dan weet je wat je te doen staatquote:Op maandag 3 september 2012 23:12 schreef Jumparound het volgende:
tering, ik kampeer op pagina 3 in de toplijst
toen jij op vakantie ging was de nr1 plek mooi voor ondergetekendequote:Op maandag 3 september 2012 23:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dan weet je wat je te doen staat
Rennen dan, luie taas.quote:Op maandag 3 september 2012 23:12 schreef Jumparound het volgende:
jaja, druk mee bezig. vanaaf voorproefje gelopen met 9 km... deze week nog 2 of 3 keer lopen en dan 16 km zondag...quote:
Voorzichtig warmdraaien ? Of smeer er spierverwarmer op , of in ieder geval een sjawl om de boel warm te houdenquote:Op maandag 3 september 2012 23:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga morgen met m'n HM schema beginnen, is maar 3,2kmdus dat moet wel kunnen om te zien hoe m'n nek en schouders zich houden.
Ik ook.quote:Op maandag 3 september 2012 23:12 schreef Jumparound het volgende:
Whehehe, dat was ik me dus ook al aan het bedenken. Als ik morgen nog steeds geen last heb van mijn lies (zoals vandaag), dan ga ik er voor. Eerst sowieso de hele dag werken, dus ik merk het vanzelf. Maar vandaag was een dikke halleluja!quote:Op maandag 3 september 2012 23:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga morgen met m'n HM schema beginnen, is maar 3,2kmdus dat moet wel kunnen om te zien hoe m'n nek en schouders zich houden.
Ja, dat haalde zelfs ik toen een keer.quote:Op maandag 3 september 2012 23:16 schreef Jumparound het volgende:
[..]
toen jij op vakantie ging was de nr1 plek mooi voor ondergetekende
helaas wat andere zaken aan het hoofd gehad de laatste weken maar ik ben weer terug en hongerig om de 2de plek in te nemen
al serieus 3 x in bussum gehoord... Stop maar hoor, ze hebben hem alquote:
als alles een beetje mee zit verwacht ik aan het begin volgende week weer mijn oude plekje ingenomen te hebbenquote:Op maandag 3 september 2012 23:24 schreef mosselmossel het volgende:
Ja, dat haalde zelfs ik toen een keer.
dan gewoon terug roepen: "ja maar ze moeten mij hebben"quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:13 schreef Jumparound het volgende:
[..]
al serieus 3 x in Bussum gehoord... Stop maar hoor, ze hebben hem al
goeiequote:Op dinsdag 4 september 2012 00:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dan gewoon terug roepen: "ja maar ze moeten mij hebben"
Goed bezigquote:Op maandag 3 september 2012 20:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jawel, hier nog een zak die is gaan bewegen, vandaag...
Moet bekennen dat ik al die tijd vrolijk meelas hier en soms wat postte, maar nooit liep. Je kent het wel: steeds weer het voornemen nemen om nu toch echt actief te gaan doen, maar dan regende het, dan was ik te moe, dan weer overwerk, dan had ik standbydienst van het werk, dan was het weer te warm (36 graden) of was er een familiebezoek....., kortom, er was altijd wel wat.![]()
Maar ben het zat. Voel een burnout aankomen - ook niet voor het eerst - en moet simpelweg de prioriteiten opnieuw bepalen, voordat ik wéér ziek thuis zit.
Dus, daar ging 'ie dan. Vanochtend ipv het gewone kloffie een klerenkast verder gelopen en mijn soepele favoriete vakantiebroek en de sportschoenen aangedaan. Heel confronterend direct: duidelijk een pens gekregen want die broek kreeg ik nu maar met moeite dicht...
Weer een signaal dus om wat gezonder te gaan doen.
Ik heb niet op de tijd gelet. Ben gewoon gaan lopen. Ik vind op tijd lopen nogal moeilijk dus ik doe herkenningspunten: rennen tot het einde van het fietspad, dan een stukje wandelen, dan weer rennen tot het begin van die huizen daar, weer wandelen, dan tot de supermarkt, etcetc.
De waarschuwingen van Swets die te fanatiek hardlopen moest bekopen met een vervelende langdurige blessure, neem ik ter harte -- dus, ofschoon de verleiding groot is, geen overhaaste dingen doen, lekker bewegen en niet te dolle afstanden direct.
Dus dit is als het goed is ook verleden tijd:![]()
[ link | afbeelding ]
Lopen met hagel lijkt me verschrikkelijk! krijg er altijd hoofdpijn van door de kou! succes!quote:Op dinsdag 4 september 2012 07:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
zo dirket ook maar een rondje lopen.
6.5km draven, maar goed dat ik me voorgenomen heb me "strikt" aan mijn trainingsschema te houden voor de komende 10 weken want het is hier echt noodweer, "maartse buien" met onweer,hagel en loeiharde wind...... dus een half uurtje op de tanden bijten en dan ben ik weer thuis
Volgens www.runinfo.nl:quote:Op dinsdag 4 september 2012 07:47 schreef AlexN het volgende:
Zo een hartslagmeter, is dat nu de investering waard? Ik neem aan dat het helpt om te zorgen dat je niet ( te lang ) in het rood blijft lopen, maar kan je dat zelf ook niet een beetje aanvoelen zonder meter? Ik merk vrij snel wanneer ik te hard ga aan de hand van mijn ademhaling en de moeite die het kost. Of zijn er nog andere voordelen?
quote:Het hart geeft voortdurend informatie over de toestand van het lichaam. Zo kan een verhoogde rustpols onvoldoende herstel betekenen of aanwijzingen zijn voor opkomende verkoudheid, griep of infectie. De hartslag is een goede maatstaf voor de intensiteit van de trainingsinspanning, omdat er een rechtlijnig verband bestaat tussen de hartslag en de intensiteit.
Aan de hand van de rusthartslag, maximale hartslag en anaërobe drempel kan de juiste intensiteit bepaald worden. Met behulp van een hartslagmeter kun je zo een maximaal rendement halen uit je trainingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |