Van origine zijn cakepops kruimels met botercrème (en dat is inderdaad behoorlijk machtig), er is alleen handig op ingespeeld door verschillende fabrikanten.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar dan heb je toch ook zon cakepopapparaat voor nodig?
Het valt op zich wel mee hoor, wat DML zegt, normaal smeer je er een taart mee af voor je hem bekleedt. (of gebruikt het als decoratie an sich). Alleen de crème-cake-ratio is in zo'n cake pop toch net even anders.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:48 schreef Ynske het volgende:
Botercreme klinkt al klefzal idd wel heel.machtig zijn
Ik vond het erg leuk om te doen idd!quote:Op zondag 21 oktober 2012 07:25 schreef het-is-mij het volgende:
Pe,je moet ergens beginnen toch?
Ziet er leuk uit ook de binnenkant.heb ik nog niet gered.vond je t leuk om te doen?
Waarmee heb je gevuld?;iig mooi rond hoor!
En belangrijk,was ie lekker?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
aaaah superleuk!!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:03 schreef lady-wrb het volgende:
oké het is dan geen taart, maar ik heb dr wel een middagje op zitten kleien
[ afbeelding ]
Oh mooi allebei,quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:27 schreef calastra het volgende:
lady-wrb die zijn schattig zeg!
En Tink89 ik vind marsepein ook fijner werken als rolfondant, blijkt heel persoonlijk te zijn.
Ik ben ook eindelijk weer eens een avondje bezig geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zo gaaf!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:03 schreef lady-wrb het volgende:
oké het is dan geen taart, maar ik heb dr wel een middagje op zitten kleien
[ afbeelding ]
ook nog cakepops gemaakt?quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:14 schreef lady-wrb het volgende:
ik denk dat ik morgen cakepops ga maken.
(ik zag dat vullen met een slagroomspuit een stuk makkelijker zou gaan, dus dat wil ik wel eens zien)
nee, ik heb een boterkoek gebakken en dus die cupcakes.quote:
Eigenlijk zit er niks in rolfondant dat kan bederven hoor... niet te veel van die datum aantrekkenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:44 schreef Skaai het volgende:
Ik heb van een kennis 1 kilo aan gele rolfondant gekregen! Datum is tot aan halverwege deze maand maar dat kan ik vast nog wel een paar dagen strekken. Misschien ga ik volgende week iets in elkaar knutselen
Met al die suikers en E nummers erin is die meuk niet stuk te krijgen denk ikquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Eigenlijk zit er niks in rolfondant dat kan bederven hoor... niet te veel van die datum aantrekken![]()
En als je dat wel doet en het weggooit over twee weken, hou ik me aanbevolen!
Wauw!!quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:27 schreef Kimbell het volgende:
Ik ga ook een poging doen om hier een taart te posten. Ik maak veel prinsessentaarten met de wondermould.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hoei ik ga meteen kijken of er wat voor me bijzitquote:Op maandag 29 oktober 2012 06:45 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ennn de wilton shizzle is vanaf dinsdag 2 weken in de aanbieding bij de Makro
Ben ik dan zo scheel? Zie het in de folders niet staan...quote:Op maandag 29 oktober 2012 06:45 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ennn de wilton shizzle is vanaf dinsdag 2 weken in de aanbieding bij de Makro
Ik zou de cake proberen te bekleden met marsepein, maar een pompoen is niet niet echt een handige vorm. Je zou het ook kunnen doen met glazuur, maar dan krijg je uiteindelijk wel een plakkerige pompoen...quote:Op maandag 29 oktober 2012 07:58 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hoei ik ga meteen kijken of er wat voor me bijzit
ik heb zo'n siliconenvorm van een pompoen bij de xenos gekocht. kan ik zo'n ding ook bekleden met marsepein? of hoe krijg ik dat ding op een andere manier oranje? (zonder de cake zelf te kleuren dus)
en waarom moet een siliconenvorm voor gebruik een paar uur op hoge temp in de oven? weet iemand dat toevallig?
aha oke, dat is duidelijk. ik dacht dat het misschien belangrijk was voor evt. harden ofzo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:24 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zou de cake proberen te bekleden met marsepein, maar een pompoen is niet niet echt een handige vorm. Je zou het ook kunnen doen met glazuur, maar dan krijg je uiteindelijk wel een plakkerige pompoen...
En dat moet om eventuele schadelijke resten eruit te branden, net als een nieuwe oven, die zet je ook eerst een halve dag aan. Overigens heb ik dat met een siliconenvorm nog nooit gedaan
Witte + kleurstofquote:Op maandag 29 oktober 2012 08:26 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
aha oke, dat is duidelijk. ik dacht dat het misschien belangrijk was voor evt. harden ofzo.
nou ja eerst maar eens oranje marsepein scoren. dat heb ik nog niet.
is dat nou echt zo handig? ik had van dat levensmiddelenkleurstof in poedervorm van de toko en ik vond het drama. het gaf af en alles werd oranje en ik kreeg het nergens meer af. ook niet van mijn handen. en ik vond het een vieze bittere nasmaak hebben.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Witte + kleurstofIs sowieso wel handig als je veel verschillende kleuren gebruikt. Een keer investeren in een setje kleurstofjes (pasta/vloeibaar) en je kunt heel lang vooruit...
Poeder vind ik ook niks... pasta of vloeistof wel, nooit problemen mee gehad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:58 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
is dat nou echt zo handig? ik had van dat levensmiddelenkleurstof in poedervorm van de toko en ik vond het drama. het gaf af en alles werd oranje en ik kreeg het nergens meer af. ook niet van mijn handen. en ik vond het een vieze bittere nasmaak hebben.
Heb je dan de folder van afgelopen keer ingekeken of die van morgenquote:Op maandag 29 oktober 2012 08:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ben ik dan zo scheel? Zie het in de folders niet staan...
Scheuren kan ook komen door scherpe randjes aan je taart. Wrijf even met je vinger langs de randen, dat helpt vaak al een hoop. Verder kan je fondant ook te dik zijn, waardoor hij zo zwaar wordt dattie scheurt. En deze lijn wegwerken kan misschien wel met een mooi decoratief randje in het zwart ofzo?quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:29 schreef Chan het volgende:
Wow wat een gave barbietaart!
Ik heb gisteren een taartje gemaakt, maar het fondant te dun uitgerold geloof ik. Het scheurde nogal aan de zijkanten. Ik heb toen een strook minder dun uitgerolde fondant eroverheen geplakt, maar dan zie je natuurlijk een lelijke lijn. Valt dat nog weg te werken/op te lossen? Behalve dan de volgende keer minder dun uitrollen?
[ http://imageshack.us/photo/my-images/268/halloweentaartje.jpg/ (copy/paste deze link) ]
Die kan ik niet openen, mijn pc blijft die van afgelopen week weergeven, hoe vaak ik ook op die andere klikquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:16 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Heb je dan de folder van afgelopen keer ingekeken of die van morgen
30 okt.de folder met die lading vlees op de voorkant blz 413 + 1 gratis.
Tadaaaquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:35 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die kan ik niet openen, mijn pc blijft die van afgelopen week weergeven, hoe vaak ik ook op die andere klik
wow dat is mooi zeg! wat is een wondermould?quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:27 schreef Kimbell het volgende:
Ik ga ook een poging doen om hier een taart te posten. Ik maak veel prinsessentaarten met de wondermould.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Txs, je bent een heldquote:
maar daar staan nergens prijzen bij.quote:
Achterlijk wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:37 schreef lady-wrb het volgende:
hadden jullie dat item nog gezien gisteravond bij wat was het? radar? met antoinette herzenberg.
ging over die nieuwe serie van d'agostini met die taartmaakboekjes waar dat potje glitter voor over je cupcakes bij zit.
die glitter blijk je dus niet te kunnen eten. je moet het voordat je je cupcake eet eerst er vanaf vegen
dat heb ik dus gekocht en goed dat ik het weet, want ik had het idd gewoon opgegeten.
ik zal eens kijken of ik het kan vinden
http://www.trosradar.nl/u(...)ring/29-10-2012/?p=1
wat ik bedoel komt na 32 minuten
Moet je eens ruiken in het potje.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:37 schreef lady-wrb het volgende:
hadden jullie dat item nog gezien gisteravond bij wat was het? radar? met antoinette herzenberg.
ging over die nieuwe serie van d'agostini met die taartmaakboekjes waar dat potje glitter voor over je cupcakes bij zit.
die glitter blijk je dus niet te kunnen eten. je moet het voordat je je cupcake eet eerst er vanaf vegen
dat heb ik dus gekocht en goed dat ik het weet, want ik had het idd gewoon opgegeten.
ik zal eens kijken of ik het kan vinden
http://www.trosradar.nl/u(...)ring/29-10-2012/?p=1
wat ik bedoel komt na 32 minuten
Jups, 1,50 voor deel 1, daarna 4,95. Deze week zaten er lettersjablonen bij. 26 goedkope plastic dingen die wel uitduwt, maar waar daarna geen mogelijkheid is om ze uit te duwen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Achterlijk wel.
Al zou ik zulke boekjes sowieso al nooit kopen, is het niet zo dat deel 1 enorm goedkoop is en de rest dan steeds duurder?
Aan de andere kant niet giftig, gelukkig maar, want dan had het helemaal te achterlijk voor woorden geweest.
Jups...quote:
Nou voor jouw eigen gevoel, t stelt geen bal voor, 1 keer niezen en die vlinder zit dubbel!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jups...Eerste uitgave zaten wel mooie vlinderuitstekers bij, dus ik baal een beetje dat ik die gemist heb voor die 1,50.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nou voor jouw eigen gevoel, t stelt geen bal voor, 1 keer niezen en die vlinder zit dubbel!
Oh wauwquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:48 schreef Spuuglokje het volgende:
Zo, ik heb eindelijk ook weer eens een taart gemaakt. Voor de verjaardag van mijn zoon dit keer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De binnenkant was van chocoladebiscuit, met laagjes chocolademousse en frambozenfruitpasta, afgesmeerd met botercrème, en afgewerkt met marsepein.
Geweldig!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:48 schreef Spuuglokje het volgende:
Zo, ik heb eindelijk ook weer eens een taart gemaakt. Voor de verjaardag van mijn zoon dit keer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De binnenkant was van chocoladebiscuit, met laagjes chocolademousse en frambozenfruitpasta, afgesmeerd met botercrème, en afgewerkt met marsepein.
Een wondermould in een grote bakvorm in de vorm van een soort kegel. Een hol staafje in het midden zorgt dat de taart van binnen ook goed gaar wordt. Zet er een prikpopje in en je hebt een prinsessentaart.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:52 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wow dat is mooi zeg! wat is een wondermould?
o is dat nou een wondermould. ik heb een vorm daar kan je een cakebuitenkant bakken zal ik maar zeggen een soort hetzelfde vorm als de jouwe, maar dan istie uiteindelijk hol.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:47 schreef Kimbell het volgende:
[..]
Een wondermould in een grote bakvorm in de vorm van een soort kegel. Een hol staafje in het midden zorgt dat de taart van binnen ook goed gaar wordt. Zet er een prikpopje in en je hebt een prinsessentaart.
[ afbeelding ]
Hol? Dat klinkt niet zo stabiel en erg kwetsbaar. Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:13 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o is dat nou een wondermould. ik heb een vorm daar kan je een cakebuitenkant bakken zal ik maar zeggen een soort hetzelfde vorm als de jouwe, maar dan istie uiteindelijk hol.
(nou moet ik zeggen dat ik m nog steeds moet uitproberen, maar dat ga ik dus binnenkort doen
ja hoho, die moet je dan vullen met iets bavaroispuddingweetikveelwattesquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:14 schreef Kimbell het volgende:
[..]
Hol? Dat klinkt niet zo stabiel en erg kwetsbaar. Ik ben benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |