abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110126597
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:32 schreef klipper het volgende:

[..]

Besef je wel dat jullie uitkering hoger had kunnen zijn als er aan de andere kant minder profiteurs waren geweest?

Ik ben tegen misbruik van dit vangnet, vandaar dat het voor teveel mensen een te hoge uitkering is, die mensen hebben geen uitkering nodig maar een schop onder hun hol.
op gemeentelijk niveau wil men nog wel eens cijfers publiceren over de fraude. en dat is aanzienlijk waarbij er dus ook nog een grote groep zal zijn die men niet kan pakken of die de mazen van de wet goed weten te gebruiken.

Kan me nog goed herinneren dat heel veel mensen in de bijstand banen weigerden (bijvoorbeeld havens) omdat ze het smerig of te hard werken vonden en ze maar iets in inkomsten omhoog gingen.

De eerste focus moet liggen om de fraudeurs, profiteurs en lambakken aan te pakken.
volgensmij word er dan direct veel bespaart en zou je zelfs de mensen die het echt nodig hebben wat extra kunnen geven.

Ik snap ook niet dat men geen centrale gaarkeukens maakt.
de bijstandstrekkers zelf laten werken daar onder begeleiding en elke ochtend half 8 paraat voor ontbijt.
dan lunchzakje mee en om 12 uur middageten. en om 18.00 weer eten.
dan hebben ze net als werkend nederland ook een normaal ritme.
Kunnen de kosten omlaag en hebben ze een extra druk om zelf werk te vinden
pi_110126958
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom doe je dan een generaliserende uitspraak ?
Ik begrijp je niet. :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:19:32 #178
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_110127320
Waarom richten we niet gewoon gelijk werkkampen op voor tokkies en volk met een uitkering joh? Hoppa, onder begeleiding die lamzakken aan het werk. Bewaker met geweer en rubberen kogels er bij en klaar is kees. Ritme, orde en regelmaat zal er zijn. Stelletje ondankbare tokkies, allemaal.

:')
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 10:21:44 #179
43556 miss_dynastie
pi_110127396
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:32 schreef klipper het volgende:

[..]

Besef je wel dat jullie uitkering hoger had kunnen zijn als er aan de andere kant minder profiteurs waren geweest?

Ik ben tegen misbruik van dit vangnet, vandaar dat het voor teveel mensen een te hoge uitkering is, die mensen hebben geen uitkering nodig maar een schop onder hun hol.
Eens. Ik heb geen enkele moeite met het vangnet dat uitkeringen zouden moeten zijn, sterker nog, wat mij betreft mogen de uitkeringen voor mensen die écht niet kunnen hoger. En hoewel de overheid denkt veel niet-willers uit de hangmat te hebben gejaagd, heb ik de indruk dat soms mensen die echt niet kunnen lukraak goedgekeurd worden, maar sommige echte Niet-Willers er handig en simpel doorheen komen, omdat ze het systeem kennen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:01 schreef Lalin het volgende:

Wat betreft de kinderbijslag zou ik deze inkomensafhankelijk maken.
In de zin van: degene die belasting betaalt en kinderen heeft een korting geven op het te betalen bedrag: helemaal prima. In de zin van: je hebt een laag inkomen, dus je krijgt meer: dat lijkt me helemaal niet wenselijk en alleen maar bijdragen aan de armoedeval en de onwil van mensen om te werken.
pi_110127423
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:19 schreef Yogaflame het volgende:
Waarom richten we niet gewoon gelijk werkkampen op voor tokkies en volk met een uitkering joh? Hoppa, onder begeleiding die lamzakken aan het werk. Bewaker met geweer en rubberen kogels er bij en klaar is kees. Ritme, orde en regelmaat zal er zijn. Stelletje ondankbare tokkies, allemaal.

Wat een enorm goed idee!
En dan een maal per maand gratis Drionnetjes verstrekken.
Probleem opgelost. ;)
pi_110127543
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:

In de zin van: degene die belasting betaalt en kinderen heeft een korting geven op het te betalen bedrag: helemaal prima.
Dat bedoel ik, dank. :)
pi_110127953
quote:

Euh moeten ze dan de hele dag thuis zitten en niks doen.
welkom tot de volwassen mensen wereld waar iedereen gewoon sochtends vroeg op staat en 8 uur werkt.

ritme en regelmaat is gewoon gezond.
pi_110128072
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:05 schreef Lalin het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet. :)
'Alle mensen in de bijstand moeten werken naar vermogen, maar elk verhaal is persoonlijk en kan niet langs een maatstaf worden gelegd'. Krom
pi_110128575
ik zou wel eens cijfers willen zien van:
-hoeveel mensen in de bijstand wel in staat zijn om te werken of deels te werken
-hoeveel fraude er word gepleegd

Ik vind het namelijk wel raar dat we gewoon oost-europeanen hierheen halen terwijl we zelf een grote groep in de bijstand hebben.
Dan zullen die oost-europeanen wel minder kosten maar als dan zou men dat werk toch kunnen doen.
geef werkgevers belastingvoordelen of laat de staat het verschil tussen loon van -oost-europeanen aanvullen tot iets boven bijstand niveau.
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:05:45 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110128791
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:40 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

welkom tot de volwassen mensen wereld waar iedereen gewoon sochtends vroeg op staat en 8 uur werkt.

ik slaap lekker uit :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:06:46 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110128829
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:59 schreef gehaktballetjes het volgende:
ik zou wel eens cijfers willen zien van:
-hoeveel mensen in de bijstand wel in staat zijn om te werken of deels te werken
-hoeveel fraude er word gepleegd

Ik vind het namelijk wel raar dat we gewoon oost-europeanen hierheen halen terwijl we zelf een grote groep in de bijstand hebben.
Dan zullen die oost-europeanen wel minder kosten maar als dan zou men dat werk toch kunnen doen.
geef werkgevers belastingvoordelen of laat de staat het verschil tussen loon van -oost-europeanen aanvullen tot iets boven bijstand niveau.
Die Oost-Europeanen moeten in principe ook voor minimumloon werken. Dus ten opzichte van het minimumloon van een Nederlander zijn het geen concurrenten.

De grote concurrent is de uitkering. Omdat dit zonder noemenswaardige verplichting bijna net zoveel bestedingsruimte biedtr.
The End Times are wild
pi_110128846
quote:

Hoe breng jij je vakantie door ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_110129001
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die Oost-Europeanen moeten in principe ook voor minimumloon werken. Dus ten opzichte van het minimumloon van een Nederlander zijn het geen concurrenten.

De grote concurrent is de uitkering. Omdat dit zonder noemenswaardige verplichting bijna net zoveel bestedingsruimte biedtr.
dan moeten ze dat maar eens aanpakken, gewoon flink korten op de uitkering als ze een baan weigeren of verprutsen
pi_110129031
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:40 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

Jawel, maar kun je afdwingen dat anderen dit zo gaan zien als de rest ?

Maw, geeft het het gewenst langdurige effect waar we naar streven ?
pi_110129077
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Jawel, maar kun je afdwingen dat anderen dit zo gaan zien als de rest ?
euh, ze houden toch ook hun handje op om geld te accepteren van de werkende mensen.
als ze principieel tegen zoiets zijn moeten ze ook niet lusten nemen maar ook de lasten.
pi_110129124
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:14 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

euh, ze houden toch ook hun handje op om geld te accepteren van de werkende mensen.
als ze principieel tegen zoiets zijn moeten ze ook niet lusten nemen maar ook de lasten.
Je gaat er gemakshalve van uit dat het weloverdachte en vooral gemikte aanvallen op het systeem zijn ? Als iedereen zo berekenend had geweest dan waren ze denk ik een stuk verder gekomen, denk je niet ?
pi_110129189
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Je gaat er gemakshalve van uit dat het weloverdachte en vooral gemikte aanvallen op het systeem zijn ? Als iedereen zo berekenend had geweest dan waren ze denk ik een stuk verder gekomen, denk je niet ?
als ze dat zelf niet kunnen dan moeten ze dus geholpen worden.
en wat is er op tegen dat je de kosten drukt door gaarkeukens waarbij ze dus een normaal ritme hebben en zelf moeten meewerken?

wat is er op tegen om ze te dwingen tot het accepteren van werk waarvoor we nu mensen een paar duizend kilometer verderop weg plukken.
pi_110129278
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:17 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

als ze dat zelf niet kunnen dan moeten ze dus geholpen worden.
en wat is er op tegen dat je de kosten drukt door gaarkeukens waarbij ze dus een normaal ritme hebben en zelf moeten meewerken?

wat is er op tegen om ze te dwingen tot het accepteren van werk waarvoor we nu mensen een paar duizend kilometer verderop weg plukken.
Vooral dwingen gaat niet werken denk ik, al heb je gelijk over een zinvolle daginvulling, maar ik neem aan dat ze dat zelf ook wel hadden gezien ?

Zo niet, dan is het wellicht een aanvulling op de beleving van de bijstandsmensen.

Maar dan nog lijkt mij een keuze hierin beter dan een dwangmiddel tot aanzet van werken..ik zou ze niet willen in iedergeval. Dan ben je waarschijnlijk meer kwijt aan het sturen dan wat anders..
pi_110129430
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Vooral dwingen gaat niet werken denk ik, al heb je gelijk over een zinvolle daginvulling, maar ik neem aan dat ze dat zelf ook wel hadden gezien ?

Zo niet, dan is het wellicht een aanvulling op de beleving van de bijstandsmensen.

Maar dan nog lijkt mij een keuze hierin beter dan een dwangmiddel tot aanzet van werken..ik zou ze niet willen in iedergeval. Dan ben je waarschijnlijk meer kwijt aan het sturen dan wat anders..
Ja joh, als ik ff geen zin heb om te werken of ff wil uitslapen dan bel ik mijn baas en zeg "bekijk het maar, kom vandaag niet of ik kom pas smiddags"
De gewone werkende mens word min of meer al gedwongen. Je moet komen, ook op baaldagen, om je baan en inkomen te houden.

Mensen in de bijstand (die kunnen werken), mag je niet onder "druk" zetten? Niet verplichten tot een dagritme? die moet je gewoon geld blijven geven?

en hoezo sturen?
Je geeft ze een incheckkaart waarmee ze 3x per dag in moeten checken op bepaalde momenten.
Mogen ze x maal te laat zijn en daarna voor elk gemiste check-in een x bedrag aftrekken.
pi_110129510
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'Alle mensen in de bijstand moeten werken naar vermogen, maar elk verhaal is persoonlijk en kan niet langs een maatstaf worden gelegd'. Krom
Ik heb het over arbeidsgehandicapte mensen, WAJONG of WIA.
Niet over mensen in de bijstand. :)
pi_110129944
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:25 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

Ja joh, als ik ff geen zin heb om te werken of ff wil uitslapen dan bel ik mijn baas en zeg "bekijk het maar, kom vandaag niet of ik kom pas smiddags"
De gewone werkende mens word min of meer al gedwongen. Je moet komen, ook op baaldagen, om je baan en inkomen te houden.

Mensen in de bijstand (die kunnen werken), mag je niet onder "druk" zetten? Niet verplichten tot een dagritme? die moet je gewoon geld blijven geven?

en hoezo sturen?
Je geeft ze een incheckkaart waarmee ze 3x per dag in moeten checken op bepaalde momenten.
Mogen ze x maal te laat zijn en daarna voor elk gemiste check-in een x bedrag aftrekken.
Aanmoedigen en stimuleren is iets heel anders dan dwingen tot abeid. Jij gaat ook naar je werk voor jouwzelf, niet omdat de baas dit afdwingt ? of wel.
pi_110130095
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:40 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Aanmoedigen en stimuleren is iets heel anders dan dwingen tot abeid. Jij gaat ook naar je werk voor jouwzelf, niet omdat de baas dit afdwingt ? of wel.
euh, als iedereen een dergelijke instelling heeft dan zat het merendeel in de bijstand.
mensen gaan werken om hun leven te kunnen bekostigen, sociale contacten, beetje lol in het werk.
Het liefst maakte ik van mijn hobby mijn werk maar dat kan niet altijd.

Als je vroeger niet ging werken ging je gewoon keihard dood, je werkt om te leven.
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:45:34 #198
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110130139
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:44 schreef gehaktballetjes het volgende:
Je werkt om te leven.
Maar ik leef niet om te werken.
pi_110130233
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:45 schreef betyar het volgende:

[..]

Maar ik leef niet om te werken.
nee, de meesten niet.
Maar het lekkerste biertje is nog steeds die op vrijdag middag 6 uur met vrienden op het terras na een werkweek. je werkt om je "leven" te bekostigen.
pi_110130285
Gelukkig heeft iedereen een gezond egoisme om iedere dag weer te verschijnen :P

Voor het overige deel kun je aan de ene kant ontmoedigen en aan de andere kant stimuleren, ook door werk aantrekkelijker te maken of voordeel te geven middels andere manieren, geen idee even welke hoor !

Wat de één uit plichtsbesef of egoisme doet, daar hebben andere een andere kijk op schijnbaar. Maar gelijk heb je natuurlijk wel, en ik denk ook dat er maar een hele kleine groep bestaat die echt zo moedwillig het systeem wil gebruiken, de rest heeft gewoon een duwtje en stimulering nodig denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')