Alleen jammer dat er (werkende) mensen zijn die het niet kunnen opbrengen om op vrijdagmiddag een biertje te gaan drinken op het terras.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:47 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
nee, de meesten niet.
Maar het lekkerste biertje is nog steeds die op vrijdag middag 6 uur met vrienden op het terras na een werkweek. je werkt om je "leven" te bekostigen.
Het respect is weer volledig wederzijds. Zo kan het dus ook. Ik ben blij dat er Fok!kers bestaan die niet dagelijks hun harde valuta checken vanuit hun glimmende Audi en een ander niets gunnen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Peperkoek, van de week nog langsgebracht . Zelfgebakken
Belonen en bestraffen zijn 1 en dezelfde handeling. Echter is het de beleving die iets als straf of het gebrek aan beloning interpreteertquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Én belonen als zij de afspraken wel nakomen. Ik denk dat belonen beter werkt dan straffen. Kijk maar in het echte en virtuele leven.²
Ben ik niet met je eens, want zowel praktisch als psychisch is het écht iets anders. Maar ik begrijp je punt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Belonen en bestraffen zijn 1 en dezelfde handeling. Echter is het de beleving die iets als straf of het gebrek aan beloning interpreteert
Waar maak je je druk om, die voedselbanken kosten ons geen cent.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Voedselbanken![]()
Laten ze eerst de kredietverstrekking aan mensen stopzetten, veel bezoekers van de voedselbank zitten in de shit omdat ze teveel schulden hebben gemaakt. In NL zijn de uitkeringen die bedoelt zijn voor mensen die echt geen andere opties meer hebben hoog genoeg om niet van dood te hoeven gaan
Wel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar maak je je druk om, die voedselbanken kosten ons geen cent.
De belastingbetaler? Hoe dan?quote:
Ik heb ook niks tegen voedselbanken, ik focus me echter liever op de oorzaak van de noodzaak van de voedselbanken. Waarom faalt ons sociale vangnet? Juist.... kredietverstrekking aan mensen die geen krediet horen te krijgen op basis van hun inkomen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar maak je je druk om, die voedselbanken kosten ons geen cent.²
De consument.quote:
Ik begrijp je, maar zo makkelijk als je het schetst is ook niet helemaal hoor. Veel mensen komen nou eenmaal in de problemen doordat ze terugvallen in inkomsten. Andere financiënkillers zijn echtscheidingen. Met dat soort dingen kun je moeilijk rekening houden. Of je gaat mensen verplichten hetzelfde bedrag wat ze willen lenen ook 1 op 1 op hun rekening hebben. En dat zal natuurlijk niet gaan...quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik heb ook niks tegen voedselbanken, ik focus me echter liever op de oorzaak van de noodzaak van de voedselbanken. Waarom faalt ons sociale vangnet? Juist.... kredietverstrekking aan mensen die geen krediet horen te krijgen op basis van hun inkomen.
Dit is een gevolg wat los staat van de voedselbank. De voedselbank krijgt vaak voedsel wat anders weggegooid wordt. Maar dat weet je ook wel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De consument.
Producenten houden rekening met overproductie en rekenen dit door in het product. Zodra ze hierin beter worden met minder overproductie, zien we dit terug. Maar dat is weer nadelig voor de voedselbanken.
Ik weet dat uiteindelijk die overproductie als kostenpost verwerkt is in de productprijs.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is een gevolg wat los staat van de voedselbank. De voedselbank krijgt vaak voedsel wat anders weggegooid wordt. Maar dat weet je ook wel.²
Als de voedselbank er niet is betalen we er dan niet meer voor? Dat vind ik een veel belangrijkere vraag. Anders maakt het geen donder uit.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik weet dat uiteindelijk die overproductie als kostenpost verwerkt is in de productprijs.
Dus betalen we ervoor.
Dat is omgekeerde redenatie.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als de voedselbank er niet is betalen we er dan niet meer voor? Dat vind ik een veel belangrijkere vraag. Anders maakt het geen donder uit.²
Overproductie, wanneer hier sprake van is, staat in zijn geheel los van de voedselbank. Of een voedselbank nu wel of niet bestaat, deze heeft geen invloed op de overproductie. In principe fungeert de voedselbank als vuilnisbak. In plaats van weggooien krijgen zij het.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is omgekeerde redenatie.
Als producenten slimmer gaan produceren waardoor er nagenoeg geen overschot is, krijgen de voedselbanken dan nog wel spullen?
Geef eens gewoon antwoord ipv van cirkelredenatie.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Overproductie, wanneer hier sprake van is, staat in zijn geheel los van de voedselbank. Of een voedselbank nu wel of niet bestaat, deze heeft geen invloed op de overproductie. In principe fungeert de voedselbank als vuilnisbak. In plaats van weggooien krijgen zij het.²
Ik denk dat ze altijd spullen zullen krijgen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:37 schreef 3-voud het volgende:
Geef eens gewoon antwoord ipv van cirkelredenatie.
Mmm... dat zal sterk afhangen van de marges die er op producten gemaakt worden (m.a.w. wat de consument extra betaald heeft). Ik denk dat de logistiek steeds strakker word i.v.m. stijgende grondstoffen en het onvermogen dit 1 op 1 door te kunnen berekenen aan de consument.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze altijd spullen zullen krijgen.²
recycling levert in verhouding niks op. ze maken er hooguit wat diervoeders van of biogas.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:27 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hoe zit het dan met recycling van over de datum producten ? Dat leverd geld op ( dacht ik ), de voedselbank natuurlijk niet.
Bedankt voor de docu ! Leuk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:01 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
recycling levert in verhouding niks op. ze maken er hooguit wat diervoeders van of biogas.
deze docu is interressant:
http://altijdwat.ncrv.nl/pagina/koken-met-afval-dumpster-divers
feit is dat we door regelgeving heel veel "goed" voedsel vernietigen.
Ik snap ook niet dat ze op die net over datum artikelen een sticker plakken: kan de gezondheid mogelijk schaden, eigen risico!
daarom ook zo'n stickerquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Bedankt voor de docu ! Leuk.
En dat zal wel met schadeclaims te maken hebben, het draait altijd om dat verrekte geld..Of snellere omzet-snelheid..weer geld..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |