Ik doe ze ook, met grip wijder dan schouderbreedte.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:47 schreef star_gazer het volgende:
Wat is dat trouwens met upright rows tegenwoordig? Echt iedereen doet ze tegenwoordig bij ons in de gym
Wat is je DL laag. Na 2 maanden SS zijn mijn lifts ongeveer hetzelfde alleen mijn DL ligt veel hoger (115) en de OHP is de enige oefening waar ik op stallquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:38 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
77kg@13% bf en dat zijn je lifts? Ik gok dat je een stuk hoger bf hebt.. Ik ben 72kg@13%@187cm en mijn lifts zijn:
SQ: 5x80kg
BP: 5x65kg
DL: 5x80kg
OHP: 5x35kg
BOR: 8x65kg
Als jij 5kg meer VVM hebt zouden je lifts dus ook wel wat hoger moeten liggen lijkt me. Of je hebt veel zwaardere botten etc.
Jep mijn DL is laag. Ik heb DL lang verwaarloosd en heb een relatief zwakke onderrug. Ben nu ook bezig met deze weer back to level brengen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:42 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Wat is je DL laag. Na 2 maanden SS zijn mijn lifts ongeveer hetzelfde alleen mijn DL ligt veel hoger (115) en de OHP is de enige oefening waar ik op stall
Mja ik ben door de weeks niet thuis (ja 's avonds). Dus dat wordt lastig.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:01 schreef Push. het volgende:
[..]
Altijd je abs kunnen zien.
[..]
Gewoon alles opdrinken dat er is. Met een beetje geluk doen ze na een week niet meer moeilijk. Of aan ze uitleggen waarom je het wilt en waarom het niet schadelijk is. Al vind ik 4 liter per dag wel overdreven. Je kan denk ik beter op een gevarieerdere manier aan je kcals komen.
quote:
quote:
Oepsquote:
Ik werk ja, maar waar moet ik al die melk op slaan?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:58 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Huh, jij werkt toch? Dan koop je die melk desnoods toch gewoon zelf?
Mijn ouders zijn wat dat betreft heel relaxed. Nemen altijd mijn noten, kwark etc. mee. Alleen Whey betaal ik (uiteraard) gewoon zelf. Maar volgens mij vinden ze wel dat ik een beetje moet minderen met trainen. Laatst had ik een krat in mijn handen en toen zei mijn pa half verbaasd half verwonderd tegen mijn ma: 'die armen'Dat vond ik wel leuk om te horen
Ze vinden alleen dat ik er iets te veel een smeerboel van maak met mijn Whey/kwark/melk in de koeken, maar goed.
Trouwens morgen weer trainen, deze week meteen druk druk met school en weinig eten/slaap. Even weer wennen aan het ritme en dan kan ik eindelijk weer aan een vast schema beginnen.
In de koelkast? Weet niet of je iedere dag kan halen....als je ook al op je werk drinkt en het daar bewaard (een deel dan) is dat toch niet zo'n probleem?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:48 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik werk ja, maar waar moet ik al die melk op slaan?
Ik heb altijd het gevoel of familie en vrienden overdreven reageren. Mijn ouders en vrienden roepen ook de laatste tijd hoe breed ik ben geworden terwijl ik maar nog 2 maanden serieus train en ik maar nog iets van 3-4 kilo ben aangekomen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:58 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Huh, jij werkt toch? Dan koop je die melk desnoods toch gewoon zelf?
Mijn ouders zijn wat dat betreft heel relaxed. Nemen altijd mijn noten, kwark etc. mee. Alleen Whey betaal ik (uiteraard) gewoon zelf. Maar volgens mij vinden ze wel dat ik een beetje moet minderen met trainen. Laatst had ik een krat in mijn handen en toen zei mijn pa half verbaasd half verwonderd tegen mijn ma: 'die armen'Dat vond ik wel leuk om te horen
Ze vinden alleen dat ik er iets te veel een smeerboel van maak met mijn Whey/kwark/melk in de koeken, maar goed.
Trouwens morgen weer trainen, deze week meteen druk druk met school en weinig eten/slaap. Even weer wennen aan het ritme en dan kan ik eindelijk weer aan een vast schema beginnen.
Misschien zou je een belt kunnen halen als je dat nog niet hebt. Die zorgt er voor dat niet het hele gewicht op je onderrug ligtquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:46 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Jep mijn DL is laag. Ik heb DL lang verwaarloosd en heb een relatief zwakke onderrug. Ben nu ook bezig met deze weer back to level brengen.
Nice quote van een weggeditte post btw. Ik had niet gelezen dat hij 3x8 alles deed, ik doe op de grote compounds doorgaans 3x5 en met verschil in lichaamsbouw/skelet/etc is het wel verklaarbaar.
Ik moest zojuist ook even heel raar doen om de barbell op de bovenste houder te kunnen plaatsen. Nu ging het goed, volgende keer toch maar effe spotter erbij als we 5/3/1 doenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Heb zelf al een keer heel fraai de gewichten er zijwaarts vanaf moeten lazeren. Men stond erbij en keek ernaar. Godzijdank zonder camerawel een mooie walk of shame in de kleedruimte
ik bench dus altijd zonder slot op de bar voor het geval dat.
Maandag, woensdag en vrijdag niet, dan train ik 's avonds, maar ik kan inderdaad wel voor mijn werk even langs de c1000 daar om de hoek. Pleur ik het daar in de koelkast.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:50 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
In de koelkast? Weet niet of je iedere dag kan halen....als je ook al op je werk drinkt en het daar bewaard (een deel dan) is dat toch niet zo'n probleem?
Die ss stats.... Hoe moet ik die zien? Jullie doen 1 setje met dat gewicht?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:42 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Wat is je DL laag. Na 2 maanden SS zijn mijn lifts ongeveer hetzelfde alleen mijn DL ligt veel hoger (115) en de OHP is de enige oefening waar ik op stall
Ik wil juist mijn onderrug aanpakken, dus ik laat m'n DLs gewoon lekker gebottlenecked door m'n onderrug.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:54 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Misschien zou je een belt kunnen halen als je dat nog niet hebt. Die zorgt er voor dat niet het hele gewicht op je onderrug ligt
DL 1x5, de rest 3x5 volgens mij (doe zelf geen SS).quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:05 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Die ss stats.... Hoe moet ik die zien? Jullie doen 1 setje met dat gewicht?
Nee ik ook niet, nooit gedaan ook.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:09 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
DL 1x5, de rest 3x5 volgens mij (doe zelf geen SS).
Ik neem aan dat je geen freeweight squats doet omdat je geen rek hebt? Wij hebben er namelijk ook geen, en misschien kan je wel een soort improvisatie rack maken, dat is ook wat ik nu doe.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:09 schreef Vinniiee het volgende:
Gisteren had ik btw:
BP: 1*8*20 + 2*8*25 en dat ging easy, morgen dus 3*8*25 doen
SQ: 1*8*20 + 2*8*30, maar ik ben toch niet zo'n fan van SQ in de Smith, alternatieven? Lunges?
DL: 2*8*40 + 1*8*50
Assisted chin-ups: 3*8 (25kg)
Dips: lukt nog steeds niet![]()
Tricep pulldown: 3*8*15
Als morgen die BP lukt @ 25kg ben ik in volgens mij in 2 weken 10 kg geprogressed.
Het probleem is dat we dit óók niet hebbenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:18 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik neem aan dat je geen freeweight squats doet omdat je geen rek hebt? Wij hebben er namelijk ook geen, en misschien kan je wel een soort improvisatie rack maken, dat is ook wat ik nu doe.
[ afbeelding ]
Om het stoeltje heen stappen, lichaam onder de bar (alles meteen goed tight houden aangezien je vanuit een beetje rare positie unrackt), unracken, stapje naar achter en gaan maar.
Niet ideaal en geen safety net, maar zolang je geen beestachtige gewichten squat moet het wel voldoen?
Hè, de hele tijd reageren er al mensen op mijn posts terwijl ik nog bezig ben met edits en dit en datquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:21 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Het probleem is dat we dit óók niet hebben![]()
Ben ook al op zoek naar een andere sportschool
quote:Verder zijn m.i. lunges inderdaad de next best optie.
Waarom kan je niet dippen en doe je geen freeweight chinups? Heerlijke oefeningen.Als je te zwak bent, zou ik negative reps aanraden ipv assisted chinups. Gewoon een sprongetje nemen, en jezelf zo langzaam mogelijk laten droppen.
Zie m'n editquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:22 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Hè, de hele tijd reageren er al mensen op mijn posts terwijl ik nog bezig ben met edits en dit en dat
[..]
Small grip, anders lukt het me helemaal nietquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:25 schreef Luchtkoker het volgende:
Ah. Ik weet nog toen ik net begon met trainen dat ik inderdaad ook geen chinups kon (skinnyfat 70kg@17-18%, 187cm). Negatives hebben me naar die eerste reps toegeholpen (tot ik er 3-4 kon, en dan gewoon keihard je lats squeezen etc).
Nu doe ik 7-8 pullups vanuit volledig dood gewicht, of 12+ chinups (nooit voorbij 12 gegaan). feelsprettygoodman.jpg gezien ik aan het eind van m'n bulk 0 widegrip pullups kon.
Gooi inderdaad die appelstroop er uit. En de Red Bull helemaal.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:26 schreef LasTeR het volgende:
Mensen die nog een constructieve bijdrage willen leveren? Ik heb het gevoel dat ik erg hoog in koolhydraten zit vanwege het brood. Helaas weet ik niet direct een andere optie te verzinnen voor mijn 9-tot-5 baan. De appelstroop kan ik ook wel vervangen voor kipfilet/pindakaas.
Verder vraag ik mij of of het nuttig om 93gr eiwitten in één sitting binnen te krijgen (avondeten).
Mwah, vind het aantal carbs wel meevallen. 344g. Als ik het me goed herinner is je totale glycogeen voorraad ook zo'n 300-400g (is afhankelijk van je spiermassa etc, maar aardige richtlijn denk ik).quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:26 schreef LasTeR het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen die nog een constructieve bijdrage willen leveren? Ik heb het gevoel dat ik erg hoog in koolhydraten zit vanwege het brood. Helaas weet ik niet direct een andere optie te verzinnen voor mijn 9-tot-5 baan. De appelstroop kan ik ook wel vervangen voor kipfilet/pindakaas.
Verder vraag ik mij of of het nuttig om 93gr eiwitten in één sitting binnen te krijgen (avondeten).
Die red bull had ik vandaag even nodig, is niet standaard voor iedere dag. Dit is ook puur wat ik vandaag binnen heb/ga krijgen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:30 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Gooi inderdaad die appelstroop er uit. En de Red Bull helemaal.
Je zou crackers (bijv. Wasa) kunnen nemen, om iets lager in de KH te gaan zitten dan met brood. Of rijst koken en dat de volgende dag meenemen en opwarmen. Zelf maak ik vaak een salade om mee te nemen.
Ik ging er ook vanuit dat je small grip deed. Ik kan ook pas sinds enige maanden wide grips, en dat is omdat ik toen ineens 10kg vet kwijt was door een cut en daarvoor een fraaie bulk erop had zitten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:29 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Small grip, anders lukt het me helemaal niet
Ga widegrip negatives doen morgen
Dat staat in het schema.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:31 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Mwah, vind het aantal carbs wel meevallen. 344g. Als ik het me goed herinner is je totale glycogeen voorraad ook zo'n 300-400g (is afhankelijk van je spiermassa etc, maar aardige richtlijn denk ik).
Eiwitten zijn wel redelijk hoog. 233g is een lichte overkill, tenzij je >100kg bent. Je zou inderdaad bij het avondeten dus wat kunnen minderen op je eiwitten. Wat eet jij allemaal dat je 93g binnen krijgt trouwens?
Verder mooi schematje hoor.
Oke, mooi. Supinated grip @ schouderbreedte deed ik al ja. 1x 4-5 reps of wel gewoon 3x ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:33 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik ging er ook vanuit dat je small grip deed. Ik kan ook pas sinds enige maanden wide grips, en dat is omdat ik toen ineens 10kg vet kwijt was door een cut en daarvoor een fraaie bulk erop had zitten.
Probeer gewoon chinups (supinated grip en op schouderbreedte oid), als je 4-5 reps kan is dat al prima. Als je iets minder kan, doe dan hoeveel je er kan en maak het af met een stuk of 5 LANGZAME negatives (5-10 sec).
Je lichaam maakt het geen fuck uit wat de verhoudingen tussen je macros zijn, als je maar voor elke macro de minimale hoeveelheden hit (vet ongeveer 1gr per kg VVM, eiwitten 2gr per kg, wat carbs om uit keto te blijven en >300g om je glyco lekker hoog te houden iirc).quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:34 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Dat staat in het schema.
Ik ben 82 kg op het moment.
E/K/V ligt nu op 35/50/15
Als ik probeer te mikken op 30/50/20 zou dat wel prima zijn toch?
Wel gewoon 3 setjes.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:37 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Oke, mooi. Supinated grip @ schouderbreedte deed ik al ja. 1x 4-5 reps of wel gewoon 3x ?
Gaan we dat morgen even verwerken in de workout. Thanks
Op die manier. Oke, gaan we dat doenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:38 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Wel gewoon 3 setjes.Wat ik probeer te zeggen is haal gewoon het meeste eruit. Als jij maar 3 reps kan, vul dan de rest van je set aan met negatives. Als jij er maar 1 kan, idem. Als je er 5+ kan zou ik het gewoon daarbij houden.
Scooby heeft een mooi filmpje over hoe je van 0 chinups naar een volledige set wide grip pullups toe kan werken. Die zou ik eens bekijken, die dekt ook negatives.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:40 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Op die manier. Oke, gaan we dat doen![]()
Oja, is dat dan van bijna-volledig gestrekte arm, of meer onderarm haaks op bovenarm?
*zoekt filmpje*
Hoezo lukken Dips niet? En je moet niet te snel omhoog gaan want dan kom je snel tegen je plateau aan. Deze zal veel hoger liggen als je gebruikt maakt van linear progression (Dus 2.5kg per keer er bij) 20kg BP is voor iedereen makkelijk maar dat is het punt juist. Als je gelijk tegen je limiet aan gaat liften kom je zo vast te zitten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:09 schreef Vinniiee het volgende:
Gisteren had ik btw:
BP: 1*8*20 + 2*8*25 en dat ging easy, morgen dus 3*8*25 doen
SQ: 1*8*20 + 2*8*30, maar ik ben toch niet zo'n fan van SQ in de Smith, alternatieven? Lunges?
DL: 2*8*40 + 1*8*50
Assisted chin-ups: 3*8 (25kg)
Dips: lukt nog steeds niet![]()
Tricep pulldown: 3*8*15
Als morgen die BP lukt @ 25kg ben ik in volgens mij in 2 weken 10 kg geprogressed.
Goed filmpje, ga ik onthouden (of in ieder geval proberen).quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:42 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Scooby heeft een mooi filmpje over hoe je van 0 chinups naar een volledige set wide grip pullups toe kan werken. Die zou ik eens bekijken, die dekt ook negatives.
Geen goeie form, ik kan mezelf niet eens laten zakkenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:54 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Hoezo lukken Dips niet? En je moet niet te snel omhoog gaan want dan kom je snel tegen je plateau aan. Deze zal veel hoger liggen als je gebruikt maakt van linear progression (Dus 2.5kg per keer er bij) 20kg BP is voor iedereen makkelijk maar dat is het punt juist. Als je gelijk tegen je limiet aan gaat liften kom je zo vast te zitten.
Dan koop je zelf twee 1,25 plates, heb ik ook gedaanquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:57 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Goed filmpje, ga ik onthouden (of in ieder geval proberen).
[..]
Geen goeie form, ik kan mezelf niet eens laten zakken
Wat betreft BP, 20kg was voor mij niet makkelijk hoor (). Overigens kunnen we minimaal 5kg (2x 2,5 plate) toevoegen, dus in de laatste set doe ik dat en dat breidt ik dan uit naar een set eerder en nog een set eerder.
Ja t zal wel aan mij liggenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:00 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Dan koop je zelf twee 1,25 plates, heb ik ook gedaan
Wel raar verhaal dat van dips. Ik doe ze zelf ook pas sinds kort en ondervind er helemaal geen problemen mee. Heb zelden zoiets gehoord.
Hoeveel triangle push ups kan je doen?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja t zal wel aan mij liggenMisschien een keer samen trainen met iemand die dips doet.
Hmm, ja dat kan ik wel doen ja. Moet ik alleen de opname ff weten.
Ik zou het niet weten, nooit gedaan. Klinkt alsof ik die thuis kan doen, zal t straks ff proberen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:12 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Hoeveel triangle push ups kan je doen?
Nice, mooie blog. Nog foto's erbij zodat je de progressie kan zien, gewoon om de maand ofzo?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:08 schreef Physics het volgende:
Nou mijn website begint al wat meer vorm te krijgen
Dit is em: http://www.lineargains.com/
Ik post dus in een soort (b)log-like stijl elke workout.
Doelen voor 2012 zijn te vinden @ http://www.lineargains.com/?p=37
Workout plan @ http://www.lineargains.com/?page_id=84. Ik volg niet exact dat workout plan, ik moet dat nog even updaten.. Ik doe gewoon on-off, dus 1 dag trainen, rust, trainen etc. Waarbij ik soms een squat sessie zal laten vallen op gevoel aangezien 7x per 2 weken squatten wel erg veel is. Af en toe zal ik ook, als een training lekker gaat, extra oefeningen toevoegen (C&J, snatch, power clean, dat soort dingen).
Ben nog aan het sleutelen aan een "dieet" waar ik me in kan vinden. Heb een paar dingen geprobeerd, maar die gingen me na een tijdje frustreren. Ik hou gewoon van smaakvol eten en kan niet zielloos emmers havermout naar binnen schuiven. Daarnaast heb ik dadelijk te maken met colleges e.d. waardoor havermout gewoon niet kan (nee ik ga niet slepen met bakjes).
Het mooiste lijkt me één grote maaltijd op basis van havermout, dan een tweede maaltijd op basis van volkoren desembrood met goed vlees en een groot diner met goed vlees, wat saus en groenten. Daarbij dan 1 a 2 liter volle melk ter levering van de benodigde caloriën.
Kun je me dat uitleggen? Waarom krijg ik abs als ik eerst bulk tot 95kg en dan cut, terwijl ik ze niet krijg als ik cut en dan mijn spieren wat opbouw? Verlies ik meer/ander vet als ik cut na het bulken? En als ik die methode volg krijg ik dan blijvend abs (mits ik geen vet erbij krijg)?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:40 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Je moet bij die stats knetterhard gaan bulken. Die abs komen wel als je gaat cutten bij 95kg ofzo.
Bij ons hebben ze ook alleen maar 2.5 plates, maar ik gebruik die gewoon, gaat nog prima. Gewoon opbouwen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:57 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Geen goeie form, ik kan mezelf niet eens laten zakken
Wat betreft BP, 20kg was voor mij niet makkelijk hoor (). Overigens kunnen we minimaal 5kg (2x 2,5 plate) toevoegen, dus in de laatste set doe ik dat en dat breidt ik dan uit naar een set eerder en nog een set eerder.
Vooralsnog wilt het prima zoals ik het nu doe, 2 sets lichter & 1 set +5, volgende workout 1 set licht & 2 sets +5, 3 sets +5 en dan weer overnieuwquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:42 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze ook alleen maar 2.5 plates, maar ik gebruik die gewoon, gaat nog prima. Gewoon opbouwen.
Over dips, je kan iemand vragen je voeten vast te houden, zo heb ik het toen ook geleerd. Zelfde idee als bij BP, ff 2 vingers eronder, alleen nu ff 2 handen onder je voeten![]()
Thanks! Ik ben van plan om per "blok" voor/na foto's te posten. Het eerste blok loopt van 1 sept tot 1 januari. Dan kan je ook echt goed verschillen zien (hoop ik).quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:22 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
[..]
Nice, mooie blog. Nog foto's erbij zodat je de progressie kan zien, gewoon om de maand ofzo?
Jammer dat 't in het engels is overigens. Je lijkt je wel zeer goed ingelezen te hebben.
Je houdt het wel heel precies bij, ik persoonlijk prefereer een wat lossere aanpak, vooral qua voeding (gewoon veel en gezond eten, geen snoep en veel kip(filet) + brinta in de ochtend + kwark in de avond), maar is net wat voor jou werkt natuurlijk.
Dieet is juist belangrijk. Hoeft niet zo strict te zijn dat je elke maaltijd plant. Gewoon er voor zorgen dat je weet wat je eet, dus hoeveel kcal en e/k/v het oplevert, en weten hoeveel kcal je binnen moet krijgen. Als je resultaten tegen vallen omdat je dieet niet op orde is, is het alleen maar moeilijker om te blijven trainen, en is een deel dus verloren tijd geweest. Werkt het één keer goed uit met dingen die je veel eet, dan heb je goede richtlijnen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:52 schreef Physics het volgende:
[..]
Thanks! Ik ben van plan om per "blok" voor/na foto's te posten. Het eerste blok loopt van 1 sept tot 1 januari. Dan kan je ook echt goed verschillen zien (hoop ik).
Het training hou ik wel precies bij, omdat ik mezelf ken. Ik ben nogal een slacker en als ik mezelf verplicht om te loggen dan weet ik ook dat ik mijn leven meer naar het trainen toe zet. Ik ben momenteel nog niet op een specifiek dieet, maar weet ook niet of het me gaat lukken om uberhaupt een dieet lang vol te houden. Waarschijnlijk ga ik het me niet te moeilijk maken qua dieet :p.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |