abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 05:30:21 #1
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116095849

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier 8-)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
    _  _ | |                                     | | _  _
   | || || |                                     | || || |
 =H| || || |========nnnn=============nnnn========| || || |H=
   |_||_|| |        |  |             |  |        | ||_||_|
         |_|        /  |             |  \        |_|
                   |   |             |   |
                   \   (_   /~~~\   _)   /
                    \    \ ( '_' ) /    /
                     \    )\  =  /(    /
                      \   (_)   (_)   /
                       \ /   ~~~   \ /
                       (             )
                        \           /
                         \         /
                          )==(O)==(
                         /         \
                        /____/ \____\
                        /   /   \   \
                       /   /     \   \
                      (   )      (   )
                      |   |      |   |
                      |   |      |   |
                      |___|      |___|
                      (___)      (___)
============================================================
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 05:30:45 #2
77130 star_gazer
pi_116095850
:+
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 05:31:41 #3
77130 star_gazer
pi_116095851
Laatste drie posts vorige deel:

quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 04:39 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Gewoon rijst met kip of tartaar ofzo meenemen in bakjes en bij de uni in de magnetron doen. _O_
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 04:40 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

12kg kwijt en krachtgains gemaakt in 4 maanden op een junk dieet, come@me
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 05:28 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dit. Er is vast wel een studievereniging met een magnetron.

Brood :N
-
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 07:50:04 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116096285
Ben komende november 3jr bezig, en inmiddels 28kg zwaarder dan toen ik begon met praktisch het zelfde bf%.

En dat op brood overdag. Dus dat brood per definitie onzin is is onzin.

Oke, er zit wel dik 200gram kipfilet en 100gram kaas op dat brood, maar ik heb m'n punt gemaakt.

Wordt een beetje moe van al die IF, 6% doelen, en anorexia stories hier. :+ :X
Zijn er nog mensen hier die echt eten? Gewoon keihard elke 3 uur, en dus keurig 5/6x per dag? :Y) w/

Sorry, moest het even kwijt. o|O

[ Bericht 11% gewijzigd door RaymondK op 28-08-2012 08:19:43 ]
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:51:35 #5
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116096866
Misschien kennen jullie deze site al?

http://www.leefbewust.com/

De site heeft niet direct met BB-en te maken, en op het eerste gezicht een beetje geitenwollensokken uitstraling, en verder zijn veel artikelen een beetje zweverig van aard, maar vond er wel een aantal interessante dingen.

[ Bericht 10% gewijzigd door RaymondK op 28-08-2012 09:04:06 ]
pi_116097102
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 07:50 schreef RaymondK het volgende:
Ben komende november 3jr bezig, en inmiddels 28kg zwaarder dan toen ik begon met praktisch het zelfde bf%.

Oke, er zit wel dik 200gram kipfilet en 100gram kaas op dat brood, maar ik heb m'n punt gemaakt.

Zijn er nog mensen hier die echt eten? Gewoon keihard elke 3 uur, en dus keurig 5/6x per dag? :Y) w/

6x hier. En eet ook nog eens brood.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:08:05 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116097323
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:08 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ooeh, is niet goed hoor brood :X :+
Ik weet het. Eet een brood per dag. Een wonder dat ik nog niet dood ben.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:22:39 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116097394
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:19 schreef Push. het volgende:

[..]

Ik weet het. Eet een brood per dag. Een wonder dat ik nog niet dood ben.
De tering.Eerlijk? Een heel brood! haha. _O_
ik eet ca 6 plakken zelf gebakken boterhamen, die ongeveer even zwaar zijn als 12 bakkersbroodplakken. })
extra olijfolie d'r in, gekrushde walnootjes, zadenmix en what not.
pi_116097399
Zondag gedeadlift, nu nog steeds spierpijn in de benen _O_
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:27:46 #11
77130 star_gazer
pi_116097515
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:22 schreef robuust89 het volgende:
Zondag gedeadlift, nu nog steeds spierpijn in de benen _O_
Lekker die hams pakken
-
pi_116097604
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:22 schreef RaymondK het volgende:

[..]

De tering.Eerlijk? Een heel brood! haha. _O_
ik eet ca 6 plakken zelf gebakken boterhamen, die ongeveer even zwaar zijn als 12 bakkersbroodplakken. })
extra olijfolie d'r in, gekrushde walnootjes, zadenmix en what not.
Lekker, eet zelf grof volkoren of volkoren van de AH. 86 kcal per plak. En ja, eerlijk. Gister 22 sneeën met pindakaas en kipfilet en twee bolletjes met ham omdat m'n lunch brood op was. Daarnaast nog een liter melk, avond eten en fruit.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:34:10 #13
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116097643
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:32 schreef Push. het volgende:

[..]

Lekker, eet zelf grof volkoren of volkoren van de AH. 86 kcal per plak. En ja, eerlijk. Gister 22 sneeën met pindakaas en kipfilet en twee bolletjes met ham omdat m'n lunch brood op was. Daarnaast nog een liter melk, avond eten en fruit.
Netjes hoor.
Dus je ontbijt zit ook in dat hele brood begrijp ik.
Dan lukt het wel idd.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:52:59 #14
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_116097955
quote:

Ik heb hetzelfde maar dan tegenovergesteld :P Gezeur over moeilijk doen met eten meenemen omdat je 6x per dag moet eten, of melk wel goed blijft, welke kwark je eet en hoeveel etc etc

en zo heeft iedereen zn dingen hier
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_116097971
De hoeveelheid kcals aan voedzame bouwstoffen die je opneemt moet wel evenredig zijn aan je ervaring en vetvrij lichaamsgewicht. Althans dat is mijn mening, het heeft weinig zin om als beginneling 1000kcals boven onderhoud te gaan eten, zeker als je dan ook nog zooi aan het eten bent.

Het enige wat je ermee bereikt is het vervetten van je ingewanden. Eet gezond en eet vooral de heledag door maar het is echt niet nodig om 6x een 600kcal maaltijd te eten als je een onderhoud verbruik hebt van 1600kcals.

Cutten en Bulken is leuk en mischien effectief maar wanneer je dit als hobby doet en er vooral ook goed uit wil zien dan heb ik liever constant een vet percentage van < 9.

Ben benieuwd wie van de grote eters hier nou daadwerkelijk 100kg+ weegt met een vetpercentage van < 12. Hoeveel wedstrijd bb'ers posten hier eigenlijk?
pi_116097977
gewoon IF doen en nooit eten meenemen

nergens voor nodig die zes maaltijden, zwaar achterhaalde shit

maar hee, blijf vooral lekker je 'metabolisme stimuleren' en je lichaam 'constant van voldoende eiwitten voorzien.'

[ Bericht 18% gewijzigd door 16meter op 28-08-2012 10:00:58 ]
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:57:20 #17
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116098045
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:53 schreef Mithras82 het volgende:
De hoeveelheid kcals aan voedzame bouwstoffen die je opneemt moet wel evenredig zijn aan je ervaring en vetvrij lichaamsgewicht. Althans dat is mijn mening, het heeft weinig zin om als beginneling 1000kcals boven onderhoud te gaan eten, zeker als je dan ook nog zooi aan het eten bent.

Het enige wat je ermee bereikt is het vervetten van je ingewanden. Eet gezond en eet vooral de heledag door maar het is echt niet nodig om 6x een 600kcal maaltijd te eten als je een onderhoud verbruik hebt van 1600kcals.

Cutten en Bulken is leuk en mischien effectief maar wanneer je dit als hobby doet en er vooral ook goed uit wil zien dan heb ik liever constant een vet percentage van < 9.

Ben benieuwd wie van de grote eters hier nou daadwerkelijk 100kg+ weegt met een vetpercentage van < 12. Hoeveel wedstrijd bb'ers posten hier eigenlijk?
nou wedstrijd zal ik nooit van m'n leven gaan doen. Niet omdat ik het niet in me zou hebben, maar puur omdat ik het belachlijk vind om in een slip op een podium te staan en je muscles te showen. In mijn ogen heb je dan echt te weinig aandacht gekregen ooit ergens een keer :')
Niet persoonlijk aantrekken voor degene die dat dreigen te doen nu :+

Maar het betekend niet dat als je geen wedstrijden doet, je niet net zo goed bezig kunt zijn.

Duurt niet heel lang meer, ca 2,5kg nog, en dan ben ik wel 100kg. Hopelijk rond het eind v.h. jaar, maar waarschijnlijk iets langer :P @ ca 15%
En dan voor eind volgend jaar wil ik 105kg @12% zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door RaymondK op 28-08-2012 10:02:54 ]
pi_116098177
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:57 schreef RaymondK het volgende:

[..]

nou wedstrijd zal ik nooit van m'n leven gaan doen. Niet omdat ik het niet in me zou hebben, maar puur omdat ik het belachlijk vind om in een slip op een podium te staan en je muscles te showen. In mijn ogen heb je dan te weinig aandacht gekregen ooit ergens een keer :')
Niet persoonlijk aantrekken voor degene die dat dreigen te doen nu :+

Maar het betekend niet dat als je geen wedstrijden doet, je niet net zo goed bezig kunt zijn.

Duurt niet heel lang meer, ca 2,5kg nog, en dan ben ik wel 100kg. Hopelijk rond het eind v.h. jaar, maar waarschijnlijk iets langer :P @ ca 15%
En dan voor eind volgend jaar wil ik 105kg @12% zijn.
Natuurlijk mag je best goed bezig zijn het is ook meer een lifestyle dan een sport uiteindelijk. Maar om nou 4 liter melk per dag te gaan drinken (overdreven voorbeeld) terwijl je pas 2 weken weet wat een deadlift is dat is het andere uiterste.

ps. hoelang ben je?
pi_116098214
quote:

Ik vind dat gegraas elke 3 uur juist geen echt eten. Geef mij maar 1-2 enorme maaltijden per dag, das pas echt eten :D
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:05:17 #20
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116098218
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:03 schreef Mithras82 het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je best goed bezig zijn het is ook meer een lifestyle dan een sport uiteindelijk. Maar om nou 4 liter melk per dag te gaan drinken (overdreven voorbeeld) terwijl je pas 2 weken weet wat een deadlift is dat is het andere uiterste.

ps. hoelang ben je?
186cm

das overdreven idd. 4l melk als je 65kg weegt. :+
Als het goed is voer je het tijdens je groeien ook rustig op.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:09:58 #21
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_116098308
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:05 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Ik vind dat gegraas elke 3 uur juist geen echt eten. Geef mij maar 1-2 enorme maaltijden per dag, das pas echt eten :D
Ik moet er serieus niet meer aan denken, heb dat ook een aantal jaar gedaan maar wat een gezeik zeg. Eten klaarmaken savonds, in bakjes doen, bakjes meenemen, bakjes afwassen etc etc

Oh en de paniek en stress als je 2 a 3 maaltijden vergeet door omstandigheden |:(

Zo blij dat ik dat niet meer heb, gisteren na het trainen lekker 2 bananen en een shake, uurtje later 500 gr kipgehakt en 300 gram aardappels als hoofdmaaltijd

jum jum
Luck is for losers
pi_116098422
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:59 schreef MrGuma het volgende:
Ik ben nu een beetje aan het kijken naar hartslagmonitors; hebben jullie toevallig ervaring met de website van polar? De weergave van je hartslag en dergelijke. Wil dit namelijk in o.a. grafieken en dergelijke gaan bijhouden.

Als je een polar hebt, welke heb je?
Ik heb een Garmin 305, top apparaat!

quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:56 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Wijsneus :)
Dag 3:
SQ/Lunges/Calve Raises
MP/Rear Delt Raise/Lateral Raise/Front Raise
Waarom maar 1x per week?

Ik wil met IF beginnen alleen heb ik geen mogelijkheid om te trainen in fasted state. Ik wil mijn eetwindow van 13-21 doen en dan om eten om 13, 16/17, 20/21. En dan tussen de laatste twee een workout doen.

Hoe pass jullie IF toe?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_116098453
IF is wel gebaseerd op 'supercompensatie', de eerste 8-12 uur na krachttraining is de eiwitsynthese het hoogste, en dus is het handig om dan het grootste deel van je eten te eten. Je zou je window wat kunnen verkorten, of je laatste maaltijd het grootste maken (dat lijkt mij in jouw geval het handigst).
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:30:23 #24
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_116098730
IF is redelijk makkelijk samen te vatten (althans mijn variant)

Je eet 12-16 uur na je laatste maaltijd niets
Dan eet je kleine hapjes van alleen eiwit en (groene) groentes van max rond de 20 gr eiwit (blikje tonijn ligt op mn werk altijd in mn la bv)
en savonds eet je de rest van je behoefte en het maakt opzich niet echt uit wat je eet, low carb op niet trainingsdagen (groentes tellen niet mee) en high carb (als in 300-500 gr) op trainingsdagen en de carbs eet je pas NA het krachttrainen
Luck is for losers
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:42:26 #25
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_116098947
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:16 schreef Autobandje het volgende:
IF is wel gebaseerd op 'supercompensatie', de eerste 8-12 uur na krachttraining is de eiwitsynthese het hoogste, en dus is het handig om dan het grootste deel van je eten te eten. Je zou je window wat kunnen verkorten, of je laatste maaltijd het grootste maken (dat lijkt mij in jouw geval het handigst).
Verschillende studies geven een verschillende indicatie aan voor verhoogde netto eiwitsynthese, en da's prima, net als verschillende whey pre/peri/post-workout studies iets anders aangeven en dat de conclusie 'whey rondom je training' goed genoeg is.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8563679 (MacDougall 1995) geeft bijvoorbeeld aan, dat op zijn meetpunten de spiersynthese het hoogst is 24 uur na je training. En dat het doorgaat tot aan 36 uur na training.

Had het al eerder gezegd, maar zoals Leangains het op z'n website zet denk ik dat er een denkfout zit, en dat je de ochtend na je training juist NIET moet IF'en. En dat een betere methode om te denken is: trainingsdag - hersteldag - rustdag - rustdag etc. Op je hersteldag, en sowieso als er nog significante spiermodellering plaatsvindt door de trainingsprikkel - zou je moeten eten voor maximaal spieranabolisme, niet anti-catabolisme zoals op de rustdagen waar geen spiersynthese van training plaatsvindt. IF op een trainingsdag of rustdag kan prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 28-08-2012 10:50:37 ]
Confidence through competence
pi_116098952
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:16 schreef Autobandje het volgende:
Ja ik dacht de maaltijd van 13 en na workout het grootste te maken. Rond 16 nog een stuk vlees naar binnen werken en dan als ik thuis kom direct een workout

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:30 schreef kidkash19 het volgende:
IF is redelijk makkelijk samen te vatten (althans mijn variant)

Je eet 12-16 uur na je laatste maaltijd niets
Dan eet je kleine hapjes van alleen eiwit en (groene) groentes van max rond de 20 gr eiwit (blikje tonijn ligt op mn werk altijd in mn la bv)
en savonds eet je de rest van je behoefte en het maakt opzich niet echt uit wat je eet, low carb op niet trainingsdagen (groentes tellen niet mee) en high carb (als in 300-500 gr) op trainingsdagen en de carbs eet je pas NA het krachttrainen
Low carb = groentes tellen niet mee? Waarom niet?
Groente en fruit zijn mijn enige carb bronnen.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:44:43 #27
55709 Stereotomy
pi_116098976
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:42 schreef 1517 het volgende:

Omdat als je 1 hap brood neemt je al meer glucose binnenkrijgt dan in een grote bak salade.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:48:07 #28
55709 Stereotomy
pi_116099043
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9252485 (Philips, Tipton 1997) geeft het volgende aan:

synth - breakdown = net
3h 112-31=80%
24h 65-18=47%
48h 34-0=34%

Dus op zijn meetpunten is de nettospiersynthese 3 uur na training dan het hoogst, maar de mensen in deze studie bleven in fasted state voor en na de training, behoorlijk anti-anabool dus.

Als jullie meer studies hebben die het verloop van spiersynthese en afbraak na training aangeven, ook onder verschillende omstandigheden, dan hou ik me aanbevolen!
pi_116099266
Persoonlijk denk ik dat Martin Berkhan met Lean Gains een aantal assumpties doet die gewoon onjuist zijn. Dat zie ik wel vaker bij dat soort guru's. Ze gebruiken namelijk, over een onderwerp X, alleen de onderzoeken die hun resultaten bevestigen en negeren de homp research die iets anders zegt.

Het betere alternatief is misschien wel een stuk complexer.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:02:11 #30
55709 Stereotomy
pi_116099359
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:58 schreef Physics het volgende:
Persoonlijk denk ik dat Martin Berkhan met Lean Gains een aantal assumpties doet die gewoon onjuist zijn. Dat zie ik wel vaker bij dat soort guru's. Ze gebruiken namelijk, over een onderwerp X, alleen de onderzoeken die hun resultaten bevestigen en negeren de homp research die iets anders zegt.
Welke assumpties denk jij precies?

Op zich wat ik wel mooi vind is dat Berkhan zelf dit vaak zegt:

quote:
But remember: never once have I said, or claimed, that I believe everyone needs to convert to intermittent fasting - or even that it is proven to be superior to a regular healthy diet. The research surrounding intermittent fasting is very interesting but it's too early to draw any definitive conclusions.

I am still of the opinion that the best diet is the one you can stick to in the long term. However, the decision should be based on personal preference and not neurotic adherence to a diet built on faulty and bad science.

http://www.leangains.com/(...)-myths-debunked.html
Ben het eens met wat hij hier zegt. IF kán mogelijk in veel situaties voordeel opleveren.

't is meer dat sommigen van z'n neurotische volgers IF als de 'enige juiste oplossing' zien terwijl er veel meer wegen naar Rome leiden, dat er voor- en nadelen zijn, en dat het onderzoek naar IF voor bodybuilding nog in z'n kinderschoenen staat.
pi_116099433
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:44 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Omdat als je 1 hap brood neemt je al meer glucose binnenkrijgt dan in een grote bak salade.
Ik eet geen brood/pasta/witte rijst
pi_116099455
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:53 schreef Mithras82 het volgende:

Ik ben meer dan honderd kilo, mijn vetpercentage ligt wel iets boven de 12, maar niet veel meer.
Het vertekend alleen wel iets , ik ben wel meer dan 2 meter lang :X
pi_116099461
Was trouwens tot dezelfde conclusie gekomen als jij stereo, vond het al wat paradoxaal om heel lang te vasten na een training, en wss kan je het inderdaad beter omdraaien (al zou ik hoe dan ook eigenlijk nooit ontbijten).

Ik denk dat we trouwens wel iets teveel op de details aan het letten zijn, want zolang je hard traint en goed eet dan zal èlke aanpak werken :).
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:06:29 #34
55709 Stereotomy
pi_116099463
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:05 schreef 1517 het volgende:

[..]

Ik eet geen brood/pasta/witte rijst
Je vraag was waarom groente niet als carbs meegeteld worden als je low-carb probeert te eten.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:08:11 #35
55709 Stereotomy
pi_116099508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:06 schreef Autobandje het volgende:
Was trouwens tot dezelfde conclusie gekomen als jij stereo, vond het al wat paradoxaal om heel lang te vasten na een training, en wss kan je het inderdaad beter omdraaien (al zou ik hoe dan ook eigenlijk nooit ontbijten).
Waarom ontbijt je niet? :) Vind je het lastig om 's ochtends voedsel weg te krijgen?

quote:
Ik denk dat we trouwens wel iets teveel op de details aan het letten zijn, want zolang je hard traint en goed eet dan zal èlke aanpak werken :).
Dat sowieso :')

Maar als ik papers van m'n werk naar de WC mee blijf nemen als ik een grote boodschap moet doen zal dat wel blijven :') 8)7
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:09:47 #36
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_116099546
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:42 schreef 1517 het volgende:

[..]

Ja ik dacht de maaltijd van 13 en na workout het grootste te maken. Rond 16 nog een stuk vlees naar binnen werken en dan als ik thuis kom direct een workout

[..]

Fruit moet je sowieso minimaliseren als je wilt afvallen (suikers)

Groene groentes mag je zoveel als je wilt, het aantal carbs daarin tikt niet echt aan

Beste carb bronnen zijn rijst en aardappels

IF is trouwens het eerste "dieet" / levensstijl die ik zonder mokken en moeite langdurig kan volhouden
Luck is for losers
pi_116099601
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:08 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Waarom ontbijt je niet? :) Vind je het lastig om 's ochtends voedsel weg te krijgen?

Geen honger, dus zou het sowieso onnatuurlijk zijn (en dat geldt voor veel mensen denk ik). En het lijkt me ook niet verstandig om tijdens je ochtend cortisol piek je insuline te gaan spiken.

@kidkash, fruit hoef je echt niet te minimaliseren hoor. Probeer maar eens een significante hoeveelheid kcal aan fruit te eten, fructose is niet inherent dikmakend.
pi_116099622
Ach, zolang fruit je enige fructose bron is is een (paar) stuk fruit per dag niet erg.
pi_116099892
Iemand ie hier avans breda zit?
pi_116099895
Hmm, ik eet 2600 cal per dag in de cut(op een rustdag, trainingsdag 3100-3300), verlies gewoon 2 kilo per week(Als ik 5-7 x train pw). Is dit wel gezond of gaat er zo teveel spiermassa verloren? Je kan toch maximaal 1 kilo vet per week verliezen? Tering wat moet ik veel eten :o
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_116099964
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:21 schreef Kerol het volgende:
Hmm, ik eet 2600 cal per dag in de cut(op een rustdag, trainingsdag 3100-3300), verlies gewoon 2 kilo per week(Als ik 5-7 x train pw). Is dit wel gezond of gaat er zo teveel spiermassa verloren? Je kan toch maximaal 1 kilo vet per week verliezen? Tering wat moet ik veel eten :o
Hoeveel gram eiwit neem je per dag?
pi_116099970
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:11 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Geen honger, dus zou het sowieso onnatuurlijk zijn (en dat geldt voor veel mensen denk ik). En het lijkt me ook niet verstandig om tijdens je ochtend cortisol piek je insuline te gaan spiken.
Yep, ik ontbijt ook nooit. Ook omdat het gewoon praktisch is en ik toch geen honger heb.

http://schwarzenegger.com(...)ing-step-1-breakfast
pi_116100045
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:23 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Hoeveel gram eiwit neem je per dag?
160-200. Ben 1.95 en weeg 90kg.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:32:45 #44
55709 Stereotomy
pi_116100248
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:11 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Persoonlijk eet ik altijd een ontbijt de dag na een trainingsdag om de lopende spiersynthese te voeden. Op trainingsdagen of rustdagen skip ik gerust ontbijt.
pi_116100348
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:09 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Fruit moet je sowieso minimaliseren als je wilt afvallen (suikers)

Groene groentes mag je zoveel als je wilt, het aantal carbs daarin tikt niet echt aan

Beste carb bronnen zijn rijst en aardappels

IF is trouwens het eerste "dieet" / levensstijl die ik zonder mokken en moeite langdurig kan volhouden
Ik zal wel af en toe bruine rijst en zoete aardappel toevoegen. Ben benieuwd!
pi_116100488
waar kan ik die sweet potatoes halen?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:41:09 #47
55709 Stereotomy
pi_116100523
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:40 schreef 16meter het volgende:
waar kan ik die sweet potatoes halen?
Turk, of onze AH heeft ze ook sinds kort. Naast de cassave en bakbanaan.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:41:12 #48
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116100620
Thanks!
pi_116101296
Let op de schil. Vaak worden er twee verschillende soorten verkocht onder de dezelfde naam. Je wilt degene met bruine schil en niet de paarse.
pi_116101591
Zo vanmorgen de huidplooimeter binnengekregen. Goedkoop dingetje, de MetaCal Bodyfat Caliper. 6mm vet op mijn borst, 14 op het been en 24 op de buik. Kom ik dus op 13% uit. Het is ook te zien dat ik helaas relatief veel vet op de buik heb. Dat vet zit er al sinds ik heel jong was, hoop het nog weg te krijgen maar ben bang om te mager te worden. Maar goed, een paar procent vet kan er nog wel af dus voorlopig kijk ik even of de buik misschien bijtrekt als ik zo richting de 11% ga. Ben in elk geval bezig met een dieet waarbij ik geen producten met toegevoegde suikers eet, geen brood, pasta of witte rijst, en veel proteïne. Fiets er ook veel bij (ja ben een fietser geen bodybuilder), en merk dat ik op de fiets veel vet verlies. O ja, slik ook nog 200mg Chromium :) De Chromium helpt echt heel erg geloof ik.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:26:53 #52
294141 tarantism
hups in die kont
pi_116102001
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:13 schreef JohnDDD het volgende:
--. O ja, slik ook nog 200mg Chromium :) De Chromium helpt echt heel erg geloof ik.
chromium? waarmee helpt dat spul dan? hard fietsen of cutten? nooit gehoord dat iemand dat neemt denk ik
pi_116102420
pi_116102426
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:26 schreef tarantism het volgende:

[..]

chromium? waarmee helpt dat spul dan? hard fietsen of cutten? nooit gehoord dat iemand dat neemt denk ik
Chromium is een mineraal dat de bloedsuikerspiegel in balans brengt en ervoor zorgt dat minder suikers als vet worden opgeslagen. Heb er in het verleden al erg goede resultaten mee bereikt.
pi_116102505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:02 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Welke assumpties denk jij precies?

Op zich wat ik wel mooi vind is dat Berkhan zelf dit vaak zegt:

[..]

Ben het eens met wat hij hier zegt. IF kán mogelijk in veel situaties voordeel opleveren.

't is meer dat sommigen van z'n neurotische volgers IF als de 'enige juiste oplossing' zien terwijl er veel meer wegen naar Rome leiden, dat er voor- en nadelen zijn, en dat het onderzoek naar IF voor bodybuilding nog in z'n kinderschoenen staat.
Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen heb, maar hij heeft heel vaak gehamerd op 3g/kg eiwit. Er is geen bewijs dat hoger dan 1.8g/kg meer voordeel biedt op gebied van lichaamscompositie. Aangezien eiwit relatief de duurste energiebron is zou je voor het prijsvoordeel van die caloriën die je omzet van eiwit naar carbs en vetten weer supplementen kunnen kopen als visolie, creatine, vitamines.

Daarnaast raad hij high carb/low fat op trainingsdagen en med/low carb en med fat op niet-trainingsdagen aan. Daar is best wat voor te zeggen maar ik heb nog geen review van wetenschappelijke literatuur van hem gezien waar hij dat fatsoenlijk beargumenteert (en dan bedoel ik niet het citeren van 2 artikelen gepubliceerd in een kut journal).
pi_116102808
Beste mensen,

ik ben sinds kort weer hard aan het werk gegaan op het gebied van sporten. Ik heb 1 a 2 keer in de week voetbaltraining en ga 3 a 4 keer naar de sportschool waar ik een combinatie van cardio en krachttraining afwerk (eerst cardio dan kracht). Ik heb een vraagje m.b.t voeding. Wat is goed om voor tijdens en na het sporten te eten en te drinken. Als ik naar de sportschool ga ben ik meestal anderhalf tot 2 uur intensief aan het sporten.
Ik ben overigens aan het cutten nu, niet geheel onbelangrijk.

Met vriendelijke groet
pi_116103013
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:51 schreef mega-worstje het volgende:
Beste mensen,

ik ben sinds kort weer hard aan het werk gegaan op het gebied van sporten. Ik heb 1 a 2 keer in de week voetbaltraining en ga 3 a 4 keer naar de sportschool waar ik een combinatie van cardio en krachttraining afwerk (eerst cardio dan kracht). Ik heb een vraagje m.b.t voeding. Wat is goed om voor tijdens en na het sporten te eten en te drinken. Als ik naar de sportschool ga ben ik meestal anderhalf tot 2 uur intensief aan het sporten.
Ik ben overigens aan het cutten nu, niet geheel onbelangrijk.

Met vriendelijke groet
Ik zou de OP eens lezen en sowieso nooit cardio voor de kracht doen.
pi_116103048
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:58 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Ik zou de OP eens lezen en sowieso nooit cardio voor de kracht doen.
Oh oke bedankt. Dus eerst kracht, zal t onthouden :P
pi_116103192
OP gelezen 1 vraag. Die drank voor na de training, is dit ook voor als je wilt cutten?
pi_116103864
Denk dat het Fitness topic meer wat voor jou is
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:05:40 #61
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_116105324
Ok hulp gevraagd. Mijn chick heeft fotoshoot over 1 maand. Ze wil graag wat spierdefinities. Vraagt ze om een fb-schema. Hoe zou zoiets er uit moeten zien? Een maand hè. Hoor graag hoe jullie erover denken.
pi_116106106
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:05 schreef BeamofLight het volgende:
Ok hulp gevraagd. Mijn chick heeft fotoshoot over 1 maand. Ze wil graag wat spierdefinities. Vraagt ze om een fb-schema. Hoe zou zoiets er uit moeten zien? Een maand hè. Hoor graag hoe jullie erover denken.
:')

Had je wel wat eerder mee mogen komen haha.
pi_116106340
Heb jullie ook dat je als je s'avonds in de spiegel kijkt je er zwaarder uit ziet dan wanneer je kijkt na s'ochtends na een avondje stappen/zuipen? Ik zie er nu volgensmij veel magerder uit dan gisteravond heb ik het idee :P
pi_116106430
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:33 schreef ulq het volgende:
Heb jullie ook dat je als je s'avonds in de spiegel kijkt je er zwaarder uit ziet dan wanneer je kijkt na s'ochtends na een avondje stappen/zuipen? Ik zie er nu volgensmij veel magerder uit dan gisteravond heb ik het idee :P
Je lichaam heeft een stuk minder vocht vast sochtends na het zuipen
pi_116106605
quote:
Bohh; dat is wel heel snel. Misschien 3x per week squats doen plus wat andere shit icm cardio?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:47:26 #66
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116106816
quote:
Crash diet op salades en 3x per week een workout met gewichten en cardio.
pi_116106884
Mensen, vraagje.
Na een trainingsdag ben ik zo goed als energieloos. Wat valt daar tegen te doen? Meer eten zou je denken, maar ik eet al 10 boterhammen op een dag (gaat voornamelijk tijdens werk, 's avonds heb ik meer puf).
pi_116106953
quote:
Ligt een beetje aan haar stats denk ik. je kan kt doen wat je wil maar wanneer je vetpercentage hoog is zie je weinig definitie.
pi_116107364
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:49 schreef Vinniiee het volgende:
Mensen, vraagje.
Na een trainingsdag ben ik zo goed als energieloos. Wat valt daar tegen te doen? Meer eten zou je denken, maar ik eet al 10 boterhammen op een dag (gaat voornamelijk tijdens werk, 's avonds heb ik meer puf).
Toen ik begon met SS viel ik de eerste 1,5 week ook in slaap erna (meestal 1-2 uurtjes later). Als ik in de avond naar m'n werk moest zat ik daar een beetje te puffen en steunen. Nu ik gewoon meer eet is er niks meer aan de hand. En 10 boterhammen zijn nog niet genoeg hea. Staat ongeveer gelijk aan 1k kcal. (excl beleg inderdaad) Maar dat betekent dat je naast het brood nog zeker 2k kcal binnen moet krijgen. (volle melk, aardappelen, groente, melk, nog meer melk en nog meer melk, kwart, rijstepap, wat fruit) en dan zou het al heel wat moeten schelen.

Of eet je nog veel meer dan 10 boterhammen per dag?
pi_116107448
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:59 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Toen ik begon met SS viel ik de eerste 1,5 week ook in slaap erna (meestal 1-2 uurtjes later). Als ik in de avond naar m'n werk moest zat ik daar een beetje te puffen en steunen. Nu ik gewoon meer eet is er niks meer aan de hand. En 10 boterhammen zijn nog niet genoeg hea. Staat ongeveer gelijk aan 1k kcal. (excl beleg inderdaad) Maar dat betekent dat je naast het brood nog zeker 2k kcal binnen moet krijgen. (volle melk, aardappelen, groente, melk, nog meer melk en nog meer melk, kwart, rijstepap, wat fruit) en dan zou het al heel wat moeten schelen.

Of eet je nog veel meer dan 10 boterhammen per dag?
Thanks. Ja die 10 boterhammen geldt alleen voor mijn werk. 10 uur 4 boterhammen + appel of banaan, half 1 6 boterhammen (met beleg uiteraard), 3 uur appel of banaan.
En dan nog avondeten uiteraard, maar ik kook niet zelf, dus dat verschilt altijd.

Melk kan ik niet (makkelijk) meenemen als ik naar mijn werk ga (motor).
pi_116107488
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:01 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Thanks. Ja die 10 boterhammen geldt alleen voor mijn werk. 10 uur 4 boterhammen + appel of banaan, half 1 6 boterhammen (met beleg uiteraard), 3 uur appel of banaan.
En dan nog avondeten uiteraard, maar ik kook niet zelf, dus dat verschilt altijd.

Ook niet in je rugtas oid? Want volle melk is echt een gift voor mijn dieet atm :p
pi_116107552
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:03 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Ook niet in je rugtas oid? Want volle melk is echt een gift voor mijn dieet atm :p
Die heb ik dus wel om altijd, maar weet niet of het zo'n goed idee is om een pak melk in mijn tas te doen :P
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:10:08 #73
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_116107771
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:01 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Meer eiwitten sowieso, minder koolhydraten overdags
Luck is for losers
pi_116108166
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 05:30 schreef star_gazer het volgende:
:+
:D
If not now, then when.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:20:57 #75
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_116108201
Luck is for losers
pi_116108262
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 04:40 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

12kg kwijt en krachtgains gemaakt in 4 maanden op een junk dieet, come@me
Misschien had je betere resultaten als je goeie voedingsbronnen ingenomen had. :+
If not now, then when.
pi_116108366
quote:
Wat een onzin staat er tussen, niet alles.

Ik ben 202lbs. en er staat dat ik dan niet minder dan 3500Kcal per dag moet eten. Als ik dat zou doen dan ben ik binnen de kortste keren tonnetje rond.
If not now, then when.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:25:47 #78
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_116108398
Ja dat vond ik ook een vaag iets....
Luck is for losers
pi_116108522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:10 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Meer eiwitten sowieso, minder koolhydraten overdags
Ok, zal eens voedingswaarden gaan checken ;)
pi_116108710
Vorige week een leuke mijlpaal trouwens. Ik ging 's morgens op de weegschaal staan en ik woog 92kg, zo 'weinig' heb ik de afgelopen 3/4 jaar niet meer gewogen. :D

Nu nog voor de eerste keer in mijn leven de abs kunnen zien en dan ben ik helemaal blij.
If not now, then when.
pi_116108939
en komt dat al dichtbij?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116109003
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:34 schreef 16meter het volgende:

[..]

gewoon IF doen en alleen 's avonds (thuis) eten

nooit meer gezeik met zooi meesjouwen, zes maaltijden per dag en ander geouwehoer
Heb geen verstand van IF, ga dat nog een keer allemaal uitzoeken. Maar ik ben bang dat ik omval als ik overdag niets eet.

quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vorige week een leuke mijlpaal trouwens. Ik ging 's morgens op de weegschaal staan en ik woog 92kg, zo 'weinig' heb ik de afgelopen 3/4 jaar niet meer gewogen. :D

Nu nog voor de eerste keer in mijn leven de abs kunnen zien en dan ben ik helemaal blij.
Ben je meso?
pi_116109068
Jezus ik ben 1.78/68kg en kan mijn abs nog niet zien, moet je nagaan hoe weinig spieren ik heb!
pi_116109113
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:38 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
en komt dat al dichtbij?
Jawel man, gaat wel lekker. Soms denk ik echt dat er geen schot in zit maar dan is het even opmeten en dan blijkt van wel. Spiegel heeft de resultaten al wel laten zien.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:40 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Heb geen verstand van IF, ga dat nog een keer allemaal uitzoeken. Maar ik ben bang dat ik omval als ik overdag niets eet.

[..]

Ben je meso?
Volgens mij wel want ik heb wel een brede bouw, brede bovenbenen etc. Maar ik ben eigenlijk dik geworden toen ik klein was doordat mijn oma mij teveel eten gaf. :+

Een calculator gaf aan dat 87kg mijn normale gewicht is.
If not now, then when.
pi_116109163
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:41 schreef JohnDDD het volgende:
Jezus ik ben 1.78/68kg en kan mijn abs nog niet zien, moet je nagaan hoe weinig spieren ik heb!
Vetpercentage it is.

Ik ben 1,82m en 62kg inmiddels (4 weken geleden nog 57kg volgens mij) :D Ik zie m'n abs ook nog niet :')

Overigens gaat al het bijkomende gewicht naar mijn buik, dat moet naar mijn bovenlichaam :(
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:44:57 #86
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_116109212
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:43 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Vetpercentage it is.

Ik ben 1,82m en 62kg inmiddels (4 weken geleden nog 57kg volgens mij) :D Ik zie m'n abs ook nog niet :')

Overigens gaat al het bijkomende gewicht naar mijn buik, dat moet naar mijn bovenlichaam :(
Kolere, goed dat je aan het aankomen geslagen bent.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:46:04 #87
77130 star_gazer
pi_116109258
ECA is besteld. Red cutz, schijnt legit te zijn. Het wordt echt hoog tijd eens van dat eeuwige endo buikvet af te komen en daarna op een tergend langzame endo-friendly clean bulk te gaan (IF, 0% / +10% ofzo)..
-
pi_116109348
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:44 schreef VASND het volgende:

[..]

Kolere, goed dat je aan het aankomen geslagen bent.
:Y :Y
Hard nodig. Nu heb ik alleen energie te kort, terwijl mijn eetgewoonte al 2,5x zoveel is als het was :')
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:48:54 #89
77130 star_gazer
pi_116109380
quote:

[..]

Vetpercentage it is.

Skinnyfat is kut. Hard bulken (GOMAD als je het kan hebben) lijkt me een prima oplossing voorlopig. Even niet op het lichaamsvet letten; gewoon bunkerhard trainen op je compounds.
-
pi_116109406
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:48 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Skinnyfat is kut. Hard bulken (GOMAD als je het kan hebben) lijkt me een prima oplossing voorlopig.
*doet googlen naar GOMAD*
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:52:31 #91
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116109511
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:49 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

*doet googlen naar GOMAD*
Ik wil ook gomad kunnen doen ;(
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_116109567
4L melk op een dag? Mag ik wel een tankwagen bestellen op m'n werk :')
pi_116109583
je moet er wat voor over hebben :D
pi_116109644
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Jawel man, gaat wel lekker. Soms denk ik echt dat er geen schot in zit maar dan is het even opmeten en dan blijkt van wel. Spiegel heeft de resultaten al wel laten zien.

Meer dan respectabel gewicht dan, de tering. Heb zelf op mn zwaarst 97,5 gewogen, maar dat was meer type bear dan ripped... Inmiddels ook alweer 1,5 jaar geleden.

Van huis uit wel een echte ecto. Heb fotoos van mezelf waarop mn onderarm aan de bovenkant dikker is dan mn bovenarm... dus sjah :D

Probeer nu niet te veel aan te komen, ka. ik volgend jaar ook voor een wat drogere look gaan.

Maar bij 10% stopt het hier wel anders zon ingevallen kop.

In de gabbertijd refereerde mn vader ook wel aan mij als "Bergen Belzen", het concentratiekamp :@
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:57:52 #95
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116109747
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Meer dan respectabel gewicht dan, de tering. Heb zelf op mn zwaarst 97,5 gewogen, maar dat was meer type bear dan ripped... Inmiddels ook alweer 1,5 jaar geleden.

Van huis uit wel een echte ecto. Heb fotoos van mezelf waarop mn onderarm aan de bovenkant dikker is dan mn bovenarm... dus sjah :D

Probeer nu niet te veel aan te komen, ka. ik volgend jaar ook voor een wat drogere look gaan.

In de gabbertijd refereerde mn vader ook wel aan mij als "Bergen Belzen", het concentratiekamp :@
Heeft je gabbertijd en die ingevallen kop dan met elkaar te maken?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_116109985
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:52 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Ik wil ook gomad kunnen doen ;(
Als je het wil dan kan het toch?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:04:59 #97
77130 star_gazer
pi_116110045
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:53 schreef Vinniiee het volgende:
4L melk op een dag? Mag ik wel een tankwagen bestellen op m'n werk :')
Ik als halve endo ging heel hard (kilo per week, wel veel vet) op 2 liter per dag. Maar jij bent gezien je lengte / gewicht ecto, dus wellicht dat je wat meer moet ja ;)
-
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:06:50 #98
77130 star_gazer
pi_116110126
<dagboek>

Vandaag voor de gein mijn armen wat extra op de lazer gegeven met dropsets. Kon aan het einde nauwelijks mijn pen vasthouden om op te schrijven wat ik had gedaan :') zwaar debiele pump ook, mijn aders liggen vrij diep maar ik zag zowaar een ader dwars over m'n rechterbicep die bijna ontplofte :')

</dagboek>
-
pi_116110176
quote:

[..]

Vetpercentage it is.

Sorry maar hoe kan dat dat jij je abs nog niet ziet bij 1.82/62 ?

Waarom al dat vet op mijn buik terwijl ik op de rest van mijn lichaam niet heel veel heb zitten? Ik hoef niet eens zichtbare abs maar wel gewoon een platte buik. Hoe doe ik dat?
pi_116110277
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:04 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik als halve endo ging heel hard (kilo per week, wel veel vet) op 2 liter per dag. Maar jij bent gezien je lengte / gewicht ecto, dus wellicht dat je wat meer moet ja ;)
Ecto inderdaad. Hmm, misschien toch maar eens wat melk naar binnen laten slepen door m'n ouders :') Of voor werktijd even langs de c1000, misschien makkelijker.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:10:44 #101
77130 star_gazer
pi_116110307
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:07 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Waarom al dat vet op mijn buik terwijl ik op de rest van mijn lichaam niet heel veel heb zitten? Ik hoef niet eens zichtbare abs maar wel gewoon een platte buik. Hoe doe ik dat?
fitness topic. Maar om je vraag te beantwoorden: cardio.
-
pi_116110319
quote:

[..]

Als ik mijn abs aanspan zie ik mijn abs niet hoor. Kan vanavond wel ff foto maken, dan is het misschien wat duidelijker.

Mijn ribben kun je nog zien (zie pic vanavond), daar moet vet heen :'(
pi_116110381
Vandaag voor het eerst iets positiefs meegemaakt in mijn gym.

Liep vast op de shoulder press en toen kwam er zo'n brede neger die mij ondersteunde en mij er doorheen coachde en mij na de oefening allemaal tips gaf :P
pi_116110503
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:11 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Als ik mijn abs aanspan zie ik mijn abs niet hoor. Kan vanavond wel ff foto maken, dan is het misschien wat duidelijker.

Mijn ribben kun je nog zien (zie pic vanavond), daar moet vet heen :'(
Vraag me af of dat ook met voeding te maken heeft; dwz of het ook afhankelijk is van wat je eet waar het vet naartoe gaat!
pi_116110514
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:10 schreef star_gazer het volgende:

[..]

fitness topic. Maar om je vraag te beantwoorden: cardio.
M.a.w. toch meer vet verliezen ;)
pi_116110558
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:12 schreef Tito_Makani het volgende:

Liep vast op de shoulder press en toen kwam er zo'n brede neger die mij ondersteunde en mij er doorheen coachde en mij na de oefening allemaal tips gaf :P
ahhh "tips"

die kennis vulde je leegte voelbaar op zeker?
pi_116110592
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:15 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Vraag me af of dat ook met voeding te maken heeft; dwz of het ook afhankelijk is van wat je eet waar het vet naartoe gaat!
Zou ik ook wel eens willen weten, heb ik geen verstand van.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:18:02 #108
77130 star_gazer
pi_116110635
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:12 schreef Tito_Makani het volgende:

mooi is dat :) ik doe dat zelf weleens als ik zie dat iemand in de problemen raakt met benchen. Even er naartoe sprinten en twee vingers onder de bar en je hebt er een gym vriend en spotter bij :)
-
pi_116110749
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:17 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Zou ik ook wel eens willen weten, heb ik geen verstand van.
Lijkt me niet;

Hey ik eet een banaan teveel! Dan komt er vet bij in m'n grote teen! Als ik dan ook nog even een broodje teveel eet komt het op m'n buik terecht.

Vet zit bij sommige gewoon vooral bij de buik en wordt vaak als laatste aangepakt in de vetverbranding.
pi_116110766
Ohja; als je je ribben niet wil zien, laat er dan een stuk spier overheen groeien :)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:21:18 #111
77130 star_gazer
pi_116110784
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:15 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Je voeding (macro-verhouding) bepaalt mede wat voor massa je aankomt, maar waar je lichaamsvet het liefst zit is volgens mij genetisch. Lijkt me een vraag voor stereotomy.
-
pi_116110811
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:18 schreef star_gazer het volgende:

[..]

mooi is dat :) ik doe dat zelf weleens als ik zie dat iemand in de problemen raakt met benchen. Even er naartoe sprinten en twee vingers onder de bar en je hebt er een gym vriend en spotter bij :)
Zonde, geenstijl betaalt grif voor zulke filmpjes.
pi_116110926
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:20 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Lijkt me niet;

Hey ik eet een banaan teveel! Dan komt er vet bij in m'n grote teen! Als ik dan ook nog even een broodje teveel eet komt het op m'n buik terecht.

Vet zit bij sommige gewoon vooral bij de buik en wordt vaak als laatste aangepakt in de vetverbranding.
Lijkt me ook niet nee, maar ik vroeg het me gewoon even af :)

Heb overigens wel een pic van mijn bovenlichaam zonder dat ik iets aanspan, niet heel erg duidelijk:
SPOILER
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:27:44 #114
77130 star_gazer
pi_116111073
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:21 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Zonde, geenstijl betaalt grif voor zulke filmpjes.

Heb zelf al een keer heel fraai de gewichten er zijwaarts vanaf moeten lazeren. Men stond erbij en keek ernaar. Godzijdank zonder camera :') wel een mooie walk of shame in de kleedruimte :')

ik bench dus altijd zonder slot op de bar voor het geval dat.
-
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:28:22 #115
77130 star_gazer
pi_116111098
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:24 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet nee, maar ik vroeg het me gewoon even af :)

Heb overigens wel een pic van mijn bovenlichaam zonder dat ik iets aanspan, niet heel erg duidelijk:
SPOILER
Vreten kreng.
-
pi_116111122
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:28 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Vreten kreng.
Ik ben bezig dude _O- Ben al 5kg aangekomen in 4 weken ofzo.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:40:08 #117
77130 star_gazer
pi_116111629
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:28 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ik ben bezig dude _O- Ben al 5kg aangekomen in 4 weken ofzo.
^O^
-
pi_116111661
ik vind dat je er goed uitziet hoor, op die foto!
pi_116111708
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:40 schreef star_gazer het volgende:

[..]

^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:41 schreef JohnDDD het volgende:
ik vind dat je er goed uitziet hoor, op die foto!
Maar ik mag wel wat meer massa hebben :Y
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:48:50 #120
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116111949
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:03 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Als je het wil dan kan het toch?
Jup, het drinken is geen probleem maar je moet wel mogen van mijn ouders :')
Boks van Bendoe _O_
pi_116112082
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:48 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn ouders ook niet zoveel zin hebben om weet ik hoeveel pakken per week te kopen _O-
pi_116112130
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:42 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

[..]

Maar ik mag wel wat meer massa hebben :Y
En even onder de zonnebank
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:56:54 #123
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116112232
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:52 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn ouders ook niet zoveel zin hebben om weet ik hoeveel pakken per week te kopen _O-
Mijn ouders zeggen dat ze straks niet meer zoveel melk gaan kopen. Nu 15 liter per week voor mij, en ook 'het is slecht voor je nieren en het is zoveel vet blablabla. Ik wil op mezelf wonen, kan ik doen wat ik wil.
Boks van Bendoe _O_
pi_116112249
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:53 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Ik doe niet aan zonnebank, als ik nou half naakt rond zou lopen, ok, maar dat doe ik niet :P
pi_116112264
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:56 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Mijn ouders zeggen dat ze straks niet meer zoveel melk gaan kopen. Nu 15 liter per week voor mij, en ook 'het is slecht voor je nieren en het is zoveel vet blablabla. Ik wil op mezelf wonen, kan ik doen wat ik wil.
15L melk, lol :P
Ik woon ook nog thuis, nog een jaartje hopelijk.
pi_116112266
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Nu nog voor de eerste keer in mijn leven de abs kunnen zien
Dat feel
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:58:40 #127
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116112296
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:57 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

15L melk, lol :P
Ik woon ook nog thuis, nog een jaartje hopelijk.
met GOMAD zit je wel tegen de 30 aan.
Boks van Bendoe _O_
pi_116112334
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:58 schreef Bendoe het volgende:

[..]

met GOMAD zit je wel tegen de 30 aan.
4*7=34L melk in een week _O-

Gaat 'm niet worden :N
pi_116112398
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:57 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Dat feel
Altijd je abs kunnen zien.

quote:

[..]

Gewoon alles opdrinken dat er is. Met een beetje geluk doen ze na een week niet meer moeilijk. Of aan ze uitleggen waarom je het wilt en waarom het niet schadelijk is. Al vind ik 4 liter per dag wel overdreven. Je kan denk ik beter op een gevarieerdere manier aan je kcals komen.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:02:19 #130
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116112429
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:59 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

4 X 7 = 28 gap :')
Boks van Bendoe _O_
pi_116112625
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:48 schreef Bendoe het volgende:

[..]

wat :')

> PUB
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:07:47 #132
77130 star_gazer
pi_116112652
quote:

[..]

lol wut :')
-
pi_116112692
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:56 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook altijd maar dat valt zwaar tegen. Ik moet nu zoveel dingen doen die toen mijn ouders voor mij deden dat ik veel minder vrije tijd heb
pi_116112701
quote:

[..]

Wat :')
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:10:48 #135
77130 star_gazer
pi_116112787
Vandaag dankzij een techniek-tweak (rippetoe filmpje is baas!) lekker door mijn overhead press plateau heen gebeukt. 3x5x47.5kg. En dat in de cut! Volgende training 50 proberen!!
-
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:13:55 #136
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116112912
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:08 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook altijd maar dat valt zwaar tegen. Ik moet nu zoveel dingen doen die toen mijn ouders voor mij deden dat ik veel minder vrije tijd heb
Huishouden enzo ja, maar heel veel werk is het nu ook weer niet volgens mij. Ik mag nu ook niet eens drinken van mijn ouders (wel goed ik weet). Het gaat mij erom dat ik zo kan doen eten en drinken wat ik wil, zondr gezeur over gezondeid enzo.
Boks van Bendoe _O_
pi_116113000
quote:

[..]

Ik zag mn buikspieren ook niet bij 188/68.

Maandag met SS beginnen,
188cm, 77kg, 13% bf
Lifts:
SQ : 65 -> 150
BP : 45 -> 90
DL : 60 -> 150
OHP: 30 -> 75
BOR: 40 -> 85

Volgens Ripp verwachtingen over 12 weken. Veels te optimisch, maar we zullen zien.
Heb vanwege spuit in vingers 5 weken niks gedaan, lifts hierboven waren 3x8 en ook iets hoger dus hopen dat ik niet al te vroeg stall.
Voedsel zit wel goed ~3050 kcal pd.

Let the fun begin!
No injuries pls.
pi_116113452
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:16 schreef duncannn het volgende:

[..]

Ik zag mn buikspieren ook niet bij 188/68.

Maar dat betekent dan toch in feite dat je nog meer vet kwijt moet? Of moet je dan meer buikspieren trainen?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:29:18 #139
77130 star_gazer
pi_116113544
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:53 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Sinds ik huidkanker heb, maak ik de gains van m'n leven ^O^
-
pi_116113839
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:29 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Sinds ik huidkanker heb, maak ik de gains van m'n leven ^O^
Cutten met Chemotherapie
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:40:03 #141
77130 star_gazer
pi_116113970
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:27 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Maar dat betekent dan toch in feite dat je nog meer vet kwijt moet? Of moet je dan meer buikspieren trainen?
Je moet bij die stats knetterhard gaan bulken. Die abs komen wel als je gaat cutten bij 95kg ofzo.
-
pi_116114106
Zijn er bepaalde oefeningen trouwens om je Serratus Anterior te trainen? Of is dat meer een kwestie van droog zijn en gewoon compounds doen.
pi_116114213
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:43 schreef Sapstengel het volgende:
Zijn er bepaalde oefeningen trouwens om je Serratus Anterior te trainen? Of is dat meer een kwestie van droog zijn en gewoon compounds doen.
Met de compounds train je ze. Met push ups ook. Verder inderdaad droog zijn, maar dat geldt voor het goed zichtbaar zijn voor de meeste spieren.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:47:49 #144
77130 star_gazer
pi_116114244
Wat is dat trouwens met upright rows tegenwoordig? Echt iedereen doet ze tegenwoordig bij ons in de gym :{
-
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:49:15 #145
69994 seto
-|||--------|||-
pi_116114303
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:47 schreef star_gazer het volgende:
Wat is dat trouwens met upright rows tegenwoordig? Echt iedereen doet ze tegenwoordig bij ons in de gym :{
Mijn gym is dus niet de enige waar dit gebeurt, geliefde oefening onder curlbro's bij mij.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:49:26 #146
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116114308
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:43 schreef Sapstengel het volgende:
http://www.livestrong.com(...)s-anterior-workouts/
pi_116114558
quote:

[..]

Huh, jij werkt toch? Dan koop je die melk desnoods toch gewoon zelf?

Mijn ouders zijn wat dat betreft heel relaxed. Nemen altijd mijn noten, kwark etc. mee. Alleen Whey betaal ik (uiteraard) gewoon zelf. Maar volgens mij vinden ze wel dat ik een beetje moet minderen met trainen. Laatst had ik een krat in mijn handen en toen zei mijn pa half verbaasd half verwonderd tegen mijn ma: 'die armen' :o Dat vond ik wel leuk om te horen :P Ze vinden alleen dat ik er iets te veel een smeerboel van maak met mijn Whey/kwark/melk in de koeken, maar goed.

Trouwens morgen weer trainen, deze week meteen druk druk met school en weinig eten/slaap. Even weer wennen aan het ritme en dan kan ik eindelijk weer aan een vast schema beginnen.
pi_116114887
Nou mijn website begint al wat meer vorm te krijgen :P

Dit is em: http://www.lineargains.com/

Ik post dus in een soort (b)log-like stijl elke workout.

Doelen voor 2012 zijn te vinden @ http://www.lineargains.com/?p=37

Workout plan @ http://www.lineargains.com/?page_id=84. Ik volg niet exact dat workout plan, ik moet dat nog even updaten.. Ik doe gewoon on-off, dus 1 dag trainen, rust, trainen etc. Waarbij ik soms een squat sessie zal laten vallen op gevoel aangezien 7x per 2 weken squatten wel erg veel is. Af en toe zal ik ook, als een training lekker gaat, extra oefeningen toevoegen (C&J, snatch, power clean, dat soort dingen).

Ben nog aan het sleutelen aan een "dieet" waar ik me in kan vinden. Heb een paar dingen geprobeerd, maar die gingen me na een tijdje frustreren :P. Ik hou gewoon van smaakvol eten en kan niet zielloos emmers havermout naar binnen schuiven. Daarnaast heb ik dadelijk te maken met colleges e.d. waardoor havermout gewoon niet kan (nee ik ga niet slepen met bakjes).

Het mooiste lijkt me één grote maaltijd op basis van havermout, dan een tweede maaltijd op basis van volkoren desembrood met goed vlees en een groot diner met goed vlees, wat saus en groenten. Daarbij dan 1 a 2 liter volle melk ter levering van de benodigde caloriën.
pi_116115806
Of gewoon geen havermout.. eet kwark of cottagecheese of wat noten
pi_116115828
edit: disregard that, I cook socks
Of toch du vader?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:41:18 #151
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116115927
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:47 schreef star_gazer het volgende:
Ik doe ze ook, met grip wijder dan schouderbreedte.
Boks van Bendoe _O_
pi_116115954
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:38 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

77kg@13% bf en dat zijn je lifts? Ik gok dat je een stuk hoger bf hebt.. Ik ben 72kg@13%@187cm en mijn lifts zijn:

SQ: 5x80kg
BP: 5x65kg
DL: 5x80kg
OHP: 5x35kg
BOR: 8x65kg

Als jij 5kg meer VVM hebt zouden je lifts dus ook wel wat hoger moeten liggen lijkt me. Of je hebt veel zwaardere botten etc. :)
Wat is je DL laag. Na 2 maanden SS zijn mijn lifts ongeveer hetzelfde alleen mijn DL ligt veel hoger (115) en de OHP is de enige oefening waar ik op stall
pi_116116139
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:42 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Wat is je DL laag. Na 2 maanden SS zijn mijn lifts ongeveer hetzelfde alleen mijn DL ligt veel hoger (115) en de OHP is de enige oefening waar ik op stall
Jep mijn DL is laag. Ik heb DL lang verwaarloosd en heb een relatief zwakke onderrug. Ben nu ook bezig met deze weer back to level brengen.

Nice quote van een weggeditte post btw. Ik had niet gelezen dat hij 3x8 alles deed, ik doe op de grote compounds doorgaans 3x5 en met verschil in lichaamsbouw/skelet/etc is het wel verklaarbaar. :)
Of toch du vader?
pi_116116207
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:01 schreef Push. het volgende:

[..]

Altijd je abs kunnen zien.

[..]

Gewoon alles opdrinken dat er is. Met een beetje geluk doen ze na een week niet meer moeilijk. Of aan ze uitleggen waarom je het wilt en waarom het niet schadelijk is. Al vind ik 4 liter per dag wel overdreven. Je kan denk ik beter op een gevarieerdere manier aan je kcals komen.
Mja ik ben door de weeks niet thuis (ja 's avonds). Dus dat wordt lastig.
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:02 schreef Bendoe het volgende:

[..]

4 X 7 = 28 gap :')
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:07 schreef star_gazer het volgende:

[..]

lol wut :')
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:08 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Wat :')
Oeps _O-
pi_116116239
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:58 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn wat dat betreft heel relaxed. Nemen altijd mijn noten, kwark etc. mee. Alleen Whey betaal ik (uiteraard) gewoon zelf. Maar volgens mij vinden ze wel dat ik een beetje moet minderen met trainen. Laatst had ik een krat in mijn handen en toen zei mijn pa half verbaasd half verwonderd tegen mijn ma: 'die armen' :o Dat vond ik wel leuk om te horen :P Ze vinden alleen dat ik er iets te veel een smeerboel van maak met mijn Whey/kwark/melk in de koeken, maar goed.

Trouwens morgen weer trainen, deze week meteen druk druk met school en weinig eten/slaap. Even weer wennen aan het ritme en dan kan ik eindelijk weer aan een vast schema beginnen.
Ik werk ja, maar waar moet ik al die melk op slaan? _O-
pi_116116342
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:48 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ik werk ja, maar waar moet ik al die melk op slaan? _O-
In de koelkast? Weet niet of je iedere dag kan halen....als je ook al op je werk drinkt en het daar bewaard (een deel dan) is dat toch niet zo'n probleem?
pi_116116469
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:58 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ik heb altijd het gevoel of familie en vrienden overdreven reageren. Mijn ouders en vrienden roepen ook de laatste tijd hoe breed ik ben geworden terwijl ik maar nog 2 maanden serieus train en ik maar nog iets van 3-4 kilo ben aangekomen.

Word nu wel steeds gevraagd voor verhuizingen. Of ik even een bank of bed alleen naar boven kan tillen :')
pi_116116494
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:46 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Jep mijn DL is laag. Ik heb DL lang verwaarloosd en heb een relatief zwakke onderrug. Ben nu ook bezig met deze weer back to level brengen.

Nice quote van een weggeditte post btw. Ik had niet gelezen dat hij 3x8 alles deed, ik doe op de grote compounds doorgaans 3x5 en met verschil in lichaamsbouw/skelet/etc is het wel verklaarbaar. :)
Misschien zou je een belt kunnen halen als je dat nog niet hebt. Die zorgt er voor dat niet het hele gewicht op je onderrug ligt
pi_116116580
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:27 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Heb zelf al een keer heel fraai de gewichten er zijwaarts vanaf moeten lazeren. Men stond erbij en keek ernaar. Godzijdank zonder camera :') wel een mooie walk of shame in de kleedruimte :')

ik bench dus altijd zonder slot op de bar voor het geval dat.
Ik moest zojuist ook even heel raar doen om de barbell op de bovenste houder te kunnen plaatsen. Nu ging het goed, volgende keer toch maar effe spotter erbij als we 5/3/1 doen :')

Denk dat iedereen wel eens tegen die deathtrap is aangelopen met benchpress.
pi_116116804
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:50 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

In de koelkast? Weet niet of je iedere dag kan halen....als je ook al op je werk drinkt en het daar bewaard (een deel dan) is dat toch niet zo'n probleem?
Maandag, woensdag en vrijdag niet, dan train ik 's avonds, maar ik kan inderdaad wel voor mijn werk even langs de c1000 daar om de hoek. Pleur ik het daar in de koelkast.
pi_116116957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:42 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Die ss stats.... Hoe moet ik die zien? Jullie doen 1 setje met dat gewicht?
pi_116117132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:54 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Misschien zou je een belt kunnen halen als je dat nog niet hebt. Die zorgt er voor dat niet het hele gewicht op je onderrug ligt
Ik wil juist mijn onderrug aanpakken, dus ik laat m'n DLs gewoon lekker gebottlenecked door m'n onderrug. :)
Of toch du vader?
pi_116117154
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:05 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Die ss stats.... Hoe moet ik die zien? Jullie doen 1 setje met dat gewicht?
DL 1x5, de rest 3x5 volgens mij (doe zelf geen SS).
Of toch du vader?
pi_116117183
Gisteren had ik btw:
BP: 1*8*20 + 2*8*25 en dat ging easy, morgen dus 3*8*25 doen
SQ: 1*8*20 + 2*8*30, maar ik ben toch niet zo'n fan van SQ in de Smith, alternatieven? Lunges?
DL: 2*8*40 + 1*8*50
Assisted chin-ups: 3*8 (25kg)
Dips: lukt nog steeds niet :(
Tricep pulldown: 3*8*15

Als morgen die BP lukt @ 25kg ben ik in volgens mij in 2 weken 10 kg geprogressed.
pi_116117468
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:09 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

DL 1x5, de rest 3x5 volgens mij (doe zelf geen SS).
Nee ik ook niet, nooit gedaan ook.

Maar heb zelf ook vrij recentelijk de deadlift in mn routine opgenomen voor het eerst in... Nou, een aardig poosje :')

Dus was gewoon ff benieuwd hoe dat zat bij de ss'ers :P
pi_116117535
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:09 schreef Vinniiee het volgende:
Gisteren had ik btw:
SQ: 1*8*20 + 2*8*30, maar ik ben toch niet zo'n fan van SQ in de Smith, alternatieven? Lunges?

Als morgen die BP lukt @ 25kg ben ik in volgens mij in 2 weken 10 kg geprogressed.
Ik neem aan dat je geen freeweight squats doet omdat je geen rek hebt? Wij hebben er namelijk ook geen, en misschien kan je wel een soort improvisatie rack maken, dat is ook wat ik nu doe.

Om het stoeltje heen stappen, lichaam onder de bar (alles meteen goed strak houden aangezien je vanuit een beetje rare positie unrackt), unracken, stapje naar achter en gaan maar.

Niet ideaal en geen safety net, maar zolang je geen beestachtige gewichten squat moet het wel voldoen? Verder zijn m.i. lunges inderdaad de next best optie.

Waarom kan je niet dippen en doe je geen freeweight chinups? Heerlijke oefeningen. :) Als je te zwak bent, zou ik negative reps aanraden ipv assisted chinups. Gewoon een sprongetje nemen, en jezelf zo langzaam mogelijk laten droppen.
Of toch du vader?
pi_116117663
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:18 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik neem aan dat je geen freeweight squats doet omdat je geen rek hebt? Wij hebben er namelijk ook geen, en misschien kan je wel een soort improvisatie rack maken, dat is ook wat ik nu doe.

[ afbeelding ]
Om het stoeltje heen stappen, lichaam onder de bar (alles meteen goed tight houden aangezien je vanuit een beetje rare positie unrackt), unracken, stapje naar achter en gaan maar.

Niet ideaal en geen safety net, maar zolang je geen beestachtige gewichten squat moet het wel voldoen?
Het probleem is dat we dit óók niet hebben :')
Ben ook al op zoek naar een andere sportschool :Y

Weet niet, dips lukken niet. En geen freeweighted chip-ups, want zo haal ik wat meer reps en heb ik een betere form.
pi_116117707
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:21 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Het probleem is dat we dit óók niet hebben :')
Ben ook al op zoek naar een andere sportschool :Y
Hè, de hele tijd reageren er al mensen op mijn posts terwijl ik nog bezig ben met edits en dit en dat :(

quote:
Verder zijn m.i. lunges inderdaad de next best optie.

Waarom kan je niet dippen en doe je geen freeweight chinups? Heerlijke oefeningen. :) Als je te zwak bent, zou ik negative reps aanraden ipv assisted chinups. Gewoon een sprongetje nemen, en jezelf zo langzaam mogelijk laten droppen.
Of toch du vader?
pi_116117726
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:22 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Hè, de hele tijd reageren er al mensen op mijn posts terwijl ik nog bezig ben met edits en dit en dat :(

[..]

Zie m'n edit ;)

Oh, en dan ga ik negatives doen :Y Maar probleem is dat we daar geen fatsoenlijk gek voor hebben, alleen die assisted dips/chipup machine. Moet ff kijken of ik daar tussendoor ken, vast wel.
pi_116117775
Oh in mijn nieuwe sportschool hebben ze geen fatsoenlijke kabels voor de pecs.

Een of ander luchtdruk systeem, lazer aub op zeg.

Nou ja, mooie reden om die benchpress eindelijk eens goed uit het slop te trekken. Maar was wel een tegenvaller.
pi_116117852
Ah. Ik weet nog toen ik net begon met trainen dat ik inderdaad ook geen chinups kon (skinnyfat 70kg@17-18%, 187cm). Negatives hebben me naar die eerste reps toegeholpen (tot ik er 3-4 kon, en dan gewoon keihard je lats squeezen etc).

Nu doe ik 7-8 pullups vanuit volledig dood gewicht, of 12+ chinups (nooit voorbij 12 gegaan). feelsprettygoodman.jpg gezien ik aan het eind van m'n bulk 0 widegrip pullups kon. :)
Of toch du vader?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:26:35 #172
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_116117922

Mensen die nog een constructieve bijdrage willen leveren? Ik heb het gevoel dat ik erg hoog in koolhydraten zit vanwege het brood. Helaas weet ik niet direct een andere optie te verzinnen voor mijn 9-tot-5 baan. De appelstroop kan ik ook wel vervangen voor kipfilet/pindakaas.

Verder vraag ik mij of of het nuttig om 93gr eiwitten in één sitting binnen te krijgen (avondeten).
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_116117967
lekker breed chinups is top idd... dat ik er nog net bij kon vanaf de grond, zo breed.

Als dat een keer begint gaat het ook wel vrij snel is mijn ervaring. Bruut idd.
pi_116118089
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:25 schreef Luchtkoker het volgende:
Ah. Ik weet nog toen ik net begon met trainen dat ik inderdaad ook geen chinups kon (skinnyfat 70kg@17-18%, 187cm). Negatives hebben me naar die eerste reps toegeholpen (tot ik er 3-4 kon, en dan gewoon keihard je lats squeezen etc).

Nu doe ik 7-8 pullups vanuit volledig dood gewicht, of 12+ chinups (nooit voorbij 12 gegaan). feelsprettygoodman.jpg gezien ik aan het eind van m'n bulk 0 widegrip pullups kon. :)
Small grip, anders lukt het me helemaal niet :@
Ga widegrip negatives doen morgen :Y
pi_116118132
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:26 schreef LasTeR het volgende:
Mensen die nog een constructieve bijdrage willen leveren? Ik heb het gevoel dat ik erg hoog in koolhydraten zit vanwege het brood. Helaas weet ik niet direct een andere optie te verzinnen voor mijn 9-tot-5 baan. De appelstroop kan ik ook wel vervangen voor kipfilet/pindakaas.

Verder vraag ik mij of of het nuttig om 93gr eiwitten in één sitting binnen te krijgen (avondeten).
Gooi inderdaad die appelstroop er uit. En de Red Bull helemaal.

Je zou crackers (bijv. Wasa) kunnen nemen, om iets lager in de KH te gaan zitten dan met brood. Of rijst koken en dat de volgende dag meenemen en opwarmen. Zelf maak ik vaak een salade om mee te nemen.
pi_116118153
Overigens. De hele dag ben ik zo sloom en energieloos, ik eet thuis warm en ik zit vol energie :')
pi_116118173
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:26 schreef LasTeR het volgende:
[ afbeelding ]

Mwah, vind het aantal carbs wel meevallen. 344g. Als ik het me goed herinner is je totale glycogeen voorraad ook zo'n 300-400g (is afhankelijk van je spiermassa etc, maar aardige richtlijn denk ik).

Eiwitten zijn wel redelijk hoog. 233g is een lichte overkill, tenzij je >100kg bent. Je zou inderdaad bij het avondeten dus wat kunnen minderen op je eiwitten. Wat eet jij allemaal dat je 93g binnen krijgt trouwens? :')

Brood is prima. Lekker voedingsvezeltjes, micros, quality carbs, etc.

Verder mooi schematje hoor. :)
Of toch du vader?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:32:08 #178
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_116118202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:30 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Gooi inderdaad die appelstroop er uit. En de Red Bull helemaal.

Je zou crackers (bijv. Wasa) kunnen nemen, om iets lager in de KH te gaan zitten dan met brood. Of rijst koken en dat de volgende dag meenemen en opwarmen. Zelf maak ik vaak een salade om mee te nemen.
Die red bull had ik vandaag even nodig, is niet standaard voor iedere dag. Dit is ook puur wat ik vandaag binnen heb/ga krijgen.

Zal eens kijken naar de crackers, thanks.
pi_116118265
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:29 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Small grip, anders lukt het me helemaal niet :@
Ga widegrip negatives doen morgen :Y
Ik ging er ook vanuit dat je small grip deed. Ik kan ook pas sinds enige maanden wide grips, en dat is omdat ik toen ineens 10kg vet kwijt was door een cut en daarvoor een fraaie bulk erop had zitten.

Probeer gewoon chinups (supinated grip en op schouderbreedte oid), als je 4-5 reps kan is dat al prima. Als je iets minder kan, doe dan hoeveel je er kan en maak het af met een stuk of 5 LANGZAME negatives (5-10 sec).
Of toch du vader?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:34:42 #180
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_116118341
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:31 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Mwah, vind het aantal carbs wel meevallen. 344g. Als ik het me goed herinner is je totale glycogeen voorraad ook zo'n 300-400g (is afhankelijk van je spiermassa etc, maar aardige richtlijn denk ik).

Eiwitten zijn wel redelijk hoog. 233g is een lichte overkill, tenzij je >100kg bent. Je zou inderdaad bij het avondeten dus wat kunnen minderen op je eiwitten. Wat eet jij allemaal dat je 93g binnen krijgt trouwens? :')

Verder mooi schematje hoor. :)
Dat staat in het schema.

Ik ben 82 kg op het moment.

E/K/V ligt nu op 35/50/15

Als ik probeer te mikken op 30/50/20 zou dat wel prima zijn toch?
pi_116118479
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:33 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Ik ging er ook vanuit dat je small grip deed. Ik kan ook pas sinds enige maanden wide grips, en dat is omdat ik toen ineens 10kg vet kwijt was door een cut en daarvoor een fraaie bulk erop had zitten.

Probeer gewoon chinups (supinated grip en op schouderbreedte oid), als je 4-5 reps kan is dat al prima. Als je iets minder kan, doe dan hoeveel je er kan en maak het af met een stuk of 5 LANGZAME negatives (5-10 sec).
Oke, mooi. Supinated grip @ schouderbreedte deed ik al ja. 1x 4-5 reps of wel gewoon 3x ?
Gaan we dat morgen even verwerken in de workout. Thanks ;)
pi_116118517
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:34 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Dat staat in het schema.

Ik ben 82 kg op het moment.

E/K/V ligt nu op 35/50/15

Als ik probeer te mikken op 30/50/20 zou dat wel prima zijn toch?
Je lichaam maakt het geen fuck uit wat de verhoudingen tussen je macros zijn, als je maar voor elke macro de minimale hoeveelheden hit (vet ongeveer 1gr per kg VVM, eiwitten 2gr per kg, wat carbs om uit keto te blijven en >300g om je glyco lekker hoog te houden iirc).

Verder een cal surplus om je hormonen zo veel mogelijk in een anabole staat te houden, goed je micros pakken en je zit gebakken. En of dat nou met 35/50/15 lukt of met 30/50/20, dat zal echt in de praktijk geen verschil maken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:37 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Oke, mooi. Supinated grip @ schouderbreedte deed ik al ja. 1x 4-5 reps of wel gewoon 3x ?
Gaan we dat morgen even verwerken in de workout. Thanks ;)
Wel gewoon 3 setjes. :) Wat ik probeer te zeggen is haal gewoon het meeste eruit. Als jij maar 3 reps kan, vul dan de rest van je set aan met negatives. Als jij er maar 1 kan, idem. Als je er 5+ kan zou ik het gewoon daarbij houden.
Of toch du vader?
pi_116118609
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:38 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Wel gewoon 3 setjes. :) Wat ik probeer te zeggen is haal gewoon het meeste eruit. Als jij maar 3 reps kan, vul dan de rest van je set aan met negatives. Als jij er maar 1 kan, idem. Als je er 5+ kan zou ik het gewoon daarbij houden.
Op die manier. Oke, gaan we dat doen :Y
Oja, is dat dan van bijna-volledig gestrekte arm, of meer onderarm haaks op bovenarm?

*zoekt filmpje*
pi_116118700
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:40 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Op die manier. Oke, gaan we dat doen :Y
Oja, is dat dan van bijna-volledig gestrekte arm, of meer onderarm haaks op bovenarm?

*zoekt filmpje*
Scooby heeft een mooi filmpje over hoe je van 0 chinups naar een volledige set wide grip pullups toe kan werken. Die zou ik eens bekijken, die dekt ook negatives.

Of toch du vader?
pi_116119199
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:09 schreef Vinniiee het volgende:
Gisteren had ik btw:

Hoezo lukken Dips niet? En je moet niet te snel omhoog gaan want dan kom je snel tegen je plateau aan. Deze zal veel hoger liggen als je gebruikt maakt van linear progression (Dus 2.5kg per keer er bij) 20kg BP is voor iedereen makkelijk maar dat is het punt juist. Als je gelijk tegen je limiet aan gaat liften kom je zo vast te zitten.
pi_116119358
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:42 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Scooby heeft een mooi filmpje over hoe je van 0 chinups naar een volledige set wide grip pullups toe kan werken. Die zou ik eens bekijken, die dekt ook negatives.

Goed filmpje, ga ik onthouden (of in ieder geval proberen).
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:54 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Hoezo lukken Dips niet? En je moet niet te snel omhoog gaan want dan kom je snel tegen je plateau aan. Deze zal veel hoger liggen als je gebruikt maakt van linear progression (Dus 2.5kg per keer er bij) 20kg BP is voor iedereen makkelijk maar dat is het punt juist. Als je gelijk tegen je limiet aan gaat liften kom je zo vast te zitten.
Geen goeie form, ik kan mezelf niet eens laten zakken :')
Wat betreft BP, 20kg was voor mij niet makkelijk hoor ( :') ). Overigens kunnen we minimaal 5kg (2x 2,5 plate) toevoegen, dus in de laatste set doe ik dat en dat breidt ik dan uit naar een set eerder en nog een set eerder.
pi_116119450
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:57 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Goed filmpje, ga ik onthouden (of in ieder geval proberen).

[..]

Wat betreft BP, 20kg was voor mij niet makkelijk hoor ( :') ). Overigens kunnen we minimaal 5kg (2x 2,5 plate) toevoegen, dus in de laatste set doe ik dat en dat breidt ik dan uit naar een set eerder en nog een set eerder.
Dan koop je zelf twee 1,25 plates, heb ik ook gedaan

Wel raar verhaal dat van dips. Ik doe ze zelf ook pas sinds kort en ondervind er helemaal geen problemen mee. Heb zelden zoiets gehoord.
pi_116119512
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:00 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Dan koop je zelf twee 1,25 plates, heb ik ook gedaan

Wel raar verhaal dat van dips. Ik doe ze zelf ook pas sinds kort en ondervind er helemaal geen problemen mee. Heb zelden zoiets gehoord.
Ja t zal wel aan mij liggen :') Misschien een keer samen trainen met iemand die dips doet.

Hmm, ja dat kan ik wel doen ja. Moet ik alleen de opname ff weten.
pi_116120005
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:01 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ja t zal wel aan mij liggen :') Misschien een keer samen trainen met iemand die dips doet.

Hmm, ja dat kan ik wel doen ja. Moet ik alleen de opname ff weten.
Hoeveel triangle push ups kan je doen?
pi_116120423
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:12 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Hoeveel triangle push ups kan je doen?
Ik zou het niet weten, nooit gedaan. Klinkt alsof ik die thuis kan doen, zal t straks ff proberen.
pi_116120441
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:08 schreef Physics het volgende:
Nou mijn website begint al wat meer vorm te krijgen :P

Dit is em: http://www.lineargains.com/

Ik post dus in een soort (b)log-like stijl elke workout.

Doelen voor 2012 zijn te vinden @ http://www.lineargains.com/?p=37

Workout plan @ http://www.lineargains.com/?page_id=84. Ik volg niet exact dat workout plan, ik moet dat nog even updaten.. Ik doe gewoon on-off, dus 1 dag trainen, rust, trainen etc. Waarbij ik soms een squat sessie zal laten vallen op gevoel aangezien 7x per 2 weken squatten wel erg veel is. Af en toe zal ik ook, als een training lekker gaat, extra oefeningen toevoegen (C&J, snatch, power clean, dat soort dingen).

Ben nog aan het sleutelen aan een "dieet" waar ik me in kan vinden. Heb een paar dingen geprobeerd, maar die gingen me na een tijdje frustreren :P. Ik hou gewoon van smaakvol eten en kan niet zielloos emmers havermout naar binnen schuiven. Daarnaast heb ik dadelijk te maken met colleges e.d. waardoor havermout gewoon niet kan (nee ik ga niet slepen met bakjes).

Het mooiste lijkt me één grote maaltijd op basis van havermout, dan een tweede maaltijd op basis van volkoren desembrood met goed vlees en een groot diner met goed vlees, wat saus en groenten. Daarbij dan 1 a 2 liter volle melk ter levering van de benodigde caloriën.
Nice, mooie blog. Nog foto's erbij zodat je de progressie kan zien, gewoon om de maand ofzo?
Jammer dat 't in het engels is overigens. Je lijkt je wel zeer goed ingelezen te hebben.

Je houdt het wel heel precies bij, ik persoonlijk prefereer een wat lossere aanpak, vooral qua voeding (gewoon veel en gezond eten, geen snoep en veel kip(filet) + brinta in de ochtend + kwark in de avond), maar is net wat voor jou werkt natuurlijk.
pi_116120626
Is het erg om 1-2x per week je kcal te halen uit een zak chips? Ik eet altijd clean 3.5kcal maar soms heb ik gewoon zin in een zak chips en eet ik 2kcal clean en de rest chips (Haal wel nog mijn macro's)

Vooral als ik bij mijn ouders ben is het lastig om 3.5kcal clean binnen te krijgen
pi_116120687
Is geen ramp als je je macro's maar haalt!

Beetje junken af en toe is geen probleem, als je de kcals maar meetelt.

Zou wel iets meer gaan geten dan 3,5 kcal per dag.
pi_116120929
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:40 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Je moet bij die stats knetterhard gaan bulken. Die abs komen wel als je gaat cutten bij 95kg ofzo.
Kun je me dat uitleggen? Waarom krijg ik abs als ik eerst bulk tot 95kg en dan cut, terwijl ik ze niet krijg als ik cut en dan mijn spieren wat opbouw? Verlies ik meer/ander vet als ik cut na het bulken? En als ik die methode volg krijg ik dan blijvend abs (mits ik geen vet erbij krijg)?
pi_116121306
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:57 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Bij ons hebben ze ook alleen maar 2.5 plates, maar ik gebruik die gewoon, gaat nog prima. Gewoon opbouwen.

Over dips, je kan iemand vragen je voeten vast te houden, zo heb ik het toen ook geleerd. Zelfde idee als bij BP, ff 2 vingers eronder, alleen nu ff 2 handen onder je voeten ;) :)
pi_116121393
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:42 schreef Toverbal0 het volgende:

[..]

Bij ons hebben ze ook alleen maar 2.5 plates, maar ik gebruik die gewoon, gaat nog prima. Gewoon opbouwen.

Over dips, je kan iemand vragen je voeten vast te houden, zo heb ik het toen ook geleerd. Zelfde idee als bij BP, ff 2 vingers eronder, alleen nu ff 2 handen onder je voeten ;) :)
Vooralsnog wilt het prima zoals ik het nu doe, 2 sets lichter & 1 set +5, volgende workout 1 set licht & 2 sets +5, 3 sets +5 en dan weer overnieuw :)

Zal het eens vragen :Y
pi_116121761
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:22 schreef Varkensbiefstuk het volgende:

[..]

Nice, mooie blog. Nog foto's erbij zodat je de progressie kan zien, gewoon om de maand ofzo?
Jammer dat 't in het engels is overigens. Je lijkt je wel zeer goed ingelezen te hebben.

Je houdt het wel heel precies bij, ik persoonlijk prefereer een wat lossere aanpak, vooral qua voeding (gewoon veel en gezond eten, geen snoep en veel kip(filet) + brinta in de ochtend + kwark in de avond), maar is net wat voor jou werkt natuurlijk.
Thanks! Ik ben van plan om per "blok" voor/na foto's te posten. Het eerste blok loopt van 1 sept tot 1 januari. Dan kan je ook echt goed verschillen zien (hoop ik).

Het training hou ik wel precies bij, omdat ik mezelf ken. Ik ben nogal een slacker en als ik mezelf verplicht om te loggen dan weet ik ook dat ik mijn leven meer naar het trainen toe zet. Ik ben momenteel nog niet op een specifiek dieet, maar weet ook niet of het me gaat lukken om uberhaupt een dieet lang vol te houden. Waarschijnlijk ga ik het me niet te moeilijk maken qua dieet :p.
pi_116121975
Kipfilet ga ik voorlopig niet meer eten. Had Salmonella opgelopen en was 3 dagen aan de dunne :')

Weet nog steeds niet hoe omdat ik het niet al te lang buiten de koelkast heb laten staan (Was wel erg warm) en het best gaar had gebakken
pi_116123843
waarom zitten deze oefeneningen nooit in jullie schema? je moet wel je spieren op lengte houden!

pi_116124505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:52 schreef Physics het volgende:

[..]

Thanks! Ik ben van plan om per "blok" voor/na foto's te posten. Het eerste blok loopt van 1 sept tot 1 januari. Dan kan je ook echt goed verschillen zien (hoop ik).

Het training hou ik wel precies bij, omdat ik mezelf ken. Ik ben nogal een slacker en als ik mezelf verplicht om te loggen dan weet ik ook dat ik mijn leven meer naar het trainen toe zet. Ik ben momenteel nog niet op een specifiek dieet, maar weet ook niet of het me gaat lukken om uberhaupt een dieet lang vol te houden. Waarschijnlijk ga ik het me niet te moeilijk maken qua dieet :p.
Dieet is juist belangrijk. Hoeft niet zo strict te zijn dat je elke maaltijd plant. Gewoon er voor zorgen dat je weet wat je eet, dus hoeveel kcal en e/k/v het oplevert, en weten hoeveel kcal je binnen moet krijgen. Als je resultaten tegen vallen omdat je dieet niet op orde is, is het alleen maar moeilijker om te blijven trainen, en is een deel dus verloren tijd geweest. Werkt het één keer goed uit met dingen die je veel eet, dan heb je goede richtlijnen.
pi_116124589
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:26 schreef Tito_Makani het volgende:

Vooral als ik bij mijn ouders ben is het lastig om 3.5kcal clean binnen te krijgen
3.5 kcal _O-
dat is wel heel diep cutten zeg
pi_116124767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:52 schreef Push. het volgende:

[..]

Dieet is juist belangrijk. Hoeft niet zo strict te zijn dat je elke maaltijd plant. Gewoon er voor zorgen dat je weet wat je eet, dus hoeveel kcal en e/k/v het oplevert, en weten hoeveel kcal je binnen moet krijgen. Als je resultaten tegen vallen omdat je dieet niet op orde is, is het alleen maar moeilijker om te blijven trainen, en is een deel dus verloren tijd geweest. Werkt het één keer goed uit met dingen die je veel eet, dan heb je goede richtlijnen.
Ja dit had ik er zelf over geschreven (deel 1)
http://www.lineargains.com/?p=167
pi_116124897
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:57 schreef Physics het volgende:

[..]

Ja dit had ik er zelf over geschreven (eerste deel over voedsel)
http://www.lineargains.com/?p=167
Site ziet er goed uit. Het ziet er naar uit dat je het allemaal serieus neemt ^O^ . Veel succes man
pi_116126031
Hoe denken jullie over het gebruik van Dexaprine of andere producten waarbij de actieve stoffen bestaan uit DMAA (methylhexanamine e.d.)?

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit waarschuwt voor het gebruik, daar DMAA in verband is gebracht met ernstige bijwerkingen zoals hersenbloedingen. (bron)
pi_116126524
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:18 schreef Johnny.D het volgende:
Hoe denken jullie over het gebruik van Dexaprine of andere producten waarbij de actieve stoffen bestaan uit DMAA (methylhexanamine e.d.)?

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit waarschuwt voor het gebruik, daar DMAA in verband is gebracht met ernstige bijwerkingen zoals hersenbloedingen. (bron)
Snap niet dat mensen dat nodig hebben. Ik voel mij nooit moe of futloos dat ik een pre-workout nodig heb
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:27:38 #206
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_116126606
quote:

Hmm Dexaprine werkt heel goed voor mij... tja kut, een hersenbloeding lijkt me niet al te fijn.
En mijn moeder zegt dat ik niet te dun moet worden omdat mijn gezicht begint in te vallen :@
pi_116126779
Die kerel die een CVA kreeg had 560mg DMAA gebruikt. Een "normale" dosis is 25mg (dat zit meestal in de PWO's). Moet je eens kijken hoe je je voelt als je 4 gram caffeine neemt :)
pi_116127004
quote:

Over de negatieve gevolgen van DMAA gebruik op de lange termijn is nog niets bekend. En dat het niet verstandig is om dagelijks een potente stimulant als DMAA te nemen is eigenlijk wel logisch.
pi_116127979
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Ofja, ik denk dat ik een meso in een fatty lichaam ben. Maar we zullen wel zien na mijn cut. 8-)
If not now, then when.
pi_116127993
Al die producten worden nu toch ook van de schappen gehaald?
Alleen omdat een of andere idioot een veel te hoge dosis heeft genomen
pi_116128428
Dit topic gaat veel te snel.
Vandaag: dumbbell press: 10x36kg, 10x40kg, 10x44kg (PR) :7
pi_116128499
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:47 schreef Ties02 het volgende:
Al die producten worden nu toch ook van de schappen gehaald?
Alleen omdat een of andere idioot een veel te hoge dosis heeft genomen
Als dat het criterium zou zijn zou alcohol al lang verboden zijn.
pi_116128640
Eerst Mathijssen en nu deze clown.

Gebruikt Van Geel nieuwe medicijnen?
pi_116128743
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:56 schreef Tito_Makani het volgende:
Eerst Mathijssen en nu deze clown.

Gebruikt Van Geel nieuwe medicijnen?
:?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:01:38 #215
354147 SunTzu
pi_116129010
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:54 schreef CarbonC het volgende:
Nice, mijn max incline BP ligt op 36kg.

Waar ik mij aan irriteer is dat mijn onderste buikspieren niet uitkomen en niet zo goed gevormd als de bovenste vier. Denk dat er niks anders op zit dan extra buikspieroefeningen toevoegen....
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:04:35 #216
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116129255
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:54 schreef CarbonC het volgende:
^O^

Ik ga proberen mijn PR van 8x 36 te verbreken volgende week.
pi_116129343
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:01 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Waar ik mij aan irriteer is dat mijn onderste buikspieren niet uitkomen en niet zo goed gevormd als de bovenste vier. Denk dat er niks anders op zit dan extra buikspieroefeningen toevoegen....
Je hebt een speciale oefening waarmee de onderste extra hard gehit worden, kan hem zo alleen niet vinden.
If not now, then when.
pi_116129447
quote:

[..]

Dumbell press bedoel je denk ik? Incline Bench Press (BB) is 36 niet echt veel
pi_116129448
quote:

[..]

Schwarzenegger superdroog, maar had 'maar' een 4-pack, is gewoon genetics wss.
pi_116129464
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Je hebt een speciale oefening waarmee de onderste extra hard gehit worden, kan hem zo alleen niet vinden.
Leg/knee raises (hangend)
pi_116129505
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:07 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Leg/knee raises (hangend)
^O^
If not now, then when.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:11:12 #222
354147 SunTzu
pi_116129724
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:07 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dumbell press bedoel je denk ik? Incline Bench Press (BB) is 36 niet echt veel
Ja incline dumbell press :P zit hier te switchen tussen 12 tabbladen :')
pi_116130029
Doe de laatste tijd meer barbell voor incline, merk echt dat upper chest onder het sleutelbeen echt voller wordt.
Nieuwe favo oefening
pi_116130176
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:33 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Kun je me dat uitleggen? Waarom krijg ik abs als ik eerst bulk tot 95kg en dan cut, terwijl ik ze niet krijg als ik cut en dan mijn spieren wat opbouw? Verlies ik meer/ander vet als ik cut na het bulken? En als ik die methode volg krijg ik dan blijvend abs (mits ik geen vet erbij krijg)?
Wat hij bedoelt; je hebt je abs sowieso al das logisch. Wat hij bedoelt is dat je eerst flink in kracht erbij moet krijgen. (om meer kracht te krijgen moet je goed trainen maar ook heel goed eten en dus VEEL meer eten, inclusief vetten). Als je niet meer eet zal je snel(ler) je plateau bereiken. Als je vervolgens meer kracht hebt verworven kan je je wat meer op je fysiek richten.
Er vanuit gaande dat je goede oefeningen/programma hebt gevolgd zal je tijdens de bulk al flink in spieren gegroeid zijn. Je spieren moeten tenslotte steeds zwaardere gewichten tillen (die zie je alleen niet omdat je flink gebulkt hebt OM die spiergroei te realiseren).

Wanneer je vervolgens gaat cutten richt je je er dus vooral op om vet te verliezen. Hiervoor doe je bv. meer cardio en eet je vanzelfsprekend minder. Hierdoor zul je wat op kracht en spiermassa (minimaal als je goed eet) verliezen en dan komen de abs, mits je vetpercentage uiteindelijk laag genoeg is, weer tevoorschijn.

Het is zinloos om wanneer je net begint met trainen al meteen te gaan cutten. Waarom zou je? Je bent dan skinny as fuck met geen enkele vorm van definitie. Werk eerst aan je kracht met de grote compounds, de spiergroei komt dan vanzelf en daarna cut je pas.

Even zo kort mogelijk: Zonder bulk (en dus tijdens het cutten) groei je nauwelijks/moeilijk/slecht in spiermassa. Het is dan nutteloos om perse je abs te willen zien want die zijn ongedefinieerd. Eerst bulken creeërt grotere abs die je bij het cutten weer ziet.
pi_116130294
Of eerst cutten, je insulinesensiviteit verbeteren en dan clean bulken. Sowieso als je dik bent kan je makkelijk nooby gains krijgen tijdens het 'cutten'.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:26:55 #226
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_116130698
Gewoon vet omzetten in spieren tog
BEASTMODE
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:27:49 #227
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116130736
Incline smith press, aan te raden? Ik kan wel incline dumbbell pressen maar wil nog een aanvulling. Met incline flyes voel ik mijn schouders te veel.
Boks van Bendoe _O_
pi_116130799
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:27 schreef Bendoe het volgende:
Incline smith press, aan te raden? Ik kan wel incline dumbbell pressen maar wil nog een aanvulling. Met incline flyes voel ik mijn schouders te veel.
Smith verneukt je schouders echt ontzettend vind ik. Waarom niet gewoon Incline Bench Press, of heeft je gym die niet met rack?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:31:06 #229
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116130905
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:29 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Smith verneukt je schouders echt ontzettend vind ik. Waarom niet gewoon Incline Bench Press, of heeft je gym die niet met rack?
Nope, ik doe al incline db bp, maar ik wil die upper chest echt voller.
Boks van Bendoe _O_
pi_116130977
Lage incline flyes en gewoon iets lichter pakken en echt squeezen, pakt misschien wat stress van je delts weg
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:34:33 #231
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116131103
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:32 schreef Ties02 het volgende:
Lage incline flyes en gewoon iets lichter pakken en echt squeezen, pakt misschien wat stress van je delts weg
Ok. Wat bedoel je met laag?
Boks van Bendoe _O_
pi_116131143
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:34 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Ok. Wat bedoel je met laag?
De hoek van de incline. Hoe hoger je je rugsteun hebt van de bench, hoe meer je delts erbij pakt [/broscience]
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:38:15 #233
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116131319
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:35 schreef Ties02 het volgende:

[..]

De hoek van de incline. Hoe hoger je je rugsteun hebt van de bench, hoe meer je delts erbij pakt [/broscience]
Weet ik hoor. Dan zal ik hem 1 lager proberen, thanks.
Boks van Bendoe _O_
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:27:35 #234
77130 star_gazer
pi_116137056
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:33 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Abs zijn gewoon spierweefsel. Je moet ze dus, net als andere spieren, hard aanpakken met behulp van progressieve belasting voor je er massa en definitie in krijgt. Spiergroei krijg je alleen maar als je meer eet dan dat je verbrand en dat is nu juist niet wat je nodig hebt als je van je buikvet af wilt. Daarom zeg ik: schijt aan dat beetje buikvet en bulken met die handel. De kans is groot dat als je je abs hard aanpakt en voldoende eet, ze sterk en groot genoeg worden om na je eerste cut bij dit vetpercentage al duidelijk zichtbaar te zijn. En dan heb je een echte sixpack en niet zo'n Auschwitz skinnypack.

Overigens met abs 'aanpakken' bedoel ik dus niet 10000 crunches doen. Gewoon deadliften en (met name) squatten. Met die oefeningen gebruik je je core meer dan genoeg. Als je je abs dan toch wilt isoleren, doe dan weighted crunches en/of wat planks.
-
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:34:45 #235
77130 star_gazer
pi_116137602
Meer mensen die bij BB curls pijn krijgen in buitenste pees van hun onderarm (pinkzijde)? Volgens mij heet dat ding flexor carpis ulnaris en volgens mij komt het omdat je bij een BB curl je ellebogen niet op een natuurlijke wijze kan laten buigen. Doe maar eens een biceps curl zonder gewicht, je arm klapt zegmaar een beetje naar binnen naar je chest toe. Bij een BB curl blokkeer je deze binnenwaartse beweging wat volgens mij veel stress op de buitenzijde van je onderarmen zet.

Toch maar eens overstappen op de dumbbell :)
-
pi_116137767
Zo, maar eens even 2L volle melk aangeschaft. Dacht dat volle melk echt fucking ranzig was, maar dat valt mee. Moet 1,25 glazen drinken per uur, dat zit wel goed.
pi_116138358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:49 schreef Vinniiee het volgende:
Zo, maar eens even 2L volle melk aangeschaft. Dacht dat volle melk echt fucking ranzig was, maar dat valt mee. Moet 1,25 glazen drinken per uur, dat zit wel goed.
In Engeland hadden ze altijd van die goldtopmilk. Melk die zo vet is dat hij geel is. Zalig spul.
pi_116138675
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 09:24 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

In Engeland hadden ze altijd van die goldtopmilk. Melk die zo vet is dat hij geel is. Zalig spul.
[ afbeelding ]
Is dat plastic of glas? Ik ga geen glas meenemen in mijn rugtas op de motor.

En dit is geen Engeland O-)
pi_116138814
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 09:24 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hij is geel door het hoge percentage beta-caroteen, niet door het vet. "Vet" is namelijk "wit".
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:54:17 #240
354147 SunTzu
pi_116138897
Ga zo denk ik ff hardlopen op een lege maag.
  † In Memoriam † woensdag 29 augustus 2012 @ 10:01:39 #241
230491 Zith
pls tip
pi_116139070
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 09:50 schreef Physics het volgende:

[..]

Hij is geel door het hoge percentage beta-caroteen, niet door het vet. "Vet" is namelijk "wit".
Mijn slagroom is altijd geel :{w
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:03:16 #242
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116139105
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef star_gazer het volgende:
Meer mensen die bij BB curls pijn krijgen in buitenste pees van hun onderarm (pinkzijde)? Volgens mij heet dat ding flexor carpis ulnaris en volgens mij komt het omdat je bij een BB curl je ellebogen niet op een natuurlijke wijze kan laten buigen. Doe maar eens een biceps curl zonder gewicht, je arm klapt zegmaar een beetje naar binnen naar je chest toe. Bij een BB curl blokkeer je deze binnenwaartse beweging wat volgens mij veel stress op de buitenzijde van je onderarmen zet.

Geen last van, en mijn armen gaan ook niet naar binnen als ik een curl zonder BB doe. Maar waarom probeer je dan niet een EZ bar? Hoewel dumbells ook prima zijn natuurlijk.
pi_116139244
EZ-bar preacher Curls :7
BEASTMODE
  † In Memoriam † woensdag 29 augustus 2012 @ 10:17:19 #244
230491 Zith
pls tip
pi_116139474
Met de Ez-Bar train je vooral de Brachialis (de grote spier aan die kant van je arm) omdat je biceps pas echt in actie komen als je je handpalm helemaal naar boven draait.

• Hoofdtaak biceps: Daaien hand.

• Hoofdtaak Brachialis: Buigen arm.

• Biceps helpt mee met buigen arm als hand naar binnengedraait is (supinatie).

Met de hoek van de Ez-bar (handen iets naar binnen) komen je biceps dus minder in actie.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:22:05 #245
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116139611
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:09 schreef Awesome_ het volgende:
EZ-bar preacher Curls :7
Volgens mij haal je dan de druk, of pull, weg van de buitenkant van je arm.

Ik heb juist last van de andere kant van m´n arm, maar volgens mij komt dan uit mijn schouder. Ik heb afgelopen week niks gedaan en ben deze week weer rustig aan begonnen. Ik ben nu zo goed als pijnloos, maar ik moet wel voorzichtig zijn. Ik ben wat te lang doorgegaan met een zware 4 day split training ben ik bang.

Hoewel rustig aan doen op het moment moeilijk is. Ben weer terug in Spanje en sta weer tussen de grote jongens, dan wil ik graag mee met het zware werk. :P
Voorlopig in ieder geval een 3 day split. Dat bevalt prima wat blessures betreft.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:24:21 #246
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116139666
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:17 schreef Zith het volgende:
Met de Ez-Bar train je vooral de Brachialis (de grote spier aan die kant van je arm) omdat je biceps pas echt in actie komen als je je handpalm helemaal naar boven draait.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

• Hoofdtaak biceps: Daaien hand.

• Hoofdtaak Brachialis: Buigen arm.

• Biceps helpt mee met buigen arm als hand naar binnengedraait is (supinatie).

Met de hoek van de Ez-bar (handen iets naar binnen) komen je biceps dus minder in actie.
Het zet wel goed massa aan in je arm. :P

Maar als een rechte bar niet lukt zijn dumbells de betere optie uiteraard.
  † In Memoriam † woensdag 29 augustus 2012 @ 10:28:57 #247
230491 Zith
pls tip
pi_116139790
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:24 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het zet wel goed massa aan in je arm. :P

Maar als een rechte bar niet lukt zijn dumbells de betere optie uiteraard.
Je hebt meer aan een sterke brachialis dan een sterke biceps, en het is een grote spier, dus het is een prima oefening ja :Y
pi_116139841
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef star_gazer het volgende:

Heb ik ook last van, en is best wel focking irritant ook.
pi_116140178
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:30 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Heb ik ook last van, en is best wel focking irritant ook.
idem
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:52:09 #250
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116140527
Wat ook helpt volgens mij is de bar met een wat closer grip vastpakken. Dus zorgen dat wanneer je aan de bovenkant van je curl bent je handen tegen je schouders aankomen zeg maar.

Niet helemaal tegen je schouders natuurlijk, dat haal je waarschijnlijk niet, (bij mij zit mijn biceps daarvoor in de weg) maar dat je duimen binnen je schouders vallen als je boven bent.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:12:30 #251
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_116141115
Luck is for losers
pi_116142087
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:55 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Als dat het criterium zou zijn zou alcohol al lang verboden zijn.
Incidenten zijn de reden geweest om tientallen stofjes te verbieden. Alcohol gaat echter altijd vrijuit.

[ Bericht 11% gewijzigd door 16meter op 29-08-2012 11:49:17 ]
pi_116142228
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 09:42 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Is dat plastic of glas? Ik ga geen glas meenemen in mijn rugtas op de motor.

En dit is geen Engeland O-)
Plastic! Zalige melk, deed 'm altijd in m'n cappuccino :)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:46:30 #254
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_116142274
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:49 schreef Vinniiee het volgende:
2L fles? die 2L plastic flessen ('jug') zie ik wel liggen, maar alleen halfvolle melk. Zie ze nooit met volle melk liggen.
Iemand een plek waar ik goedkoop 2L volle melkflessen kan halen? Of in ieder waar de goedkoopste volle melk per liter te koop is (ongeacht de verpakking)?
This isn't even my final form.
pi_116142320
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:46 schreef Levolution het volgende:

[..]

2L fles? die 2L plastic flessen ('jug') zie ik wel liggen, maar alleen halfvolle melk. Zie ze nooit met volle melk liggen.
Iemand een plek waar ik goedkoop 2L volle melkflessen kan halen? Of in ieder waar de goedkoopste volle melk per liter te koop is (ongeacht de verpakking)?
lidl? aldi?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_116142322
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:45 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Plastic! Zalige melk, deed 'm altijd in m'n cappuccino :)
Ah oke, ja ik drink het nu gewoon 'puur'.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:46 schreef Levolution het volgende:

[..]

Iemand een plek waar ik goedkoop 2L volle melkflessen kan halen?
Ik heb gewoon 2x 1L pak volle melk gekocht ;)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:52:52 #257
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_116142499
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:47 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

lidl? aldi?
Aldi's volle melkpakken zijn inderdaad wel goedkoop, maar de flessen zijn nóg goedkoper en die zijn er alleen in de halfvolle variant. Dus volle melk moet ook goedkoper kunnen.
pi_116142596
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:52 schreef Levolution het volgende:

[..]

Aldi's volle melkpakken zijn inderdaad wel goedkoop, maar de flessen zijn nóg goedkoper en die zijn er alleen in de halfvolle variant. Dus volle melk moet ook goedkoper kunnen.
Rechtstreeks bij een boer... old fashion style.
YouTube
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:02:24 #259
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116142836
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:41 schreef 16meter het volgende:

[..]

Incidenten zijn de reden geweest om tientallen stofjes te verbieden. Alcohol gaat echter altijd vrijuit.
Ik denk dat dat vooral is omdat er niet genoeg research is gedaan naar die stofjes en dus niemand echt weet wat het doet op de lange termijn, bijvoorbeeld.
pi_116142852
Ja, verbieden is wel het makkelijkst dan.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:07:58 #261
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116143048
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:02 schreef 16meter het volgende:
Ja, verbieden is wel het makkelijkst dan.
Dat gebeurt massaal op het moment. Een vriend van me heeft een website waar hij ´legal highs´ verkoopt. Bijna alles wat nieuw binnenkomt wordt binnen een paar maanden verboden, zonder enig onderzoek of wat dan ook.

Ze zijn echt vreselijk op jacht.
pi_116143404
Yep. Alles in de illegaliteit drukken, zodat de handel en productie verschuiven naar de straat en smerige ondergrondse laboratoria. Goed bezig.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:20:37 #263
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116143466
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:55 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Precies. Lekkerste eraf ook!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:21:20 #264
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_116143489
quote:

[..]

Ga ik eens checken.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:18 schreef 16meter het volgende:
Yep. Alles in de illegaliteit drukken, zodat de handel en productie verschuiven naar de straat en smerige ondergrondse laboratoria. Goed bezig.
De overheid heeft om de één of andere reden nooit naar dit argument geluisterd. En de tientallen andere argumenten. Verder dan 'drugs are bad mmkay' komen ze nooit.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:12:52 #265
77130 star_gazer
pi_116150093
Schijt aan, ik ga gewoon aan de ephedra :W

Dat andere mensen er meth van maken of niet juist doseren moet toch niet mijn probleem zijn. Ik wil gewoon hardnekkig vet verbranden.
-
pi_116150928
Ik maak echt elke dag wat mee in mijn gym, vandaag kwam er een vriendengroep voor het eerste keer trainen waarvan er 1 dik was (zo'n type die denkt zelf dat hij gespierd is maar iedereen weet dat hij gewoon dik) die dacht even de 1e keer BP gelijk 60kg koud te doen. Zodra hij de bar van het rek haalde knalde hij naar links en donderde het gewicht eraf (hij had geen tangetjes gebruikt) en kwam de bar recht op zijn sleutelbeen. Ik en een paar anderen hebben hem wel nog bevrijdt maar ik denk niet dat hij binnenkort terug komt. Normaal zou ik wel medelijden hebben maar ze zaten eerst op te scheppen hoeveel ze wel niet gedronken hadden tijdens hun vakantie
pi_116150973
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:12 schreef star_gazer het volgende:
Schijt aan, ik ga gewoon aan de ephedra :W

Dat andere mensen er meth van maken of niet juist doseren moet toch niet mijn probleem zijn. Ik wil gewoon hardnekkig vet verbranden.
FUCK IEDEREEN MAN, serieus, wat boeit jou iemand z'n mening.
If not now, then when.
pi_116150989
jelly op m'n huisdier?

If not now, then when.
pi_116151302
hoe krijg je zo sixpaCk ik wil ook geef me de schema
pi_116152849
Ik heb soms van die dagen dat ik niet 3500 kcal clean naar binnen kan krijgen. Ben nu bijvoorbeeld 6 hardgekookte eieren aan het eten en die laatste krijg ik echt niet naar binnen zonder over mijn nek te gaan terwijl dit op andere dagen makkelijk lukt. Tips?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:22:41 #271
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_116152904
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:20 schreef Tito_Makani het volgende:
Ik heb soms van die dagen dat ik niet 3500 kcal clean naar binnen kan krijgen. Ben nu bijvoorbeeld 6 hardgekookte eieren aan het eten en die laatste krijg ik echt niet naar binnen zonder over mijn nek te gaan terwijl dit op andere dagen makkelijk lukt. Tips?
Ei in de koelkast, later nog eens proberen.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_116153501
quote:

[..]

Rauwe melk _O_ . Heeft me wel een tijd gekost voor dat ik het aan kon maar nu is het top
pi_116153658
Hoe word je eigelijk personal trainer/bouw je een klantenkring op?

Lijkt me best een leuke bijbaan en de meeste PTs hebben bijna nergens verstand van dus zo moeilijk kan het niet zijn als je een beetje kan motiveren
pi_116153774
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:42 schreef Tito_Makani het volgende:

Lijkt me best een leuke bijbaan en de meeste PTs hebben bijna nergens verstand van dus zo moeilijk kan het niet zijn als je een beetje kan motiveren
Vraag het eens bij een sportschool met personal trainers hoe je PT kan worden of vraag het een PT zelf.
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_116153870
Gewoon esthetisch perfectie bereiken, dan komen de klanten vanzelf ^O^
BEASTMODE
pi_116156005
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:45 schreef 16meter het volgende:
hoe krijg je zo sixpaCk ik wil ook geef me de schema
gwn frikandelle ete want zit paardevlees in dus ook clen
If not now, then when.
pi_116156248
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:46 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Vraag het eens bij een sportschool met personal trainers hoe je PT kan worden of vraag het een PT zelf.
Bij F4F stellen ze echt de raarste eisen en ze zullen ook wel een groot deel van je salaris inhouden ivm bemiddeling.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:49 schreef Awesome_ het volgende:
Heb al mensen die op mij afkomen en mij vragen stellen, misschien volgende keer maar mijn diensten aanbieden als PT :P

Als ik het ga doen dan ga ik het denk ik zwart doen en dan iets van 10-15 euro per uur vragen en dan een klantenkring verwerven door te netwerken.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:01:13 #278
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_116156479
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:49 schreef Awesome_ het volgende:
Hoeft niet eens, als je je op dikke huisvrouwen richt voldoet het om gewoon ecto te zijn.
pi_116156615
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:42 schreef Tito_Makani het volgende:

Ga eerst maar is in de boeken duiken
pi_116156682
Fuark man, net lekker getraind maar ik snap echt niet wat er met mijn onderrug is. Op mijn 14de heb ik wel zwaar werk verricht en dat was niet bepaald positief, maar het is echt een stekende pijn die ik krijg na de deadlift. Ik probeer al mijn abs volledig aan te spannen om die stress van de onderrug af te halen, maar nog voel ik het soms. Ik heb die pijn ook als ik 10 scheppen zand schep. Dit ook bij de orthopeed behandelen of niet?

Vandaag na school even langs de AH gedropt (AH O+ ) en wat spullen gehaald, daar zag ik ook ineens "Beef Jerky" liggen. Ik heb eens gelezen in dit topic dat het gezond is maar toen ik naar de voedingswaardes keek dacht ik echt wtf, 40g K en 19g suiker per 100g. :? Ik heb nu ook eindelijk de echte natuurlijke pindakaas, de vloeibare in plaats van die ene die ik toen postte. :P

Tevens, FIFA12 tijdens m'n cardio sessie. Etha is sowieso jelly. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 29-08-2012 18:37:49 ]
If not now, then when.
pi_116156726
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 17:53 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Bij F4F stellen ze echt de raarste eisen en ze zullen ook wel een groot deel van je salaris inhouden ivm bemiddeling.

[..]

Heb al mensen die op mij afkomen en mij vragen stellen, misschien volgende keer maar mijn diensten aanbieden als PT :P

Als ik het ga doen dan ga ik het denk ik zwart doen en dan iets van 10-15 euro per uur vragen en dan een klantenkring verwerven door te netwerken.
Ik denk niet dat je sportschool zo blij is dat jij hun klanten gaat begeleiden tegen betaling.. Ga bij een sportschool werken, dan is er veel meer mogelijk.

Als PTer kan je veel meer vragen, maar je moet inderdaad aan klanten komen. Kom dus met iets wat niet iedereen heeft. Het papiertje is zo gehaald, maar dan de klanten nog..
pi_116156830
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 17:53 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

[..]

Heb je een opleiding ?

Bij mijn gym kan je ook PT sessies boeken. Alleen zijn de gasten die PT aanbieden zelf niet indrukwekkend qua fysiek, dus denk ik dat veel mannen dan al snel afhaken.

Ik zou zelf een website starten, vriend vragen om harde SEO te fixen, acquire shredded aesthetics > pic op website en dan pronken met allerlei certificaten = win.
pi_116157447
Ik flex ook wel eens sneaky in de gym maar vandaag deed een guy z'n broek naar beneden om z'n quads te flexen terwijl hij een upper body work out deed, the fuck?
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_116157642
quote:
6s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Fuark man, net lekker getraind maar ik snap echt niet wat er met mijn onderrug is. Op mijn 14de heb ik wel zwaar werk verricht en dat was niet bepaald positief, maar het is echt een stekende pijn die ik krijg na de deadlift. Ik probeer al mijn abs volledig aan te spannen om die stress van de onderrug af te halen, maar nog voel ik het soms. Ik heb die pijn ook als ik 10 scheppen zand schep. Dit ook bij de orthopeed behandelen of niet?
Is kut man onderrug issues. Twee weken terug dikke pijn, kon niet meer bukken, nu is het weer helemaal weg.. heb wel het idee dat het net zo snel terug kan komen. Wat ik deed was even alle onderrug belastend oefeningen achterwege laten, was in dit geval voldoende.
pi_116157756
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:43 schreef 16meter het volgende:

[..]

Is kut man onderrug issues. Twee weken terug dikke pijn, kon niet meer bukken, nu is het weer helemaal weg.. heb wel het idee dat het net zo snel terug kan komen. Wat ik deed was even alle onderrug belastend oefeningen achterwege laten, was in dit geval voldoende.
Heb je geluk mee dan, ik heb het echt al jaren. Daarom zei ik ook, als ik 10 scheppen zand schep, voel ik m'n onderrug al. ;(
If not now, then when.
pi_116157774
Tevens die AH maaltijdsalades. _O_ Biefstuk reepjes of zalm. _O_ Een portie eiwitten, carbs en vetten voor precies na de training. _O_
If not now, then when.
pi_116157959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:20 schreef Tito_Makani het volgende:
Geen eieren eten. Er zijn makkelijkere bronnen van eiwitten en eieren vullen als de tering. Als je juist kcal moet pakken (ivm vermijden) dan moet je geen eieren gaan bunkeren.

quote:
Vandaag na school even langs de AH gedropt (AH O+ ) en wat spullen gehaald, daar zag ik ook ineens "Beef Jerky" liggen. Ik heb eens gelezen in dit topic dat het gezond is maar toen ik naar de voedingswaardes keek dacht ik echt wtf, 40g K en 19g suiker per 100g. :? Ik heb nu ook eindelijk de echte natuurlijke pindakaas, de vloeibare in plaats van die ene die ik toen postte. :P

"Echte" beef jerky is arm aan carbs en vet en relatief hoog in eiwitten. Oftewel, zeer lean proteinz. Echte beef jerky is dan ook fucking duur, want voor 100gr heb je dacht ik zo'n 200gr rundvlees nodig, en het moet nog gedroogd worden en dit en dat. :')
Of toch du vader?
pi_116158240
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:53 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Geen eieren eten. Er zijn makkelijkere bronnen van eiwitten en eieren vullen als de tering. Als je juist kcal moet pakken (ivm vermijden) dan moet je geen eieren gaan bunkeren.

Zoals? :P

Ik at eerst kipfilet en dat vulde nog meer
pi_116158244
quote:

Que?
pi_116158695
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:53 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

[..]

"Echte" beef jerky is arm aan carbs en vet en relatief hoog in eiwitten. Oftewel, zeer lean proteinz. Echte beef jerky is dan ook fucking duur, want voor 100gr heb je dacht ik zo'n 200gr rundvlees nodig, en het moet nog gedroogd worden en dit en dat. :')
Waar kan ik echte beef jerky krijgen dan?

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:01 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Que?
Ik heb zo'n hometrainer fiets ding en die zet ik altijd voor mijn TV met een serie erop. Nu dacht ik er aan om een paar potjes FIFA op mijn PS3 te doen tijdens het fietsen. :D
If not now, then when.
pi_116159244
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Waar kan ik echte beef jerky krijgen dan?

[..]

Ik heb zo'n hometrainer fiets ding en die zet ik altijd voor mijn TV met een serie erop. Nu dacht ik er aan om een paar potjes FIFA op mijn PS3 te doen tijdens het fietsen. :D
Oh ja, was vergeten dat je een homegym had. Zwaar relaxed man!
pi_116160388
Beef jerky is toch veelste zout? :P
BEASTMODE
pi_116160819
quote:

Welk merk heb je gevonden bij AH? :)
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_116161125
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 20:07 schreef McNulty het volgende:

[..]

Welk merk heb je gevonden bij AH? :)
Geen AH, natuurwinkel. Een andere dan waar ik de eerste pindakaas had gehaald. Er zat blijkbaar nog een natuurwinkel in de stad, maar dat wist ik niet. Die natuurwinkel heeft alles, maar dan ook echt alles, zelfs een eigen bakkerij. _O_

Ze hadden verschillende, maar het was deze:

SPOILER
Hier een linkje als je natuurwinkels bij jezelf in de buurt wilt opzoeken: http://www.natuurwinkels.nl/
If not now, then when.
pi_116161730
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 20:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Geen AH, natuurwinkel. Een andere dan waar ik de eerste pindakaas had gehaald. Er zat blijkbaar nog een natuurwinkel in de stad, maar dat wist ik niet. Die natuurwinkel heeft alles, maar dan ook echt alles, zelfs een eigen bakkerij. _O_

Ze hadden verschillende, maar het was deze:

SPOILER
Hier een linkje als je natuurwinkels bij jezelf in de buurt wilt opzoeken: http://www.natuurwinkels.nl/
Handige link, er zijn een aantal winkels in de buurt. Ik zal eens opzoek gaan.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_116162752
:{
Iemand hier van fok wees me erop dat ik misschien wel een hernia heb :{ ASAP naar de huisarts.

Ik kon trouwens 3 gewone chinups, en afgemaakt met 'walk-the-planks' :9
  woensdag 29 augustus 2012 @ 21:51:32 #297
55709 Stereotomy
pi_116165264
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 20:58 schreef Vinniiee het volgende:
:{
Iemand hier van fok wees me erop dat ik misschien wel een hernia heb :{ ASAP naar de huisarts.

Ik kon trouwens 3 gewone chinups, en afgemaakt met 'walk-the-planks' :9
Tja, landurige rugpijn kan idd een geknepen tussenwervelschijf zijn ja...
pi_116165559
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:51 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Tja, landurige rugpijn kan idd een geknepen tussenwervelschijf zijn ja...
Morgen dus gelijk de huisarts bellen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 21:59:14 #299
55709 Stereotomy
pi_116165637
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:57 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Morgen dus gelijk de huisarts bellen.
Lijkt me verstandig bij langdurige rugpijn.

Overigens, terzijde, leuk en wel allemaal dat deadliften, maar als er iets fouts gaat, ben je ook goed de sjaak.
pi_116165700
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Lijkt me verstandig bij langdurige rugpijn.

Overigens, terzijde, leuk en wel allemaal dat deadliften, maar als er iets fouts gaat, ben je ook goed de sjaak.
Maandje of 2 ofzo? Door oefeningen en meer beweging is het wel minder geworden, maarja. Toch maar even de huisarts bellen.

Maar even een ander schema maken denk ik, want squats zijn dan ook niet echt handig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')