abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 april 2012 @ 14:47:27 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110095488
Inmiddels deel 6. Gaarne hier verder:
quote:
Veel meer mensen naar de voedselbank
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend.
Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze vrijdag in het Radio 1 Journaal.

Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen, aldus Sies.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_voedselbank__.html

Deel 1

Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5

:{²

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 09-04-2012 15:01:40 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110096018
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:53 schreef Party_P het volgende:
Poeh dat is best veel wat je binnenkrijgt als alleenstaande moeder, meer dan wat er bij mij per maand binnenkomt. Ruim voldoende om je kinders te kunnen voeden met eten wat je zelf koopt. Zelfs een kleine auto is nog mogelijk.
Denk nou toch eens wat verder door voor je weer klaarstaat met een oordeel .. je moet heel wat meer dan alleen maar eten van dat geld. Je moet je kinderen ervan kleden, en twee keer per jaar een paar nieuwe schoenen omdat de oude te klein zijn .. leg daarvoor maar zo'n 75 euro per maand minimaal opzij. Dan gaan ze ook nog naar een activiteit/club, en een klein beetje zakgeld om met geld te leren omgaan lijkt me ook een pre. Verder moet je ook nog schoonmaken, afwassen, douchen, je haren wassen, je kleren wassen, etc etc. En er gaat iedere maand wel iets kapot dat je moet vervangen, gloeilampen, stukken servies of iets dergelijks, dat zijn dan wel kleine bedragen maar dat tikt bij elkaar toch wel aan. Tja, en van dat beetje dat je dan nog overhebt mag je jezelf gaan kleden en je sociale leven betalen.

Vraagje: heb jij bij dat bedrag dat er bij jou binnenkomt ook de kinderbijslag opgeteld die jij zou krijgen voor die twee kinderen? Het valt me namelijk op dat velen hier dat gewoon negeren, die nemen hun eigen salaris en vergelijken dat 1 op 1 met wat zo'n bijstandsmoeder krijgt. Dat zij zelf ook kinderbijslag/toeslag zouden ontvangen als zij die extra onkosten voor kinderen zouden hebben vergeten ze gewoon.

Kijk, dat er mensen zijn die achter elkaar de verkeerde keuzes maken, daar ben ik het zonder meer mee eens, en met verdiensten op bijstandsniveau kan je je die verkeerde keuzes niet veroorloven.
De vraag is dus eigenlijk meer of je het gebrek aan intelligentie en/of zelfdiscipline die leidt tot het nemen van verkeerde beslissingen keihard gaat afstraffen met kortingen en bezuinigingen waardoor niet alleen die mensen nog dieper in de shit raken, maar ook diegenen die wel verstandig omgaan met dat beetje wat ze krijgen.
pleased to meet you
pi_110096101
ROTTERDAM - Ruim honderd bijstandstrekkers uit de wijde omgeving zijn afgelopen maandag niet komen opdagen bij het werklozenreisje naar de kassen in het Westland. Nog eens 58 mensen zijn wel ingestapt, maar hebben alles behalve groene vingers overgehouden aan het bezoek. Als de afhakers en weigeraars geen goede reden hebben, worden ze gekort op hun uitkering.

Uit cijfers van de gemeenten blijkt dat vooral Rotterdamse werklozen gefaald hebben. Na een voorbereidingsavond met zeshonderd werklozen wilden er slechts 325 ook echt mee in de bus om een kijkje te nemen in het kassengebied. Op de dag van vertrek lieten echter 65 mensen het al afweten. Daarnaast zijn er 28 bijstandstrekkers die meteen na het bezoek duidelijk hebben gemaakt dat ze niet aan de slag willen in de kassen.

58 mensen zijn dus ingestapt en 28 hiervan hebben gelijk na het bezoek gezegd het niet te doen.
Dit alles na een voorbereidingsavond onder 600 mensen.
Kom ik toch echt op 30 op een totaal van 600.
pi_110096114
ik vind een bijstandsmoeder met 3 kids nog wel vergeefbare reden om de bijstand te zitten, zeker die geportretteerde dames die zo te zien voldoende doen voor hun kids en hun toekomst. alleen werkschuw tuig dat prima kan werken moet er gewoon uit gebonjourd worden.
pi_110096171
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:01 schreef moussie het volgende:

[..]

Denk nou toch eens wat verder door voor je weer klaarstaat met een oordeel .. je moet heel wat meer dan alleen maar eten van dat geld. Je moet je kinderen ervan kleden, en twee keer per jaar een paar nieuwe schoenen omdat de oude te klein zijn .. leg daarvoor maar zo'n 75 euro per maand minimaal opzij. Dan gaan ze ook nog naar een activiteit/club, en een klein beetje zakgeld om met geld te leren omgaan lijkt me ook een pre. Verder moet je ook nog schoonmaken, afwassen, douchen, je haren wassen, je kleren wassen, etc etc. En er gaat iedere maand wel iets kapot dat je moet vervangen, gloeilampen, stukken servies of iets dergelijks, dat zijn dan wel kleine bedragen maar dat tikt bij elkaar toch wel aan. Tja, en van dat beetje dat je dan nog overhebt mag je jezelf gaan kleden en je sociale leven betalen.

Vraagje: heb jij bij dat bedrag dat er bij jou binnenkomt ook de kinderbijslag opgeteld die jij zou krijgen voor die twee kinderen? Het valt me namelijk op dat velen hier dat gewoon negeren, die nemen hun eigen salaris en vergelijken dat 1 op 1 met wat zo'n bijstandsmoeder krijgt. Dat zij zelf ook kinderbijslag/toeslag zouden ontvangen als zij die extra onkosten voor kinderen zouden hebben vergeten ze gewoon.

Kijk, dat er mensen zijn die achter elkaar de verkeerde keuzes maken, daar ben ik het zonder meer mee eens, en met verdiensten op bijstandsniveau kan je je die verkeerde keuzes niet veroorloven.
De vraag is dus eigenlijk meer of je het gebrek aan intelligentie en/of zelfdiscipline die leidt tot het nemen van verkeerde beslissingen keihard gaat afstraffen met kortingen en bezuinigingen waardoor niet alleen die mensen nog dieper in de shit raken, maar ook diegenen die wel verstandig omgaan met dat beetje wat ze krijgen.
Zouden ze compleet moeten afschaffen die kinderbijslag, misschien dat er dan ook minder kansloze jongeren bijkomen.
In het algemeen kun je wel stellen: kansloze ouders leveren kansloze kinderen op. Op een enkele uitzondering na dan.
  maandag 9 april 2012 @ 15:08:56 #7
13462 BansheeBoy
pi_110096252
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik vind een bijstandsmoeder met 3 kids nog wel vergeefbare reden om de bijstand te zitten, zeker die geportretteerde dames die zo te zien voldoende doen voor hun kids en hun toekomst. alleen werkschuw tuig dat prima kan werken moet er gewoon uit gebonjourd worden.
Denk je dat iemand het hier mee oneens is? :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_110096257
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
En tot welke leeftijd van de kinderen?
Zat vrouwen die weigeren om te werken omdat ze kleine kinderen hebben, ze hadden ook beter kunnen nadenken en eerst voor een goede toekomst moeten zorgen voordat ze aan kinderen begonnen waren.
Daar tegenover staan ook zat vrouwen die ook kleine kinderen hebben en wel werken, doen ze ook echt niet allemaal omdat ze het zo leuk vinden hoor, maar die hebben wel normbesef.

Kinderen krijgen prima, maar zadel een ander niet met die problemen op.
  maandag 9 april 2012 @ 15:11:03 #9
13462 BansheeBoy
pi_110096310
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:09 schreef klipper het volgende:
Zat vrouwen die weigeren om te werken omdat ze kleine kinderen hebben, ze hadden ook beter kunnen nadenken en eerst voor een goede toekomst moeten zorgen voordat ze aan kinderen begonnen waren.p.
Sommige situaties ontstaan, niet alles is te beïnvloeden. Eerst had de vrouw in kwestie een man met een goede baan, alles zag er rooskleurig uit, ze namen kinderen. Ineens vond de man het thuis toch wat saai allemaal en ging buitenshuis "klussen", vrouw komt er achter, en hup, een scheiding. :{

pi_110096333
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Sommige situaties ontstaan, niet alles is te beïnvloeden. Eerst had de vrouw in kwestie een man met een goede baan, alles zag er rooskleurig uit, ze namen kinderen. Ineens vond de man het thuis toch wat saai allemaal en ging buitenshuis "klussen", vrouw komt er achter, en hup, een scheiding. :{

en wat moet ie dan? juist, centjes betalen voor de kids en vrouw.
  maandag 9 april 2012 @ 15:12:52 #11
13462 BansheeBoy
pi_110096361
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

en wat moet ie dan? juist, centjes betalen voor de kids en vrouw.
Zo makkelijk gaat dat vaak niet. :{

pi_110096397
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vrouwen willen onafhankelijk zijn, dat betekent niet alleen zolang ze zonder man of andere vrouw zijn maar gedurende hun hele leven moeten ze dat dan ook zijn.
Vrouwen die hun baan opzeggen daarvoor zijn gewoon te stom voor woorden, dat ze minder gaan werken prima.
De plicht om jezelf te kunnen onderhouden stopt niet als je toevallig een partner treft, en anders moet je het maar accepteren dat er buiten de deur geklust wordt.

Bovendien krijgen die vrouwen en hun kinderen nog alimentatie.
pi_110096455
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zo makkelijk gaat dat vaak niet. :{

life is een bitch. dan ga je werk zoeken.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 april 2012 @ 15:23:03 #14
862 Arcee
Look closer
pi_110096653
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Denk je dat iemand het hier mee oneens is? :{

Tuurlijk, geen enkele stelling is iedereen het mee (on)eens.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 9 april 2012 @ 15:24:09 #15
13462 BansheeBoy
pi_110096684
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:23 schreef Arcee het volgende:
Tuurlijk, geen enkele stelling is iedereen het mee (on)eens.
Het was ook een retorische vraag. :{

pi_110096761
Niet vergeten he jongens.

4 uur cup a soup. ( Nog een half uurtje ongeveer )

Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  maandag 9 april 2012 @ 15:28:08 #17
13462 BansheeBoy
pi_110096811
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

life is een bitch. dan ga je werk zoeken.
En je kinderen dump je waar? :?

pi_110096818
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

kinderdagopvang?
  maandag 9 april 2012 @ 15:29:41 #19
13462 BansheeBoy
pi_110096856
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
kinderdagopvang?
En daarna gaan ze met moeder mee naar huis die bekaf is van het werken? :{

pi_110096884
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

dan betaal jij toch haar levensonderhoud als je je zo verantwoordelijk voelt? :{w
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 april 2012 @ 15:31:18 #21
862 Arcee
Look closer
pi_110096909
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Het was ook een retorische vraag. :{

Dan is het des te vreemder.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 9 april 2012 @ 15:33:08 #22
13462 BansheeBoy
pi_110096953
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dan betaal jij toch haar levensonderhoud als je je zo verantwoordelijk voelt? :{w
Nee, maar je moet wel met redelijke voorstellen komen. :{

pi_110096978
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

ik moet helemaal niets. ze moet haar verantwoordelijkheid nemen en niet meteen d'r handje ophouden.
pi_110096980
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen iedereen die werkt komt versleten thuis.

En indien wel, had ze er maar eerder over moeten nadenken.
pi_110096993
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als je het krap hebt (even nog) geen kinderen nemen helpt ook.
pi_110097013
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:34 schreef klipper het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen iedereen die werkt komt versleten thuis.

En indien wel, had ze er maar eerder over moeten nadenken.
Werken wordt steeds zwaarder en moeilijker lijkt het.
  maandag 9 april 2012 @ 15:35:26 #27
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110097016
quote:

[..]

Je gaat pas voor d'r betalen als de overheid het verplicht stelt? :')
pi_110097041
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:35 schreef Klummie het volgende:

[..]

hij zit vast in wat men noemt, slachtoffercomplex.
  maandag 9 april 2012 @ 15:37:32 #29
13462 BansheeBoy
pi_110097082
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:34 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Als je het krap hebt (even nog) geen kinderen nemen helpt ook.
Je hebt ze al, en vervolgens loopt je leven ineens anders, en dan heb je het krap. :{

pi_110097089
quote:

[..]

Start een weeshuis, kunnen al die moeders hun kinderen bij jou dumpen, is er in ieder geval een zorg minder voor ze.
  maandag 9 april 2012 @ 15:37:59 #31
13462 BansheeBoy
pi_110097098
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:35 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ik betaal al voor haar. Ik werk nl. :{

maandag 9 april 2012 @ 15:38:33 #32
13462 BansheeBoy
pi_110097117
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:37 schreef klipper het volgende:

[..]

Start een weeshuis, kunnen al die moeders hun kinderen bij jou dumpen, is er in ieder geval een zorg minder voor ze.
Dit is een heel goed idee. Alleen daar moet je toch wel vermogend voor zijn. :{

pi_110097140
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je kan wel zien dat je vandaag vrij bent aangezien je nog niet versleten bent.
pi_110097157
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit is een heel goed idee. Alleen daar moet je toch wel vermogend voor zijn. :{

Harder en meer werken ! Dan kan alles.
pi_110097204
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Harder en meer werken ! Dan kan alles.
Als iedereen zo denkt, is er geen voedselbank meer nodig, zitten ze daar weer zonder werk.
  maandag 9 april 2012 @ 15:41:30 #36
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110097223
quote:

[..]

Maar ze heeft het zwaar zeg je dus moet je meer betalen, want zij moet toch meer krijgen? En dat doe je niet. :')
  maandag 9 april 2012 @ 15:42:23 #37
13462 BansheeBoy
pi_110097250
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:41 schreef Klummie het volgende:

[..]

Maar ze heeft het zwaar zeg je dus moet je meer betalen, want zij moet toch meer krijgen? En dat doe je niet. :')
Ik volg je niet. Sorry. :{

pi_110097273
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:40 schreef klipper het volgende:

[..]

Als iedereen zo denkt, is er geen voedselbank meer nodig, zitten ze daar weer zonder werk.
Arbeid is een deugd, hup. En niet zeuren..
pi_110097354
quote:

[..]

Je hebt ze al, en vervolgens loopt je leven ineens anders, en dan heb je het krap. :{

Dan ga je nog meer werken.

En snijden in je uitgaves , duur mobieltje weg , auto weg , minder roken, minder drinken ,geen vakantie , wat dan ook.

Vooral ZELF iets doen.

Hoe denk je verdomme dat mensen het "vroeger" deden?

Handje ophouden en de overheid het maar laten oplossen is een ziekte van deze tijd.

En vooral van dit land.
  maandag 9 april 2012 @ 15:45:50 #40
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110097372
Alle kinderen bij papa gaan wonen en moeders fulltime aan het werk, opgelost *O*
pi_110097436
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Arbeid is een deugd, hup. En niet zeuren..
Wat dat betreft zou het wel goed zijn als we onze bijstandtrekkers wat meer zouden inzetten in de samenleving, dan zou niemand het erg vinden dat er bijstandtrekkers zijn.
Te denken valt aan schoonmaken op scholen, als je nu de gemiddelde school binnen stapt dan is het gewoon smerig en stinken de toiletten, wat dat betreft zouden bijstandtrekkers een goed doel kunnen dienen, schone scholen, gemeentehuizen, straten en plantsoenen bijvoorbeeld.
pi_110097473
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2012 15:45 schreef Flow3r het volgende:
Alle kinderen bij papa gaan wonen en moeders fulltime aan het werk, opgelost *O*
Worden die kinderen tenminste niet meer als een slappe vaatdoek opgevoed, mij heb je.
  maandag 9 april 2012 @ 15:55:02 #43
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110097717
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:45 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dan ga je nog meer werken.

En snijden in je uitgaves , duur mobieltje weg , auto weg , minder roken, minder drinken ,geen vakantie , wat dan ook.

Vooral ZELF iets doen.

Hoe denk je verdomme dat mensen het "vroeger" deden?

Handje ophouden en de overheid het maar laten oplossen is een ziekte van deze tijd.

En vooral van dit land.
^O^
pi_110097742
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:47 schreef klipper het volgende:

[..]

Wat dat betreft zou het wel goed zijn als we onze bijstandtrekkers wat meer zouden inzetten in de samenleving, dan zou niemand het erg vinden dat er bijstandtrekkers zijn.
Te denken valt aan schoonmaken op scholen, als je nu de gemiddelde school binnen stapt dan is het gewoon smerig en stinken de toiletten, wat dat betreft zouden bijstandtrekkers een goed doel kunnen dienen, schone scholen, gemeentehuizen, straten en plantsoenen bijvoorbeeld.
Mee eens. Partime aan de gang maatschappelijk, niks mis mee.
  maandag 9 april 2012 @ 15:59:54 #45
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_110097906
ik kan me goed voorstellen dat de manier waarop dit geregeld is nogal denigrerend overkomt. In feite wordt de bijstandtrekker, die al sinds jaren verplicht is om te solliciteren, gezegd dat hij / zij niet zijn best doet en dat het allemaal alleen maar gaat om 'dat men werk heeft, en anders zoeken wij het wel voor je'. Ten eerste is dat natuurlijk mensen behandelen als kleine kinderen, maar goed dat zijn de tijden van de infantiele consument blijkbaar. Ten tweede gaat het helemaal niet om 'werk hebben', maar om voldoende inkomen versus de investering van tijd, arbeid en andere zaken VERSUS het 'privé' leven. Waarmee ik dus doel op de verantwoordelijkheden die je met kinderen e.d. (denk ook aan verborgen mantelzorg) gewoon hebt. Alle bijstandstrekkers moeten solliciteren, maar solliciteren waarschijnlijk wel op functies die beter betalen of die minder lichamelijke inzet vereisen. Gezien de beperking van het inkomen is het immers reëel om een correlatie met een slechtere gezondheid (en dito toekomst) te verwachten, dus zware arbeid is eigenlijk al meteen een niet direct voor de hand liggende optie.

Afgezien daarvan is er nog aangeleerde hulpeloosheid, mogelijk belabberde informatievoorziening van de overheid (dit zou mij in elk geval niets verbazen), de zeer reële mogelijkheid dat de overheid is vergeten dat mensen die geen geld hebben (einde van de maand of budgetredenen) ook niet even met het OV naar je bus toe gaan komen, enzovoorts. En dan is er ook nog gewoon verzet tegen de gedachte dat 'Henk Kamp je wel ff aan het werk zet'. Als laatste kun je het nog hebben over daadwerkelijk onwil, maar persoonlijk lijkt me dat extreem.

Daarnaast vraag ik me ook af of de 'afvallige bijstandstrekkers' wel met meer dan een briefje op de hoogte zijn gesteld, wat natuurlijk hilarisch als een deel van hen analfabeet zou zijn.
pi_110097926
En geen 9 tot 5 mentaliteit graag, slapen en plezierig leven doe je maar in je volgende leven.
pi_110097938
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:14 schreef klipper het volgende:

[..]

Vrouwen willen onafhankelijk zijn, dat betekent niet alleen zolang ze zonder man of andere vrouw zijn maar gedurende hun hele leven moeten ze dat dan ook zijn.
Vrouwen die hun baan opzeggen daarvoor zijn gewoon te stom voor woorden, dat ze minder gaan werken prima.
De plicht om jezelf te kunnen onderhouden stopt niet als je toevallig een partner treft, en anders moet je het maar accepteren dat er buiten de deur geklust wordt.

Bovendien krijgen die vrouwen en hun kinderen nog alimentatie.
Nou en dan werkt die vrouw dus minder en komt alsnog een scheiding, en dan? Als je mazzel hebt kan je wel meer uren maken bij je baas en bij de kinderopvang, maar als dat niet kan, zo 1-2-3? Dan zit je met een halve salaris+alimentatie en dat wordt dan aangevuld tot bijstandsniveau. Of dacht je soms dat je de alimentatie mag houden als je bijstand ontvangt?
pleased to meet you
pi_110098090
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:59 schreef Frith het volgende:
ik kan me goed voorstellen dat de manier waarop dit geregeld is nogal denigrerend overkomt. In feite wordt de bijstandtrekker, die al sinds jaren verplicht is om te solliciteren, gezegd dat hij / zij niet zijn best doet en dat het allemaal alleen maar gaat om 'dat men werk heeft, en anders zoeken wij het wel voor je'. Ten eerste is dat natuurlijk mensen behandelen als kleine kinderen, maar goed dat zijn de tijden van de infantiele consument blijkbaar. Ten tweede gaat het helemaal niet om 'werk hebben', maar om voldoende inkomen versus de investering van tijd, arbeid en andere zaken VERSUS het 'privé' leven. Waarmee ik dus doel op de verantwoordelijkheden die je met kinderen e.d. (denk ook aan verborgen mantelzorg) gewoon hebt. Alle bijstandstrekkers moeten solliciteren, maar solliciteren waarschijnlijk wel op functies die beter betalen of die minder lichamelijke inzet vereisen. Gezien de beperking van het inkomen is het immers reëel om een correlatie met een slechtere gezondheid (en dito toekomst) te verwachten, dus zware arbeid is eigenlijk al meteen een niet direct voor de hand liggende optie.

Afgezien daarvan is er nog aangeleerde hulpeloosheid, mogelijk belabberde informatievoorziening van de overheid (dit zou mij in elk geval niets verbazen), de zeer reële mogelijkheid dat de overheid is vergeten dat mensen die geen geld hebben (einde van de maand of budgetredenen) ook niet even met het OV naar je bus toe gaan komen, enzovoorts. En dan is er ook nog gewoon verzet tegen de gedachte dat 'Henk Kamp je wel ff aan het werk zet'. Als laatste kun je het nog hebben over daadwerkelijk onwil, maar persoonlijk lijkt me dat extreem.

Daarnaast vraag ik me ook af of de 'afvallige bijstandstrekkers' wel met meer dan een briefje op de hoogte zijn gesteld, wat natuurlijk hilarisch als een deel van hen analfabeet zou zijn.
Eindelijk iemand met verstand !
  maandag 9 april 2012 @ 16:10:29 #49
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110098275
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:01 schreef moussie het volgende:

[..]

Net uitgerekend: als ik een kind zou hebben kom ik op 88 euro per maand aan kinderbijslag. Dus als ik 3 kinderen zou hebben is dat 3x88 (denk ik?) + mijn inkomen = 1500 euro per maand + zorgtoeslag = 48 euro per maand = 1812 euro. Zit ik maar liefst 100 euro boven iemand met een bijstandsuitkering elke maand, daar werk je dan 40 u per week voor? Ik vind het behoorlijk krom.

Bovendien krijg ik geen kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen, ook nog zo'n 50 euro per maand.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_110098306
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou en dan werkt die vrouw dus minder en komt alsnog een scheiding, en dan? Als je mazzel hebt kan je wel meer uren maken bij je baas en bij de kinderopvang, maar als dat niet kan, zo 1-2-3? Dan zit je met een halve salaris+alimentatie en dat wordt dan aangevuld tot bijstandsniveau. Of dacht je soms dat je de alimentatie mag houden als je bijstand ontvangt?
Alimentatie wordt toch door de Sociale Dienst gevorderd en verrekend (afgetrokken) van je bijstandsuitkering? Zo hoor ik het hier om me heen altijd. Er is geen bijstandsmoeder die werkelijk alimentatie ontvangt, dat geld gaat rechtstreeks naar de Sociale Dienst.
pi_110099448
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Net uitgerekend: als ik een kind zou hebben kom ik op 88 euro per maand aan kinderbijslag. Dus als ik 3 kinderen zou hebben is dat 3x88 (denk ik?) + mijn inkomen = 1500 euro per maand + zorgtoeslag = 48 euro per maand = 1812 euro. Zit ik maar liefst 100 euro boven iemand met een bijstandsuitkering elke maand, daar werk je dan 40 u per week voor? Ik vind het behoorlijk krom.

Bovendien krijg ik geen kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen, ook nog zo'n 50 euro per maand.
Hoeveel kinderbijslag je krijgt hangt af van de leeftijd van de kinderen, bij 3 kinderen kan dat dus liggen tussen 188 euro (alle drie jonger dan 5) en 270 euro (alle drie ouder dan 12).

Maak eens een proefberekening met dat inkomen, met een huur van 650 euro en drie kinderen boven de 12. Dan blijkt dat jij maandelijks 186 euro huurtoeslag krijgt, 196 euro kindgebonden budget, en 47 euro zorgtoeslag. Dat is dus 1500+270+429=2199 euro, zo'n kleine 500 euro meer dus als iemand in de bijstand, en geen 100. En ja klopt, van die 500 euro per maand moet je wel de gemeentelijke belastingen betalen, dus trek er maar 50 euro vanaf, van die 600 euro per jaar kan je dat wel betalen. Heb je dus 450 euro meer dan iemand in de bijstand, ruim 5000 euro per jaar.
pleased to meet you
pi_110099555
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:11 schreef Tayu het volgende:

[..]

Alimentatie wordt toch door de Sociale Dienst gevorderd en verrekend (afgetrokken) van je bijstandsuitkering? Zo hoor ik het hier om me heen altijd. Er is geen bijstandsmoeder die werkelijk alimentatie ontvangt, dat geld gaat rechtstreeks naar de Sociale Dienst.
Inderdaad, maar dat zeg ik toch ook?
pleased to meet you
pi_110100116
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoeveel kinderbijslag je krijgt hangt af van de leeftijd van de kinderen, bij 3 kinderen kan dat dus liggen tussen 188 euro (alle drie jonger dan 5) en 270 euro (alle drie ouder dan 12).

Maak eens een proefberekening met dat inkomen, met een huur van 650 euro en drie kinderen boven de 12. Dan blijkt dat jij maandelijks 186 euro huurtoeslag krijgt, 196 euro kindgebonden budget, en 47 euro zorgtoeslag. Dat is dus 1500+270+429=2199 euro, zo'n kleine 500 euro meer dus als iemand in de bijstand, en geen 100. En ja klopt, van die 500 euro per maand moet je wel de gemeentelijke belastingen betalen, dus trek er maar 50 euro vanaf, van die 600 euro per jaar kan je dat wel betalen. Heb je dus 450 euro meer dan iemand in de bijstand, ruim 5000 euro per jaar.
Als ik een proefberekening daarmee maakt, uitgaande van alleen de man werkt, 3 kinderen, 650 huur, en 1500 netto = omgerekend ongeveer 1900 bruto dan kom ik op:
huurtoeslag 194 per maand
kindgebonden budget 182 per maand
Zorgtoeslag 124 per maand

Al met al is dit ook gewoon asociaal hoog, hoeft die flikker ook geen reet voor te doen.
wat dat betreft baal ik steeds meer van dit kutland. :r
  maandag 9 april 2012 @ 17:22:18 #54
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110100675
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Doe het nu eens opnieuw maar dan 1500 euro netto (=2000 bruto). Dan gaat je huurtoeslag er al af

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:07 schreef klipper het volgende:

[..]

Als ik een proefberekening daarmee maakt, uitgaande van alleen de man werkt, 3 kinderen, 650 huur, en 1500 netto = omgerekend ongeveer 1900 bruto dan kom ik op:

Al met al is dit ook gewoon asociaal hoog, hoeft die flikker ook geen reet voor te doen.
Waar kan ik huurtoeslag krijgen :) ? laatste keer dat ik keek kreeg ik namelijk 0 euro huurtoeslag omdat mijn inkomen te hoog is. En waar krijg ik 124 euro zorgtoeslag? Zoveel zorg betaal ik niet eens per maand :')
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_110100939
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:07 schreef klipper het volgende:

[..]

Euh wat? Hij werkt toch voor die 1500 euro?
pleased to meet you
pi_110100970
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:22 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Doe het nu eens opnieuw maar dan 1500 euro netto (=2000 bruto). Dan gaat je huurtoeslag er al af

[..]

Waar kan ik huurtoeslag krijgen :) ? laatste keer dat ik keek kreeg ik namelijk 0 euro huurtoeslag omdat mijn inkomen te hoog is. En waar krijg ik 124 euro zorgtoeslag? Zoveel zorg betaal ik niet eens per maand :')

Ik hoop ook van harte dat het niet klopt.
Gedaan op http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/
Hiervoor de volgende gegevens gebruikt:
Bruto loon per maand ingevuld van ¤1900 vakantietoeslag 8% door programma ingevuld.
Toeslagpartner ja
Aantal kinderen 3 geboortejaar 1994, 1997 en 2002 fictief gekozen om zo alle categorieën te krijgen.
Totaal loon alleen man, vrouw werkt niet en geen tegemoetkoming van de gemeente.

Dus zeg me alsjeblieft dat dit niet klopt.
Is toch absurd om ¤500 toeslag te krijgen.
pi_110101005
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Euh wat? Hij werkt toch voor die 1500 euro?
¤1500 netto of bruto? Dat is namelijk nogal een verschil.
  maandag 9 april 2012 @ 17:30:13 #58
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110101015
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:30 schreef klipper het volgende:

[..]

¤1500 netto of bruto? Dat is namelijk nogal een verschil.
netto
pi_110101074
quote:

En waar krijg ik 124 euro zorgtoeslag? Zoveel zorg betaal ik niet eens per maand :')

Heb je alleen basisverzekering?
Ik betaal veel meer dan ¤124 per volwassene.
pi_110101117
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

netto
Was dan ook tegen Moussie, ¤1500 netto is ongeveer ¤1900 bruto, vandaar dat ik met ¤1900 de berekening gemaakt hebt.
pi_110101166
quote:

[..]

[..]

Ik heb die berekening gedaan met 12x2100 bruto, afgerond op 25.000 per jaar. Doe die berekening nou eens zelf, maar dan met de drie kinderen erbij, dan heb je namelijk wel recht op die toeslagen ;)

In de rekensom van klipper is er ook nog een partner, dus twee maal ziekenfonds en cq twee maal zorgtoeslag.
pleased to meet you
  maandag 9 april 2012 @ 17:37:08 #62
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110101282
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:29 schreef klipper het volgende:

[..]

Ik hoop ook van harte dat het niet klopt.
Gedaan op http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/
Hiervoor de volgende gegevens gebruikt:
Bruto loon per maand ingevuld van ¤1900 vakantietoeslag 8% door programma ingevuld.
Toeslagpartner ja
Aantal kinderen 3 geboortejaar 1994, 1997 en 2002 fictief gekozen om zo alle categorieën te krijgen.
Totaal loon alleen man, vrouw werkt niet en geen tegemoetkoming van de gemeente.

Dus zeg me alsjeblieft dat dit niet klopt.
Ik kom met 3 kinderen op 46 euro huurtoeslag uit .
Zonder kinderen geeft:

U krijgt geen huurtoeslag, omdat uw inkomen hoger is dan ¤ 22.025.

En voor 3 kinderen krijg ik ook geen kindgebonden budget:

Ik denk dat je geen jaarinkomen hebt ingevuld maar het maandinkomen, ja dán krijg je wel veel toeslagen ja :+
pi_110101284
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:32 schreef klipper het volgende:

[..]

Was dan ook tegen Moussie, ¤1500 netto is ongeveer ¤1900 bruto, vandaar dat ik met ¤1900 de berekening gemaakt hebt.
Volgens https://www.loonwijzer.nl/home/salarischeck/brutonetto is het iets van 2050 euro. Jaarlijks zo'n 24.600 dus en dat heb ik naar boven afgerond naar 25.000 :)
pleased to meet you
  maandag 9 april 2012 @ 17:38:17 #64
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110101333
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:29 schreef klipper het volgende:
Het is inderdaad absurd dat de overheid moet betalen omdat de werkgever het vertikt om iemand een hoger loon te geven.
pi_110101466
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:37 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zonder kinderen geeft:

[ afbeelding ]

Ik denk dat je geen jaarinkomen hebt ingevuld maar het maandinkomen, ja dán krijg je wel veel toeslagen ja :+
Ik denk dat jij vergeten bent dat je kinderbijslag ontvangt .. en voor de derde keer, ik heb 25.000 euro ingevuld als jaarinkomen.
pleased to meet you
  maandag 9 april 2012 @ 17:45:03 #66
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110101598
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik denk dat jij vergeten bent dat je kinderbijslag ontvangt .. en voor de derde keer, ik heb 25.000 euro ingevuld als jaarinkomen.
Oke maar huurtoeslag krijg ik in elk geval niet of nauwelijks , waarschijnlijk omdat mijn huur laag is.

Maar sowieso al die toeslagen en dingen, het slaat eigenlijk compleet nergens meer op. Wat mij betreft mogen ze 1 vangnet maken, de bijstand. Verder geen gezeik met toeslagen en gewoon een lager belastingtarief op arbeid zodat werken ook weer interessanter wordt.
  maandag 9 april 2012 @ 17:49:15 #67
13462 BansheeBoy
pi_110101759
Wat mij eigenlijk het meest opvalt én irriteert in dit topic is het gebrek aan empathie en de aanwezigheid van extreme egoïsme. Doordat iedereen alles voor zichzelf wil houden en niets of zo weinig mogelijk van solidariteit wil weten maken ze van elke behoeftige, of op zijn minst een groot gedeelte van deze groep, een lui persoon die "misbruik" maakt van het systeem. :{

pi_110101779
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat mij eigenlijk het meest opvalt én irriteert in dit topic is het gebrek aan empathie en de aanwezigheid van extreme egoïsme. Doordat iedereen alles voor zichzelf wil houden en niets of zo weinig mogelijk van solidariteit wil weten maken ze van elke behoeftige, of op zijn minst een groot gedeelte van deze groep, een lui persoon die "misbruik" maakt van het systeem. :{

^O^ _O_

Ik weet niet wat triester is, misbruik of de reactie erop..

[ Bericht 2% gewijzigd door Gertje-Plongers op 09-04-2012 17:57:16 ]
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 17:50:50 #69
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_110101810
quote:

Ze maken niet eens misbruik van het systeem. Praktisch alle voedselbanken zijn volledig privaat.
Carpe Libertatem
  maandag 9 april 2012 @ 17:51:48 #70
13462 BansheeBoy
pi_110101848
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 17:50 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ze maken niet eens misbruik van het systeem. Praktisch alle voedselbanken zijn volledig privaat.
Ken je nagaan. En nog maken ze zich druk. Ze gunnen een persoon in de bijstand niet eens een klein zuinig autotje. :N

pi_110101886
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb die berekening gedaan met 12x2100 bruto, afgerond op 25.000 per jaar. Doe die berekening nou eens zelf, maar dan met de drie kinderen erbij, dan heb je namelijk wel recht op die toeslagen ;)

In de rekensom van klipper is er ook nog een partner, dus twee maal ziekenfonds en cq twee maal zorgtoeslag.
Doe ik hetzelfde nog een keertje, maar dan met de gegevens dat de vrouw wel deels meewerkt en dat ze ¤500 per maand verdient, dan krijgen ze nog ¤263 toeslagen totaal, dit bestaat uit kindgebonden budget en zorgtoeslag, huurtoeslag is vervallen.
In feite wordt die vrouw dus flink gestraft dat ze is gaan werken, immers ze hebben nu maar ¤263 meer dan wanneer ze niet zou werken.

Het is echt van de gekke dit land.
Hoe meer je je erin verdiept des te treuriger het wordt.
pi_110101958
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:37 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zonder kinderen geeft:

[ afbeelding ]

Jij hebt sowieso al invul fouten in je berekening, je moet natuurlijk wel kinderbijslag invullen, nu lijkt het erop dat je kinderen niet bij je thuis wonen.
pi_110102004
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Oke maar huurtoeslag krijg ik in elk geval niet of nauwelijks , waarschijnlijk omdat mijn huur laag is.

Maar sowieso al die toeslagen en dingen, het slaat eigenlijk compleet nergens meer op. Wat mij betreft mogen ze 1 vangnet maken, de bijstand. Verder geen gezeik met toeslagen en gewoon een lager belastingtarief op arbeid zodat werken ook weer interessanter wordt.
Bij huur heb ik zoals Moussie aangaf ¤650 ingevuld.
Loon man is ingevuld op ¤24624
pi_110102045
quote:

Rot toch op man, als ik 50% inlevert wil ik graag weten waar dat blijft, en ja dan krijg ik het liever zelf dan dat het naar een stelletje bloedzuigers gaat.
pi_110102108
Zal de VVD een bankenbelasting invoeren voor de voedselbanken?
pi_110102140
Overigens heb ik deze site als gegeven gebruikt voor netto en bruto, dit dekt aardig de lading, dat er verschillen onderling zullen zijn ontkom je niet aan.http://www.gemiddeld-inkomen.nl/bruto-netto.php

Ook in de praktijk kunnen 2 mensen met hetzelfde brutoloon een behoorlijk verschillen netto loon hebben, dit heeft mede te maken met welke pensioenvoorziening en cao er onder andere is.
  maandag 9 april 2012 @ 18:02:18 #77
13462 BansheeBoy
pi_110102173
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:57 schreef klipper het volgende:

[..]

Rot toch op man, als ik 50% inlevert wil ik graag weten waar dat blijft, en ja dan krijg ik het liever zelf dan dat het naar een stelletje bloedzuigers gaat.
Zelfs als je het weet, invloed uitoefenen kun je enkel door te stemmen. En ik hoef je niet te vertellen hoe groot je invloed is met 1 stem, al betaal je miljoenen aan belastingen. :')

En met dat taaltje van je kan ik me onmogelijk voorstellen dat je in de hoogste belastingschijf valt. Maar dat terzijde. :{

pi_110102353
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 18:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zelfs als je het weet, invloed uitoefenen kun je enkel door te stemmen. En ik hoef je niet te vertellen hoe groot je invloed is met 1 stem, al betaal je miljoenen aan belastingen. :')

Wat dat betreft zou de stemverhouding ook weleens tegen het licht gehouden mogen worden.
Onder de 18.000 geen stemrecht.
Van 18.001 tot 30.000 1 stem
Van 30.001 tot 50.000 2 stem
Vanaf 50.001 3 stem
Bovenstaande zal wel nooit een feit worden, maar wie weet kunnen we het onderstaande bewerkstelligen.
Vrouwen kregen pas vanaf 1922 actief stemrecht, nu kgen ze het van bijstandstrekkers wel afpakken, wil je stemmen dan moet je bijdragen aan de maatschappij.
  maandag 9 april 2012 @ 18:09:35 #79
13462 BansheeBoy
pi_110102409
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:07 schreef klipper het volgende:
Wat dat betreft zou de stemverhouding ook weleens tegen het licht gehouden mogen worden.
Je bent zo gierig en gulzig dat je denkt dat alles om geld draait. Weleens van idealen gehoord waarom mensen stemmen? :')

pi_110102513
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 18:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je bent zo gierig en gulzig dat je denkt dat alles om geld draait. Weleens van idealen gehoord waarom mensen stemmen? :')

Alles draait ook om geld, je bent pas stom als je dat niet in ziet.
pi_110102536
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Zal de VVD een bankenbelasting invoeren voor de voedselbanken?
Dat zou wel eerlijk zijn want gebruik maken van de voedselbank komt feitelijk neer op extra inkomsten.
pi_110102547
Denken dat het leven om werken en geld hoort te draaien dat is pas stom.
  maandag 9 april 2012 @ 18:15:46 #83
13462 BansheeBoy
pi_110102595
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:13 schreef klipper het volgende:

[..]

Alles draait ook om geld, je bent pas stom als je dat niet in ziet.
Hier verschillen wij dus van mening. Geniet maar van je volle portefeuille en laat anderen lekker in de kou staan. Kun je je hart niet verkopen? Je gebruikt hem toch niet. :{

pi_110102600
quote:
99s.gif Op maandag 9 april 2012 18:14 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ja, dat zeggen alle netto ontvangers.
pi_110102605
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:15 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Ja, dat zeggen alle netto ontvangers.
Wat zijn dat ?
pi_110102609
quote:
99s.gif Op maandag 9 april 2012 18:14 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Niet om werken, wel om geld.
Je kunt zeggen wat je wilt maar zonder geld begin je niets.

Occupy begonnen als ideaal van sommigen, maar uiteindelijk zijn het gewoon een stelletje werklozen waar de wereld niet op zit te wachten.
pi_110102628
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:16 schreef klipper het volgende:

[..]

Niet om werken, wel om geld.

Occupy begonnen als ideaal van sommigen, maar uiteindelijk zijn het gewoon een stelletje werklozen waar de wereld niet op zit te wachten.
Maar hoort dat ook zo te zijn ? dat is de vraag.
  maandag 9 april 2012 @ 18:17:39 #88
16715 Mylene
*schatje*
pi_110102647
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 18:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hier verschillen wij dus van mening. Geniet maar van je volle portefeuille en laat anderen lekker in de kou staan. Kun je je hart niet verkopen? Je gebruikt hem toch niet. :{

Kap eens met dit geneuzel.
  maandag 9 april 2012 @ 18:18:20 #89
13462 BansheeBoy
pi_110102663
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:17 schreef Mylene het volgende:

[..]

Kap eens met dit geneuzel.
Ik vind het ook geneuzel, maar ik probeer een spiegel voor te houden. :{

pi_110102679
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 18:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind het ook geneuzel, maar ik probeer een spiegel voor te houden. :{

Dat heeft geen zin bij blinden.
  maandag 9 april 2012 @ 18:19:52 #91
13462 BansheeBoy
pi_110102707
Ik kan echt niet gelukkig worden als ik rijk ben maar mijn buurman geen eten heeft. :{

pi_110102721
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 18:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Liefde en dergelijke zijn processen die door het lichaam in gang gezet worden, niet door het hart, het hart is puur een metafoor voor dit alles.

Mensen die het nodig hebben zoals AOW-ers gun ik dan ook van harte extra geld.
Die mensen moeten bloeden omdat er te weinig geld is......
Er is niet te weinig geld, er zijn teveel mensen die geld willen krijgen zonder er iets voor te doen, als de ene groep nu kleiner wordt, dan kan de andere groep er meer bijkrijgen.
pi_110102753
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Wat zijn dat ?
Voornamelijk bijstandtrekkers of mensen die het minimum verdienen of zo weinig belasting betalen dat je je afvraagt of je moet lachen of huilen.
pi_110102785
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 18:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik kan echt niet gelukkig worden als ik rijk ben maar mijn buurman geen eten heeft. :{

Ligt eraan, degene aan de rechterkant help ik wel, die aan de linkerkant zoekt het maar uit.
pi_110102808
quote:

Dus jij zou hem neerknallen?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_110102817
Het huilen staat mij dan ook nader dan het lachen. Heel erg allemaal.
  maandag 9 april 2012 @ 18:26:19 #97
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110102905
quote:

Dan laat je 'm toch meeëten? :')
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 18:29:04 #98
249559 crew  Lavenderr
pi_110102989
quote:

Dan haal je hem toch in huis? Jij voelt je in en ingoed O~) , buurman blij. Iedereen gelukkig :Y
pi_110103029
quote:

[..]

Vanaf 50.001 3 stem
Bovenstaande zal wel nooit een feit worden, maar wie weet kunnen we het onderstaande bewerkstelligen.
Vrouwen kregen pas vanaf 1922 actief stemrecht, nu kgen ze het van bijstandstrekkers wel afpakken, wil je stemmen dan moet je bijdragen aan de maatschappij.
Oh heerlijk, we gaan een nieuwe variant uitvinden op de klasseververschillen .. dat de een rijk is en de ander arm is niet genoeg, die arme moet ook nog monddood gemaakt worden.
pleased to meet you
  maandag 9 april 2012 @ 18:30:42 #100
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110103041
quote:

Ondanks dat je doorgaans een troller bent, ronduit eens met deze post.
Mensen die graag mogen zeggen toch vooral te denken aan de medemens in de samenleving maar in de praktijk mag het niks kosten.
The truth was in here.
pi_110103118
quote:

Jammer dat je dan alleen anderen ervoor wilt laten betalen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110103152
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:21 schreef klipper het volgende:

[..]

Voornamelijk bijstandtrekkers of mensen die het minimum verdienen of zo weinig belasting betalen dat je je afvraagt of je moet lachen of huilen.
Heb jij je weleens afgevraagd hoe jouw leven eruit zou zien zonder die minimumloners waar je nu op neer kijkt?
pleased to meet you
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 18:36:47 #103
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_110103250
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan haal je hem toch in huis? Jij voelt je in en ingoed O~) , buurman blij. Iedereen gelukkig :Y
Zo werkt dat niet. Erover lullen is eenvoudiger dan ernaar handelen.
Als het erop aan komt zijn dit soort roepers hypocrieter dan de rest. Vraag je maar eens af waarom ze maandelijks geld overhouden en niet weggeven...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_110103487
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Heb jij je weleens afgevraagd hoe jouw leven eruit zou zien zonder die minimumloners waar je nu op neer kijkt?
Nou vertel eens
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 9 april 2012 @ 18:44:33 #105
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_110103531
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:57 schreef klipper het volgende:

[..]

betuwelijn, gebrekkige ICT implementatie, de nacht van Wiegel (geen verder fusie van sociale partners met hogere kosten als gevolg) en zo nog even verder heeft waarschijnlijk uiteindelijk hogere kosten dan heel de bijstand. Als je echter alle sociale voorzieningen op eén hoop gooit (wat dus inclusief zorg- en huurtoeslag is), dan krijg je een zogenaamd enorme lastenpost.

dat, en het is niet aan de belastingbetaler om dit te bepalen. Dat doen de overheidsorganen, en die worden weer door een democratisch volksvertegenwoordiging aangestuurt. En dat is waarschijnlijk maar beter ook, ondanks het ongemak wat daar ook bijhoort.
  maandag 9 april 2012 @ 18:47:55 #106
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110103645
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Als het erop aan komt zijn dit soort roepers hypocrieter dan de rest. Vraag je maar eens af waarom ze maandelijks geld overhouden en niet weggeven...
Exact. Ze willen alleen extra betalen als het vanuit de overheid aan een ieder opgelegd wordt.
Solidair zijn. :')
pi_110103654
Zo zie je maar..
  maandag 9 april 2012 @ 18:58:57 #108
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_110104041
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:36 schreef 3-voud het volgende:
Tja, ik heb weleens het idee dat degenen die altijd maar roepen hoe goed ze wel niet zijn voor anderen, juist degenen zijn die het meest egoïstisch zijn en het minst weggeven (zowel qua immateriële als materiële zaken). En als ze dan eens een keer iets weggeven, kloppen ze zich daarvoor keihard en langdurig op de borst en moet iedereen het weten.

Mensen die écht het beste voorhebben met anderen schreeuwen dat doorgaans niet zo van de daken. :)
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_110104096
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dat zeg ik toch ook?
Ik ging er toch ook niet tegen in? Als je je zelfs al door je medestanders aangevallen voelt, maak je je leven zwaarder dan noodzakelijk.
pi_110104311
pi_110104625
Om nog even op de kinderbijslag terug te komen...

Stel je bent gescheiden, vrouw komt met kinderen in de bijstand terecht. Dan betaalt de man alimentatie voor zijn kinderen aan de gemeente, en de vrouw ontvangt kinderbijslag (wat meestal een stuk minder is dan de alimentatie die betaalt moet worden). Dat gescheiden stel geeft dan dus voor de eigen kinderen meer geld aan de overheid, dan er terug komt.

Als je werkt en gelukkig getrouwd bent en je hebt kinderen, ontvang je ook kinderbijslag, maar je hoeft geen geld af te dragen voor je kinderen aan de overheid.

Wie plukt hier nou eigenlijk?
pi_110105085
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 18:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou vertel eens
Kijk alleen al naar de producten die je zo op een dag gebruikt. Je groente en je fruit worden geplukt en verpakt door minimumloners, je vlees en beleg worden verpakt door minimumloners, het wordt naar je toe vervoerd door mensen die net boven het minimumloon verdienen, en in de schappen gezet en afgerekend door minimumloners. En nadat jij hebt gegeten wordt je afval opgehaald door een minimumloner. Zou toch best lastig worden als je al die minimumloners een hoger loon zou moeten betalen omdat ze anders zo weinig belasting betalen dat het om te huilen is.
pleased to meet you
pi_110105231
_O- _O-
pi_110105337
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Kijk alleen al naar de producten die je zo op een dag gebruikt. Je groente en je fruit worden geplukt en verpakt door minimumloners, je vlees en beleg worden verpakt door minimumloners, het wordt naar je toe vervoerd door mensen die net boven het minimumloon verdienen, en in de schappen gezet en afgerekend door minimumloners. En nadat jij hebt gegeten wordt je afval opgehaald door een minimumloner. Zou toch best lastig worden als je al die minimumloners een hoger loon zou moeten betalen omdat ze anders zo weinig belasting betalen dat het om te huilen is.
Exact, ik vind het walgelijk dat er neergekeken wordt op hardwerkende mensen die nu eenmaal weinig verdienen.

Die mensen werken gewoon fulltime, betalen hun belastingen, en dragen hun steentje bij aan de maatschappij.
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 19:36:16 #115
341203 3-voud
pi_110105446
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus ze werken ervoor. Hulde.
Nu de lanterfanters nog die klagen over de te dure prijzen van deze producten.
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 19:39:01 #116
341203 3-voud
pi_110105564
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2012 18:58 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Tja, ik heb weleens het idee dat degenen die altijd maar roepen hoe goed ze wel niet zijn voor anderen, juist degenen zijn die het meest egoïstisch zijn en het minst weggeven (zowel qua immateriële als materiële zaken). En als ze dan eens een keer iets weggeven, kloppen ze zich daarvoor keihard en langdurig op de borst en moet iedereen het weten.

Mensen die écht het beste voorhebben met anderen schreeuwen dat doorgaans niet zo van de daken. :)
Klopt. Artsen Zonder Grenzen zie je ook niet dagelijks de zendtijd opslurpen met verslagen van wat ze die dag allemaal weer gedaan hebben.
pi_110105627
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:33 schreef Ludd het volgende:

[..]

Exact, ik vind het walgelijk dat er neergekeken wordt op hardwerkende mensen die nu eenmaal weinig verdienen.

Die mensen werken gewoon fulltime, betalen hun belastingen, en dragen hun steentje bij aan de maatschappij.
Die mensen mogen dan ook best meer verdienen, in ieder geval een heel stuk meer dan bijstandtrekkers.
pi_110105805
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Oh heerlijk, we gaan een nieuwe variant uitvinden op de klasseververschillen .. dat de een rijk is en de ander arm is niet genoeg, die arme moet ook nog monddood gemaakt worden.
Er is natuurlijk wel wat voor te zeggen uiteraard.
Zou jij je laten opereren door iemand die met hakken over de sloot zijn medische titel heeft gehaald of door iemand die suma cum laude is geslaagd?
Zou jij je laten opereren door iemand die geen diploma heeft maar wel eens een wiki pagina heeft gelezen?

Stemrecht zou idd niet alleen moeten afhangen van inkomen maar ook van diploma's en algemene kennis en intelligentie.

Nu kan elke klapjosti stemmen zelfs als die er niks van snapt of kansloos mislukt is door zijn onkunde.
pi_110105883
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:44 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]
Nu kan elke klapjosti stemmen zelfs als die er niks van snapt of kansloos mislukt is door zijn onkunde.
lol. Het lijkt er dus op dat NL echt in een kenniscrisis zit.
Verder ben ik het totaal niet met je eens. iedereen hoort een gelijke zwaarte te hebben met stemrecht ivm gelijke macht om belangen te kunnen verdedigen.
Iemand met een hogere opleiding of wat dan ook hoeft zich niet beter dan een ander te voelen.
Sterker nog, veel van deze mensen zijn vaak egoistischer. Nou, lekker steentje bijdragen aan de maatschappij is dat. Not. Het draait slechts om de pegulanten.
pi_110105896
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:40 schreef klipper het volgende:

[..]

Die mensen mogen dan ook best meer verdienen, in ieder geval een heel stuk meer dan bijstandtrekkers.
Dat sowieso, maar je mag die mensen niet kwalijk nemen dat ze weinig verdienen. Dat is inherent aan dit systeem.

Ik vind het een gotspe dat mensen die fulltime werken bij de staat aan moeten kloppen voor bijvoorbeeld huurtoeslag omdat het minimumloon blijkbaar niet toereikend is.

Laat de werkgevers dat maat betalen in plaats van de belastingbetaler.
  maandag 9 april 2012 @ 19:48:19 #121
13462 BansheeBoy
pi_110105953
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 18:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jammer dat je dan alleen anderen ervoor wilt laten betalen.
Ik betaal er toch ook voor? Nog los van het feit dat er een groot gedeelte van mijn degelijke salaris naar de belastingdienst gaat zorg ik ook regelmatig voor derden. :{

pi_110105976
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 19:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik betaal er toch ook voor? Nog los van het feit dat er een groot gedeelte van mijn degelijke salaris naar de belastingdienst gaat zorg ik ook regelmatig voor derden. :{

we verdenken jou ervan een nederlander te zijn die in de bijstand zit.
pi_110106011
quote:

[..]

idd, nu verdienen ze nauwelijks meer als bijstandstrekkers krijgen.
Ik kijk niet neer op die mensen maar iedereen doet wat die kan.
Alleen denk ik wel dat de gemiddelde inpakker sneller tevreden is in het leven dan iemand met een academische titel.
Had het er laatst nog over met een jongen op het werk.
Veel van zijn en mijn oude vrienden zijn snel tevreden. Simpel baantje, weekend naar een voetbalwedstrijd of in cafe kijken. filmpje op de bank en keihard bier zuipen met feestdagen in dorp of stad. Gewoon heel standaard. Dat terwijl veel van de hoger opgeleiden de hele wereld rondreizen en wat meer willen. De laatste groep is mijn inziens ook meer begaan met de wereld, doet meer aan vrijwilligerswerk of donaties.
pi_110106034
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Die verdenking rust in deze discussie op iedereen met een beetje fatsoen :)
pi_110106065
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:47 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar je mag die mensen niet kwalijk nemen dat ze weinig verdienen. Dat is inherent aan dit systeem.

Ik vind het een gotspe dat mensen die fulltime werken bij de staat aan moeten kloppen voor bijvoorbeeld huurtoeslag omdat het minimumloon blijkbaar niet toereikend is.

nu krijgen ze dat door huurtoeslag, betaald door belastingen.
Maar inderdaad zou het efficienter zijn dat het direct naar de werknemer zou gaan.
  maandag 9 april 2012 @ 19:52:16 #127
13462 BansheeBoy
pi_110106127
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Serieus? Daar is helemaal geen aanleiding voor toch? :?

Nee, heb al jaren een vaste baan. Ben eigenlijk nooit werkeloos geweest. :{

pi_110106163
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 19:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Serieus? Daar is helemaal geen aanleiding voor toch? :?

Nee, heb al jaren een vaste baan. Ben eigenlijk nooit werkeloos geweest. :{

je komt asociaal over en je posts zijn in het nadeel van moslims. dus moet je wel nederlander zijn. of jood.
pi_110106186
A-sociaal.. :X :X
  maandag 9 april 2012 @ 19:54:55 #130
13462 BansheeBoy
pi_110106255
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je komt asociaal over en je posts zijn in het nadeel van moslims. dus moet je wel nederlander zijn. of jood.
Ok, en het voor dit topic relevante gedeelte, dat je denkt dat ik werkeloos ben. Wat is daar het argument voor? :?

pi_110106282
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:49 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

idd, nu verdienen ze nauwelijks meer als bijstandstrekkers krijgen.
Ik kijk niet neer op die mensen maar iedereen doet wat die kan.
Alleen denk ik wel dat de gemiddelde inpakker sneller tevreden is in het leven dan iemand met een academische titel.
Ja dus? Niet beschikt over dezelfde capaciteiten. Laat de mensen lekker tevreden zijn. Of zie je het liefst dat iedereen gefrustreerd is omdat ze niet hooggeschoold zijn?

Heel simpel, er is nog genoeg ongeschoold werk. Dat moet gewoon gebeuren. Dan zijn er mensen die dat doen, die gewoon hard moeten werken, en dan ga je daar alsnog over lopen zeiken. Het is ook nooit goed hé?
pi_110106325
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Dan komt hij op jou anders over dan op mij.
  maandag 9 april 2012 @ 19:57:49 #133
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_110106407
Ha, bsb is asociaal en heeft een hekel aan moslims ja? Volgens mij is je mensenkennis kapot.
pi_110106590
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:55 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ja dus? Niet beschikt over dezelfde capaciteiten. Laat de mensen lekker tevreden zijn. Of zie je het liefst dat iedereen gefrustreerd is omdat ze niet hooggeschoold zijn?

Heel simpel, er is nog genoeg ongeschoold werk. Dat moet gewoon gebeuren. Dan zijn er mensen die dat doen, die gewoon hard moeten werken, en dan ga je daar alsnog over lopen zeiken. Het is ook nooit goed hé?
je begrijpt het niet.
Ik bedoel dat die mensen hele andere eisen en wensen in het leven hebben.
zogenaamde huisje boompje beestje, ikea en een kratje pils.
niks mis mee als je daarmee gelukkig bent.
alleen ik denk ook dat hoog geschoolden meer eisen hebben, anders waren ze ook niet gaan studeren ws.
pi_110106652
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:01 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

je begrijpt het niet.
Ik bedoel dat die mensen hele andere eisen en wensen in het leven hebben.
zogenaamde huisje boompje beestje, ikea en een kratje pils.
niks mis mee als je daarmee gelukkig bent.
alleen ik denk ook dat hoog geschoolden meer eisen hebben, anders waren ze ook niet gaan studeren ws.
Dat klopt, maar was is daar precies mis mee? Ik begrijp je punt niet.
pi_110106725
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:02 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat klopt, maar was is daar precies mis mee? Ik begrijp je punt niet.
ik bedoel dat ze meer zouden moeten verdienen maar een salaris dat hbo/wo niveau benaderd is onnodig en bovendien moeten mensen ook nog een financiele boost hebben om te willen studeren.
pi_110107083
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:00 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik ging er toch ook niet tegen in? Als je je zelfs al door je medestanders aangevallen voelt, maak je je leven zwaarder dan noodzakelijk.
Hehe, in dit soort topics weet je het maar nooit.
pleased to meet you
pi_110108463
quote:

[..]

Komt dat niet linksom of rechtsom zo ongeveer op hetzelfde neer? Of je het nou indirect via de belasting betaald of direct meer geld moet neertellen voor het product dat je afneemt, want de werkgever berekent zijn meerkosten uiteraard door aan de klant, het komt uiteindelijk toch uit je portemonnee.

Het absurde is, het klinkt ideaal, al die subsidies en toeslagen weg, de lonen omhoog en betaalbare huren en zo, sloop al die bureaucratie en dat dure geschuif van potje naar potje ertussenuit .. maar is het dat ook? Je krijgt er dan een hele kudde werkloze ambtenaren bij, en over de algehele lijn zullen de prijzen stijgen, dus zowel het belastingvoordeel dat je denkt te behalen alsook de loonsverhoging verdampen als sneeuw voor de zon
pleased to meet you
  maandag 9 april 2012 @ 22:30:14 #139
297051 schaal_9
Caissière B
pi_110115601
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:00 schreef klipper het volgende:
Overigens heb ik deze site als gegeven gebruikt voor netto en bruto, dit dekt aardig de lading, dat er verschillen onderling zullen zijn ontkom je niet aan.http://www.gemiddeld-inkomen.nl/bruto-netto.php

Ook in de praktijk kunnen 2 mensen met hetzelfde brutoloon een behoorlijk verschillen netto loon hebben, dit heeft mede te maken met welke pensioenvoorziening en cao er onder andere is.
Klopt, bij de overheid bijvoorbeeld bouw je vrijwel maximaal pensioen op, en daar betaal je ook voor. Geld dat mensen misschien beter in een eerdere levensfase kunnen gebruiken (eerst die 68-jarige leeftijd maar eens zien te halen).

OT:
Nederland heeft recht op 15 miljoen euro aan EU-landbouwgeld voor de voedselbanken. Maar nee, ons land wil zonodig het braafste jongetje van de klas zijn en laat die 15 miljoen euro liggen :')

Kijk eens naar Duitsland en Frankrijk, dat zijn landen die goed voor zichzelf zorgen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  maandag 9 april 2012 @ 22:38:23 #140
297051 schaal_9
Caissière B
pi_110116027
quote:

[..]

Het minimumloon is hier dan nog relatief hoog. Het zijn vooral in voltijd werkende jongeren met weinig scholing die fors onderbetaald worden. Soms op of iets boven het minimumjeugdloon (658.20 euro bruto voor een 18-jarige). Het is voor die groep te hopen dat ze er niet alleen voor staan, want hun salaris is ontoereikend om een zelfstandig huishouden te draaien.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  maandag 9 april 2012 @ 22:40:10 #141
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110116133
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:13 schreef Tayu het volgende:
Om nog even op de kinderbijslag terug te komen...

Stel je bent gescheiden, vrouw komt met kinderen in de bijstand terecht. Dan betaalt de man alimentatie voor zijn kinderen aan de gemeente, en de vrouw ontvangt kinderbijslag (wat meestal een stuk minder is dan de alimentatie die betaalt moet worden). Dat gescheiden stel geeft dan dus voor de eigen kinderen meer geld aan de overheid, dan er terug komt.

Als je werkt en gelukkig getrouwd bent en je hebt kinderen, ontvang je ook kinderbijslag, maar je hoeft geen geld af te dragen voor je kinderen aan de overheid.

Wie plukt hier nou eigenlijk?
:?
quote:
Verhalen van bijstand
Zodra u een bijstandsuitkering aanvraagt, kijkt de Sociale Dienst of de hoogte van de alimentatie die u ontvangt correct is. Ontvangt u geen of te weinig alimentatie dan spreekt de Sociale Dienst uw alimentatieplichtige ex-partner aan voor het tekort.

De Sociale Dienst zal uw ex ook benaderen in het geval uw partner u geen alimentatie meer betaalt en u daardoor in de situatie komt dat u een bijstandsuitkering aan moet vragen. Het heeft geen zin afspraken te maken over een te lage of geen alimentatie om zo aanspraak te kunnen maken op een hogere bijstandsuitkering.

Vastlegging alimentatie
Het is belangrijk een alimentatieverplichting vast te leggen in een zogenaamde beschikking, een uitspraak van de rechter. Dit maakt het voor de Sociale Dienst eenvoudiger de alimentatie te verhalen bij uw ex-partner. Wanneer er niets over alimentatie is vastgelegd, dan zal de Sociale Dienst eerst een procedure bij de rechter moeten starten. U loopt risico gekort te worden op uw uitkering wanneer de Sociale Dienst geen procedure wil starten.
http://www.alimentatiewij(...)standsuitkering.html

Hoezo geeft een gescheiden stel meer geld dan aan de overheid?
pi_110116264
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:40 schreef Klummie het volgende:

[..]

:?

[..]

http://www.alimentatiewij(...)standsuitkering.html

Hoezo geeft een gescheiden stel meer geld dan aan de overheid?
Omdat je de kinderbijslag mag houden en mag besteden aan je kinderen, zonder dat jij alimentatie aan de overheid hoeft te betalen (zoals dat het geval is wanneer je gaat scheiden en je ex met kinderen in de bijstand terecht komt).
  maandag 9 april 2012 @ 22:48:17 #143
228921 poepa
Nergens vies van
pi_110116590
Dat er meer mensen op de voedselbank aangewezen zijn, heeft denk ik ook te maken met een stevige verrechtsing van vele kiezers. Voor werkenden is de voedselbank een ver van mijn bedshow.
Daar sta je dan.
  maandag 9 april 2012 @ 22:48:39 #144
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110116615
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:42 schreef Tayu het volgende:

[..]

Omdat je de kinderbijslag mag houden en mag besteden aan je kinderen, zonder dat jij alimentatie aan de overheid hoeft te betalen (zoals dat het geval is wanneer je gaat scheiden en je ex met kinderen in de bijstand terecht komt).
Ik begrijp hier niets van. Alimentatie betalen aan de overheid? Dat lees ik nergens.
pi_110116752
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:48 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ik begrijp hier niets van. Alimentatie betalen aan de overheid? Dat lees ik nergens.
Ik dacht dat dat na alle vele jaren toch wel algemeen bekend was?

Als jij gaat scheiden en je ex heeft een leuke baan, dan betaal je aan haar de kinderalimentatie om financieel bij te springen in de zorg voor je kinderen.

Als jij gaat scheiden en je ex heeft geen baan en belandt met je kinderen in de bijstand, dan betaal jij de kinderalimentatie niet aan je ex zodat zij nog wat leuks met de kids kan gaan doen, maar dan betaal jij die kinderalimentatie rechtstreeks aan de gemeente (die verrekent het vervolgens met de bijstand die je ex ontvangt). Jouw ex en kinderen zien daar geen cent van terug.
  maandag 9 april 2012 @ 22:57:28 #146
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110117078
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:51 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat na alle vele jaren toch wel algemeen bekend was?

Als jij gaat scheiden en je ex heeft een leuke baan, dan betaal je aan haar de kinderalimentatie om financieel bij te springen in de zorg voor je kinderen.

Als jij gaat scheiden en je ex heeft geen baan en belandt met je kinderen in de bijstand, dan betaal jij de kinderalimentatie niet aan je ex zodat zij nog wat leuks met de kids kan gaan doen, maar dan betaal jij die kinderalimentatie rechtstreeks aan de gemeente (die verrekent het vervolgens met de bijstand die je ex ontvangt). Jouw ex en kinderen zien daar geen cent van terug.
Ah, het kwartje is gevallen bij mij, sorry ben moe. Ik las er telkens overheen blijkbaar.

Maar dat is toch volkomen terecht? Ouders gaan scheiden om wat voor reden dan ook. Daar hoeft de gemeenschap niet volledig voor op te draaien.
pi_110117203
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:57 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ah, het kwartje is gevallen bij mij, sorry ben moe. Ik las er telkens overheen blijkbaar.

Maar dat is toch volkomen terecht? Ouders gaan scheiden om wat voor reden dan ook. Daar hoeft de gemeenschap niet volledig voor op te draaien.
Het ging er even om wie er nu eigenlijk het meest graait van de overheid :D

Zijn dat de mensen met een leuke baan en een leuk huwelijk die ook nog eens de kinderbijslag in hun zak mogen steken, of zijn dat de mensen die het minder hebben getroffen en in de bijstand terecht zijn gekomen en waarvan de gehele kinderalimentatie (die vaak veel hoger ligt dan het bedrag wat je aan kinderbijslag ontvangt) aan de overheid uitbetaald moet worden, en waar ze dan in de vorm van "wisselgeld met rente" kinderbijslag voor terug krijgen.
  maandag 9 april 2012 @ 23:08:49 #148
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110117663
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:00 schreef Tayu het volgende:

[..]

Zijn dat de mensen met een leuke baan en een leuk huwelijk die ook nog eens de kinderbijslag in hun zak mogen steken, of zijn dat de mensen die het minder hebben getroffen en in de bijstand terecht zijn gekomen en waarvan de gehele kinderalimentatie (die vaak veel hoger ligt dan het bedrag wat je aan kinderbijslag ontvangt) aan de overheid uitbetaald moet worden, en waar ze dan in de vorm van "wisselgeld met rente" kinderbijslag voor terug krijgen.
Ik heb een leuke baan en een leuk huwelijk met 3 kinderen. Iets van 700 euro per 3 maanden graai ik, nou nou. :')
De bijstandsuitkering wordt aangepast nav de betaalde alimentatie.
Dus ik denk dat je onzin praat.
pi_110117894
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:08 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ik heb een leuke baan en een leuk huwelijk met 3 kinderen. Iets van 700 euro per 3 maanden graai ik, nou nou. :')
De bijstandsuitkering wordt aangepast nav de betaalde alimentatie.
Dus ik denk dat je onzin praat.
En als je dan zou scheiden (en je ex komt in de bijstand), zou je ongeveer ¤ 750 kinderalimentatie per maand (niet per kwartaal) aan de gemeente moeten betalen. Jouw ¤ 750 komt nooit bij je kids terecht, en welbeschouwd komt de bijstandsuitkering van jouw ex niet zozeer uit de zak van de belastingbetaler, maar bekostig jij die zo goed als in je uppie.
pi_110120285
quote:

[..]

Ik neem hun ook helemaal niets kwalijk, voor die mensen neem ik mijn petje af.
Als je de laatste tijd kijkt naar het nieuws over de schoonmaakbranche dan is het gewoon bedroevend hoe die mensen behandeld worden.
Ondanks dat ze daar weinig verdienen werken ze liever dan dat ze thuis hun handjes ophouden.
Wat dat betreft is het gewoon schandalig dat het verschil in loon zo klein is tussen die groep en de bijstandsuitkeringen.
pi_110120414
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:07 schreef klipper het volgende:

[..]

Ik neem hun ook helemaal niets kwalijk, voor die mensen neem ik mijn petje af.
Als je de laatste tijd kijkt naar het nieuws over de schoonmaakbranche dan is het gewoon bedroevend hoe die mensen behandeld worden.
Ondanks dat ze daar weinig verdienen werken ze liever dan dat ze thuis hun handjes ophouden.
Wat dat betreft is het gewoon schandalig dat het verschil in loon zo klein is tussen die groep en de bijstandsuitkeringen.
Een bijstandsuitkering is nog altijd 70% van het minimumloon (en dat is beslist geen vetpot). Van minder, valt er ook werkelijk niet te leven.
pi_110120695
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:10 schreef Tayu het volgende:

[..]

Een bijstandsuitkering is nog altijd 70% van het minimumloon (en dat is beslist geen vetpot). Van minder, valt er ook werkelijk niet te leven.
Eh nee.
Een alleenstaande heeft recht op 50% van het minimumloon, doordat deze persoon dan onder het sociaal minimum komt kan deze een toeslag aanvragen van 20%, hierbij moet hij wel aantonen dat hij of zij alleen woont.
Een echtpaar heeft recht op hetzelfde bedrag als het minimum loon ofwel 2x 50% = 100%
Het enige voordeel van twee mensen die samenwonen en het minimum verdienen is dat ze dan allebei het minimum verdienen en daardoor hoger uitkomen dan 1 x het minimumloon maar zodra er 1 thuis zit voelt hij of zij zich toch flink genaaid door de overheid.
pi_110120857
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:17 schreef klipper het volgende:

[..]

Eh nee.
Een alleenstaande heeft recht op 50% van het minimumloon, doordat deze persoon dan onder het sociaal minimum komt kan deze een toeslag aanvragen van 20%, hierbij moet hij wel aantonen dat hij of zij alleen woont.
Een echtpaar heeft recht op hetzelfde bedrag als het minimum loon ofwel 2x 50% = 100%
Het enige voordeel van twee mensen die samenwonen en het minimum verdienen is dat ze dan allebei het minimum verdienen en daardoor hoger uitkomen dan 1 x het minimumloon maar zodra er 1 thuis zit voelt hij of zij zich toch flink genaaid door de overheid.
Maar in het voorbeeld wat ik al steeds aanhaal (die alleenstaande bijstandsmoeder/vader) is het toch werkelijk 70% van het minimumloon.

Bron: http://www.rijksoverheid.(...)itkering&ns_fee=0.00

En lees vooral ook nog eens met aandacht die zin die zo mooi onder dat tabelletje staat:

"Gezinnen, alleenstaande ouders en alleenstaanden van 18 tot 21 jaar hebben recht op lagere uitkeringen."

We leven in een machtig mooi land, waar we elkaar zelfs het "recht" op minder nog misgunnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tayu op 10-04-2012 01:56:48 ]
  dinsdag 10 april 2012 @ 01:16:15 #154
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110122571
"Niet om werken, wel om geld.

Occupy begonnen als ideaal van sommigen, maar uiteindelijk zijn het gewoon een stelletje werklozen waar de wereld niet op zit te wachten. "

En zo ben jij weer een "rechtse die niemand iets gunt". Wat scheelt enig nuance tegenwoordig toch een hoop..
Ik verdien voldoende voor mijn levensonderhoud en maak dus weinig echte werkuren, werk is geen hobby maar werk, nu scheelt het dat ik helemaal geen trek heb om 4 keer per jaar op vakantie te gaan en elke 2 jaar een nieuwe auto voor de buurman wil hebben maar val dus zeker niet in de 'uitkeringsklasse' maar ik ben voorstander bij bijstand en socialisme, al is het maar omdat eenieder in zijn levensonderhoud moet kunnen voorzien, zodra dit niet kan wordt dit nog extra bemoeilijkt ook.. :N

Dat hier kuilen bestaan die het mogelijk maken dat werken een negatief effect gaat hebben is natuurlijk idioot maar niet de schuld van de bijstandgerechtigden!
  dinsdag 10 april 2012 @ 01:17:55 #155
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110122620
"Het enige voordeel van twee mensen die samenwonen en het minimum verdienen is dat ze dan allebei het minimum verdienen en daardoor hoger uitkomen dan 1 x het minimumloon maar zodra er 1 thuis zit voelt hij of zij zich toch flink genaaid door de overheid. "

Dan kom je weer bij gedeelde huishouden (en dus inkomsten) en kan de overheid er weer wat aan sleutelen
pi_110123564
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Stop maar. Hier staat precies beschreven hoeveel kinderbijslag iemand krijgt. Klein beetje onderzoek (hoef je echt niet veel voor te doen) laat je zien dat het bij een tweede niet meteen verdubbeld http://www.svb.nl/int/nl/(...)derbijslag_krijgt_u/ lees ook even iets naar beneden...maar ja, sommige users zijn lui :P Iemand met een uitkering krijgt volgens jou `1712 euro? Kolere, de sprookjes die sommige users hier vertellen worden steeds spannender _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 10-04-2012 02:40:58 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_110123688
quote:

[..]

Vanaf 50.001 3 stem
WTF! We leven niet meer in de jaren 1800 toen werknemers nog niet konden bepalen.
quote:
Alleen mensen met geld hadden stemrecht en die kozen eigen politieke vertegenwoordigers.
. Gelukkig maar, en hoop niet meer op die tijd van vroeger.. Ow, en ook jouw werk...of dat van je vader...kan je morgen kwijt zijn na een ernstig ongeluk van je werkgever of van jezelf zodat je niet meer het vermogen hebt om een hogere functie te bekleden dan in de detailhandel als verkoopster in deeltijd . Je banksaldo kan verdwenen zijn waarna je een maximale vergoeding krijgt.
quote:
Er ontstond werkloosheid en door het grote aanbod van arbeiders konden ondernemers de lonen laag houden. Zoiets als een wettelijk vastgesteld minimumloon was er nog niet. Wie wel werk had, moest genoegen nemen met omstandigheden waarvoor ze een werkgever tegenwoordig naar de gevangenis zouden sturen.
Zie je dit ook graag weer teruggeschroefd worden naar 1800 ?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_110123816
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 02:10 schreef paddy het volgende:
Stop maar. Hier staat precies beschreven hoeveel kinderbijslag iemand krijgt. Klein beetje onderzoek (hoef je echt niet veel voor te doen) laat je zien dat het bij een teede niet meteen verdubbeld...maar ja, sommige users zijn lui :P Iemand met een uitkering krijgt volgens jou `1712 euro? Kolere, de sprookjes die sommige users hier vertellen worden steeds spannender _O-
Aan dat bedrag komen zij door werkelijk alles bij het maandinkomen op te tellen, kinderbijslag, de diverse toeslagen en heffingskortingen, langdurigheidsbijslag en de inmiddels verdwenen culturele bijdrage, zelfs kwijtscheldingen. Wat daarna dan heel tactisch vergeten wordt is om bij de alleenstaande minimumloner in dezelfde omstandigheden ook maar iets bij zijn salaris op te tellen, zelfs de kinderbijslag wordt vergeten. En dat terwijl zelfs iemand met een brutosalaris van 25.000 euro (ong. 1500 netto p/m) met hetzelfde aantal kinderen nog een aardige hap aan toeslagen krijgt!
pleased to meet you
pi_110124006
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 02:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Aan dat bedrag komen zij door werkelijk alles bij het maandinkomen op te tellen, kinderbijslag, de diverse toeslagen en heffingskortingen, langdurigheidsbijslag en de inmiddels verdwenen culturele bijdrage, zelfs kwijtscheldingen. Wat daarna dan heel tactisch vergeten wordt is om bij de alleenstaande minimumloner in dezelfde omstandigheden ook maar iets bij zijn salaris op te tellen, zelfs de kinderbijslag wordt vergeten. En dat terwijl zelfs iemand met een brutosalaris van 25.000 euro (ong. 1500 netto p/m) met hetzelfde aantal kinderen nog een aardige hap aan toeslagen krijgt!
Culturele bijdrage is niets anders dan dat veel jongeren (dus ook de mensen met veel geld) of ouderen krijgen. Zo zijn er meer potjes die mensen bij hun loon op kunnen tellen. Heb je een eigen huis zou je dan nog veel meer verdienen door de giften van het rijk.

Ik moest wel enorm lachen om het sprookje van iemand in de bijstand die 1712 zou krijgen. Ik neem aan dat niemand zo dom is om dat verhaal te geloven.
quote:
Veel gemeenten in Nederland bieden een pas aan waarmee u korting kunt krijgen op de toegangsprijs van een museum. Deze pas kunt u meestal ook voor andere activiteiten gebruiken. Als u onder een bepaalde inkomensgrens zit, biedt de gemeente de pas vaak gratis aan. Ook geven veel musea korting of gratis toegang aan jongeren, studenten, senioren of houders van een Cultureel Jongeren Paspoort (CJP), Cultuurkaart of een Museumkaart.
Je krijgt er geen extra korting mee dan al die anderen

En aangezien mensen het steeds opnieuw willen hebben over die gratis tv? Nee, die krijg je niet zomaar. Is maar een klein deel. En dan moet je ook achter elkaar vijf jaar werkeloos zijn geweest. En volgens mij kom je dan alleen uit op gehandicapten die dagbesteding hebben. Volgens mij die nog niet eens.

Wanneer mensen willen vergelijken moeten ze ook echt vergelijken en gezinnen met gezinnen vergelijken. Alleenstaanden met alleenstaanden.

We hebben het hier dus niet meer over voedselpakketten he? :') Koppel ik het topic maar los, en gaan we er maar een andere TT van maken?

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 10-04-2012 03:04:31 ]
pi_110124113
Veel posters doen hier idd net of ze persoonlijk mee moeten betalen aan die voedselpakketten. Ze betalen er nog geen cent aan mee. Het is oudpapierliefdewerk. Van mensen die nog begaan zijn met degenen die het wat minder hebben getroffen dan zijzelf.

Ik verbaas me werkelijk over de afgunst tov mensen die toch al geen nagel om aan hun reet te krabben hebben.
pi_110124367
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 02:57 schreef paddy het volgende:
Wanneer mensen willen vergelijken moeten ze ook echt vergelijken en gezinnen met gezinnen vergelijken. Alleenstaanden met alleenstaanden.
Hehe, maar dat gebeurd dus niet, men wil zelf ook wel al die leuke kortingen en toeslagen maar 'vergeet' dat daar ook hogere onkosten tegenover staan

quote:
We hebben het hier dus niet meer over voedselpakketten he? :') Koppel ik het topic maar los, en gaan we er maar een andere TT van maken?
Ik denk dat je die discussies moeilijk van elkaar los kan weken, als het over voedselbanken gaat, gaat het ook onvermijdelijk over de klanten die daarvan gebruik moeten maken. Het idee dat iedereen die in de bijstand zit ook kan werken, en dat iemand die in de problemen raakt dat aan zichzelf te danken heeft, is blijkbaar heel moeilijk te doorbreken.
Dat er nu, met de nieuwe gezinsnormen alleen maar meer mensen bij komen, werkende jongeren onder de 21 die ineens hun arbeidsongeschikte ouder in de bijstand moeten onderhouden van hun minimumjeugdloon, evt aangevuld tot het absurde bedrag van 855 euro .. dat wil maar niet doordringen ..
pleased to meet you
pi_110124771
Durf te wedden dat 95% van de mensen die daar komen het in feite niet echt nodig hebben maar het gewoon lekker makkelijk vinden.
Er zitten vaak ook luxe-artikelen in zoals kant en klare stamppotjes en chips of paaseitjes viel me laatst op.

En dan heb je nog lui die dat pakket doodleuk met de auto gaan ophalen _O-
pi_110124796
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 07:22 schreef Das-Phantom het volgende:
En dan heb je nog lui die dat pakket doodleuk met de auto gaan ophalen _O-
Gebeurt dat echt?
pi_110124829
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 03:15 schreef Tayu het volgende:
Veel posters doen hier idd net of ze persoonlijk mee moeten betalen aan die voedselpakketten. Ze betalen er nog geen cent aan mee. Het is oudpapierliefdewerk. Van mensen die nog begaan zijn met degenen die het wat minder hebben getroffen dan zijzelf.

Ik verbaas me werkelijk over de afgunst tov mensen die toch al geen nagel om aan hun reet te krabben hebben.
Daar gaat het helemaal niet om, dat die mensen voedselpakketten krijgen is prima, ze moeten alleen niet klagen.

Kijken we naar dit staatje van gemiddelden:
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/bruto-netto.php
Dan zal er vrijwel ook niemand klagen dat de sociale zekerheid te duur is tot ongeveer ¤2200 bruto voor het overgrote deel van die hroep zou het juist veel meer mogen zijn de groep van ¤2400 tot zeg ¤4500 zal in het algemeen zwijgen in de hoop dat ze niet nog meer kwijt zijn, de groep daarboven betaalt meer dan genoeg mee aan de sociale zekerheid, mogen ze dan ook weten wat ermee gebeurt?

Uitkeringen zijn bedoeld als kortdurend sociaal vangnet, niet voor levenslang.
Minder uitkeringen kan ervoor zorgen dat aow-ers er meer bij krijgen.

Wat dat betreft is het asociaal dat iemand die zijn hele leven gewerkt heeft zo afgeserveerd wordt.

Ik heb niets tegen een sociaal vangnet, dat moet er juist zijn, ik ben wel tegen het misbruik ervan en dat mensen jarenlang er gebruik van kunnen maken zonder er al teveel voor terug te doen.
Dus ja laat ze scholen schoonmaken en dergelijke, wie weet motiveert hun dat juist om toch weer werk proberen te zoeken ipv handje ophouden en afwachten.

Ik zou liever zien dat de ontwikkelingshulp omhoog gaat dan de uitkeringen gezien hetgeen ze ervoor moeten doen.
pi_110125582
Je kan in Nederland maar beter zielig doen, dan wordt je aan alle kanten wel geholpen. Een beetje normaal werkende Nederlander wordt bestolen van alle kanten, terwijl zijn buurman elke dag lekker uitslaapt, zich zielig voordoet tegenover de geitenwollensokken dokter en zijn gratis geld weer kan ophalen om de halve liters mee te kopen en op het bankje voorin de tuin te gaan zitten opzuipen.
pi_110125642
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:00 schreef Tayu het volgende:

[..]

Alsof bijstandstrekkers het 'minder hebben getroffen' :') Get real. Dat zijn gewoon parasieten die vaste klant zijn in Probleemwijken seizoen 2.
pi_110125658
Voor ons persoonlijk zou het fijn zijn als onze eerste levensbehoefte, brood, kaas, aardappelen, vers fruit, wasmiddel en koffie op de voedselbon zou gaan.
Deze artikelen nemen een groot deel van ons budget. :)

Wat betreft de kinderbijslag zou ik deze inkomensafhankelijk maken.
pi_110125903
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:01 schreef Lalin het volgende:

met de voorwaarde dat er eerst gewerkt moet worden voordat je er recht op hebt ^O^

Heb je toevallig ook het staatje gezien wat ik gepost hebt?
Moet je eerst eens kijken naar het percentage wat iemand kwijt is van zijn loon , dan zouden juist de hogere inkomens er recht op hebbn en de lagere weer niet, maar nee haal het maar weer bij de hogere lonen.
Wees blij dat er mensen met hogere lonen zijn, zo is jouw uitkering gerrandeer
pi_110125977
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:15 schreef klipper het volgende:

[..]

met de voorwaarde dat er eerst gewerkt moet worden voordat je er recht op hebt ^O^
Met de nuance dat ik arbeidsgehandicapte mensen niet te werk wil stellen maar naar vermogen wil laten werken.
pi_110126039
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:19 schreef Lalin het volgende:

[..]

Met de nuance dat ik arbeidsgehandicapte mensen niet te werk wil stellen maar naar vermogen wil laten werken.
Die hoeven van mij niet te werken, hooguit de ouders extra laten betalenindien ouders bewust de medische wetenschap of medicijnen weigeren die veel leed had kunnen voorkomen.
pi_110126064
Voor de duidelijkheid, ik heb geen uitkering.
Ik ben zo stom geweest om te trouwens met iemand die arbeidsgehandicapt is.
pi_110126065
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:19 schreef Lalin het volgende:

[..]

Waarom zou je? Moussie is het levende bewijs van iemand die onwillig is mee te werken aan dat traject. Te oud, te ziek, te dit, te dat. Er is altijd wel een reden te verzinnen waarom een werkgever haar niet zou willen. Op de vraag of ze ooit een werkgever daarover heeft gesproken blijft het angstvallig stil....
pi_110126165
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom zou je? Moussie is het levende bewijs van iemand die onwillig is mee te werken aan dat traject. Te oud, te ziek, te dit, te dat. Er is altijd wel een reden te verzinnen waarom een werkgever haar niet zou willen. Op de vraag of ze ooit een werkgever daarover heeft gesproken blijft het angstvallig stil....
Ik wil niet specifiek op Moussie ingaan want ik ken Moussie niet persoonlijk.
Het zijn persoonlijke zaken en dat is maatwerk.
pi_110126197
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:29 schreef Lalin het volgende:

[..]

Ik wil niet specifiek op Moussie ingaan want ik ken Moussie niet persoonlijk.
Het zijn persoonlijke zaken en dat is maatwerk.
Waarom doe je dan een generaliserende uitspraak ?
pi_110126226
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:23 schreef Lalin het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik heb geen uitkering.
Ik ben zo stom geweest om te trouwens met iemand die arbeidsgehandicapt is.
Besef je wel dat jullie uitkering hoger had kunnen zijn als er aan de andere kant minder profiteurs waren geweest?

Ik ben tegen misbruik van dit vangnet, vandaar dat het voor teveel mensen een te hoge uitkering is, die mensen hebben geen uitkering nodig maar een schop onder hun hol.
pi_110126597
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:32 schreef klipper het volgende:

[..]

Besef je wel dat jullie uitkering hoger had kunnen zijn als er aan de andere kant minder profiteurs waren geweest?

Ik ben tegen misbruik van dit vangnet, vandaar dat het voor teveel mensen een te hoge uitkering is, die mensen hebben geen uitkering nodig maar een schop onder hun hol.
op gemeentelijk niveau wil men nog wel eens cijfers publiceren over de fraude. en dat is aanzienlijk waarbij er dus ook nog een grote groep zal zijn die men niet kan pakken of die de mazen van de wet goed weten te gebruiken.

Kan me nog goed herinneren dat heel veel mensen in de bijstand banen weigerden (bijvoorbeeld havens) omdat ze het smerig of te hard werken vonden en ze maar iets in inkomsten omhoog gingen.

De eerste focus moet liggen om de fraudeurs, profiteurs en lambakken aan te pakken.
volgensmij word er dan direct veel bespaart en zou je zelfs de mensen die het echt nodig hebben wat extra kunnen geven.

Ik snap ook niet dat men geen centrale gaarkeukens maakt.
de bijstandstrekkers zelf laten werken daar onder begeleiding en elke ochtend half 8 paraat voor ontbijt.
dan lunchzakje mee en om 12 uur middageten. en om 18.00 weer eten.
dan hebben ze net als werkend nederland ook een normaal ritme.
Kunnen de kosten omlaag en hebben ze een extra druk om zelf werk te vinden
pi_110126958
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom doe je dan een generaliserende uitspraak ?
Ik begrijp je niet. :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:19:32 #178
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_110127320
Waarom richten we niet gewoon gelijk werkkampen op voor tokkies en volk met een uitkering joh? Hoppa, onder begeleiding die lamzakken aan het werk. Bewaker met geweer en rubberen kogels er bij en klaar is kees. Ritme, orde en regelmaat zal er zijn. Stelletje ondankbare tokkies, allemaal.

:')
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 10:21:44 #179
43556 miss_dynastie
pi_110127396
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:32 schreef klipper het volgende:

[..]

Eens. Ik heb geen enkele moeite met het vangnet dat uitkeringen zouden moeten zijn, sterker nog, wat mij betreft mogen de uitkeringen voor mensen die écht niet kunnen hoger. En hoewel de overheid denkt veel niet-willers uit de hangmat te hebben gejaagd, heb ik de indruk dat soms mensen die echt niet kunnen lukraak goedgekeurd worden, maar sommige echte Niet-Willers er handig en simpel doorheen komen, omdat ze het systeem kennen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:01 schreef Lalin het volgende:

In de zin van: degene die belasting betaalt en kinderen heeft een korting geven op het te betalen bedrag: helemaal prima. In de zin van: je hebt een laag inkomen, dus je krijgt meer: dat lijkt me helemaal niet wenselijk en alleen maar bijdragen aan de armoedeval en de onwil van mensen om te werken.
pi_110127423
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:19 schreef Yogaflame het volgende:
Waarom richten we niet gewoon gelijk werkkampen op voor tokkies en volk met een uitkering joh? Hoppa, onder begeleiding die lamzakken aan het werk. Bewaker met geweer en rubberen kogels er bij en klaar is kees. Ritme, orde en regelmaat zal er zijn. Stelletje ondankbare tokkies, allemaal.

Wat een enorm goed idee!
En dan een maal per maand gratis Drionnetjes verstrekken.
Probleem opgelost. ;)
pi_110127543
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:

In de zin van: degene die belasting betaalt en kinderen heeft een korting geven op het te betalen bedrag: helemaal prima.
Dat bedoel ik, dank. :)
pi_110127953
quote:

Euh moeten ze dan de hele dag thuis zitten en niks doen.
welkom tot de volwassen mensen wereld waar iedereen gewoon sochtends vroeg op staat en 8 uur werkt.

ritme en regelmaat is gewoon gezond.
pi_110128072
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:05 schreef Lalin het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet. :)
'Alle mensen in de bijstand moeten werken naar vermogen, maar elk verhaal is persoonlijk en kan niet langs een maatstaf worden gelegd'. Krom
pi_110128575
ik zou wel eens cijfers willen zien van:
-hoeveel mensen in de bijstand wel in staat zijn om te werken of deels te werken
-hoeveel fraude er word gepleegd

Ik vind het namelijk wel raar dat we gewoon oost-europeanen hierheen halen terwijl we zelf een grote groep in de bijstand hebben.
Dan zullen die oost-europeanen wel minder kosten maar als dan zou men dat werk toch kunnen doen.
geef werkgevers belastingvoordelen of laat de staat het verschil tussen loon van -oost-europeanen aanvullen tot iets boven bijstand niveau.
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:05:45 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110128791
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:40 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

welkom tot de volwassen mensen wereld waar iedereen gewoon sochtends vroeg op staat en 8 uur werkt.

ik slaap lekker uit :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:06:46 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110128829
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:59 schreef gehaktballetjes het volgende:
ik zou wel eens cijfers willen zien van:
-hoeveel mensen in de bijstand wel in staat zijn om te werken of deels te werken
-hoeveel fraude er word gepleegd

Ik vind het namelijk wel raar dat we gewoon oost-europeanen hierheen halen terwijl we zelf een grote groep in de bijstand hebben.
Dan zullen die oost-europeanen wel minder kosten maar als dan zou men dat werk toch kunnen doen.
geef werkgevers belastingvoordelen of laat de staat het verschil tussen loon van -oost-europeanen aanvullen tot iets boven bijstand niveau.
Die Oost-Europeanen moeten in principe ook voor minimumloon werken. Dus ten opzichte van het minimumloon van een Nederlander zijn het geen concurrenten.

De grote concurrent is de uitkering. Omdat dit zonder noemenswaardige verplichting bijna net zoveel bestedingsruimte biedtr.
The End Times are wild
pi_110128846
quote:

Hoe breng jij je vakantie door ?
pi_110129001
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die Oost-Europeanen moeten in principe ook voor minimumloon werken. Dus ten opzichte van het minimumloon van een Nederlander zijn het geen concurrenten.

De grote concurrent is de uitkering. Omdat dit zonder noemenswaardige verplichting bijna net zoveel bestedingsruimte biedtr.
dan moeten ze dat maar eens aanpakken, gewoon flink korten op de uitkering als ze een baan weigeren of verprutsen
pi_110129031
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:40 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

Jawel, maar kun je afdwingen dat anderen dit zo gaan zien als de rest ?

Maw, geeft het het gewenst langdurige effect waar we naar streven ?
pi_110129077
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Jawel, maar kun je afdwingen dat anderen dit zo gaan zien als de rest ?
euh, ze houden toch ook hun handje op om geld te accepteren van de werkende mensen.
als ze principieel tegen zoiets zijn moeten ze ook niet lusten nemen maar ook de lasten.
pi_110129124
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:14 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

euh, ze houden toch ook hun handje op om geld te accepteren van de werkende mensen.
als ze principieel tegen zoiets zijn moeten ze ook niet lusten nemen maar ook de lasten.
Je gaat er gemakshalve van uit dat het weloverdachte en vooral gemikte aanvallen op het systeem zijn ? Als iedereen zo berekenend had geweest dan waren ze denk ik een stuk verder gekomen, denk je niet ?
pi_110129189
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Je gaat er gemakshalve van uit dat het weloverdachte en vooral gemikte aanvallen op het systeem zijn ? Als iedereen zo berekenend had geweest dan waren ze denk ik een stuk verder gekomen, denk je niet ?
als ze dat zelf niet kunnen dan moeten ze dus geholpen worden.
en wat is er op tegen dat je de kosten drukt door gaarkeukens waarbij ze dus een normaal ritme hebben en zelf moeten meewerken?

wat is er op tegen om ze te dwingen tot het accepteren van werk waarvoor we nu mensen een paar duizend kilometer verderop weg plukken.
pi_110129278
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:17 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

als ze dat zelf niet kunnen dan moeten ze dus geholpen worden.
en wat is er op tegen dat je de kosten drukt door gaarkeukens waarbij ze dus een normaal ritme hebben en zelf moeten meewerken?

wat is er op tegen om ze te dwingen tot het accepteren van werk waarvoor we nu mensen een paar duizend kilometer verderop weg plukken.
Vooral dwingen gaat niet werken denk ik, al heb je gelijk over een zinvolle daginvulling, maar ik neem aan dat ze dat zelf ook wel hadden gezien ?

Zo niet, dan is het wellicht een aanvulling op de beleving van de bijstandsmensen.

Maar dan nog lijkt mij een keuze hierin beter dan een dwangmiddel tot aanzet van werken..ik zou ze niet willen in iedergeval. Dan ben je waarschijnlijk meer kwijt aan het sturen dan wat anders..
pi_110129430
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Vooral dwingen gaat niet werken denk ik, al heb je gelijk over een zinvolle daginvulling, maar ik neem aan dat ze dat zelf ook wel hadden gezien ?

Zo niet, dan is het wellicht een aanvulling op de beleving van de bijstandsmensen.

Maar dan nog lijkt mij een keuze hierin beter dan een dwangmiddel tot aanzet van werken..ik zou ze niet willen in iedergeval. Dan ben je waarschijnlijk meer kwijt aan het sturen dan wat anders..
Ja joh, als ik ff geen zin heb om te werken of ff wil uitslapen dan bel ik mijn baas en zeg "bekijk het maar, kom vandaag niet of ik kom pas smiddags"
De gewone werkende mens word min of meer al gedwongen. Je moet komen, ook op baaldagen, om je baan en inkomen te houden.

Mensen in de bijstand (die kunnen werken), mag je niet onder "druk" zetten? Niet verplichten tot een dagritme? die moet je gewoon geld blijven geven?

en hoezo sturen?
Je geeft ze een incheckkaart waarmee ze 3x per dag in moeten checken op bepaalde momenten.
Mogen ze x maal te laat zijn en daarna voor elk gemiste check-in een x bedrag aftrekken.
pi_110129510
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'Alle mensen in de bijstand moeten werken naar vermogen, maar elk verhaal is persoonlijk en kan niet langs een maatstaf worden gelegd'. Krom
Ik heb het over arbeidsgehandicapte mensen, WAJONG of WIA.
Niet over mensen in de bijstand. :)
pi_110129944
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:25 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

Ja joh, als ik ff geen zin heb om te werken of ff wil uitslapen dan bel ik mijn baas en zeg "bekijk het maar, kom vandaag niet of ik kom pas smiddags"
De gewone werkende mens word min of meer al gedwongen. Je moet komen, ook op baaldagen, om je baan en inkomen te houden.

Mensen in de bijstand (die kunnen werken), mag je niet onder "druk" zetten? Niet verplichten tot een dagritme? die moet je gewoon geld blijven geven?

en hoezo sturen?
Je geeft ze een incheckkaart waarmee ze 3x per dag in moeten checken op bepaalde momenten.
Mogen ze x maal te laat zijn en daarna voor elk gemiste check-in een x bedrag aftrekken.
Aanmoedigen en stimuleren is iets heel anders dan dwingen tot abeid. Jij gaat ook naar je werk voor jouwzelf, niet omdat de baas dit afdwingt ? of wel.
pi_110130095
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:40 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Aanmoedigen en stimuleren is iets heel anders dan dwingen tot abeid. Jij gaat ook naar je werk voor jouwzelf, niet omdat de baas dit afdwingt ? of wel.
euh, als iedereen een dergelijke instelling heeft dan zat het merendeel in de bijstand.
mensen gaan werken om hun leven te kunnen bekostigen, sociale contacten, beetje lol in het werk.
Het liefst maakte ik van mijn hobby mijn werk maar dat kan niet altijd.

Als je vroeger niet ging werken ging je gewoon keihard dood, je werkt om te leven.
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:45:34 #198
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110130139
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:44 schreef gehaktballetjes het volgende:
Je werkt om te leven.
Maar ik leef niet om te werken.
pi_110130233
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:45 schreef betyar het volgende:

[..]

Maar ik leef niet om te werken.
nee, de meesten niet.
Maar het lekkerste biertje is nog steeds die op vrijdag middag 6 uur met vrienden op het terras na een werkweek. je werkt om je "leven" te bekostigen.
pi_110130285
Gelukkig heeft iedereen een gezond egoisme om iedere dag weer te verschijnen :P

Voor het overige deel kun je aan de ene kant ontmoedigen en aan de andere kant stimuleren, ook door werk aantrekkelijker te maken of voordeel te geven middels andere manieren, geen idee even welke hoor !

Wat de één uit plichtsbesef of egoisme doet, daar hebben andere een andere kijk op schijnbaar. Maar gelijk heb je natuurlijk wel, en ik denk ook dat er maar een hele kleine groep bestaat die echt zo moedwillig het systeem wil gebruiken, de rest heeft gewoon een duwtje en stimulering nodig denk ik.
pi_110130351
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Gelukkig heeft iedereen een gezond egoisme om iedere dag weer te verschijnen :P

Voor het overige deel kun je aan de ene kant ontmoedigen en aan de andere kant stimuleren, ook door werk aantrekkelijker te maken of voordeel te geven middels andere manieren, geen idee even welke hoor !

Wat de één het uit plichtsbesef of egoisme doet, daar hebben andere een andere kijk op schijnbaar. Maar gelijk heb je natuurlijk wel, en ik denk ook dat er maar een hele kleine groep bestaat die echt zo moedwillig het systeem wil gebruiken, de rest heeft gewoon een duwtje en stimulering nodig denk ik.
stimulering is dus korten als ze afspraken niet nakomen.
de mensen die het systeem dus niet misbruiken zullen het ook niet erg vinden dus en blij zijn met een baantje
pi_110130366
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:40 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Hoewel ik mijn werk erg leuk vind ga ik in de eerste plaats voor de centen erheen, als er iemand zou zeggen je mag lekker thuisblijven met behoud van geld, dan slaap ik de komende jaren heerlijk uit. In wezen is het ook een vorm van dwang, zonder werk geen centen en dus ook geen leuk leven.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_110130432
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:50 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

de mensen die het systeem dus niet misbruiken zullen het ook niet erg vinden dus en blij zijn met een baantje
Nee, dat is dwang, zoals je kinderen een snoepje ontzegt als ze hun kamer niet opruimen, het gaat om de beleving zeg maar.

Verder kun je voor de onderkant van het betaalde werk spectrum bv voordelen gaan uitdelen in natura, en niet gelijk in geld, denk aan gratis openbaar vervoer of toegang tot ander zaken waar best een beetje rek inzit als er meer gebruik van maken, onder het mom,'' ik rij nu toch ! ''
pi_110130478
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:51 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoewel ik mijn werk erg leuk vind ga ik in de eerste plaats voor de centen erheen, als er iemand zou zeggen je mag lekker thuisblijven met behoud van geld, dan slaap ik de komende jaren heerlijk uit. In wezen is het ook een vorm van dwang, zonder werk geen centen en dus ook geen leuk leven.
mwah, als ik een week vrij heb (en niet op reis ga of zo) dan gaat het na drie dagen wel kriebelen.
De eerste dag lekker uitslapen en lamballen, 2e dag grote schoonmaak en papierkraam doen, 3e dag begin ik me aan mezelf te irriteren. :')
pi_110130489
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:51 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat klopt ook, alleen werkt het schijnbaar niet voor iedereen hetzelfde ? Dus wellicht is een andere aanpak gewenst om tot hetzelfde resultaat te komen.
pi_110130526
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:53 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Nee, dat is dwang, zoals je kinderen een snoepje ontzegt als ze hun kamer niet opruimen, het gaat om de beleving zeg maar.

Verder kun je voor de onderkant van het betaalde werk spectrum bv voordelen gaan uitdelen in natura, en niet gelijk in geld, denk aan gratis openbaar vervoer of toegang tot ander zaken waar best een beetje rek inzit als er meer gebruik van maken, onder het mom,'' ik rij nu toch ! ''
maar hallo, zo is het hele leven toch "voor niks gaat de zon op"
Kinderen belonen bij iets goeds en straffen bij slecht is toch normaal, leert je toch iets over het leven.
pi_110130568
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:54 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat klopt ook, alleen werkt het schijnbaar niet voor iedereen hetzelfde ? Dus wellicht is een andere aanpak gewenst om tot hetzelfde resultaat te komen.
ja keihard aanpakken dus.
De werkende mens heeft ook zo zijn verantwoordelijkheden, kan ook niet dagen skippen.
Je krijgt een trap onder je hol als je zoiets doet.
en dan mogen uitkeringstrekkers dat wel doen omdat ze een andere beleving hebben :')
pi_110130596
Jawel, de één onthoud alle hoofdsteden van de wereld in één keer de ander misschien wel nooit ? waar ligt dat aan dan.

Niet iedereen leert hetzelfde op dezelfde manier, dat is ook normaal..
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:59:09 #209
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110130638
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Jawel, de één onthoud alle hoofdsteden van de wereld in één keer de ander misschien wel nooit ? waar ligt dat aan dan.

Niemand hoeft dan ook exact hetzelfde werk te doen als ieder ander. Ook daarin zijn verschillen normaal.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_110130685
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:56 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

ja keihard aanpakken dus.
De werkende mens heeft ook zo zijn verantwoordelijkheden, kan ook niet dagen skippen.
Je krijgt een trap onder je hol als je zoiets doet.
en dan mogen uitkeringstrekkers dat wel doen omdat ze een andere beleving hebben :')
Volgens mij heb je meer issues dan je zelf beseft, maar ok. :P

Dat is één manier van redeneren, maar er zijn er meerdere..
pi_110130687
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Nou, ik heb kennissen en vrienden met allerlei opleidingen en niveau's.
Van mensen die niet verder komen als vuilnisman (maar toch keihard werken) tot mensen die in de financiele wereld bakken met geld binnen halen.

en allemaal snappen ze dat ze moeten werken en verantwoording hebben.
En of je nu vuilnisman bent of financieel directeur, allemaal dragen ze hun deel af aan de verzorgingstaat/bijstand.
en dan komt dat tuig met excuses waarom zij niet kunnen of willen werken of waarom het niet makkelijk gaat.

kom op zeg.
pi_110130715
Nou , waar ligt het dan aan ? wat maakt nu de één wel verantwoordelijk en de andere niet, dan zijn we er toch.
pi_110130738
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Niemand hoeft dan ook exact hetzelfde werk te doen als ieder ander. Ook daarin zijn verschillen normaal.
Daar ging het niet om Cc maar om meerdere invalshoeken en belevingen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:04:03 #214
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110130790
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:02 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Daar ging het niet om Cc maar om meerdere invalshoeken en belevingen.
Beleving? Sorry hoor, maar werk is geen belevingsconcept, maar voor de meeste mensen bittere noodzaak.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_110130856
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Beleving? Sorry hoor, maar werk is geen belevingsconcept, maar voor de meeste mensen bittere noodzaak.
Oww zeg ik nu iets verkeerd...Bittere noodzaak abstract gezien ja, meer ook niet, de meesten zijn erg tevreden met hun werk en dito beloning daarvoor.
pi_110130872
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:01 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nou , waar ligt het dan aan ? wat maakt nu de één wel verantwoordelijk en de andere niet, dan zijn we er toch.
Hallo, we leven in de grote mensen wereld.
Ieder mens heeft zijn verantwoordelijkheden.

Het sociale stelsel is iets dat primair voor noodgevallen is of voor mensen die echt geen opties hebben.
Het sociale stelsel is niet voor de gemakzucht. Juist door een dergelijke houding die jij tentoonspreid komen juist de mensen die het wel nodig hebben in de problemen.
pi_110130911
Ik vind dat we in een culturele wanhoopstaat leven hallooooo?

Mag ik nu niet meer meedoen dan ?
pi_110130954
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:06 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

Hallo, we leven in de grote mensen wereld.
Ieder mens heeft zijn verantwoordelijkheden.

Het sociale stelsel is iets dat primair voor noodgevallen is of voor mensen die echt geen opties hebben.
Het sociale stelsel is niet voor de gemakzucht. Juist door een dergelijke houding die jij tentoonspreid komen juist de mensen die het wel nodig hebben in de problemen.
En trouwens ik zit niet in de bijstand en ook niet bij de voedselbank..
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 12:10:09 #219
249559 crew  Lavenderr
pi_110130996
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Gelukkig heeft iedereen een gezonde egoisme noodzaak om iedere dag weer te verschijnen :P

Wat de één uit plichtsbesef of egoisme doet, daar hebben andere een andere kijk op schijnbaar. Maar gelijk heb je natuurlijk wel, en ik denk ook dat er maar een hele kleine groep bestaat die echt zo moedwillig het systeem wil gebruiken, de rest heeft gewoon een duwtje en stimulering nodig denk ik.
Zo klopt het.
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:10:31 #220
13462 BansheeBoy
pi_110131005
Maar goed, zijn er hier entiteiten die initiatieven als de voedselbank ook een warm hart toedragen? En geven jullie daar ook weleens wat proviand aan? Bv. peperkoek of kandijsuiker? :{

pi_110131013
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zo klopt het.
Bedankt Lavenderr
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 12:11:55 #222
249559 crew  Lavenderr
pi_110131045
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar goed, zijn er hier entiteiten die initiatieven als de voedselbank ook een warm hart toedragen? En geven jullie daar ook weleens wat proviand aan? Bv. peperkoek of kandijsuiker? :{

Peperkoek, van de week nog langsgebracht . Zelfgebakken :Y
pi_110131058
quote:

Wel een goed initiatief inderdaad, en nee ik geef persoonlijk eigenlijk niets aan de voedselbank, wat trouwens een goed idee is !
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:12:29 #224
13462 BansheeBoy
pi_110131065
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:50 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

Én belonen als zij de afspraken wel nakomen. Ik denk dat belonen beter werkt dan straffen. Kijk maar in het echte en virtuele leven. :{

dinsdag 10 april 2012 @ 12:13:20 #225
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110131089
Voedselbanken 8)7

Laten ze eerst de kredietverstrekking aan mensen stopzetten, veel bezoekers van de voedselbank zitten in de shit omdat ze teveel schulden hebben gemaakt. In NL zijn de uitkeringen die bedoelt zijn voor mensen die echt geen andere opties meer hebben hoog genoeg om niet van dood te hoeven gaan :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:13:34 #226
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110131094
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:47 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

nee, de meesten niet.
Maar het lekkerste biertje is nog steeds die op vrijdag middag 6 uur met vrienden op het terras na een werkweek. je werkt om je "leven" te bekostigen.
Alleen jammer dat er (werkende) mensen zijn die het niet kunnen opbrengen om op vrijdagmiddag een biertje te gaan drinken op het terras.
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:13:48 #227
13462 BansheeBoy
pi_110131102
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Peperkoek, van de week nog langsgebracht . Zelfgebakken :Y
Het respect is weer volledig wederzijds. Zo kan het dus ook. Ik ben blij dat er Fok!kers bestaan die niet dagelijks hun harde valuta checken vanuit hun glimmende Audi en een ander niets gunnen. :{

Goed bezig.

dinsdag 10 april 2012 @ 12:14:31 #228
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110131123
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Én belonen als zij de afspraken wel nakomen. Ik denk dat belonen beter werkt dan straffen. Kijk maar in het echte en virtuele leven. :{

Belonen en bestraffen zijn 1 en dezelfde handeling. Echter is het de beleving die iets als straf of het gebrek aan beloning interpreteert :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:15:37 #229
13462 BansheeBoy
pi_110131160
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:14 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Belonen en bestraffen zijn 1 en dezelfde handeling. Echter is het de beleving die iets als straf of het gebrek aan beloning interpreteert :)
Ben ik niet met je eens, want zowel praktisch als psychisch is het écht iets anders. Maar ik begrijp je punt. :{

dinsdag 10 april 2012 @ 12:19:13 #230
13462 BansheeBoy
pi_110131284
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Voedselbanken 8)7

Laten ze eerst de kredietverstrekking aan mensen stopzetten, veel bezoekers van de voedselbank zitten in de shit omdat ze teveel schulden hebben gemaakt. In NL zijn de uitkeringen die bedoelt zijn voor mensen die echt geen andere opties meer hebben hoog genoeg om niet van dood te hoeven gaan :7
Waar maak je je druk om, die voedselbanken kosten ons geen cent. :{

† In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 12:20:58 #231
341203 3-voud
pi_110131333
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wel.
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:22:10 #232
13462 BansheeBoy
pi_110131364
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wel.
De belastingbetaler? Hoe dan? :{

dinsdag 10 april 2012 @ 12:23:06 #233
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110131392
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb ook niks tegen voedselbanken, ik focus me echter liever op de oorzaak van de noodzaak van de voedselbanken. Waarom faalt ons sociale vangnet? Juist.... kredietverstrekking aan mensen die geen krediet horen te krijgen op basis van hun inkomen.
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 12:24:12 #234
341203 3-voud
pi_110131437
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De belastingbetaler? Hoe dan? :{

De consument.
Producenten houden rekening met overproductie en rekenen dit door in het product. Zodra ze hierin beter worden met minder overproductie, zien we dit terug. Maar dat is weer nadelig voor de voedselbanken.
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:26:03 #235
13462 BansheeBoy
pi_110131480
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:23 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik heb ook niks tegen voedselbanken, ik focus me echter liever op de oorzaak van de noodzaak van de voedselbanken. Waarom faalt ons sociale vangnet? Juist.... kredietverstrekking aan mensen die geen krediet horen te krijgen op basis van hun inkomen.
Ik begrijp je, maar zo makkelijk als je het schetst is ook niet helemaal hoor. Veel mensen komen nou eenmaal in de problemen doordat ze terugvallen in inkomsten. Andere financiënkillers zijn echtscheidingen. Met dat soort dingen kun je moeilijk rekening houden. Of je gaat mensen verplichten hetzelfde bedrag wat ze willen lenen ook 1 op 1 op hun rekening hebben. En dat zal natuurlijk niet gaan... :{

Zelf ben ik van mening dat je nooit moet lenen. En ook van mening om je vaste lasten niet te laten meegroeien met je salaris. :{

dinsdag 10 april 2012 @ 12:27:00 #236
13462 BansheeBoy
pi_110131503
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:24 schreef 3-voud het volgende:

[..]

De consument.
Producenten houden rekening met overproductie en rekenen dit door in het product. Zodra ze hierin beter worden met minder overproductie, zien we dit terug. Maar dat is weer nadelig voor de voedselbanken.
Dit is een gevolg wat los staat van de voedselbank. De voedselbank krijgt vaak voedsel wat anders weggegooid wordt. Maar dat weet je ook wel. :{

pi_110131507
Hoe zit het dan met recycling van over de datum producten ? Dat leverd geld op ( dacht ik ), de voedselbank natuurlijk niet.
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 12:28:15 #238
341203 3-voud
pi_110131542
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit is een gevolg wat los staat van de voedselbank. De voedselbank krijgt vaak voedsel wat anders weggegooid wordt. Maar dat weet je ook wel. :{

Ik weet dat uiteindelijk die overproductie als kostenpost verwerkt is in de productprijs.
Dus betalen we ervoor.

Als jij dat kunt weerleggen ben je een held.
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:29:23 #239
13462 BansheeBoy
pi_110131584
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:28 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik weet dat uiteindelijk die overproductie als kostenpost verwerkt is in de productprijs.
Dus betalen we ervoor.
Als de voedselbank er niet is betalen we er dan niet meer voor? Dat vind ik een veel belangrijkere vraag. Anders maakt het geen donder uit. :{

† In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 12:32:57 #240
341203 3-voud
pi_110131709
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als de voedselbank er niet is betalen we er dan niet meer voor? Dat vind ik een veel belangrijkere vraag. Anders maakt het geen donder uit. :{

Dat is omgekeerde redenatie.
Als producenten slimmer gaan produceren waardoor er nagenoeg geen overschot is, krijgen de voedselbanken dan nog wel spullen?
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:34:40 #241
13462 BansheeBoy
pi_110131763
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat is omgekeerde redenatie.
Als producenten slimmer gaan produceren waardoor er nagenoeg geen overschot is, krijgen de voedselbanken dan nog wel spullen?
Overproductie, wanneer hier sprake van is, staat in zijn geheel los van de voedselbank. Of een voedselbank nu wel of niet bestaat, deze heeft geen invloed op de overproductie. In principe fungeert de voedselbank als vuilnisbak. In plaats van weggooien krijgen zij het. :{

† In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 12:37:28 #242
341203 3-voud
pi_110131860
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Overproductie, wanneer hier sprake van is, staat in zijn geheel los van de voedselbank. Of een voedselbank nu wel of niet bestaat, deze heeft geen invloed op de overproductie. In principe fungeert de voedselbank als vuilnisbak. In plaats van weggooien krijgen zij het. :{

Geef eens gewoon antwoord ipv van cirkelredenatie.
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:39:51 #243
13462 BansheeBoy
pi_110131939
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:37 schreef 3-voud het volgende:
Geef eens gewoon antwoord ipv van cirkelredenatie.
Ik denk dat ze altijd spullen zullen krijgen. :{

dinsdag 10 april 2012 @ 12:43:05 #244
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110132071
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik denk dat ze altijd spullen zullen krijgen. :{

Mmm... dat zal sterk afhangen van de marges die er op producten gemaakt worden (m.a.w. wat de consument extra betaald heeft). Ik denk dat de logistiek steeds strakker word i.v.m. stijgende grondstoffen en het onvermogen dit 1 op 1 door te kunnen berekenen aan de consument.

Maar goed.... voedselbanken.... ik denk dat je voor heel weinig geld de noodzakelijke voedingsmiddelen kan kopen. Dus misschien moeten die mensen gewoon een krantenwijk erbij nemen?
pi_110132570
Of vakkenvullen in ruil voor producten..voor diegene die in de bijstand zitten.
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:59:17 #246
13462 BansheeBoy
pi_110132641
Wat is eigenlijk het verschil tussen een voedselbank en een gaarkeuken? :{

Hebben we dat laatste ook in Nederland? :{

pi_110132709
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:27 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hoe zit het dan met recycling van over de datum producten ? Dat leverd geld op ( dacht ik ), de voedselbank natuurlijk niet.
recycling levert in verhouding niks op. ze maken er hooguit wat diervoeders van of biogas.
deze docu is interressant:
http://altijdwat.ncrv.nl/pagina/koken-met-afval-dumpster-divers

feit is dat we door regelgeving heel veel "goed" voedsel vernietigen.
Ik snap ook niet dat ze op die net over datum artikelen een sticker plakken: kan de gezondheid mogelijk schaden, eigen risico!
pi_110132712
Geen idee, wel een leuk idee trouwens. Gelijk ook een sociale functie misschien.
pi_110132782
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:01 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

recycling levert in verhouding niks op. ze maken er hooguit wat diervoeders van of biogas.
deze docu is interressant:
http://altijdwat.ncrv.nl/pagina/koken-met-afval-dumpster-divers

feit is dat we door regelgeving heel veel "goed" voedsel vernietigen.
Ik snap ook niet dat ze op die net over datum artikelen een sticker plakken: kan de gezondheid mogelijk schaden, eigen risico!
Bedankt voor de docu ! Leuk.

En dat zal wel met schadeclaims te maken hebben, het draait altijd om dat verrekte geld..Of snellere omzet-snelheid..weer geld..
pi_110132853
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Bedankt voor de docu ! Leuk.

En dat zal wel met schadeclaims te maken hebben, het draait altijd om dat verrekte geld..Of snellere omzet-snelheid..weer geld..
daarom ook zo'n sticker ;)
verder mogen ze wel eens kijken naar die kartelvorming van supermarkten waardoor boeren uitgeknepen worden en wij teveel betalen voor groente en fruit.
Een andere docu had het over een inkoopprijs van een komkommer van 18 cent.
die komen dan in de supermarkt voor 80 cent.

asociaal dat primaire gezonde levensbehoeften aan dergelijke constructies onderhevig zijn.
pi_110132943
Leve de markt...Zo werkt het en zo willen we het ook graag zeg maar !
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:09:58 #252
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110133008
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een voedselbank en een gaarkeuken? :{

Hebben we dat laatste ook in Nederland? :{

Een gaarkeuken is er voor uitkeringstrekkers die zelfs nog te lui zijn om zelf te koken :7
pi_110133077
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:07 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Leve de markt...Zo werkt het en zo willen we het ook graag zeg maar !
Tja ik denk dat je gewoon keihard moet ingrijpen als je de wereld beter wilt maken.
Ik erger me wel aan meer zaken wat te ridicuul is dat het plaats vind.
Maar de andere kant opkijken is makkelijker.
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:15:24 #254
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110133194
quote:

Het lijkt me niet zo'n goed idee als zomaar iedereen etenswaren zou langsbrengen, tenzij je wilt dat de afnemers binnen de kortste keren voedselvergiftingen oplopen. :')
pi_110133228
Dat niet alleen, sommige dingen gaan gewoonweg heel erg traag, zeker als de primaire intentie niet is om de wereld beter te maken, maar dat dit slechts mondjesmaat een bijzaak/bijwerking is geworden.
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:17:54 #256
13462 BansheeBoy
pi_110133292
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Het lijkt me niet zo'n goed idee als zomaar iedereen etenswaren zou langsbrengen, tenzij je wilt dat de afnemers binnen de kortste keren voedselvergiftingen opgelopen hebben. :')
Zo had ik het nog niet bekeken. Maar het is kiezen om te sterven van de honger of eventueel/misschien/allicht een (kleine, tijdelijke) ziekte op te lopen dankzij spijs van derden. :{

dinsdag 10 april 2012 @ 13:22:41 #257
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110133452
Ik vraag me trouwens af wat er in die voedselpakketten zit en of iedereen hetzelfde krijgt, of dat er ruzies ontstaan bij de balie:

"Nee, ík wil dat pak wasmiddel, neem jij dat potje sperziebonen maar, vuile uitkeringstrekker! :("

Ook krijg ik er een beetje een kerstpakket-idee van. Elke week een kerstpakket ontvangen. O+
pi_110133470
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Het lijkt me niet zo'n goed idee als zomaar iedereen etenswaren zou langsbrengen, tenzij je wilt dat de afnemers binnen de kortste keren voedselvergiftingen oplopen. :')
Waarom dan niet ? Hoe bedoel je dat. Er wordt dan toch gekeken naar de datum.
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:26:15 #259
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110133612
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Waarom dan niet ? Hoe bedoel je dat. Er wordt dan toch gekeken naar de datum.
De datum is niet zaligmakend. Als ik een pak melk dat houdbaar is tot 20 april lekker een dagje op de verwarming leg, kan ik het weggooien.
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 13:30:16 #260
249559 crew  Lavenderr
pi_110133780
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:26 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

De datum is niet zaligmakend. Als ik een pak melk dat houdbaar is tot 20 april lekker een dagje op de verwarming leg, kan ik het weggooien.
Ja, zo lust ik nog wel een glaasje romige melk. Laten we ons aan de datum houden en de boel niet saboteren :N .
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:31:47 #261
13462 BansheeBoy
pi_110133847
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, zo lust ik nog wel een glaasje romige melk. Laten we ons aan de datum houden en de boel niet saboteren :N .
:)

pi_110134248
Ja, zo kun je overal wel wat zien staan...
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:44:04 #263
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110134337
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:26 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Gewoon de kook er overheen. Vroeger kookten mensen de melk iedere dag.... was niet lekker maar je werd er niet ziek van :7
pi_110134615
Ghe he, de topictitel
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_110134869
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:23 schreef Scorpie het volgende:
Ben ik het levende bewijs? Dus jij hebt - op welke manier?- kunnen constateren dat ik eigenlijk helemaal niet oud ben, laat staan ziek? Vertel ..

Trouwens is mij die vraag nog nooit gesteld, dus zo verbazingwekkend is het niet dat het dan stil blijft. Omdat je het zo graag wil weten: ik heb me jaren lang suf gesolliciteerd, maar als je als rechtshandige je rechterarm niet normaal kan belasten, en verder op moet letten voor zelfs het kleinste wondje, op straffe van een dikke, pijnlijke arm (lymfoedeem) en voor de rest van je leven afhankelijk van huishoudelijke hulp etc etc., tja. Of denk je nou echt dat een werkgever iemand in dienst neemt die bij elk aanvankelijk onschuldig klein wondje permanent compleet gehandicapt kan raken? Voor de rest heb ik aan meerdere langdurige trajecten meegewerkt waarin gekeken werd wat evt nog wel zou kunnen op de betaalde arbeidsmarkt, nou verrekte weinig dus.

Maar ja, jij/jullie weten het natuurlijk beter, mijn leeftijd en ziekte zijn 'excuses', ik ben gewoon onwillig en dat is dat .. ga je lekker vastbijten in je vooroordelen en maak hetgeen jullie een hangmat noemen nog soberder dan het al is. Ik kijk tegen het eindpunt van mijn leven aan, voor mij persoonlijk maakt het niet zoveel meer uit, jullie zijn diegenen die nog heel wat jaartjes meer hebben te gaan .. wat mij op mijn 48ste overkwam kan ook jullie nog gebeuren, je blijft niet voor altijd zo jong en gezond als nu.
pleased to meet you
pi_110135140
maar waarom trek je het je dan zo aan?
Hier word dan toch niet gepraat of gehandicapte/zieke mensen?

Jij zou dan juist toch ook willen dat er keihard opgetreden word tegen fraude en lambakkerij?
pi_110135370
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er in die voedselpakketten zit en of iedereen hetzelfde krijgt, of dat er ruzies ontstaan bij de balie:

"Nee, ík wil dat pak wasmiddel, neem jij dat potje sperziebonen maar, vuile uitkeringstrekker! :("

Ook krijg ik er een beetje een kerstpakket-idee van. Elke week een kerstpakket ontvangen. O+
Zover ik weet, ben zelf geen klant en hoop het ook nooit de worden, wordt erna gestreefd om iedereen qua waarde zo ongeveer hetzelfde te geven. Die dingen hoef je dan niet te kopen van je budget. Ik heb geen idee of ze met persoonlijke wensen rekening houden, zoals er bij mij bvb geen chocolade of chips in zou hoeven te zitten, maar ik neem toch aan dat er rekening gehouden wordt met mensen die om gezondheidsreden bepaalde diëten moeten volgen.
pleased to meet you
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:29:07 #268
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110135991
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:30 schreef Lavenderr het volgende:
Ja o.k., maar niet alleen bewuste sabotage, maar heel veel mensen zijn zo slordig met hun etenswaren.

Dan doen ze 's middags boodschappen, zetten die in hun warme huis, gaan urenlang iets anders doen en in de avond zetten ze de producten die koel moeten blijven eens een keertje in de koelkast... :{
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 14:34:32 #269
341203 3-voud
pi_110136250
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:29 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ja o.k., maar niet alleen bewuste sabotage, maar heel veel mensen zijn zo slordig met hun etenswaren.

Dan doen ze 's middags boodschappen, zetten die in hun warme huis, gaan urenlang iets anders doen en in de avond zetten ze de producten die koel moeten blijven eens een keertje in de koelkast... :{
Kep ook zon zus die hysterisch wordt als een product in haar koelkast de datum van die dag heeft. Dan pakt ze het met een "ieeuw"-gebaar vast en kwakt het weg.
Terwijl het veelal nog gewoon goed is.

Ik moet spontaan kotsen van dat soort huppelkutten.
pi_110136295
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:05 schreef gehaktballetjes het volgende:
maar waarom trek je het je dan zo aan?
Hier word dan toch niet gepraat of gehandicapte/zieke mensen?

Jij zou dan juist toch ook willen dat er keihard opgetreden word tegen fraude en lambakkerij?
Heb je wel gezien waarop ik reageer? Mijn ziekte/arbeidshandicap wordt weggezet als onwil, sterker nog, ik ben het 'levend bewijs'. Er wordt maar uitgegaan van de foutieve veronderstelling dat de bijstand een tijdelijk vangnet is, nou dat is het dus niet, nog nooit geweest ook .. en de laatste jaren minder dan ooit, nu grote groepen arbeidsgehandicapten herkeurd zijn, en via een veel lagere WIA in de aanvullende bijstand belanden.
En ja, natuurlijk wil ik wel dat die lamstralen en fraudeurs gepakt worden, maar juist die raak je niet met dit soort maatregelen, zoals verder korten want je kan je nog een internetabonnement veroorloven, die nemen er namelijk gewoon een klus zwartwerk bij of breken in een paar huizen meer in. Ik met mijn arbeidshandicap heb die optie niet, dus ik wordt er wel door getroffen (nou ja, niet ik persoonlijk dan, ik werk voor mijn abo, maar algemeen, mensen in een soortgelijke situatie), ik mag de rest van mijn leven 's avonds op mijn bank op een houtje zitten knagen want een TV is ook al overbodige luxe.
pleased to meet you
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:43:25 #271
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110136633
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:34 schreef 3-voud het volgende:
Kep ook zon zus die hysterisch wordt als een product in haar koelkast de datum van die dag heeft. Dan pakt ze het met een "ieeuw"-gebaar vast en kwakt het weg.
Terwijl het veelal nog gewoon goed is.

Ik moet spontaan kotsen van dat soort huppelkutten.
Dat is heel wat anders. ;)
Ik gooi trouwens zelden iets weg, ik ben echt tegen verspilling. Daarbij doe ik op zo'n manier boodschappen dat er maar zelden iets (van de verse producten) over de datum raakt.

Oh, en ik doe trouwens altijd mijn boodschappen op de fiets in weer en wind, want ik heb geen rijbewijs. :)
En soms ook echt heel veel (heb namelijk een hekel aan vaak boodschappen doen), dus van mensen die met de auto naar de voedselbank gaan, omdat het zogenaamd te veel is om te tillen en dan gaan klagen dat ze een parkeerboete krijgen heb ik echt zoiets van "hmm :{".

En ik ben niet absoluut niet groot en ook niet supersterk. :)
pi_110136723
Nee moussie, volgens jou is altijd alles onmogelijk, daarom noemt men je zo. Op de fiets naar het werk? Kan niet want in oost-Groningen als moeder van 6 kinderen lopen ze allemaal longontsteking door fietsen. Goedkope 2e handsTV ipv flatscreen? Kan niet want brandveiligheid volgens de verzekering bla bla. Koningin van onmogelijk vergezochte drama scenarios. Iets wat je net ook weer deed.
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:47:58 #273
13462 BansheeBoy
pi_110136851
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee moussie, volgens jou is altijd alles onmogelijk, daarom noemt men je zo. Op de fiets naar het werk? Kan niet want in oost-Groningen als moeder van 6 kinderen lopen ze allemaal longontsteking door fietsen. Goedkope 2e handsTV ipv flatscreen? Kan niet want brandveiligheid volgens de verzekering bla bla. Koningin van onmogelijk vergezochte drama scenarios. Iets wat je net ook weer deed.
Jij overdrijft de andere kant op. Wie gaat er nou eerst met de trein, vervolgens met de bus, dan met de watertaxi, daarna met de fiets en het laatste stukje lopend naar zijn slechts "1100 euro" betalende werk. :')

Wie?

dinsdag 10 april 2012 @ 14:49:43 #274
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110136924
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jij overdrijft de andere kant op. Wie gaat er nou eerst met de trein, vervolgens met de bus, dan met de watertaxi, daarna met de fiets en het laatste stukje lopend naar zijn slechts "1100 euro" betalende werk. :')

Wie?

Vroeger kon je thuis nog garnalen pellen :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:54:07 #275
3542 Gia
User under construction
pi_110137096
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:35 schreef moussie het volgende:

Er wordt maar uitgegaan van de foutieve veronderstelling dat de bijstand een tijdelijk vangnet is, nou dat is het dus niet, nog nooit geweest ook .. en de laatste jaren minder dan ooit, nu grote groepen arbeidsgehandicapten herkeurd zijn, en via een veel lagere WIA in de aanvullende bijstand belanden.
Dat zou dus eens moeten veranderen. Als men een aparte abw-uitkering zou hebben voor mensen die echt niet, of niet fulltime kunnen werken, dan is het ook mogelijk om het gezonde deel bijstandstrekkers harder aan te pakken. Het kaf van het koren scheiden, eigenlijk.
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:55:33 #276
13462 BansheeBoy
pi_110137152
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zou dus eens moeten veranderen. Als men een aparte abw-uitkering zou hebben voor mensen die echt niet, of niet fulltime kunnen werken, dan is het ook mogelijk om het gezonde deel bijstandstrekkers harder aan te pakken. Het kaf van het koren scheiden, eigenlijk.
Gia, serieus, kun je geen kantoorwerk uitvoeren wat qua werkdruk en werkuitvoering min of meer gelijk staat aan Fok!ken? Intelligent ben je zeker. :{

dinsdag 10 april 2012 @ 15:01:53 #277
3542 Gia
User under construction
pi_110137419
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Gia, serieus, kun je geen kantoorwerk uitvoeren wat qua werkdruk en werkuitvoering min of meer gelijk staat aan Fok!ken? Intelligent ben je zeker. :{

Dank je. Als iemand mij tikwerk aanbiedt, thuis, zou ik dat zeker graag doen. Maar dan wel met dezelfde voorwaarden, verzekeringen enz.., die gezonde mensen ook hebben. En met de mogelijkheid weer terug in de WAO te komen, onder dezelfde voorwaarden als nu, mocht dat nodig zijn.
pi_110137666
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wie?

Als het gratis geld van anderen niet meer binnenkomt moet je eens opletten hoe snel men dat gaat doen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:10:22 #279
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110137801
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Als het gratis geld van anderen niet meer binnenkomt moet je eens opletten hoe snel men dat gaat doen.
Dat is ook zo... en het gratis geld van anderen raakt momenteel ook op, dus er gaat zeker nog meer druk komen uit uitkeringsgerechtigden.
pi_110137883
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ten eerste krijg je als alleenstaande moeder met zes kinderen (bestaan die nog?) amme nooit niet een baantje, al heb je de opvang ivm mogelijke ziekten van de kinderen heel goed kunnen regelen en smeek je op je knieën, een werkgever neemt dat risico gewoon niet. Ten tweede kan je maar twee kinderen tegelijk veilig vervoeren op de fiets, en voor een bakfiets is er geen geld.
En ja, in een grotere stad is het absoluut niet moeilijk om op loopafstand alles wat je nodig hebt te vinden voor een habbekrats en nog ruime keuze ook, maar als ik hier zo kijk op marktplaats, of de lokale kringloop is het treurnis troef ..
Kom eens uit je wereld van veronderstellingen en vooroordelen en kijk naar de praktijk, de realiteit.
pleased to meet you
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:12:28 #281
13462 BansheeBoy
pi_110137892
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja, dan wel. Maar dan zullen het aantal huurmoordenaars ook wel toenemen. Alsmede andere criminaliteit. Er is een soort "mensen" dat gewoon weigert te werken. :{

† In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 15:16:17 #282
341203 3-voud
pi_110138066
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Ten eerste krijg je als alleenstaande moeder met zes kinderen (bestaan die nog?) amme nooit niet een baantje, al heb je de opvang ivm mogelijke ziekten van de kinderen heel goed kunnen regelen en smeek je op je knieën, een werkgever neemt dat risico gewoon niet. Ten tweede kan je maar twee kinderen tegelijk veilig vervoeren op de fiets, en voor een bakfiets is er geen geld.
En ja, in een grotere stad is het absoluut niet moeilijk om op loopafstand alles wat je nodig hebt te vinden voor een habbekrats en nog ruime keuze ook, maar als ik hier zo kijk op marktplaats, of de lokale kringloop is het treurnis troef ..
Kom eens uit je wereld van veronderstellingen en vooroordelen en kijk naar de praktijk, de realiteit.
Uitvluchten, uitvluchten, uitvluchten...

Mijn vader had altijd een goed antwoord hierop: "Schop onder je reet hebben? Nou dan."
pi_110138102
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:10 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat is ook zo... en het gratis geld van anderen raakt momenteel ook op, dus er gaat zeker nog meer druk komen uit uitkeringsgerechtigden.
Maar die druk moet je dus niet uitoefenen op die uitkeringsgerechtigde, die moet je uitoefenen op de werkgever die dat soort arbeidsplaatsen waarin je je 40 uur per week thuis naar eigen inzicht kan indelen moet bieden, die banen zijn er nu niet. Zoals ik eerder al zei, wat ik nu doe als vrijwilliger, onbetaald, is eigenlijk zo'n baantje ..
pleased to meet you
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:17:42 #284
13462 BansheeBoy
pi_110138115
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:01 schreef Gia het volgende:
Dank je. Als iemand mij tikwerk aanbiedt, thuis, zou ik dat zeker graag doen. Maar dan wel met dezelfde voorwaarden, verzekeringen enz.., die gezonde mensen ook hebben. En met de mogelijkheid weer terug in de WAO te komen, onder dezelfde voorwaarden als nu, mocht dat nodig zijn.
Ok, dat kan ik me goed voorstellen. Maar ondanks dat je niet werkt, er is toch geen sprake van voedselbank afhankelijkheid hoop ik? :{

dinsdag 10 april 2012 @ 15:18:27 #285
13462 BansheeBoy
pi_110138150
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:16 schreef 3-voud het volgende:
Mijn vader had altijd een goed antwoord hierop: "Schop onder je reet hebben? Nou dan."
Je kunt niet stellen dat iedereen in de bijstand lui is of een vochtig achterwerk heeft.

pi_110138207
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:16 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Uitvluchten, uitvluchten, uitvluchten...

Dat is geen uitvlucht man, dat is de realiteit .. of zou jij als werkgever het risico nemen dat je werkneemster er al weer niet is omdat er een van die zes kinderen ziek is? Dat krijg je al te horen als je twee kinderen hebt namelijk, laat staan dat het er zes zijn. Maar ja, ik begrijp dat jij ijzer met je blote handen kan breken?
pleased to meet you
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:20:59 #287
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110138246
Is het trouwens niet een beter idee om de afnemers van de voedselpakketten eerst kookcursussen en een cursus 'bewust inkopen' te laten doen?

Als ik soms bij mensen ben die zeggen financieel heel erg krap te zitten, maar dat ik dan wel allerlei duur kant-en-klaar voedsel, 'wereldgerechten', allerlei merkartikelen, kratten Heineken, flessen Coca Cola, Dreft afwasmiddel... enzovoort in de kasten zie staan, denk ik ook weer van "hmm :{".

- Als ik met verse ingrediënten bijvoorbeeld een voorraad nasi goreng bereid, heb ik 14 flinke porties voor zo'n 10 euro. Bovendien is het een stuk smakelijker en voedzamer dan kant-en-klare en Conimex/Inproba/Honig/Knorr shitzooi en snelkookrijst. :)

- Priklimonade drink ik nooit doordeweeks, omdat ik ten eerste geen zin heb om met zoveel flessen te slepen, ten tweede is het ook erg ongezond. Dorstlessen kan ook met water en siroop.

- En als je van bier houdt, dan drink je ten eerste maar wat minder, en ten tweede - als je zo krap zit -, neem je maar genoegen met een B-merk.

Mja, ik weet het, is waarschijnlijk wel een erg idealistische gedachte van mij. :')
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:21:29 #288
13462 BansheeBoy
pi_110138255
Ja, ik kom zo vaak bij klanten waar dan een random girl naar huis gaat omdat 1 van de kinderen ziek is. :')

Blijf gewoon huismoeder is mijn motto... :)

dinsdag 10 april 2012 @ 15:26:11 #289
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110138451
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:12 schreef moussie het volgende:
Ten eerste krijg je als alleenstaande moeder met zes kinderen (
Is dit een voorbeeld of heb jij 6 kleine kinderen? :o

Aangezien ik volgens mij ook ergens in dit topic gelezen heb dat je rond de 60 bent, dan zou je toch verwachten dat als je kinderen hebt, dat die dan volwassen zijn.
pi_110138698
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:20 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Is het trouwens niet een beter idee om de afnemers van de voedselpakketten eerst kookcursussen en een cursus 'bewust inkopen' te laten doen?

Als ik soms bij mensen ben die zeggen financieel heel erg krap te zitten, maar dat ik dan wel allerlei duur kant-en-klaar voedsel, 'wereldgerechten', allerlei merkartikelen, kratten Heineken, flessen Coca Cola, Dreft afwasmiddel... enzovoort in de kasten zie staan, denk ik ook weer van "hmm :{".

- Als ik met verse ingrediënten bijvoorbeeld een voorraad nasi goreng bereid, heb ik 14 flinke porties voor zo'n 10 euro. Bovendien is het een stuk smakelijker en voedzamer dan kant-en-klare en Conimex/Inproba/Honig/Knorr shitzooi en snelkookrijst. :)

- Priklimonade drink ik nooit doordeweeks, omdat ik ten eerste geen zin heb om met zoveel flessen te slepen, ten tweede is het ook erg ongezond. Dorstlessen kan ook met water en siroop.

- En als je van bier houdt, dan drink je ten eerste maar wat minder, en ten tweede - als je zo krap zit -, neem je maar genoegen met een B-merk.

Mja, ik weet het, is waarschijnlijk wel een erg idealistische gedachte van mij. :')
Ik gok dat die mensen waarover je het nu hebt niet al te lang geleden werkloos zijn geworden of er op een andere manier in inkomen op achteruit zijn gegaan. Dan moet je namelijk idd leren anders in te kopen, en rap ook. En tja, bij de wat minder intelligente mens duurt dat meestal wat langer
pleased to meet you
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 15:34:21 #291
341203 3-voud
pi_110138812
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is geen uitvlucht man, dat is de realiteit ..
Er is zoveel realiteit. Jij hebt het enkel over barrieres.
Klaagvrouwtje puur zang.

quote:
of zou jij als werkgever het risico nemen dat je werkneemster er al weer niet is omdat er een van die zes kinderen ziek is? Dat krijg je al te horen als je twee kinderen hebt namelijk, laat staan dat het er zes zijn. Maar ja, ik begrijp dat jij ijzer met je blote handen kan breken?
... en daar gaan we weer...
pi_110138891
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:20 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

dat denk ik soms ook wel.
Ik woon ook in een achterstandswijk en je haalt bepaalde types er wel uit. Dan vraag ik me ook af waarom ze bepaalde zaken kopen die echt te duur zijn.
Je kunt echt zo goedkoop koken en veel gezonder dan kant en klaar.
de laatste paar jaar koop ik al geeneens meer sausjes en kruidenmixen, spul is niet te vreten als je eenmaal verse gerechten gewend bent
pi_110138952
quote:

[..]

Dat is geen uitvlucht man, dat is de realiteit .. of zou jij als werkgever het risico nemen dat je werkneemster er al weer niet is omdat er een van die zes kinderen ziek is? Dat krijg je al te horen als je twee kinderen hebt namelijk, laat staan dat het er zes zijn. Maar ja, ik begrijp dat jij ijzer met je blote handen kan breken?
dat is echt onzin hoor.
Op mijn werk zijn er zat van dat soort mensen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:37:38 #294
13462 BansheeBoy
pi_110138975
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:35 schreef gehaktballetjes het volgende:
de laatste paar jaar koop ik al geeneens meer sausjes en kruidenmixen, spul is niet te vreten als je eenmaal verse gerechten gewend bent
Je hebt gelijk, het zit vol met zout, smaakmakers en conserveringsmiddelen, volgens mij erg ongezond. :{

Ik zoek eigenlijk nog een recept om zelf ketchup en sambal te maken. :)

pi_110138986
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:34 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Er is zoveel realiteit. Jij hebt het enkel over barrieres.
Klaagvrouwtje puur zang.

[..]

... en daar gaan we weer...
Je weet toch...miss uitweg :) Het is altijd de schuld van een ander, nooit van de pauper zelf.
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:38:06 #296
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110139003
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar die druk moet je dus niet uitoefenen op die uitkeringsgerechtigde, die moet je uitoefenen op de werkgever die dat soort arbeidsplaatsen waarin je je 40 uur per week thuis naar eigen inzicht kan indelen moet bieden, die banen zijn er nu niet. Zoals ik eerder al zei, wat ik nu doe als vrijwilliger, onbetaald, is eigenlijk zo'n baantje ..
Waarom moet een werkgever die plaatsen bieden? Het is toch niet de taak van commerciele bedrijven om aan minder validen en mensen met andere beperkingen werk te verschaffen?
De taak van die bedrijven is om geld te verdienen of om op zijn minst quitte te spelen, als er dan nog wat overblijft kan de overheid daar een deel van krijgen voor o.a. zulke sociale voorzieningen.

Goed om te horen dat je vrijwilligerswerk doet, zo draag je in ieder geval bij aan de maatschappij en het is ook goed voor je eigen ontwikkeling en welzijn :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:39:55 #297
3542 Gia
User under construction
pi_110139075
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ok, dat kan ik me goed voorstellen. Maar ondanks dat je niet werkt, er is toch geen sprake van voedselbank afhankelijkheid hoop ik? :{

Nee hoor. Mijn man heeft ook nog een baan.
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:41:30 #298
13462 BansheeBoy
pi_110139140
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor. Mijn man heeft ook nog een baan.
Ah ok. Is je man ook een Fok!ker? In de zin dat hij ook hier op het forum komt. :{

pi_110139146
Ik hou me zelf ook aanbevolen voor een recept van sambal van de 'turk' zeg maar, die je bij de broodjes shoarma krijgt, heerlijk vaak, en nergens te krijgen. Ik heb al eens gevraagd hoe ze dat doen, maar veel verder dan ''witte wijn'' kwam ik helaas niet !

Dus mocht iemand het weten, graag !
pi_110139167
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het zit vol met zout, smaakmakers en conserveringsmiddelen, volgens mij erg ongezond. :{

Ik zoek eigenlijk nog een recept om zelf ketchup en sambal te maken. :)

http://www.chillipepers.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=32

jouw pc komt zonder google :P
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:42:58 #301
3542 Gia
User under construction
pi_110139215
quote:

[..]

Maar dan zou geen enkele moeder aan werk kunnen komen, alleenstaand of niet. Kinderen kunnen nu eenmaal ziek worden. Tweeverdieners moeten daar dan ook een oplossing voor zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')