Ik zou je succes wensen. Denk dat geen rechter je de volle 100% van de aankoopprijs teruggeeft als de telefoon al een half jaar oud is. En terecht, ding is onderhevig aan afschrijving en verliest waarde.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
En die discussie hoort dus niet in dit topic thuis!
Nogmaals, ik heb het al gezegd, er wordt nergens gezegd dat de verzekering zich niet aansprakelijk acht, er wordt gezegd dat de verzekering niets uitkeert. Dat is niet hetzelfde!
En als ik TS was, zou ikniet akkoord gaan met een regeling waarbij je niet gecompenseerd wordt voor een gelijkwaardig toestel. Als veel leerlingen een gloednieuwe iPhone hadden, kan de school niet opeens zeggen, 'we keren wel uit maar niet zoveel dat je dezelfde telefoon kan kopen'.
En wat zei je advocaat/de rechtswinkel?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:12 schreef Lovechild het volgende:
Ja, iedereen krijgt hetzelfde. Ons toestel was ook wel iets duurder dan ik had onthouden, dus ook niet echt 75%.
Ik ben bang dat een rechter dit wel eens mee zou kunnen nemen in zijn overwegingen (iets met gedeelde aansprakelijkheid enzo) en is daarom juist wél relevant.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:36 schreef Leshy het volgende:
In zoverre zijn ze off-topic dat ze niet relevant zijn voor de aansprakelijkheidsvraag of wat de school wel of niet dient te vergoeden.
En het afgeven aan de school, in bewaring geven, zou dat risico vrijwel nihil moeten maken dat het zomaar wordt gestolenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ben bang dat een rechter dit wel eens mee zou kunnen nemen in zijn overwegingen (iets met gedeelde aansprakelijkheid enzo) en is daarom juist wél relevant.
School is hier in beginsel aansprakelijk voor (alle) schade maar deze aansprakelijkheid is niet absoluut; als ouders kindlief een peperdure 4S meegeven, nemen zij daarmee welbewust een bepaald risico.
Wat een onzinredenering; de verzekering zal nooit zeggen dat ze zich aansprakelijk acht.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
En die discussie hoort dus niet in dit topic thuis!
Nogmaals, ik heb het al gezegd, er wordt nergens gezegd dat de verzekering zich niet aansprakelijk acht, er wordt gezegd dat de verzekering niets uitkeert. Dat is niet hetzelfde!
Nogmaals, die aansprakelijkheid is niet absoluut.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En het afgeven aan de school, in bewaring geven, zou dat risico vrijwel nihil moeten maken dat het zomaar wordt gestolen
Meer brood kan ik er niet van bakken.quote:
Drie halfjes bruinvolkoren en een zak krentenbollenquote:
Alleen staat dat risico los van wat zich heeft voorgedaan. De mobiel is niet stuk gegaan door toedoen van het kind, kwijtgeraakt door onachtzaamheid of bij een ongelukje op het schoolplein gesneuveld - dat zouden eventueel voorzienbare risico's geweest zijn waar de ouders rekening mee hadden kunnen of dienen te houden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:06 schreef r_one het volgende:
School is hier in beginsel aansprakelijk voor (alle) schade maar deze aansprakelijkheid is niet absoluut; als ouders kindlief een peperdure 4S meegeven, nemen zij daarmee welbewust een bepaald risico.
Hij doelt op het verschil tussen een verzekeraar die aansprakelijkheid namens hun cliënt afwijst en een verzekeraar die zegt geen dekking te bieden voor de ontstane schade.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:11 schreef r_one het volgende:
Wat een onzinredenering; de verzekering zal nooit zeggen dat ze zich aansprakelijk acht.
En dat ben ik dus niet met je eens; ik schaar de mogelijkheid van diefstal in hetzelfde rijtje als verlies, ongelukje, vallen, whatever; diefstal is evengoed een voorzienbaar risico.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:24 schreef Leshy het volgende:
[..]
Alleen staat dat risico los van wat zich heeft voorgedaan. De mobiel is niet stuk gegaan door toedoen van het kind, kwijtgeraakt door onachtzaamheid of bij een ongelukje op het schoolplein gesneuveld - dat zouden eventueel voorzienbare risico's geweest zijn waar de ouders rekening mee hadden kunnen of dienen te houden.
Als hij zelf over een woord valt, is het handig het zelf iig wel juist te formuleren hequote:Hij doelt op het verschil tussen een verzekeraar die aansprakelijkheid namens hun cliënt afwijst en een verzekeraar die zegt geen dekking te bieden voor de ontstane schade.
Het laatste is hier het geval, en daarmee is de vraag niet beantwoord of de school nu wel of niet aansprakelijk is. Het is sowieso onduidelijk welke verzekering(en) precies is of zijn aangesproken, wat het lastig maakt om verder veel zinnigs te zeggen.
Bij diefstal van de leerling zelf zou ik daar misschien nog in kunnen komen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:34 schreef r_one het volgende:
En dat ben ik dus niet met je eens; ik schaar de mogelijkheid van diefstal in hetzelfde rijtje als verlies, ongelukje, vallen, whatever; diefstal is evengoed een voorzienbaar risico.
Dat is ook het laakbare aan deze zaak en dat maakt dat de school in beginsel ook aansprakelijk is voor de schade. Maar -ik zeg het nog maar eens- die aansprakelijkheid is niet absoluut.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:49 schreef Leshy het volgende:
[..]
Bij diefstal van de leerling zelf zou ik daar misschien nog in kunnen komen.
Maar dit betreft een school die doelbewust de telefoons in kwestie in bewaring heeft genomen. En dan mag je ervan uitgaan dat de docent in kwestie verantwoordelijk genoeg is om de waarde van de telefoons in te kunnen schatten en redelijke maatregelen te nemen om diefstal te voorkomen. Juist in bewaring bij de school zou het risico van schade lager moeten zijn dan wanneer de leerling zelf het toestel in bezit heeft.
Euhh..... over een huilpost gesprokenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 07:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
[...]
Overigens vind ik die laatste post van Locusta in het vorige topic ècht huilenswaardig:
[..]
Alsof iemand meteen geen rechten meer zou hebben als een kind een mobieltje mee heeft.
Weet je wat, we sluiten per definitie ook alle rokers uit. En mensen met rood haar. En als ze op de fiets komen terwijl ze <5km van school wonen is de fiets ook niet verzekerbaar. En, en, en...
Bah.
TS, ik ben oprecht benieuwd waar jullie op uit komen! Ik kan me voorstellen dat je niet met het aanbod akkoord gaat, ik kan moeilijk inschatten of het reëel is of niet
heb je het vorige topic nu ook gelezen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:46 schreef Locusta het volgende:
[..]
Euhh..... over een huilpost gesprokenHeb je die van jezelf wel teruggelezen?
Je weet hoe goed scholen tegenwoordig bereikbaar zijn? Dus ik zeg het nogmaals: waarom zou een basisschoolleerling een mobieltje moeten hebben? In privétijd: prima, maar als je je kostbaarheden op school niet goed kunt opbergen, neem je ze toch niet mee?
Je mag het natuurlijk oneens zijn met wat ik post. Als je vervolgens de behoefte voelt te reageren, doe dat dan inhoudelijk en niet door middel van een trieste extreme verwijzing naar discriminatie om een punt proberen te makenDaar sla je volledig de plank mee mis.
Jep, dat was mijn bedoeling te zeggen, zij het misschien een beetje kortaf geformuleerdquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:24 schreef Leshy het volgende:
Hij doelt op het verschil tussen een verzekeraar die aansprakelijkheid namens hun cliënt afwijst en een verzekeraar die zegt geen dekking te bieden voor de ontstane schade.
Het laatste is hier het geval, en daarmee is de vraag niet beantwoord of de school nu wel of niet aansprakelijk is.
Het is wat meid.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:46 schreef Locusta het volgende:
Euhh..... over een huilpost gesprokenHeb je die van jezelf wel teruggelezen?
Je weet hoe goed scholen tegenwoordig bereikbaar zijn? Dus ik zeg het nogmaals: waarom zou een basisschoolleerling een mobieltje moeten hebben? In privétijd: prima, maar als je je kostbaarheden op school niet goed kunt opbergen, neem je ze toch niet mee?
Je mag het natuurlijk oneens zijn met wat ik post. Als je vervolgens de behoefte voelt te reageren, doe dat dan inhoudelijk en niet door middel van een trieste extreme verwijzing naar discriminatie om een punt proberen te makenDaar sla je volledig de plank mee mis.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 07:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
't Is lastig hè, argumenteren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |