abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110284950
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:37 schreef Re het volgende:

[..]

nah, 't rechtse blok ziet liever niet de echte voorbeelden uit de maatschappij, dat zijn immers individuen die nou net niet in hun straatje passen, en dus moet het maar bestreden worden. Eeen zeer bekende tactiek
Wat een onzin, het rechtse blok is het gewoon zat dat er veel te veel misbruik van het systeem gemaakt wordt.
Iemand helpen is geen probleem maar als je kijkt naar de diverse belastingdrukken wel, maar dat heb ik al een lange tijd geleden gepost.
  vrijdag 13 april 2012 @ 17:49:38 #227
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110285012
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:47 schreef klipper het volgende:

[..]

Wat een onzin, het rechtse blok is het gewoon zat dat er veel te veel misbruik van het systeem gemaakt wordt.
Iemand helpen is geen probleem maar als je kijkt naar de diverse belastingdrukken wel, maar dat heb ik al een lange tijd geleden gepost.
Die gemiddeld bij iedereen zo rond de 43% ligt. Toch vreemd.
pi_110287223
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:49 schreef betyar het volgende:

[..]

Die gemiddeld bij iedereen zo rond de 43% ligt. Toch vreemd.
Nee die ligt niet gemiddeld bij 43%
Kijk in dit lijstje wat een stuk realistischer is.
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/bruto-netto.php

Buiten het feit dat er verschillende belastingtarieven zijn, is er ook nog een heffingsvrijevoet, de heffingsvrije voet verandert niet waardoor je bij lage inkomen feitelijk weinig belasting betaalt en hoe hoger het loon des te meer belasting.
Zoals jij het stelt zou iedereen meer dan ¤7000 bruto moeten verdienen.
pi_110293548
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:10 schreef Sachertorte2 het volgende:
Je praat anderen de grond in, ipv ze te motiveren.
Say what? Jullie schrijven al die gevallen, zoals bvb die meid met haar twee getinte kinderen en gezinscoach, of dat stel, ex-crimineel en rokende vrouw dat het zo krap heeft dat het van de kinderen steelt, gewoonweg af .. nog verder korten, schop onder de kont en klaar.
Ik kijk naar die mensen zelf, ik vraag me af hoe ze daar terecht zijn gekomen, en ik kijk naar hun mogelijkheden en onmogelijkheden.
Ik zie in de diverse docu's die eerder langs zijn gekomen in deze reeks mensen die hun best doen om uit de shit te raken, ondanks hun beperkte mogelijkheden. Neem dat vrouwtje met die twee getinte kinderen, die heeft overduidelijk nooit geleerd om structuur in haar leven aan te brengen, wat zou die kunnen leren van een schop onder haar kont en nog verder korten? De ex-crimineel die blijkbaar niet in de bijstand zit en z'n best doet om bij het makkelijke geld uit de buurt te blijven? Dat vrouwtje met de psychose waar de pil niet goed werkt en hij moet zijn autootje verkopen want er is al weer een op komst, beiden verslaafd aan de drama van de crisis .. denk je nou echt dat het voor al deze mensen motiverend zou zijn als zij nog verder gekort worden?

quote:
Neehoor, die inktzwarte kijk komt uit jezelf. Je wentelt je in slachtofferschap.
Lol, ik confronteer met de feiten waarmee andere mensen te maken hebben, zoals in mijn persoonlijke situatie leeftijd en ziekte, en de onmogelijkheden die daaruit voortkomen, en dan wentel ik mij in slachtofferschap? Als ik zeg dat geen werkgever mij aanneemt, en dat zeg ik uit ervaring na ontelbare sollicitaties, dan ligt dat aan mij en mijn instelling, en niet aan de werkgever die dat risico niet wil nemen?

Had ik al verteld dat ik al jaren werk voor mijn bijstandsuitkering en daarmee mijn internet verdien .. ja hé? Had ik ook al verteld dat ik daar reuzeblij mee ben, want die ledigheid, dat vind ik maar niets, en dat het perfect aansluit bij de dingen die ik nog wel kan doen en ook nog eens leuk en interessant vind om te doen? Het is jammer dat dit niet als betaald baantje kan, maar dat betekent niet dat mijn baantje geen 'waarde' heeft en/of cq ik geen 'waarde' heb. Ik weet wat ik waard ben, en dat weten de mensen die mij kennen ook. Niks slachtofferrol dus, van een luie bijstandsgerechtigde die alleen maar op de bank wil hangen, gewoon realiteit. Het spijt me als het niet in je plaatje past en je het daarom maar betiteld als iets anders .. maar het is wat het is ..

quote:
Ik denk dat er geen miljonair van mening is dat hij het minder breed heeft dan een uitkeringstrekker.
Hoh, dat is niet wat ik zei. Ik zei dat als ik als zijnde bijstandstrekker met mijn 888 euro per maand rijk ben vergeleken met de 'echte armen' diegene met 4000 euro naar verhouding zowat miljonair is.

On a sidenote .. in ons land kan je water uit de kraan drinken, zolang we dat hebben zijn we allemaal rijker dan grote delen van de wereld.

quote:
Wel zal hij het vast niet fijn vinden dat hij de helft van de week voor anderen werkt. Dit nog los van de meer algemene observatie dat het reuze slecht voor de economie is als hard werken weinig loont. De vruchten van je eigen arbeid moeten in meerderheid voor jezelf zijn, daar wordt uiteindelijk iedereen beter van. De wereld is bezaaid met voorbeelden van landen waarin men dit niet zo begrepen heeft, met navenante gevolgen.
Mwah, ik denk dat je tot een wat gelijkmatiger verdeling van lonen moet komen, uitgaand van het inzicht in het gegeven dat het kleine werk aan de onderkant net zo noodzakelijk is als de expertise aan de bovenkant, en daar wat meer evenwicht in vinden. Nu krijgen mensen aan de bovenkant exorbitante salarissen met even exorbitante belastingen terwijl de mensen aan de onderkant, die de boel draaiende houden met een fooi naar huis gestuurd worden en alsnog amper kunnen rondkomen.

quote:
De groep die overigens weldegelijk slechter af is dan de uitkeringstrekker is degene die tegen minimumloon werkt. Dat is zéér onrechtvaardig.
En die bewering is dus gewoon onzin, die is gebaseerd op vergelijkingen van ongelijke gevallen, de alleenstaande minimumloner vergelijken met de bijstandsmoeder met drie keer kinderbijslag en kindgebonden budget vergelijken slaat serieus nergens op.

quote:
Uit jouw mond is dat een gotspe. Jij houdt mensen gevangen in hun slachtofferschap. Alles overkomt ze, niets hebben ze zelf in de hand.
Ik houd helemaal niemand gevangen, ik kijk per persoon naar de mogelijkheden en onmogelijkheden ipv te generaliseren zoals jullie doen

[ Bericht 0% gewijzigd door moussie op 13-04-2012 21:23:29 ]
pleased to meet you
pi_110294932
Die voedselbanken zijn er en kosten de belastingbetaler niets.
Het zal me eerlijk gezegd worst wezen wie er naar toe gaan en hoe.
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:04:09 #231
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_110296172
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:10 schreef Sachertorte2 het volgende:

Dit nog los van de meer algemene observatie dat het reuze slecht voor de economie is als hard werken weinig loont.

Dan moet je het minimumloon verhogen, zodat iedereen een redelijk bestaan op kan bouwen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 15 april 2012 @ 15:38:39 #232
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_110352593
Kan er niet zoiets als een Benzinebank worden opgericht, waar arme mensen twee keer per maand gratis hun auto kunnen volgooien. Lijkt me wel zo solidair in deze zware tijden.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 15:44:58 #233
43556 miss_dynastie
pi_110352868
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je het minimumloon verhogen, zodat iedereen een redelijk bestaan op kan bouwen.
En de uitkering loskoppelen van het minimumloon.
pi_110359297
Aantal klanten Voedselbank Amersfoort daalt
06-04-2012

In tegenstelling tot een stad als Amsterdam neemt het aantal klanten van de Voedselbank in Amersfoort af. Dat Cieka Galenkamp, coördinator Voedselfocus Amersfoort in haar maandelijkse rondzendbrief.
Volgens Galenkamp werd deze week bekendgemaakt dat de Voedselbank in Amsterdam 20 % meer klanten heeft en dat het aantal nog steeds snel stijgt. In Amersfoort is de situatie anders. ,,Hoe we precies uit het eerste kwartaal 2012 zijn gekomen weet ik nog niet maar het lijkt er sterk op dat we minder klanten hebben dan op 1 januari. We hebben op 1 april minder dan 258 huishoudens als klant'', schrijft Galenkamp. ,,Niet omdat we geen nieuwe aanvragen hebben, dat zijn er namelijk wel heel veel maar omdat veel mensen zich zelf weer kunnen redden, althans dat ze weer meer geld hebben te besteden dan onze norm toelaat. We kunnen heel blij zijn met dit resultaat.''
pi_110359529
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heeft er weinig mee te maken.
pi_110360001
De voedselbank moet stoppen met het weggeven van voedselpakketten, kijken we naar de derde wereld dan zien we ook dat dat niet helpt.
Ze moeten dus zelfredzaamheid gaan aanbieden.
Gewoon een pakket met zaai en pootgoed geven en de mensen uitleggen hoe ze hun eigen volkstuintje aanleggen en onderhouden.
Wat ze teveel kweken kunnen ze verkopen een win win situatie.

Voor flatbewoners moeten we natuurlijk wel een oplossing bedenken, bijvoorbeeld een kinderbadje op het balkon voor hun eigen volkstuintje of met lotgenoten die wel een tuintje hebben samen het tuintje onderhouden.
pi_110360212
quote:
3s.gif Op zondag 15 april 2012 18:45 schreef klipper het volgende:
De voedselbank moet stoppen met het weggeven van voedselpakketten, kijken we naar de derde wereld dan zien we ook dat dat niet helpt.
Ze moeten dus zelfredzaamheid gaan aanbieden.
Gewoon een pakket met zaai en pootgoed geven en de mensen uitleggen hoe ze hun eigen volkstuintje aanleggen en onderhouden.
Wat ze teveel kweken kunnen ze verkopen een win win situatie.

Voor flatbewoners moeten we natuurlijk wel een oplossing bedenken, bijvoorbeeld een kinderbadje op het balkon voor hun eigen volkstuintje of met lotgenoten die wel een tuintje hebben samen het tuintje onderhouden.
Brood & spelen werkt nog steeds goed. Zo weer voetbal op tv :)
pi_110379424
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 15:38 schreef ouderejongere het volgende:
Kan er niet zoiets als een Benzinebank worden opgericht, waar arme mensen twee keer per maand gratis hun auto kunnen volgooien. Lijkt me wel zo solidair in deze zware tijden.
Als ze nou eens gingen car-poolen ......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')