abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116348369

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Motivatie van FOK!kers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Foto's van Team Fok! tijdens Rotterdam Ekiden 2012
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_116348614
Zooo, ik meld me hier ook eens. Er zijn dus drie verschillende hardlooptopics, lastig :P .

Ik twijfel zelf een beetje of ik dit jaar de halve marathon in Eindhoven ga lopen. Heb em in 2010 ook gelopen en nu veel minder getraind, maar wil eigenlijk alleen meedoen als ik mijn vorige tijd minimaal evenaar (1:58). Maar of dat gaat lukken...

Hopelijk vind ik hier de motivatie om voldoende te trainen ;)
pi_116349344
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:33 schreef Jeter het volgende:
Zooo, ik meld me hier ook eens. Er zijn dus drie verschillende hardlooptopics, lastig :P .

Ik twijfel zelf een beetje of ik dit jaar de halve marathon in Eindhoven ga lopen. Heb em in 2010 ook gelopen en nu veel minder getraind, maar wil eigenlijk alleen meedoen als ik mijn vorige tijd minimaal evenaar (1:58). Maar of dat gaat lukken...

Hopelijk vind ik hier de motivatie om voldoende te trainen ;)
Als je motivatie moet vinden in een online topic dan heb ik slecht nieuws :+

Maareh welkom ;) dit is het meest actieve topic volgens mij.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dr.Sexy op 03-09-2012 16:56:23 ]
pi_116349717
Nek/schouder/rugpijn begint minder te worden O+ *O* _O_
Ja doei.
pi_116349957
Toch maar geen halve marathon Eindhoven voor mij. Er doen eigenlijk geen bekenden van me mee en dan vind ik het toch een iets te duur grapje worden. Volle bak trainen voor de zevenheuvelenloop dus :)
pi_116350363
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:49 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Als je motivatie moet vinden in een online topic dan heb ik slecht nieuws :+

Maareh welkom ;) dit is het meest actieve topic volgens mij.
Ah, ik heb me al vermaakt met het teruglezen van wat oude topics, dus moet vast goedkomen.

Als ik trouwens bij "wie loopt wanneer" kijk, dan vind ik dat woordje "beginners" uit de TT een beetje een understatement :D. 10K, 10EM, HM is in mijn ogen geen beginners meer.
pi_116350440
Het is ook een beetje 'hollen als lifestyle' geworden.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_116350464
Tsja.. die discussie is al vaker gevoerd. Maar het draait in principe nog steeds om het tips geven aan beginners en iedereen die verder loopt heeft daar maar mee te leven, maar er wordt ook gewoon met de vorderingen van meer gevorderden meegeleeft.
Ja doei.
pi_116350474
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 17:13 schreef Jeter het volgende:

[..]

Ah, ik heb me al vermaakt met het teruglezen van wat oude topics, dus moet vast goedkomen.

Als ik trouwens bij "wie loopt wanneer" kijk, dan vind ik dat woordje "beginners" uit de TT een beetje een understatement :D. 10K, 10EM, HM is in mijn ogen geen beginners meer.
Ja dat klopt wel ja :')
pi_116351016
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 17:13 schreef Jeter het volgende:

[..]

Maar dat komt omdat de beginners hier blijven hangen :P
pi_116351208
Vind ik juist wel lekker, krijg je toch wat tips mee van mensen die ook als noobs zijn begonnen met Evy e.d.
En voegt ook wel wat toe aan het gevoel dat ik dat uiteindelijk misschien ook wel kan bereiken
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  Moderator maandag 3 september 2012 @ 17:50:48 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_116351852
Vond ik ook altijd :)

Nu heb ik vooral ontzettend veel zin in zondag *O* thuiswedstrijd, maar zo tof dat er zoveel mensen komen!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116352078
Ik blijf mijzelf verbazen.
Vandaag de oefening van 2x4 en 1x5 gedaan met daarvoor een paar minuten inkomen. Maar gewoon weer uitgelopen hee! 15 juli kon ik de 1 minuut niet eens redden, 3 weken nodig gehad om week 1 van de training uit te lopen. Heerlijk!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_116352094
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 17:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Vond ik ook altijd :)

Nu heb ik vooral ontzettend veel zin in zondag *O* thuiswedstrijd, maar zo tof dat er zoveel mensen komen!!
Ik heb me ingeschreven voor de Markstadrun in Purmerend omdat Bridge2Bridge te ver is maar als ik lees hoeveel Fok!ers daar gaan lopen heb ik toch wel een beetje spijt :{ :)

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 17:57 schreef De_kluizenaar het volgende:
Vandaag de oefening van 2x4 en 1x5 gedaan met daarvoor een paar minuten inkomen. Maar gewoon weer uitgelopen hee! 15 juli kon ik de 1 minuut niet eens redden, 3 weken nodig gehad om week 1 van de training uit te lopen. Heerlijk!
_O_
  Moderator maandag 3 september 2012 @ 17:59:38 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_116352149
quote:
99s.gif Op maandag 3 september 2012 17:57 schreef Griebus het volgende:

[..]

Ik heb me ingeschreven voor de Markstadrun in Purmerend omdat Bridge2Bridge te ver is maar als ik lees hoeveel Fok!ers daar gaan lopen heb ik toch wel een beetje spijt :{ :)

Volgend jaar weer :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116352214
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 17:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Volgend jaar weer :)
Ja en genoeg loopjes ;)
pi_116352442
quote:
En de zak aardappels herrees uit de as als een hardloper _O_

Bridge to Bridge ziet er wel leuk uit om te doen :)
  maandag 3 september 2012 @ 18:21:23 #18
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116352962
Bohhh, warm :o
Was echt niet te harden op m'n werk, er viel niet tegenop te drinken dus sinds een uur of 3 heb ik barstende koppijn en ben ik misselijk.

Ik ga dit keer het signaal van m'n lichaam NIET negeren en dus niet naar de loopgroep vanavond -O-
Planning is nu om de woensdagavond te proberen (loopspul mee naar m'n werk, hopen dat ik voor half 7 bij het stadion kan zijn, omkleden @ loopgroep en meedoen) en vrijdagochtend voor m'n werk te gaan lopen. Dan vrijdag en zaterdag rust houden en zondag BtB :)

Vanavond nog wel even wandelen ofzo, maar zo eerst rust en fatsoenlijk eten. Dat zou er ook bij ingeschoten zijn als ik wel naar de loopgroep was gegaan.
♥ || Baby catcher in training || ♥
  maandag 3 september 2012 @ 18:23:55 #19
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116353066
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 18:21 schreef Yuki het volgende:
Bohhh, warm :o
Was echt niet te harden op m'n werk, er viel niet tegenop te drinken dus sinds een uur of 3 heb ik barstende koppijn en ben ik misselijk.

Ik ga dit keer het signaal van m'n lichaam NIET negeren en dus niet naar de loopgroep vanavond -O-
Planning is nu om de woensdagavond te proberen (loopspul mee naar m'n werk, hopen dat ik voor half 7 bij het stadion kan zijn, omkleden @ loopgroep en meedoen) en vrijdagochtend voor m'n werk te gaan lopen. Dan vrijdag en zaterdag rust houden en zondag BtB :)

Vanavond nog wel even wandelen ofzo, maar zo eerst rust en fatsoenlijk eten. Dat zou er ook bij ingeschoten zijn als ik wel naar de loopgroep was gegaan.
Het stadion tegenover mn nieuwe werkplek bedoel je? :D
Kun je daar in de buurt een beetje mooi hardlopen?
F means you're fucked
  maandag 3 september 2012 @ 18:24:41 #20
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116353100
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:23 schreef YUR het volgende:

[..]

Die ja! :D
Daar kan je zéker mooi hardlopen. Veel bos in de buurt :)
pi_116353122
Hmmmf. Tijd niet gelopen door scheenbeenirritatie (moeite en wat pijn met traplopen). Jammer.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_116353542
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:07 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Bridge to Bridge ziet er wel leuk uit om te doen :)
Whaha, ja ik hoop het. Het is in ieder geval iedere keer weer een personal record, in zeker 20 jaar niet zo veel beweging gehad.

Doel van 5 km aan 1 stuk kunnen lopen lijkt ver nog maar wel haalbaar, en misschien daarna als ik die zakken aardappelen kwijt ben door naar de 10 :o
Voelt in ieder geval heerlijk, waarom ben ik daar nooit aan begonnen? :(
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_116353647
Hier in de buurt hebben ze in maart volgend jaar een loop.. misschien dat ik dan de 10 km mee ga doen :D Of anders de 3M in mei in Leiden !!
  maandag 3 september 2012 @ 18:37:38 #24
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116353667
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 18:24 schreef Yuki het volgende:

[..]

Die ja! :D
Daar kan je zéker mooi hardlopen. Veel bos in de buurt :)
Dan is het maar goed dat ik 2 paar loopschoenen heb. Standaard 1 paar in de auto dus!
F means you're fucked
  maandag 3 september 2012 @ 18:38:32 #25
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116353702
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:37 schreef YUR het volgende:

[..]

Dan is het maar goed dat ik 2 paar loopschoenen heb. Standaard 1 paar in de auto dus!
Goed plan! ^O^
pi_116354831
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:35 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Whaha, ja ik hoop het. Het is in ieder geval iedere keer weer een personal record, in zeker 20 jaar niet zo veel beweging gehad.

Doel van 5 km aan 1 stuk kunnen lopen lijkt ver nog maar wel haalbaar, en misschien daarna als ik die zakken aardappelen kwijt ben door naar de 10 :o
^O^
  maandag 3 september 2012 @ 19:19:04 #27
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116355571
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:35 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Is het niet heerlijk? :9
F means you're fucked
pi_116355847
Ja! Ik heb er echt plezier in.
Maar er gaat wat mij betreft ook veel credit naar dit topic. Zoveel positieve energie! En leuke apps. :P
pi_116356343
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:23 schreef YUR het volgende:

[..]

Kromhout waarschijnlijk? Mooi landgoed en bos in de buurt.
  Moderator maandag 3 september 2012 @ 19:39:31 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_116356560
Ik kreeg een folder in de brievenbus O+ en die is natuurlijk ook een beetje voor jullie!

pi_116357210
Net 4 kilometer gerend, ZONDER steken in mijn zij. Gewoon rustig gerend en naar de duur van het renstukje gekeken ipv de afstand!
  maandag 3 september 2012 @ 20:02:17 #32
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_116357742
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:07 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Jawel, hier nog een zak die is gaan bewegen, vandaag...

Moet bekennen dat ik al die tijd vrolijk meelas hier en soms wat postte, maar nooit liep. Je kent het wel: steeds weer het voornemen nemen om nu toch echt actief te gaan doen, maar dan regende het, dan was ik te moe, dan weer overwerk, dan had ik standbydienst van het werk, dan was het weer te warm (36 graden) of was er een familiebezoek....., kortom, er was altijd wel wat. :+

Maar ben het zat. Voel een burnout aankomen - ook niet voor het eerst - en moet simpelweg de prioriteiten opnieuw bepalen, voordat ik wéér ziek thuis zit.

Dus, daar ging 'ie dan. Vanochtend ipv het gewone kloffie een klerenkast verder gelopen en mijn soepele favoriete vakantiebroek en de sportschoenen aangedaan. Heel confronterend direct: duidelijk een pens gekregen want die broek kreeg ik nu maar met moeite dicht...
Weer een signaal dus om wat gezonder te gaan doen.

Ik heb niet op de tijd gelet. Ben gewoon gaan lopen. Ik vind op tijd lopen nogal moeilijk dus ik doe herkenningspunten: rennen tot het einde van het fietspad, dan een stukje wandelen, dan weer rennen tot het begin van die huizen daar, weer wandelen, dan tot de supermarkt, etcetc.

De waarschuwingen van Swets die te fanatiek hardlopen moest bekopen met een vervelende langdurige blessure, neem ik ter harte -- dus, ofschoon de verleiding groot is, geen overhaaste dingen doen, lekker bewegen en niet te dolle afstanden direct.

Dus dit is als het goed is ook verleden tijd: :Y

How can I make this topic about me?
pi_116357869
quote:
Goed man, top! _O_
pi_116358139
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Net heerlijk gelopen. Had wel pijn in mijn kuiten, maar was goed te doen.
Werd nu "tegengehouden" door mijn conditie in plaats van pijn.

Voor mijn doen mezelf het snot voor de ogen gelopen.
Laatste stuk nog ff wat tempo in gezet met dit nummer op:

Was misschien wel niet goed, maar het ging zo lekker.

Had trouwens mijn oude schoenen aangedaan om te kijken of er verschil zou zijn. Ga nu overmorgen weer zelfde les doen, maar dan met mijn nieuwe schoenen.
  maandag 3 september 2012 @ 20:11:58 #35
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_116358338
Pantera heeft een hardloopnummer man! Het heet zelfs "walk" :)
pi_116358413
Haha, dat is waar ja. Voor de volgende keer op de playlist :Y
  maandag 3 september 2012 @ 20:14:29 #37
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116358469
is er een hardlooptopic minimeet a.s. zondag trouwens? Verzamelen voor de start ergens?
(heb een paar topics geminst ;( )
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  Moderator maandag 3 september 2012 @ 20:15:05 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_116358502
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:14 schreef Jumparound het volgende:
is er een hardlooptopic minimeet a.s. zondag trouwens? Verzamelen voor de start ergens?
(heb een paar topics geminst ;( )
Ik zal even een voor iedereen makkelijk te vinden punt aanwijzen in de stad :) kunnen we daar meeten. Voor wie wil natuurlijk. Iedereen die niet wil weet dan welke plek ze moeten mijden :P
  maandag 3 september 2012 @ 20:16:30 #39
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116358585
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik zal even een voor iedereen makkelijk te vinden punt aanwijzen in de stad :) kunnen we daar meeten. Voor wie wil natuurlijk. Iedereen die niet wil weet dan welke plek ze moeten mijden :P
lijkt me leuk :)
Ecosia
pi_116358641
Ik vind de verhalen en het advies van de "beginners" die meer dan 10km lopen heel erg aangenaam.

Hier ook terug gaan lopen. Normaal gezien start to run les 3, maar heb die niet gedaan. Ben met een vriendin gaan lopen. We hebben 34 min gelopen en 3,7km gedaan, met veel wandelen dus. Toch trots op mezelfn want ik vond het erg warm!
pi_116358934
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:17 schreef Lessien01 het volgende:
Ik vind de verhalen en het advies van de "beginners" die meer dan 10km lopen heel erg aangenaam.

Hier ook terug gaan lopen. Normaal gezien start to run les 3, maar heb die niet gedaan. Ben met een vriendin gaan lopen. We hebben 34 min gelopen en 3,7km gedaan, met veel wandelen dus. Toch trots op mezelfn want ik vond het erg warm!
Ach, ik ben dan weer een beginner op afstanden vanaf 10km. Zo heb je op elke afstand weer beginners.

En jij ook goed gedaan met les 3!
  maandag 3 september 2012 @ 20:39:37 #42
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116359824
zo, tijd om een stukje te hobbelen... ff warmdraaien voor zondag :)
Ecosia
  Moderator maandag 3 september 2012 @ 20:40:35 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_116359894
De OP kan trouwens ook wel een opfrisbeurtje gebruiken, en dan bedoel ik met name de Wie loopt waar en wanneer O-)
  maandag 3 september 2012 @ 20:44:20 #44
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_116360134
Ik wil straks ook nog even gaan lopen, maar eerst even wachten tot de vrouw thuiskomst van bodypump of bodystyle of pumpstyle of hoe-dat-ook-heet-met-water-en-sportief-doen. Kijken of het daarna nog even mogelijk is.
pi_116360458
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:16 schreef Jumparound het volgende:

[..]

lijkt me leuk :)
Wordt zo te zien een aardige minimeet daar.
pi_116360568
Jeumig. Tacfit dag 3 en ik zweet als een otter, trillen van de inspanning. Here wat zwaar 8)7 _O_

Zeg maar dit :'( maar dan uit AL mijn Poriën lekker :@
  maandag 3 september 2012 @ 20:56:19 #47
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_116360881
Guppy :D O+ en MoBlo :D
  maandag 3 september 2012 @ 20:57:04 #48
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_116360916
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

*O*
  maandag 3 september 2012 @ 20:57:21 #49
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116360944
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 19:35 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Kromhout waarschijnlijk? Mooi landgoed en bos in de buurt.
Yep! Ik ga het ontdekken!
F means you're fucked
  Moderator maandag 3 september 2012 @ 20:57:39 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_116360958
quote:
17s.gif Op maandag 3 september 2012 20:57 schreef GotC het volgende:

[..]

*O*
O+ *O*
  maandag 3 september 2012 @ 21:05:09 #51
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116361412
Herstelloopje na gisteren. Rustig tempo met 2 series van 5x30 seconden versnellen met tussen de series 10 minuten tijd.

http://www.endomondo.com/workouts/jKuJ0tUOsys

GotC was mee op de fiets O+ :

SPOILER
F means you're fucked
pi_116361535
En ik GotC maar peptalken! :o
Ja doei.
  maandag 3 september 2012 @ 21:08:13 #53
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116361554
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:07 schreef motorbloempje het volgende:
Dat had ze ook hard nodig :P
F means you're fucked
  Moderator maandag 3 september 2012 @ 21:09:20 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_116361619
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:07 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ook :D Heeft ze nog wel voor je gejuicht, YUR? Namens ons?
pi_116361622
Grappig te zien dat je zo ongeveer langs m'n ouderlijk huis komt rennen :P
Ja doei.
  maandag 3 september 2012 @ 21:10:17 #56
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116361674
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:09 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ook :D Heeft ze nog wel voor je gejuicht, YUR? Namens ons?
Ik heb alles gehoord :P

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:09 schreef motorbloempje het volgende:
Grappig te zien dat je zo ongeveer langs m'n ouderlijk huis komt rennen :P
Ja, vanaf daar begint de mooie omgeving :Y
F means you're fucked
  maandag 3 september 2012 @ 21:10:27 #57
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_116361680
Ja, zonder die peptalks had ik het nooit gered ;( Yur liep met mij mee, ik fietste niet met hem mee!
  Moderator maandag 3 september 2012 @ 21:11:49 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_116361744
Zo zijn wij, MoBlo en ik :Y
pi_116361762
:7
Ja doei.
pi_116361812
Heeft iemand hier wel eens iets bij runningoutlet.nl besteld?
  maandag 3 september 2012 @ 21:16:23 #61
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116362007
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:13 schreef LieLie het volgende:
Heeft iemand hier wel eens iets bij runningoutlet.nl besteld?
Ik niet...maar ik zie meteen al dat de aanbieding van de week (Garmin FR610 HRM) niet zo'n beste aanbieding is...
F means you're fucked
  maandag 3 september 2012 @ 21:17:00 #62
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116362043
Zo heel af en toe is een avond op de bank met pulp op TV zo lekker :@
Mijn vieze, vette, vervelende verloofde _O-

Maar toch had ik me liever goed genoeg gevoeld om hard te lopen. Of om mee te gaan met mijn teamleider; die vroeg vandaag ineens of ik een keer mee wilde spinnen op maandagavond, samen met nog een teamleider van m'n werk :D
pi_116362138
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:16 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik niet...maar ik zie meteen al dat de aanbieding van de week (Garmin FR610 HRM) niet zo'n beste aanbieding is...
Hm, dat is wel meteen tekenend dan.. ;)
  maandag 3 september 2012 @ 21:19:41 #64
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116362169
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:19 schreef LieLie het volgende:

[..]

Hm, dat is wel meteen tekenend dan.. ;)
Scheelt ook gewoon 60 euro :D
F means you're fucked
  maandag 3 september 2012 @ 21:20:02 #65
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_116362193
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:51 schreef Dr.Sexy het volgende:
Jeumig. Tacfit dag 3 en ik zweet als een otter, trillen van de inspanning. Here wat zwaar 8)7 _O_

Zeg maar dit :'( maar dan uit AL mijn Poriën lekker :@
Hoe doe je dat?
Eigen schema, Youtube, sportschool. Tell me more! Desnoods via PM..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_116362342
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:19 schreef YUR het volgende:

[..]

Scheelt ook gewoon 60 euro :D
Outlet ammahoela dus :P
pi_116362762
Tea time :D
  maandag 3 september 2012 @ 22:18:15 #68
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116365511
doel was om 5:55 te lopen over 3 kwartier... Het werd wat sneller over iets langer... maar niet geheel on tevreden over de afstand / tempo / gelijkmatigheid en vooral soepelheid waarmee het ging :)

ik ben klaar voor zondag :D
Ecosia
pi_116366395
Edit:
Moest een DM zijn, sorry ;)
:W :*
  maandag 3 september 2012 @ 22:42:47 #70
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_116366808
Toch nog een 5km gelopen zojuist. Het begint was mistig te worden hier, wat heerlijk is voor de zuurstof in de lucht, maar funest voor de gps gemaakt van elastiek en kauwgom in mijn HTC Wildfire S lijkt het. GPS ging alle kanten op, maar het lopen ging lekker. Tijden kloppen helaas niet, maar goed.

@Jumparound: Hollywood Undead .. dat is even afreageren na een eerste maandag na een vakantie :)
  maandag 3 september 2012 @ 22:50:20 #71
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116367205
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:42 schreef AlexN het volgende:
Toch nog een 5km gelopen zojuist. Het begint was mistig te worden hier, wat heerlijk is voor de zuurstof in de lucht, maar funest voor de gps gemaakt van elastiek en kauwgom in mijn HTC Wildfire S lijkt het. GPS ging alle kanten op, maar het lopen ging lekker. Tijden kloppen helaas niet, maar goed.

@Jumparound: Hollywood Undead .. dat is even afreageren na een eerste maandag na een vakantie :)
ik hou het dan toch maar bij Body Count
opa gaat douchen, laters :W ;)
Ecosia
pi_116367744
Wie loopt er waar wanneer:
Ik heb me voorlopig voor deze ingeschreven:

9 september: Markstadrun Purmerend 4mijl
23 september: Damloop Zaandam 4 mijl
21 oktober: Maliebaanloop Utrecht 6km
pi_116367793
quote:
99s.gif Op maandag 3 september 2012 22:59 schreef Griebus het volgende:
Wie loopt er waar wanneer:
Ik heb me voorlopig voor deze ingeschreven:

9 september: Markstadrun Purmerend 4mijl
23 september: Damloop Zaandam 4 mijl
21 oktober: Maliebaanloop Utrecht 6km
Verveel je je _O-
  maandag 3 september 2012 @ 23:04:09 #74
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116367984
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:00 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Verveel je je _O-
mooie trainingsloopjes toch?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_116368206
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:04 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

mooie trainingsloopjes toch?
Dat wel :Y Maar zo ver weg :'(
  maandag 3 september 2012 @ 23:12:03 #76
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116368512
tering, ik kampeer op pagina 3 in de toplijst ;(
Ecosia
  maandag 3 september 2012 @ 23:15:10 #77
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116368708
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:12 schreef Jumparound het volgende:
dan weet je wat je te doen staat ;)
  maandag 3 september 2012 @ 23:16:15 #78
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116368769
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

dan weet je wat je te doen staat ;)
toen jij op vakantie ging was de nr1 plek mooi voor ondergetekende :P
helaas wat andere zaken aan het hoofd gehad de laatste weken maar ik ben weer terug en hongerig om de 2de plek in te nemen :D
Ecosia
pi_116368775
quote:
Rennen dan, luie taas.
Ja doei.
  maandag 3 september 2012 @ 23:17:20 #80
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116368843
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Rennen dan, luie taas.
jaja, druk mee bezig. vanaaf voorproefje gelopen met 9 km... deze week nog 2 of 3 keer lopen en dan 16 km zondag...
Ecosia
pi_116369002
Ik ga morgen met m'n HM schema beginnen, is maar 3,2km :) dus dat moet wel kunnen om te zien hoe m'n nek en schouders zich houden.
Ja doei.
pi_116369111
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga morgen met m'n HM schema beginnen, is maar 3,2km :) dus dat moet wel kunnen om te zien hoe m'n nek en schouders zich houden.
Voorzichtig warmdraaien ? Of smeer er spierverwarmer op , of in ieder geval een sjawl om de boel warm te houden :o En voorzichtig met oversteken. Dus niet van: links even kijk-krak aaah fuck :'( :'( :'(
pi_116369190
quote:
Ik ook.

Maar als ik wat regelmatiger ga lopen moet ik toch op pagina 2 terecht kunnen komen.
pi_116369201
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:20 schreef motorbloempje het volgende:
Whehehe, dat was ik me dus ook al aan het bedenken. Als ik morgen nog steeds geen last heb van mijn lies (zoals vandaag), dan ga ik er voor. Eerst sowieso de hele dag werken, dus ik merk het vanzelf. Maar vandaag was een dikke halleluja!
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:16 schreef Jumparound het volgende:

[..]

helaas wat andere zaken aan het hoofd gehad de laatste weken maar ik ben weer terug en hongerig om de 2de plek in te nemen :D
Ja, dat haalde zelfs ik toen een keer.
pi_116369706
Ja doei.
pi_116370159
:') _O-
  dinsdag 4 september 2012 @ 00:13:29 #87
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116371350
quote:
al serieus 3 x in bussum gehoord... Stop maar hoor, ze hebben hem al :')
Ecosia
  dinsdag 4 september 2012 @ 00:41:44 #88
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116372277
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:24 schreef mosselmossel het volgende:

Ja, dat haalde zelfs ik toen een keer.
als alles een beetje mee zit verwacht ik aan het begin volgende week weer mijn oude plekje ingenomen te hebben
  dinsdag 4 september 2012 @ 00:42:59 #89
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116372297
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 00:13 schreef Jumparound het volgende:

[..]

al serieus 3 x in Bussum gehoord... Stop maar hoor, ze hebben hem al :')
dan gewoon terug roepen: "ja maar ze moeten mij hebben"
  dinsdag 4 september 2012 @ 00:53:51 #90
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116372533
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 00:42 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

dan gewoon terug roepen: "ja maar ze moeten mij hebben"
goeie :D

Zo, ik ga maffen.. laters :W
Ecosia
pi_116373649
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:02 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Jawel, hier nog een zak die is gaan bewegen, vandaag...

Moet bekennen dat ik al die tijd vrolijk meelas hier en soms wat postte, maar nooit liep. Je kent het wel: steeds weer het voornemen nemen om nu toch echt actief te gaan doen, maar dan regende het, dan was ik te moe, dan weer overwerk, dan had ik standbydienst van het werk, dan was het weer te warm (36 graden) of was er een familiebezoek....., kortom, er was altijd wel wat. :+

Maar ben het zat. Voel een burnout aankomen - ook niet voor het eerst - en moet simpelweg de prioriteiten opnieuw bepalen, voordat ik wéér ziek thuis zit.

Dus, daar ging 'ie dan. Vanochtend ipv het gewone kloffie een klerenkast verder gelopen en mijn soepele favoriete vakantiebroek en de sportschoenen aangedaan. Heel confronterend direct: duidelijk een pens gekregen want die broek kreeg ik nu maar met moeite dicht...
Weer een signaal dus om wat gezonder te gaan doen.

Ik heb niet op de tijd gelet. Ben gewoon gaan lopen. Ik vind op tijd lopen nogal moeilijk dus ik doe herkenningspunten: rennen tot het einde van het fietspad, dan een stukje wandelen, dan weer rennen tot het begin van die huizen daar, weer wandelen, dan tot de supermarkt, etcetc.

De waarschuwingen van Swets die te fanatiek hardlopen moest bekopen met een vervelende langdurige blessure, neem ik ter harte -- dus, ofschoon de verleiding groot is, geen overhaaste dingen doen, lekker bewegen en niet te dolle afstanden direct.

Dus dit is als het goed is ook verleden tijd: :Y

[ link | afbeelding ]
Goed bezig ^O^
  dinsdag 4 september 2012 @ 07:19:17 #92
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116373828
misschien al eeerder gepost maar ik heb niet alles terug gelezen

http://news.runnersworld.(...)27s-New-%24130-Watch

voor de mensen die niet veel kunnen of willen besteden heeft Garmin nu een " instap" model op de markt gebracht
  dinsdag 4 september 2012 @ 07:32:53 #93
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_116373904
@ RD die is laatst inderdaad al gepost ;)

Net gelopen, ging slecht voelde echt mega zwaar dus kort rondje van gemaakt:
http://www.endomondo.com/workouts/sqZ96IN0aQE

Hartslagmeter doet het vooralsnog goed, heb hem moeten resetten van de webshop.
En ik sta voor het eerst in de top 10! *O*
  dinsdag 4 september 2012 @ 07:36:01 #94
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116373928
zo dirket ook maar een rondje lopen.
6.5km draven, maar goed dat ik me voorgenomen heb me "strikt" aan mijn trainingsschema te houden voor de komende 10 weken want het is hier echt noodweer, "maartse buien" met onweer,hagel en loeiharde wind...... dus een half uurtje op de tanden bijten en dan ben ik weer thuis
  dinsdag 4 september 2012 @ 07:37:37 #95
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_116373943
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 07:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
zo dirket ook maar een rondje lopen.
6.5km draven, maar goed dat ik me voorgenomen heb me "strikt" aan mijn trainingsschema te houden voor de komende 10 weken want het is hier echt noodweer, "maartse buien" met onweer,hagel en loeiharde wind...... dus een half uurtje op de tanden bijten en dan ben ik weer thuis
Lopen met hagel lijkt me verschrikkelijk! krijg er altijd hoofdpijn van door de kou! succes!
  dinsdag 4 september 2012 @ 07:47:13 #96
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_116374011
Zo een hartslagmeter, is dat nu de investering waard? Ik neem aan dat het helpt om te zorgen dat je niet ( te lang ) in het rood blijft lopen, maar kan je dat zelf ook niet een beetje aanvoelen zonder meter? Ik merk vrij snel wanneer ik te hard ga aan de hand van mijn ademhaling en de moeite die het kost. Of zijn er nog andere voordelen?
pi_116374053
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 07:47 schreef AlexN het volgende:
Zo een hartslagmeter, is dat nu de investering waard? Ik neem aan dat het helpt om te zorgen dat je niet ( te lang ) in het rood blijft lopen, maar kan je dat zelf ook niet een beetje aanvoelen zonder meter? Ik merk vrij snel wanneer ik te hard ga aan de hand van mijn ademhaling en de moeite die het kost. Of zijn er nog andere voordelen?
Volgens www.runinfo.nl:
quote:
Het hart geeft voortdurend informatie over de toestand van het lichaam. Zo kan een verhoogde rustpols onvoldoende herstel betekenen of aanwijzingen zijn voor opkomende verkoudheid, griep of infectie. De hartslag is een goede maatstaf voor de intensiteit van de trainingsinspanning, omdat er een rechtlijnig verband bestaat tussen de hartslag en de intensiteit.

Aan de hand van de rusthartslag, maximale hartslag en anaërobe drempel kan de juiste intensiteit bepaald worden. Met behulp van een hartslagmeter kun je zo een maximaal rendement halen uit je trainingen.
pi_116374057
Zo ik ga vanavond ook maar weer eens een poging wagen. Ben eindelijk helemaal hoofdpijnvrij sinds zaterdag. Zo schiet het natuurlijk niet op met mijn challenge. :(
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 07:56:30 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116374070
Toch nog maar even niet hardlopen. Voel nog steeds m'n kuit/scheen :{
pi_116374362
Vanaf vanavond gaat de focus op de zevenheuvelenloop :)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 08:43:54 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116374518
Ik moet echt nog 3.5KM lopen voor m'n challenge :'(
Misschien toch maar even langs een Sport Medisch Advies centrum.
pi_116374674
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik moet echt nog 3.5KM lopen voor m'n challenge :'(
Misschien toch maar even langs een Sport Medisch Advies centrum.
Anders ga je met mij mee naar de podoloog ;)

maar zou ik maar wel ff doen, anders ben je misschien nog langer bezig
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 08:58:17 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116374739
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:54 schreef Arquero het volgende:

[..]

Anders ga je met mij mee naar de podoloog ;)

maar zou ik maar wel ff doen, anders ben je misschien nog langer bezig
Nou precies, want als het een shin splint is, zijn die wandelingen van 6+KM misshcien ook niet zo slim :P
pi_116375434
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:16 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Dat zullen we nog wel eens zien. >:)
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:01:05 #105
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116376043
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:33 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dat zullen we nog wel eens zien. >:)
Ohja, jij traint ook voor een Marathon, nou... Dan kan ik me mooi focussen op plek 3 :)
Ecosia
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:21:57 #106
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116376581
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:01 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Ohja, jij traint ook voor een Marathon, nou... Dan kan ik me mooi focussen op plek 3 :)
hmmm.....
F means you're fucked
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:24:00 #107
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_116376632
Ik zie nog een gegadigde voor plek 3 hierboven .. hehe... zeg gewoon top 5 Jumparound en dan hopen dat er niet meer mensen zijn die die plekken opeisen :)
  dinsdag 4 september 2012 @ 11:27:44 #108
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116378176
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:21 schreef YUR het volgende:

[..]

hmmm.....
ja wat? JIj gaat ook voor een Marathon?
Ecosia
  dinsdag 4 september 2012 @ 11:28:18 #109
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116378190
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:24 schreef AlexN het volgende:
Ik zie nog een gegadigde voor plek 3 hierboven .. hehe... zeg gewoon top 5 Jumparound en dan hopen dat er niet meer mensen zijn die die plekken opeisen :)
dan maar trainen voor een dubbele marathon :P
Ecosia
  dinsdag 4 september 2012 @ 11:29:32 #110
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_116378225
Ha! Gisteravond na mijn eerste stagedag lekker 11,5 km. gelopen en ik sta nu eerste in het Fok! Endomondo leaderboard :7

Op naar de Dam tot Dam *O*
The remedy is the experience.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 11:30:05 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116378237
Aanstaande maandag naar een SMA
pi_116378303
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Aanstaande maandag naar een SMA
Beter :Y
Hoe ging je loop van vanmorgen?
  dinsdag 4 september 2012 @ 11:33:37 #113
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_116378340
Vanavond dan eindelijk weer lopen. Vanaf vrijdag rust gehouden en het voelt als een eeuwigheid!

@Yur en @GotC wat een mooie PR's afgelopen zondag :Y
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 11:36:33 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116378427
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:32 schreef Arquero het volgende:

[..]

Beter :Y
Hoe ging je loop van vanmorgen?
Wandelen ging prima. Geen pijn gedurende lopen. Ik voel het nu wel.
pi_116378677
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:01 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Nog niet. Heb nog geen marathon gevonden. Stille hoop dat die van utrecht nog door gaat.
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:02:41 #116
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116379242
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:44 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Nog niet. Heb nog geen marathon gevonden. Stille hoop dat die van utrecht nog door gaat.
oke, jammer dat ie gecanceld is... en ik hoop dat je een alternatief vind!
Ecosia
pi_116379490
Ik wil me na zondag echt gaan richten op het lopen van een halve marathon, alleen denk ik dat Amsterdam (21 Oktober) wat te snel komt voor me. Wat denken jullie, zou ik nog voor het einde van het jaar een HM lopen of me richten op 2013?
pi_116379942
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik wil me na zondag echt gaan richten op het lopen van een halve marathon, alleen denk ik dat Amsterdam (21 Oktober) wat te snel komt voor me. Wat denken jullie, zou ik nog voor het einde van het jaar een HM lopen of me richten op 2013?
Tja, wat voor afstanden loop je nu? Als je nu al probleemloos zo'n 15km loopt is 21 oktober prima te doen, lijkt me. Als je nu rond de 10km zit zou ik zeker voor 2013 gaan.
pi_116379951
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Als je 10 km kunt lopen, kun je ook 15 km lopen. Door de pijn bijten en blijven lopen, dan maar je tempo wat aanpassen maar iedereen moet dit kunnen!
Gewoon doorbijten joh. Slappeling. Iedereen moet dit kunnen.
pi_116379996
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:27 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

[..]

Gewoon doorbijten joh. Slappeling. Iedereen moet dit kunnen.
Heerlijk hoe die reactie uit z'n verband wordt getrokken. Ik weet in ieder geval dat ik het wel kan, voor anderen was het puur als oppepper bedoeld. Anyway, ik loop nu afstanden van 14-18km, zonder al te veel problemen.
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:32:42 #121
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116380049
Heerlijk in het zonnetje gerend, het ging erg lekker maar het blijft toch lastig om in je hoofd niet op te geven :')
12.5 km in 1.07 uur (11.1/uur)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 12:33:13 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116380065
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heerlijk hoe die reactie uit z'n verband wordt getrokken. Ik weet in ieder geval dat ik het wel kan, voor anderen was het puur als oppepper bedoeld. Anyway, ik loop nu afstanden van 14-18km, zonder al te veel problemen.
Waarom vraag je dan of je een HM kan lopen :?
pi_116380080
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Heerlijk in het zonnetje gerend, het ging erg lekker maar het blijft toch lastig om in je hoofd niet op te geven :')
lekker bezig hoor !
pi_116380103
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom vraag je dan of je een HM kan lopen :?
Misschien dat er mensen zijn met meer/veel ervaring die me daarin kunnen adviseren. Ik ben pas krap 4 maanden bezig met lopen, dus vandaar mijn vraag of de HM in Oktober wellicht te snel komt..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 12:37:32 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116380146
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Misschien dat er mensen zijn met meer/veel ervaring die me daarin kunnen adviseren. Ik ben pas krap 4 maanden bezig met lopen, dus vandaar mijn vraag of de HM in Oktober wellicht te snel komt..
Als je pas 4 maanden bezig bent met lopen komt die 18KM wat te vroeg.... en die loop je al.

Anyway, HM trainingen gaan in de regel tot een kilometer of 18, dus je bent al klaar.
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:37:43 #126
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_116380149
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zul je zelf het beste voelen.

14-16-18 zonder problemen PLUS snel herstellen is waarschijnlijk ook weinig problemen met n HM..
Maar dat hangt af van je eigen lichaam. Hoe herstelt die, hoe gaat die om met grenzen (en daar overheen gaan) etc. Sommigen kunnen zonder warmingup toch 10km rennen, anderen moeten heel zorgvuldig opwarmen omdat ze anders problemen krijgen.
Haal je nu die afstanden zonder problemen en zonder na-problemen dan zal n HM ook wel loslopen.
pi_116380455
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:32 schreef uniekhoorn het volgende:
^O^
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:03:53 #128
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116380737
Thanks.
Kwam van bed, geplast, gewogen, 2 glazen water gedronken, gerend en weer gewogen.
- 1 kg..
Vond ik toch vrij veel :o
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116380761
Ging het hier maar zo makkelijk :') Ik wacht even met rennen tot vanavond :X was net even buiten en man man man wat is 't warm! Zelfs voor 3,2km! :P
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:18:27 #130
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_116381135
Even een gekke vraag - je hoort eigenlijk om de dag je spieren te trainen, zodat de spieren rust krijgen.
Wat kan is dag 1 lopen/cardio, dag 2 biceps enzo, dag 3 hardlopen, dag 4 weer armspieren, etcetc.

De meesten doen hardlopen op ma, wo, vr, en in de weekenden in de kroeg rust houden.

Kun je ook zoeen loopritme gaan aanhouden voor snel resultaat, of ben je dan weer te dol bezig?
• ma ochtend
• di avond
• do ochtend
• vr avond
• zo ochtend
• ma avond
• wo ochtend
• do avond
• za ochtend

en dan weer ma ochtend? Zo train je effectief 3/2 meer.
pi_116381210
Wat is dat toch met 'snel resultaat' willen verkrijgen. Duurzaam is blijkbaar zéér 2010.
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:21:45 #132
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_116381236
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ging het hier maar zo makkelijk :') Ik wacht even met rennen tot vanavond :X was net even buiten en man man man wat is 't warm! Zelfs voor 3,2km! :P
't is benauwd ja. In een reisbureau daarnet was het foeibenauwd, de dames zaten te puffen en te zweten achter hun beeldscherm.
pi_116381263
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Thanks.
Kwam van bed, geplast, gewogen, 2 glazen water gedronken, gerend en weer gewogen.
- 1 kg..
Vond ik toch vrij veel :o
Ik heb doorgaans een verschil van 1.5 kilo als ik savonds weeg, ga slapen, opstaan, plassen, wegen. :D
Afgelopen nacht gedroomd dat ik aan het hardlopen was. Gaat niet goed met me hoor. :N
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:22:59 #134
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_116381268
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
Wat is dat toch met 'snel resultaat' willen verkrijgen. Duurzaam is blijkbaar zéér 2010.
hmja. :@ Maarja als het kan, waarom niet? Jij rijdt toch ook overal de maximum snelheid waar het mag, en niet overal 100? :*
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:24:53 #135
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_116381322
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:18 schreef gebrokenglas het volgende:
Even een gekke vraag - je hoort eigenlijk om de dag je spieren te trainen, zodat de spieren rust krijgen.
Wat kan is dag 1 lopen/cardio, dag 2 biceps enzo, dag 3 hardlopen, dag 4 weer armspieren, etcetc.

De meesten doen hardlopen op ma, wo, vr, en in de weekenden in de kroeg rust houden.

Kun je ook zoeen loopritme gaan aanhouden voor snel resultaat, of ben je dan weer te dol bezig?
• ma ochtend
• di avond
• do ochtend
• vr avond
• zo ochtend
• ma avond
• wo ochtend
• do avond
• za ochtend

en dan weer ma ochtend? Zo train je effectief 3/2 meer.
Waarom niet gewoon rusten dmv 1 a 2 rustdagen tussendoor? Vooral als beginner zijnde :)
pi_116381350
Ik heb nog wel een n00b vraag. Ik loop nu 3x in de week, gewoon mijn schema aanhouden zodat ik 5 km kan vollopen. De uitdaging daarna is denk ik voor mij een respectabele tijd kunnen zetten op die 5 km. Maar mag ik of kan ik dan zeg maar ook 4 of 5x in de week lopen?
Voor mijn gevoel zou ik vandaag gewoon weer een training kunnen doen, maar rustdag vlgs schema dus doe ik het niet maar na het schema.. heb ik geen schema meer.
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:36:50 #137
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_116381651
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:24 schreef GotC het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon rusten dmv 1 a 2 rustdagen tussendoor? Vooral als beginner zijnde :)
Omdat ik snel resultaat wil boeken. Maar misschien snijdt de opmerking van MB hout: duurzaam is mogelijk beter.
pi_116381707
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:22 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

hmja. :@ Maarja als het kan, waarom niet? Jij rijdt toch ook overal de maximum snelheid waar het mag, en niet overal 100? :*
Aannames, aannames. Ik rijd regelmatig gewoon lekker 100, omdat dat een zuiniger snelheid is qua brandstof. Net als met 't lichaam. Toevallig.
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:39:14 #139
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_116381731
Het risico van snel resultaat is dat het supertop gaat de eerste 2 weken en daarna blijkt dat je toch teveel van je lichaam hebt gevergd waardoor je er ineens 2 weken naast staat. Ik zou voor maximaal resultaat gewoon het schema aanhouden zoals het aangegeven wordt en dan elke keer gewoon m'n stinkende best doen.
pi_116381763
Ik had vanochtend moeite met wakker worden, dus ben ik maar een rondje gaan hardlopen. Het was lekker fris! :)

Toen ik eenmaal weer thuis was begon ik als een gek te zweten. Het temperatuurverschil tussen binnen en buiten was iets te groot. :')

http://www.endomondo.com/workouts/88546487
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:49:53 #141
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116382041
Bijna iedereen wil veel te snel veel te veel...

* YUR vaak ook
F means you're fucked
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:54:00 #142
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_116382164
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:25 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik heb nog wel een n00b vraag. Ik loop nu 3x in de week, gewoon mijn schema aanhouden zodat ik 5 km kan vollopen. De uitdaging daarna is denk ik voor mij een respectabele tijd kunnen zetten op die 5 km. Maar mag ik of kan ik dan zeg maar ook 4 of 5x in de week lopen?
Voor mijn gevoel zou ik vandaag gewoon weer een training kunnen doen, maar rustdag vlgs schema dus doe ik het niet maar na het schema.. heb ik geen schema meer.
Pro's lopen elke dag, vaak twee keer op een dag.
Dus ja hoor, je kan lopen zo vaak je wilt, als je het maar verantwoord opbouwt en verantwoord doet. niet 4 of 5 keer per week vol uit knallen..dan zit je heel snel bij de dokter.. maar 2 keer interval 2 keer herstelloop en 1 keer lange duurloop kan bv prima.
pi_116382281
Vanmorgen weer heerlijk lekker gelopen.Mijn afstandsrecord verbroken, 8,6 km. Voelt echt super :)
Nu nog proberen om het helemaal aan een stuk te lopen. Dan gaat de snelheid ook wel omhoog, al valt het gemiddelde snelheid best mee. 5,5 min/k.

Heb zin in de 4 mijl van de Dam tot Dam en de 8 km van de Amsterdam Marathon
pi_116382322
Gaat iemand hier naar toe morgen?

https://www.facebook.com/events/414115658637854/
pi_116382336
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:58 schreef linebear het volgende:
Gaat iemand hier naar toe morgen?

https://www.facebook.com/events/414115658637854/
Ja, hardlopend.
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 14:01:51 #146
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_116382408
Jammer, de Garmin deed het de laatste tijd best goed, zonder gekke GPS-fouten, maar vandaag zat ie er toch weer wat naast:
http://connect.garmin.com/activity/218733776
Dus nu weet ik niet of ik echt 6 km heb gelopen, maar ach, ik zat iig in de buurt! Wel warm zeg :% ik had beter wat vroeger kunnen gaan :')
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_116382735
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Aannames, aannames. Ik rijd regelmatig gewoon lekker 100, omdat dat een zuiniger snelheid is qua brandstof. Net als met 't lichaam. Toevallig.
Dan ben ik dus niet de enige gek. Afgelopen zaterdag ook. Doel was om te finishen. Tijd minder belangrijk. De hele tijd daar ook bewust mee bezig geweest.
Pr's op de 5 en 10 heb ik niet echt. Nog nooit echt vol er voor gegaan.
pi_116383179
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:54 schreef LoganMCV het volgende:

[..]

Pro's lopen elke dag, vaak twee keer op een dag.
Dus ja hoor, je kan lopen zo vaak je wilt, als je het maar verantwoord opbouwt en verantwoord doet. niet 4 of 5 keer per week vol uit knallen..dan zit je heel snel bij de dokter.. maar 2 keer interval 2 keer herstelloop en 1 keer lange duurloop kan bv prima.
Er wordt aangeraden om niet vaker dan 1 keer in de 2 weken een interval te doen als je een beginnend loper bent. Zou dus zeker niet vaker dan 1 keer per week max een interval lopen.

Ik zou om de dag gaan lopen. Dan loop je de ene week drie keer en de andere week vier keer. Veel wisselende trainingen en de nadruk leggen op lage intensiteit. Als dat dan een paar maanden goed gaat kan je doorgaan naar iedere week vier keer.
pi_116384119
quote:
Savage Chickens _O_

dinsdag 4 september 2012 @ 15:06:08 #150
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_116384194
Dat is een beetje van het niveau 100x4m vrije slag plaat die ik tijdens de Olympische Spelen tegenkwam...

A.
pi_116384785
Ik mag straks weer lopen *O* Net 10km gewandeld, heeeeeerlijk. Nu even bij komen en dan straks rond 5uur denk ik lopen. Hopen dat het niet te warm is.. :)
pi_116384863
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:26 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Er wordt aangeraden om niet vaker dan 1 keer in de 2 weken een interval te doen als je een beginnend loper bent. Zou dus zeker niet vaker dan 1 keer per week max een interval lopen.

Ik zou om de dag gaan lopen. Dan loop je de ene week drie keer en de andere week vier keer. Veel wisselende trainingen en de nadruk leggen op lage intensiteit. Als dat dan een paar maanden goed gaat kan je doorgaan naar iedere week vier keer.
Ik ben nog niet bekend in de gebruikte terminologie denk ik, herstelloop :?
Interval denk ik wel te kennen maar zit ik waarschijnlijk ook naast als ik je zo lees, ik loop interval volgens mijn schema.. hardlopen afgewisseld met gewoon stevig lopen, dat is toch interval? 3x in de week.
Misschien is het ook nog te vroeg voor me om daar aan te denken, eerst die 5 km halen natuurlijk. Maar ik zou dus begrijp ik daarna wel vaker dan om de dag kunnen lopen.
pi_116385047
Middagje vrijgenomen omdat lekker weer.
Even wat klussen en dan een pasta eten, daarna les 13, in totaal 20 minuten hardlopen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:44:48 #154
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_116385283
quote:
Ik ben nog niet bekend in de gebruikte terminologie denk ik, herstelloop :?
quote:
Wat is een HERSTELLOOP?

Als je hebt deelgenomen aan een wedstrijd of je hebt een intensieve training gedaan is het raadzaam om de volgende dag een herstelloop in te plannen. Een herstelloop is een duurloop in een ontspannen, rustig tempo. De herstelloop is vergelijkbaar met in- en uitlopen. Het doel is om de doorbloeding in de spieren te laten plaats vinden, de afvalstoffen af te voeren en daarmee het herstel van voorafgaande trainingen/wedstrijd te bevorderen.
pi_116385500
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:44 schreef AlexN het volgende:

[..]

[..]

Ok bedankt! Goh dat had ik zelf ook wel kunnen googlen inderdaad :@
Nou voor mij is vooralsnog allemaal een intensieve training :P
pi_116385548
Ik ga straks die piramideloop doen, lekker makkelijk in de sportschool. Blijft mn hartslag wat lager waardoor ik harder moet lopen en ik wil graag weer wat snelheid in de benen krijgen. Vind het ook wel makkelijk met dit soort trainingen moet ik zeggen.

Zo ziet ie eruit:

Heb er zin in *O*
  dinsdag 4 september 2012 @ 16:05:54 #157
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116385962
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:51 schreef Rammelaartje het volgende:
Ik ga straks die piramideloop doen, lekker makkelijk in de sportschool. Blijft mn hartslag wat lager waardoor ik harder moet lopen en ik wil graag weer wat snelheid in de benen krijgen. Vind het ook wel makkelijk met dit soort trainingen moet ik zeggen.

Zo ziet ie eruit:

[ afbeelding ]

Heb er zin in *O*
Waarom in de sportschool?

Dat is juist wat ik het allerfijnst vind van het hele hardlopen...lekker buiten zijn O+
F means you're fucked
pi_116386218
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:51 schreef Rammelaartje het volgende:

Zo ziet ie eruit:

[ afbeelding ]

Heb er zin in *O*
Kleurtjes :D

Ik twijfel nog steeds of ik niet direct voor een horloge met hartslag moet gaan.
pi_116386618
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:05 schreef YUR het volgende:

[..]

Waarom in de sportschool?

Dat is juist wat ik het allerfijnst vind van het hele hardlopen...lekker buiten zijn O+
Ik vind het nu te warm om op hartslag te lopen, dan krijg ik weer zo'n slakkentempo en ik wil juist wat snelheid gaan ontwikkelen. Sportschool met airco is dan even de betere optie. (+ sauna en goddelijke douche O+ )Wordt trouwens pas de 2e keer sportschool in 5 maanden dus ik loop nog steeds hoofdzakelijk buiten. Vind dat zelf ook het fijnst :Y
pi_116386623
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:14 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Ik twijfel nog steeds of ik niet direct voor een horloge met hartslag moet gaan.
Als je het geld kan missen, zou ik het wel doen :Y
Straks bij defensie zal je soms ook sporten met een hartslag meter om. En dan kan je die van jezelf omdoen ipv die pijnlijk/harde Polar borstband
  dinsdag 4 september 2012 @ 16:27:09 #161
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116386659
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:26 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Ik vind het nu te warm om op hartslag te lopen, dan krijg ik weer zo'n slakkentempo en ik wil juist wat snelheid gaan ontwikkelen. Sportschool met airco is dan even de betere optie. (+ sauna en goddelijke douche O+ )Wordt trouwens pas de 2e keer sportschool in 5 maanden dus ik loop nog steeds hoofdzakelijk buiten. Vind dat zelf ook het fijnst :Y
Lopen in airco :r

Lopen in dit weer buiten O+
F means you're fucked
pi_116386664
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:14 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

kan je niet een x lopen met hartslagmeter? Je hebt snel genoeg door of het iets voor je is of niet!
pi_116386691
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:27 schreef YUR het volgende:

[..]

Haha nou is het net of ik mijn vriend hoor :P Die trekt ook gelijk zn longsleeve aan als ie binnen loopt :+ Terwijl ik het erg prettig vind :9
  dinsdag 4 september 2012 @ 16:29:35 #164
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116386735
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:28 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Haha nou is het net of ik mijn vriend hoor :P Die trekt ook gelijk zn longsleeve aan als ie binnen loopt :+ Terwijl ik het erg prettig vind :9
Het gaat me er niet om dat ik het koud zou hebben ofzo... maar ik snap niet dat mensen binnen gaan sporten als het buiten behoorlijk weer is. Ook in dit weer is het prima mogelijk om snelheidstrainingen te doen.

Maar misschien ben ik gek...
F means you're fucked
pi_116386803
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:29 schreef YUR het volgende:

[..]

Het gaat me er niet om dat ik het koud zou hebben ofzo... maar ik snap niet dat mensen binnen gaan sporten als het buiten behoorlijk weer is. Ook in dit weer is het prima mogelijk om snelheidstrainingen te doen.

Maar misschien ben ik gek...
Deze temperatuur + volle zon is nu te warm voor mij en aangezien ik weer aan het werk ben is het helaas geen optie om 's avonds laat te gaan lopen!
pi_116386858
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:27 schreef YUR het volgende:

[..]

Dit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:27 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

kan je niet een x lopen met hartslagmeter? Je hebt snel genoeg door of het iets voor je is of niet!
Zal eens zien waar ik dat vandaan kan toveren.
  dinsdag 4 september 2012 @ 16:36:56 #167
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116386961
Dit weer te warm? Woon je niet in NL? Of is het elders in NL 35+ graden?
F means you're fucked
pi_116387035
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:36 schreef YUR het volgende:
Dit weer te warm? Woon je niet in NL? Of is het elders in NL 35+ graden?
Heb je azijn gedronken ofzo? Kolere. Laat mij lekker binnen lopen als ik dat wil, zal aan je denken, kusje :*
  dinsdag 4 september 2012 @ 16:39:45 #169
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116387065
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:38 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Heb je azijn gedronken ofzo? Kolere. Laat mij lekker binnen lopen als ik dat wil, zal aan je denken, kusje :*
Sorry dat ik je niet begrijp. kusje :*
F means you're fucked
  dinsdag 4 september 2012 @ 16:49:16 #170
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116387353
Ik kan gewoon niet vinden of de nieuwe Polar mét geintegreerde GPS een beetje fatsoenlijke instelling voor intervaltrainingen heeft :{
F means you're fucked
  dinsdag 4 september 2012 @ 16:50:11 #171
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_116387383
Ik had het ook wel lekker gevonden om in de airco te lopen vandaag, tering wat was het warm! :D
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_116387519
Timex niks voor je yur? Heeft ook interval op zijn klokjes zitten. En is niet al te duur.
  dinsdag 4 september 2012 @ 16:55:27 #173
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116387573
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:53 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Timex niks voor je yur? Heeft ook interval op zijn klokjes zitten. En is niet al te duur.
Nee, die vind ik te groot...

Het wordt óf de FR610 óf de RC3 GPS
F means you're fucked
  dinsdag 4 september 2012 @ 16:55:30 #174
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_116387576
Yur... ik kan er niet heel snel iets over vinden, maar zag deze post:

"But when reading about it's features I got disappointed. If the brochure is correct: no altimeter, no temperature, no R-R recording, no interval timers, no race pace and is only "splash proof"."

http://forum.polar.fi/showthread.php?t=24417

Dus.. ik vrees van niet.
pi_116387606
Nou, ik heb me in ieder geval al omgekleed 8-)
Ja doei.
pi_116387671
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
Same here. Schoentjes ondergebonden inmiddels. MP3 speler ombinden en ik kan gaan *O*
pi_116387672
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:55 schreef YUR het volgende:

[..]

Nee, die vind ik te groot...

Het wordt óf de FR610 óf de RC3 GPS
Zijn inderdaad vrij fors. ( en relatief lelijk).
pi_116387686
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:58 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Same here. Schoentjes ondergebonden inmiddels. MP3 speler ombinden en ik kan gaan *O*
Ik wil dat de zon weggaat :') :@
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:00:23 #179
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116387744
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:55 schreef AlexN het volgende:
Yur... ik kan er niet heel snel iets over vinden, maar zag deze post:

"But when reading about it's features I got disappointed. If the brochure is correct: no altimeter, no temperature, no R-R recording, no interval timers, no race pace and is only "splash proof"."

http://forum.polar.fi/showthread.php?t=24417

Dus.. ik vrees van niet.
op dcrainmaker.com komt een dezer dagen een in-depth review...ben ik erg benieuwd naar
F means you're fucked
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:00:40 #180
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116387759
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:58 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zijn inderdaad vrij fors. ( en relatief lelijk).
Precies. En ik heb maar kleine polsjes ;)
F means you're fucked
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:06:12 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_116387930
Reflectiehesje, reflectieband en running jacket gekocht. Laat het najaar maar beginnen 8-)
pi_116388269
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
Good luck! Ik ga pas volgende week ermee beginnen! Maar zal wel lukken, die eerste training. Hoewel: ik denk dat jij te snel wil ;)
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:17:02 #183
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116388300
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:06 schreef Quoi het volgende:
Reflectiehesje, reflectieband en running jacket gekocht. Laat het najaar maar beginnen 8-)
ik loop geheel in het zwart over onverlichte wegen. ninja style
Ecosia
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:18:09 #184
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116388341
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:17 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Stealth :7
F means you're fucked
pi_116388379
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:00 schreef YUR het volgende:

[..]

Precies. En ik heb maar kleine polsjes ;)
o maar dat valt mee. Ik heb zelf ook kleine polsjes en toevallig een timex hier liggen tot zarterdag. 610 is mooier maar ook stuk duurder.

Net even de polar bekeken. Mooie klok. Uit deze twee zou ik de 610 kiezen. Voornamelijk ondat de data velden veel meer naar je eigen smaak zijn aan te passen.
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:20:47 #186
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116388437
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

o maar dat valt mee. Ik heb zelf ook kleine polsjes en toevallig een timex hier liggen tot zarterdag. 610 is mooier maar ook stuk duurder.

Net even de polar bekeken. Mooie klok. Uit deze twee zou ik de 610 kiezen. Voornamelijk ondat de data velden veel meer naar je eigen smaak zijn aan te passen.
Over het aanpassen van de datavelden lees ik inderdaad de meeste kritiek op de Polar. En zelfs in de manual van de Polar kan ik niet vinden of en hoe de intervalfunctie werkt....
F means you're fucked
pi_116388676
Ok, ik ga over niet ál te lange tijd lopen. Volgens het schema 3,2km (give or take) met 6.49min/km. Súper langzaam voor mijn doen. Nog tips voor hoe ik dat het beste kan aanpakken en tóch nog voor m'n gevoel echt lékker kan lopen?

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 04-09-2012 17:34:08 ]
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:33:27 #188
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116388818
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:28 schreef motorbloempje het volgende:
Ok, ik ga over niet ál te lange tijd lopen. Volgends het schema 3,2km (give or take) met 6.49min/km. Súper langzaam voor mijn doen. Nog tips voor hoe ik dat het beste kan aanpakken en tóch nog voor m'n gevoel echt lékker kan lopen?
Ontspan en hou in je achterhoofd dat je gericht aan het trainen bent. Accepteer dat super langzaam lopen een belangrijk onderdeel van je trainingsschema is.

En ontspan.

En vergeet niet te ontspannen en te accepteren.
F means you're fucked
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:39:38 #189
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116389011
In het Endomondo-FOK!-team hebben 41 lopers de afgelopen 7 dagen kilometers gemaakt _O_
F means you're fucked
pi_116389276
quote:

[..]

Je vergeet de camouflage smink en bandana :+
pi_116389386
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik wil dat de zon weggaat :') :@
:% veel te warm ja.. en die 10km wandelen was ook te voelen :+ Maar ik heb het wél gehaald :Y
  Moderator dinsdag 4 september 2012 @ 17:56:45 #192
155227 crew  Guppy
dus
pi_116389464
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:39 schreef YUR het volgende:
In het Endomondo-FOK!-team hebben 41 lopers de afgelopen 7 dagen kilometers gemaakt _O_
Das aardig veel _O_
pi_116389952
http://www.hartslagmetershop.nl/contents/nl/d1424.html

Ziet er wel oké uit :D

Jammer dat de GPS er dan los bij zit.
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:19:32 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_116389955
quote:

[..]

:D :D Ik krijg er een beeld van....
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:20:51 #195
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_116389990
vandaag deze geshopt bij Perry Sport. Voelt gewoon als een handschoen, met als enige verschil dat je een flesje bij je draagt waar je geen last van hebt. Prima alternatief voor de drinkbelt O+

Oh ja en anti calamiteiten kaartje in het zakje waar je je adres en tel.nr. op kunt zetten en je sleutel in kan :)

[ Bericht 21% gewijzigd door SEMTEX op 04-09-2012 18:28:28 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_116390042
Moet er nog steeds niet aan denken dingen mee te zeulen bij 't rennen... :@

quote:
Afst: 8 km, inc. Warm; 4.8 km in 6:08 min/km; uitlopen
iemand enig idee hoe ik dit moet lezen?
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:24:09 #197
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116390073
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:39 schreef YUR het volgende:
*O*
pi_116390082
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:22 schreef motorbloempje het volgende:
Moet er nog steeds niet aan denken dingen mee te zeulen bij 't rennen... :@

[..]

iemand enig idee hoe ik dit moet lezen?
totale afstand 8km inclusief warming up
4.8 km lopen met een tempo van 6:08 / km
daarna uitlopen

Maar dat is wel monsterlijk verrot genoteerd zo :+
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:24:49 #199
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116390090
Ik moet binnenkort echt eens gaan kijken hoe ik m'n looptrainingen kan combineren met m'n werk. Ben de komende maanden waarschijnlijk iedere dag na 6 uur thuis, en sta al om 6 uur op om op tijd te komen. Nóg eerder opstaan wordt echt moeilijk, maar meedoen met de loopgroep (ma 19:00, wo 18:30) ook. En als het straks donker wordt 's avonds ga ik toch echt liever niet in m'n eentje lopen.

/mietje

Ik moet deze en volgende week al ontzettend puzzelen, ivm BtB zondag. Gister ging fysiek niet, morgen wordt lastig ivm begintijd loopgroep (maar ga het wel proberen). Nu nog twijfel of ik vrijdagochtend ga lopen (omdat ik laat begin op m'n werk) of toch zaterdag maar bij de loopgroep. Wil me ook een beetje rustig houden voor de BtB.
En volgende week maandag lijkt me weer niet verstandig om loopgroep te proberen, ivm BtB de dag ervoor.

First world problems :')
pi_116390111
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:24 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

totale afstand 8km inclusief warming up
4.8 km lopen met een tempo van 6:08 / km
daarna uitlopen

Maar dat is wel monsterlijk verrot genoteerd zo :+
Ja, dus het is 3.2km uitlopen op nou ja, laten we zeggen de eerdergenoemde 6.49min/km ofzo?
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:27:24 #201
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116390141
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, dus het is 3.2km uitlopen op nou ja, laten we zeggen de eerdergenoemde 6.49min/km ofzo?
3.2 km is warming up + uitlopen, denk ik. Althans, zo lees ik het. En dat moet idd langzamer dan je "kernprogramma".
pi_116390147
quote:

[..]

Nee dat tempo is de 4.8km die je normaal gaat hardlopen, daarna ga je uitlopen in 3.2km. Zodat je aan de totaal afstand van 8 komt.
pi_116390157
quote:

[..]

Zo'n 1,5 km in en uitlopen en dan die 4,8 op genoemd tempo?
pi_116390176
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:27 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Nee dat tempo is de 4.8km die je normaal gaat hardlopen, daarna ga je uitlopen in 3.2km. Zodat je aan de totaal afstand van 8 komt.
Dat zeg ik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:28 schreef Shravani het volgende:

[..]

Zo'n 1,5 km in en uitlopen en dan die 4,8 op genoemd tempo?
Ik doe nooit aan inlopen :@ :') wel aan wat rek- en strekgedoe! :)
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:31:00 #205
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116390212
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat zeg ik.

[..]

Ik doe nooit aan inlopen :@ :') wel aan wat rek- en strekgedoe! :)
Rekken en strekken doe je toch niet "koud" hè?
Inlopen doe ik ook alleen bij de loopgroep, eigen trainingen nooit :N

Loopgroep = inlopen, rekken/strekken, echt hardlopen, uitlopen, rekken/strekken.
pi_116390213
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat zeg ik.

[..]

Ik doe deed nooit aan inlopen :@ :') wel aan wat rek- en strekgedoe! :)
Fixed *)
pi_116390314
Gewoon even wat springen en spieren rekken ja. Werkt prima hier. Inlopen vind ik maar vervelend en blijf ik voorlopig ook gewoon niet doen :P

De zon wil niet weggaan... dus ik ga zo maar eens de deur uit voordat er helemaal niets meer van komt! :)
Ja doei.
pi_116390316
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:31 schreef Shravani het volgende:

[..]

Fixed *)
:+

Ik loop altijd 5 tot 10 minuten in en uit. Moet ook wel want de GPS pakt ie de laatste tijd gewoon zeer slecht.
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:38:12 #209
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_116390388
Ik doe ook niet aan inlopen/spieren warmmaken, etc. :P misschien wel goed, maar ik heb er geen zin in.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_116390515
Ik loop gewoon een minuut of 3-4 waarna ik ga rekken/strekken. Na het lopen loop ik nog even uit (een minuut of 2) waarna ik weer ga rekken/strekken (en dat is héérlijk!).
pi_116390548

Schiet dat ding ook lazers :+
pi_116390851
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:24 schreef Yuki het volgende:
Ik moet binnenkort echt eens gaan kijken hoe ik m'n looptrainingen kan combineren met m'n werk. Ben de komende maanden waarschijnlijk iedere dag na 6 uur thuis, en sta al om 6 uur op om op tijd te komen. Nóg eerder opstaan wordt echt moeilijk, maar meedoen met de loopgroep (ma 19:00, wo 18:30) ook. En als het straks donker wordt 's avonds ga ik toch echt liever niet in m'n eentje lopen.

/mietje

Ik moet deze en volgende week al ontzettend puzzelen, ivm BtB zondag. Gister ging fysiek niet, morgen wordt lastig ivm begintijd loopgroep (maar ga het wel proberen). Nu nog twijfel of ik vrijdagochtend ga lopen (omdat ik laat begin op m'n werk) of toch zaterdag maar bij de loopgroep. Wil me ook een beetje rustig houden voor de BtB.
En volgende week maandag lijkt me weer niet verstandig om loopgroep te proberen, ivm BtB de dag ervoor.

First world problems :')
Heb je een douche op het werk? Dan zou je nog kunnen overwegen om in je lunchpauze te gaan lopen.
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:58:37 #213
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116390979
Warming up. Daar is ook nog nooit bewijs noch tegenbewijs voor gevonden.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Moderator dinsdag 4 september 2012 @ 18:59:24 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_116391003
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:58 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik begin gewoon rustig. Voor mij goed genoeg :)
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:03:14 #215
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116391123
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik begin gewoon rustig. Voor mij goed genoeg :)
Ja iedereen moet doen wat goed voelt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_116391312
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:58 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik vind het toch fijn om even goed in te lopen (met eventueel wat loopscholing) zorgt er toch voor dat ik er mentaal/fysiek klaar voor ben.
  Moderator dinsdag 4 september 2012 @ 19:10:52 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_116391412
Als ik ga rennen heb ik altijd al van het station naar huis gefietst (5km). Dat is ook al een soort warming up natuurlijk :D
pi_116391612
Ik heb m'n best gedaan!

http://www.endomondo.com/workouts/jZjtXy0luIQ

Maar het voelde soms echt alsof ik voor het tempo bij afzetten naar áchteren af moest zetten omdat ik anders te snel te snel ging. Uiteindelijk 6.35min/km wat ik op zich al een hele prestatie vind van mezelf, dus ben tevreden! :) Was wel echt héééérlijk loopweer! Ondanks de zon een vrij koele lucht door 'n briesje en gewoon jammer dat ik nu niet al op dag 2 was met de 8km, want dat was echt heerlijk geweest O+
Ja doei.
  Moderator dinsdag 4 september 2012 @ 19:17:49 #219
155227 crew  Guppy
dus
pi_116391644
^O^
pi_116391663
Als ik normaal loop heb ik vaak na een tijdje last van mijn kuiten, best erg. En het is niet alsof ik nooit loop. Loop ik verkeerd of kan ik iets anders doen? Het doet als ik doorloop (kan moeilijk halverwege stoppen als ik ergens heen ga) best wel pijn vaak.
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:21:02 #221
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116391785
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:18 schreef SpaceInvaders het volgende:
Als ik normaal loop heb ik vaak na een tijdje last van mijn kuiten, best erg. En het is niet alsof ik nooit loop. Loop ik verkeerd of kan ik iets anders doen? Het doet als ik doorloop (kan moeilijk halverwege stoppen als ik ergens heen ga) best wel pijn vaak.
Calfs trainen?
pi_116391836
Calves, mag ik hopen.
Ja doei.
pi_116391996
En waarom niet gewoon zeggen: kuiten trainen ? 8)7
pi_116392182
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb m'n best gedaan!

http://www.endomondo.com/workouts/jZjtXy0luIQ

Maar het voelde soms echt alsof ik voor het tempo bij afzetten naar áchteren af moest zetten omdat ik anders te snel te snel ging. Uiteindelijk 6.35min/km wat ik op zich al een hele prestatie vind van mezelf, dus ben tevreden! :) Was wel echt héééérlijk loopweer! Ondanks de zon een vrij koele lucht door 'n briesje en gewoon jammer dat ik nu niet al op dag 2 was met de 8km, want dat was echt heerlijk geweest O+
Ik zei het :D Maar wel goed gedaan. Dat langzamer lopen komt vanzelf.
pi_116392372
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:21 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Calfs trainen?
Okay dan ga ik straks Googlen. Hebben jullie nog tips?
pi_116392429
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:35 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

wat voor pijn voel je eigenlijk?
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:36:36 #227
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_116392442
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:18 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat voor schoenen heb je ?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_116392513
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:35 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

www.google.com
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:39:29 #229
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_116392564
quote:
:') www.google.nl voor als je in NL zit.
pi_116392568
quote:
_O-
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:41:05 #232
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_116392658
quote:
Gaat het al beter met je nek en schouders ?
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:48:37 #233
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116393000
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:22 schreef motorbloempje het volgende:
Calves, mag ik hopen.
Ja die ja :)
pi_116393028
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:41 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Gaat het al beter met je nek en schouders ?
Ja! Lopen ging ook echt heel lekker. Heb nog wel lichte last, maar omdat ik echt maar heel rustig liep hinderde dat totaal niet! Bedankt voor de interesse! :)
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:01:22 #235
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_116393590
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja! Lopen ging ook echt heel lekker. Heb nog wel lichte last, maar omdat ik echt maar heel rustig liep hinderde dat totaal niet! Bedankt voor de interesse! :)
Toppie!
  Moderator dinsdag 4 september 2012 @ 20:11:15 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_116394042
Ik ga morgen weer lopen :) Ik denk dat ik de John Frostbrug in m'n rondje inpas. Even oefenen voor zondag :D
pi_116394283
Voor alle net-starters (en anderen die nog wat zoeken natuurlijk :P ); vanaf maandag is er bij de Lidl allerlei spul in de aanbieding, tights, shirts, reflectie dingen, etc.
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:16:52 #238
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116394300
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:54 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Heb je een douche op het werk? Dan zou je nog kunnen overwegen om in je lunchpauze te gaan lopen.
Nop. Daarnaast heb ik m'n lunchpauze echt keihard nodig op drukke dagen en heb ik strict een half uur, soms zelfs minder (nu ik weer bezig ben met opleiden enzo).
Da's geen optie dus :N
pi_116394429
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:16 schreef Arquero het volgende:
Voor alle net-starters (en anderen die nog wat zoeken natuurlijk :P ); vanaf maandag is er bij de Lidl allerlei spul in de aanbieding, tights, shirts, reflectie dingen, etc.
^O^ goeie tip!!

Even een vraagje he.. ik heb sinds vanmiddag een smartphone dus ga mijn loopjes nu tracken. Maar kan ik tegelijkertijd meerdere appjes daarvoor aanzetten of is dat dom? :+
pi_116394446
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:36 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

wat voor pijn voel je eigenlijk?
Ik vind dat altijd zo moeilijk, een beetje alsof het verkrampt denk ik? En dan loop ik op normale schoenen want vandaag liep ik naar het station.
pi_116394551
Het koelt een beetje af, even mijn appel opeten en dan gaan we weer een rondje.
Heb volgens mij vanmiddag al een liter zweet verloren dus dat zal een zware worden zo.
pi_116394652
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:19 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo moeilijk, een beetje alsof het verkrampt denk ik? En dan loop ik op normale schoenen want vandaag liep ik naar het station.
Als het verkrampt aanvoelt, heb je dan wel eens geprobeerd te rekken?
Verkramping kan ook komen door een tekort aan vocht, zout of glucose o.a. dus kijk even wat je voor het lopen eet/drinkt
pi_116394658
Succes!

Ik was overigens totáál niet moe, zweette amper en had 't idee nog eeuwen door te kunnen gaan op dat tempo toen ik stopte op de 3,2km. Op dat tempo look ik nu al een HM uit voor m'n gevoel. Voor m'n gevoel dus. :+
Ja doei.
pi_116394892
hmmm de langzaamste 5km in tijden gelopen maar ik heb dat ook express gedaan voor mijn knie te ontzien. die voel ik wel iets minder . ben veel onverhard aan het trainen.
wel erg warm en heel benauwd hiero.
http://runkeeper.com/user/storm666/activity/115269177
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_116395082
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:23 schreef Griebus het volgende:

[..]

Als het verkrampt aanvoelt, heb je dan wel eens geprobeerd te rekken?
Verkramping kan ook komen door een tekort aan vocht, zout of glucose o.a. dus kijk even wat je voor het lopen eet/drinkt
Ik drink best weinig over het algemeen dus dat zou het ook wel kunnen zijn. Dan ga ik meer drinken en m'n kuiten trainen en hopelijk gaat het dan snel weg :D
pi_116395634
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:29 schreef winterstorm666 het volgende:
hmmm de langzaamste 5km in tijden gelopen maar ik heb dat ook express gedaan voor mijn knie te ontzien. die voel ik wel iets minder . ben veel onverhard aan het trainen.
wel erg warm en heel benauwd hiero.
http://runkeeper.com/user/storm666/activity/115269177
Alsnog fier _O_ (wou dat ik met zulk gemak die 5k kon doen. Komt nog wel maar toch ;) )
pi_116396147
Jooo ben ik weer, nog steeds op dreef, morgen wordt een heftige denk, masr tot nog toe alles vol kunnen houden.

Ik heb ff een vraag, om de winter door te lopen wil ik zo een flinterdun jack kopen van nike, zitten rond de 70 euro hier bij de outlet, is dat goed spul voor de winter?? Of kan ik beter een of 2 shirten met lange mouwen kopen, ik wil de winter door, maar waar ben je het beste mee??
pi_116396263
dat komt inderdaad nog sexy!
rustig aan opbouwen!
pi_116396547
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:53 schreef winterstorm666 het volgende:
dat komt inderdaad nog sexy!
rustig aan opbouwen!
Doe ik doe ik ;) de 5k is over 2 weken weer aan de beurt. Dan heb ik dat schema eindelijk klaar :P
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:57:40 #250
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_116396549
Ik heb een windjack, dus wsl zo een hardloopjack van Nike idd, en daaronder mijn hardloopshirt en eventueel daaronder een thermo shirt wat ik ook bij snowboarden aan heb. Paar handschoentjes en muts voor over de oren en het moet wel heel koud zijn wil ik niet kunnen lopen door kou.
pi_116396616
oh lord de tripod overhead oefening :'(
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:59:55 #252
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_116396664
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:58 schreef Dr.Sexy het volgende:
oh lord de tripod overhead oefening :'(
;( jaa... Ik zoek nu n smiley die van ellende in een hoekje kruipt..
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:02:28 #253
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_116396770
zo, net lekker gelopen. de 23e les van Evy, dus 10-1-12-1-12-1 en daarin is het me gelukt de 5km te passeren! jammer dat Evy niet ff aankondigde dat de laatste 2minuten waren aangebroken. Dan had ik nog ff aangezet en er nog een sprintje uit kunnen persen denk ik. Donderdag voor het eerst 20(!) minuten lopen.

ik ben fier op mezelf! en op alle andere doorzetters hier :)
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:02:44 #254
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116396781
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:51 schreef soepkip1963 het volgende:
Jooo ben ik weer, nog steeds op dreef, morgen wordt een heftige denk, masr tot nog toe alles vol kunnen houden.

Ik heb ff een vraag, om de winter door te lopen wil ik zo een flinterdun jack kopen van nike, zitten rond de 70 euro hier bij de outlet, is dat goed spul voor de winter?? Of kan ik beter een of 2 shirten met lange mouwen kopen, ik wil de winter door, maar waar ben je het beste mee??
let er wel op dat het niet alleen wind maar ook waterdicht is... kou kun je opvangen met een extra laag maar als je een wat langere afstand ga lopen en je ben aan het begin van je rondje al kleddernat, dat is niet echt verstandig....koude spieren etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 04-09-2012 21:10:02 ]
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:20:16 #255
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_116397757
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:02 schreef 3rdRock het volgende:
zo, net lekker gelopen. de 23e les van Evy, dus 10-1-12-1-12-1 en daarin is het me gelukt de 5km te passeren! jammer dat Evy niet ff aankondigde dat de laatste 2minuten waren aangebroken. Dan had ik nog ff aangezet en er nog een sprintje uit kunnen persen denk ik. Donderdag voor het eerst 20(!) minuten lopen.

Ik ben fier op u!

Interessant, die vragen over kleding. Ik ben eind februari begonnen en toen was een joggingbroek en een jasje genoeg.
The remedy is the experience.
pi_116397994
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:02 schreef 3rdRock het volgende:

^O^
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:35:57 #257
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_116398763
Kleding in de winter? Ik heb nooit meer aan hoeven doen dan een lange tight en shirt met lange mouwen.
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:42:07 #258
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_116399191
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:35 schreef GotC het volgende:
Kleding in de winter?
Ja k snap t ook niet.. loop altijd gewoon naakt..

hihiNee joh gekkies.. lange mja.. fietsbroek zonder zeemkruis, incl 'bretels'. thermoshirt lange mouw + t-shirt
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:51:10 #259
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_116399798
Nieuwe strategie om een PR te lopen: ONTIEGELIJK nodig naar de wc moeten! Tijdens looptraining enorme buikpijn. We deden telkens een km in 6 minuten, en dan herstel maar ik heb aan de trainer gevraagd of ik door mocht lopen. Door een hell gegaan, maar trouwens wel zeer lekker gelopen. Ik KAN dus gewoon lekker met een pace van 6 een flinke afstand lopen. Dit was 7.45k (excl. 2k inlopen) met tussenpozen en einde dus gewoon run!

Whoei :)
pi_116400045
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:51 schreef Quoi het volgende:
Nieuwe strategie om een PR te lopen: ONTIEGELIJK nodig naar de wc moeten! Tijdens looptraining enorme buikpijn. We deden telkens een km in 6 minuten, en dan herstel maar ik heb aan de trainer gevraagd of ik door mocht lopen. Door een hell gegaan, maar trouwens wel zeer lekker gelopen. Ik KAN dus gewoon lekker met een pace van 6 een flinke afstand lopen. Dit was 7.45k (excl. 2k inlopen) met tussenpozen en einde dus gewoon run!

Whoei :)
_O- _O- _O_ Topper, twee bekers ook nog _O_

Wat dat betreft ben ik blij dat ik als het echt moet gewoon het bos even in kan lopen :+
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:56:29 #261
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116400157
MoBlo, mooi gelopen. Dit zijn uiterst nuttige trainingen :Y

Lol @ Quoi :P
F means you're fucked
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:00:16 #262
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_116400365
Had trouwens die ene schrikbarende foto die hier sporadisch voorbij komt in gedachten terwijl ik als een razende richting clubhuis liep. Dat niet! en nee ik hoef em niet te zien
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:01:37 #263
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_116400451
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:00 schreef Quoi het volgende:
Had trouwens die ene schrikbarende foto die hier sporadisch voorbij komt in gedachten terwijl ik als een razende richting clubhuis liep. Dat niet! en nee ik hoef em niet te zien
Begin er dan ook niet over ;)
pi_116400596
SPOILER
Met z'n warface op :7

[ Bericht 25% gewijzigd door Dr.Sexy op 04-09-2012 22:33:17 ]
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:04:40 #265
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116400639
DUDE, SPOILER! :(

Gatverdamme :r kom precies op het verkeerde moment binnen
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:05:17 #266
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116400687
Ik vond het nog lang duren.... :')
F means you're fucked
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:11:12 #267
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116401066
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:05 schreef YUR het volgende:
Ik vond het nog lang duren.... :')
Ik kwam even gluren, eerste update van het topic: die post. :')
pi_116401098
Oef, wilde een kilometer of 10 lopen. Echter, doordat ik behoorlijk fout was gelopen stond de teller op 16,64 km. Maar ach, het ging lekker en ondanks behoorlijk wat stoplichten heb ik het gemiddelde van 5:00 per km weten te halen :7
pi_116401235
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:04 schreef Yuki het volgende:
DUDE, SPOILER! :(

Gatverdamme :r kom precies op het verkeerde moment binnen
Sorry :* :+
pi_116401274
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:11 schreef Don_Vanelli het volgende:
Oef, wilde een kilometer of 10 lopen. Echter, doordat ik behoorlijk fout was gelopen stond de teller op 16,64 km. Maar ach, het ging lekker en ondanks behoorlijk wat stoplichten heb ik het gemiddelde van 5:00 per km weten te halen :7
Netjes _O_ _O_
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:14:59 #271
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_116401336
W00t, tweede keer 10 kilometer gerend. Begint steeds lekkerder te worden om te lopen. http://www.endomondo.com/workouts/88791069

Mooie afstanden en tijden ook van anderen hier in dit topic, goed bezig! :).
Wel een erg ranzige pic trouwens, al had ik in eerste instantie niet door wat er zo ranzig aan was. :').
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_116401524
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:56 schreef YUR het volgende:
MoBlo, mooi gelopen. Dit zijn uiterst nuttige trainingen :Y

Lol @ Quoi :P
Ik hoop het maar! Het was super lekker weer in ieder geval, dat hielp ontzettend.

Ben alleen benieuwd hoe ik in 9:19 min/km ga lopen _O- dat is gewoon flink doorstappen/wandelen voor mij..
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:19:58 #273
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116401696
Godver. Qua conditie kan ik wel 4 / 5 km lopen. Maar mijn schenen zeggen nee.. 2 weken terug liep ik sinds 2 jaar weer (3,4km geen last) . Vorige week 2 km en steeds last. Nu eerste les Evy. Ook last.
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:25:07 #274
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116402075
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik hoop het maar! Het was super lekker weer in ieder geval, dat hielp ontzettend.

Ben alleen benieuwd hoe ik in 9:19 min/km ga lopen _O- dat is gewoon flink doorstappen/wandelen voor mij..
9:19 is wel bizar inderdaad :o
F means you're fucked
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:26:40 #275
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_116402215
9:19 .. dan moet je bijna inhouden bij wandelen...
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:26:50 #276
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_116402226
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:19 schreef Daywalk3r het volgende:
Godver. Qua conditie kan ik wel 4 / 5 km lopen. Maar mijn schenen zeggen nee.. 2 weken terug liep ik sinds 2 jaar weer (3,4km geen last) . Vorige week 2 km en steeds last. Nu eerste les Evy. Ook last.
En als de schenen nee zeggen is het natuurlijk altijd handig daar naar te luisteren. Met een of twee weken zullen ze de afstand die je nu loopt al vast beter kunnen hebben. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_116402260
Dan loop je 6,5 km per uur, loop je :P Wandelschoenen aan en gaan. Speedmars/hike ^O^
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:29:34 #278
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116402439
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:26 schreef Detroit het volgende:

[..]

En als de schenen nee zeggen is het natuurlijk altijd handig daar naar te luisteren. Met een of twee weken zullen ze de afstand die je nu loopt al vast beter kunnen hebben. :).
Deed ik ook. Maar het zou een oorzaak moeten hebben. Misschien eens m'n moeder of broer vragen m'n houding te filmen. Dan kan ik het nakijken.
pi_116402441
Terug van les 13.
Was wel een beetje pittig maar is wel goed gegaan gelukkig en heb alles uitgelopen.
Gps heeft alleen helemaal niks gedaan :{

De laatste 5 minuten kreeg ik last van de zijkant van mijn linkerbeen, dat is het kuitbeen toch?
Ben wel doorgelopen, voel het nu nog wel.

Kan ik hier nog iets aan doen of moet ik het gewoon even laten rusten?
pi_116402536
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:25 schreef YUR het volgende:

[..]

9:19 is wel bizar inderdaad :o
Hoeft ook maar 3 keer in totaal in het schema, dus dat proberen we dan maar :)

Vind 't wel fijn eigenlijk, zo'n schema hebben! Heb ook echt helemaal weer zin in overmorgen, zou 't liefst morgen al gaan :o
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:32:05 #281
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116402626
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Vind 't wel fijn eigenlijk, zo'n schema hebben! Heb ook echt helemaal weer zin in overmorgen, zou 't liefst morgen al gaan :o
Hehe, jij ook al :D

Ik mag morgen. Staat een pittige training op mijn schema, maar ik kijk nog even aan of ik die ook daadwerkelijk ga uitvoeren
F means you're fucked
pi_116402691
poeh dat is wel erg langzaam. apart schema haha
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:35:00 #283
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_116402808
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:29 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Deed ik ook. Maar het zou een oorzaak moeten hebben. Misschien eens m'n moeder of broer vragen m'n houding te filmen. Dan kan ik het nakijken.
Je houding leren kennen is natuurlijk altijd goed! En wellicht dat het de manier van lopen verbeterd.

Maar zo heb ik al enkele keren flink last van mijn knieën gehad na het hardlopen, en juist door op dat moment even gas terug te nemen qua snelheid (niet zozeer qua afstand) heb ik er daarna nooit echt last meer van gehad.
Misschien dat even een stukkie gas terug nemen voor je dalijk weer een stap vooruit maakt helpt in dit stadium. :).
En ik zag al dat je informatie aan het inwinnen was over krachttraining: misschien dat het versterken van je core, kuiten, bovenbenen en heupen ook wel wat verbeterd.
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:35:15 #284
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116402825
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:32 schreef YUR het volgende:

[..]

Hehe, jij ook al :D

Ik mag morgen. Staat een pittige training op mijn schema, maar ik kijk nog even aan of ik die ook daadwerkelijk ga uitvoeren
gister voor het eerst sinds ik me kan herinneren gespijbelt wat mijn schema betreft, wel omgekleed maar kon me bj de achterdeur niet het nut inbeelden om bij wk8 en met natte sneeuw, hagel en striemende regen te gaan lopen.
pi_116402840
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Let even goed op wat er staat. Waarschijnlijk foutje in je schema. Heb ik ook staan namelijk. Maar letterlijk staat er het volgende:
quote:
Snelheidswerk
Afst: 12.8 km, inc.
Warm; 4x 1600 in 8:34 min/km
w /800 dribbelpauzes; uitlopen
Das dus niet 8.34 min/km maar die 1600 meter in 8.34 (en bij jou dus die 9.05). Reken maar uit. Het is niet voor niks snelheidswerk ipv langzaamheidswerk.
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:35:57 #286
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116402867
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:35 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

gister voor het eerst sinds ik me kan herinneren gespijbelt wat mijn schema betreft, wel omgekleed maar kon me bj de achterdeur niet het nut inbeelden om bij wk8 en met natte sneeuw, hagel en striemende regen te gaan lopen.
ik ga sowieso wel lopen, maar ik weet nog niet of ik hem met de gewenste intensiteit ga doen :)
F means you're fucked
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:37:41 #287
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116402971
Wanneer heb je dan feitelijk een HM gelopen?? Met 7 / 9 km/uur ook?

Eerst zaterdag maar 30 km wandelen
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:39:07 #288
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116403060
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Wanneer heb je dan feitelijk een HM gelopen?? Met 9 km/uur ook?

Wie? Wat?
F means you're fucked
pi_116403066
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:35 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Let even goed op wat er staat. Waarschijnlijk foutje in je schema. Heb ik ook staan namelijk. Maar letterlijk staat er het volgende:

[..]

Das dus niet 8.34 min/km maar die 1600 meter in 8.34 (en bij jou dus die 9.05). Reken maar uit. Het is niet voor niks snelheidswerk ipv langzaamheidswerk.
er staat min/km, dus écht wandelen. Dat staat er.
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:39:22 #290
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116403082
quote:
Wanneer heb je dan feitelijk een HM gelopen?? Met 9 km/uur ook?

goede vraag, ik heb zelf een beetje de gedachte dat iemand die zijn eerste HM gaat lopen dit toch sowieso binnen 2u30 moet kunnen lopen, of anders langer voorbereiden
pi_116403185
quote:
Wanneer heb je dan feitelijk een HM gelopen?? Met 7 / 9 km/uur ook?

Voor mezelf wil ik zoiets kunnen met een tempo rond de 10km/uur. Als ik op 9 zou zitten ben ik zelf verre van tevreden. Hoef ook niet per se sneller dan die 10km/uur, dat is mooi meegenomen, maar voor mezelf houd ik 10km/uur aan.
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:41:36 #292
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116403236
Voor mij heb je een HM gelopen als je bij een evenement zonder al te veel wandelen de finish hebt gehaald :P
F means you're fucked
pi_116403284
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:41 schreef YUR het volgende:
Voor mij heb je een HM gelopen als je bij een evenement zonder al te veel wandelen de finish hebt gehaald :P
En dan ook nog 's zonder wandelen :@ vind ik.
Ja doei.
pi_116403307
Hahaha, ik had mijn vrouw net dr.sexy foto laten zien (omdat ik aan het mopperen was dat er geen spoiler ZAT ;) ) en ze wou weten waarom.
ik zei van te voren:"dat wil je NIET zien".
Zei zegt:"jawel....".

Nu gelooft ze me denk ik wel voortaan als ik dat zeg ;)
pi_116403308
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:39 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

goede vraag, ik heb zelf een beetje de gedachte dat iemand die zijn eerste HM gaat lopen dit toch sowieso binnen 2.30 moet kunnen lopen, of anders langer voorbereiden
Zou je kunnen stellen dat iemand (give or take) 8 maanden loopt voordat diegene een HM überhaupt kan lopen? Tegen die tijd loop je wel iets sneller dan 6:18 min/km lijkt me.
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:42:52 #296
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116403319
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Voor mezelf wil ik zoiets kunnen met een tempo rond de 10km/uur. Als ik op 9 zou zitten ben ik zelf verre van tevreden. Hoef ook niet per se sneller dan die 10km/uur, dat is mooi meegenomen, maar voor mezelf houd ik 10km/uur aan.
Ja precies dat is exact de snelheid die ik in gedachte heb
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:43:11 #297
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116403340
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En dan ook nog 's zonder wandelen :@ vind ik.
Ben ik het niet mee eens...genoeg ervaren lopers die bijvoorbeeld bij de drankposten even wandelen om het drinken goed binnen te krijgen
F means you're fucked
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:43:36 #298
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116403367
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:42 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Zou je kunnen stellen dat iemand (give or take) 8 maanden loopt voordat diegene een HM überhaupt kan lopen? Tegen die tijd loop je wel iets sneller dan 6:18 min/km lijkt me.
Dat is niet te zeggen
F means you're fucked
pi_116403374
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:43 schreef YUR het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens...genoeg ervaren lopers die bijvoorbeeld bij de drankposten even wandelen om het drinken goed binnen te krijgen
Die 4 stappen reken ik niet onder wandelen :) :P Onder wandelen reken ik 'gaan wandelen omdat je het conditioneel niet aankunt verder te gaan'.
Ja doei.
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:43:51 #300
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116403384
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:43 schreef YUR het volgende:

[..]

snap wat je bedoel, maar dat is natuurlijk wel wat anders dan 500meter wandelen
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:44:05 #301
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116403400
vol