abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:38:12 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117538564
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:31 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Niet wanneer de school spullen tijdelijk opeist Maanvis.
dus als jij zegt 'leg je jas maar in de auto' ben jij aansrpakelijk als m'n jas gejat wordt?
of als m'n fiets gejat wordt ben jij aansprakelijk als je hebt gezegd dat ik 'm bij jou in de schuur moest zetten?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117538584
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat mn grote vijand r_one zegt.
:') :W
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_117538618
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dus als jij zegt 'leg je jas maar in de auto' ben jij aansrpakelijk als m'n jas gejat wordt?
Dat is toch iets totaal anders?

Als je weer in je infantiele randdebiel-modus zit dan ga ik wat anders doen hoor :')
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:41:12 #54
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_117538651
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:26 schreef Maanvis het volgende:
In dit geval staat wat rechtsgeldig is wel in de algemene voorwaarden ;). Scholen zijn alleen aansprakelijk voor diefstal als ze nalatig geweest zijn.
Er is ca. 5% kans dat je gelijk hebt.

Praat nou geen onzin als je er geen verstand van hebt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:44:09 #55
238326 Worteltjestaart
pi_117538752
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:38 schreef Maanvis het volgende:
Wel als de jas in de auto leggen een voorwaarde is voor het mogen deelnemen aan iets (gymles of zo), en dan gaat het natuurlijk niet om mijn jas in mijn auto, maar om mijn jas in jouw auto.

Pas als het vrijwillig is, ben je niet per se aansprakelijk.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:45:42 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117538800
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:44 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Wel als de jas in de auto leggen een voorwaarde is voor het mogen deelnemen aan iets (gymles of zo), en dan gaat het natuurlijk niet om mijn jas in mijn auto, maar om mijn jas in jouw auto.

Pas als het vrijwillig is, ben je niet per se aansprakelijk.
Scholen hebben een regeling dat je je fiets in het fietsenrek zet ipv zomaar op de stoep zet. Maakt ze dat aansprakelijk voor diefstal van je fiets?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:46:39 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117538823
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:41 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Er is ca. 5% kans dat je gelijk hebt.

Praat nou geen onzin als je er geen verstand van hebt.
Jij wel dan?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:48:20 #58
238326 Worteltjestaart
pi_117538863
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:45 schreef Maanvis het volgende:
Scholen hebben een regeling dat je je fiets in het fietsenrek zet ipv zomaar op de stoep zet. Maakt ze dat aansprakelijk voor diefstal van je fiets?
Als het gebruik van het fietsenrek op hun terrein verplicht is, ja.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:46 schreef Maanvis het volgende:
Jij wel dan?
Ja, blijkbaar wel.
Het is geen rocket science hoor.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:50:29 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117538923
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:48 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, want het komen op een fiets is niet verplicht!
Een gedicht over Maanvis
pi_117538955
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:48 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Het toverwoord.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117538980
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

:')

Wat ben je vermoeiend.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:53:30 #62
238326 Worteltjestaart
pi_117539015
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:50 schreef Maanvis het volgende:
Dat is helemaal niet van belang!
Het al dan niet op school komen met de fiets is een keuze. Maar als de school van je eist dat áls je op de fiets komt, je deze op hún terrein in het fietsenrek stalt, en dus níet mee mag nemen de klas in, en je maakt dus gebruik van dat fietsenrek, dán is de school wél aansprakelijk in geval van diefstal.

Het enige wat ze zou kunnen weerhouden van aansprakelijkheid aanvaarden is als je de fiets niet op slot zet.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:54:04 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117539028
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:52 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

:')

Wat ben je vermoeiend.
Beter vermoeiend dan gewoon dom. Dat je in het schoolregelment verplicht stelt om waardevolle voorwerpen ergens op te bergen maakt je nog niet aansprakelijk. Want die waardevolle voorwerpen had je ook gewoon thuis kunnen laten.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:55:03 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117539049
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:53 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet van belang!
Het al dan niet op school komen met de fiets is een keuze. Maar als de school van je eist dat áls je op de fiets komt, je deze op hún terrein in het fietsenrek stalt, en dus níet mee mag nemen de klas in, en je maakt dus gebruik van dat fietsenrek, dán is de school wél aansprakelijk in geval van diefstal.
Onzin. Of kom maar met bronnen die dit bewijzen.

quote:
Het enige wat ze zou kunnen weerhouden van aansprakelijkheid aanvaarden is als je de fiets niet op slot zet.
Bron?
Een gedicht over Maanvis
pi_117539074
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Beter vermoeiend dan gewoon dom. Dat je in het schoolregelment verplicht stelt om waardevolle voorwerpen ergens op te bergen maakt je nog niet aansprakelijk. Want die waardevolle voorwerpen had je ook gewoon thuis kunnen laten.
Nee, want het is vrij normaal dat mensen een jas dragen als ze uitgaan, of op de fiets komen als ze naar school gaan.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:58:56 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117539136
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Nee, want het is vrij normaal dat mensen een jas dragen als ze uitgaan, of op de fiets komen als ze naar school gaan.
Dus als het normaal is dat men bij jou op bezoek komt op de fiets (want je vrienden wonen ver weg) en je vordert ze om hun fiets niet bij jou voor de deur te zetten maar in de schuur, dan ben jij aansprakelijk voor de diefstal? Niet dus.

Zie hier een bron van een verzekeraar.
http://www.onderwijsverze(...)5F5-EED97EEA5B84%7D/
Die stelt dat een school niet aansprakelijk is tenzij er sprake is van nalatig handelen.
quote:
Wanneer aansprakelijk?
Een vereiste voor aansprakelijkheid is onder andere dat er sprake moet zijn van verwijtbaar handelen. Wanneer er bijvoorbeeld een fiets in de fietsenstalling van de school door een onbekende is beschadigd of gestolen, is het zeer aannemelijk dat de school in deze niet verwijtbaar heeft gehandeld. Je kan, onder normale omstandigheden, immers niet van een school verlangen dat er permanent toezicht wordt gehouden door middel van cameras of aanwezigheid van personeel.
Een gedicht over Maanvis
pi_117539221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus als het normaal is dat men bij jou op bezoek komt op de fiets (want je vrienden wonen ver weg) en je vordert ze om hun fiets niet bij jou voor de deur te zetten maar in de schuur, dan ben jij aansprakelijk voor de diefstal? Niet dus.

Zie hier een bron van een verzekeraar.
http://www.onderwijsverze(...)5F5-EED97EEA5B84%7D/
Die stelt dat een school niet aansprakelijk is tenzij er sprake is van nalatig handelen.
Het is niet hetzelfde Maanvis.

Zodra iemand jouw spullen opeist, is die persoon verantwoordelijk voor die spullen. TS' kind kan moeilijk weigeren de telefoon in te leveren in dit geval (we hebben het over een minderjarig knulletje versus een docent, vergeet dat niet) en daarnaast is er wel degelijk sprake van verwijtbaar handelen daar de docent de deur niet goed dicht heeft gedaan.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:04:07 #68
238326 Worteltjestaart
pi_117539284
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:52 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Wat ben je vermoeiend gewoon dom.
Fixed :)

Oh wacht.

quote:
Beter vermoeiend dan gewoon dom.
En verder:
quote:
Dat je in het schoolregelment verplicht stelt om waardevolle voorwerpen ergens op te bergen maakt je nog niet aansprakelijk. Want die waardevolle voorwerpen had je ook gewoon thuis kunnen laten.
De verplichting om an sich waardevolle apparaten ergens op te bergen maakt de school niet aansprakelijk, nee.
Maar als de school eist dat alle mobieltjes worden opgeborgen in een mandje waar vervolgens een docent verantwoordelijkheid over krijgt, dan maken ze zichzelf aansprakelijk voor dat mandje.

[edit]
In het voorbeeld van de fiets lijkt het er inderdaad op dat de school niet per se aansprakelijk is (al is het de vraag hoe dat nou precies loopt als het gaat spelen).
Maar in het geval van het mobieltje van TS' kind is het een andere situatie.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:04:32 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117539297
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:02 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Het is niet hetzelfde Maanvis.

Zodra iemand jouw spullen opeist, is die persoon verantwoordelijk voor die spullen. TS' kind kan moeilijk weigeren de telefoon in te leveren in dit geval (we hebben het over een minderjarig knulletje versus een docent, vergeet dat niet) en daarnaast is er wel degelijk sprake van verwijtbaar handelen daar de docent de deur niet goed dicht heeft gedaan.
Moeder wist van deze regeling en heeft toch de mobiel meegegeven.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:04:52 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117539308
Zelfs als de buitendeur van het pand niet dicht zat, had de docent zijn kantoortje op slot moeten draaien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:05:39 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117539339
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:04 schreef Worteltjestaart het volgende:

De verplichting om an sich waardevolle apparaten ergens op te bergen maakt de school niet aansprakelijk, nee.
Maar als de school eist dat alle mobieltjes worden opgeborgen in een mandje waar vervolgens een docent verantwoordelijkheid over krijgt, dan maken ze zichzelf aansprakelijk voor dat mandje.
Yeah right, pas als je van een school kunt verwachten dat er permanent toezicht is op dat mandje of op dat lokaal dan ben je aansprakelijk. En dat is bij een school niet zo.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:07:43 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117539400
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Yeah right, pas als je van een school kunt verwachten dat er permanent toezicht is op dat mandje of op dat lokaal dan ben je aansprakelijk. En dat is bij een school niet zo.
De school eist dat ze ingeleverd worden om ze vervolgens niet veilig op te bergen en is niet aansprakelijk? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:08:37 #73
238326 Worteltjestaart
pi_117539425
quote:
Dan kan de school ook niet verplichten dat je het mobieltje afgeeft.
Als het wel of niet afgeven van het mobieltje een keuze is, dán heb je een punt; alhoewel ik me afvraag of de school zelfs bij diefstal van vrijwillig afgegeven mobieltjes niet aansprakelijk is, mocht dat ooit ter beoordeling van een rechter komen.
pi_117539440
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:07 schreef Leandra het volgende:
De school eist dat ze ingeleverd worden om ze vervolgens niet veilig op te bergen en is niet aansprakelijk? :D
Ik eis van mijn gasten ook altijd dat ze mij hun jas en tas geven. Die gooi ik dan vrolijk uit het raam op straat. Ik ben immers niet aansprakelijk, en het boeit me niet wat er met die jassen en tassen gebeurt ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_117539467
quote:
Ze kunnen wel de deur op slot doen. En dat heeft de school nagelaten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')