quote:
Say what? Jullie schrijven al die gevallen, zoals bvb die meid met haar twee getinte kinderen en gezinscoach, of dat stel, ex-crimineel en rokende vrouw dat het zo krap heeft dat het van de kinderen steelt, gewoonweg af .. nog verder korten, schop onder de kont en klaar.
Ik kijk naar die mensen zelf, ik vraag me af hoe ze daar terecht zijn gekomen, en ik kijk naar hun mogelijkheden en onmogelijkheden.
Ik zie in de diverse docu's die eerder langs zijn gekomen in deze reeks mensen die hun best doen om uit de shit te raken, ondanks hun beperkte mogelijkheden. Neem dat vrouwtje met die twee getinte kinderen, die heeft overduidelijk nooit geleerd om structuur in haar leven aan te brengen, wat zou die kunnen leren van een schop onder haar kont en nog verder korten? De ex-crimineel die blijkbaar niet in de bijstand zit en z'n best doet om bij het makkelijke geld uit de buurt te blijven? Dat vrouwtje met de psychose waar de pil niet goed werkt en hij moet zijn autootje verkopen want er is al weer een op komst, beiden verslaafd aan de drama van de crisis .. denk je nou echt dat het voor al deze mensen motiverend zou zijn als zij nog verder gekort worden?
quote:
Neehoor, die inktzwarte kijk komt uit jezelf. Je wentelt je in slachtofferschap.
Lol, ik confronteer met de feiten waarmee andere mensen te maken hebben, zoals in mijn persoonlijke situatie leeftijd en ziekte, en de onmogelijkheden die daaruit voortkomen, en dan wentel ik mij in slachtofferschap? Als ik zeg dat geen werkgever mij aanneemt, en dat zeg ik uit ervaring na ontelbare sollicitaties, dan ligt dat aan mij en mijn instelling, en niet aan de werkgever die dat risico niet wil nemen?
Had ik al verteld dat ik al jaren werk voor mijn bijstandsuitkering en daarmee mijn internet verdien .. ja hé? Had ik ook al verteld dat ik daar reuzeblij mee ben, want die ledigheid, dat vind ik maar niets, en dat het perfect aansluit bij de dingen die ik nog wel kan doen en ook nog eens leuk en interessant vind om te doen? Het is jammer dat dit niet als betaald baantje kan, maar dat betekent niet dat mijn baantje geen 'waarde' heeft en/of cq ik geen 'waarde' heb. Ik weet wat ik waard ben, en dat weten de mensen die mij kennen ook. Niks slachtofferrol dus, van een luie bijstandsgerechtigde die alleen maar op de bank wil hangen, gewoon realiteit. Het spijt me als het niet in je plaatje past en je het daarom maar betiteld als iets anders .. maar het is wat het is ..
quote:
Ik denk dat er geen miljonair van mening is dat hij het minder breed heeft dan een uitkeringstrekker.
Hoh, dat is niet wat ik zei. Ik zei dat als ik als zijnde bijstandstrekker met mijn 888 euro per maand rijk ben vergeleken met de 'echte armen' diegene met 4000 euro naar verhouding zowat miljonair is.
On a sidenote .. in ons land kan je water uit de kraan drinken, zolang we dat hebben zijn we allemaal rijker dan grote delen van de wereld.
quote:
Wel zal hij het vast niet fijn vinden dat hij de helft van de week voor anderen werkt. Dit nog los van de meer algemene observatie dat het reuze slecht voor de economie is als hard werken weinig loont. De vruchten van je eigen arbeid moeten in meerderheid voor jezelf zijn, daar wordt uiteindelijk iedereen beter van. De wereld is bezaaid met voorbeelden van landen waarin men dit niet zo begrepen heeft, met navenante gevolgen.
Mwah, ik denk dat je tot een wat gelijkmatiger verdeling van lonen moet komen, uitgaand van het inzicht in het gegeven dat het kleine werk aan de onderkant net zo noodzakelijk is als de expertise aan de bovenkant, en daar wat meer evenwicht in vinden. Nu krijgen mensen aan de bovenkant exorbitante salarissen met even exorbitante belastingen terwijl de mensen aan de onderkant, die de boel draaiende houden met een fooi naar huis gestuurd worden en alsnog amper kunnen rondkomen.
quote:
De groep die overigens weldegelijk slechter af is dan de uitkeringstrekker is degene die tegen minimumloon werkt. Dat is zéér onrechtvaardig.
En die bewering is dus gewoon onzin, die is gebaseerd op vergelijkingen van ongelijke gevallen, de alleenstaande minimumloner vergelijken met de bijstandsmoeder met drie keer kinderbijslag en kindgebonden budget vergelijken slaat serieus nergens op.
quote:
Uit jouw mond is dat een gotspe. Jij houdt mensen gevangen in hun slachtofferschap. Alles overkomt ze, niets hebben ze zelf in de hand.
Ik houd helemaal niemand gevangen, ik kijk per persoon naar de mogelijkheden en onmogelijkheden ipv te generaliseren zoals jullie doen
[ Bericht 0% gewijzigd door moussie op 13-04-2012 21:23:29 ]