Dit.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 07:36 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dit, ja!
Buiten het feit dat het níemand ook maar íets aan gaat waarom TS een bepaalde keuze voor een bepaalde school maakt, of waarom TS een bewuste keuze maakt om haar kind een mobieltje mee naar school te geven, is het ook voor de discussie ab-so-luut niet van belang.
En kom op, het is een beetje jammer dat er weer gezegd wordt dat 'we dat vroeger ook niet nodig hadden'.
Vroeger, toen kinderen vanaf hun 14e aan het werk moesten
Vroeger, toen je geluk had niet na je 50e verjaardag versleten te zijn.
Vroeger, toen we nog in berenvellen rondrenden en rauw vlees aten.
Dát waren nog eens tijden!
Grow up, people. We leven in 2012.
[..]
Buiten het feit dat elke school natuurlijk wel een post 'onvoorziene uitgaven' incalculeert, zie ik ook écht niet waarom dit een argument kan zijn om een eventuele claim op de school te laten zitten.
Iedereen weet het nu, dus je doet er verstandig aan geen mobieltje meer mee te geven naar school.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:52 schreef Lovechild het volgende:
Ik hoor net van mn oudste kinderen dat mobieltjes nog steeds ingeleverd moeten worden tijdens gymles en dat ze in datzelfde kantoortje bewaard worden. Ik vind het een tikje vreemd.
De oplossing: de dag dat ie gym heeft het ding niet meegevenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:52 schreef Lovechild het volgende:
Ik hoor net van mn oudste kinderen dat mobieltjes nog steeds ingeleverd moeten worden tijdens gymles en dat ze in datzelfde kantoortje bewaard worden. Ik vind het een tikje vreemd.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:47 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
De oplossing: de dag dat ie gym heeft het ding niet meegeven
Kan me echt niet voorstellen dat verzekeraars binnen een week uitkeren.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:45 schreef Maanvis het volgende:
Het is erg vreemd dat ondanks dat de school aansprakelijk is (volgens jullie) hun aansprakelijksverzekering toch niet uitkeert.
Als ze het niet dekken is het vreemd dat ze dat niet doen, want aansprakelijkheidsverzekeringen zijn er nou juist voor om dit wél te dekken.quote:Inmiddels heb ik een brief gekregen waarin staat dat zowel de verzekering van de gemeente (eigenaar gymzaal) als de verzekering van de school dit niet dekken.
Uiteraard. Maar ik vind het vreemd dat school op dezelfde voet verder gaat, het is dus voor hen geen reden het mobieltjesbeleid aan te passen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:47 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
De oplossing: de dag dat ie gym heeft het ding niet meegeven
De vraag is natuurlijk welke verzekering er is aangesproken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:58 schreef Maanvis het volgende:
Dat is in tegenspraak met wat je in de OP zei:
[..]
Als ze het niet dekken is het vreemd dat ze dat niet doen, want aansprakelijkheidsverzekeringen zijn er nou juist voor om dit wél te dekken.
Het boeit totaal niet of de verzekering uitkeert. Dat is iets tussen school en verzekeraar. TS staat daar volledig buiten.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:45 schreef Maanvis het volgende:
Het is erg vreemd dat ondanks dat de school aansprakelijk is (volgens jullie) hun aansprakelijksverzekering toch niet uitkeert.
tja ik heb geen telefoonnr van die school dus ik kan wel met je mee speculeren maar alles in twijfel trekken met speculaties is ook niet echt de weg, dan kan je ze beter even bellen en duidelijkheid vragen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:00 schreef Lovechild het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk welke verzekering er is aangesproken.
Dat zal ook wel. Maar wanneer school toch over de brug moet komen, kan ik me zo voorstellen dat ze geen risico meer zouden willen nemen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:00 schreef Inlognaam het volgende:
Is ook wel raar op zich. Maar misschien let de leraar nu wel extra op dat alles ook echt dicht is.
De aansprakelijkheidsverzekeraar heeft wat meer verstand van aansprakeljikheid dan jij en ik, dus als die niet uitkeren dan zal de school ook wel niet aansprakelijk zijn gok ik.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het boeit totaal niet of de verzekering uitkeert. Dat is iets tussen school en verzekeraar. TS staat daar volledig buiten.
Wat staat er eigenlijk in de voorwaarden van de school over aansprakelijkheid voor diefstal?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:03 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Dat zal ook wel. Maar wanneer school toch over de brug moet komen, kan ik me zo voorstellen dat ze geen risico meer zouden willen nemen.
Waar zit ik te speculeren dan? In dezelfde post als waarin je kon lezen dat ik van het feit op de hoogte was dat de mobieltjes ingeleverd moestem worden misschien?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
tja ik heb geen telefoonnr van die school dus ik kan wel met je mee speculeren maar alles in twijfel trekken met speculaties is ook niet echt de weg, dan kan je ze beter even bellen en duidelijkheid vragen.
LOLquote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:03 schreef Maanvis het volgende:
De aansprakelijkheidsverzekeraar heeft wat meer verstand van aansprakeljikheid dan jij en ik, dus als die niet uitkeren dan zal de school ook wel niet aansprakelijk zijn gok ik.
Kerel een aansprakelijkheidsverzekering keert niet uit als je niet aansprakelijk bent. Dus het feit dat ze niet uitkeren zegt eigenlijk al een hoop over de aansprakelijkheid.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
LOL
Dus als een verzekeraar niet uitkeert, is per definitie de school niet aansprakelijk?![]()
Dus een verzekerde betaalt de verzekeraar om niet uit te keren, want dan is de verzekerde niet aansprakelijk. Gaaf!
Lekker, zo'n omgekeerde wereld![]()
jij speculeert dat ze hun aansprakelijkheidsverzekering niet hebben aangesproken. Welke dan, hun brandverzekering!?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:07 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Waar zit ik te speculeren dan? In dezelfde post als waarin je kon lezen dat ik van het feit op de hoogte was dat de mobieltjes ingeleverd moestem worden misschien?
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:09 schreef Maanvis het volgende:
Kerel een aansprakelijkheidsverzekering keert niet uit als je niet aansprakelijk bent. Dus het feit dat ze niet uitkeren zegt eigenlijk al een hoop over de aansprakelijkheid.
Niets.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat staat er eigenlijk in de voorwaarden van de school over aansprakelijkheid voor diefstal?
Nog zoiets: is er een verzekeraar die een kantoortje met dure mobieltjes gaat verzekeren?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]![]()
Zonder dat je weet wat de polisvoorwaarden zijn, zegt dat helemaal nul komma niks over de aansprakelijkheid.
En daarbij: verzekeraars doen zoveel mogelijk hun best om niet uit te keren. En ook dat zegt nul komma niks over de aansprakelijkheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |