En er is er maar een in de buurt?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:20 schreef Lovechild het volgende:
Nee, verdedigen is niet nodig. Krijg ik maar niet afgeleerd
Had me bij het openen van het topic notabene al voorgenomen niet uit te gaan leggen waarom hij een mobiel heeft.
Ook een overbodige uitleg: wij vinden het belangrijk onze kinderen niet zonder meer naar "de school om de hoek" te sturen.
boeiend toch waarom ze een keuze maken.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:26 schreef Gia het volgende:
[..]
En er is er maar een in de buurt?
Hier hebben we de keuze uit drie katholieke scholen en een openbare op minder dan 500 meter. Verder weg, pakweg anderhalve kilometer, zit nog een openbare en een katholieke basisschool.
We wonen in Den Haag, dus scholen zat in de buurt. Maar we kozen niet voor school maar voor onderwijstype. En dat zit dus iets verder weg.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:26 schreef Gia het volgende:
[..]
En er is er maar een in de buurt?
Hier hebben we de keuze uit drie katholieke scholen en een openbare op minder dan 500 meter. Verder weg, pakweg anderhalve kilometer, zit nog een openbare en een katholieke basisschool.
Een blanke school dusquote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:48 schreef Lovechild het volgende:
[..]
We wonen in Den Haag, dus scholen zat in de buurt. Maar we kozen niet voor school maar voor onderwijstype. En dat zit dus iets verder weg.
Of misschien wel een school met een speciaal soort onderwijs? Echt. Je geloof het niet maar er zijn meer verschillen tussen scholen dan zwart en wit.quote:
Jij hebt het begrepen!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:13 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Of misschien wel een school met een speciaal soort onderwijs? Echt. Je geloof het niet maar er zijn meer verschillen tussen scholen dan zwart en wit.
Echt he?! Het is bijna aandoenlijk. Mensen worden straks nog bang om hun probleem voor te leggen, voor je het weet wordt je hele opvoedkundige tactiek op de pijnbank gelegd door mensen die nog nooit een kind van dichtbij hebben gezien...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:14 schreef Dennis101 het volgende:
Wat een kneuzen hier die hun oordeel al klaar hebben.
Okay, da's een goede reden.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:48 schreef Lovechild het volgende:
[..]
We wonen in Den Haag, dus scholen zat in de buurt. Maar we kozen niet voor school maar voor onderwijstype. En dat zit dus iets verder weg.
Dan moeten ze zeggen: Jongens, beter laten jullie je telefoon thuis. Het is niet veilig hier.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Okay, da's een goede reden.
En als jij hem dat mobieltje gunt, ook prima. Moet je helemaal zelf weten.
Maar wat als de leraar de mobieltjes niet in had genomen? Dat is hij namelijk niet verplicht. En stel ze worden dan uit de kleedkamer gejat? Mogelijk door een klasgenootje.
Dan kun je geen verhaal halen bij school. Nu biedt de leraar een dienst aan, wat hij niet hoefde te doen, gaat het fout en wordt hij gestraft omdat hij diefstal probeerde te voorkomen.
Nu weten ze dat het onveilig is, en zullen ze dat ook wel zeggen. Maar er moet eerst wat misgaan voordat je weet dat het onveilig is.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:44 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dan moeten ze zeggen: Jongens, beter laten jullie je telefoon thuis. Het is niet veilig hier.
Nu wordt er gezegd: Jongens, geef je telefoon maar hier, dan zorgen wij dat ze veilig zijn.
Dat is natuurlijk heel netjes, maar dan moet je ook de consequenties dragen als dat dan niet zo blijkt te zijn.
Dan moet je nu dus op de blaren zitten. Zo werkt dat nu eenmaal. Het is jammer, want de dienst an sich is natuurlijk heel netjes.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:51 schreef thenxero het volgende:
[..]
Nu weten ze dat het onveilig is, en zullen ze dat ook wel zeggen. Maar er moet eerst wat misgaan voordat je weet dat het onveilig is.
Dat bedoel ik. Zullen ze niet meer doen, denk ik.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:52 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dan moet je nu dus op de blaren zitten. Zo werkt dat nu eenmaal. Het is jammer, want de dienst an sich is natuurlijk heel netjes.
Sowieso vind ik het een beetje vreemd dat een dief op jacht gaat naar mobieltjes in een gymlokaal en dan ook nog eens gaat uitzoeken ook. Je zou zeggen dat ie dan alles meeneemt om zo snel mogelijk weer weg te gaan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Okay, da's een goede reden.
En als jij hem dat mobieltje gunt, ook prima. Moet je helemaal zelf weten.
Maar wat als de leraar de mobieltjes niet in had genomen? Dat is hij namelijk niet verplicht. En stel ze worden dan uit de kleedkamer gejat? Mogelijk door een klasgenootje.
Dan kun je geen verhaal halen bij school. Nu biedt de leraar een dienst aan, wat hij niet hoefde te doen, gaat het fout en wordt hij gestraft omdat hij diefstal probeerde te voorkomen.
Ik hink een beetje op twee gedachten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:56 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het een beetje vreemd dat een dief op jacht gaat naar mobieltjes in een gymlokaal en dan ook nog eens gaat uitzoeken ook. Je zou zeggen dat ie dan alles meeneemt om zo snel mogelijk weer weg te gaan.
Ik vind het ook nogal een kromme gedacht dat de school automatisch aansprakelijk is omdat de leraar ze ingenomen heeft... dat wordt tenminste hier aangenomen door de meeste personen.
Alsof die leraar een soort van gratis allrisk verzekering is...
Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 06:32 schreef Lovechild het volgende:
Scholen zijn namelijk vaak veel rijker dan ze zich voordoen. Is zelfs gewoon op internet te vinden hoe rijk "jouw" school is.
Nou, vooruit dan maar: http://www.hoerijkismijnschoolbestuur.nlquote:Op donderdag 4 oktober 2012 06:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ja, ik ken Google. En ja, die werkt ook. Maar waarom zou ik het wiel opnieuw uitvinden?
Dit, ja!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:47 schreef Nizno het volgende:
boeiend toch waarom ze een keuze maken.
Is het voor iedereen niet gewoon mogelijk om het bij WGR te houden en het niet ineens OUD wordt en een TS meteen een cursus opvoeden voorgeschoteld krijgt?
(ook nog eens een onzinnige cursus aangezien deze cursussen gegeven worden door mensen die in hun eigen jeugd blijven hangen en zich niet in wensen te leven in de jeugd van tegenwoordig. Vergeet niet beste nejaarde cursusgevers dat u zelf vast ook die ene spijkerbroek wilde hebben om er bij te horen. Of je haar zo wilde omdat de hele klas dat had.
Dat ene Tshirt of die trui echt niet gedragen werd op de schooldag omdat hij gewoon UIT was!)
Ja mensen, tijden veranderen.
Life with it!
Buiten het feit dat elke school natuurlijk wel een post 'onvoorziene uitgaven' incalculeert, zie ik ook écht niet waarom dit een argument kan zijn om een eventuele claim op de school te laten zitten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:44 schreef Gia het volgende:
Dus, minder kostbare activiteiten komend schooljaar.
Dank u.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 07:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, vooruit dan maar: http://www.hoerijkismijnschoolbestuur.nl
Je kunt het eens proberen te delen door het aantal leerlingen, dan heb je een getal waar je je meer mee kunt identificeren.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 07:47 schreef Ridocar het volgende:
Maar nu ik die potjes van wat oude scholen van mij zie... Moet ik onder de indruk wezen? Of is een dergelijke buffer normaal? Ik vind het nogal wat.
Oh en voordat men dan aan het insluiper-verhaal gaat twijfelen: toen de verdwijning ontdekt werd, hebben ze eerst alle leerlingen bijelkaar gezet en zijn alle jassen, tassen, toiletten en prullenbakken doorzocht om uit te sluiten dat de telefoons daarin terecht waren gekomen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:56 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het een beetje vreemd dat een dief op jacht gaat naar mobieltjes in een gymlokaal en dan ook nog eens gaat uitzoeken ook. Je zou zeggen dat ie dan alles meeneemt om zo snel mogelijk weer weg te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |