Ik ben nog niet bekend in de gebruikte terminologie denk ik, herstelloopquote:Op dinsdag 4 september 2012 14:26 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Er wordt aangeraden om niet vaker dan 1 keer in de 2 weken een interval te doen als je een beginnend loper bent. Zou dus zeker niet vaker dan 1 keer per week max een interval lopen.
Ik zou om de dag gaan lopen. Dan loop je de ene week drie keer en de andere week vier keer. Veel wisselende trainingen en de nadruk leggen op lage intensiteit. Als dat dan een paar maanden goed gaat kan je doorgaan naar iedere week vier keer.
quote:Ik ben nog niet bekend in de gebruikte terminologie denk ik, herstelloop
quote:Wat is een HERSTELLOOP?
Als je hebt deelgenomen aan een wedstrijd of je hebt een intensieve training gedaan is het raadzaam om de volgende dag een herstelloop in te plannen. Een herstelloop is een duurloop in een ontspannen, rustig tempo. De herstelloop is vergelijkbaar met in- en uitlopen. Het doel is om de doorbloeding in de spieren te laten plaats vinden, de afvalstoffen af te voeren en daarmee het herstel van voorafgaande trainingen/wedstrijd te bevorderen.
Ok bedankt! Goh dat had ik zelf ook wel kunnen googlen inderdaadquote:
Waarom in de sportschool?quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:51 schreef Rammelaartje het volgende:
Ik ga straks die piramideloop doen, lekker makkelijk in de sportschool. Blijft mn hartslag wat lager waardoor ik harder moet lopen en ik wil graag weer wat snelheid in de benen krijgen. Vind het ook wel makkelijk met dit soort trainingen moet ik zeggen.
Zo ziet ie eruit:
[ afbeelding ]
Heb er zin in
Kleurtjesquote:Op dinsdag 4 september 2012 15:51 schreef Rammelaartje het volgende:
Ik ga straks die piramideloop doen, lekker makkelijk in de sportschool. Blijft mn hartslag wat lager waardoor ik harder moet lopen en ik wil graag weer wat snelheid in de benen krijgen. Vind het ook wel makkelijk met dit soort trainingen moet ik zeggen.
Zo ziet ie eruit:
[ afbeelding ]
Heb er zin in
Ik vind het nu te warm om op hartslag te lopen, dan krijg ik weer zo'n slakkentempo en ik wil juist wat snelheid gaan ontwikkelen. Sportschool met airco is dan even de betere optie. (+ sauna en goddelijke douchequote:Op dinsdag 4 september 2012 16:05 schreef YUR het volgende:
[..]
Waarom in de sportschool?
Dat is juist wat ik het allerfijnst vind van het hele hardlopen...lekker buiten zijn
Als je het geld kan missen, zou ik het wel doenquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:14 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Kleurtjes![]()
Ik twijfel nog steeds of ik niet direct voor een horloge met hartslag moet gaan.
Lopen in aircoquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:26 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Ik vind het nu te warm om op hartslag te lopen, dan krijg ik weer zo'n slakkentempo en ik wil juist wat snelheid gaan ontwikkelen. Sportschool met airco is dan even de betere optie. (+ sauna en goddelijke douche)Wordt trouwens pas de 2e keer sportschool in 5 maanden dus ik loop nog steeds hoofdzakelijk buiten. Vind dat zelf ook het fijnst
kan je niet een x lopen met hartslagmeter? Je hebt snel genoeg door of het iets voor je is of niet!quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:14 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Kleurtjes![]()
Ik twijfel nog steeds of ik niet direct voor een horloge met hartslag moet gaan.
Haha nou is het net of ik mijn vriend hoorquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:27 schreef YUR het volgende:
[..]
Lopen in airco
Lopen in dit weer buiten
Het gaat me er niet om dat ik het koud zou hebben ofzo... maar ik snap niet dat mensen binnen gaan sporten als het buiten behoorlijk weer is. Ook in dit weer is het prima mogelijk om snelheidstrainingen te doen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:28 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Haha nou is het net of ik mijn vriend hoorDie trekt ook gelijk zn longsleeve aan als ie binnen loopt
Terwijl ik het erg prettig vind
Deze temperatuur + volle zon is nu te warm voor mij en aangezien ik weer aan het werk ben is het helaas geen optie om 's avonds laat te gaan lopen!quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:29 schreef YUR het volgende:
[..]
Het gaat me er niet om dat ik het koud zou hebben ofzo... maar ik snap niet dat mensen binnen gaan sporten als het buiten behoorlijk weer is. Ook in dit weer is het prima mogelijk om snelheidstrainingen te doen.
Maar misschien ben ik gek...
Dit.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:27 schreef YUR het volgende:
[..]
Lopen in airco
Lopen in dit weer buiten
Zal eens zien waar ik dat vandaan kan toveren.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:27 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
kan je niet een x lopen met hartslagmeter? Je hebt snel genoeg door of het iets voor je is of niet!
Heb je azijn gedronken ofzo? Kolere. Laat mij lekker binnen lopen als ik dat wil, zal aan je denken, kusjequote:Op dinsdag 4 september 2012 16:36 schreef YUR het volgende:
Dit weer te warm? Woon je niet in NL? Of is het elders in NL 35+ graden?
Sorry dat ik je niet begrijp. kusjequote:Op dinsdag 4 september 2012 16:38 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Heb je azijn gedronken ofzo? Kolere. Laat mij lekker binnen lopen als ik dat wil, zal aan je denken, kusje
Nee, die vind ik te groot...quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:53 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Timex niks voor je yur? Heeft ook interval op zijn klokjes zitten. En is niet al te duur.
Same here. Schoentjes ondergebonden inmiddels. MP3 speler ombinden en ik kan gaanquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, ik heb me in ieder geval al omgekleed
Zijn inderdaad vrij fors. ( en relatief lelijk).quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:55 schreef YUR het volgende:
[..]
Nee, die vind ik te groot...
Het wordt óf de FR610 óf de RC3 GPS
Ik wil dat de zon weggaatquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Same here. Schoentjes ondergebonden inmiddels. MP3 speler ombinden en ik kan gaan
op dcrainmaker.com komt een dezer dagen een in-depth review...ben ik erg benieuwd naarquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:55 schreef AlexN het volgende:
Yur... ik kan er niet heel snel iets over vinden, maar zag deze post:
"But when reading about it's features I got disappointed. If the brochure is correct: no altimeter, no temperature, no R-R recording, no interval timers, no race pace and is only "splash proof"."
http://forum.polar.fi/showthread.php?t=24417
Dus.. ik vrees van niet.
Precies. En ik heb maar kleine polsjesquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:58 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zijn inderdaad vrij fors. ( en relatief lelijk).
Good luck! Ik ga pas volgende week ermee beginnen! Maar zal wel lukken, die eerste training. Hoewel: ik denk dat jij te snel wilquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, ik heb me in ieder geval al omgekleed
ik loop geheel in het zwart over onverlichte wegen. ninja stylequote:Op dinsdag 4 september 2012 17:06 schreef Quoi het volgende:
Reflectiehesje, reflectieband en running jacket gekocht. Laat het najaar maar beginnen
Stealthquote:Op dinsdag 4 september 2012 17:17 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ik loop geheel in het zwart over onverlichte wegen. ninja style
o maar dat valt mee. Ik heb zelf ook kleine polsjes en toevallig een timex hier liggen tot zarterdag. 610 is mooier maar ook stuk duurder.quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Precies. En ik heb maar kleine polsjes
Over het aanpassen van de datavelden lees ik inderdaad de meeste kritiek op de Polar. En zelfs in de manual van de Polar kan ik niet vinden of en hoe de intervalfunctie werkt....quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
o maar dat valt mee. Ik heb zelf ook kleine polsjes en toevallig een timex hier liggen tot zarterdag. 610 is mooier maar ook stuk duurder.
Net even de polar bekeken. Mooie klok. Uit deze twee zou ik de 610 kiezen. Voornamelijk ondat de data velden veel meer naar je eigen smaak zijn aan te passen.
Ontspan en hou in je achterhoofd dat je gericht aan het trainen bent. Accepteer dat super langzaam lopen een belangrijk onderdeel van je trainingsschema is.quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:28 schreef motorbloempje het volgende:
Ok, ik ga over niet ál te lange tijd lopen. Volgends het schema 3,2km (give or take) met 6.49min/km. Súper langzaam voor mijn doen. Nog tips voor hoe ik dat het beste kan aanpakken en tóch nog voor m'n gevoel echt lékker kan lopen?
Je vergeet de camouflage smink en bandanaquote:Op dinsdag 4 september 2012 17:17 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Das aardig veelquote:Op dinsdag 4 september 2012 17:39 schreef YUR het volgende:
In het Endomondo-FOK!-team hebben 41 lopers de afgelopen 7 dagen kilometers gemaakt
quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:17 schreef Jumparound het volgende:
[..]
iemand enig idee hoe ik dit moet lezen?quote:Afst: 8 km, inc. Warm; 4.8 km in 6:08 min/km; uitlopen
quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:39 schreef YUR het volgende:
In het Endomondo-FOK!-team hebben 41 lopers de afgelopen 7 dagen kilometers gemaakt
totale afstand 8km inclusief warming upquote:Op dinsdag 4 september 2012 18:22 schreef motorbloempje het volgende:
Moet er nog steeds niet aan denken dingen mee te zeulen bij 't rennen...
[..]
iemand enig idee hoe ik dit moet lezen?
Ja, dus het is 3.2km uitlopen op nou ja, laten we zeggen de eerdergenoemde 6.49min/km ofzo?quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:24 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
totale afstand 8km inclusief warming up
4.8 km lopen met een tempo van 6:08 / km
daarna uitlopen
Maar dat is wel monsterlijk verrot genoteerd zo![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |