maar een bron waaruit blijkt dat zoiets nalatig is.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:33:52 #89
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117544105
Ik denk dat dit enigzins vergelijkbaar is?
http://www.rechtswinkel.n(...)ne-uit-mijn-tas.html
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:35:15 #90
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_117544151
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:11 schreef bijdehand het volgende:
En mensen blijven maar happen op de meeste zielige troll in WGR. ;(
Je doet het nu zelf ook :+
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:38:15 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117544284
quote:

[..]

Het kantoor had afgesloten moeten worden....
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:39:45 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117544351
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het kantoor had afgesloten moeten worden....
iig gaat het daarom, of ze nalatig geweest zijn, en niet of het een verplichting is die mobieltjes af te geven.
Een gedicht over Maanvis
pi_117544492
Maanvis en z'n verzinsels.

In ieder geval wel lees vermaak als ik me verveel.
pi_117544614
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maanvis en z'n verzinsels.

In ieder geval wel lees vermaak als ik me verveel.
Zijn eerste paar posts waren nog wel vermakelijk, daarna begon het aardig triest te worden, IMO.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:47:21 #95
238326 Worteltjestaart
pi_117544634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:39 schreef Maanvis het volgende:
iig gaat het daarom, of ze nalatig geweest zijn, en niet of het een verplichting is die mobieltjes af te geven.
Leg mij eens uit: ik moet mijn GSM bij de docent afgeven. Waarom zou in 's hemelsnaam de school niet aansprakelijk zijn bij diefstal? Door goederen op te eisen en in bewaring te nemen, aanvaarden ze direct de risico's die dat met zich meebrengt.

De kwestie van nalatigheid is mogelijk enkel een probleem voor wat betreft welke verzekering aangesproken moet worden. Als de deur op slot was geweest en dus opengebroken moest worden om de diefstal te kunnen plegen, is er sprake van inbraak en is een inboedelverzekeraar mogelijk de partij die uiteindelijk voor de kosten opdraait.
Maar de ouders hebben daar geen boodschap aan. Die doen zaken met de school, want die hebben de goederen in verplichte bewaring genomen.
pi_117544646
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:35 schreef Mark het volgende:

[..]

Je doet het nu zelf ook :+
Nou, ik wil vooral weten waarom hij het leuk vind mensen verkeerd te informeren, iets waar de modjes wmb wel op mogen letten.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:48:14 #97
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_117544667
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zijn eerste paar posts waren nog wel vermakelijk, daarna begon het aardig triest te worden, IMO.
Dommage arachide-fromage
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:52:31 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117544859
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als ze niet verplicht waren de mobieltjes af te geven, dan was het een ander verhaal geweest, dit was geen keuzemenu; het was verplicht afgeven, dan dient de school er zorgvuldig mee om te gaan, en openstaande deuren van zowel het gebouw als het kantoor waar de mobieltjes liggen, is niet zorgvuldig.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:56:54 #99
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117545017
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:47 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Leg mij eens uit: ik moet mijn GSM bij de docent afgeven. Waarom zou in 's hemelsnaam de school niet aansprakelijk zijn bij diefstal? Door goederen op te eisen en in bewaring te nemen, aanvaarden ze direct de risico's die dat met zich meebrengt.

De kwestie van nalatigheid is mogelijk enkel een probleem voor wat betreft welke verzekering aangesproken moet worden. Als de deur op slot was geweest en dus opengebroken moest worden om de diefstal te kunnen plegen, is er sprake van inbraak en is een inboedelverzekeraar mogelijk de partij die uiteindelijk voor de kosten opdraait.
Maar de ouders hebben daar geen boodschap aan. Die doen zaken met de school, want die hebben de goederen in verplichte bewaring genomen.
Zie voorbeeld van verzekeraar; fiets verplicht in fietsenstalling maar school alleen aansprakelijk als ze nalatig zijn geweest.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:57:15 #100
238326 Worteltjestaart
pi_117545033
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:02:30 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117545232
quote:
Bron:eigen kennis :')
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:06:13 #102
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117545365
Kort samengevat is het antwoord dus:

In principe is de school sowieso verantwoordelijk en aansprakelijk te stellen, ongeacht of de verzekeraar wel of geen schade vergoed.

Echter, de school kan zich hebben ingedekt middels het ophangen van een bord of vermelden dat het meenemen van goederen voor eigen risico is. Indien dat het geval is, zal het van de interpretatie van het recht afhangen of de school aansprakelijk is. Een vermelding in de Algemene voorwaarden is in ieder geval niet genoeg.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:09:52 #103
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_117545515
quote:
Wikipedia:
De hoofdverplichting van de bewaarnemer bestaat uit het bewaren en teruggeven. Daarbij moet de bewaarnemer bij de bewaring de zorg van een "goed bewaarder" in acht nemen (art. 7:602 BW). Dat kan betekenen, dat de bewaarder aansprakelijk is voor de schade die ontstaat, als hij de zaak niet aan de rechthebbende kan teruggeven doordat deze verloren is gegaan door brand of is gestolen. In het algemeen is daarvan geen sprake, als de bewaarder alle in redelijkheid van hem verlangde veiligheidsmaatregelen heeft genomen.
quote:
Rechtspraak.nl: LJN BE8077
Diefstal auto uit showroom reparateur
5.4 Naar onweersproken vast staat heeft [gedaagde] de auto geplaatst in een showroom, die ten tijde van de diefstal op slot was. Bezien in dat licht kan niet gezegd worden dat [gedaagde] is tekort geschoten in de zorg die hij met betrekking tot de bij hem in reparatie gegeven auto in acht had te nemen. De rechtbank neemt daarbij in aanmerking dat gesteld noch gebleken is dat de auto speciale kenmerken (zoals bijvoorbeeld een hoge waarde of een bijzondere uitvoering) bezit, die tot extra maatregelen in het kader van diefstalpreventie aanleiding zouden moeten geven.
quote:
Rechtspraak.nl: LJN BB1179
Geldkistje gestolen dat [opposant] voor [geopposeerde] in bewaring had
Vaststaat dat [opposant] het geldkistje als vriendendienst voor [geopposeerde] in bewaring heeft genomen. De hoofdverplichting van [opposant] als bewaarnemer was niet alleen het bewaren van het geldkistje, maar ook het teruggeven daarvan. Nu het geldkistje ten tijde van de bewaring bij [opposant] is gestolen, is hij tekort geschoten in zijn teruggaveplicht. Deze tekortkoming kan aan hem worden toegerekend, zodat hij aansprakelijk zou zijn voor de door [geopposeerde] geleden schade, tenzij [opposant] bij de bewaarneming de zorg van een goed bewaarnemer als bedoeld in artikel 7:602 BW in acht heeft genomen. Wat de zorgplicht van de bewaarnemer inhoudt hangt af van de omstandigheden van het geval. In het onderhavige geval is gesteld noch gebleken dat [opposant] onvoldoende voorzorgsmaatregelen tegen diefstal heeft genomen of anderszins tekort is geschoten in zijn zorgplicht, zodat de rechtbank ervan uitgaat dat hij voldoende zorg in acht heeft genomen. Gezien het voorgaande kan [opposant] niet toegerekend worden dat hij het geldkistje niet heeft teruggegeven, zodat hij naar geldend recht niet aansprakelijk kan worden gehouden voor de door [geopposeerde] geleden schade.
Kortom: dat de school de telefoons van de leerlingen in bewaring heeft genomen, maakt ze absoluut niet automatisch aansprakelijk voor de schade. Maanvis heeft gewoon volledig gelijk.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:12:02 #104
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117545590
In het algemeen is daarvan geen sprake, als de bewaarder alle in redelijkheid van hem verlangde veiligheidsmaatregelen heeft genomen.

Is geen sprake van, want de 'afgesloten' deur stond open.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:12:59 #105
238326 Worteltjestaart
pi_117545628
quote:
Bewaarneming is een juridische term in Nederland. Het is een bijzondere overeenkomst, geregeld in titel 9 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Bewaarneming is de overeenkomst waarbij de ene partij, de bewaarnemer, zich tevenover de andere partij, de bewaargever, verbindt, een zaak die de bewaargever hem toevertrouwt of zal toevertrouwen, te bewaren en terug te geven (art. 7:600 BW). Omdat de overeenkomst van bewaarneming bij een partij een verplichting oproept, zonder dat hier van de zijde van de wederpartij een tegenprestatie tegenover staat, wordt zij een eenzijdige overeenkomst genoemd.
De hoofdverplichting van de bewaarnemer bestaat uit het bewaren en teruggeven. Daarbij moet de bewaarnemer bij de bewaring de zorg van een "goed bewaarder" in acht nemen (art. 7:602 BW). Dat kan betekenen, dat de bewaarder aansprakelijk is voor de schade die ontstaat, als hij de zaak niet aan de rechthebbende kan teruggeven doordat deze verloren is gegaan door brand of is gestolen. In het algemeen is daarvan geen sprake, als de bewaarder alle in redelijkheid van hem verlangde veiligheidsmaatregelen heeft genomen. Of de bewaarder verplicht is de zaak te verzekeren is in het algemeen afhankelijk van de hoogte van het bewaarloon. Professionele bewaarnemers hebben recht op bewaarloon (art. 7:601 BW). Titel 9 van boek 7 BW bevat regelend recht. Dat betekent dat het partijen vrijstaat om van de wet afwijkende afspraken te maken.
Bron.

Vraag is dus of aan het concept van "goed bewaarder" is voldaan.
Aangezien de deur niet was afgesloten, is niet aan die voorwaarde voldaan.

[edit]
Zoals ik dus al zei, als er sprake was geweest van een afgesloten deur en dus braakschade is ontstaan, is de inboedelverzekeraar de partij die voor de schade opdraait.
pi_117545651
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:09 schreef Leshy het volgende:

[..]

[..]

[..]

Kortom: dat de school de telefoons van de leerlingen in bewaring heeft genomen, maakt ze absoluut niet automatisch aansprakelijk voor de schade. Maanvis heeft gewoon volledig gelijk.
Maar zij voldoen aan de zorgplicht, terwijl de telefoons in een verlaten kantoorje met een niet afgesloten deur niet aan de zorgplicht kan voldoen
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:14:49 #107
238326 Worteltjestaart
pi_117545686
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:02 schreef Maanvis het volgende:
Bron:eigen kennis :')
Jurisprudentie, zegt het je wat?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:19:30 #108
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_117545901
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:13 schreef bijdehand het volgende:
Maar zij voldoen aan de zorgplicht, terwijl de telefoons in een verlaten kantoorje met een niet afgesloten deur niet aan de zorgplicht kan voldoen
In mijn eerste reactie gaf ik al aan dat het mij lijkt dat de school in deze kwestie aansprakelijk te stellen valt, omdat de telefoons blijkbaar niet voldoende zijn opgeborgen - ze konden zonder braak zo meegenomen worden. Is het weer de vraag of de leerkracht redelijkerwijs had kunnen weten dat de deur een gebrek vertoonde...

Ik reageerde voornamelijk op alle mensen die roepen dat de school pertinent altijd aansprakelijk is, omdat ze de telefoons hebben ingenomen. Dat is namelijk helemaal niet waar.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:22:58 #109
238326 Worteltjestaart
pi_117546052
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:19 schreef Leshy het volgende:
Ik reageerde voornamelijk op alle mensen die roepen dat de school pertinent altijd aansprakelijk is, omdat ze de telefoons hebben ingenomen. Dat is namelijk helemaal niet waar.
Het is wel een deel van de vraag.
Namelijk, omdat ze verplichten de telefoons af te nemen beladen ze zichzelf met de plicht van goed bewaarder.
pi_117547233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hell no!
Waaruit concludeer je dat? Het enige wat ik weet is dat wanneer een mobiel in de klas afgaat, de eigenaar hem moet inleveren en na een week weer met diens ouders de telefoon mag ophalen. En dat is al iets wat niet mag, maar dat terzijde.

Voor zover ik wist had mijn zoon zijn telefoon altijd uit en in zijn broekzak. Pas na de diefstal heb ik van deze verplichting vernomen. Mijn zoon is overigens 11 en het komt, gelukkig, niet in hem op om tegen de eis van docent in te gaan.

Zelf vind ik ook dat de telefoons niet goed in bewaring zijn genomen; het kantoortje waar de telefoons bewaard werden was of kon niet afgesloten. De niet goed sluitende deur betrof de buitendeur.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:57:20 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117547427
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:14 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Jurisprudentie, zegt het je wat?
Volgens mij is er net jurisprudentie gepost die het tegendeel bewijst, maarja.
Een gedicht over Maanvis
pi_117548032
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:19 schreef Leshy het volgende:
In mijn eerste reactie gaf ik al aan dat het mij lijkt dat de school in deze kwestie aansprakelijk te stellen valt, omdat de telefoons blijkbaar niet voldoende zijn opgeborgen - ze konden zonder braak zo meegenomen worden. Is het weer de vraag of de leerkracht redelijkerwijs had kunnen weten dat de deur een gebrek vertoonde...
Een redelijk denkende volwassene weet dat mobiele telefoons gewilde dingen zijn, die vaak gejat worden.
De leraar weet dat de telefoons onbeheerd zijn.
De leraar heeft de taak op zich genomen om de telefoons op een bepaalde plaats te verzamelen.
Een redelijk denkende volwassene weet dat hij de deur moet controleren, zodat er geen ongenode gasten binnenkomen.
Praktisch: hij doet de deur op slot, en probeert de deur met klink nog even open te maken. Verrek! De deur gaat open! Dan het mandje met de telefoons maar even in de gymzaal zelf neerzetten.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:35:10 #113
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_117548886
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Dan het mandje met de telefoons maar even in de gymzaal zelf neerzetten.
Snap niet dat ze dat niet standaard doen, maar goed: kalf en put dempen enzo
Dommage arachide-fromage
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:52:33 #114
238326 Worteltjestaart
pi_117549577
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:57 schreef Maanvis het volgende:
Volgens mij is er net jurisprudentie gepost die het tegendeel bewijst, maarja.
Ik zie nergens jurisprudentie over dit exact geval gepost worden. Alleen over fietsenstallingen.
Ik lees in de link van mij echter wel ter zake doende replies.

Maarja.

Jij schermt wel vaker met jurisprudentie die je achteraf niet hard kan maken. Alles om maar niet te hoeven toegeven dat je fout zit.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:53:29 #115
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117549618
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Een redelijk denkende volwassene weet dat mobiele telefoons gewilde dingen zijn, die vaak gejat worden.
De leraar weet dat de telefoons onbeheerd zijn.
De leraar heeft de taak op zich genomen om de telefoons op een bepaalde plaats te verzamelen.
Een redelijk denkende volwassene weet dat hij de deur moet controleren, zodat er geen ongenode gasten binnenkomen.
Praktisch: hij doet de deur op slot, en probeert de deur met klink nog even open te maken. Verrek! De deur gaat open! Dan het mandje met de telefoons maar even in de gymzaal zelf neerzetten.
Uiteraard. Die school is 100% aansprakelijk want er is overduidelijk sprake van nalatigheid.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:05:03 #116
3542 Gia
User under construction
pi_117550021
Op de middelbare school waar mijn jongste zat was het verplicht om telefoontjes en zaken als mp3 spelers in je kluisje te doen zolang je op school was. Door een dergelijke verplichting is een school niet aansprakelijk als zoiets gestolen wordt.

Op de school waar mijn oudste zat waren ook kluisjes, maar daar mochten ze hun mobiel wel in hun zak houden, maar wel uit. Lekker nuttig. Ik denk dat ook in zo'n geval de school niet verantwoordelijk is.

Zijn er op de school van TS kind geen kluisjes?
pi_117550326
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:35 schreef Mark het volgende:
Snap niet dat ze dat niet standaard doen, maar goed: kalf en put dempen enzo
Zal wel te maken hebben met het feit dat die krengen nog wel eens gaan rinkelen, en de les dus verstoord wordt. Simpele remedie: uit.

Sowieso zie ik geen enkele noodzaak op school een mobiel aan te hebben:
Als kinderen zelf moeten bellen, zijn er wel andere mogelijkheden en als een kind gebeld moet worden door ouders/verzorgers, dan kunnen die ook de school bellen, waarna de administratie/rector/concierge het kind even uit de klas haalt. Uiteraard ook alleen bij noodgevallen.
"Ga je even langs de supermarkt en koop je even melk?" is geen noodgeval bv.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:17:03 #118
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_117550424
Vroeger konden we ook prima zonder :Y

En nu gaat opa een kopje thee drinken
Dommage arachide-fromage
pi_117550475
Los van alle juridische passages die ik in dit topic zie staan, even met gezond verstand:

Als de school "eist" van de leerlingen dat ze de telefoons inleveren en daarbij verteld zorg te zullen dragen voor het opbergen daarvan nemen de daarmee toch impliciet verantwoording voor die dingen?

Het feit dat ze een brief sturen met het verhaal van aangifte etc. onderbouwd die aanname volgens mij.

School aansprakelijk stellen (als het zover komt) zou ik zeggen, de school moet maar kijken hoe ze het verder oplossen. Waar ze het geld terughalen is niet het probleem van de leerling/ouder.

Verder lijkt het me geen probleem of het nu een Nokia van 50 euro of een iPhone van 650 euro is.
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
pi_117550511
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:05 schreef Gia het volgende:
Op de middelbare school waar mijn jongste zat was het verplicht om telefoontjes en zaken als mp3 spelers in je kluisje te doen zolang je op school was. Door een dergelijke verplichting is een school niet aansprakelijk als zoiets gestolen wordt.

Op de school waar mijn oudste zat waren ook kluisjes, maar daar mochten ze hun mobiel wel in hun zak houden, maar wel uit. Lekker nuttig. Ik denk dat ook in zo'n geval de school niet verantwoordelijk is.

Dit is volgens mij de juiste benadering van de school. Regel = in je kluisje.

Gestolen op andere plek = "had je je maar aan de regels moeten houden...."
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
pi_117550527
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:17 schreef Mark het volgende:
Vroeger konden we ook prima zonder :Y

En nu gaat opa een kopje thee drinken
ik jat je auto okay? daar konden we vroeger ook zonder mee.

Wat een kulredenatie.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:21:07 #122
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117550591
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:18 schreef vanKampen het volgende:
Los van alle juridische passages die ik in dit topic zie staan, even met gezond verstand:

Als de school "eist" van de leerlingen dat ze de telefoons inleveren en daarbij verteld zorg te zullen dragen voor het opbergen daarvan nemen de daarmee toch impliciet verantwoording voor die dingen?

Het feit dat ze een brief sturen met het verhaal van aangifte etc. onderbouwd die aanname volgens mij.

School aansprakelijk stellen (als het zover komt) zou ik zeggen, de school moet maar kijken hoe ze het verder oplossen. Waar ze het geld terughalen is niet het probleem van de leerling/ouder.

Verder lijkt het me geen probleem of het nu een Nokia van 50 euro of een iPhone van 650 euro is.
Naar mijn idee is verantwoording nemen, toch iets anders dan een allrisk-verzekering.

Kan ook zijn dat de school zoiets heeft van: 'in het hokje van de leraar, ligt ie veiliger dan in de kleedkamer waar de deur open te maken is met een muntje.'

Die inbreker/dief had ook alle jassen/broeken kunnen doorzoeken en een deur is zo geopend.
Ook hoi !
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:24:30 #123
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117550707
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 01:44 schreef Leandra het volgende:
Doe gelijk de scenario's voor een Nokia 3310 en een Samsung Galaxy S3 er ook even bij, ik ben erg benieuwd of het invloed heeft :')
Zaten er ook pagers bij?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:26:39 #124
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117550783
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:05 schreef Gia het volgende:

Owjah dat was ook een sport in de pauzes, alle kluisjes openmaken _O_
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:32:19 #125
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117550987
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:12 schreef n00b13 het volgende:
In het algemeen is daarvan geen sprake, als de bewaarder alle in redelijkheid van hem verlangde veiligheidsmaatregelen heeft genomen.

Is geen sprake van, want de 'afgesloten' deur stond open.
Precies. Het verschil met de fiets in de fietsenstalling is dat permanente bewaking van honderden fietsen geen redelijke eis is, maar het met goed fatsoen kunnen opbergen van een afwasteiltje met telefoons en sleutels wel.

De crux van het verhaal zit hem in 'zorgplicht' en 'redelijkheid'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:54:05 #126
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117551909
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies. Het verschil met de fiets in de fietsenstalling is dat permanente bewaking van honderden fietsen geen redelijke eis is, maar het met goed fatsoen kunnen opbergen van een afwasteiltje met telefoons en sleutels wel.

De crux van het verhaal zit hem in 'zorgplicht' en 'redelijkheid'.
Kijk eens aan. En dat zonder juridische opleiding.

Het wordt nog wat met mij.
pi_117552487
We hebben het hier over een basisschool dus geen kluisjes aanwezig.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:51:05 #128
3542 Gia
User under construction
pi_117553914
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:18 schreef vanKampen het volgende:

Als elke leerling een eigen kluisje heeft en het is niet verplicht daar je spullen in te leggen, dan biedt de school de mogelijkheid om alsnog die spullen 'veilig' te bewaren.
Maar goed, schijnbaar waren de deuren niet op slot, waarmee, nmm, de school in dit geval aansprakelijk is.

Ik verwacht wel dat de regels zullen veranderen: spullen in je kluisje, anders school niet aansprakelijk. Dan hoeft de gymleraar ook niet meer zorg te dragen voor die spullen. Fietssleutels kunnen in de gymzaal neergelegd worden.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:57:12 #129
3542 Gia
User under construction
pi_117554101
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:08 schreef Lovechild het volgende:
We hebben het hier over een basisschool dus geen kluisjes aanwezig.
Basisschool! En dan zo'n duur ding! Waarom mag je kind dat uberhaupt mee naar school nemen? Dat hij er een heeft, valt over te discussieren, maar doe ik niet. Maar laat dat gewoon thuis! Ze hoeven op school toch niet persoonlijk bereikbaar te zijn.

Nog netjes dat die leraar de mogelijkheid bood die spullen te bewaren.
Ik zou, als ik het voor het zeggen had als regel stellen, op een basisschool, dat dit soort zaken beter thuis gelaten kunnen worden en dat de school niet aansprakelijk is voor zoekgeraakte of gestolen mobieltjes.
En dan laten ze hun dure i-pod maar fijn in hun jaszak zitten.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:06:11 #130
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117554381
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Basisschool! En dan zo'n duur ding! Waarom mag je kind dat uberhaupt mee naar school nemen? Dat hij er een heeft, valt over te discussieren, maar doe ik niet. Maar laat dat gewoon thuis! Ze hoeven op school toch niet persoonlijk bereikbaar te zijn.

Ik zou, als ik het voor het zeggen had als regel stellen, op een basisschool, dat dit soort zaken beter thuis gelaten kunnen worden en dat de school niet aansprakelijk is voor zoekgeraakte of gestolen mobieltjes.
wat is dit nou voor een discusssie weer..
is toch ieders eigen keuze! Kinderen willen het graag en ouders zijn blij als ze hun kinderen kunnen bereiken als er wat gebeurd.

bovendien weet je niet wat voor telefoon het was. Dat heeft TS heul niet gezegd namelijk.
pi_117554502
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:06 schreef n00b13 het volgende:

[..]

wat is dit nou voor een discusssie weer..
is toch ieders eigen keuze! Kinderen willen het graag en ouders zijn blij als ze hun kinderen kunnen bereiken als er wat gebeurd.

bovendien weet je niet wat voor telefoon het was. Dat heeft TS heul niet gezegd namelijk.
Gast, een smartphone op de basisschool!

Ik heb niet eens een smartphone en ik zit al lang niet meer op de basisschool
pi_117554600
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:10 schreef thenxero het volgende:
Gast, een smartphone op de basisschool!

Ik heb niet eens een smartphone en ik zit al lang niet meer op de basisschool
Wellicht heb ik het gemist, maar gaat het om een smartphone?
En zo ja, who cares?
Daar gaat het niet om in dit topic. Open een topic in KLB ofzo.

Ik heb ook geen smartphone, wil er ook geen, vind het ook onzin dat kinderen een telefoon hebben, maar dat boeit totaal niet voor dit topic.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:14:55 #133
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117554649
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat het enorm handig is?

Gelukkig heb jij niets te zeggen
pi_117555127
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En zo ja, who cares?

Ik heb ook geen smartphone, wil er ook geen, vind het ook onzin dat kinderen een telefoon hebben, maar dat boeit totaal niet voor dit topic.
Ja. Ik vind dat wel relevant, want je geeft je kind de vrij grote verantwoordelijkheid voor die leeftijd om netjes met de spullen om te gaan en om het goed in de gaten te houden. Dat moet je eigenlijk al niet doen.

Maar als je dat dan wel doet, dan vind ik het ook onredelijk om van de school te verwachten dat ze het hele bedrag vergoeden. Als al die kinderen een smartphone van >¤100 in een bak leggen, is dat al gauw een bak ter waarde van ¤3000. Waarom zou de school verantwoordelijk moeten zijn voor diefstal van of schade aan die spullen? Je kan ook niet verwachten van een school dat ze jouw diamanten oorbellen van ¤10 000 gaan vergoeden als je die bij ze in een doosje stopt en ze raken kwijt? Ergens ligt de grens, en wat mij betreft ligt die grens tussen nuttige en puur luxe spullen. Of een simpele telefoon luxe is, daar kan je over discussiëren, maar een smartphone valt daar zeker onder.

Bovendien, door een jong kind zo'n duur apparaat mee te geven, neem je het risico dat het stuk gaat of kwijt raakt. De consequenties heb je dan maar te aanvaarden. Het zou een mooi gebaar zijn van de school als ze een paar tientjes geven zodat je een nieuwe simpele telefoon kunt kopen, maar het volledige bedrag vind ik een onredelijke eis.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:45:31 #135
3542 Gia
User under construction
pi_117555696
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En zo ja, who cares?

Daarom ga ik die discussie ook niet aan.

Maar ik heb wel een mening over hoe een basisschool hier eventueel op kan reageren.
Gewoon in de schoolgids vermelden dat de school geen aansprakelijkheid draagt voor zoekgeraakte of vermiste spullen. En dan moet zo'n gymleraar niet eens aanbieden om ze in zijn kantoortje te bewaren.
pi_117555858
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:45 schreef Gia het volgende:
Maar ik heb wel een mening over hoe een basisschool hier eventueel op kan reageren.
Gewoon in de schoolgids vermelden dat de school geen aansprakelijkheid draagt voor zoekgeraakte of vermiste spullen. En dan moet zo'n gymleraar niet eens aanbieden om ze in zijn kantoortje te bewaren.
Helemaal mee eens.
En geen verplicht inleveren van telefoons, want dat kan leiden tot schadeclaims.
Het kind zorgt zelf maar dat het veilig is en dat kan makkelijk door OF geen dure spullen mee te nemen OF het zelf ergens veilig op te bergen (meestal hebben gymzalen wel van die houten hokjes in het hok waar de gymattributen staan, waar je spullen in kan opbergen).

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:28 schreef thenxero het volgende:
Waarom zou de school verantwoordelijk moeten zijn voor diefstal van of schade aan die spullen?
Omdat de school de kinderen heeft verplicht de telefoons af te geven, waardoor de school de verantwoordelijkheid voor deze spullen op zich neemt.
pi_117557097
Waarom een mobiel op de basisschool? Dat vonden wij ook lange tijd onzin. Middelbare school was vroeg genoeg.
Maar soms ga je overstag. Vrijwel de hele bovenbouw (groep 6 tm 8) heeft er eentje. Verbazingwekkend. En dan gaat het nog veelal om Black Berry's ook. Zoon, oudste van een viertal, wilde er ook graag eentje maar vertelde heel wijs aan beter beter bedeelde leeringen dat als hij er nu eentje wilde, hij er dan zelf voor moest sparen omdat wij ouders dat niet zomaar konden betalen. En ja, dat is dan nog reden tot pesterijen ook :')

Toen kwam zijn verjaardag, een half jaar geleden. Wij als ouders vonden dat hij een goed cadeau verdiende. Hij werd 11, gaat volgend jaar naar de middelbare school en wij besloten zijn wens in vervulling te laten gaan. Wat was dat kind blij O+
Hij had hem voornamelijk bij zich op momenten dat hij vanuit school naar een vriendje ging. Dan vind ik het fijn om hem te kunnen bereiken want ouders om een telefoonnummer mee uit te wisselen zijn er nou eenmaal niet meer altijd in groep 8. Hij had hem dus niet eens iedere dag bij zich.

Tot slot nog over de keuze van een smartphone: die heb je al voor niet heel veel duurder dan een gewoon mobiel toestel.
pi_117557211
Waarom ga je je verantwoorden? Nergens voor nodig toch :)
pi_117557252
De school wil van haar verantwoording af. Komen nu met een smoes. R-one heeft gelijk. Gewoon aansprakelijk stellen!
pi_117557363
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:34 schreef Zaibatsu01 het volgende:
De school is niet aansprakelijk. Je zoon kon ook weigeren om zijn 3310 in een bakje te doen. Kan gebeuren.
Neen, kind is niet volwassen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:23:16 #141
3542 Gia
User under construction
pi_117557472
Hoe zijn wij in godsnaam door onze jeugd gekomen, zonder mobieltjes.
Je maakt gewoon een afspraak, zo laat thuis, en dan hoef je niet te bellen.
Of je kind gaat na school even langs huis om zijn mobiel op te halen. Basisschool is meestal redelijk dichtbij.

Ik hoop dat de school, en andere scholen, hier lering uit trekken.
pi_117557538
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:23 schreef Gia het volgende:
Hoe zijn wij in godsnaam door onze jeugd gekomen, zonder mobieltjes.
Je maakt gewoon een afspraak, zo laat thuis, en dan hoef je niet te bellen.
Of je kind gaat na school even langs huis om zijn mobiel op te halen. Basisschool is meestal redelijk dichtbij.

Ik hoop dat de school, en andere scholen, hier lering uit trekken.
Gaat toch heen, tijden veranderen. Blijf vooral hangen in de jaren 60, maar we zijn ondertussen verder gegaan.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:27:30 #143
3542 Gia
User under construction
pi_117557695
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:18 schreef BeffJeck het volgende:
De school wil van haar verantwoording af. Komen nu met een smoes. R-one heeft gelijk. Gewoon aansprakelijk stellen!
Dat zonder meer. Doordat die leraar alle mobieltjes innam, nam hij de verantwoordelijkheid hiervoor. Hij lette niet op, waardoor ze zonder braak, gestolen konden worden. Tja, en dan is de school of die leraar aansprakelijk.

Had die leraar ze niet ingenomen, en waren ze uit de kleedkamer gejat, dan was het de eigen verantwoordelijkheid.

Dus ja, de school zal over de brug moeten komen.

Volgend jaar de ouderbijdrage omhoog en geen schoolreisje.
pi_117559390
Was het in helmond?
pi_117559510
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:16 schreef Lovechild het volgende:
<knip uitleg>
Verdedigen is nergens voor nodig :)

Ik vind het een goed idee om een kind dat naar de middelbare school gaat (is meestal verder weg dan de basisschool) een mobiel heeft. Ik heb vroeger 20 km heen en 20 km terug gefietst en (delen van) mijn fiets zijn wel eens kapot gegaan. Tja, dan is het een kwestie van: zoek het maar uit, Het was dan makkelijk geweest als ik een mobieltje had (maar die "mobieltjes" toen waren formaat koelkast en zag je alleen op Miami Vice :P ).
Niet dat ik geen oplossingen heb gevonden uiteraard. Fiets tegen een hek op slot zetten, en achterop bij iemand die dezelfde kant op moet of bij een dichtbijstaand huis aanbellen en vragen of ik even mag bellen; dat soort dingen.

Wat ik geen goed idee vind is, is om mobieltjes aan te hebben tijdens schooluren. Een pauze of tussenuur, ach, moet kunnen, maar tijdens de les is sowieso een big no-no. Nergens voor nodig, dient geen enkel nut.
pi_117559998
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Verdedigen is nergens voor nodig :)

Ik vind het een goed idee om een kind dat naar de middelbare school gaat (is meestal verder weg dan de basisschool) een mobiel heeft. Ik heb vroeger 20 km heen en 20 km terug gefietst en (delen van) mijn fiets zijn wel eens kapot gegaan. Tja, dan is het een kwestie van: zoek het maar uit, Het was dan makkelijk geweest als ik een mobieltje had (maar die "mobieltjes" toen waren formaat koelkast en zag je alleen op Miami Vice :P ).
Niet dat ik geen oplossingen heb gevonden uiteraard. Fiets tegen een hek op slot zetten, en achterop bij iemand die dezelfde kant op moet of bij een dichtbijstaand huis aanbellen en vragen of ik even mag bellen; dat soort dingen.

Wat ik geen goed idee vind is, is om mobieltjes aan te hebben tijdens schooluren. Een pauze of tussenuur, ach, moet kunnen, maar tijdens de les is sowieso een big no-no. Nergens voor nodig, dient geen enkel nut.
Mietje, ik liep gewoon naar huis met brommer aan de hand... en dat een kilometer of 10... en dan thuis koud eten krijgen omdat je te laat was...

Jeugd van tegenwoordig zijn grotendeels watjes...
pi_117560233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:21 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Neen, kind is niet volwassen.
Dat is geen voorwaarde.
pi_117560295
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:10 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Mietje, ik liep gewoon naar huis met brommer aan de hand... en dat een kilometer of 10... en dan thuis koud eten krijgen omdat je te laat was...
Stoer man.
pi_117560593
Nee, verdedigen is niet nodig. Krijg ik maar niet afgeleerd :@
Had me bij het openen van het topic notabene al voorgenomen niet uit te gaan leggen waarom hij een mobiel heeft.

Ook een overbodige uitleg: wij vinden het belangrijk onze kinderen niet zonder meer naar "de school om de hoek" te sturen.
pi_117560792
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:24 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Gaat toch heen, tijden veranderen. Blijf vooral hangen in de jaren 60, maar we zijn ondertussen verder gegaan.
Dus dan is de telefoon van de school niet meer goed genoeg om naar huis te bellen als er wat is?
Basisschool leerlingen hebben geen gsm/smartphone nodig...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:26:26 #151
3542 Gia
User under construction
pi_117560883
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:20 schreef Lovechild het volgende:
Nee, verdedigen is niet nodig. Krijg ik maar niet afgeleerd :@
Had me bij het openen van het topic notabene al voorgenomen niet uit te gaan leggen waarom hij een mobiel heeft.

Ook een overbodige uitleg: wij vinden het belangrijk onze kinderen niet zonder meer naar "de school om de hoek" te sturen.
En er is er maar een in de buurt?

Hier hebben we de keuze uit drie katholieke scholen en een openbare op minder dan 500 meter. Verder weg, pakweg anderhalve kilometer, zit nog een openbare en een katholieke basisschool.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 3 oktober 2012 @ 20:47:02 #152
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_117561840
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier hebben we de keuze uit drie katholieke scholen en een openbare op minder dan 500 meter. Verder weg, pakweg anderhalve kilometer, zit nog een openbare en een katholieke basisschool.
boeiend toch waarom ze een keuze maken.

Is het voor iedereen niet gewoon mogelijk om het bij WGR te houden en het niet ineens OUD wordt en een TS meteen een cursus opvoeden voorgeschoteld krijgt?
(ook nog eens een onzinnige cursus aangezien deze cursussen gegeven worden door mensen die in hun eigen jeugd blijven hangen en zich niet in wensen te leven in de jeugd van tegenwoordig. Vergeet niet beste nejaarde cursusgevers dat u zelf vast ook die ene spijkerbroek wilde hebben om er bij te horen. Of je haar zo wilde omdat de hele klas dat had.
Dat ene Tshirt of die trui echt niet gedragen werd op de schooldag omdat hij gewoon UIT was!)

Ja mensen, tijden veranderen.
Life with it!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_117561904
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:26 schreef Gia het volgende:

[..]

We wonen in Den Haag, dus scholen zat in de buurt. Maar we kozen niet voor school maar voor onderwijstype. En dat zit dus iets verder weg.
pi_117562048
Nizno en anderen net soortgelijke reacties,thanks
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:05:44 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117562887
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:48 schreef Lovechild het volgende:

[..]

We wonen in Den Haag, dus scholen zat in de buurt. Maar we kozen niet voor school maar voor onderwijstype. En dat zit dus iets verder weg.
Een blanke school dus
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:13:55 #156
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117563326
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een blanke school dus
Of misschien wel een school met een speciaal soort onderwijs? Echt. Je geloof het niet maar er zijn meer verschillen tussen scholen dan zwart en wit.
pi_117563388
Wat een kneuzen hier die hun oordeel al klaar hebben.
pi_117567683
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:13 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Of misschien wel een school met een speciaal soort onderwijs? Echt. Je geloof het niet maar er zijn meer verschillen tussen scholen dan zwart en wit.
Jij hebt het begrepen! :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:12:34 #159
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117567836
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:14 schreef Dennis101 het volgende:
Wat een kneuzen hier die hun oordeel al klaar hebben.
Echt he?! Het is bijna aandoenlijk. Mensen worden straks nog bang om hun probleem voor te leggen, voor je het weet wordt je hele opvoedkundige tactiek op de pijnbank gelegd door mensen die nog nooit een kind van dichtbij hebben gezien...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:37:35 #160
3542 Gia
User under construction
pi_117569504
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:48 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Okay, da's een goede reden.
En als jij hem dat mobieltje gunt, ook prima. Moet je helemaal zelf weten.

Maar wat als de leraar de mobieltjes niet in had genomen? Dat is hij namelijk niet verplicht. En stel ze worden dan uit de kleedkamer gejat? Mogelijk door een klasgenootje.
Dan kun je geen verhaal halen bij school. Nu biedt de leraar een dienst aan, wat hij niet hoefde te doen, gaat het fout en wordt hij gestraft omdat hij diefstal probeerde te voorkomen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:44:35 #161
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117569953
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar wat als de leraar de mobieltjes niet in had genomen? Dat is hij namelijk niet verplicht. En stel ze worden dan uit de kleedkamer gejat? Mogelijk door een klasgenootje.
Dan kun je geen verhaal halen bij school. Nu biedt de leraar een dienst aan, wat hij niet hoefde te doen, gaat het fout en wordt hij gestraft omdat hij diefstal probeerde te voorkomen.
Dan moeten ze zeggen: Jongens, beter laten jullie je telefoon thuis. Het is niet veilig hier.

Nu wordt er gezegd: Jongens, geef je telefoon maar hier, dan zorgen wij dat ze veilig zijn.
Dat is natuurlijk heel netjes, maar dan moet je ook de consequenties dragen als dat dan niet zo blijkt te zijn.
pi_117570388
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:44 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dan moeten ze zeggen: Jongens, beter laten jullie je telefoon thuis. Het is niet veilig hier.

Nu wordt er gezegd: Jongens, geef je telefoon maar hier, dan zorgen wij dat ze veilig zijn.
Dat is natuurlijk heel netjes, maar dan moet je ook de consequenties dragen als dat dan niet zo blijkt te zijn.
Nu weten ze dat het onveilig is, en zullen ze dat ook wel zeggen. Maar er moet eerst wat misgaan voordat je weet dat het onveilig is.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:52:17 #163
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117570439
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:51 schreef thenxero het volgende:

[..]

Nu weten ze dat het onveilig is, en zullen ze dat ook wel zeggen. Maar er moet eerst wat misgaan voordat je weet dat het onveilig is.
Dan moet je nu dus op de blaren zitten. Zo werkt dat nu eenmaal. Het is jammer, want de dienst an sich is natuurlijk heel netjes.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:44:25 #164
3542 Gia
User under construction
pi_117573064
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:52 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dan moet je nu dus op de blaren zitten. Zo werkt dat nu eenmaal. Het is jammer, want de dienst an sich is natuurlijk heel netjes.
Dat bedoel ik. Zullen ze niet meer doen, denk ik.
Vrees ook dat dit geld, linksom of rechtsom, toch weer bij de kinderen of ouders wordt teruggehaald. Scholen zijn nu eenmaal niet rijk.

Dus, minder kostbare activiteiten komend schooljaar.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:56:48 #165
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117573551
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Sowieso vind ik het een beetje vreemd dat een dief op jacht gaat naar mobieltjes in een gymlokaal en dan ook nog eens gaat uitzoeken ook. Je zou zeggen dat ie dan alles meeneemt om zo snel mogelijk weer weg te gaan.

Ik vind het ook nogal een kromme gedacht dat de school automatisch aansprakelijk is omdat de leraar ze ingenomen heeft... dat wordt tenminste hier aangenomen door de meeste personen.

Alsof die leraar een soort van gratis allrisk verzekering is...
Ook hoi !
  donderdag 4 oktober 2012 @ 00:20:26 #166
3542 Gia
User under construction
pi_117574266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:56 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Sowieso vind ik het een beetje vreemd dat een dief op jacht gaat naar mobieltjes in een gymlokaal en dan ook nog eens gaat uitzoeken ook. Je zou zeggen dat ie dan alles meeneemt om zo snel mogelijk weer weg te gaan.

Ik vind het ook nogal een kromme gedacht dat de school automatisch aansprakelijk is omdat de leraar ze ingenomen heeft... dat wordt tenminste hier aangenomen door de meeste personen.

Alsof die leraar een soort van gratis allrisk verzekering is...
Ik hink een beetje op twee gedachten.
De leraar neemt ze in, omdat dat veiliger is dan de jaszak/broekzak van de kinderen.
Zouden ze niet gestolen zijn als ze niet ingenomen waren?
pi_117574474
Het maakt in elk geval niet uit of de school verzekerd is. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_117576640
Ik heb al gezegd dat wanneer hij hem zelf niet veilig had opgeborgen, ik nooit de school verantwoordelijk zou houden!

En Gia, verdiep je eens wat meer in het concept "school". Scholen zijn namelijk vaak veel rijker dan ze zich voordoen. Is zelfs gewoon op internet te vinden hoe rijk "jouw" school is.
pi_117576730
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 06:32 schreef Lovechild het volgende:
Scholen zijn namelijk vaak veel rijker dan ze zich voordoen. Is zelfs gewoon op internet te vinden hoe rijk "jouw" school is.
Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ja, ik ken Google. En ja, die werkt ook. Maar waarom zou ik het wiel opnieuw uitvinden?
pi_117576834
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 06:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ja, ik ken Google. En ja, die werkt ook. Maar waarom zou ik het wiel opnieuw uitvinden?
Nou, vooruit dan maar: http://www.hoerijkismijnschoolbestuur.nl
.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 07:36:40 #171
238326 Worteltjestaart
pi_117576905
quote:
6s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:47 schreef Nizno het volgende:
boeiend toch waarom ze een keuze maken.

Is het voor iedereen niet gewoon mogelijk om het bij WGR te houden en het niet ineens OUD wordt en een TS meteen een cursus opvoeden voorgeschoteld krijgt?
(ook nog eens een onzinnige cursus aangezien deze cursussen gegeven worden door mensen die in hun eigen jeugd blijven hangen en zich niet in wensen te leven in de jeugd van tegenwoordig. Vergeet niet beste nejaarde cursusgevers dat u zelf vast ook die ene spijkerbroek wilde hebben om er bij te horen. Of je haar zo wilde omdat de hele klas dat had.
Dat ene Tshirt of die trui echt niet gedragen werd op de schooldag omdat hij gewoon UIT was!)

Ja mensen, tijden veranderen.
Life with it!
Dit, ja!

Buiten het feit dat het níemand ook maar íets aan gaat waarom TS een bepaalde keuze voor een bepaalde school maakt, of waarom TS een bewuste keuze maakt om haar kind een mobieltje mee naar school te geven, is het ook voor de discussie ab-so-luut niet van belang.

En kom op, het is een beetje jammer dat er weer gezegd wordt dat 'we dat vroeger ook niet nodig hadden'.

Vroeger, toen kinderen vanaf hun 14e aan het werk moesten
Vroeger, toen je geluk had niet na je 50e verjaardag versleten te zijn.
Vroeger, toen we nog in berenvellen rondrenden en rauw vlees aten.

Dát waren nog eens tijden!

Grow up, people. We leven in 2012.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:44 schreef Gia het volgende:
Dus, minder kostbare activiteiten komend schooljaar.
Buiten het feit dat elke school natuurlijk wel een post 'onvoorziene uitgaven' incalculeert, zie ik ook écht niet waarom dit een argument kan zijn om een eventuele claim op de school te laten zitten.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
pi_117576981
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 07:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Nou, vooruit dan maar: http://www.hoerijkismijnschoolbestuur.nl
Dank u.

Maar nu ik die potjes van wat oude scholen van mij zie... Moet ik onder de indruk wezen? Of is een dergelijke buffer normaal? Ik vind het nogal wat.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 07:55:22 #173
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_117577034
Vervelend zeg :(

Anyway, de school is aansprakelijk. Helemaal omdat mobieltjes verplicht ingeleverd moeten worden.

Ik zou rustig afwachten met welke oplossing ze komen en daarna gaan kijken wat jullie hiermee doen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 07:56:56 #174
238326 Worteltjestaart
pi_117577046
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 07:47 schreef Ridocar het volgende:
Maar nu ik die potjes van wat oude scholen van mij zie... Moet ik onder de indruk wezen? Of is een dergelijke buffer normaal? Ik vind het nogal wat.
Je kunt het eens proberen te delen door het aantal leerlingen, dan heb je een getal waar je je meer mee kunt identificeren.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
pi_117577178
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:56 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Oh en voordat men dan aan het insluiper-verhaal gaat twijfelen: toen de verdwijning ontdekt werd, hebben ze eerst alle leerlingen bijelkaar gezet en zijn alle jassen, tassen, toiletten en prullenbakken doorzocht om uit te sluiten dat de telefoons daarin terecht waren gekomen.
pi_117577190
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 07:36 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dit, ja!

Buiten het feit dat het níemand ook maar íets aan gaat waarom TS een bepaalde keuze voor een bepaalde school maakt, of waarom TS een bewuste keuze maakt om haar kind een mobieltje mee naar school te geven, is het ook voor de discussie ab-so-luut niet van belang.

En kom op, het is een beetje jammer dat er weer gezegd wordt dat 'we dat vroeger ook niet nodig hadden'.

Vroeger, toen kinderen vanaf hun 14e aan het werk moesten
Vroeger, toen je geluk had niet na je 50e verjaardag versleten te zijn.
Vroeger, toen we nog in berenvellen rondrenden en rauw vlees aten.

Dát waren nog eens tijden!

Grow up, people. We leven in 2012.

[..]

Buiten het feit dat elke school natuurlijk wel een post 'onvoorziene uitgaven' incalculeert, zie ik ook écht niet waarom dit een argument kan zijn om een eventuele claim op de school te laten zitten.
Dit.
En voor al diegenen die zeggen dat ze vroeger ook zonder mobieltje ergens kwamen: Vroeger was er geen Twitter, Facebook, Hyves, zoektools om naw, vriendjes en hobbies van een willekeurig kind op te sporen en chatprogramma's waar vieze mannetjes zich voordoen als 14-jarige 'vriendjes'.
pi_117577442
Ik vind zo'n smartphone voor een kind ook niet zo gek. Ik had er vroeger dan wel geen, omdat ze niet bestonden, maar ik zat wel nog thuis vaak op MSN te chatten en ik speelde genoeg spelletjes op de Gameboy. Zo'n smartphone weet die functies zeer redelijk over te nemen door middel van whatsapp en alle spelletjes.

Ik heb uit interesse nog het hele topic doorgelezen, maar mij lijkt het antwoord nu wel al lang gegeven. Er is alleen nog maar herhaling, wat blijkbaar saai genoeg was om na 150 posts toch eens de smartphone discussie te starten.
pi_117596703
Ik hoor net van mn oudste kinderen dat mobieltjes nog steeds ingeleverd moeten worden tijdens gymles en dat ze in datzelfde kantoortje bewaard worden. Ik vind het een tikje vreemd.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:41:03 #179
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117598715
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:52 schreef Lovechild het volgende:
Ik hoor net van mn oudste kinderen dat mobieltjes nog steeds ingeleverd moeten worden tijdens gymles en dat ze in datzelfde kantoortje bewaard worden. Ik vind het een tikje vreemd.
Iedereen weet het nu, dus je doet er verstandig aan geen mobieltje meer mee te geven naar school.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:45:04 #180
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117598962
Het is erg vreemd dat ondanks dat de school aansprakelijk is (volgens jullie) hun aansprakelijksverzekering toch niet uitkeert.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:47:06 #181
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117599074
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:52 schreef Lovechild het volgende:
De oplossing: de dag dat ie gym heeft het ding niet meegeven :)
Ook hoi !
pi_117599149
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:47 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

pi_117599574
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:45 schreef Maanvis het volgende:
Het is erg vreemd dat ondanks dat de school aansprakelijk is (volgens jullie) hun aansprakelijksverzekering toch niet uitkeert.
Kan me echt niet voorstellen dat verzekeraars binnen een week uitkeren.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:58:24 #184
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117599668
Dat is in tegenspraak met wat je in de OP zei:
quote:
Als ze het niet dekken is het vreemd dat ze dat niet doen, want aansprakelijkheidsverzekeringen zijn er nou juist voor om dit wél te dekken.
Een gedicht over Maanvis
pi_117599685
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:47 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar ik vind het vreemd dat school op dezelfde voet verder gaat, het is dus voor hen geen reden het mobieltjesbeleid aan te passen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:00:07 #186
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117599754
Is ook wel raar op zich. Maar misschien let de leraar nu wel extra op dat alles ook echt dicht is.
Ook hoi !
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:00:28 #187
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117599776
Dat is niet vreemd als de verzekering ze verteld dat heeft ze niet aansprakelijk zijn voor deze diefstal, dan kunnen ze dus op oude voet verder gaan.
Een gedicht over Maanvis
pi_117599791
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:58 schreef Maanvis het volgende:
Dat is in tegenspraak met wat je in de OP zei:

[..]

Als ze het niet dekken is het vreemd dat ze dat niet doen, want aansprakelijkheidsverzekeringen zijn er nou juist voor om dit wél te dekken.
De vraag is natuurlijk welke verzekering er is aangesproken.
pi_117599810
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:45 schreef Maanvis het volgende:
Het boeit totaal niet of de verzekering uitkeert. Dat is iets tussen school en verzekeraar. TS staat daar volledig buiten.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:01:33 #190
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117599840
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:00 schreef Lovechild het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk welke verzekering er is aangesproken.
tja ik heb geen telefoonnr van die school dus ik kan wel met je mee speculeren maar alles in twijfel trekken met speculaties is ook niet echt de weg, dan kan je ze beter even bellen en duidelijkheid vragen.
Een gedicht over Maanvis
pi_117599936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:00 schreef Inlognaam het volgende:
Is ook wel raar op zich. Maar misschien let de leraar nu wel extra op dat alles ook echt dicht is.
Dat zal ook wel. Maar wanneer school toch over de brug moet komen, kan ik me zo voorstellen dat ze geen risico meer zouden willen nemen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:03:47 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117599955
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het boeit totaal niet of de verzekering uitkeert. Dat is iets tussen school en verzekeraar. TS staat daar volledig buiten.
De aansprakelijkheidsverzekeraar heeft wat meer verstand van aansprakeljikheid dan jij en ik, dus als die niet uitkeren dan zal de school ook wel niet aansprakelijk zijn gok ik.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:05:27 #193
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117600063
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:03 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Dat zal ook wel. Maar wanneer school toch over de brug moet komen, kan ik me zo voorstellen dat ze geen risico meer zouden willen nemen.
Wat staat er eigenlijk in de voorwaarden van de school over aansprakelijkheid voor diefstal?
Een gedicht over Maanvis
pi_117600162
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

tja ik heb geen telefoonnr van die school dus ik kan wel met je mee speculeren maar alles in twijfel trekken met speculaties is ook niet echt de weg, dan kan je ze beter even bellen en duidelijkheid vragen.
Waar zit ik te speculeren dan? In dezelfde post als waarin je kon lezen dat ik van het feit op de hoogte was dat de mobieltjes ingeleverd moestem worden misschien?
pi_117600175
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:03 schreef Maanvis het volgende:
De aansprakelijkheidsverzekeraar heeft wat meer verstand van aansprakeljikheid dan jij en ik, dus als die niet uitkeren dan zal de school ook wel niet aansprakelijk zijn gok ik.
LOL
Dus als een verzekeraar niet uitkeert, is per definitie de school niet aansprakelijk? _O-

Dus een verzekerde betaalt de verzekeraar om niet uit te keren, want dan is de verzekerde niet aansprakelijk. Gaaf!
Lekker, zo'n omgekeerde wereld :D ^O^
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:09:02 #196
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117600280
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

LOL
Dus als een verzekeraar niet uitkeert, is per definitie de school niet aansprakelijk? _O-

Dus een verzekerde betaalt de verzekeraar om niet uit te keren, want dan is de verzekerde niet aansprakelijk. Gaaf!
Lekker, zo'n omgekeerde wereld :D ^O^
Kerel een aansprakelijkheidsverzekering keert niet uit als je niet aansprakelijk bent. Dus het feit dat ze niet uitkeren zegt eigenlijk al een hoop over de aansprakelijkheid.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:10:33 #197
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117600376
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:07 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Waar zit ik te speculeren dan? In dezelfde post als waarin je kon lezen dat ik van het feit op de hoogte was dat de mobieltjes ingeleverd moestem worden misschien?
jij speculeert dat ze hun aansprakelijkheidsverzekering niet hebben aangesproken. Welke dan, hun brandverzekering!?
Een gedicht over Maanvis
pi_117600387
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:09 schreef Maanvis het volgende:
Kerel een aansprakelijkheidsverzekering keert niet uit als je niet aansprakelijk bent. Dus het feit dat ze niet uitkeren zegt eigenlijk al een hoop over de aansprakelijkheid.
:O
Zonder dat je weet wat de polisvoorwaarden zijn, zegt dat helemaal nul komma niks over de aansprakelijkheid.
En daarbij: verzekeraars doen zoveel mogelijk hun best om niet uit te keren. En ook dat zegt nul komma niks over de aansprakelijkheid.
pi_117600737
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat staat er eigenlijk in de voorwaarden van de school over aansprakelijkheid voor diefstal?
Niets.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:17:06 #200
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117600767
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

:O
Zonder dat je weet wat de polisvoorwaarden zijn, zegt dat helemaal nul komma niks over de aansprakelijkheid.
En daarbij: verzekeraars doen zoveel mogelijk hun best om niet uit te keren. En ook dat zegt nul komma niks over de aansprakelijkheid.
Nog zoiets: is er een verzekeraar die een kantoortje met dure mobieltjes gaat verzekeren?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:17:31 #201
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117600791
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:16 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Niets.
Staat er ook iets in als 'neem geen waardevolle spullen mee naar school'?
Een gedicht over Maanvis
pi_117600901
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

jij speculeert dat ze hun aansprakelijkheidsverzekering niet hebben aangesproken. Welke dan, hun brandverzekering!?
Euh nee, ik zeg dat het de vraag is welke verzekering ze hebben aangesproken. Want dat hebben ze niet verteld namelijk.
pi_117600904
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:17 schreef Maanvis het volgende:
Nog zoiets: is er een verzekeraar die een kantoortje met dure mobieltjes gaat verzekeren?
Alles heeft een prijs. Voetballers kunnen hun benen verzekeren, zangers hun stem, dus mobieltjes kunnen ook verzekerd worden.
En het gaat hier niet om "een kantoorje met dure mobieltjes" verzekeren. Het gaat hier om diefstal verzekeren.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:20:07 #204
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_117600939
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:19 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Euh nee, ik zeg dat het de vraag is welke verzekering ze hebben aangesproken. Want dat hebben ze niet verteld namelijk.
Mag ik weten om welke school het gaat en wat voor mobiel ? Je mag me pm-en.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:21:53 #205
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117601026
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:19 schreef Lovechild het volgende:

[..]

En daarom zeg ik dat als je daarover gaat speculeren dat je ze dan beter kunt bellen ;).
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:23:56 #206
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117601133
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Alles heeft een prijs. Voetballers kunnen hun benen verzekeren, zangers hun stem, dus mobieltjes kunnen ook verzekerd worden.
En het gaat hier niet om "een kantoorje met dure mobieltjes" verzekeren. Het gaat hier om diefstal verzekeren.
Nee, want de mobieltjes zijn geen eigendom van de school. Een diefstalverzekering moet de moeder vna het kind zelf afsluiten.
Een gedicht over Maanvis
pi_117601261
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:23 schreef Maanvis het volgende:
Nee, want de mobieltjes zijn geen eigendom van de school. Een diefstalverzekering moet de moeder vna het kind zelf afsluiten.
Het kantoortje is ook geen eigendom van de school.
pi_117601296
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Staat er ook iets in als 'neem geen waardevolle spullen mee naar school'?
Nee. En om je overige vragen te besparen: er zijn sowieso geen voorwaarden te vinden.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:27:36 #209
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117601301
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het kantoortje is ook geen eigendom van de school.
De mobieltjes zijn ook geen eigendom van de gemeente. Dus de gemeente kan zich daarvoor ook niet verzekeren tegen diefstal.
Een gedicht over Maanvis
pi_117601343
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:27 schreef Maanvis het volgende:
De mobieltjes zijn ook geen eigendom van de gemeente. Dus de gemeente kan zich daarvoor ook niet verzekeren tegen diefstal.
Zullen we maar back ontopic gaan?
Dit is gelul in de ruimte.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:30:34 #211
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117601435
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:27 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Nee. En om je overige vragen te besparen: er zijn sowieso geen voorwaarden te vinden.
Hoezo 'te vinden', die moet jij gewoon opvragen en dan kun je ze inzien, als ze er zijn.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:33:37 #212
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117601593
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoezo 'te vinden', die moet jij gewoon opvragen en dan kun je ze inzien, als ze er zijn.
Zoals TS zegt, ze zijn er toch niet, Einstein? }:|
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117601640
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En daarom zeg ik dat als je daarover gaat speculeren dat je ze dan beter kunt bellen ;).
Als ik gá speculeren ja. Maar dat doe ik niet ;)
Vooralsnog had ik besloten om nog even af te wachten.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:34:50 #214
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117601655
Ze heeft ze gezocht maar niet gevonden, maar dat betekent niet dat ze er niet zijn, anders had ze het wel anders verwoord ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_117601670
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als ze er niet zijn, zijn ze ook niet te vinden he...
pi_117601707
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:34 schreef Maanvis het volgende:
Ze heeft ze gezocht maar niet gevonden, maar dat betekent niet dat ze er niet zijn, anders had ze het wel anders verwoord ;).
Maar waarom zou een school hun voorwaarden niet openbaar hebben?
pi_117601744
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:34 schreef Maanvis het volgende:
Gelukkig ken jij haar zo goed dat je precies weet hoe ze dingen verwoord.
Echt vent.. |:(
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:37:03 #218
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117601753
omdat het niet verplicht is om ze op internet te publiceren ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_117601944
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:37 schreef Maanvis het volgende:
omdat het niet verplicht is om ze op internet te publiceren ;).
Er bestaat ook nog zoiets als een schoolgids. Op papier.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:33:22 #220
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_117605069
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:07 schreef spijkerbroek het volgende:
LOL
Nee, het is andersom. Als je niet aansprakelijk bent, keert je aansprakelijkheidsverzekering niet uit. En als je niet aansprakelijk bent, ben je dus ook niet schadeplichtig. Mocht een rechter beslissen dat je wel aansprakelijk en dus schadeplichtig bent, dan zal de aansprakelijkheidsverzekeraar gewoon moeten uitkeren.

Een aansprakelijkheidsverzekering kan ook weigeren uit te keren omdat er iets gebeurd is dat volgens de polisvoorwaarden niet gedekt is, m.a.w. iets waar de school niet voor verzekerd is, ongeacht of ze aansprakelijk is of niet. In dat geval is de school wel schadeplichtig, ook al keert de verzekering niet uit.

In dit geval is de enige uitsluitingsgrond die ik me zo snel kan indenken op een dergelijke aansprakelijkheidsverzekering de opzichtclausule. WA-verzekering keren niet uit op het moment dat je schade veroorzaakt aan goederen die je geleend, gehuurd, geleased, etc. hebt en waar je op dat moment dus het opzicht over hebt. Nu zou het goed kunnen dat het in bewaring nemen van de mobieltjes een uitsluitingsgrond is voor de WA-verzekering van de school, alhoewel de laatste jaren volgens mij die opzichtclausule redelijk beperkt is tot daadwerkelijke huur, lease, of iets waar in elk geval een echte overeenkomst bij komt kijken. Dat ligt aan de polisvoorwaarden van de verzekering in kwestie.

In dat geval zou het dus niet gedekt zijn bij de verzekeraar, en is het - mocht de school geen oplossing (willen) bieden en de ouders er een zaak van maken - aan de rechter om te beslissen of de school aansprakelijk en dus schadeplichtig is.
pi_117605308
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:33 schreef Leshy het volgende:
Nee, het is andersom.
Vertel dat Maanvis even; die snapt het allemaal niet zo goed.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:44:17 #222
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117605630
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:37 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Vertel dat Maanvis even; die snapt het allemaal niet zo goed.
Zit nou eens niet altijd zo te trollen joh.
Een gedicht over Maanvis
pi_117606187
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:44 schreef Maanvis het volgende:
Zit nou eens niet altijd zo te trollen joh.
Likewise.
pi_117607965
Bewaarneming is de overeenkomst waarbij de ene partij, de bewaarnemer, zich tevenover de andere partij, de bewaargever, verbindt, een zaak die de bewaargever hem toevertrouwt of zal toevertrouwen, te bewaren en terug te geven (art. 7:600 BW).

In dit geval is de school zeker nalatig omdat de dief zonder inbraak binnen gekomen was.

En over de smartphone discussie, ik had vroeger een walkman/gameboy/rekenmachine mee naar school, tijden veranderen.
.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:09:08 #225
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117610550
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:40 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Er bestaat ook nog zoiets als een schoolgids. Op papier.
Op wat? Je bedoelt op een e-reader? Met e-inkt toch?
pi_117611045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:09 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Op wat? Je bedoelt op een e-reader? Met e-inkt toch?
:D _O-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:44:31 #227
238326 Worteltjestaart
pi_117621743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:03 schreef Maanvis het volgende:
Het komt niet bij je op dat ze misschien niet uitkeren omdat er een eigen risico geldt dat hoger is dan de waarde van die paar mobieltjes?
Voor grote instellingen is het eigen risico gauw 2500 of 5000 euro.
Daar kun je mogelijk zomaar ruim die mobieltjes voor vervangen.
pi_117627983
Zo'n claim nodigt volgens mij fraude uit, naar twee kanten:

- Wat als alle leerlingen 'opeens' allemaal een duurder toestel blijken te hebben. ("Maar ik had een Nokia drie-en-dertig-hon....", "Nee, je zegt tegen de meester dat je een iPhone 4S had")
- Als er 20 telefoons in het kantoortje lagen, wat weerhoudt de leraar ervan om er 25 op te geven? (eentje voor de hemzelf, eentje voor z'n vrouw, twee voor z'n dochters, en eeeh... oja, zijn fuckbuddy-collega in de klas ernaast...)

Ik ga er niet vanuit dat leraar in kwestie een lijstje heeft bijgehouden...
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:56:23 #229
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117628165
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:50 schreef Ridocar het volgende:

- Wat als alle leerlingen 'opeens' allemaal een duurder toestel blijken te hebben. ("Maar ik had een Nokia drie-en-dertig-hon....", "Nee, je zegt tegen de meester dat je een iPhone 4S had")
- Als er 20 telefoons in het kantoortje lagen, wat weerhoudt de leraar ervan om er 25 op te geven? (eentje voor de hemzelf, eentje voor z'n vrouw, twee voor z'n dochters, en eeeh... oja, zijn fuckbuddy-collega in de klas ernaast...)

De school kan natuurlijk vragen om de bon/factuur/iets anders wat qua bewijs in de buurt komt.
pi_117628207
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:50 schreef Ridocar het volgende:

is dta niet zo bij elke verzekeringskwestie
pi_117628628
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:56 schreef n00b13 het volgende:

[..]

De school kan natuurlijk vragen om de bon/factuur/iets anders wat qua bewijs in de buurt komt.
Sorry, bon heb ik niet, doos heb ik al weggegooid. er zat trouwens een pre-paid-simkaart in.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:26:02 #232
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_117629178
Waarom zo moeilijk doen, gewoon via een simpel schrijven de school aansprakelijk stellen, en aangeven dat de kosten met het schoolgeld verrekend zullen worden.

Dan moet de school de moeite gaan doen, niet jij
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:43:55 #233
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117629702
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Sorry, bon heb ik niet, doos heb ik al weggegooid. er zat trouwens een pre-paid-simkaart in.
Ja, als dan iedereen ineens een iPhone 4s heeft, dan zou ik als school gewoon mijn kont tegen de krib gooien.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:44:32 #234
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117629728
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:26 schreef zuigmarmot het volgende:
Waarom zo moeilijk doen, gewoon via een simpel schrijven de school aansprakelijk stellen, en aangeven dat de kosten met het schoolgeld verrekend zullen worden.

Dan moet de school de moeite gaan doen, niet jij
Wat is de vrijwillige ouderbijdrage tegenwoordig?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:46:36 #235
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_117629802
Ik vind dat mobieltjes helemaal niet thuishoren op school.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:48:06 #236
6468 zuigmarmot
pi_117629864
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:44 schreef n00b13 het volgende:

[..]

anders smeer je het uit over meerdere jaren/kinderen.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:48:13 #237
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117629868
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:46 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik vind dat mobieltjes helemaal niet thuishoren op school.
Die mening is meer dan alom vertegenwoordigd.
Ik zou zeggen: Open een topic in KLB, er zijn vast genoeg medestanders.
pi_117631518
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:44 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dat wisselt per school. Ik vind dat we heel wat geld naar school brengen voor ons viertal. Vrijwillige ouderbijdrage, dit jaar twee keer een kamp en dan de bijdrage voor de diverse uitjes. Maar onze school schijnt vergeleken met andere scholen uit de omgeving juist goedkoop te zijn.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:31:45 #239
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117631591
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:29 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Dat wisselt per school. Ik vind dat we heel wat geld naar school brengen voor ons viertal. Vrijwillige ouderbijdrage, dit jaar twee keer een kamp en dan de bijdrage voor de diverse uitjes. Maar onze school schijnt vergeleken met andere scholen uit de omgeving juist goedkoop te zijn.
Nou, ja, je kunt je als ouders in ieder geval verenigen en dreigen geen bijdrage meer te betalen..
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:33:37 #240
6468 zuigmarmot
pi_117631671
quote:

[..]

Je kunt er in ieder geval een nieuwe telefoon van kopen.

Pff, vertel mij wat over een vrijwillige ouderbijdragen, toen ik 18 was, en financieel zelfstandig wou ik dat ook niet betalen, en de school wilde maar niet begrijpen waarom ik nadruk wou leggen op de woorden vrijwillig, en ouderbijdrage.

en dan aanmaningen krijgen :P
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:33:38 #241
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117631674
quote:

[..]

Oplossing 2: vrijwillige bijdragen gewoon skippen en enkel de uitjes betalen. Niet dat de kinderen niet mee mogen anders en om die reden buitengesloten worden.

Het is immers vrijwillig die bijdrage.
Ook hoi !
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:34:37 #242
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117631700
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:33 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Je kunt er in ieder geval een nieuwe telefoon van kopen.

Pff, vertel mij wat over een vrijwillige ouderbijdragen, toen ik 18 was, en financieel zelfstandig wou ik dat ook niet betalen, en de school wilde maar niet begrijpen waarom ik nadruk wou leggen op de woorden vrijwillig, en ouderbijdrage.

en dan aanmaningen krijgen :P
Als je 18 bent moet je toch naar de VAVO?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:36:28 #243
6468 zuigmarmot
pi_117631770
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:34 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Als je 18 bent moet je toch naar de VAVO?
Nee, hoor waarom ? dat gebeurt toch vaker dat je 18 wordt, 12 + 6 = 18 toch ?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:37:56 #244
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117631819
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:36 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Nee, hoor waarom ? dat gebeurt toch vaker dat je 18 wordt, 12 + 6 = 18 toch ?
hm.. Ja. Sorry, dom van me. Ik dacht dat eigenlijk.
Waarom gaan mensen dan naar de VAVO?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:38:52 #245
6468 zuigmarmot
pi_117631861
Volgens mij omdat je daar ook vaak deelcertificaten kan halen
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:38:56 #246
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117631865
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:37 schreef n00b13 het volgende:

[..]

hm.. Ja. Sorry, dom van me. Ik dacht dat eigenlijk.
Waarom gaan mensen dan naar de VAVO?
Omdat het een beetje raar is al 20+ tussen 14-jarigen te zitten waarschijnlijk.
Ook hoi !
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:40:06 #247
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117631907
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:38 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Omdat het een beetje raar is al 20+ tussen 14-jarigen te zitten waarschijnlijk.
Maar er is dus geen grens, van: Nu mag je hier niet meer?
pi_117631968
Nou euh...de vrijwillige ouderbijdrage betalen we al niet. Over het hoe en wat daarvan ga ik niet uitwijden maar daar zit dus geen ruimte meer.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:42:12 #249
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117631998
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:41 schreef Lovechild het volgende:
Nou euh...de vrijwillige ouderbijdrage betalen we al niet. Over het hoe en wat daarvan ga ik niet uitwijden maar daar zit dus geen ruimte meer.
:D
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:47:36 #250
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117632166
Durf ik niet te zeggen eigenlijk, maar volgens mij heeft de school wel het recht om iemand te weigeren.
Ook hoi !
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:50:08 #251
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117632251
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:47 schreef Inlognaam het volgende:
Durf ik niet te zeggen eigenlijk, maar volgens mij heeft de school wel het recht om iemand te weigeren.
Maakt niet uit.. Het is niet van toepassing en dat zal het voor mij ook niet meer worden ;)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:50:15 #252
6468 zuigmarmot
pi_117632254
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:47 schreef Inlognaam het volgende:
Dat ligt aan het type school, en of de leerling nog leerplichtig is
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:50:46 #253
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117632276
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:50 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Dat ligt aan het type school, en of de leerling nog leerplichtig is
Wie van 18+ is er dan nog leerplichtig?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:54:12 #254
6468 zuigmarmot
pi_117632392
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:50 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Wie van 18+ is er dan nog leerplichtig?
in dit geval niet, maar de stelling was of scholen je mogen weigeren.

En ik geloof dat men van plan was om de leerplichtwet inderdaad op te rekken
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:56:21 #255
238326 Worteltjestaart
pi_117632469
quote:
Dat is je goed recht, en als ik zie hoe sommige scholen proberen de vrijwillige ouderbijdrage verplicht te maken, of een voorwaarde te geven om met activiteiten mee te doen, geef ik je geen ongelijk ook...
pi_117652037
En al een nieuwe smartphone uitgekozen?
pi_117654065
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 07:48 schreef TheOneAndOnly het volgende:
En al een nieuwe smartphone uitgekozen?
Nee. Want zoals ik al meermaals heb gezegd, wacht ik af waar de school mee komt. Al vind ik dat een tikje lang duren.
pi_117654223
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:26 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Nee. Want zoals ik al meermaals heb gezegd, wacht ik af waar de school mee komt. Al vind ik dat een tikje lang duren.
Een termijn stellen. In ieder geval de school laten weten dat je graag voor [insert datum] een oplossing wilt zien of anders [insert dreigement/openbaarmaking/juridische spierballen/whatever]...
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:07:36 #259
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117654903
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:26 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Bel even, vraag je zoon het aan de leraar te vragen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een termijn stellen. In ieder geval de school laten weten dat je graag voor [insert datum] een oplossing wilt zien of anders [insert dreigement/openbaarmaking/juridische spierballen/whatever]...
Om nou gelijk met juridische dingen te gaan schermen? Dat roept volgens mij alleen maar een tegenreactie op.
pi_117655339
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:07 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Bel even, vraag je zoon het aan de leraar te vragen?

[..]

Om nou gelijk met juridische dingen te gaan schermen? Dat roept volgens mij alleen maar een tegenreactie op.
Nee, braaf zitten wachten tot de school een keertje tijd heeft om dit uit te zoeken... Je zou ook vriendelijk een verzoek kunnen doen. Zonder de 'want anders...' als je dat meteen een stap te ver vindt.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:28:19 #261
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117655370
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee, braaf zitten wachten tot de school een keertje tijd heeft om dit uit te zoeken. Je zou ook vriendelijk een verzoek kunnen doen. Zonder de 'want anders...'
Ik zeg toch ook dat je even kunt bellen o.i.d.?
pi_117655917
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:28 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat je even kunt bellen o.i.d.?
Te vrijblijvend. School verschuilt zich achter allerlei vage redenen.
Maar ook op vriendelijke toon kun je enigszins druk leggen.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:54:15 #263
3542 Gia
User under construction
pi_117657755
quote:
Oh? Een kwartier eerder nog wel!
quote:

pi_117657857
Klopt Gia, ik realiseerde me dat even later dat dat niet helemaal klopt. Chapeau.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:13:23 #265
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_117658300
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh? Een kwartier eerder nog wel!

[..]

scherp
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_117658463
Gisteren ben ik even naar iemand van de administratie gelopen om te vragen of ze igg nog even duidelijk naar de kinderen konden communiceren over het hoe en wat omdat er ondertussen wel wat indianenverhalen rondgingen merkte ik. Toed bleek er een gesprek gepland te staan voor de bovenbouw met de directeur. Dus ik natuurlijk razend benieuwd 's middags. Bleek te zijn verteld dat de verzekering niet dekt en dat school met de ouders een oplossing gaat bedenken. Ja duh dat wisten we al! Er zou nog een brief (mail) naar de ouders gaan maar die is er tnt niet. Maandag dan maar aan de bel hangen.
pi_117662397
Euh.... bij ons op school krijgen alle leerlingen een kluisje toegewezen met het dringende verzoek daar hun kostbare spullen in te bewaren. Als de leerling dan tóch besluit zijn spullen mee te nemen naar de gymzaal, dan is dat op eigen risico. Je hebt immers een kluis die op slot kan, dus dat is de beste plek om je kostbaarheden te bewaren.

Ik vraag mij dus ook af (heb alleen pagina 1 even snel bekeken) of dit ook niet het geval is bij de zoon van TS? Dan vind ik het namelijk een geval eigen schuld -- dikke bult. Had je je telefoon maar in je kluisje moeten bewaren.

Ik vind het, als docent, bijzonder vervelend dat die telefoontjes overal in school opduiken. Het is nou eenmaal gewild roofgoed, dus wees er voorzichtig mee!
pi_117662507
Beter had je toch meer dan 1 pagina gelezen, Locusta, dan had je gezien dat het hier een basisschool betreft en ik ben nog nooit een basisschool met kluisjes tegengekomen.
pi_117662967
En welke les heb je hiermee geleerd?
Laat je zoon de telefoon voortaan thuis als hij een nieuwe heeft?
pi_117663420
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:56 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Als hij gym heeft wel want school bergt hem niet veilig genoeg op :)
pi_117679183
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:56 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Wat is de bedoeling van dit stel belerende vragen?
pi_117730858
Update:
de brief zat vandaag in mijn mailbox. Waarom er niet vergoed wordt door de verzekeringen (ze hebben er blijkbaar meerder aangesproken) is enerzijds omdat er geen braaksporen zijn en anderzijds omdat oa mobieltjes expliciet zijn uitgesloten. School is teleurgesteld :')
Iedereen krijgt een zelfde bedrag, voor ons beslaat dat ong 75% van de nieuwwaarde van zoons telefoon, door school uit eigen middelen betaald.
School gaat met de medezeggenschapsraad in overleg over nieuw beleid tav de aanwezigheid van mobieltjes op school.
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:38:22 #273
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117731565
Netjes opgelost, vind ik.
Ook hoi !
pi_117734306
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:38 schreef Inlognaam het volgende:
Netjes opgelost, vind ik.
Mwoa... hangt maar net van je persoonlijke situatie af. Het maakt nogal uit of jouw toestel net een paar dagen of bijvoorbeeld 1,5 jaar oud is.
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:52:20 #275
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117734346
Ja, maar als ie uit de kleedkamer gejat was, had je niets. Verzekering dekt niets... en 3/4 van de prijs terug is dan naar mijn idee erg netjes.
Ook hoi !
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:16:57 #276
238326 Worteltjestaart
pi_117735336
Nogmaals, er is niet gezegd dat de verzekering niet dekt, maar dat de verzekering niet uitkeert.
Dat kan dus ook alles te maken hebben met eigen risico.

Als de verzekering wel uitgekeerd zou hebben als er géén ER zou zijn, en dus gewoon aansprakelijk is, zou ik niet met het voorstel akkoord gaan. Dan is het gewoon een methode van de school om hun kosten te beheersen, niet om recht te doen aan de situatie.

Maar, belangrijkste is of TS er tevreden mee is. Als dat zo is, prima :)
pi_117739785
Ik zou hier niet tevreden mee zijn.. :N
Maar fijn dat jij dat wel bent ts.
pi_117740195
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:52 schreef Inlognaam het volgende:
Ja, maar als ie uit de kleedkamer gejat was, had je niets. Verzekering dekt niets... en 3/4 van de prijs terug is dan naar mijn idee erg netjes.
Het is 3/4e van de prijs voor de telefoon van TS. Gezien het een vast bedrag is zal het voor anderen wellicht een heel slechte deal zijn.

Aan de andere kant, het is wel een leermoment voor ouders die hun kids met de gekste (dure) dingen op pad sturen. Optimaal profijt van het leergeld :)
  maandag 8 oktober 2012 @ 18:03:53 #279
3542 Gia
User under construction
pi_117740230
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:19 schreef Lovechild het volgende:

School gaat met de medezeggenschapsraad in overleg over nieuw beleid tav de aanwezigheid van mobieltjes op school.
Heel verstandig.
Voortaan de verantwoordelijkheid laten bij degene die het mee naar school neemt.

En niet tijdens de gymles vragen of het in de gymzaal mag liggen, bij de spullen van de meneer. Nee, je bergt het maar op in je jaszak, of laat het thuis.
pi_117740258
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:02 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Aan de andere kant, het is wel een leermoment voor ouders die hun kids met de gekste (dure) dingen op pad sturen. Optimaal profijt van het leergeld :)
Dat...
pi_117742474
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:52 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou hier niet tevreden mee zijn.. :N
Maar fijn dat jij dat wel bent ts.
Ik weet nog niet of ik er tevreden over ben hoor. Mijn man is het in ieder geval niet.
pi_117742533
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:03 schreef Gia het volgende:

[..]

En niet tijdens de gymles vragen of het in de gymzaal mag liggen, bij de spullen van de meneer. Nee, je bergt het maar op in je jaszak, of laat het thuis.
Waar lees jij dan dat dat gevraagd is?
pi_117742716
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:52 schreef Inlognaam het volgende:
Ik weet niet of we niks hadden als ie uit de kleedkamer gejat hadden. Feit blijft dat de buitendeur zo dicht had moeten zitten dat er geen buitenstaander naar binnen kon komen.
pi_117743649
quote:
en anderzijds omdat oa mobieltjes expliciet zijn uitgesloten.
Handig dan, zo´n verzekering :N

Naast dat de school het beleid ten aanzien van mobieltjes gaat aanpassen, zouden ze beslist ook eens de lopende verzekeringen tegen het licht moeten houden.
.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 8 oktober 2012 @ 19:33:46 #285
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_117744049
als de leraar het verplicht heeft gesteld de mobieltjes bij hem in te leveren (al dan niet op het verzoek van de schoolleiding) zou ik niet akkoord gaan met deze 'oplossing'.

Ondanks dat het misschien niet gedekt wordt door de verzekering heeft school hier wel verantwoording in te nemen en niet af te schepen met een standaard bedrag voor iedereen...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_117744051
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:01 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ik weet nog niet of ik er tevreden over ben hoor. Mijn man is het in ieder geval niet.
De vraag is sowieso of jullie überhaupt recht hebben op meer. Hoelang is de economische levensduur van een telefoon? Ik denk 2 jaar. Dat betekent dat je 25% per halfjaar afschrijft. Met andere woorden: je hebt alleen maar recht op een hogere vergoeding als je telefoon minder dan 6 maanden oud is.
  maandag 8 oktober 2012 @ 19:36:00 #287
3542 Gia
User under construction
pi_117744162
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:02 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Waar lees jij dan dat dat gevraagd is?
Waar zeg ik dat dat gevraagd is?

Ik zeg, dat als het beleid wordt aangepast, mobieltjes niet mee de gymzaal in mogen. Want dan kan alsnog de verantwoordelijkheid op de leerkracht worden afgeschoven.
Of een kind houdt steeds een oog op zijn mobiel en doet niet mee, krijgt een bal tegen het gezicht, valt uit een wandrek, whatever.

Bottomline: de school doet er verstandig aan om in de schoolgids op te nemen dat zij alle aansprakelijkheid voor het zoekraken of diefstal van persoonlijke eigendommen, afwijzen.
pi_117744551
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:36 schreef Gia het volgende:
Hoe moeten we dit dan wel duiden?
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Heel verstandig.
Voortaan de verantwoordelijkheid laten bij degene die het mee naar school neemt.

Het was geen vraag van de leerlingen (maar een klassenregel of het beleid van de school) en de spullen van de meneer liggen ook niet in de gymzaal (maar in het kantoortje).
.
pi_117745511
quote:

[..]

Euh, in het stuk tekst dat ik quote boven mijn post?
pi_117745762
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:33 schreef maan_man het volgende:

[..]

De vraag is sowieso of jullie überhaupt recht hebben op meer. Hoelang is de economische levensduur van een telefoon? Ik denk 2 jaar. Dat betekent dat je 25% per halfjaar afschrijft. Met andere woorden: je hebt alleen maar recht op een hogere vergoeding als je telefoon minder dan 6 maanden oud is.
De telefoon is gekregen op 25 maart en gestolen op 27 september :)
We moeten maar echt juridisch advies inwinnen en dan even kijken wat eruit komt.
pi_117746126
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:04 schreef Lovechild het volgende:

[..]

We moeten maar echt juridisch advies inwinnen en dan even kijken wat eruit komt.
Wat is dit dan? Nep juridische advies? Degelijk opmerking zijn denigrerend jegens iemand die je wil helpen. Als jij een beetje fatsoen in je donder hebt, maak je dergelijke opmerkingen niet. Waarom vraag je het hier als je toch geen echt advies krijgt.
pi_117746238
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:09 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat is dit dan? Nep juridische advies? Degelijk opmerking zijn denigrerend jegens iemand die je wil helpen. Als jij een beetje fatsoen in je donder hebt, maak je dergelijke opmerkingen niet. Waarom vraag je het hier als je toch geen echt advies krijgt.
.
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:13:07 #293
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117746356
quote:

[..]

Je hebt gelijk, laten we WGR maar dichtgooien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:21:46 #294
3542 Gia
User under construction
pi_117746937
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:00 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Euh, in het stuk tekst dat ik quote boven mijn post?
Nee hoor, zoals ik al uitlegde heb ik het daar over de toekomst, als de school besluit geen aansprakelijkheid meer te aanvaarden.
Ik heb het er niet over dat dit in het verleden gevraagd is.

Maar ik snap dat je dat er in zou kunnen lezen.
pi_117747491
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor, zoals ik al uitlegde heb ik het daar over de toekomst, als de school besluit geen aansprakelijkheid meer te aanvaarden.
Ik heb het er niet over dat dit in het verleden gevraagd is.

Maar ik snap dat je dat er in zou kunnen lezen.
Met de woorden 'voortaan' en 'en niet' doe je impliciet uitspraken over heden en verleden.
.
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:45:03 #296
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_117748256
quote:
Waarom er niet vergoed wordt door de verzekeringen (ze hebben er blijkbaar meerder aangesproken) is enerzijds omdat er geen braaksporen zijn en anderzijds omdat oa mobieltjes expliciet zijn uitgesloten.
Dat klinkt niet alsof ze een aansprakelijkheidsverzekering hebben aangesproken, of die moet om een andere reden dan de genoemde hebben geweigerd.

Een gebrek aan braaksporen zou juist reden kunnen zijn voor aansprakelijkheid (onvoldoende maatregelen genomen om diefstal te voorkomen), en op aansprakelijkheidsverzekeringen kun je moeilijk uitsluiten welke schade die aan derden wordt toegebracht je niet gaat vergoeden.

Dit klinken eerder als redenen waarom een inventaris- en/of elektronicaverzekering geen dekking biedt.

Enfin, de school heeft een regeling aangeboden. Wanneer je daar tevreden mee bent als ouders, dan is de zaak daarmee redelijk afgedaan. De school gaat in het vervolg waarschijnlijk beter letten op dit soort situaties.
quote:
Bottomline: de school doet er verstandig aan om in de schoolgids op te nemen dat zij alle aansprakelijkheid voor het zoekraken of diefstal van persoonlijke eigendommen, afwijzen.
Dat soort teksten zijn doorgaans nul komma niets waard. Óf je bent aansprakelijk al hangen er honderd bordjes, óf je bent het niet al heb je er geen.

Zeker in een situatie waarin kinderen geen andere keuze hebben dan om hun spullen in bewaring van de school te geven, heeft de school de plicht om redelijke maatregelen te nemen om de in bewaring gegeven spullen te beschermen. Laat de school dat na, is ze aansprakelijk voor ontstane schade - en daar verandert geen bordje, regel in de schoolgids of krijttekst op het bord iets aan af.

[ Bericht 14% gewijzigd door Leshy op 08-10-2012 20:50:06 ]
pi_117754887
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, laten we WGR maar dichtgooien.
Mwah ik denk dat Fok er goed aan zou doen een clausule in de algemene voorwaarden te doen dat de site niet aansprakelijk is voor enig advies gegeven door derden zoals fok users, of iets in die trend.

Er vanuitgaande dat ze al zoiets nog niet hebben.
pi_117755584
quote:

[..]

Ik zeg niet dat ik geen echt advies heb gekregen!

Maar de adviezen hier zijn nogal tegenstrijdig en ik, als leek, kan niet inschatten welk advies ik moet opvolgen.
Vele users hebben willen helpen en daar ben ik ze wel degelijk zeer erkentelijk voor!!!
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:59:31 #299
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117756591
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Mwah ik denk dat Fok er goed aan zou doen een clausule in de algemene voorwaarden te doen dat de site niet aansprakelijk is voor enig advies gegeven door derden zoals fok users, of iets in die trend.

Er vanuitgaande dat ze al zoiets nog niet hebben.
je bent ook wel een behoorlijke lamlul als je al geld zet op een advies dat je gekregen hebt op een openbaar internetforum.
pi_117758045
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:42 schreef Lovechild het volgende:
Beter had je toch meer dan 1 pagina gelezen, Locusta, dan had je gezien dat het hier een basisschool betreft en ik ben nog nooit een basisschool met kluisjes tegengekomen.
Dat lijkt mij toch wel vrij essentiële informatie om te vermelden in de OP ;) Tipje?
En dan nóg vind ik dat het niet door school vergoed hoeft te worden, zéker nu ik weet dat het een basisschool betreft. Wat moet een basisschoolleerling met een mobiel? De school staat over het algemeen in de wijk (dus dichtbij) én je kunt de school toch altijd bereiken bij noodgevallen? De school kan toch ook altijd de ouders bereiken? Wij hebben over het algemeen zowel huisnummers als mobiele nummers van ouders/verzorgers in het systeem staan.

Geen telefoon mee naar school is 1) niet het risico lopen dat hij wordt gestolen, 2) niet het risico lopen dat hij wordt ingenomen door de docent en 3) er geen dingen mee gebeuren die niet door de beugel.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 8 oktober 2012 @ 23:39:03 #301
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_117758337
Ik denk dat dit topic dicht kan, zeker aangezien Locusta bewijst dat er hier mensen zijn die te beroerd zijn alles te lezen, aangezien alle aandragen punten over wel of geen telefoon mee naar de basisschool al uitgebreid bediscussieerd zijn.

TS, mocht je een deel 2 willen openen, be my guest, zo niet wens ik je succes en sterkte met je keuze.
Laat je niet van de wijs brengen door de meningen qua wel of geen telefoon etc. Volg je eigen idee hier in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')