heb je een plaatje van wat je gezien hebt?quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:12 schreef Bleie het volgende:
Hai,
Een nieuweling hier, met meteen een vraag. Mijn dochter wordt volgende week 3, dus er moet gebakken worden. Nou ben ik eigenlijk niet van het enorm decoreren, maar op pinterest zag ik Elmo-cupcakes. En ze vindt Elmo echt geweldig! Zou dat te doen zijn voor iemand met nul ervaring in het versieren van cupcakes? En hoe zouden jullie het doen?
Weet niet hoe je het van plan bent, als je het netjes wilt spuiten lijkt me dat best lastig al die "haartjes". Maar is ook een versie waarin ze gewoon kokosrasp kleuren, dat lijkt me makkelijk te doen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:12 schreef Bleie het volgende:
Hai,
Een nieuweling hier, met meteen een vraag. Mijn dochter wordt volgende week 3, dus er moet gebakken worden. Nou ben ik eigenlijk niet van het enorm decoreren, maar op pinterest zag ik Elmo-cupcakes. En ze vindt Elmo echt geweldig! Zou dat te doen zijn voor iemand met nul ervaring in het versieren van cupcakes? En hoe zouden jullie het doen?
je hebt de sugarcraftgun waarmee je haren kan maken maar die is wel prijzig een goede goedkoop alternatief is een knoflookpers! maar ik weet niet of je ze idd 3d wil maken?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Weet niet hoe je het van plan bent, als je het netjes wilt spuiten lijkt me dat best lastig al die "haartjes". Maar is ook een versie waarin ze gewoon kokosrasp kleuren, dat lijkt me makkelijk te doen.
Lijkt me met beide toch nog een erg priegelwerkje voor een beginner.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
je hebt de sugarcraftgun waarmee je haren kan maken maar die is wel prijzig een goede goedkoop alternatief is een knoflookpers! maar ik weet niet of je ze idd 3d wil maken?
ook voor n gevorderde hoorquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Lijkt me met beide toch nog een erg priegelwerkje voor een beginner.
Nee dat snap ik, dat je niet tevreden ben.. Als ik jou was zou ik de droom maar opgeven, dit lijkt helmaal nergens naarquote:Op zondag 16 september 2012 14:51 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst cupcakes gemaakt en gedecoreerd. Heb dik 1.5 jaar geleden wel eens een workshop boltaartje versieren gevolgd, maar eigenlijk niks meer mee gedaan
Het resultaat:
[ afbeelding ]
Ik ben nog niet helemaal te vrede, de fondant is hier en daar wat te dik en ik zie dat de randjes niet altijd even netjes zijn afgewerkt
bij de blokker hebben ze ook een cakepop apparaatquote:Op woensdag 19 september 2012 14:19 schreef het-is-mij het volgende:
Troel, geen tips, hier hetzelfde en als ik het mooi dun heb, scheurt het.
Bij de xenos hier hadden ze btw nog cakepop apparaten voor 19,95.
Fondant goed kneden is heel belangrijk!!! Daarnaast uitrollen op crisco of maïzena, al geeft dat laatste vlekken die niet weggaan. Vind maïzena handiger als je wat meer ervaring hebt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:59 schreef Troel het volgende:
Hier was mijn laatste taartje een succes, het is tot de laatste kruimel opgegaan en men vond het heerlijk.
Alleen krijg ik de fondant dus echt niet zo dun als ik wil. Iemand tips?
quote:Op woensdag 26 september 2012 14:38 schreef zijbaktgraag het volgende:
[..]
Fondant goed kneden is heel belangrijk!!! Daarnaast uitrollen op crisco of maïzena, al geeft dat laatste vlekken die niet weggaan. Vind maïzena handiger als je wat meer ervaring hebt.
Maar echt met een ingevet werkvlak met crisco kun je milimeter dun uitrollen.
Ik laat mijn cursisten altijd op crisco uitrollen en er scheurt zelden tot nooit iets. En dit zijn allemaal beginnelingen op dit gebied.
Ook de kwaliteit van de fondant is belangrijk. Die van xenos en action is echt bagger slecht.
Voor degene die cakepops willen maken, action had onlangs ook een cakepop maker voor nog geen 10 euro..
Funcakes is prima. Daar kan het idd niet aan liggen. Probeer idd crisco maar eens.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:42 schreef Troel het volgende:
Ik heb fondant gewoon van funcakes, dus aan de kwaliteit zal het niet liggen. Maar wellicht dat die crisco het verschil kan maken
Jahoor kom maar daggie gezelligquote:Op zondag 7 oktober 2012 01:23 schreef Isabeau het volgende:
Hobje, wat een prachtige taarten weerKan ik een dagje cursus bij je doen?
quote:Op zondag 7 oktober 2012 01:11 schreef SV-tje het volgende:
@Misshobje, ik herken ineens je foto's van het leukstetaarten forum
Wauw echt mooi en leuk bij die trouwkaart!quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:39 schreef SV-tje het volgende:
En ook de tweede bruidstaart is een feit. Gisteren afgeleverd op locatie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gevuld met tropische vruchten vlaaivulling en Sinaasappel-passievruchtcreme.
Ooh die is mooi zegquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:39 schreef SV-tje het volgende:
En ook de tweede bruidstaart is een feit. Gisteren afgeleverd op locatie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gevuld met tropische vruchten vlaaivulling en Sinaasappel-passievruchtcreme.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door PureEvil op 20-10-2012 16:16:43 ]
en? weet je het al?quote:Op zondag 21 oktober 2012 07:26 schreef het-is-mij het volgende:
Ben helemaal into cakepops,ff kijken hoe ik vanaf mn foon foto kan plaatsen
Tegenwoordig heb je ook "the mat" en die kun je zelf vlgs mij ook wel maken, lijkt mij nog wel handig aangezien ik ook regelmatig last van scheurend fondant hebquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:59 schreef Troel het volgende:
Hier was mijn laatste taartje een succes, het is tot de laatste kruimel opgegaan en men vond het heerlijk.
Alleen krijg ik de fondant dus echt niet zo dun als ik wil. Iemand tips?
Komen ze:quote:
geweldig! K vind t alleen zo jammer dat je daar weer een ander apparaat voor nodig hebtquote:Op zondag 21 oktober 2012 14:07 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Komen ze:
Voor de dag v/d gastouder (3e rij van links heeft mn zoontje versierd)
[ afbeelding ]
Verjaardag zoontje
[ afbeelding ]
Traktatie psz
[ afbeelding ]
Traktatie op mn eigen werk ivm verjaardag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kunt het ook met biscuit en botercreme maken maar is wel heel machtig.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
geweldig! K vind t alleen zo jammer dat je daar weer een ander apparaat voor nodig hebt
maar dan heb je toch ook zon cakepopapparaat voor nodig?quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:18 schreef Popples het volgende:
[..]
Je kunt het ook met biscuit en botercreme maken maar is wel heel machtig.
Aahhw superleuk!quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:07 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Komen ze:
Voor de dag v/d gastouder (3e rij van links heeft mn zoontje versierd)
[ afbeelding ]
Verjaardag zoontje
[ afbeelding ]
Traktatie psz
[ afbeelding ]
Traktatie op mn eigen werk ivm verjaardag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
om zelf.zo'n mat te maken kun je gewoon doorzichtig tafelzeil kopen bij marskramer! dan invetten met crisco, uitrollen en om de taart leggen!quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:04 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Tegenwoordig heb je ook "the mat" en die kun je zelf vlgs mij ook wel maken, lijkt mij nog wel handig aangezien ik ook regelmatig last van scheurend fondant heb
Nee biscuit verkruimelen en met botercreme aan elkaar plakken en tot bolletjes rollen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar dan heb je toch ook zon cakepopapparaat voor nodig?
Van origine zijn cakepops kruimels met botercrème (en dat is inderdaad behoorlijk machtig), er is alleen handig op ingespeeld door verschillende fabrikanten.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar dan heb je toch ook zon cakepopapparaat voor nodig?
Het valt op zich wel mee hoor, wat DML zegt, normaal smeer je er een taart mee af voor je hem bekleedt. (of gebruikt het als decoratie an sich). Alleen de crème-cake-ratio is in zo'n cake pop toch net even anders.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:48 schreef Ynske het volgende:
Botercreme klinkt al klefzal idd wel heel.machtig zijn
Ik vond het erg leuk om te doen idd!quote:Op zondag 21 oktober 2012 07:25 schreef het-is-mij het volgende:
Pe,je moet ergens beginnen toch?
Ziet er leuk uit ook de binnenkant.heb ik nog niet gered.vond je t leuk om te doen?
Waarmee heb je gevuld?;iig mooi rond hoor!
En belangrijk,was ie lekker?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
aaaah superleuk!!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:03 schreef lady-wrb het volgende:
oké het is dan geen taart, maar ik heb dr wel een middagje op zitten kleien
[ afbeelding ]
Oh mooi allebei,quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:27 schreef calastra het volgende:
lady-wrb die zijn schattig zeg!
En Tink89 ik vind marsepein ook fijner werken als rolfondant, blijkt heel persoonlijk te zijn.
Ik ben ook eindelijk weer eens een avondje bezig geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zo gaaf!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:03 schreef lady-wrb het volgende:
oké het is dan geen taart, maar ik heb dr wel een middagje op zitten kleien
[ afbeelding ]
ook nog cakepops gemaakt?quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:14 schreef lady-wrb het volgende:
ik denk dat ik morgen cakepops ga maken.
(ik zag dat vullen met een slagroomspuit een stuk makkelijker zou gaan, dus dat wil ik wel eens zien)
nee, ik heb een boterkoek gebakken en dus die cupcakes.quote:
Eigenlijk zit er niks in rolfondant dat kan bederven hoor... niet te veel van die datum aantrekkenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:44 schreef Skaai het volgende:
Ik heb van een kennis 1 kilo aan gele rolfondant gekregen! Datum is tot aan halverwege deze maand maar dat kan ik vast nog wel een paar dagen strekken. Misschien ga ik volgende week iets in elkaar knutselen
Met al die suikers en E nummers erin is die meuk niet stuk te krijgen denk ikquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Eigenlijk zit er niks in rolfondant dat kan bederven hoor... niet te veel van die datum aantrekken![]()
En als je dat wel doet en het weggooit over twee weken, hou ik me aanbevolen!
Wauw!!quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:27 schreef Kimbell het volgende:
Ik ga ook een poging doen om hier een taart te posten. Ik maak veel prinsessentaarten met de wondermould.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hoei ik ga meteen kijken of er wat voor me bijzitquote:Op maandag 29 oktober 2012 06:45 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ennn de wilton shizzle is vanaf dinsdag 2 weken in de aanbieding bij de Makro
Ben ik dan zo scheel? Zie het in de folders niet staan...quote:Op maandag 29 oktober 2012 06:45 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ennn de wilton shizzle is vanaf dinsdag 2 weken in de aanbieding bij de Makro
Ik zou de cake proberen te bekleden met marsepein, maar een pompoen is niet niet echt een handige vorm. Je zou het ook kunnen doen met glazuur, maar dan krijg je uiteindelijk wel een plakkerige pompoen...quote:Op maandag 29 oktober 2012 07:58 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hoei ik ga meteen kijken of er wat voor me bijzit
ik heb zo'n siliconenvorm van een pompoen bij de xenos gekocht. kan ik zo'n ding ook bekleden met marsepein? of hoe krijg ik dat ding op een andere manier oranje? (zonder de cake zelf te kleuren dus)
en waarom moet een siliconenvorm voor gebruik een paar uur op hoge temp in de oven? weet iemand dat toevallig?
aha oke, dat is duidelijk. ik dacht dat het misschien belangrijk was voor evt. harden ofzo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:24 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zou de cake proberen te bekleden met marsepein, maar een pompoen is niet niet echt een handige vorm. Je zou het ook kunnen doen met glazuur, maar dan krijg je uiteindelijk wel een plakkerige pompoen...
En dat moet om eventuele schadelijke resten eruit te branden, net als een nieuwe oven, die zet je ook eerst een halve dag aan. Overigens heb ik dat met een siliconenvorm nog nooit gedaan
Witte + kleurstofquote:Op maandag 29 oktober 2012 08:26 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
aha oke, dat is duidelijk. ik dacht dat het misschien belangrijk was voor evt. harden ofzo.
nou ja eerst maar eens oranje marsepein scoren. dat heb ik nog niet.
is dat nou echt zo handig? ik had van dat levensmiddelenkleurstof in poedervorm van de toko en ik vond het drama. het gaf af en alles werd oranje en ik kreeg het nergens meer af. ook niet van mijn handen. en ik vond het een vieze bittere nasmaak hebben.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Witte + kleurstofIs sowieso wel handig als je veel verschillende kleuren gebruikt. Een keer investeren in een setje kleurstofjes (pasta/vloeibaar) en je kunt heel lang vooruit...
Poeder vind ik ook niks... pasta of vloeistof wel, nooit problemen mee gehad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:58 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
is dat nou echt zo handig? ik had van dat levensmiddelenkleurstof in poedervorm van de toko en ik vond het drama. het gaf af en alles werd oranje en ik kreeg het nergens meer af. ook niet van mijn handen. en ik vond het een vieze bittere nasmaak hebben.
Heb je dan de folder van afgelopen keer ingekeken of die van morgenquote:Op maandag 29 oktober 2012 08:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ben ik dan zo scheel? Zie het in de folders niet staan...
Scheuren kan ook komen door scherpe randjes aan je taart. Wrijf even met je vinger langs de randen, dat helpt vaak al een hoop. Verder kan je fondant ook te dik zijn, waardoor hij zo zwaar wordt dattie scheurt. En deze lijn wegwerken kan misschien wel met een mooi decoratief randje in het zwart ofzo?quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:29 schreef Chan het volgende:
Wow wat een gave barbietaart!
Ik heb gisteren een taartje gemaakt, maar het fondant te dun uitgerold geloof ik. Het scheurde nogal aan de zijkanten. Ik heb toen een strook minder dun uitgerolde fondant eroverheen geplakt, maar dan zie je natuurlijk een lelijke lijn. Valt dat nog weg te werken/op te lossen? Behalve dan de volgende keer minder dun uitrollen?
[ http://imageshack.us/photo/my-images/268/halloweentaartje.jpg/ (copy/paste deze link) ]
Die kan ik niet openen, mijn pc blijft die van afgelopen week weergeven, hoe vaak ik ook op die andere klikquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:16 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Heb je dan de folder van afgelopen keer ingekeken of die van morgen
30 okt.de folder met die lading vlees op de voorkant blz 413 + 1 gratis.
Tadaaaquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:35 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die kan ik niet openen, mijn pc blijft die van afgelopen week weergeven, hoe vaak ik ook op die andere klik
wow dat is mooi zeg! wat is een wondermould?quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:27 schreef Kimbell het volgende:
Ik ga ook een poging doen om hier een taart te posten. Ik maak veel prinsessentaarten met de wondermould.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Txs, je bent een heldquote:
maar daar staan nergens prijzen bij.quote:
Achterlijk wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:37 schreef lady-wrb het volgende:
hadden jullie dat item nog gezien gisteravond bij wat was het? radar? met antoinette herzenberg.
ging over die nieuwe serie van d'agostini met die taartmaakboekjes waar dat potje glitter voor over je cupcakes bij zit.
die glitter blijk je dus niet te kunnen eten. je moet het voordat je je cupcake eet eerst er vanaf vegen
dat heb ik dus gekocht en goed dat ik het weet, want ik had het idd gewoon opgegeten.
ik zal eens kijken of ik het kan vinden
http://www.trosradar.nl/u(...)ring/29-10-2012/?p=1
wat ik bedoel komt na 32 minuten
Moet je eens ruiken in het potje.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:37 schreef lady-wrb het volgende:
hadden jullie dat item nog gezien gisteravond bij wat was het? radar? met antoinette herzenberg.
ging over die nieuwe serie van d'agostini met die taartmaakboekjes waar dat potje glitter voor over je cupcakes bij zit.
die glitter blijk je dus niet te kunnen eten. je moet het voordat je je cupcake eet eerst er vanaf vegen
dat heb ik dus gekocht en goed dat ik het weet, want ik had het idd gewoon opgegeten.
ik zal eens kijken of ik het kan vinden
http://www.trosradar.nl/u(...)ring/29-10-2012/?p=1
wat ik bedoel komt na 32 minuten
Jups, 1,50 voor deel 1, daarna 4,95. Deze week zaten er lettersjablonen bij. 26 goedkope plastic dingen die wel uitduwt, maar waar daarna geen mogelijkheid is om ze uit te duwen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Achterlijk wel.
Al zou ik zulke boekjes sowieso al nooit kopen, is het niet zo dat deel 1 enorm goedkoop is en de rest dan steeds duurder?
Aan de andere kant niet giftig, gelukkig maar, want dan had het helemaal te achterlijk voor woorden geweest.
Jups...quote:
Nou voor jouw eigen gevoel, t stelt geen bal voor, 1 keer niezen en die vlinder zit dubbel!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jups...Eerste uitgave zaten wel mooie vlinderuitstekers bij, dus ik baal een beetje dat ik die gemist heb voor die 1,50.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nou voor jouw eigen gevoel, t stelt geen bal voor, 1 keer niezen en die vlinder zit dubbel!
Oh wauwquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:48 schreef Spuuglokje het volgende:
Zo, ik heb eindelijk ook weer eens een taart gemaakt. Voor de verjaardag van mijn zoon dit keer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De binnenkant was van chocoladebiscuit, met laagjes chocolademousse en frambozenfruitpasta, afgesmeerd met botercrème, en afgewerkt met marsepein.
Geweldig!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:48 schreef Spuuglokje het volgende:
Zo, ik heb eindelijk ook weer eens een taart gemaakt. Voor de verjaardag van mijn zoon dit keer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De binnenkant was van chocoladebiscuit, met laagjes chocolademousse en frambozenfruitpasta, afgesmeerd met botercrème, en afgewerkt met marsepein.
Een wondermould in een grote bakvorm in de vorm van een soort kegel. Een hol staafje in het midden zorgt dat de taart van binnen ook goed gaar wordt. Zet er een prikpopje in en je hebt een prinsessentaart.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:52 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wow dat is mooi zeg! wat is een wondermould?
o is dat nou een wondermould. ik heb een vorm daar kan je een cakebuitenkant bakken zal ik maar zeggen een soort hetzelfde vorm als de jouwe, maar dan istie uiteindelijk hol.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:47 schreef Kimbell het volgende:
[..]
Een wondermould in een grote bakvorm in de vorm van een soort kegel. Een hol staafje in het midden zorgt dat de taart van binnen ook goed gaar wordt. Zet er een prikpopje in en je hebt een prinsessentaart.
[ afbeelding ]
Hol? Dat klinkt niet zo stabiel en erg kwetsbaar. Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:13 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o is dat nou een wondermould. ik heb een vorm daar kan je een cakebuitenkant bakken zal ik maar zeggen een soort hetzelfde vorm als de jouwe, maar dan istie uiteindelijk hol.
(nou moet ik zeggen dat ik m nog steeds moet uitproberen, maar dat ga ik dus binnenkort doen
ja hoho, die moet je dan vullen met iets bavaroispuddingweetikveelwattesquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:14 schreef Kimbell het volgende:
[..]
Hol? Dat klinkt niet zo stabiel en erg kwetsbaar. Ik ben benieuwd.
Nee, die zijn niet eetbaar. Het zijn witte stokjes voor cakepops die ik met (eetbare) zilverspray heb overgespoten.quote:
gelukkig zit de winkel een behoorlijk eind fietsen van mij vandaanquote:Op donderdag 1 november 2012 17:38 schreef Nijna het volgende:
Dan misschien toch gewoon doen lady... zonde als t volgende maand op is... dan leg je het nog maar even in de kast en kijk je er pas in december weer naar...![]()
zucht, ik voel weer een ritje taartenshop aankomen, dit MOET ik hebben dit is zo mooiquote:Op donderdag 1 november 2012 18:45 schreef Spuuglokje het volgende:
Dit was mix voor koekjes van Koopmans, lady-wrb. Achterop het pak staat ook de tip om geen 225 gram boter toe te voegen aan de mix, maar 100 gram plus 1 ei. Dan blijven de koekjes perfect in vorm.En ik heb de koekjes gemaakt met de Snowflakes Cookie Cutter Texture Set van Autumn Carpenter. Dat is een doosje met 5 verschillende uitstekers en 2 reliëfmatjes. Na het bakken heb ik fondant uitgerold, reliëf erop gemaakt, met de koekjesuitstekers het fondant uitgestoken en het fondant met wat icing op het koekje geplakt. Daarna heb ik op het reliëf wat eetbare metallickleurige verf met een penseeltje aangebracht. Even laten drogen en klaar zijn de koekjes.
Hebben, hebben, hebben!quote:Op donderdag 1 november 2012 18:45 schreef Spuuglokje het volgende:
Dit was mix voor koekjes van Koopmans, lady-wrb. Achterop het pak staat ook de tip om geen 225 gram boter toe te voegen aan de mix, maar 100 gram plus 1 ei. Dan blijven de koekjes perfect in vorm.En ik heb de koekjes gemaakt met de Snowflakes Cookie Cutter Texture Set van Autumn Carpenter. Dat is een doosje met 5 verschillende uitstekers en 2 reliëfmatjes. Na het bakken heb ik fondant uitgerold, reliëf erop gemaakt, met de koekjesuitstekers het fondant uitgestoken en het fondant met wat icing op het koekje geplakt. Daarna heb ik op het reliëf wat eetbare metallickleurige verf met een penseeltje aangebracht. Even laten drogen en klaar zijn de koekjes.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:57 schreef Spuuglokje het volgende:
Leuk dat jullie er zo hebberig van worden! Ik heb nog een paar koekjes gemaakt en cadeau gedaan.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
En straks als het kerst is kun je met een dik rietje of minirondje-uitsteker gaatjes in de koekjes maken vóór het afbakken, zodat je ze met een lintje eraan in de boom kunt hangen.
Nog meer argumenten nodig voor deze noodzakelijke aankoop?![]()
je laatste argument is er hier nou juist één om het niet te maken. alle eetbare waar verdwijnt hier altijd sneller uit de boom dan ik het erin kan hangen. daar is echt niet tegenop te bakken, vrees ik.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:57 schreef Spuuglokje het volgende:
Leuk dat jullie er zo hebberig van worden! Ik heb nog een paar koekjes gemaakt en cadeau gedaan.
En straks als het kerst is kun je met een dik rietje of minirondje-uitsteker gaatjes in de koekjes maken vóór het afbakken, zodat je ze met een lintje eraan in de boom kunt hangen.
dit moet ik eens proberen bij mijn sendung mit der mausvormpjes. die waren vorige keer niet eens meer te herkennen, zo uitgelopen waren zequote:Op donderdag 1 november 2012 18:45 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb 1 kastje in de keuken met spullen, een paar schappen vol in de bijkeuken en 4 grote plastic Curverachtige afsluitbare bakken in de garage ja.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:16 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dit moet ik eens proberen bij mijn sendung mit der mausvormpjes. die waren vorige keer niet eens meer te herkennen, zo uitgelopen waren ze
maar nog een vraagje: waar laat je alles? je moet toch wel een aparte schuur hebben om al die taartspullen op te bergen?
Spuug wat mooi!quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:57 schreef Spuuglokje het volgende:
Heb wel deze gevonden, komt in de buurt?quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Spuug wat mooi!
Ik kan alleen geen Nederlandse webshop vinden voor de set. Waar heb jij hem vandaan?
Nee ik wil de set met reliefmatquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:41 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heb wel deze gevonden, komt in de buurt?
Ik heb ze gekocht bij Ellen's creative cakes in Donderen. Hier is een linkje naar de set!quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Spuug wat mooi!
Ik kan alleen geen Nederlandse webshop vinden voor de set. Waar heb jij hem vandaan?
in dit gehucht is deze mix niet te koop. dirk heeft het niet en de plaatselijke albert heijn ook al niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:45 schreef Spuuglokje het volgende:
Mooi he?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ik heb het vastgeplakt met wat royal icing, daar heb ik ook de lijntjes mee gemaakt.quote:Op maandag 5 november 2012 16:25 schreef lady-wrb het volgende:
hoe krijg je dat fondant goed op die koekjes dan? ik kreeg het niet voor elkaar zonder dat de boel vervormde. en ik vind fondant vies. ik hou niet zo van vanillesmaakjes
maar goed, ik heb nu tig pakjes van dat spul gehaald, dus ze hebben het hier maar te eten
ja maar hoe dik maak je dat fondant dan? moet je het heel erg door elkaar kneden of juist niet? want hoe meer ik kneedde hoe zachter het werd en hoe makkelijker het vervormde, niet op het koekje te krijgen wasquote:Op maandag 5 november 2012 16:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb het vastgeplakt met wat royal icing, daar heb ik ook de lijntjes mee gemaakt.
Ik had het heel dun uitgeroldquote:Op maandag 5 november 2012 17:48 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja maar hoe dik maak je dat fondant dan? moet je het heel erg door elkaar kneden of juist niet? want hoe meer ik kneedde hoe zachter het werd en hoe makkelijker het vervormde, niet op het koekje te krijgen was
maar goed, ik heb geen royal icing. morgen maar eens halen. tegelijk met het kerstboomsetje
(en dan moet het voorlopig maar eens afgelopen zijn, ik ga failliet aan al die leuke dingen)
Ik plak nooit met icing, maar altijd met een klein beetje water met suiker. Wel heel weinig water erop doen, anders smelt je fondant.quote:Op maandag 5 november 2012 17:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik had het heel dun uitgeroldIk heb het behoorlijk door elkaar gekneed, aangezien ik er een kleurtje doorheen deed. Flink plat gerold, vormpjes uitgestoken, die op koekjes gedaan met wat plakdingetjes van royal icing eronder
Klein beetje poedersuiker met water zou ook werken hoor
aha, even laten liggen is de truuk dus! bedankt!quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik plak nooit met icing, maar altijd met een klein beetje water met suiker. Wel heel weinig water erop doen, anders smelt je fondant.
En wat kan helpen is je uitgestoken vormpjes gewoon even laten liggen. Ze drogen dan een beetje uit en blijven wat stijver.
Cakepop, niet pop cakequote:Op woensdag 7 november 2012 11:38 schreef MaLo het volgende:
Hoi! Wat een mooie dingen worden hier gemaakt.
Ik heb NU mijn allerallerallereerste lading pop cakes in mijn nieuwe pop cake apparaat. Ik wil pop cakes maken voor sinterklaas en/of kerst, bij de koffie. Gewoon simpele hoor, met bijv. witte icing en zilveren en rode hageltjes, dat is voor mij al uitdaging genoeg. Ben benieuwd of het lukt
alarm!quote:Op zondag 4 november 2012 09:58 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Mooi he?Ik heb 'm ooit bij de Makro gekocht. Maar nog niet uitgeprobeerd.
Goed dat je eigen koekjesdeeg lukte! (Nog even over die Koopmans mix, daar moet ook maar 1 ei bij. Dus wat je nodig hebt= mix + 100 gram boter + 1 ei.)
te laatquote:Op vrijdag 9 november 2012 18:58 schreef Spuuglokje het volgende:
Je moet niet in een keer een halve kilo maken!![]()
Dan heb je genoeg voor een vrachtwagen aan kerstbomen bij wijze van spreken!
ik dacht al dat het aan mij lag met die pastelkleurtjes...quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:04 schreef Spuuglokje het volgende:
Rood is de moeilijkste kleur, net als zwart. Wilton kleurstof vind ik sowieso te pastellerig blijven, wat ze ook beweren. Ik heb nu kleurstof van Sugarflair.
quote:Op zondag 11 november 2012 21:31 schreef SV-tje het volgende:
Ondanks dat ik al een paar weken met een lichte hersenschudding thuis zit toch een taart gemaakt en ik moet zeggen het was een fijne afleiding. Zolang ik net als met alle andere dingen maar niet te lang achter elkaar bezig ben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gevuld met aardbeienkwarktaarttoetje en aardbeienvlaaivulling.
Wauw! Dat zou mijn mini ook wel leuk vinden denk ik. Hoe heb je dat zand zo gemaakt? gewoon kruimelspul?quote:Op zondag 11 november 2012 21:31 schreef SV-tje het volgende:
Ondanks dat ik al een paar weken met een lichte hersenschudding thuis zit toch een taart gemaakt en ik moet zeggen het was een fijne afleiding. Zolang ik net als met alle andere dingen maar niet te lang achter elkaar bezig ben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gevuld met aardbeienkwarktaarttoetje en aardbeienvlaaivulling.
Bedankt allemaal!quote:Op maandag 12 november 2012 07:58 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Wauw! Dat zou mijn mini ook wel leuk vinden denk ik. Hoe heb je dat zand zo gemaakt? gewoon kruimelspul?
mijn rood werd ook na 3 dagen niet rood. het bleef donkerroze. rood is bij mij toch op zijn minst ferrarirood.quote:Op woensdag 14 november 2012 23:20 schreef keetje74 het volgende:
Om mooi fel rood (of zwart of andere donkere kleuren) te maken heb je een beetje meer geduld nodig. De meeste kleuren worden feller/ donkerder naarmate de tijd verstrijkt.
Wil je bijvoorbeeld zwarte icing maken? Dat lukt je niet à la minute. Het wordt dan eerst echt alleen grijs.
Wanneer je het bakje rode of zwarte icing met een plastic folietje rechtstreeks op de icing en dan nog een deksel erop afgedekt een nachtje laat staan zul je zien dat het een stuk beter in de richting komt. Wanneer de icing op de koekjes droogt wordt het nog wat donkerder.
Mocht je na een nachtje toch nog niet tevreden zijn kun je er altijd nog wat kleurstof door mengen.
mijn koekjes waren met fondant met wilton kleurpasta wel echt gewoon roodquote:Op woensdag 14 november 2012 23:20 schreef keetje74 het volgende:
Om mooi fel rood (of zwart of andere donkere kleuren) te maken heb je een beetje meer geduld nodig. De meeste kleuren worden feller/ donkerder naarmate de tijd verstrijkt.
Wil je bijvoorbeeld zwarte icing maken? Dat lukt je niet à la minute. Het wordt dan eerst echt alleen grijs.
Wanneer je het bakje rode of zwarte icing met een plastic folietje rechtstreeks op de icing en dan nog een deksel erop afgedekt een nachtje laat staan zul je zien dat het een stuk beter in de richting komt. Wanneer de icing op de koekjes droogt wordt het nog wat donkerder.
Mocht je na een nachtje toch nog niet tevreden zijn kun je er altijd nog wat kleurstof door mengen.
Wat een leuke! Goede tipquote:Op maandag 19 november 2012 16:12 schreef ChipsZak. het volgende:
Misschien is het bij jullie al bekend, maar vond het zo grappig.
Glow in the dark cupcakes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier het recept.
Jammer dat Halloween net geweest is,quote:
en binnen!quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:57 schreef lady-wrb het volgende:
mijn sneeuwvlokkoekjesuitsteeksetmetmatjes is onderweg
twee weken na betaling, het werd eens tijd![]()
Dankjequote:Op woensdag 21 november 2012 19:11 schreef Spuuglokje het volgende:
Citroen-limoen, dat klinkt heerlijk Selestha! Ze zien er ook lekker uit!
dan krijg je wel een dikke laag marsepein bovenop, of zie ik dat verkeerd?quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:43 schreef Spuuglokje het volgende:
Leuk LovelyLady!
tipwaarjeniksmeehoeftalsjeernietopzittewachten: Wat ik zelf had gedaan als ik zo'n taart zou maken, is eerst de bovenkant met een zwarte fondant/marsepeincirkel bedekken, daarover de lap blauw waar je de mond uitsnijdt.
Dat zwarte kun je heel dun uitrollen, het is puur om het effect dat de mondopening lager ligt dan het blauwe vachtje.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dan krijg je wel een dikke laag marsepein bovenop, of zie ik dat verkeerd?
Hartstikke leuk! Heb je er ook een foto van gemaakt?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:24 schreef lady-wrb het volgende:
o en ik heb de sneeuwvlokkoekjes gemaakt. en ik heb er vreselijk de blits mee gemaakt bij mijn vrienden en kennissen
o joh, ik dacht dat het een snor wasquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:37 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dat zwarte kun je heel dun uitrollen, het is puur om het effect dat de mondopening lager ligt dan het blauwe vachtje.
mais oui! (op facebookquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:38 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Hartstikke leuk! Heb je er ook een foto van gemaakt?
quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:43 schreef Spuuglokje het volgende:
Leuk LovelyLady!
tipwaarjeniksmeehoeftalsjeernietopzittewachten: Wat ik zelf had gedaan als ik zo'n taart zou maken, is eerst de bovenkant met een zwarte fondant/marsepeincirkel bedekken, daarover de lap blauw waar je de mond uitsnijdt.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:38 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Hartstikke leuk! Heb je er ook een foto van gemaakt?
moooi hoorquote:Op vrijdag 23 november 2012 20:01 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zo dan!
niet zo mooi als die van jou, maar ik heb mijn best gedaan!
het was zo erg dat mijn huisgenoten er zo bijstonden
terwijl ik ze nog moest beschilderen en wilde fotograferen
geen idee, ik eet het zelf niet (in ieder geval geen koekjes met iets erop)quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:31 schreef het-is-mij het volgende:
@ Ladywrb, knap hoor! Ziet er profi uit!
Wat ik me afvraag bij die koekjes, is t erg zoet?
Ik heb weer ff geoefend met cakepops......had ff niet zo netjes de cakepopmaker gevuld wat je nu dus, vooral met deze lichte chocolade, wel ziet maar goed mooi leermomentje......
[ afbeelding ]
Wat een leukerds!quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:31 schreef het-is-mij het volgende:
@chipszak, wow die glow in the dark, leuk!
@ Lovelylady, ziet er mooi uit!
@ Ladywrb, knap hoor! Ziet er profi uit!
Wat ik me afvraag bij die koekjes, is t erg zoet?
Ik heb weer ff geoefend met cakepops......had ff niet zo netjes de cakepopmaker gevuld wat je nu dus, vooral met deze lichte chocolade, wel ziet maar goed mooi leermomentje......
[ afbeelding ]
Had jij nou ook nog dat kerstboomkoekjestoren ding besteld?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:57 schreef lady-wrb het volgende:
mijn sneeuwvlokkoekjesuitsteeksetmetmatjes is onderweg
twee weken na betaling, het werd eens tijd![]()
ik heb 'm gewoon gekocht in de winkel ja!quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:38 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Had jij nou ook nog dat kerstboomkoekjestoren ding besteld?
Kijk, dat vind ik geweldig!quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:39 schreef LovelyLady het volgende:
[..]![]()
Het was een ingeving. Ik had nog blauwe marsepein en ik zou iets doen met witte sterretjes en de tekst gefeliciteerd in het wit.
Toen zag ik dat ik nog wat zwarte fondant had en ik zag ineens koekiemonster voor me
Over strakke taartjes gesproken... gossiequote:Op vrijdag 23 november 2012 23:22 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Kijk, dat vind ik geweldig!Een koekiemonster in elkaar draaien terwijl je het van tevoren niet zo bedacht had. Nu is mijn tip helemáál misplaatst.
En lady-wrb, je koekjes zijn net zo mooi! Prachtig!
Ik heb m'n Garfieltaart af!
[ afbeelding ]
Ik heb het met een penseeltje gedaan. Je hebt tegenwoordig eetbare metallic 'verf' in potjes, supergemakkelijk in gebruik!quote:Op zaterdag 24 november 2012 00:03 schreef Poftoffel het volgende:
Ik heb ook de snow flake cookie cutter set gekocht omdat ik de koekjes zo ontzettend mooi vind, maar nu vraag ik me af: hoe "schilder" je die patronen erop? Met een penseeltje of zo'n eetbare kleurstofstift?
ik ookquote:Op zaterdag 24 november 2012 08:08 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb het met een penseeltje gedaan. Je hebt tegenwoordig eetbare metallic 'verf' in potjes, supergemakkelijk in gebruik!
Ik weet in ieder geval dat de Rainbow Dust Foodpennen hier niet geschikt voor zijn. Die "pakken"niet goed op candy melts en chocolade.quote:Op zaterdag 24 november 2012 08:22 schreef het-is-mij het volgende:
Weet iemand toevallig zo food pennen die op candy melts en choco kunnen?
Gisteravond nog ff rondje Google gedaan maar die ik vind moet ik in amerika bestellen.......
Miss.heb ik gezocht onder t verkeerde woord?
quote:Op zaterdag 24 november 2012 09:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ookhet viel me mee hoe gemakkelijk het gaat. omdat het patroon er zo duidelijk bovenop ligt is het echt heel simpel.
Dank jullie wel! Ik kocht die set gisteravond en daarna dacht ik, "oh oh, als dat maar goed gaat" want ik heb eigenlijk nog nooit echt wat gedecoreerd. Wel veel gebakken en vroeger ook geschilderd dus hopelijk helpt datquote:Op zaterdag 24 november 2012 08:08 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb het met een penseeltje gedaan. Je hebt tegenwoordig eetbare metallic 'verf' in potjes, supergemakkelijk in gebruik!
ik heb deze:http://www.deleukstetaart(...)d-paint-c-1_318.htmlquote:Op zaterdag 24 november 2012 13:09 schreef Poftoffel het volgende:
[..]
[..]
Dank jullie wel! Ik kocht die set gisteravond en daarna dacht ik, "oh oh, als dat maar goed gaat" want ik heb eigenlijk nog nooit echt wat gedecoreerd. Wel veel gebakken en vroeger ook geschilderd dus hopelijk helpt datIk zal eens bij de Bakzolder kijken naar die verf.
Ik ook!quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:15 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb deze:http://www.deleukstetaart(...)d-paint-c-1_318.html
Tsja hier kom je niet verder mee maar persoonlijk zou ik in eerste instantie zeggen koekjesdeeg maar weet niet of dat goed blijft?quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:39 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb 'm gewoon gekocht in de winkel ja!
ik ben nog aan het nadenken of ik het nu van peperkoekdeeg ga maken of van gewoon koekjesdeeg
iemand een idee?
Wat jij zegt, echt super knap spuuglokje!quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:37 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Over strakke taartjes gesproken... gossie
Ja had tijdje terug voor mn verjaardag va neen vriendin van die chocolade stiften van dr. oetker gekregen en dacht, dat kan ik ook hiermee doen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 09:02 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik weet het helaas niet, het-is-mij. Heb je op de varkentjes met chocolade getekend? Ik vind ze heel schattig!
ik heb net kant en klaar gingerbreadmix gehaald en ik ben het nu aan het maken. en dan ga ik die kerstboom proberen te bakken.quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:57 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Tsja hier kom je niet verder mee maar persoonlijk zou ik in eerste instantie zeggen koekjesdeeg maar weet niet of dat goed blijft?
PEperkoekdeeg, krijg je dan een beetje dat idee van die duitse harten met dat gespoten suiker?
Bedankt!quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:59 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Wat jij zegt, echt super knap spuuglokje!
Maak je nog veel taarten?
hou maar op, schei maar uit, wat is dat deeg vreselijkquote:Op zaterdag 24 november 2012 18:32 schreef Nijna het volgende:
Lady-wrb, dat klinkt alsof je je helemaal kan gaan uitleven, ik ben benieuwd naar je kerstboom!
dat is een goeie zeg, maar dan zit ik weer met die afstandhoudertjes.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:43 schreef het-is-mij het volgende:
Wat jammer maar je klinkt nog aardig positief
Ben benieuwd.
Ik heb geen officiele rolstok maar een witte soort pvc buis van de bouwmarkt, gewoon een lang gehaald en daar zelf een grote en kleinere van gezaagd
Dan ga ik die ook halen! Ik zie ze staan op de website van de Bakzolder, dus ik kan niet wachten tot m' n set er is!quote:
jeumig dat is dat wel weer erg groot. maar dat is zeker handig voor taarten?quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:24 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb een rolstok van volgens mij 50 cm, die ik gebruik in combinatie met die hulpringetjes.
welke koekjes met icing bedoel je?quote:Op zondag 25 november 2012 16:33 schreef het-is-mij het volgende:
@ Spuuglokje en lady wrb, ook al eens die koekjes met icing gemaakt?
Ik heb zo de neiging om ook eens te proberen of ik van die mooie koekjes gefabriceerd krijg *kuch* want ik zie her en der de mooiste dingen voorbij komen.
Maar ik kan niet echt het verschil vinden of waarom het een of ander beter zou zijn.
Icing of fondant is gewoon kestie van smaak dnek ik of zouden er nog andere voor/nadelen zijn?
ik heb er ook niet zo heel veel verstand van. sterker nog, mij doe je geen plezier met koekjes met iets anders erop dan chocolaquote:Op zondag 25 november 2012 19:26 schreef het-is-mij het volgende:
Nee bedoelde geen speciale koekjes maar meer tidee erachter, wanneer gebruik je icing of wanneer fondant maar wat ik her en der lees is t gewoon persoonlijk
Ik vind koekjes met icing persoonlijk lekkerder, maar het is wel meer werk. Fondant is supergemakkelijk en snel. De sneeuwvlokkoekjes heb ik alleen nog maar met fondant gemaakt, maar bijvoorbeeld m'n gereedschapskoekjes deed ik met icing.quote:Op zondag 25 november 2012 19:26 schreef het-is-mij het volgende:
Nee bedoelde geen speciale koekjes maar meer tidee erachter, wanneer gebruik je icing of wanneer fondant maar wat ik her en der lees is t gewoon persoonlijk
Ik vind het lastig om tips te geven zonder het voor te doen. Het is een kwestie van oefenen. Het sliertje icing in de lucht omhoog spuiten en dan draperen ipv direct dichtbij erop spuiten. Ehhh geen idee dus hoe ik dit goed in woorden uitleg. Maar zo werkt het minder krampachtig én netter. En als je de randjes gespoten hebt ga je het invullen met icing die goed dunner is gemaakt, zodat het vanzelf glad uitloopt tot aan het gespoten randje. Niet teveel icing erin spuiten, anders loopt het over het randje.quote:Op zondag 25 november 2012 21:32 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben nog niet zo handig met icing, dus ik ben geneigd om eerder naar fondant of marsepein te grijpen
heb jij nog tips, spuuglokje, om die icing er mooi strak en glad op te krijgen? dat randje spuiten vind ik al zo moeilijk. ik krijg er kramp in mijn handen van.
Als je je bakvorm invet dan kun je het bakpapier er zo tegen aan "plakken".quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:09 schreef limbolandjgirl het volgende:
Vanavond weer eens na lange tijd een taart bakken!
Maar het wordt een speciale taart, ik ga hem namelijk gebruiken voor een surprise! Ik hol hem uit en dan stop ik surprise weer in en maak hem af net zoals een 'normale' taart
Alleen heb ik 1 vraagje. Ik wil de rand van de bakvorm verhogen met bakpapier. Hoe doen jullie dit vastmaken? Ik neem aan dat plakband niet zo'n goed idee is..
vol!quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:30 schreef het-is-mij het volgende:
Dank allen, was tevreden over t resultaat.
Ben benieuwd lady naar je taart..........is t recept in t engels?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |