stimulering is dus korten als ze afspraken niet nakomen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Gelukkig heeft iedereen een gezond egoisme om iedere dag weer te verschijnen
Voor het overige deel kun je aan de ene kant ontmoedigen en aan de andere kant stimuleren, ook door werk aantrekkelijker te maken of voordeel te geven middels andere manieren, geen idee even welke hoor !
Wat de één het uit plichtsbesef of egoisme doet, daar hebben andere een andere kijk op schijnbaar. Maar gelijk heb je natuurlijk wel, en ik denk ook dat er maar een hele kleine groep bestaat die echt zo moedwillig het systeem wil gebruiken, de rest heeft gewoon een duwtje en stimulering nodig denk ik.
Hoewel ik mijn werk erg leuk vind ga ik in de eerste plaats voor de centen erheen, als er iemand zou zeggen je mag lekker thuisblijven met behoud van geld, dan slaap ik de komende jaren heerlijk uit. In wezen is het ook een vorm van dwang, zonder werk geen centen en dus ook geen leuk leven.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:40 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Aanmoedigen en stimuleren is iets heel anders dan dwingen tot abeid. Jij gaat ook naar je werk voor jouwzelf, niet omdat de baas dit afdwingt ? of wel.
Nee, dat is dwang, zoals je kinderen een snoepje ontzegt als ze hun kamer niet opruimen, het gaat om de beleving zeg maar.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:50 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
stimulering is dus korten als ze afspraken niet nakomen.
de mensen die het systeem dus niet misbruiken zullen het ook niet erg vinden dus en blij zijn met een baantje
mwah, als ik een week vrij heb (en niet op reis ga of zo) dan gaat het na drie dagen wel kriebelen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoewel ik mijn werk erg leuk vind ga ik in de eerste plaats voor de centen erheen, als er iemand zou zeggen je mag lekker thuisblijven met behoud van geld, dan slaap ik de komende jaren heerlijk uit. In wezen is het ook een vorm van dwang, zonder werk geen centen en dus ook geen leuk leven.
Dat klopt ook, alleen werkt het schijnbaar niet voor iedereen hetzelfde ? Dus wellicht is een andere aanpak gewenst om tot hetzelfde resultaat te komen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoewel ik mijn werk erg leuk vind ga ik in de eerste plaats voor de centen erheen, als er iemand zou zeggen je mag lekker thuisblijven met behoud van geld, dan slaap ik de komende jaren heerlijk uit. In wezen is het ook een vorm van dwang, zonder werk geen centen en dus ook geen leuk leven.
maar hallo, zo is het hele leven toch "voor niks gaat de zon op"quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:53 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Nee, dat is dwang, zoals je kinderen een snoepje ontzegt als ze hun kamer niet opruimen, het gaat om de beleving zeg maar.
Verder kun je voor de onderkant van het betaalde werk spectrum bv voordelen gaan uitdelen in natura, en niet gelijk in geld, denk aan gratis openbaar vervoer of toegang tot ander zaken waar best een beetje rek inzit als er meer gebruik van maken, onder het mom,'' ik rij nu toch ! ''
ja keihard aanpakken dus.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:54 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat klopt ook, alleen werkt het schijnbaar niet voor iedereen hetzelfde ? Dus wellicht is een andere aanpak gewenst om tot hetzelfde resultaat te komen.
Niemand hoeft dan ook exact hetzelfde werk te doen als ieder ander. Ook daarin zijn verschillen normaal.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Jawel, de één onthoud alle hoofdsteden van de wereld in één keer de ander misschien wel nooit ? waar ligt dat aan dan.
Niet iedereen leert hetzelfde op dezelfde manier, dat is ook normaal..
Volgens mij heb je meer issues dan je zelf beseft, maar ok.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:56 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
ja keihard aanpakken dus.
De werkende mens heeft ook zo zijn verantwoordelijkheden, kan ook niet dagen skippen.
Je krijgt een trap onder je hol als je zoiets doet.
en dan mogen uitkeringstrekkers dat wel doen omdat ze een andere beleving hebben
Nou, ik heb kennissen en vrienden met allerlei opleidingen en niveau's.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Jawel, de één onthoud alle hoofdsteden van de wereld in één keer de ander misschien wel nooit ? waar ligt dat aan dan.
Niet iedereen leert hetzelfde op dezelfde manier, dat is ook normaal..
Daar ging het niet om Cc maar om meerdere invalshoeken en belevingen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niemand hoeft dan ook exact hetzelfde werk te doen als ieder ander. Ook daarin zijn verschillen normaal.
Beleving? Sorry hoor, maar werk is geen belevingsconcept, maar voor de meeste mensen bittere noodzaak.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:02 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Daar ging het niet om Cc maar om meerdere invalshoeken en belevingen.
Oww zeg ik nu iets verkeerd...Bittere noodzaak abstract gezien ja, meer ook niet, de meesten zijn erg tevreden met hun werk en dito beloning daarvoor.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Beleving? Sorry hoor, maar werk is geen belevingsconcept, maar voor de meeste mensen bittere noodzaak.
Hallo, we leven in de grote mensen wereld.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:01 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nou , waar ligt het dan aan ? wat maakt nu de één wel verantwoordelijk en de andere niet, dan zijn we er toch.
En trouwens ik zit niet in de bijstand en ook niet bij de voedselbank..quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:06 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
Hallo, we leven in de grote mensen wereld.
Ieder mens heeft zijn verantwoordelijkheden.
Het sociale stelsel is iets dat primair voor noodgevallen is of voor mensen die echt geen opties hebben.
Het sociale stelsel is niet voor de gemakzucht. Juist door een dergelijke houding die jij tentoonspreid komen juist de mensen die het wel nodig hebben in de problemen.
Zo klopt het.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Gelukkig heeft iedereen een gezonde egoisme noodzaak om iedere dag weer te verschijnen
Voor het overige deel kun je aan de ene kant ontmoedigen en aan de andere kant stimuleren, ook door werk aantrekkelijker te maken of voordeel te geven middels andere manieren, geen idee even welke hoor !
Wat de één uit plichtsbesef of egoisme doet, daar hebben andere een andere kijk op schijnbaar. Maar gelijk heb je natuurlijk wel, en ik denk ook dat er maar een hele kleine groep bestaat die echt zo moedwillig het systeem wil gebruiken, de rest heeft gewoon een duwtje en stimulering nodig denk ik.
Peperkoek, van de week nog langsgebracht . Zelfgebakkenquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar goed, zijn er hier entiteiten die initiatieven als de voedselbank ook een warm hart toedragen? En geven jullie daar ook weleens wat proviand aan? Bv. peperkoek of kandijsuiker?²
Wel een goed initiatief inderdaad, en nee ik geef persoonlijk eigenlijk niets aan de voedselbank, wat trouwens een goed idee is !quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar goed, zijn er hier entiteiten die initiatieven als de voedselbank ook een warm hart toedragen? En geven jullie daar ook weleens wat proviand aan? Bv. peperkoek of kandijsuiker?²
Én belonen als zij de afspraken wel nakomen. Ik denk dat belonen beter werkt dan straffen. Kijk maar in het echte en virtuele leven.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:50 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
stimulering is dus korten als ze afspraken niet nakomen.
de mensen die het systeem dus niet misbruiken zullen het ook niet erg vinden dus en blij zijn met een baantje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |