abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117528929
Ik hoop dat de titel de lading dekt ;) Het verhaal is als volgt:

Vorige week kregen wij het bericht dat tijdens de gymles van mijn zoon diens mobiel is gestolen. Telefoons moeten bij gym altijd ingeleverd worden, gaan in een bakje en vervolgens in een kantoortje. De gymzaal is een gebouw van de gemeente en staat los van de school, ook andere scholen hebben er les. De buitendeur bleek niet goed te sluiten hetgeen niet door de docent is geconstateerd. Vervolgens is er iemand naar binnen gegaan en heeft ongezien het kantoortje binnen kunnen gaan. Dit terwijl de deur van het kantoortje naar de gymzaal openstond tijdens de les. In totaal zijn er zo'n 30 telefoons gestolen. School heeft direct aangifte gedaan en contact opgenomen met de gemeente.

In eerste instantie is er door de leerkracht tegen de gedupeerde leerlingen gezegd dat school verzekerd is tegen inbraak en dat de leerlingen dus een nieuwe telefoon krijgen. Inmiddels heb ik een brief gekregen waarin staat dat zowel de verzekering van de gemeente (eigenaar gymzaal) als de verzekering van de school dit niet dekken. School wil wel met een oplossing komen en zal ons op de hoogte houden.

Kan iemand vertellen wat wij kunnen doen mocht school niet naar tevredenheid over de brug komen? Het is tenslotte zo dat de telefoon ingeleverd moest worden en deze dus niet is gestolen wegens nalatigheid van mijn zoon. Wanneer hij hem bijvoorbeeld in zijn jas zou hebben laten zitten, zou het niet in mij opkomen de school aansprakelijk te stellen. Maar nu dus eigenlijk wel... De kans is natuurlijk aanwezig dat de school dit prima oplost maar ik ben graag een beetje voorbereid wanneer het tegenovergesteld blijkt ;)
Don't you love her madly?
pi_117529151
Toestel van een paar tientjes ja.
The world of SKA music
pi_117529205
De vraag is natuurlijk wat jij je zoon als oplossing ziet waar hij tevreden mee is.
Ik zou daar eerst eens over gaan nadenken en dan wachten op wat de school voorstelt. Je hoeft niet binnen 2 minuten Ja of Nee te zeggen namelijk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:17:44 #4
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117529391
waarschijnlijk voor veel mensen de vraag:
wat voor toestel was het?
pi_117529429
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:08 schreef Lovechild het volgende:
Inmiddels heb ik een brief gekregen waarin staat dat zowel de verzekering van de gemeente (eigenaar gymzaal) als de verzekering van de school dit niet dekken.
De gemeente staat hier buiten. Dat de school de schade niet kan verhalen op de verzekering, is het probleem van de school, niet jullie probleem. Het maakt de school niet minder schadeplichtig.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_117529432
quote:
de verzekering van de school dit niet dekken. School wil wel met een oplossing komen en zal ons op de hoogte houden.
Jij hebt niets met de verzekering van de school te maken. Stel de school gewoon aansprakelijk voor de geleden schade.
pi_117529473
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:17 schreef LifeonEarth het volgende:
Doet dat er toe? Of ben je gewoon op zoek naar een reden om te zeiken, zoals over een kind wat een iPhone heeft?

Voor de rest: even afwachten wat ze doen, nergens direct akkoord mee gaan en overleggen met iemand die verstand van juridische zaken heeft (zoals bijvoorbeeld je rechtsbijstandverzekering).
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:21:44 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117529590
quote:
Praat vooral voor jezelf; ik vind het totaal niet boeiend :N

OT: wat mijn grote vriend r_one zegt :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_117529680
quote:
Dat is nou net iets dat mij totaal niet boeit.
De school is aansprakelijk, of het nu een iphone is of een ouwe nokia.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:24:31 #10
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117529719
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:19 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Doet dat er toe? Of ben je gewoon op zoek naar een reden om te zeiken, zoals over een kind wat een iPhone heeft?

Voor de rest: even afwachten wat ze doen, nergens direct akkoord mee gaan en overleggen met iemand die verstand van juridische zaken heeft (zoals bijvoorbeeld je rechtsbijstandverzekering).
niks mis mee, kinderen met een iphone.
Maar waarschijnlijk gaat het om een blackberry curve van een paar 10tjes die volgens de verzekering mischien nog 20 euro waard is.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:26:51 #11
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117529824
ow we hebben allemaal even zin om te zeiken? dat je het niet vind boeien? laten we het er op houden dat het de meerderheid wel boeit maar dat die niet reageren. De reden daarvan is uiteraard dat ze het merk van de telefoon niet weten.

gaan we nu ook nog zeiken dat het niet uitmaakt of het een iphone is of een curve?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117529933
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:24 schreef LifeonEarth het volgende:

[..]

niks mis mee, kinderen met een iphone.
Maar waarschijnlijk gaat het om een blackberry curve van een paar 10tjes die volgens de verzekering mischien nog 20 euro waard is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:26 schreef LifeonEarth het volgende:
ow we hebben allemaal even zin om te zeiken? dat je het niet vind boeien? laten we het er op houden dat het de meerderheid wel boeit maar dat die niet reageren. De reden daarvan is uiteraard dat ze het merk van de telefoon niet weten.

gaan we nu ook nog zeiken dat het niet uitmaakt of het een iphone is of een curve?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welk toestel het is, is van belang bij het vaststellen van de geleden schade. Dit heeft echter geen invloed op de vraag of de school aansprakelijk is.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:29:47 #13
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117529953
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:29 schreef maan_man het volgende:

[..]

[..]

Welk toestel het is, is van belang bij het vaststellen van de geleden schade. Dit heeft echter geen invloed op de vraag of de school aansprakelijk is.
dat heeft het voor mij en verschilende medefokkers wel.
vind je het erg?
pi_117530000
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:29 schreef LifeonEarth het volgende:

[..]

vind je het erg?
Om de vraag in de OP te beantwoorden is het niet nodig om te weten om welk merk/type telefoon het gaat. Als je dat zo graag wil weten stuur je TS een prive bericht.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:31:29 #15
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117530012
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:31 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Om de vraag in de OP te beantwoorden is het niet nodig om te weten om welk merk/type telefoon het gaat. Als je dat zo graag wil weten stuur je TS een prive bericht.
nee dan vraag ik dat OT. mag het?
pi_117530014
quote:
vind je het erg?
Open er een topic over of stuur TS een DM.
Voor de vraag van TS is het niet relevant.
pi_117530032
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:21 schreef ElisaB het volgende:
O+
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:31:59 #18
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117530043
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:31 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Open er een topic over of stuur TS een DM.
Voor de vraag van TS is het niet relevant.
en dus? als ik het wil vragen moet ik dat zeker zelf weten?
pi_117530049
quote:

[..]

vind je het erg?
Erg niet. Maar ik ben wel benieuwd wat het toesteltype te maken heeft met een eventuele aansprakelijkheid.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:33:05 #20
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117530087
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:32 schreef maan_man het volgende:

[..]

Erg niet. Maar ik ben wel benieuwd wat het toesteltype te maken heeft met een eventuele aansprakelijkheid.
n.i.e.t.s. tevreden?
pi_117530092
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:31 schreef LifeonEarth het volgende:

[..]

en dus? als ik het wil vragen moet ik dat zeker zelf weten?
Uhuh, maar doe dat in een PM in plaats van dit topic te vervuilen (en ja ik weet dat ik mijzelf daar nu ook schuldig aan maak).
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:33:55 #22
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117530137
doe normaal

[ Bericht 96% gewijzigd door Five_Horizons op 03-10-2012 09:33:09 ]
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:34:29 #23
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117530155
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:33 schreef LifeonEarth het volgende:

get aids!
Dat heb ik al. Kan ik nog iets anders kiezen?

quote:
gefrustreerde bijstand krijgende kut fokkers die bijdehand doen... welterusten weer.
Dit gaat dan weer niet over mij. Wil je dat ik slecht slaap of zo }:|

En om maar even OT te blijven: ik zou rustig afwachten waar de school mee komt en niet bij voorbaat in de gordijnen gaan. Die school is vast niet helemaal achterlijk en zal voorstellen de schade te vergoeden. Dure les geleerd :)

Wat ik me overigens wel afvraag: waarom moeten de telefoons worden ingeleverd? Is dit omdat kinderen anders de les storen, óf omdat de school bang is dat de toestellen uit de kleedkamer worden gestolen?

Ook al niet interessant voor de vraag in de OP, maar ik vroeg het me af. De ironie als het deur 2 zou zijn :X
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_117530187
quote:

[..]

n.i.e.t.s. tevreden?
Bijzonder tevreden. Maar deze discussie ga ik verder niet voeren, want dit draagt niet bij aan de beantwoording van ts' vraag.
pi_117530252
quote:
lekker boeiend... haar zoon MOEST het toestel inleveren en de school zou ervoor zorgen dat het veilig is en blijft, zijn daarin gefaalt. De verzekering dekt het niet dus is de school verantwoordelijk en of het toestel nou 4,95¤ kost of 499,- de school is fout en in mijn ogen verantwoordelijk.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_117530289
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:21 schreef ElisaB het volgende:
O+
quote:
get aids!
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:34 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat heb ik al.
;(
.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:37:46 #27
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117530302
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:36 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

lekker boeiend... haar zoon MOEST het toestel inleveren en de school zou ervoor zorgen dat het veilig is en blijft, zijn daarin gefaalt. De verzekering dekt het niet dus is de school verantwoordelijk en of het toestel nou 4,95¤ kost of 499,- de school is fout en in mijn ogen verantwoordelijk.
ja dat vind ik boeiend.
school is aansprakelijk volgens dit verhaal dat is geen vraag.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:42:16 #28
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_117530498
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:08 schreef Lovechild het volgende:
Inmiddels heb ik een brief gekregen waarin staat dat zowel de verzekering van de gemeente (eigenaar gymzaal) als de verzekering van de school dit niet dekken.
De gemeente zal alleen de eigenaar van het schoolgebouw en de gymzaal zijn, en dus alleen de gebouwen zelf tegen schade verzekerd hebben. De school en diens medewerkers zijn geen onderdeel van de gemeente, dus de gemeente heeft er in dit geval niet zoveel mee te maken.

De vraag in deze is even welke verzekering de school heeft aangesproken. Er is namelijk een redelijke kans dat ze contact op hebben genomen met hun inboedelverzekeraar of met een verzekering die dekking biedt bij ongevallen of aansprakelijkheid van leerlingen tijdens schooltijd. En in beide gevallen is de schade daar inderdaad niet op gedekt.

De leerkracht - en dus de school als organisatie, heeft de mobiele telefoons van de leerlingen in bewaring genomen en hoort daar dan dus als een goed huismeester op te passen. Aangezien er blijkbaar een deur niet goed was afgesloten waardoor de telefoons door een derde weggenomen konden worden, lijkt me dat er van goed huismeesterschap geen sprake was. En in dat geval zou de school gewoon aansprakelijk zijn voor de schade.

Naar alle waarschijnlijkheid is de school eigendom van een stichting die meerdere scholen beheert, en waar de medewerkers van de school ook in dienst zijn. Die stichting hoort een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten te hebben, en daar zal een beroep op gedaan moeten worden. Wanneer je dus iemand aansprakelijk wilt stellen, kun je dat het beste direct doen via de stichting waar de school in kwestie onder valt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:36 schreef GewoneMan het volgende:
haar zoon MOEST het toestel inleveren en de school zou ervoor zorgen dat het veilig is en blijft, zijn daarin gefaalt. De verzekering dekt het niet dus is de school verantwoordelijk en of het toestel nou 4,95¤ kost of 499,- de school is fout en in mijn ogen verantwoordelijk.
Dat het toestel in beheer van de school is gestolen, betekent niet automatisch dat de school ook aansprakelijk is. Waren de toestellen bijvoorbeeld in een goed afgesloten ruimte opgeborgen en was daar vervolgens ingebroken, dan was de school niet aansprakelijk geweest, omdat zij voldoende maatregelen had genomen om de telefoons te beschermen.

In dit specifieke geval lijkt dat dus juist niet aan de orde te zijn geweest.

[ Bericht 21% gewijzigd door Leshy op 02-10-2012 23:48:28 ]
pi_117530594
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:42 schreef Leshy het volgende:

[..]

De gemeente zal alleen de eigenaar van het schoolgebouw en de gymzaal zijn, en dus alleen de gebouwen zelf tegen schade verzekerd hebben. De school en diens medewerkers zijn geen onderdeel van de gemeente, dus de gemeente heeft er in dit geval niet zoveel mee te maken.

De vraag in deze is even welke verzekering de school heeft aangesproken. Er is namelijk een redelijke kans dat ze contact op hebben genomen met hun inboedelverzekeraar of met een verzekering die dekking biedt bij ongevallen of aansprakelijkheid van leerlingen tijdens schooltijd. En in beide gevallen is de schade daar inderdaad niet op gedekt.

De leerkracht - en dus de school als organisatie, heeft de mobiele telefoons van de leerlingen in bewaring genomen en hoort daar dan dus als een goed huismeester op te passen. Aangezien er blijkbaar een deur niet goed was afgesloten waardoor de telefoons door een derde weggenomen konden worden, lijkt me dat er van goed huismeesterschap geen sprake was. En in dat geval zou de school gewoon aansprakelijk zijn voor de schade.

Naar alle waarschijnlijkheid is de school eigendom van een stichting die meerdere scholen beheert, en waar de medewerkers van de school ook in dienst zijn. Die stichting hoort een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten te hebben, en daar zal een beroep op gedaan moeten worden. Wanneer je dus iemand aansprakelijk wilt stellen, kun je dat het beste direct doen via de stichting waar de school in kwestie onder valt.
Jij dacht, het gegeven antwoordt was te kort, ik doe even de uitgebreide versie?
pi_117531268
Ik heb wel lol in het lezen van jullie reacties ;) Wat ik wilde weten maar eigenlijk niet gevraagd heb, zie ik nu, hebben jullie wel beantwoord, nl of ik de school aansprakelijk kan stellen. Ik wacht idd even af waar school mee komt maar weet nu dat ik niet overal akkoord mee hoef te gaan. En wat ik wil is dat zijn telefoon gewoon helemaal vergoed wordt. Hij had hem verdoriepas een half jaar.

Waarom ik nog noem dat ze de gemeente ingeschakeld hebben is omdat die verantwoordelijk zijn voor het gebouw en niet hebben geconstateerd dat de deur niet meer goed sloot.

En tot slot dan wat info over het toestel: het is geen Iphone maar ook geen Blackberry. Een smartphone waar mijn kind zeer trotse eigenaar van was. De goedkopere/oudere mobieltjes zijn overigens niet meegenomen.

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!
Don't you love her madly?
pi_117531509
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:59 schreef Lovechild het volgende:
Ik heb wel lol in het lezen van jullie reacties ;) Wat ik wilde weten maar eigenlijk niet gevraagd heb, zie ik nu, hebben jullie wel beantwoord, nl of ik de school aansprakelijk kan stellen. Ik wacht idd even af waar school mee komt maar weet nu dat ik niet overal akkoord mee hoef te gaan. En wat ik wil is dat zijn telefoon gewoon helemaal vergoed wordt. Hij had hem verdoriepas een half jaar.

Waarom ik nog noem dat ze de gemeente ingeschakeld hebben is omdat die verantwoordelijk zijn voor het gebouw en niet hebben geconstateerd dat de deur niet meer goed sloot.
De school is aansprakelijk voor het ontvreemd zijn van de telefoons, omdat zij ze (tijdelijk) ingenomen hebben. Waar de school zich dan weer op beroept (de gemeente omdat de deur niet goed sloot of de verzekering), is niet jullie probleem. Dat mogen zij uitvechten.

En of je de telefoon volledig vergoed krijgt, weet ik eigenlijk niet... het kan zijn dat je de dagwaarde vergoed krijgt. Maar daar weten anderen hier vast meer van :)
pi_117534167
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:42 schreef Leshy het volgende:
Dat het toestel in beheer van de school is gestolen, betekent niet automatisch dat de school ook aansprakelijk is. Waren de toestellen bijvoorbeeld in een goed afgesloten ruimte opgeborgen en was daar vervolgens ingebroken, dan was de school niet aansprakelijk geweest, omdat zij voldoende maatregelen had genomen om de telefoons te beschermen.
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.

SPOILER
.
pi_117534407
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:37 schreef LifeonEarth het volgende:

[..]

ja dat vind ik boeiend.
school is aansprakelijk volgens dit verhaal dat is geen vraag.
Nu heb je het antwoord nog niet, maar als het geen iPhone en Blackberry is zijn er nog een hoop toestellen waaruit je kunt gokken. Ben ik benieuwd wat jouw antwoord in de specifieke gevallen zou zijn.
Dus jouw scenario als het een Galaxy Plus is? Als het een Sony Xperia is? Of een HTC Desire? Schrijf ze allemaal maar op. Dan kunnen we ook zien waar de verschillen liggen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 01:44:50 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117534424
Doe gelijk de scenario's voor een Nokia 3310 en een Samsung Galaxy S3 er ook even bij, ik ben erg benieuwd of het invloed heeft :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 02:46:06 #35
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117534812
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:59 schreef Lovechild het volgende:

En tot slot dan wat info over het toestel: het is geen Iphone maar ook geen Blackberry. Een smartphone waar mijn kind zeer trotse eigenaar van was. De goedkopere/oudere mobieltjes zijn overigens niet meegenomen.

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!
Ik vraag me af op welke grond de school aansprakelijk gesteld kan worden eigenlijk. Een fiets mag je ook niet mee naar binnen nemen en dien je te stallen in de fietsenstalling.

Is de school aansprakelijk enkel omdat de toestellen ingeleverd moesten worden? Ik durf het te betwijfelen, omdat de school er niet voor betaald is denk ik dat ze zich kunnen exonereren van de aansprakelijkheid. En, als je het mij vraagt is dat terecht. Of het netjes is, dat is een andere vraag.

Je kunt je namelijk afvragen of school ook aansprakelijke zou zijn als de spullen in de jaszakken had gezeten en bijv. een klasgenootje die dingen had gejat. Waarom zou een school dat risico willen nemen?

Wel vreemd dat precies die dingen gejat zijn; iets zegt mij dus dat de dief iemand is die bekend is met deze procedure. Jqmmer genoeg heb je daar niets aan; dief ligt op het kerkhof :/

Eerlijk gezegd denk ik dat je blij moet zijn als er enige vorm van coulance komt vanuit de school, maar dat strikt juridisch de school niet aansprakelijk is omdat er geen tegenprestatie is (en de leerlingen het ding ook in dr eigen kluisje hadden kunnen doen bijv.)
Ook hoi !
  woensdag 3 oktober 2012 @ 08:22:48 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117535911
Als het kind geen mobiel mee had genomen naar school was deze ook niet gestolen. Veel scholen stellen in hun algemene voorwaarden dat ze niet aansprakelijk zijn voor diefstal, dus dan weet je dat als je je kind die telefoon mee naar school geeft. Bij mijn weten is de school alleen in geval van nalatigheid aansprakelijk. Is hier sprake van nalatigheid?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117536093
Het word indd geval geen iphone 5
pi_117536127
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:26 schreef LifeonEarth het volgende:

SPOILER
Misschien kun je een keer bij TS' zoontje spelen :')
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117536135
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 08:22 schreef Maanvis het volgende:
Als het kind geen mobiel mee had genomen naar school was deze ook niet gestolen. Veel scholen stellen in hun algemene voorwaarden dat ze niet aansprakelijk zijn voor diefstal, dus dan weet je dat als je je kind die telefoon mee naar school geeft. Bij mijn weten is de school alleen in geval van nalatigheid aansprakelijk. Is hier sprake van nalatigheid?
Zodra je verplicht wordt iets af te geven, is het aan die partij zorg te dragen voor je spullen volgens mij Maanvis. Zelfde als met een garderobe.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117536155
Waarom moeten de telefoons eigenlijk worden ingeleverd?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_117536546
Wat mn grote vijand r_one zegt.

School moet gewoon dokken.
En anders met alle ouders samen juridische stappen ondernemen, scheelt hoop onkosten.

Voor de duidelijkheid - de mobs stonden niet onder toezicht van het gebouw maar van de docent.
Dat maakt het dus het probleem van de school.

Dat de deur op zijn beurt niet goed sluit maakt het probleem van de gemeente.

Maar dat is wederom probleem van de school en moeten ze zelf alle onkosten daar maar gaan/proberen te verhalen.
pi_117536638
quote:
In je jaszak heeft de school niets mee te maken.

Zodra de school stelt dat je iets in moet leveren, zijn ze verantwoordelijk voor de spullen volgens mij. Daarvoor hoeft de leerling niet eerst nog een euro te betalen bij mijn weten.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:23:03 #43
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_117536691
quote:
Veel scholen stellen in hun algemene voorwaarden dat ze niet aansprakelijk zijn voor diefstal
Er kan in de algemene voorwaarden staan wat ze willen, dat maakt ze nog niet rechtsgeldig.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_117536735
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:23 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Er kan in de algemene voorwaarden staan wat ze willen, dat maakt ze nog niet rechtsgeldig.
Dit dus idd, dat is net zoiets als het verplicht inleveren van je jas / tas bij evenementen of een cafe/club.

Op dat moment is de club etc. verantwoordelijk voor diefstal.
pi_117536743
Serieus gaan reageren op Maanvis :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_117536780
Feit is en blijft dat de kinderen verplicht hun telefoon af moesten geven aan de school, en dat deze er geen goede zorg voor draagt. De school kan je aansprakelijk stellen, exoneratiebeding of niet. De gemeente heeft hier niets mee te maken, dat is een probleem tussen de school en de gemeente, niet tussen TS en de gemeente.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_117536786
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:25 schreef bijdehand het volgende:
Serieus gaan reageren op Maanvis :D
Hoop.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:26:11 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117538202
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:23 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

In dit geval staat wat rechtsgeldig is wel in de algemene voorwaarden ;). Scholen zijn alleen aansprakelijk voor diefstal als ze nalatig geweest zijn.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117538344
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In dit geval staat wat rechtsgeldig is wel in de algemene voorwaarden ;). Scholen zijn alleen aansprakelijk voor diefstal als ze nalatig geweest zijn.
Niet wanneer de school spullen tijdelijk opeist Maanvis.
pi_117538428
De school is niet aansprakelijk. Je zoon kon ook weigeren om zijn 3310 in een bakje te doen. Kan gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')