SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of toch maar aan de starting strength?
quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:02 schreef TheGloaming het volgende:
Ik heb door iemand die al lange tijd met krachttraining bezig is een schema laten maken. Ik sport nu een paar maanden en wil het nu serieuzer gaan oppakken dan voorheen (ging meestal 2x in de week en een verkeerd schema met veel apparaten).
Iemand op en of aanmerkingen op onderstaand schema? Gebruikte eerst een schema dat door de sportschool instructeurs is opgesteld maar naar mijn mening zaten daar teveel apparaten in. Het doel is uiteraard om spiermassa aan te zetten maar wil eigenlijk eerst (of ook) mijn vetpercentage iets naar beneden brengen (momenteel 17%).Aan de SS.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of toch maar aan de starting strength?
Ik heb door iemand die al lange tijd met krachttraining bezig is een schema laten maken. Ik sport nu een paar maanden en wil het nu serieuzer gaan oppakken dan voorheen (ging meestal 2x in de week en een verkeerd schema met veel apparaten).
Iemand op en of aanmerkingen op onderstaand schema? Gebruikte eerst een schema dat door de sportschool instructeurs is opgesteld maar naar mijn mening zaten daar teveel apparaten in. Het doel is uiteraard om spiermassa aan te zetten maar wil eigenlijk eerst (of ook) mijn vetpercentage iets naar beneden brengen (momenteel 17%).Erg veel oefeningen hoor per work out imo. Sowieso is de cardio als opwarming bedoeld? Vervang het dan door een algehele warming up met lichaamsgewicht of enkel een bar bijvoorbeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of toch maar aan de starting strength?
SS is wel aan te raden wat betreft principes als je nog weinig ervaring met krachttraining hebt. SS is natuurlijk niet heilig, het gaat om het principe.
Waarom maken die mensen toch altijd belachelijk onnodig moeilijke schema's voor beginners?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
Mensen die DM's negerenquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:37 schreef Panzermaus het volgende:
Een paar powerracks + bankjes zouden het nog cooler maken, en om de tien meter een hologram van Mark Rippetoe. Ik wil zo'n tent runnen, man. Kwark-supplystore erbij, sponsorships met supplement-websites en iedereen buff maken in één zomervakantie. PANDA-pindakaas tot aan het plafond en iedereen dezelfde tanktop aan (XS - XXL) met een logo, een soort van Muscle Beach voor beginners. This idea sounds thick, solid en tight.
Ah vandaar. Lang seizoen dan.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:02 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Seizoen is een beetje vaag dit jaar ivm scheids tekort, normaal beginnen we eind februari en zijn we in juli klaar zoals DIV 1 maar nu hebben we in september en oktober nog 3 wedstrijden en daarna de halve finale en de finale. Dus we zitten in een soort zomerstop maar ja we moeten wel in shape blijven
Wacht wat, ik heb honderdduizend hitsige DM's van huisvrouwen en doe soms Sluit Alles en lees het dan over, ik zal eens kijken wat ik gemist heb.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:08 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Mensen die DM's negerenIs goed broeder, de toon is gezet.
Dit inderdaad, die motivaties die je er soms ook voor krijgt. Man man man, als broscience een soap was. Gewoon lekker bezig gaan met de essentials is veel effectiever voor beginners.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:06 schreef Seam het volgende:
[..]
Erg veel oefeningen hoor per work out imo. Sowieso is de cardio als opwarming bedoeld? Vervang het dan door een algehele warming up met lichaamsgewicht of enkel een bar bijvoorbeeld.
SS is wel aan te raden wat betreft principes als je nog weinig ervaring met krachttraining hebt. SS is natuurlijk niet heilig, het gaat om het principe.
Waarom maken die mensen toch altijd belachelijk onnodig moeilijke schema's voor beginners?
Ja stuk minder leuk als de wedstrijden niet om de 2 weken zijn maar soms gewoon 5 weken geen wedstrijd gepland staat en gemiddeld om de 3 weken, erg kut dus.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:10 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ah vandaar. Lang seizoen dan.
Off-season zit je dan vooral in de gym?
Iemand op en of aanmerkingen op onderstaand schema? Gebruikte eerst een schema dat door de sportschool instructeurs is opgesteld maar naar mijn mening zaten daar teveel apparaten in. Het doel is uiteraard om spiermassa aan te zetten maar wil eigenlijk eerst (of ook) mijn vetpercentage iets naar beneden brengen (momenteel 17%).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of toch maar aan de starting strength?Confidence through competence
Iemand op en of aanmerkingen op onderstaand schema? Gebruikte eerst een schema dat door de sportschool instructeurs is opgesteld maar naar mijn mening zaten daar teveel apparaten in. Het doel is uiteraard om spiermassa aan te zetten maar wil eigenlijk eerst (of ook) mijn vetpercentage iets naar beneden brengen (momenteel 17%).Zoals gezegd, veel oefeningen, en inderdaad borst en rug uit elkaar houden.Borst-triceps rug-biceps. Zeker in het begin zal dit niet veel uit maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of toch maar aan de starting strength?
Heb de film gezien, heel de film met een stijve gezeten. Wat een vent.. wie is het precies? hij is wel foking groot!quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:03 schreef seto het volgende:
Prometheus cosplayer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mirin' hard
Het lijkt een beetje op een workout wat een beginner in de jaren 80 kreeg. Ik had ook zoiets als eerste workout.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:33 schreef Stereotomy het volgende:
Ik zie geen reden om isolatieoefeningen tov compoundoefeningen in je workout in te bouwen als je complete beginner bent.
[..]
Geen idee, gewoon een fan.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:49 schreef Toverbal0 het volgende:
Heb de film gezien, heel de film met een stijve gezeten. Wat een vent.. wie is het precies? hij is wel foking groot!
And look how you turned outquote:Op woensdag 18 juli 2012 23:01 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje op een workout wat een beginner in de jaren 80 kreeg. Ik had ook zoiets als eerste workout.
Hmm.. het is dus deze vent:quote:
ok ik was mijn 'welke film had je pas gezien' ook kwijt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:27 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ah thanks. Ik heb inderdaad een reactie op een baggerpost van je verwijderd Rakkert.
Is dit niet een olympische hal? Zie daar duidelijk het os2012 logo op de muur.quote:
Ditquote:Op woensdag 18 juli 2012 22:42 schreef Sapstengel het volgende:
En borst + rug lijkt mij ook niet ideaal. 2 erg grote spiergroepen.
Doe borst + biceps en rug + triceps of borst + tri, rug + bi.
squat dan vanaf het bench press bankje.quote:Op donderdag 19 juli 2012 08:40 schreef TheGloaming het volgende:
Ik heb nu het volgende samengesteld. Is dit iets? Ik snap dat squaten in de smith machine verre van ideaal is maar op het moment is dat de enige mogelijkheid (Of ik moet het leg press apparaat gaan gebruiken...)
Workout A
Squat (smith machine) - 3x5
Bench Press - 3x5
Deadlift - 1x5
Leg raises 3x5
Incline weighted sit-up 3x5
Hyperextensions 3x8
Workout B
Squat (smith machine) - 3x5
Standing Military Press - 3x5
Pendlay Rows - 3x5
Leg raises 3x5
Incline weighted sit-up 3x5
Hyperextensions 3x8
Klopt, is de trainingszaal voor de gewichtheffers in Londen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 07:29 schreef MrNiles het volgende:
[..]
Is dit niet een olympische hal? Zie daar duidelijk het os2012 logo op de muur.
Een gym die er zo uit ziet lijkt me eerder een natte droom dan werkelijkheid
of begin, als je een complete beginner bent, met bw squats, goblet squats en front squats met dumbels.quote:Op donderdag 19 juli 2012 08:42 schreef RaymondK het volgende:
[..]
squat dan vanaf het bench press bankje.
Heb je en een failsafe, en een vrije squat
Wat zijn die half open tonnen die bij elke opstelling staan? Het lijkt een prullenbak zonder voorkant? Waar een vuilniszak in kan?quote:
Magnesium.quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:19 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wat zijn die half open tonnen die bij elke opstelling staan? Het lijkt een prullenbak zonder voorkant? Waar een vuilniszak in kan?![]()
Wat voel je precies?quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:43 schreef Catch_me het volgende:
Vanmiddag naar de sportfysio ivm rechterschouder... kan niet benchen en triceps oefeningen gaan niet (skullcrusher/pulldown), maar OHP lukt gek genoeg wel zonder problemen.
Ga wel ff DB press en incline DB press proberen
quote:Op woensdag 18 juli 2012 23:39 schreef Caveat het volgende:
Interessant artikel op Arnold zijn nieuwe site: http://www.schwarzenegger(...)ing-old-is-new-again
Wat denken jullie ervan?
Kloptquote:While research studies are certainly important, I am of the opinion that getting results is at least as important as understanding the exactitudes of the why they occur.
Stekende pijn in/op het draaipunt, is ontstaan toen ik (voor mij) zwaarder ging benchen (nu 60kg). Bij triceps oefeningen ook duidelijk krachtverlies / weinig kracht in de rechterschouder.quote:
ik pm je wel ff wat ik Bigsmurf en da_unfuckwithable ook gestuurd heb.quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:49 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Stekende pijn in/op het draaipunt, is ontstaan toen ik (voor mij) zwaarder ging benchen (nu 60kg). Bij triceps oefeningen ook duidelijk krachtverlies / weinig kracht in de rechterschouder.
oke gedaan.quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:53 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik pm je wel ff wat ik Bigsmurf en da_unfuckwithable ook gestuurd heb.
Ik ben het er helemaal mee eens. Precies de reden waarom ik altijd trouw ben gebleven aan de 'oude manier' van trainen en zo goed als alle research onzin van tafel heb geveegd. Het principe is heel simpel, de workout van die gasten uit de Golden Age werkt gewoon. Waarom iets helemaal kapot tweaken terwijl het gewoon werkt?quote:Op woensdag 18 juli 2012 23:39 schreef Caveat het volgende:
Interessant artikel op Arnold zijn nieuwe site: http://www.schwarzenegger(...)ing-old-is-new-again
Wat denken jullie ervan?
Ik ben nu benieuwd naar je trainingquote:Op donderdag 19 juli 2012 10:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik ben het er helemaal mee eens. Precies de reden waarom ik altijd trouw ben gebleven aan de 'oude manier' van trainen en zo goed als alle research onzin van tafel heb geveegd. Het principe is heel simpel, de workout van die gasten uit de Golden Age werkt gewoon. Waarom iets helemaal kapot tweaken terwijl het gewoon werkt?
Ik zal dit stukje doorsturen naar wat PT's bij ons uit de gym die mij altijd uitlachen om mijn ouderwetse workout.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |