abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:26:26 #151
3542 Gia
User under construction
pi_117560883
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:20 schreef Lovechild het volgende:
Nee, verdedigen is niet nodig. Krijg ik maar niet afgeleerd :@
Had me bij het openen van het topic notabene al voorgenomen niet uit te gaan leggen waarom hij een mobiel heeft.

Ook een overbodige uitleg: wij vinden het belangrijk onze kinderen niet zonder meer naar "de school om de hoek" te sturen.
En er is er maar een in de buurt?

Hier hebben we de keuze uit drie katholieke scholen en een openbare op minder dan 500 meter. Verder weg, pakweg anderhalve kilometer, zit nog een openbare en een katholieke basisschool.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 3 oktober 2012 @ 20:47:02 #152
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_117561840
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier hebben we de keuze uit drie katholieke scholen en een openbare op minder dan 500 meter. Verder weg, pakweg anderhalve kilometer, zit nog een openbare en een katholieke basisschool.
boeiend toch waarom ze een keuze maken.

Is het voor iedereen niet gewoon mogelijk om het bij WGR te houden en het niet ineens OUD wordt en een TS meteen een cursus opvoeden voorgeschoteld krijgt?
(ook nog eens een onzinnige cursus aangezien deze cursussen gegeven worden door mensen die in hun eigen jeugd blijven hangen en zich niet in wensen te leven in de jeugd van tegenwoordig. Vergeet niet beste nejaarde cursusgevers dat u zelf vast ook die ene spijkerbroek wilde hebben om er bij te horen. Of je haar zo wilde omdat de hele klas dat had.
Dat ene Tshirt of die trui echt niet gedragen werd op de schooldag omdat hij gewoon UIT was!)

Ja mensen, tijden veranderen.
Life with it!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_117561904
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:26 schreef Gia het volgende:

[..]

We wonen in Den Haag, dus scholen zat in de buurt. Maar we kozen niet voor school maar voor onderwijstype. En dat zit dus iets verder weg.
Don't you love her madly?
pi_117562048
Nizno en anderen net soortgelijke reacties,thanks
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:05:44 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117562887
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:48 schreef Lovechild het volgende:

[..]

We wonen in Den Haag, dus scholen zat in de buurt. Maar we kozen niet voor school maar voor onderwijstype. En dat zit dus iets verder weg.
Een blanke school dus
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:13:55 #156
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117563326
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een blanke school dus
Of misschien wel een school met een speciaal soort onderwijs? Echt. Je geloof het niet maar er zijn meer verschillen tussen scholen dan zwart en wit.
pi_117563388
Wat een kneuzen hier die hun oordeel al klaar hebben.
pi_117567683
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:13 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Of misschien wel een school met een speciaal soort onderwijs? Echt. Je geloof het niet maar er zijn meer verschillen tussen scholen dan zwart en wit.
Jij hebt het begrepen! :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:12:34 #159
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117567836
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:14 schreef Dennis101 het volgende:
Wat een kneuzen hier die hun oordeel al klaar hebben.
Echt he?! Het is bijna aandoenlijk. Mensen worden straks nog bang om hun probleem voor te leggen, voor je het weet wordt je hele opvoedkundige tactiek op de pijnbank gelegd door mensen die nog nooit een kind van dichtbij hebben gezien...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:37:35 #160
3542 Gia
User under construction
pi_117569504
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:48 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Okay, da's een goede reden.
En als jij hem dat mobieltje gunt, ook prima. Moet je helemaal zelf weten.

Maar wat als de leraar de mobieltjes niet in had genomen? Dat is hij namelijk niet verplicht. En stel ze worden dan uit de kleedkamer gejat? Mogelijk door een klasgenootje.
Dan kun je geen verhaal halen bij school. Nu biedt de leraar een dienst aan, wat hij niet hoefde te doen, gaat het fout en wordt hij gestraft omdat hij diefstal probeerde te voorkomen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:44:35 #161
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117569953
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar wat als de leraar de mobieltjes niet in had genomen? Dat is hij namelijk niet verplicht. En stel ze worden dan uit de kleedkamer gejat? Mogelijk door een klasgenootje.
Dan kun je geen verhaal halen bij school. Nu biedt de leraar een dienst aan, wat hij niet hoefde te doen, gaat het fout en wordt hij gestraft omdat hij diefstal probeerde te voorkomen.
Dan moeten ze zeggen: Jongens, beter laten jullie je telefoon thuis. Het is niet veilig hier.

Nu wordt er gezegd: Jongens, geef je telefoon maar hier, dan zorgen wij dat ze veilig zijn.
Dat is natuurlijk heel netjes, maar dan moet je ook de consequenties dragen als dat dan niet zo blijkt te zijn.
pi_117570388
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:44 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dan moeten ze zeggen: Jongens, beter laten jullie je telefoon thuis. Het is niet veilig hier.

Nu wordt er gezegd: Jongens, geef je telefoon maar hier, dan zorgen wij dat ze veilig zijn.
Dat is natuurlijk heel netjes, maar dan moet je ook de consequenties dragen als dat dan niet zo blijkt te zijn.
Nu weten ze dat het onveilig is, en zullen ze dat ook wel zeggen. Maar er moet eerst wat misgaan voordat je weet dat het onveilig is.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:52:17 #163
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117570439
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:51 schreef thenxero het volgende:

[..]

Nu weten ze dat het onveilig is, en zullen ze dat ook wel zeggen. Maar er moet eerst wat misgaan voordat je weet dat het onveilig is.
Dan moet je nu dus op de blaren zitten. Zo werkt dat nu eenmaal. Het is jammer, want de dienst an sich is natuurlijk heel netjes.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:44:25 #164
3542 Gia
User under construction
pi_117573064
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:52 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dan moet je nu dus op de blaren zitten. Zo werkt dat nu eenmaal. Het is jammer, want de dienst an sich is natuurlijk heel netjes.
Dat bedoel ik. Zullen ze niet meer doen, denk ik.
Vrees ook dat dit geld, linksom of rechtsom, toch weer bij de kinderen of ouders wordt teruggehaald. Scholen zijn nu eenmaal niet rijk.

Dus, minder kostbare activiteiten komend schooljaar.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:56:48 #165
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117573551
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Sowieso vind ik het een beetje vreemd dat een dief op jacht gaat naar mobieltjes in een gymlokaal en dan ook nog eens gaat uitzoeken ook. Je zou zeggen dat ie dan alles meeneemt om zo snel mogelijk weer weg te gaan.

Ik vind het ook nogal een kromme gedacht dat de school automatisch aansprakelijk is omdat de leraar ze ingenomen heeft... dat wordt tenminste hier aangenomen door de meeste personen.

Alsof die leraar een soort van gratis allrisk verzekering is...
Ook hoi !
  donderdag 4 oktober 2012 @ 00:20:26 #166
3542 Gia
User under construction
pi_117574266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:56 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Sowieso vind ik het een beetje vreemd dat een dief op jacht gaat naar mobieltjes in een gymlokaal en dan ook nog eens gaat uitzoeken ook. Je zou zeggen dat ie dan alles meeneemt om zo snel mogelijk weer weg te gaan.

Ik vind het ook nogal een kromme gedacht dat de school automatisch aansprakelijk is omdat de leraar ze ingenomen heeft... dat wordt tenminste hier aangenomen door de meeste personen.

Alsof die leraar een soort van gratis allrisk verzekering is...
Ik hink een beetje op twee gedachten.
De leraar neemt ze in, omdat dat veiliger is dan de jaszak/broekzak van de kinderen.
Zouden ze niet gestolen zijn als ze niet ingenomen waren?
pi_117574474
Het maakt in elk geval niet uit of de school verzekerd is. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_117576640
Ik heb al gezegd dat wanneer hij hem zelf niet veilig had opgeborgen, ik nooit de school verantwoordelijk zou houden!

En Gia, verdiep je eens wat meer in het concept "school". Scholen zijn namelijk vaak veel rijker dan ze zich voordoen. Is zelfs gewoon op internet te vinden hoe rijk "jouw" school is.
pi_117576730
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 06:32 schreef Lovechild het volgende:
Scholen zijn namelijk vaak veel rijker dan ze zich voordoen. Is zelfs gewoon op internet te vinden hoe rijk "jouw" school is.
Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ja, ik ken Google. En ja, die werkt ook. Maar waarom zou ik het wiel opnieuw uitvinden?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_117576834
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 06:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ja, ik ken Google. En ja, die werkt ook. Maar waarom zou ik het wiel opnieuw uitvinden?
Nou, vooruit dan maar: http://www.hoerijkismijnschoolbestuur.nl
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 07:36:40 #171
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_117576905
quote:
6s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:47 schreef Nizno het volgende:
boeiend toch waarom ze een keuze maken.

Is het voor iedereen niet gewoon mogelijk om het bij WGR te houden en het niet ineens OUD wordt en een TS meteen een cursus opvoeden voorgeschoteld krijgt?
(ook nog eens een onzinnige cursus aangezien deze cursussen gegeven worden door mensen die in hun eigen jeugd blijven hangen en zich niet in wensen te leven in de jeugd van tegenwoordig. Vergeet niet beste nejaarde cursusgevers dat u zelf vast ook die ene spijkerbroek wilde hebben om er bij te horen. Of je haar zo wilde omdat de hele klas dat had.
Dat ene Tshirt of die trui echt niet gedragen werd op de schooldag omdat hij gewoon UIT was!)

Ja mensen, tijden veranderen.
Life with it!
Dit, ja!

Buiten het feit dat het níemand ook maar íets aan gaat waarom TS een bepaalde keuze voor een bepaalde school maakt, of waarom TS een bewuste keuze maakt om haar kind een mobieltje mee naar school te geven, is het ook voor de discussie ab-so-luut niet van belang.

En kom op, het is een beetje jammer dat er weer gezegd wordt dat 'we dat vroeger ook niet nodig hadden'.

Vroeger, toen kinderen vanaf hun 14e aan het werk moesten
Vroeger, toen je geluk had niet na je 50e verjaardag versleten te zijn.
Vroeger, toen we nog in berenvellen rondrenden en rauw vlees aten.

Dát waren nog eens tijden!

Grow up, people. We leven in 2012.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:44 schreef Gia het volgende:
Dus, minder kostbare activiteiten komend schooljaar.
Buiten het feit dat elke school natuurlijk wel een post 'onvoorziene uitgaven' incalculeert, zie ik ook écht niet waarom dit een argument kan zijn om een eventuele claim op de school te laten zitten.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_117576981
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 07:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Nou, vooruit dan maar: http://www.hoerijkismijnschoolbestuur.nl
Dank u.

Maar nu ik die potjes van wat oude scholen van mij zie... Moet ik onder de indruk wezen? Of is een dergelijke buffer normaal? Ik vind het nogal wat.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 07:55:22 #173
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_117577034
Vervelend zeg :(

Anyway, de school is aansprakelijk. Helemaal omdat mobieltjes verplicht ingeleverd moeten worden.

Ik zou rustig afwachten met welke oplossing ze komen en daarna gaan kijken wat jullie hiermee doen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 07:56:56 #174
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_117577046
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 07:47 schreef Ridocar het volgende:
Maar nu ik die potjes van wat oude scholen van mij zie... Moet ik onder de indruk wezen? Of is een dergelijke buffer normaal? Ik vind het nogal wat.
Je kunt het eens proberen te delen door het aantal leerlingen, dan heb je een getal waar je je meer mee kunt identificeren.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_117577178
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:56 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Oh en voordat men dan aan het insluiper-verhaal gaat twijfelen: toen de verdwijning ontdekt werd, hebben ze eerst alle leerlingen bijelkaar gezet en zijn alle jassen, tassen, toiletten en prullenbakken doorzocht om uit te sluiten dat de telefoons daarin terecht waren gekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')