dus als jij zegt 'leg je jas maar in de auto' ben jij aansrpakelijk als m'n jas gejat wordt?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:31 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Niet wanneer de school spullen tijdelijk opeist Maanvis.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat mn grote vijand r_one zegt.
Dat is toch iets totaal anders?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dus als jij zegt 'leg je jas maar in de auto' ben jij aansrpakelijk als m'n jas gejat wordt?
Er is ca. 5% kans dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:26 schreef Maanvis het volgende:
In dit geval staat wat rechtsgeldig is wel in de algemene voorwaarden. Scholen zijn alleen aansprakelijk voor diefstal als ze nalatig geweest zijn.
Wel als de jas in de auto leggen een voorwaarde is voor het mogen deelnemen aan iets (gymles of zo), en dan gaat het natuurlijk niet om mijn jas in mijn auto, maar om mijn jas in jouw auto.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:38 schreef Maanvis het volgende:
dus als jij zegt 'leg je jas maar in de auto' ben jij aansrpakelijk als m'n jas gejat wordt?
Scholen hebben een regeling dat je je fiets in het fietsenrek zet ipv zomaar op de stoep zet. Maakt ze dat aansprakelijk voor diefstal van je fiets?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:44 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Wel als de jas in de auto leggen een voorwaarde is voor het mogen deelnemen aan iets (gymles of zo), en dan gaat het natuurlijk niet om mijn jas in mijn auto, maar om mijn jas in jouw auto.
Pas als het vrijwillig is, ben je niet per se aansprakelijk.
Jij wel dan?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Er is ca. 5% kans dat je gelijk hebt.
Praat nou geen onzin als je er geen verstand van hebt.
Als het gebruik van het fietsenrek op hun terrein verplicht is, ja.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:45 schreef Maanvis het volgende:
Scholen hebben een regeling dat je je fiets in het fietsenrek zet ipv zomaar op de stoep zet. Maakt ze dat aansprakelijk voor diefstal van je fiets?
Ja, blijkbaar wel.quote:
Natuurlijk niet, want het komen op een fiets is niet verplicht!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:48 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Als het gebruik van het fietsenrek op hun terrein verplicht is, ja.
Het toverwoord.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:48 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Als het gebruik van het fietsenrek op hun terrein verplicht is, ja.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, want het komen op een fiets is niet verplicht!
Dat is helemaal niet van belang!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:50 schreef Maanvis het volgende:
Natuurlijk niet, want het komen op een fiets is niet verplicht!
Beter vermoeiend dan gewoon dom. Dat je in het schoolregelment verplicht stelt om waardevolle voorwerpen ergens op te bergen maakt je nog niet aansprakelijk. Want die waardevolle voorwerpen had je ook gewoon thuis kunnen laten.quote:
Onzin. Of kom maar met bronnen die dit bewijzen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet van belang!
Het al dan niet op school komen met de fiets is een keuze. Maar als de school van je eist dat áls je op de fiets komt, je deze op hún terrein in het fietsenrek stalt, en dus níet mee mag nemen de klas in, en je maakt dus gebruik van dat fietsenrek, dán is de school wél aansprakelijk in geval van diefstal.
Bron?quote:Het enige wat ze zou kunnen weerhouden van aansprakelijkheid aanvaarden is als je de fiets niet op slot zet.
Nee, want het is vrij normaal dat mensen een jas dragen als ze uitgaan, of op de fiets komen als ze naar school gaan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Beter vermoeiend dan gewoon dom. Dat je in het schoolregelment verplicht stelt om waardevolle voorwerpen ergens op te bergen maakt je nog niet aansprakelijk. Want die waardevolle voorwerpen had je ook gewoon thuis kunnen laten.
Dus als het normaal is dat men bij jou op bezoek komt op de fiets (want je vrienden wonen ver weg) en je vordert ze om hun fiets niet bij jou voor de deur te zetten maar in de schuur, dan ben jij aansprakelijk voor de diefstal? Niet dus.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee, want het is vrij normaal dat mensen een jas dragen als ze uitgaan, of op de fiets komen als ze naar school gaan.
quote:Wanneer aansprakelijk?
Een vereiste voor aansprakelijkheid is onder andere dat er sprake moet zijn van verwijtbaar handelen. Wanneer er bijvoorbeeld een fiets in de fietsenstalling van de school door een onbekende is beschadigd of gestolen, is het zeer aannemelijk dat de school in deze niet verwijtbaar heeft gehandeld. Je kan, onder normale omstandigheden, immers niet van een school verlangen dat er permanent toezicht wordt gehouden door middel van cameras of aanwezigheid van personeel.
Het is niet hetzelfde Maanvis.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus als het normaal is dat men bij jou op bezoek komt op de fiets (want je vrienden wonen ver weg) en je vordert ze om hun fiets niet bij jou voor de deur te zetten maar in de schuur, dan ben jij aansprakelijk voor de diefstal? Niet dus.
Zie hier een bron van een verzekeraar.
http://www.onderwijsverze(...)5F5-EED97EEA5B84%7D/
Die stelt dat een school niet aansprakelijk is tenzij er sprake is van nalatig handelen.
Fixedquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:52 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Wat ben je vermoeiend gewoon dom.
En verder:quote:
De verplichting om an sich waardevolle apparaten ergens op te bergen maakt de school niet aansprakelijk, nee.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:54 schreef Maanvis het volgende:
Dat je in het schoolregelment verplicht stelt om waardevolle voorwerpen ergens op te bergen maakt je nog niet aansprakelijk. Want die waardevolle voorwerpen had je ook gewoon thuis kunnen laten.
Moeder wist van deze regeling en heeft toch de mobiel meegegeven.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:02 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Het is niet hetzelfde Maanvis.
Zodra iemand jouw spullen opeist, is die persoon verantwoordelijk voor die spullen. TS' kind kan moeilijk weigeren de telefoon in te leveren in dit geval (we hebben het over een minderjarig knulletje versus een docent, vergeet dat niet) en daarnaast is er wel degelijk sprake van verwijtbaar handelen daar de docent de deur niet goed dicht heeft gedaan.
Yeah right, pas als je van een school kunt verwachten dat er permanent toezicht is op dat mandje of op dat lokaal dan ben je aansprakelijk. En dat is bij een school niet zo.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
De verplichting om an sich waardevolle apparaten ergens op te bergen maakt de school niet aansprakelijk, nee.
Maar als de school eist dat alle mobieltjes worden opgeborgen in een mandje waar vervolgens een docent verantwoordelijkheid over krijgt, dan maken ze zichzelf aansprakelijk voor dat mandje.
De school eist dat ze ingeleverd worden om ze vervolgens niet veilig op te bergen en is niet aansprakelijk?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Yeah right, pas als je van een school kunt verwachten dat er permanent toezicht is op dat mandje of op dat lokaal dan ben je aansprakelijk. En dat is bij een school niet zo.
Dan kan de school ook niet verplichten dat je het mobieltje afgeeft.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:05 schreef Maanvis het volgende:
Yeah right, pas als je van een school kunt verwachten dat er permanent toezicht is op dat mandje of op dat lokaal dan ben je aansprakelijk. En dat is bij een school niet zo.
Ik eis van mijn gasten ook altijd dat ze mij hun jas en tas geven. Die gooi ik dan vrolijk uit het raam op straat. Ik ben immers niet aansprakelijk, en het boeit me niet wat er met die jassen en tassen gebeurtquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:07 schreef Leandra het volgende:
De school eist dat ze ingeleverd worden om ze vervolgens niet veilig op te bergen en is niet aansprakelijk?
Ze kunnen wel de deur op slot doen. En dat heeft de school nagelaten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:05 schreef Maanvis het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |