SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
[ Bericht 1% gewijzigd door Snakey op 19-07-2012 13:12:12 ]-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Poppetje heeft net een barbell doormidden geknaagd.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:22 schreef seto het volgende:
Ik vind dat het poppetje wat bozer moet kijken, hoe kan je glimlachen tijdens het liften?Confidence through competence![]()
Volgens mij is hij nog bezig.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:21 schreef drumstickNL het volgende:
Als je de lapo hebt moet je niet offline gaan.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je hoeft de OP niet over te tikken hoor...!!![]()
Dan zou ik een enorm hoog vetpercentage moeten hebben, gezien mijn zweetproductie tijdens een gemiddelde workout.quote:
Tevens TT.![]()
![]()
![]()
Zodra ik een barbell zie begin ik al te zweten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan zou ik een enorm hoog vetpercentage moeten hebben, gezien mijn zweetproductie tijdens een gemiddelde workout.
Tevens TT.![]()
![]()
![]()
![]()
can't unseequote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Poppetje heeft net een barbell doormidden geknaagd.![]()
Hoe komt het eigelijk dat 2 stukken kipfilet wat iets van 500-600 kcal is veel meer vult dan een grote zak chips waar iets van 1000 in zit![]()
Omdat die stukken kipfilet een betere voedingswaarde hebben dan die rommel.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:30 schreef Tito_Makani het volgende:
Hoe komt het eigelijk dat 2 stukken kipfilet wat iets van 500-600 kcal is veel meer vult dan een grote zak chips waar iets van 1000 in zit
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Daarom zwemmen als cardio.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:27 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zodra ik een barbell zie begin ik al te zweten.![]()
![]()
Na, 't is een complex samenhangsel van eetbaarheid, structuur, smaak, macronutrienten en wie weet ook micronutrienten waar we geevolueerd zijn om op de reageren...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:32 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Omdat die stukken kipfilet een betere voedingswaarde hebben dan die rommel.
Confidence through competence![]()
Clean Bulken wordt wel lastig als ik zo snel volzit.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:32 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Omdat die stukken kipfilet een betere voedingswaarde hebben dan die rommel.![]()
![]()
Jammer dat je zo weinig sportscholen in Nederland hebt met een zwembad. In een normaal zwembad baantjes zwemmen is vaak duur en je moet om alle oude mensen heen zwemmenquote:![]()
Van eerder genoemde linkquote:You guys that worry about eating clean are actually merely bodybuilders looking for justification for your obsession with abs. You cannot get big and strong on 3000 kcal/day. And you cannot eat 7000/day and eat perfectly "clean".
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
clean bulken is voor hommo'squote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:35 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Clean Bulken wordt wel lastig als ik zo snel volzit.![]()
Deed me denken aan een oud topic van me. Zwemmen :(quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:36 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Jammer dat je zo weinig sportscholen in Nederland hebt met een zwembad. In een normaal zwembad baantjes zwemmen is vaak duur en je moet om alle oude mensen heen zwemmen
Nou ja, van een kloon van me.![]()
![]()
-|||---ヽ(o`皿′o)ノ---|||-
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
-|||---щ(ಥДಥщ)---|||-
-|||---(=^-ω-^=)---|||-
-|||---ヽ(´ー`)ノ---|||-
-|||---~(>_<。)---|||-
-|||---o(≧∇≦)o---|||-
-|||---(。♥‿♥。)---|||-
-|||---┐(‘~`;)┌---|||-
-|||---ヽ(  ̄д ̄;)ノ---|||-
-|||---w(´・ω・`)w---|||-
-|||---(´Д` )w---|||-
(╯°□°)╯︵-|||------|||-
Die smiley zoals in de TT, en versies ervan, kan je niet posten
[ Bericht 3% gewijzigd door Zith op 17-07-2012 16:56:19 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ik wil ook gaan zwemmen, maar ga dit inderdaad in een normaal zwembad doen, kost me 4 euro per keer ofzo.. ik heb dan wel het geluk dat de snelheid per baan geregeld is, dus baan 6 zwemmen de oudjes, en baan 1 Pieter van den Hoogenband enz.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:36 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Jammer dat je zo weinig sportscholen in Nederland hebt met een zwembad. In een normaal zwembad baantjes zwemmen is vaak duur en je moet om alle oude mensen heen zwemmen![]()
Ik vraag me af waarom het Squat rek bij mijn gym (Fit4free) altijd leeg is. De enige keer dat ik iemand zag squatten had hij de bar in zijn nek en gebruikte zo'n hoes voor de bar. Lijkt me nou niet echt fijn zelfs met die hoes![]()
niemand squat, wij zijn veel beter, etc. etc. en welke smaak whey drink jij.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:56 schreef Tito_Makani het volgende:
Ik vraag me af waarom het Squat rek bij mijn gym (Fit4free) altijd leeg is. De enige keer dat ik iemand zag squatten had hij de bar in zijn nek en gebruikte zo'n hoes voor de bar. Lijkt me nou niet echt fijn zelfs met die hoesConfidence through competence![]()
Waarschijnlijk veel voetballers! Die trainen hun benen al genoeg.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:56 schreef Tito_Makani het volgende:
Ik vraag me af waarom het Squat rek bij mijn gym (Fit4free) altijd leeg is. De enige keer dat ik iemand zag squatten had hij de bar in zijn nek en gebruikte zo'n hoes voor de bar. Lijkt me nou niet echt fijn zelfs met die hoes![]()
En welke kwark ?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
niemand squat, wij zijn veel beter, etc. etc. en welke smaak whey drink jij.Of toch du vader?![]()
Ik doe niet denigrerend over mensen die niet squatten en iedereen heeft zijn eigen workout maar ik was altijd onder de indruk dat de squat vrij populair was zoals bankdrukken dat ook isquote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
niemand squat, wij zijn veel beter, etc. etc. en welke smaak whey drink jij.![]()
Abonnementje nemen 's zomers bij het lokale zwembad? Kost 60 euro ofzo, kan je van mei t/m augustus onbeperkt zwemmen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:51 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Ik wil ook gaan zwemmen, maar ga dit inderdaad in een normaal zwembad doen, kost me 4 euro per keer ofzo.. ik heb dan wel het geluk dat de snelheid per baan geregeld is, dus baan 6 zwemmen de oudjes, en baan 1 Pieter van den Hoogenband enz.
Ik heb er eentje in de gym, ideaal.![]()
![]()
Lijkt me een heerlijke cooling down vooral als het zo warm isquote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:24 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Abonnementje nemen 's zomers bij het lokale zwembad? Kost 60 euro ofzo, kan je van mei t/m augustus onbeperkt zwemmen.
Ik heb er eentje in de gym, ideaal.![]()
▪█─────█▪ - Eindelijk de 10x100kg BP. Feels good!
Heb nog spierpijn van zondag in mijn beentjes, maar ze staan morgen weer in de planning. Trainen met 'een beetje' spierpijn, doen? Of af te raden?
[ Bericht 28% gewijzigd door Silvanovisch op 17-07-2012 20:34:21 ]l|||-------|||l![]()
Spierpijn an sich maakt niet zoveel uit. Zodra je een beetje begint met trainen gaat dat wel weg.
Wat je beter in overweging kan nemen is of het verstandig is met sub-optimale rust (afhankelijk van hoe knallend je vorige beentraining was) weer te gaan trainen. Je hebt tenslotte maar 2 volle rustdagen (+ een beetje) gehad tegen die tijd, waar spierherstel tot 72 uur kan duren. Zelf houd ik minstens 3 dagen rust voor ik weer dezelfde (grote) spiergroep ga trainen.
Grats met je BP trouwens. Mooi getal, 10x100.Of toch du vader?![]()
Gaat vaak met een goede warming up weg. Fiets gewoon even 5-10 minuten voordat je met je lifts begintquote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:22 schreef Silvanovisch het volgende:
▪█─────█▪ - Eindelijk de 10x100kg BP. Feels good!
Heb nog spierpijn van zondag in mijn beentjes, maar ze staan morgen weer in de planning. Trainen met 'een beetje' spierpijn, doen? Of af te raden?![]()
Absoluut, of je squat even rustig opbouwen (ik doe zelf altijd een SQ warmup waarbij ik eerst 3-5 reps de bar squat, dan 5kg aan elke kant, dan 10kg aan elke kant, etc tot ik net onder m'n werkgewicht zit), dan gaat het ook wel weg.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:55 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Gaat vaak met een goede warming up weg. Fiets gewoon even 5-10 minuten voordat je met je lifts begint
Maar zoals ik zei, de spierpijn zelf is niet echt het probleem in deze kwestie. Dat is puur een lichte hindering bij het trainen zelf wat snel genoeg weggaat. Het potentiele probleem ligt in het opnieuw keihard afraggen van je benen terwijl je nog niet eens hersteld bent van de vorige sessie.Of toch du vader?![]()
Hier wordt vaak geinsinueerd dat spierpijn een rookie-kwaaltje is en dat dit allemaal minder wordt.
Ik heb echt na elke training spierpijn, 2-3 dagen flink, nu ik full body doe.
Is dit persoonsafhankelijk of ben ik een noob?BEASTMODE![]()
Ik denk dat je lichaam moet wennen aan een andere training. Als ik oefenigen in mijn training verander voel ik het ook wel even.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:23 schreef Awesome_ het volgende:
Hier wordt vaak geinsinueerd dat spierpijn een rookie-kwaaltje is en dat dit allemaal minder wordt.
Is dit persoonsafhankelijk of ben ik een noob?![]()
Ik heb trouwens wel problemen met slapen op rustdagen. Na een training ben ik zo weg maar op rustdagen heb ik te veel energie om dat ik gewend ben om dagelijks te trainen. Is daar iets tegen te doen? Nu heb ik nog vakantie maar als straks school weer begint kan ik niet uitslapen tot 11-12![]()
Verklaar 'even'quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik denk dat je lichaam moet wennen aan een andere training. Als ik oefenigen in mijn training verander voel ik het ook wel even.
BEASTMODE![]()
Ik heb er nooit last van maar drink elke dag ook wel wheyshake en eet regelmatig ei etc.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:23 schreef Awesome_ het volgende:
Is dit persoonsafhankelijk of ben ik een noob?![]()
Ik ben bijvoorbeeld vorige week met rack pulls begonnen. Doordat je maar een klein stukje lift kan ik die behoorlijk zwaar doen. Dan voel ik dat wel een dag of twee en de derde dag nog wat stijf.quote:Ik ook, maar toch heb ik het soms.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:37 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik heb er nooit last van maar drink elke dag ook wel wheyshake en eet regelmatig ei etc.![]()
wanneer doen jullie onderarm training, ik heb daar geen ruimte voor in m'n schema
vind het ook niet echt nodig, maar misschien leuk om eens te proberen![]()
Ik kan nu trouwens wel 140 kilo vasthouden zonder probleem bij rack pulls. Ik ben vanmorgen wat bewuster met m'n grip bezig geweest wat enorm scheelt. Vooral zorgen dat je huid niet dubbel komt te zitten onder de barbell.![]()
Ik doe dat gewoon met m'n barbell thuis, 1 keer in de week na m'n cardio.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:41 schreef 16meter het volgende:
wanneer doen jullie onderarm training, ik heb daar geen ruimte voor in m'n schemaDeathlift or Die.![]()
Ik doe het 1 of 2x per maand. Dan laat ik iets anders een keer liggen en doe ik onderarmen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:41 schreef 16meter het volgende:
wanneer doen jullie onderarm training, ik heb daar geen ruimte voor in m'n schema
vind het ook niet echt nodig, maar misschien leuk om eens te proberen
En niet nodig, massa komt met de rest wel redelijk. Maar ik vind definitie ook wel belangrijk.![]()
Dat krijg je vrij snel als je met de echt zware dumbells aan de slag gaat. Die hebben vaak nog een scherp profiel.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:42 schreef Bendoe het volgende:
eelt op je handen van de barbells en dumbells![]()
![]()
Hoeveel til je nou inmiddels?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:42 schreef Bendoe het volgende:
eelt op je handen van de barbells en dumbellsDeathlift or Die.![]()
heb er geen tijd voor en zin in met fullbody, wordt imo al genoeg getraind met je grips bij rugoefeningen. als ik begin met een split zal ik ook wat onderarm toevoegenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:41 schreef 16meter het volgende:
vind het ook niet echt nodig, maar misschien leuk om eens te proberen![]()
![]()
Hmm. Stel, ik heb teveel spierpijn. Wat kan ik hier aan doen? Minder zwaar trainen is natuurlijk geen optie, is het een voedingskwestie? Nachtrust?BEASTMODE![]()
na DL, BOR en chins/pulls kan ik de vellen van mijn handen afhalenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:47 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Toen had ik nog babyzachte handjes hoor
Onderarm training wordt onderschat.[ afbeelding ]![]()
![]()
Als je 7-8 uur slaapt en voldoende eiwitten in je voeding hebt dan ligt het niet daar aan. Je hebt supplementen die helpen met sneller herstel zoals BCAAs,dextrose en whey shakes als je niet genoeg eiwitten in je voeding hebt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:47 schreef Awesome_ het volgende:
Hmm. Stel, ik heb teveel spierpijn. Wat kan ik hier aan doen? Minder zwaar trainen is natuurlijk geen optie, is het een voedingskwestie? Nachtrust?
Zelf neem ik Whey,Visolie en cocktail supplementen en heb nooit spierpijn maar ik zit dan maar nog in het begin van SS![]()
Toevallig vandaag voor de 'grap' even na rug/biceps en met zwaar kapotte onderarmen wat van die wrist rollers gedaan: http://www.exrx.net/Weigh(...)lerWristFlexion.htmlquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:41 schreef 16meter het volgende:
vind het ook niet echt nodig, maar misschien leuk om eens te proberen
Jezus. De burn die ik na een 2e rep had was echt zo erg dat ik 5 min moest herstellen. feelspussyman. Deadliften is er niks bij
Of toch du vader?![]()
deze man weetquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:52 schreef 16meter het volgende:
[..]
3x10 deadlift?
3x5-6! en regelmatig 1RM proberen te verhogen
raggen jonge op de deadlift
Of toch du vader?![]()
Ik denk dat spierpijn onafhankelijk is van 'genoeg eiwitten' of BCAA's of dextrose.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:51 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Als je 7-8 uur slaapt en voldoende eiwitten in je voeding hebt dan ligt het niet daar aan. Je hebt supplementen die helpen met sneller herstel zoals BCAAs,dextrose en whey shakes als je niet genoeg eiwitten in je voeding hebt.
Zelf neem ik Whey,Visolie en cocktail supplementen en heb nooit spierpijn maar ik zit dan maar nog in het begin van SS
Wat is de beste hoek voor incline dumbell-press? ik zet het altijd in een hoek van 30 °
maar zie sommigen dat ook op 45 ° doen ?![]()
Hoe meer naar boven, hoe minder sternal head van de pecs en hoe meer de clavicular head + anterior deltoids.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:21 schreef michiel_merk het volgende:
Wat is de beste hoek voor incline dumbell-press? ik zet het altijd in een hoek van 30 °
maar zie sommigen dat ook op 45 ° doen ?
Hangt dus van je doelen af, wat je wil trainen.Confidence through competence![]()
Dat denk ik ook. Denk dat het meer te maken heeft met zwaarder trainen of andere oefeningen doen dan je gewend bent.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk dat spierpijn onafhankelijk is van 'genoeg eiwitten' of BCAA's of dextrose.![]()
ok dan hou ik het op 30 gradenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:22 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoe meer naar boven, hoe minder sternal head van de pecs en hoe meer de clavicular head + anterior deltoids.
Hangt dus van je doelen af, wat je wil trainen.tnx
![]()
Zal dan met deadlift maar op kracht gaan trainen danquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:52 schreef 16meter het volgende:
[..]
3x10 deadlift?
3x5-6! en regelmatig 1RM proberen te verhogen
raggen jonge op de deadlift![]()
![]()
Ik train ook minimaal 1 keer per week onderarmen, klinkt raar, maar ik vind het het leukste om te trainen. en ik vind dikke onderarmen gewoon mooi.![]()
![]()
Legs op high-volume blasten doe je maar met legpress / legcurl, deadlift is echt max-effort voor 5 reps ofzo zoals 16meter al zei. Go full beastmode, make it count. Schouderbladen boven de stang, schenen er tegenaan, ass back, kop omhoog, hielen in de grond en maar zien hoe je rechtop komt. Boven nog lekker aantrekken voor je traps, en weer terug.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:06 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Zal dan met deadlift maar op kracht gaan trainen dan![]()
![]()
holy fuck, deze foto is nog geshopter dan die van het vorige topicquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:15 schreef Toverbal0 het volgende:
Ik train ook minimaal 1 keer per week onderarmen, klinkt raar, maar ik vind het het leukste om te trainen. en ik vind dikke onderarmen gewoon mooi.
[ afbeelding ]
Maakt niks uit toch?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
holy fuck, deze foto is nog geshopter dan die van het vorige topic![]()
Neem je genoeg eiwitten tot je?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:47 schreef Awesome_ het volgende:
Hmm. Stel, ik heb teveel spierpijn. Wat kan ik hier aan doen? Minder zwaar trainen is natuurlijk geen optie, is het een voedingskwestie? Nachtrust?![]()
Waarom zou het niet kunnen dan?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
holy fuck, deze foto is nog geshopter dan die van het vorige topic![]()
Ik ken wel een paar hete chicks waarmee ik zombies afknal soms![]()
Ze squatten niet maar doen wel aan synchroonzwemmen.
edit: Ik ken geen 1 meisje die squat, in 3 jaar tijd zelfs nooit een meid zien doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:27 schreef SunTzu het volgende:
edit: Ik ken geen 1 meisje die squat, in 3 jaar tijd zelfs nooit een meid zien doen.Oe ik wel, maar dat was wel in de smith machine dus ik geloof dat dit een hack squat is dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je moet ook niet zo'n borderline hipster nemen. Gewoon een gezonde chick die wel van af en toe gamen houdt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:22 schreef seto het volgende:
Chicks die van gamen houden hebben meestal een steekje los naar mijn ervaringen.This isn't even my final form.![]()
Ik ga de komende 2 dagen naar een plek waar de fit4free geen barbells heeft. Gewoon een extra dag rust nemen of voor een dag iets anders dan SS doen met dumbells?![]()
Veel oefeningen kan je toch ook gewoon met dumbells doen en voor 2 dagen is het niet erg toch.quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:55 schreef Tito_Makani het volgende:
Ik ga de komende 2 dagen naar een plek waar de fit4free geen barbells heeft. Gewoon een extra dag rust nemen of voor een dag iets anders dan SS doen met dumbells?
Gewoon knallen.![]()
![]()
Of ik volg een schema die de sportschool voor mij opstelt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:58 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Veel oefeningen kan je toch ook gewoon met dumbells doen en voor 2 dagen is het niet erg toch.
Gewoon knallen.![]()
Heb echt medelijden met mensen die zo'n schema volgen dan zou ik ook snel mijn motivatie kwijt raken![]()
Ik liep ook tegen dit probleem aan, ik kon het gewicht nog wel aan, alleen mijn grip was de zwakste schakel.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:41 schreef Snakey het volgende:
Ik kan nu trouwens wel 140 kilo vasthouden zonder probleem bij rack pulls. Ik ben vanmorgen wat bewuster met m'n grip bezig geweest wat enorm scheelt. Vooral zorgen dat je huid niet dubbel komt te zitten onder de barbell.
Mijn trainingsmaat nam twee weken geleden handschoentjes van zijn werk mee, met een rubberen grip, en dat gaat een stuk beter nu![]()
Ik zie er alleen wel uit als zwarte piet, tijdens de deadlift![]()
Hoezo, doe je ook schmink op?quote:Op woensdag 18 juli 2012 08:43 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik liep ook tegen dit probleem aan, ik kon het gewicht nog wel aan, alleen mijn grip was de zwakste schakel.
Mijn trainingsmaat nam twee weken geleden handschoentjes van zijn werk mee, met een rubberen grip, en dat gaat een stuk beter nu![]()
Ik zie er alleen wel uit als zwarte piet, tijdens de deadlift![]()
Doe je wel een fatsoenlijke warming-up? Dus niet ff 2 setjes 30 kilo benchen en vervolgens 100 kg laden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:47 schreef Awesome_ het volgende:
Hmm. Stel, ik heb teveel spierpijn. Wat kan ik hier aan doen? Minder zwaar trainen is natuurlijk geen optie, is het een voedingskwestie? Nachtrust?quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:27 schreef SunTzu het volgende:
edit: Ik ken geen 1 meisje die squat, in 3 jaar tijd zelfs nooit een meid zien doen.Hier in de gym zijn er 2, die komen altijd samen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Waar ga je heen?quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:55 schreef Tito_Makani het volgende:
Ik ga de komende 2 dagen naar een plek waar de fit4free geen barbells heeft. Gewoon een extra dag rust nemen of voor een dag iets anders dan SS doen met dumbells?
Of rust, of een paar euro uitgeven aan een goede gym.![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:27 schreef SunTzu het volgende:
edit: Ik ken geen 1 meisje die squat, in 3 jaar tijd zelfs nooit een meid zien doen.Ik heb jaren geleden een tijdje getraind met een meid die 10x85kg squatte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ga toch proberen het zo lang mogelijk zonder hulpmiddelen te doen. Rack pulls zijn daar perfect voor trouwens omdat je de bar niet zo lang vast hebt als bij een deadlift.quote:Op woensdag 18 juli 2012 08:43 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik liep ook tegen dit probleem aan, ik kon het gewicht nog wel aan, alleen mijn grip was de zwakste schakel.
Ik zie er alleen wel uit als zwarte piet, tijdens de deadlift
Valt het al op dat ik rack pulls aan het promoten ben?![]()
![]()
Afgelopen maandag unrack ik de barbell om te gaan squatten, sta ik klaar voel ik dat ik moet niesen. Dus ik leg de barbell even terug, komt er gelijk een instructeur aangelopen "Als het pijn aan je nek doet hebben we nog wel een kussentje voor je"GTFO
/dagboek.Behulpzaam als een waterkraan.
Niet speciaal nee, maar het wel een goede oefening ervoor.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:06 schreef seto het volgende:
Rack pulls doe je toch niet om je grip te verbeteren?![]()
Ik heb het trouwens uit een boekje van Steve Justa. Kan het bewuste stukje niet online vinden, maar hij vind rack pulls, of quarter deadlifts een van de beste manieren om je grip sterker te maken.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:06 schreef seto het volgende:
Rack pulls doe je toch niet om je grip te verbeteren?
Hier een stukje over hem. http://stronglifts.com/co(...)the-keys-to-success/![]()
Weet iemand hier trouwens wat over antibiotica gebruik en waar je rekening mee moet houden. In dit artikel staan http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC278178/ wat dingen erover.
Kun je dingen aanpassen in je dieet om dit tegen te gaan? De huisarts was vrij vaag hierover. (ik snap er niet veel van zoals je misschien wel merkt)-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Gisteren 120kg deadlift maar voelde me echt een pussy. Vorige week 115kg ging wel oké voor 5 reps, maar deze keer lukte het maar 2 reps. Zal wel een groot deel mentaal ook zijn, normaal train ik samen met iemand en zijn we waakzaam voor elkaars form. Was dus bang om iets te verzieken en ging dus ook niet voluit denk ik
Op elke fokker past een bril.![]()
Niks nadeligs gemerkt van een antibiotica kuurtje. Niet moeilijk doen man.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:45 schreef drumstickNL het volgende:
Weet iemand hier trouwens wat over antibiotica gebruik en waar je rekening mee moet houden. In dit artikel staan http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC278178/ wat dingen erover.
Kun je dingen aanpassen in je dieet om dit tegen te gaan? De huisarts was vrij vaag hierover. (ik snap er niet veel van zoals je misschien wel merkt)![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:51 schreef Catch_me het volgende:
Gisteren 120kg deadlift maar voelde me echt een pussy. Vorige week 115kg ging wel oké voor 5 reps, maar deze keer lukte het maar 2 reps. Zal wel een groot deel mentaal ook zijn, normaal train ik samen met iemand en zijn we waakzaam voor elkaars form. Was dus bang om iets te verzieken en ging dus ook niet voluit denk ikquote:Remember, consistency and momentum are the keys to success in the world of super strength. As it is in any pursuit, aim high with your goals and keep chipping away at the rock. Think of every workout you go through as a little chip off a big rock, and when you get that rock whittled down to nothing, you'll know you've been someplace. In the art of super strength, you must think in terms of years, not months or days. And have fun along the way. Don't get upset or discouraged if you fail to move a certain weight a certain number of reps. The main thing to think about is what you can do. Don't worry about what you can't do.![]()
Die van mij gaat een lange tijd duren.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:52 schreef 16meter het volgende:
[..]
Niks nadeligs gemerkt van een antibiotica kuurtje. Niet moeilijk doen man.-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Nee, ik hou wel logs bij van de temperatuur, windsnelheid, luchtdruk en luchtvochtigheid.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:54 schreef Ethanolic het volgende:
Tellen jullie bij squatten ook jullie lichaamsgewicht????Behulpzaam als een waterkraan.
Gast komop!quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:45 schreef drumstickNL het volgende:
Weet iemand hier trouwens wat over antibiotica gebruik en waar je rekening mee moet houden. In dit artikel staan http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC278178/ wat dingen erover.Dat artikel gaat over hoe antibiotica eiwitsynthese in Streptococci tegengaat en ze daarmee doodmaakt.
Bacteriën squatten ook.![]()
Verder wat 16meter zegt, concentreer je op beter worden en maak je je geen zorgen over de antibiotica.Confidence through competence![]()
Wat de neuk is streptococci in vredesnaam
gaat je 1RM curl omhoog met 0.5kgquote:Op woensdag 18 juli 2012 12:04 schreef 16meter het volgende:
wat gebeurt er als ik een dagje geen kwark eet?![]()
Als ik een kussentje op de barbell zie zitten smijt ik 'm altijd zo ver mogelijk naar de andere kant van de gym.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:08 schreef fathank het volgende:
Afgelopen maandag unrack ik de barbell om te gaan squatten, sta ik klaar voel ik dat ik moet niesen. Dus ik leg de barbell even terug, komt er gelijk een instructeur aangelopen "Als het pijn aan je nek doet hebben we nog wel een kussentje voor je"GTFO
/dagboek.![]()
bitch please; ik heb het over een paar maanden dus zodoende. Dat heeft echt wel enig effect.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:04 schreef 16meter het volgende:
wat gebeurt er als ik een dagje geen kwark eet?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Waar is die paar maanden anti biotica voor? Scheenbeenvliesonsteking?quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:08 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
bitch please; ik heb het over een paar maanden dus zodoende. Dat heeft echt wel enig effect.Behulpzaam als een waterkraan.
Ogen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Waar is die paar maanden anti biotica voor? Scheenbeenvliesonsteking?-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:04 schreef fathank het volgende:
Wat de neuk is streptococci in vredesnaam
deze gastjesConfidence through competence![]()
Ouch. Sterkte ermee.quote:Ziet eruit als een anuskettingquote:.
Die kussentjes zijn op de lange termijn gevaarlijk omdat je dan weg kan komen met slechte techniek en bar placement.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:08 schreef fathank het volgende:
/dagboek.![]()
Zwolle. Zit hier maar 1 gym die alles heeft en die ligt net buiten Zwolle.quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:35 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waar ga je heen?
Of rust, of een paar euro uitgeven aan een goede gym.![]()
Nee joh, kleine anus = minder poepen = meer gains.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je anus wat groter is![]()
Er is mij in een andere gym waar ik begonnen ben ( op mn toenmalige werk) altijd op gehamerd zonder kussentje te squatten. Ik heb zo'n ding dus nog nooit gebruiktquote:Op woensdag 18 juli 2012 12:18 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Die kussentjes zijn op de lange termijn gevaarlijk omdat je dan weg kan komen met slechte techniek en bar placement.. Zit alleen maar in de weg. Als je de bar goed neerlegt heb je nergens last van, en al helemaal niet van je nek.
Damn, zojuist behoorlijk hard mijn elleboog gestoten en een zenuw geraakt. Was heel even half verlamd.
Hoop niet dat het straks invloed heeft op mijn bench press.Moet kunnen, maar wordt een dure grap denk ik.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:37 schreef 16meter het volgende:
Iemand wel eens een low carb bulk geprobeerd?This isn't even my final form.![]()
Ik wil niet pe se low carb, maar ik ga geen 555g carbs vreten, zoals Leangains voorschrijft. Hou het bij zo'n 350g. Rest vul ik op met vetten. Moet lukken, dacht ik ook.![]()
Lijkt me goed plan.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:47 schreef 16meter het volgende:
Ik wil niet pe se low carb, maar ik ga geen 555g carbs vreten, zoals Leangains voorschrijft. Hou het bij zo'n 350g. Rest vul ik op met vetten. Moet lukken, dacht ik ook.
Carbs zijn alleen strikt nodig voor het opvullen van je glycogeenniveau in je spieren, en in je lever. Als dat eenmaal vol zit worden carbs toch gewoon weer geconverteerd naar vet door je lever.Confidence through competence![]()
Goed nadenkwerk trouwens ipv blind volgen van wat 'iets je voorschrijft'Confidence through competence![]()
Is rauwe kip nou slecht voor je? Ik vind het lekker als de kipfilet van binnen nog roze is maar iedereen vertelt me dat ik nog een keer salmonella ga krijgen![]()
Dat klopt. Ongetwijfeld dat het een keer fout gaat.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:46 schreef Tito_Makani het volgende:
Is rauwe kip nou slecht voor je? Ik vind het lekker als de kipfilet van binnen nog roze is maar iedereen vertelt me dat ik nog een keer salmonella ga krijgen![]()
Misschien ben ik door al die ruawe kip door de jaren heen al immuun geworden.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat klopt. Ongetwijfeld dat het een keer fout gaat.
Of ik schijt morgen alles onder![]()
![]()
interessante manier om te cuttenquote:Op woensdag 18 juli 2012 13:51 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Misschien ben ik door al die ruawe kip door de jaren heen al immuun geworden.
Of ik schijt morgen alles onder![]()
![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:49 schreef Luchtkoker het volgende:
Daar ging m'n ontbijt. Helemaal over m'n scherm.
quote:15:49![]()
Ik drink dus al heel lang geen melk meer, maar sinds kort wel weer.![]()
Ik had het erg gemist, vroeger altijd al dol op geweest. Bijna klaar met de mini-cut dan ga ik lekker veel melk drinken.
Alleen nu zou melk slecht voor je botten zijn. Eiwitten->verzuring bloed->calciumontrekking uit botweefsel. Hoe serieus moet ik dit nemen? Want wij eten toch sowieso al eiwitrijk, wat maken die paar grammen extra nou uit?This isn't even my final form.![]()
Nee.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:51 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Misschien ben ik door al die ruawe kip door de jaren heen al immuun geworden.
Of ik schijt morgen alles onder
Salmonella is niet alleen gevaarlijk door infectiegevaar maar ook door productie van toxines waarvoor je niet resistent kan worden.
Dus laat even een willekeurig stukje kip net wat te lang buiten de koeling liggen voor je het opbakt en ook jij zit binnen een korte tijd te spetterpoepen.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
Ik ben net paar maandjes bezig (2 a 3 x in de week) en kom iedere maand ongeveer kilo aan in spiermassa. Is dat oke voor een beginner of moet dat meer kunnen zijn?
Nu heb ik nog lichtelijk spierpijn in mn borst van maandag. Is het dan verstandig om op woensdag (vandaag dus) weer te gaan sporten of kan ik dan beter tot donderdag/vrijdag wachten en dus 2 x gaan deze week.
Ik doe altijd beetje all round sporten iedere keer (bankdrukken/squats en die oefening waar je jezelf omhoog tilt ... en altijd nog wel een oefening met de benen). Als warming up doe ik dan ff snel 500 meter roeien even."Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"![]()
kilo per maand pakken is prima. Veel sneller zul je niet gaan zonder op de boerderij te gaan werken.Behulpzaam als een waterkraan.
Dit is niet zo. Huidig leidend meta-studie hierover: http://www.ajcn.org/content/93/1/158.abstract (licht positief effect op hart, en in het artikel zelf maken ze de notitie dat er geen effect op botdichtheid te vinden is).quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:19 schreef Levolution het volgende:
Alleen nu zou melk slecht voor je botten zijn. Eiwitten->verzuring bloed->calciumontrekking uit botweefsel. Hoe serieus moet ik dit nemen? Want wij eten toch sowieso al eiwitrijk, wat maken die paar grammen extra nou uit?
Conclusies zijn in Nederland nog aangevochten door dierenverenigingen die graag willen dat er negatieve gezondheidseffecten zitten op het drinken van melk, maar de rechter beoordeelde dat de studie compleet en neutraal utigevoerd was. Dit vind ik een mooi signaal over de belangrijkheid van dit artikel
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Heb het advies van 16meter opgevolgd en heb 3x6 en 1x10 (was nog niet uitgeteld) gedeadlift. 75 kg aan plates en de barbell was dacht ik 12,5. Ik durf het nog niet aan om een 1RM van 100 te proberen![]()
Na de deadlift ook niks anders meer gedaan voor rugNog een chest press machine gedaan, leg curl, leg press calf raises, machine preacher curls, rope pushdowns, lateral raises en reverse EZ bar curls. Lekker geïsoleerd dus weer
Eens wat anders dan al die compounds.
![]()
Je 1RM ligt waarschijnlijk op 95 kilo.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:00 schreef Bendoe het volgende:
Heb het advies van 16meter opgevolgd en heb 3x6 en 1x10 (was nog niet uitgeteld) gedeadlift. 75 kg aan plates en de barbell was dacht ik 12,5. Ik durf het nog niet aan om een 1RM van 100 te proberen![]()
Wat voor bar is dat dat ie maar 12,5 kilo is?![]()
De laatste jaren is er steeds meer gerept over de nadelige effecten van melk op botmineraaldichtheid, maar ook op het cardiovasculair stelsel. Het artikel van jou beweert het tegenovergestelde, maar ze noemen zelf ook als beperking dat de aantallen in de onderzochte studies klein waren. Daar tegenover staat dat het een meta-analyse is (wel weer gevoelig voor publicatiebias). Een ander nadelig gevolg van melk is (waarschijnlijk) acne. Maar dat is een effect dat je zelf in de gaten kan houden.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:47 schreef Zith het volgende:
[..]
Dit is niet zo. Huidig leidend meta-studie hierover: http://www.ajcn.org/content/93/1/158.abstract (licht positief effect op hart, en in het artikel zelf maken ze de notitie dat er geen effect op botdichtheid te vinden is).
Conclusies zijn in Nederland nog aangevochten door dierenverenigingen die graag willen dat er negatieve gezondheidseffecten zitten op het drinken van melk, maar de rechter beoordeelde dat de studie compleet en neutraal utigevoerd was. Dit vind ik een mooi signaal over de belangrijkheid van dit artikel![]()
Nu is het mijns inziens ook achterhaald dat verzadigde vetten direct slecht voor je hart zouden zijn. Verder hebben onze fysieke inspanningen een positief effect op zowel de botmineraaldichtheid als ons hart. Samen met jouw artikel denk ik dat dit genoeg reden is om me geen zorgen te maken, nietwaar? Melk kan, net als vele andere voedselwaren, gecategoriseerd worden als: kan niet zoveel kwaad, maar té veel is nooit goed.
Goed nieuws in ieder geval. Bedankt.
This isn't even my final form.![]()
Ook wel leuk, over sporten en botdichtheid![]()
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Waarom verlies ik vaak een topic uit het volgen![]()
Nu al voor de zoveelste keer bodybuild topic stopt met volgen.
Soms ook andere.![]()
Vreemd is dat. Ik zie deze klacht eigenlijk nooit voorbij komen. Ik kan me alleen maar voorstellen dat het iets met je browser te maken heeft. Maar hang me er niet aan op, ik krijg een PC net aan en uit.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:25 schreef DeRakker. het volgende:
Waarom verlies ik vaak een topic uit het volgen![]()
Nu al voor de zoveelste keer bodybuild topic stopt met volgen.
Soms ook andere.![]()
![]()
Klinkt eerder als een server side issue (er vanuitgaande dat hij niet per ongeluk misklikt op stop volgen in myAT of hieronder), m.a.w. het zou aan FOK! liggen. Het probleem zou dan echter (onder bepaalde omstandigheden) consistent moeten zijn, en andere gebruikers zouden er ook last van moeten hebben.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Vreemd is dat. Ik zie deze klacht eigenlijk nooit voorbij komen. Ik kan me alleen maar voorstellen dat het iets met je browser te maken heeft. Maar hang me er niet aan op, ik krijg een PC net aan en uit.Of toch du vader?![]()
Dat laatste is niet aan de hand, dan zou ik het vaker zien. Ik heb het aan GlowMouse doorgespeelt, even kijken wat hij er van denkt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:34 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Klinkt eerder als een server side issue (er vanuitgaande dat hij niet per ongeluk misklikt op stop volgen in myAT of hieronder), m.a.w. het zou aan FOK! liggen. Het probleem zou dan echter (onder bepaalde omstandigheden) consistent moeten zijn, en andere gebruikers zouden er ook last van moeten hebben.![]()
Bij mij gebeurd het als mijn enige post in een nieuw topic van een reeks gedelete wordt.
Geen idee, we hebben hier geen olympic barbells. Is een typisch health center, nog nooit iemand zien deadliften, wel een paar squatters. Het publiek is vooral oude mensen en wat jongere gasten die alleen upperbody trainen. Ook niet echt motiverend, maar ik heb al een andere gym op het oog.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je 1RM ligt waarschijnlijk op 95 kilo.
Wat voor bar is dat dat ie maar 12,5 kilo is?
Eergisteren trouwens pumping iron gekeken met mijn ouders, 'kijk hij heeft gewoon tieten'![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De theorie is dat als je een netto zuur effect op je nieren krijgt (en dat zou o.a. kunnen komen door dierlijke eiwitten) dat je dan calcium uit je botten moet halen. Om dat te compenseren zou dingen moeten eten met een basisch effect (groente, fruit).quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:19 schreef Levolution het volgende:
Ik drink dus al heel lang geen melk meer, maar sinds kort wel weer.![]()
Ik had het erg gemist, vroeger altijd al dol op geweest. Bijna klaar met de mini-cut dan ga ik lekker veel melk drinken.
Alleen nu zou melk slecht voor je botten zijn. Eiwitten->verzuring bloed->calciumontrekking uit botweefsel. Hoe serieus moet ik dit nemen? Want wij eten toch sowieso al eiwitrijk, wat maken die paar grammen extra nou uit?
Maar volgens mij zijn er steeds meer aanwijzingen dat osteoporose toch vooral aan inactiviteit, vitamine D ligt en aan geraffineerde zouten (waardoor mensen geen strontium meer binnenkrijgen).![]()
Wat zijn goede alternatieven voor rijst,aardappelen en pasta?
Rijst en Pasta komen mijn strot uit en aardappelen kosten te veel tijd om te bereiden![]()
brood, pannekoeken, havermout, brinta, quinoa, couscous, bulgur.
wacht, ben je een kloon van Yuri?
Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat laatste is niet aan de hand, dan zou ik het vaker zien. Ik heb het aan GlowMouse doorgespeelt, even kijken wat hij er van denkt.
Het gebeurt denk ik eens per week ofzo, zeker niet vaak... maar bij bodybuild reeks nu 3x ofzo denk ik.
Er zijn natuurlijk veel topics dat ik niet check... alleen bij grote reeksen valt het me op.
Ook een keer bij een nieuwe topic gepost... even later kom ik er toevallig nog een keer op en zie ik mijn reactie staan zonder dat ik het volg.![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:34 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
hij niet per ongeluk klikt op stop volgen in myAT of hierondereen van deze tweequote:Op woensdag 18 juli 2012 17:40 schreef Zith het volgende:
Bij mij gebeurd het als mijn enige post in een nieuw topic van een reeks gedelete wordt.eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0![]()
Brinta in de avond is een goed idee. Eet dat liever dan rijstquote:Op woensdag 18 juli 2012 18:18 schreef Stereotomy het volgende:
brood, pannekoeken, havermout, brinta, quinoa, couscous, bulgur.
wacht, ben je een kloon van Yuri?![]()
Damn, geweldig duidelijk dit. Moet je nagaan, het ouderdom wordt een stuk prettiger als je blijft sporten (tenzij je echt pech hebt en ziek wordt). Lekker fit i.p.v. gezeik over een zere rug ofzo.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:23 schreef Zith het volgende:
Ook wel leuk, over sporten en botdichtheid![]()
[ afbeelding ]Klopt, en vergeet roken en alcohol ook niet. Calciuminname is ook belangrijk en dat kun je beter uit groente halen. Wordt veel beter opgenomen dan het calcium uit melk (vitamine D heeft ook weer invloed op de absorptie overigens).quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:12 schreef Autobandje het volgende:
[..]
De theorie is dat als je een netto zuur effect op je nieren krijgt (en dat zou o.a. kunnen komen door dierlijke eiwitten) dat je dan calcium uit je botten moet halen. Om dat te compenseren zou dingen moeten eten met een basisch effect (groente, fruit).
Maar volgens mij zijn er steeds meer aanwijzingen dat osteoporose toch vooral aan inactiviteit, vitamine D ligt en aan geraffineerde zouten (waardoor mensen geen strontium meer binnenkrijgen).This isn't even my final form.![]()
Rauwe ongeprocesseerde melk is een heel goede bron van calcium ook, gepasteuriseerde melk al veel minder door verzeping van de vetten met calcium. Verder moet je vitamine K2 m4 ook niet onderschatten bij botgroei en versterking (zit in dierlijke vetten van het veld gegroeide dieren, ook de de boter en melk e.d.)quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:44 schreef Levolution het volgende:
Klopt, en vergeet roken en alcohol ook niet. Calciuminname is ook belangrijk en dat kun je beter uit groente halen. Wordt veel beter opgenomen dan het calcium uit melk (vitamine D heeft ook weer invloed op de absorptie overigens).![]()
Vitamine K wist ik niet. Ik krijg volgens Cronometer wel genoeg vitamine K binnen (uit kool, eieren e.d., weet niet welke vitamine K in groenten zit).quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:48 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Rauwe ongeprocesseerde melk is een heel goede bron van calcium ook, gepasteuriseerde melk al veel minder door verzeping van de vetten met calcium. Verder moet je vitamine K2 m4 ook niet onderschatten bij botgroei en versterking (zit in dierlijke vetten van het veld gegroeide dieren, ook de de boter en melk e.d.)This isn't even my final form.![]()
K1, en heeft een slechte conversie naar K2, vooral als je weinig vet eet.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:54 schreef Levolution het volgende:
[..]
Vitamine K wist ik niet. Ik krijg volgens Cronometer wel genoeg vitamine K binnen (uit kool, eieren e.d., weet niet welke vitamine K in groenten zit).![]()
Maar is het nou erg om weer te gaan fitnessen op woensdag als je nog lichtelijk (niet heel erg gewoon een beetje) spierpijn hebt van maandag? Of is dat killing. Normaal wacht ik dan zeg maar toch nog maar een dagje en ga ik maar 2 x ipv 3 x."Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"![]()
Van je teveel zorgen maken word je catabool.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:01 schreef Stiggie het volgende:
Maar is het nou erg om weer te gaan fitnessen op woensdag als je nog lichtelijk (niet heel erg gewoon een beetje) spierpijn hebt van maandag? Of is dat killing. Normaal wacht ik dan zeg maar toch nog maar een dagje en ga ik maar 2 x ipv 3 x.Confidence through competence![]()
+1quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Van je teveel zorgen maken word je catabool.![]()
Nee, is niet erg. Maar pak andere spiergroepen. Je kan bijvoorbeeld je een 3 day split doen. Maandag borst, woensdag rug, vrijdag benen & schouders.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:01 schreef Stiggie het volgende:
Maar is het nou erg om weer te gaan fitnessen op woensdag als je nog lichtelijk (niet heel erg gewoon een beetje) spierpijn hebt van maandag? Of is dat killing. Normaal wacht ik dan zeg maar toch nog maar een dagje en ga ik maar 2 x ipv 3 x.
Als voorbeeldje he.![]()
Nee, heb ik vandaag ook gedaanquote:Op woensdag 18 juli 2012 19:01 schreef Stiggie het volgende:
Maar is het nou erg om weer te gaan fitnessen op woensdag als je nog lichtelijk (niet heel erg gewoon een beetje) spierpijn hebt van maandag? Of is dat killing. Normaal wacht ik dan zeg maar toch nog maar een dagje en ga ik maar 2 x ipv 3 x.![]()
![]()
dbol of tren gok ikquote:Op woensdag 18 juli 2012 19:48 schreef SunTzu het volgende:
Ik weet niet wat het is maar ben weer zwaar agressief.Of toch du vader?![]()
Heb ik ook, ja. Je wilt niet weten hoe ik achter m'n PS3 zit af en toe.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:48 schreef SunTzu het volgende:
Ik weet niet wat het is maar ben weer zwaar agressief.
Deathlift or Die.![]()
Vreemd. Ik heb maandag en dinsdag achter elkaar een full-body workout gedaan, en op de dinsdag had ik bij een paar oefeningen (chin-ups en fly's) al een rep erbij. Ik heb beide dagen wel iets boven mijn onderhoud gegeten, zo'n 3000 calorieën. Hoeveel waarheid zit er eigenlijk in het niet elke dag moeten trainen wetenschappelijk gezien?![]()
Ik gebruik alleen Dexaprine. Meestal rook ik nu 's avonds een joint om rustig te worden maar zit nu op m'n werk.quote:![]()
een joint :S:S:S weet je wel niet hoe catabool dat is, oestrogeen levels gaan through the roof, zeg maar vaarwel tegen je gainsquote:Op woensdag 18 juli 2012 19:56 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik gebruik alleen Dexaprine. Meestal rook ik nu 's avonds een joint om rustig te worden maar zit nu op m'n werk.Of toch du vader?![]()
Agressie omzetten in zieke schreeuwende deadlifts. Na elke set naar de dichtstbijzijnde persoon toelopen en in zijn gezicht brullen terwijl het zweet van je neus druppelt. Laat zien wie de alpha is in jouw gym.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:48 schreef SunTzu het volgende:
Ik weet niet wat het is maar ben weer zwaar agressief.This isn't even my final form.![]()
Fapfapfap....quote:
Ik vraag me wel eens af wat de kansen op overleven zijn als je zoiets in NL opzet.![]()
Ja, jullie moeten mij ook even helpen. Waar dienen die verhogingen voor?This isn't even my final form.![]()
Cutten gaat goed trouwens. 79,8kg zojuist gewogen (178cm), en dat 's avonds. Zit nu op +-16%, wil over 3 weken wel op 13/14% zitten. #fullendo
Vanaf morgen voor drie weekjes aan de dexa nog.
Geen krachtverlies, integendeel; BP en DL gaan omhoog (squat kan niet ivm blessure).Deathlift or Die.![]()
Een paar powerracks + bankjes zouden het nog cooler maken, en om de tien meter een hologram van Mark Rippetoe. Ik wil zo'n tent runnen, man. Kwark-supplystore erbij, sponsorships met supplement-websites en iedereen buff maken in één zomervakantie. PANDA-pindakaas tot aan het plafond en iedereen dezelfde tanktop aan (XS - XXL) met een logo, een soort van Muscle Beach voor beginners. This idea sounds thick, solid en tight.![]()
Klinkt als Utopia.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:37 schreef Panzermaus het volgende:
Een paar powerracks + bankjes zouden het nog cooler maken, en om de tien meter een hologram van Mark Rippetoe. Ik wil zo'n tent runnen, man. Kwark-supplystore erbij, sponsorships met supplement-websites en iedereen buff maken in één zomervakantie. PANDA-pindakaas tot aan het plafond en iedereen dezelfde tanktop aan (XS - XXL) met een logo, een soort van Muscle Beach voor beginners. This idea sounds thick, solid en tight.Deathlift or Die.![]()
Als je verder niet aan de roids oid zit dan moet je toch misschien even iets verder zoeken, want echt gezond is het niet.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:48 schreef SunTzu het volgende:
Ik weet niet wat het is maar ben weer zwaar agressief.
Verder 2 hele dagen niet getraind gvd. Kat was weg, hele dagen (en nacht) buiten gelopen om dat stomme beest te zoeken. Heb 'm net uit de boom kunnen plukken en kan nu gelukkig weer vlammen, pak van me hart...hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Als je niks bij te dragen hebt blijf dan weg.
[ Bericht 87% gewijzigd door Snakey op 18-07-2012 21:45:45 ]There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Minstens. Een dergelijke tent zal ook genoeg vrouwen aantrekken natuurlijk, die laat je lekker entree betalen.quote:Mooi dat hij weer terug is man. Curlen maar met die kat, reppen tot failure, dat zal hem leren.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:42 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Als je verder niet aan de roids oid zit dan moet je toch misschien even iets verder zoeken, want echt gezond is het niet.
Verder 2 hele dagen niet getraind gvd. Kat was weg, hele dagen (en nacht) buiten gelopen om dat stomme beest te zoeken. Heb 'm net uit de boom kunnen plukken en kan nu gelukkig weer vlammen, pak van me hart...![]()
Hoezo kocht je niet gewoon een nieuwe?quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:42 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Als je verder niet aan de roids oid zit dan moet je toch misschien even iets verder zoeken, want echt gezond is het niet.
Verder 2 hele dagen niet getraind gvd. Kat was weg, hele dagen (en nacht) buiten gelopen om dat stomme beest te zoeken. Heb 'm net uit de boom kunnen plukken en kan nu gelukkig weer vlammen, pak van me hart...
Deathlift or Die.![]()
gewoon de racks. Zijn verstelbaar.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:13 schreef Levolution het volgende:
Ja, jullie moeten mij ook even helpen. Waar dienen die verhogingen voor?hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Gaat lekker met bulk + noobgains. In precies 5 maanden tijd nu (18 februari bij gym ingeschreven) van 70kg naar 82 gegaan.
Heb me laatst gewogen op onze weegschaal thuis, die zei dat ik 22% BF had. Dat lijkt mij zelf sterk, want je ziet mijn bovenste vier abs. Volgens mij is 22% een heel ander gezicht, helemaal als ik wat referentiemateriaal op Google zoek. Die weegschaal zal wel met een formule werken gebaseerd op lengte/gewicht/leeftijd ofzo.![]()
Neuh, hij mocht als beloning meteen de douche in, stinkbeest.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:44 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Minstens. Een dergelijke tent zal ook genoeg vrouwen aantrekken natuurlijk, die laat je lekker entree betalen.
[..]
Mooi dat hij weer terug is man. Curlen maar met die kat, reppen tot failure, dat zal hem leren.
Verder kopen we natuurlijk geen nieuw beest meteen. Maar dat is onbegonnen werk om dat uit te leggen aan deze alpha males hier...hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
![]()
En die boxen op die pic. Zouden ze in iedere gym moeten hebben.![]()
Bij mij hebben ze alleen power ropes.Deathlift or Die.![]()
Welke gym? dat hebben ze helaas ook niet overalThere's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Kom maar langs bij ons op het veld, alle 3 de mogelijkheden hebben we. Gisteren 7 kotsers van de 14 die er waren
Luck is for losers![]()
Waar zit je vereniging?quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:51 schreef kidkash19 het volgende:
Kom maar langs bij ons op het veld, alle 3 de mogelijkheden hebben we. Gisteren 7 kotsers van de 14 die er warenDeathlift or Die.![]()
Rotterdam, maar dan moet je de agilities ook meedoenquote:
Luck is for losers![]()
Zodra ze m'n accent horen ben ik vast niet meer welkomquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:52 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Rotterdam, maar dan moet je de agilities ook meedoen
Nee maar het lijkt me echt prachtig om met die apparatuur te trainen. Helaas ben ik momenteel geblesseerd.
Deathlift or Die.![]()
Aaaah we're a welcoming bunchquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:55 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Zodra ze m'n accent horen ben ik vast niet meer welkom
Nee maar het lijkt me echt prachtig om met die apparatuur te trainen. Helaas ben ik momenteel geblesseerd. [ afbeelding ]
Luck is for losers![]()
Zitten jullie nu in de voorbereiding of loopt het seizoen anders bij jullie? Wij beginnen binnenkort ook weer (voetbal ja) maar hoop echt wel voor die tijd weer van die blessure af te zijn. Knieën.quote:
Deathlift or Die.![]()
Seizoen is een beetje vaag dit jaar ivm scheids tekort, normaal beginnen we eind februari en zijn we in juli klaar zoals DIV 1 maar nu hebben we in september en oktober nog 3 wedstrijden en daarna de halve finale en de finale. Dus we zitten in een soort zomerstop maar ja we moeten wel in shape blijvenquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:59 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Zitten jullie nu in de voorbereiding of loopt het seizoen anders bij jullie? Wij beginnen binnenkort ook weer (voetbal ja) maar hoop echt wel voor die tijd weer van die blessure af te zijn. Knieën.Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Ik heb door iemand die al lange tijd met krachttraining bezig is een schema laten maken. Ik sport nu een paar maanden en wil het nu serieuzer gaan oppakken dan voorheen (ging meestal 2x in de week en een verkeerd schema met veel apparaten).
Iemand op en of aanmerkingen op onderstaand schema? Gebruikte eerst een schema dat door de sportschool instructeurs is opgesteld maar naar mijn mening zaten daar teveel apparaten in. Het doel is uiteraard om spiermassa aan te zetten maar wil eigenlijk eerst (of ook) mijn vetpercentage iets naar beneden brengen (momenteel 17%).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of toch maar aan de starting strength?![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:02 schreef TheGloaming het volgende:
Ik heb door iemand die al lange tijd met krachttraining bezig is een schema laten maken. Ik sport nu een paar maanden en wil het nu serieuzer gaan oppakken dan voorheen (ging meestal 2x in de week en een verkeerd schema met veel apparaten).
Iemand op en of aanmerkingen op onderstaand schema? Gebruikte eerst een schema dat door de sportschool instructeurs is opgesteld maar naar mijn mening zaten daar teveel apparaten in. Het doel is uiteraard om spiermassa aan te zetten maar wil eigenlijk eerst (of ook) mijn vetpercentage iets naar beneden brengen (momenteel 17%).Aan de SS.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of toch maar aan de starting strength?![]()
Iemand op en of aanmerkingen op onderstaand schema? Gebruikte eerst een schema dat door de sportschool instructeurs is opgesteld maar naar mijn mening zaten daar teveel apparaten in. Het doel is uiteraard om spiermassa aan te zetten maar wil eigenlijk eerst (of ook) mijn vetpercentage iets naar beneden brengen (momenteel 17%).Erg veel oefeningen hoor per work out imo. Sowieso is de cardio als opwarming bedoeld? Vervang het dan door een algehele warming up met lichaamsgewicht of enkel een bar bijvoorbeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of toch maar aan de starting strength?
SS is wel aan te raden wat betreft principes als je nog weinig ervaring met krachttraining hebt. SS is natuurlijk niet heilig, het gaat om het principe.
Waarom maken die mensen toch altijd belachelijk onnodig moeilijke schema's voor beginners?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Mensen die DM's negerenquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:37 schreef Panzermaus het volgende:
Een paar powerracks + bankjes zouden het nog cooler maken, en om de tien meter een hologram van Mark Rippetoe. Ik wil zo'n tent runnen, man. Kwark-supplystore erbij, sponsorships met supplement-websites en iedereen buff maken in één zomervakantie. PANDA-pindakaas tot aan het plafond en iedereen dezelfde tanktop aan (XS - XXL) met een logo, een soort van Muscle Beach voor beginners. This idea sounds thick, solid en tight.Is goed broeder, de toon is gezet.
Of toch du vader?![]()
Ah vandaar. Lang seizoen dan.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:02 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Seizoen is een beetje vaag dit jaar ivm scheids tekort, normaal beginnen we eind februari en zijn we in juli klaar zoals DIV 1 maar nu hebben we in september en oktober nog 3 wedstrijden en daarna de halve finale en de finale. Dus we zitten in een soort zomerstop maar ja we moeten wel in shape blijven
Off-season zit je dan vooral in de gym?Deathlift or Die.![]()
Wacht wat, ik heb honderdduizend hitsige DM's van huisvrouwen en doe soms Sluit Alles en lees het dan over, ik zal eens kijken wat ik gemist heb.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:08 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Mensen die DM's negerenIs goed broeder, de toon is gezet.
Dit inderdaad, die motivaties die je er soms ook voor krijgt. Man man man, als broscience een soap was. Gewoon lekker bezig gaan met de essentials is veel effectiever voor beginners.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:06 schreef Seam het volgende:
[..]
Erg veel oefeningen hoor per work out imo. Sowieso is de cardio als opwarming bedoeld? Vervang het dan door een algehele warming up met lichaamsgewicht of enkel een bar bijvoorbeeld.
SS is wel aan te raden wat betreft principes als je nog weinig ervaring met krachttraining hebt. SS is natuurlijk niet heilig, het gaat om het principe.
Waarom maken die mensen toch altijd belachelijk onnodig moeilijke schema's voor beginners?
![]()
![]()
Ja stuk minder leuk als de wedstrijden niet om de 2 weken zijn maar soms gewoon 5 weken geen wedstrijd gepland staat en gemiddeld om de 3 weken, erg kut dus.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:10 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ah vandaar. Lang seizoen dan.
Off-season zit je dan vooral in de gym?
In season zit ik ook gewoon in de gym, bijhouden, toch proberen sterker te worden. Offseason is vooral kracht bouwenIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Ik zie geen reden om isolatieoefeningen tov compoundoefeningen in je workout in te bouwen als je complete beginner bent.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:02 schreef TheGloaming het volgende:
Iemand op en of aanmerkingen op onderstaand schema? Gebruikte eerst een schema dat door de sportschool instructeurs is opgesteld maar naar mijn mening zaten daar teveel apparaten in. Het doel is uiteraard om spiermassa aan te zetten maar wil eigenlijk eerst (of ook) mijn vetpercentage iets naar beneden brengen (momenteel 17%).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of toch maar aan de starting strength?Confidence through competence![]()
En borst + rug lijkt mij ook niet ideaal. 2 erg grote spiergroepen.
Doe borst + biceps en rug + triceps of borst + tri, rug + bi.![]()
Iemand op en of aanmerkingen op onderstaand schema? Gebruikte eerst een schema dat door de sportschool instructeurs is opgesteld maar naar mijn mening zaten daar teveel apparaten in. Het doel is uiteraard om spiermassa aan te zetten maar wil eigenlijk eerst (of ook) mijn vetpercentage iets naar beneden brengen (momenteel 17%).Zoals gezegd, veel oefeningen, en inderdaad borst en rug uit elkaar houden.Borst-triceps rug-biceps. Zeker in het begin zal dit niet veel uit maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of toch maar aan de starting strength?
Heb de film gezien, heel de film met een stijve gezeten. Wat een vent.. wie is het precies? hij is wel foking groot!quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:03 schreef seto het volgende:
Prometheus cosplayer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mirin' hard![]()
Ok duidelijk wat betreft het schema, bedankt daarvoorIk had idd gelezen dat met starting strength beginnen een goed idee is. Echter het probleem is dat mijn sportschool alleen maar een smith machine heeft en geen squat rack. Ook dingen als bumper plates (voor powercleans) hebben ze niet. Voor de bench press hebben ze wel een rack staan waar het bankje onderuit kan maar die is te laag om te squaten.
Ik heb verder ook nog nooit iemand zien deadliften en powercleans zien doen. Zou me niks verbazen als ze powercleans niet toestaan. Zal het morgen eens vragen. Ik weet dat deadliften wel mag (alleen doet bijna niemand het).
Het lastige is dat ik nog 4 maanden verbonden zit aan deze sportschool. Is het dan nog steeds verstanding om starting strength als basis te pakken en dan voor de oefeningen die niet mogelijk zijn vervangers te zoeken?![]()
Het lijkt een beetje op een workout wat een beginner in de jaren 80 kreeg. Ik had ook zoiets als eerste workout.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:33 schreef Stereotomy het volgende:
Ik zie geen reden om isolatieoefeningen tov compoundoefeningen in je workout in te bouwen als je complete beginner bent.
[..]![]()
![]()
Geen idee, gewoon een fan.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:49 schreef Toverbal0 het volgende:
Heb de film gezien, heel de film met een stijve gezeten. Wat een vent.. wie is het precies? hij is wel foking groot!![]()
And look how you turned outquote:Op woensdag 18 juli 2012 23:01 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje op een workout wat een beginner in de jaren 80 kreeg. Ik had ook zoiets als eerste workout.
Interessant artikel op Arnold zijn nieuwe site: http://www.schwarzenegger(...)ing-old-is-new-again
Wat denken jullie ervan?![]()
Hmm.. het is dus deze vent:quote:
Ian Whyte.. hij is helemaal niet breed ofzo, maar gewoon ontzettend lang! 2.16m !! vandaar..
Allemaal nep!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nog steeds geen pics gezien van D_H.
edit: oh, nu wel, geloof ik.
[ Bericht 35% gewijzigd door Levolution op 19-07-2012 00:33:41 ]This isn't even my final form.![]()
ok ik was mijn 'welke film had je pas gezien' ook kwijt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:27 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ah thanks. Ik heb inderdaad een reactie op een baggerpost van je verwijderd Rakkert.![]()
![]()
Mrniles zit bij basicfit, niet heel faciliteiten maar wel lekker goedkoop.
Was net even op de site aan het kijken hoe vroeg ze open zijn toen ik wat "lifestyle" spotte.
Ik was best verrast eigenlijk. Er wordt aangemoedigt om met zware gewichten te trainen
En er was zelfs een goede uitleg over koolydraten en gi-index.
http://www.basic-fit.nl/o(...)ips/voeding-afvallen![]()
Is dit niet een olympische hal? Zie daar duidelijk het os2012 logo op de muur.quote:
Een gym die er zo uit ziet lijkt me eerder een natte droom dan werkelijkheid![]()
Gisteren m'n jaarlijkse controlebeurtje bij de tandarts gehad.
Kom ik daar zo binnen, geef hem netjes een hand uiteraard, is het eerste wat die zegt:
" Jezus gast!, jij wordt ook steeds breder en breder elke keer als je hier komt, je neemt het wel heul erg serieus he?"![]()
![]()
Ik zo jah, maar nu we het er toch over hebben, 'k vroeg hem ff of het kwaad kon voor je tanden als je elke 3 uur moet eten.
Hij lachen, nou zo lang het geen snoep,vruchtensap of iets met koolzuur is, maakt dit dus absoluut helemaal niets uit.
Alleen proteine shakes kunnen je tanden geel maken. Dus voor de gene die daar op levendan weet je alvast waar het van komt.
oh ja 30 seconden in die stoel en het was weer klaar trouwens.![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 19-07-2012 07:44:38 ]![]()
Ditquote:Op woensdag 18 juli 2012 22:42 schreef Sapstengel het volgende:
En borst + rug lijkt mij ook niet ideaal. 2 erg grote spiergroepen.
Doe borst + biceps en rug + triceps of borst + tri, rug + bi.![]()
Ik heb nu het volgende samengesteld. Is dit iets? Ik snap dat squaten in de smith machine verre van ideaal is maar op het moment is dat de enige mogelijkheid (Of ik moet het leg press apparaat gaan gebruiken...)
Workout A
Squat (smith machine) - 3x5
Bench Press - 3x5
Deadlift - 1x5
Leg raises 3x5
Incline weighted sit-up 3x5
Hyperextensions 3x8
Workout B
Standing Military Press - 3x5
Pendlay Rows - 3x5
Leg raises 3x5
Hyperextensions 3x8![]()
squat dan vanaf het bench press bankje.quote:Op donderdag 19 juli 2012 08:40 schreef TheGloaming het volgende:
Ik heb nu het volgende samengesteld. Is dit iets? Ik snap dat squaten in de smith machine verre van ideaal is maar op het moment is dat de enige mogelijkheid (Of ik moet het leg press apparaat gaan gebruiken...)
Workout A
Bench Press - 3x5
Deadlift - 1x5
Leg raises 3x5
Hyperextensions 3x8
Workout B
Standing Military Press - 3x5
Pendlay Rows - 3x5
Leg raises 3x5
Hyperextensions 3x8
Heb je en een failsafe, en een vrije squat![]()
Klopt, is de trainingszaal voor de gewichtheffers in Londen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 07:29 schreef MrNiles het volgende:
[..]
Is dit niet een olympische hal? Zie daar duidelijk het os2012 logo op de muur.
Een gym die er zo uit ziet lijkt me eerder een natte droom dan werkelijkheid![]()
of begin, als je een complete beginner bent, met bw squats, goblet squats en front squats met dumbels.quote:Op donderdag 19 juli 2012 08:42 schreef RaymondK het volgende:
[..]
squat dan vanaf het bench press bankje.
Heb je en een failsafe, en een vrije squathij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Wat zijn die half open tonnen die bij elke opstelling staan? Het lijkt een prullenbak zonder voorkant? Waar een vuilniszak in kan?quote:![]()
![]()
Zo, m'n onderrug helemaal naar de tyfus gedeadlift gister. Ook lekker spierpijn in m'n kuiten.Deadlifts
![]()
![]()
Magnesium.quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:19 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wat zijn die half open tonnen die bij elke opstelling staan? Het lijkt een prullenbak zonder voorkant? Waar een vuilniszak in kan?![]()
![]()
Vanmiddag naar de sportfysio ivm rechterschouder... kan niet benchen en triceps oefeningen gaan niet (skullcrusher/pulldown), maar OHP lukt gek genoeg wel zonder problemen.
Ga wel ff DB press en incline DB press proberen
Op elke fokker past een bril.![]()
Wat voel je precies?quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:43 schreef Catch_me het volgende:
Vanmiddag naar de sportfysio ivm rechterschouder... kan niet benchen en triceps oefeningen gaan niet (skullcrusher/pulldown), maar OHP lukt gek genoeg wel zonder problemen.
Ga wel ff DB press en incline DB press proberen![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2012 23:39 schreef Caveat het volgende:
Interessant artikel op Arnold zijn nieuwe site: http://www.schwarzenegger(...)ing-old-is-new-again
Wat denken jullie ervan?Kloptquote:While research studies are certainly important, I am of the opinion that getting results is at least as important as understanding the exactitudes of the why they occur.
Stekende pijn in/op het draaipunt, is ontstaan toen ik (voor mij) zwaarder ging benchen (nu 60kg). Bij triceps oefeningen ook duidelijk krachtverlies / weinig kracht in de rechterschouder.quote:
Vergeleken met mijn linkerschouder maakt mijn rechter echt een hels gekraak/knarsend geluid als ik mijn oor er dicht op houd en m'n schouder draai/beweeg, al zegt dat niet zoveel denk ik.Op elke fokker past een bril.![]()
ik pm je wel ff wat ik Bigsmurf en da_unfuckwithable ook gestuurd heb.quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:49 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Stekende pijn in/op het draaipunt, is ontstaan toen ik (voor mij) zwaarder ging benchen (nu 60kg). Bij triceps oefeningen ook duidelijk krachtverlies / weinig kracht in de rechterschouder.![]()
oke gedaan.quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:53 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik pm je wel ff wat ik Bigsmurf en da_unfuckwithable ook gestuurd heb.
Die fysio gaat leuke impingement testjes met je doen![]()
![]()
Ik ben het er helemaal mee eens. Precies de reden waarom ik altijd trouw ben gebleven aan de 'oude manier' van trainen en zo goed als alle research onzin van tafel heb geveegd. Het principe is heel simpel, de workout van die gasten uit de Golden Age werkt gewoon. Waarom iets helemaal kapot tweaken terwijl het gewoon werkt?quote:Op woensdag 18 juli 2012 23:39 schreef Caveat het volgende:
Wat denken jullie ervan?
Ik zal dit stukje doorsturen naar wat PT's bij ons uit de gym die mij altijd uitlachen om mijn ouderwetse workout.![]()
![]()
Ik ben nu benieuwd naar je trainingquote:Op donderdag 19 juli 2012 10:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik ben het er helemaal mee eens. Precies de reden waarom ik altijd trouw ben gebleven aan de 'oude manier' van trainen en zo goed als alle research onzin van tafel heb geveegd. Het principe is heel simpel, de workout van die gasten uit de Golden Age werkt gewoon. Waarom iets helemaal kapot tweaken terwijl het gewoon werkt?
Ik zal dit stukje doorsturen naar wat PT's bij ons uit de gym die mij altijd uitlachen om mijn ouderwetse workout.![]()
![]()
Gisteren kapot ge-ergert aan twee boydbuild-boys met hun rug/tricep workout, Ze waren maar liefst 130kg aan het deadliften. Volgens hen was mijn rug spanning in de clean niet goed en mijn grip op de snatch te wijd. Vervolgens deed ik een 108kg clean en jerk.
Daarna wilde ze weten hoe ik zo sterk kom want zo sterk zag ik er niet uit.
Welke oefeningen ik doe, dus ik antwoord ik doe 3 oefeningen: Clean & Jerk, Snatch en front squat
Waarna ze het ook wel even wilde proberen, een van die gasten pakt de stang op en besluit dat het echt te zwaar is voor hem. Die ander doet een poging tot cleanen en slaat bijna met zn elleboog op zn knie. verrekt vervolgens zijn hamstring.Nice, dacht ik.
Waarom moet iedereen altijd met je praten in de gym. En al helemaal van die gasten die met z'n tweeen meer staan te praten dan iets anders. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARG FUCK OFFA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
blijkbaar voelde ze zich erg onzeker, als ze dat perse moeten zeggen, en je willen proberen te overtreffen.![]()
maar idd. niet lullen maar trainen.![]()
Luck is for losers![]()
Ik heb d'r na die ene training geen last meer van gehad. Snap er niets van, maar ik klaag nietquote:Op donderdag 19 juli 2012 09:57 schreef RaymondK het volgende:
[..]
oke gedaan.
Die fysio gaat leuke impingement testjes met je doen
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
Eerste dag IF, straks beentjes trainen tijdens het vasten. Rond 15-16 uur pas vreten.
Mad, lief dagboek?![]()
Benen doe ik niet meer in fasted state. brb bijna knock outquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:17 schreef 16meter het volgende:
Eerste dag IF, straks beentjes trainen tijdens het vasten. Rond 15-16 uur pas vreten.
Mad, lief dagboek?Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
Ben wel benieuwd dan, nog nooit nokkie gegaan tijdens het trainen. Voor alles een eerste keer, toch?![]()
Gewoon ff in de gaten houden, en neurotisch doen wat er onder mijn berichten staatquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:16 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Ik heb d'r na die ene training geen last meer van gehad. Snap er niets van, maar ik klaag niet
en shoulder dislocators doen als opwarming.![]()
Doe mij ook die PM ajb.quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:53 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik pm je wel ff wat ik Bigsmurf en da_unfuckwithable ook gestuurd heb.![]()
Bijna knock out is dan misschien lichtjes overdreven, maar voelde me wel licht in m'n hoofd. Toen ik thuis kwam zag ik ook helemaal wit en moest bijna nekken. Geen pretje man, srs..quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:20 schreef 16meter het volgende:
Ben wel benieuwd dan, nog nooit nokkie gegaan tijdens het trainen. Voor alles een eerste keer, toch?Ja brah, ik volg een aantal van je tips op en doe extra goede warming upquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:21 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Gewoon ff in de gaten houden, en neurotisch doen wat er onder mijn berichten staat
en shoulder dislocators doen als opwarming.
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
/breekt inquote:Op donderdag 19 juli 2012 09:53 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik pm je wel ff wat ik Bigsmurf en da_unfuckwithable ook gestuurd heb.
Zou ik ook die PM mogen hebben?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.![]()
Dat gaat over die schouderblessure(s) toch? Misschien een ideetje voor in de op, een kopje met veel voorkomende blessures en hoe er mee om te gaan.quote:Behulpzaam als een waterkraan.
Ik deed vroeger wel van die fitness en bodybuilding oefeningen maar sinds twee jaar ben ik begonnen pas echt gaan trainen. Zes maanden geleden begonnen met olympic liftsquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:06 schreef Panzermaus het volgende:
108 kg C&J? Nice man, hoelang train je al?A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
ja daar zat ik dus ook aan te denken de hele ochtend al, maar je bent me net 10 seconden voor.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:28 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat gaat over die schouderblessure(s) toch? Misschien een ideetje voor in de op, een kopje met veel voorkomende blessures en hoe er mee om te gaan.
Ik wil het ff herschrijven, want momenteel is het meer een levensverhaaltje.
Ik werk d'r aan voor w.b.t. schouderklachten.
Als er meer mensen met ervaringen/tips m.b.t. blesures zijn dan super als we dat kunnen bundelen in de OP.
Ik ga het dus ff herschrijven, maar hoe dump ik dat in die OP?![]()
Crossfit FSF, USC Amsterdam of SportQuest Amsterdamquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:26 schreef 16meter het volgende:
Ik zou graag olympische lifts willen leren (omgeving Utrecht)... iemand tips?
Je kan ook je workouts opnemen en posten op internet fora
[ Bericht 4% gewijzigd door 1517 op 19-07-2012 11:44:11 ]A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Waarom ga je gelijk fasted trainen? Kan vooral als je niet gewend bent om te vasten veel kracht schelenquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:17 schreef 16meter het volgende:
Mad, lief dagboek?![]()
![]()
Blessures kunnen hoogst individueel zijn. Iemand die met knieklachten rondloopt en dat beschrijft, kan door iemand met een gescheurde meniscus herkend worden terwijl het misschien een verrekte ACL is, waardoor we veel verder van huis zijn.
Ik denk dat als je aanhoudende klachten hebt, je het best naar de specialist / huisarts kan gaan: grootste kans op juiste diagnose.Confidence through competence![]()
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Bodybuildingquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja daar zat ik dus ook aan te denken de hele ochtend al, maar je bent me net 10 seconden voor.
Ik wil het ff herschrijven, want momenteel is het meer een levensverhaaltje.
Ik werk d'r aan voor w.b.t. schouderklachten.
Als er meer mensen met ervaringen/tips m.b.t. blesures zijn dan super als we dat kunnen bundelen in de OP.
Ik ga het dus ff herschrijven, maar hoe dump ik dat in die OP?
daar kun je de OP aanpassen. Of gewoon in het topic posten en Snakey een schop geven dattie het in de OP moet knallen..
'k thanks.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:04 schreef fathank het volgende:
[..]
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Bodybuilding
daar kun je de OP aanpassen. Of gewoon in het topic posten en Snakey een schop geven dattie het in de OP moet knallen..
mee eens, maar er zijn genoeg mensen die liever eerst zelf dokteren, en als je een beetje weet wat je doet, is dat zeker de moeite waard.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:04 schreef Stereotomy het volgende:
Blessures kunnen hoogst individueel zijn. Iemand die met knieklachten rondloopt en dat beschrijft, kan door iemand met een gescheurde meniscus herkend worden terwijl het misschien een verrekte ACL is, waardoor we veel verder van huis zijn.
Ik denk dat als je aanhoudende klachten hebt, je het best naar de specialist / huisarts kan gaan: grootste kans op juiste diagnose.![]()
Schouderblessure.
Ik schrijf dit stukje uit ervaring die ik opdeed nadat ik een aantal keren bij een sportfysiotherapeute ben geweest i.v.m. toenemende schouderklachten. Steken in m'n schoudergewricht bij het er afhalen van een belasting.
Dit zijn overigens puur tips om het schoudergewricht te ontlasten tijdens het trainen, het soepel te maken, en zo impingements (inklemmingen) te voorkomen.
Iedere blessure is anders uiteraard dus blijf niet te lang zelf door dokteren!
Door je schoudergewricht lopen zenuwen en pezen die je door overbelasting, of eenzijdig trainen van je schouders kunt gaan irriteren. Dat irriteren kan bijv. uitmonden in pijn bij het dippen of bankdrukken, maar naarmate het erger wordt kan het zelfs uitstralen naar bijv. je armen.
Bij mij gebeurde dat omdat ik 2x per week ging bankdrukken, en daarnaast ook nog dipte en incline presses deed. Maar uiteindelijk heb ik dus daarvoor ook eigenlijk nooit echt pijnvrij m’n schouders kunnen trainen totdat ik toepaste wat ik leerde van deze fysiotherapeute.
Tip 1. Stop met dippen.
Tip2. Alle schouderoefeningen die je doet, doen met je schouders "laag" dus ze laten hangen aan je traps. Dit forceren en constant in de gaten houden.
Tip 3. Maximaal 1 schouderdag per week aanhouden en i.p.v. dippen eventueel incline press.
Tip 4. Zowel voorkant, zijkant als achterkant van je schouders trainen. Vaak wordt de achterkant vergeten waardoor je schouderinstabiliteit kunt krijgen. Achterkant altijd als eerste trainen.
Tip 5. Opwarmen met shoulder dislocators. Ook voor het bankdrukken.
Tip6. Rotator cuff oefeningen doen.
Bedenk ook dat bankdrukken een last is voor je schouders en je ook hier je schouders laag moet houden.
Als je weer gaat dippen, dan altijd met een "aangespannen" schoudergewricht dippen, en niet in je schouders gaan hangen.
Ook wanneer je jezelf uitrekt door ergens aan te gaan hangen, altijd met aangespannen schouders.
Oefening voor thuis om meer bewegingsvrijheid in je schoudergewricht te krijgen:
Ga op je zij op bed liggen, en wel met je bovenlichaam goed boven op je schouder. Zodat je schouder in het matras drukt. Zo, dat daar het drukpunt zit. Dan je onderarm 90 graden t.o.v. je lichaam op bed leggen, en je bovenarm 90graden omhoog in de lucht laten steken. Nu breng je met je andere hand de handpalm van de recht opstaande arm naar het bed toe tot je niet verder kan. Rustig met beleid opbouwen uiteraard, en concentreren dat je de draaiende beweging uit je schouder haalt.
4 of 5 Setjes van 10, elke dag.
Na een aantal dagen kun je al zover komen dat je met de opstaande handpalm het bed aan kan raken.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 19-07-2012 12:51:43 ]![]()
face pulls en gewone rows.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:18 schreef Ethanolic het volgende:
Raymond welke oefeningen voor je achterkant schouder zou je aanbevelen?
Ik ben overigens niet Raymond, fyi.
Dit weekend nog even vlammen in Berlijn (veel bier / drank, hopelijk kein Droge), en dan een maand lang zonder bier. Hoogste tijd om eens langere tijd nuchter te blijven.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Zojuist trouwens een verrassend lekkere training gehad (kwam misschien ook door de eerste keer dexa. Had weinig last van m'n knie dus waagde toch me aan benen aan het einde van m'n training, resultaat:
Leg Extentension 4*12*60kg (ging prima, geen last, kon wel hoger maar durfde niet echt)
Legpress 3*20*120kg (Dat gewicht
_! Maar het ging goed, voelde me knie bij de laatste paar reps maar geen pijn)
Calf Raises 3*20*80kg (ging prima, geen enkele last)
Wat heerlijk om na maaanden weer eens benen te trainen.![]()
![]()
![]()
![]()
Hopen dat ik niet op m'n donder krijg van m'n therapeut.Deathlift or Die.![]()
je bent je ervan bewust dat leg extensions niet de meest knie vriendelijke oefening is?...quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:21 schreef Ethanolic het volgende:
Zojuist trouwens een verrassend lekkere training gehad. Had weinig last van m'n knie dus waagde toch me aan benen aan het einde van m'n training, resultaat:
Leg Extentension 4*12*60kg (ging prima, geen last, kon wel hoger maar durfde niet echt)
Legpress 3*20*120kg (Dat gewicht
_! Maar het ging goed, voelde me knie bij de laatste paar reps maar geen pijn)
Calf Raises 3*20*80kg (ging prima, geen enkele last)
Wat heerlijk om na maaanden weer eens benen te trainen.![]()
![]()
![]()
![]()
Hopen dat ik niet op m'n donder krijg van m'n therapeut.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Raymond postte dat stukje hierboven.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:20 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
face pulls en gewone rows.
Ik ben overigens niet Raymond, fyi.
Dit weekend nog even vlammen in Berlijn (veel bier / drank, hopelijk kein Droge), en dan een maand lang zonder bier. Hoogste tijd om eens langere tijd nuchter te blijven.Ja dat ben ik. Maar ik werd gek van het verlangen om weer eens benen te trainen, dus tastte eerst af met heel laag gewicht en het ging best redelijk. Ik had nergens last van.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:23 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
je bent je ervan bewust dat leg extensions niet de meest knie vriendelijke oefening is?...Deathlift or Die.![]()
johquote:Op donderdag 19 juli 2012 13:23 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Raymond postte dat stukje hierboven.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
deze absoluut.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:18 schreef Ethanolic het volgende:
Raymond welke oefeningen voor je achterkant schouder zou je aanbevelen?
en
bankje op ca 30 graden zetten, met gezicht naar het bankje d'r op gaan liggen.
Niet in slaap vallen, en dan:
Klaar gelegde dumbles in je handen pakken en dan vanaf de grond rowwen maar dan met je boven armen 90 graden t.o.v. je lijf, en je onderarmen naar de grond. En dan vanuit gestrekte armen rowen. Met de focus op de achterkant van je schouder i.p.v. je lats.
shit ik kan hem niet duidelijker uitleggen en weet ook de naam niet.
ah, eigenlijk een soort face pulls als popcorn zei, maar dan liggend op een bankje zodat je alles kan ontpannen, en je totaal kan focussen op je achterkant schoudert
[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 19-07-2012 13:39:41 ]![]()
Ik heb echt heel weinig vertrouwen dat filmpje...quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
deze absoluut.
en
bankje op ca 30 graden zetten, met gezicht naar het bankje d'r op gaan liggen. Dumbles in je handen pakken en dan rowwen maar dan met je boven armen 90 graden t.o.v. je lijf, en je onderarmen naar de grond. En dan vanuit gestrekte armen rowen naar die 90 graden toe. met de focus op de achterkant van je schouder i.p.v. je lats.
shit ik kan hem niet duidelijker uitleggen en weet ook de naam niet.
ah, eigenlijk een soort face pulls als popcorn zei, maar dan liggend op een bankje zodat je alles kan ontpannen, en je totaal kan focussen op je achterkant schoudert
Slaat toch ook nergens op, je schouders omhoog brengen is side delts werk.
Waarom denk jij dat de oefening in het filmpje werkt?hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Omdat hij z'n handpalmen naar voren heeft, en je schouders naar achteren trekt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:39 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik heb echt heel weinig vertrouwen dat filmpje...
Slaat toch ook nergens op, je schouders omhoog brengen is side delts werk.
Waarom denk jij dat de oefening in het filmpje werkt?
zie precies hier wat ik bedoel. (ik heb hem ff op het juiste tijdstip laten beginnen nu die link)
Doe hem maar eens, en je voelt echt wel wat je pakt daarmee.
Het is erg belangrijk dat je je schouders hier naar achteren trekt![]()
Hmm.. ik heb het nooit zo op zelfbedachte oefeningen en kan me niet voorstellen hoe je met die beweging de rear delts activeert. Maar ben ook geen fysioloog ofzo.![]()
Deze vanmorgen geprobeerd voor rear delts.
http://www.exrx.net/Weigh(...)BBRearDeltRaise.html
Tis even wennen maar ik kon ze goed voelen. En je kan best zwaar gaan.![]()
probeer het maar eens, en dan precies zoals hij het uitlegd.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:42 schreef 16meter het volgende:
Hmm.. ik heb het nooit zo op zelfbedachte oefeningen en kan me niet voorstellen hoe je met die beweging de rear delts activeert. Maar ben ook geen fysioloog ofzo.
Ik heb d'r baat bij en voel wel degelijk de rear delts gaan.die ga ik ook eens doen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:43 schreef Snakey het volgende:
Tis even wennen maar ik kon ze goed voelen. En je kan best zwaar gaan.![]()
![]()
Kijk naar zijn spierbeweging. Hij pakt vooral side delts op deze manier. Hoewel ik me kan voorstellen dat de rear delts wel meewerken.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:42 schreef 16meter het volgende:
Hmm.. ik heb het nooit zo op zelfbedachte oefeningen en kan me niet voorstellen hoe je met die beweging de rear delts activeert. Maar ben ook geen fysioloog ofzo.![]()
Iemand nog goeie voorbeelden van naturals met een goeie kast? Weer eens wat piccs bij elkaar scharrelen als motivatie.Behulpzaam als een waterkraan.
idd. maar het is echt totaal anders als wanneer je deze met je handpalmen naar achter zou doen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:46 schreef Snakey het volgende:
[..]
Kijk naar zijn spierbeweging. Hij pakt vooral side delts op deze manier. Hoewel ik me kan voorstellen dat de rear delts wel meewerken.![]()
Zoals ik al zei, ik kan me voorstellen dat je rear delts weldegelijk meewerken, maar je pakt er wel meer mee dan alleen je rears.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:44 schreef RaymondK het volgende:
[..]
probeer het maar eens, en dan precies zoals hij het uitlegd.
Ik heb d'r baat bij en voel wel degelijk de rear delts gaan.
[..]
die ga ik ook eens doen.
Fijne oefening vind ik. Met raises ben je redelijk beperkt in gewicht, hiermee kan je de bar goed laden en nog steeds omhoog krijgen.
Je komt er wel achter hoe dik je reet is though...![]()
![]()
Ik vind raises dan ook meer een oefening voor definitie dan massa. Trouwens.
Ik doe ze 1x in de zoveel tijd, als ik zin heb,![]()
jezus, m'n schouders doen al pijn als ik ernaar kijk.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:43 schreef Snakey het volgende:
Tis even wennen maar ik kon ze goed voelen. En je kan best zwaar gaan.
Dit kan echt geen gezonde oefening zijn, als je 'n beetje rom wil behalen.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:57 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
jezus, m'n schouders doen al pijn als ik ernaar kijk.
Dit kan echt geen gezonde oefening zijn, als je 'n beetje rom wil behalen.![]()
Niet gelijk gillen als een meisje. Probeer het eerst eens. Het is gewoon een goede isolatie oefening.![]()
Toch leuk als je een compliment van een bodybuildster en de fitnesscoach krijgt dat je snel vooruit gaat qua groeien.
Wel raar dat ze dat nu merken want zit in de cut..
Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Ik ga 'm absoluut niet proberen. Ik doe face pulls, rows, power cleans, deadlifts en optrekken. Er is dus geen enkel nut om zo'n (onnatuurlijke) isolatie oefening erbij te doen voor een minuscuul spiertje terwijl ik onnodige stress plaats op mijn polsen, ellebogen en schouders. Die dingen moeten nog langer mee dan vandaag...quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:00 schreef Snakey het volgende:
[..]![]()
Niet gelijk gillen als een meisje. Probeer het eerst eens. Het is gewoon een goede isolatie oefening.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Meer definitie door cutten wordt wel vaker verward met groei. Waarschijnlijk bedoelt ze dat het er allemaal wat mooier uit zietquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:12 schreef Kerol het volgende:
Toch leuk als je een compliment van een bodybuildster en de fitnesscoach krijgt dat je snel vooruit gaat qua groeien.
Wel raar dat ze dat nu merken want zit in de cut..
Is het wel gezond om die bar in 1 keer uit je handen te laten vallen?quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:10 schreef kidkash19 het volgende:
[..]verkeerde link blijkbaar
Deze dan http://www.tout.com/m/1edfa0![]()
je rear delt is niet een minuscuul spiertjequote:Op donderdag 19 juli 2012 14:13 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik ga 'm absoluut niet proberen. Ik doe face pulls, rows, power cleans, deadlifts en optrekken. Er is dus geen enkel nut om zo'n (onnatuurlijke) isolatie oefening erbij te doen voor een minuscuul spiertje terwijl ik onnodige stress plaats op mijn polsen, ellebogen en schouders. Die dingen moeten nog langer mee dan vandaag...Athans niet als het aankomt op schouderstabiliteit.
'k ga het toch eens proberen. Het ziet er misschien onnatuurlijk uit, maar dat moet ik eerst nog zien/voelen.![]()
Dat denk ik ook jaquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Meer definitie door cutten wordt wel vaker verward met groei. Waarschijnlijk bedoelt ze dat het er allemaal wat mooier uit ziet
Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Pcies. Het ziet er veel onnatuurlijker uit dan het uiteindelijk aanvoelt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:21 schreef RaymondK het volgende:
[..]
je rear delt is niet een minuscuul spiertjeAthans niet als het aankomt op schouderinstabiliteit.
'k ga het toch eens proberen. Het ziet er misschien onnatuurlijk uit, maar dat moet ik eerst nog zien/voelen.![]()
Voor de achterkant van de schouders ga ik altijd op het puntje van een bankje zitten, voorover gebogen, dumbels onder je voeten, en dan soort van side raises maken. Die van Raymond en Snakey heb ik nog nooit gezien, maar we gaan ze eens proberen.![]()
![]()
Die doe ik ook af en toe. Het is als met vrouwen, je moet een beetje afwisselen zo af en toe.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:40 schreef Toverbal0 het volgende:
Voor de achterkant van de schouders ga ik altijd op het puntje van een bankje zitten, voorover gebogen, dumbels onder je voeten, en dan soort van side raises maken. Die van Raymond en Snakey heb ik nog nooit gezien, maar we gaan ze eens proberen.![]()
![]()
als side raises maar dan dus meer naar achteren?quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:40 schreef Toverbal0 het volgende:
Hij bedoeld deze: http://www.exrx.net/Weigh(...)earLateralRaise.htmlquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:46 schreef RaymondK het volgende:
[..]
als side raises maar dan dus meer naar achteren?![]()
hahahaquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:43 schreef Snakey het volgende:
[..]
Die doe ik ook af en toe. Het is als met vrouwen, je moet een beetje afwisselen zo af en toe.
Ja klopt, kan het ook moeilijk uitleggen, maar ik voel het wel degelijk.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:46 schreef RaymondK het volgende:
[..]
als side raises maar dan dus meer naar achteren?rear delt raises ofzo?
Trouwens.. geen idee hoe ik een nieuw topic aanmaak![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: