bij de blokker hebben ze ook een cakepop apparaatquote:Op woensdag 19 september 2012 14:19 schreef het-is-mij het volgende:
Troel, geen tips, hier hetzelfde en als ik het mooi dun heb, scheurt het.
Bij de xenos hier hadden ze btw nog cakepop apparaten voor 19,95.
Fondant goed kneden is heel belangrijk!!! Daarnaast uitrollen op crisco of maïzena, al geeft dat laatste vlekken die niet weggaan. Vind maïzena handiger als je wat meer ervaring hebt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:59 schreef Troel het volgende:
Hier was mijn laatste taartje een succes, het is tot de laatste kruimel opgegaan en men vond het heerlijk.
Alleen krijg ik de fondant dus echt niet zo dun als ik wil. Iemand tips?
quote:Op woensdag 26 september 2012 14:38 schreef zijbaktgraag het volgende:
[..]
Fondant goed kneden is heel belangrijk!!! Daarnaast uitrollen op crisco of maïzena, al geeft dat laatste vlekken die niet weggaan. Vind maïzena handiger als je wat meer ervaring hebt.
Maar echt met een ingevet werkvlak met crisco kun je milimeter dun uitrollen.
Ik laat mijn cursisten altijd op crisco uitrollen en er scheurt zelden tot nooit iets. En dit zijn allemaal beginnelingen op dit gebied.
Ook de kwaliteit van de fondant is belangrijk. Die van xenos en action is echt bagger slecht.
Voor degene die cakepops willen maken, action had onlangs ook een cakepop maker voor nog geen 10 euro..
Funcakes is prima. Daar kan het idd niet aan liggen. Probeer idd crisco maar eens.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:42 schreef Troel het volgende:
Ik heb fondant gewoon van funcakes, dus aan de kwaliteit zal het niet liggen. Maar wellicht dat die crisco het verschil kan maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |