Doe ik hetzelfde nog een keertje, maar dan met de gegevens dat de vrouw wel deels meewerkt en dat ze ¤500 per maand verdient, dan krijgen ze nog ¤263 toeslagen totaal, dit bestaat uit kindgebonden budget en zorgtoeslag, huurtoeslag is vervallen.quote:Op maandag 9 april 2012 17:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb die berekening gedaan met 12x2100 bruto, afgerond op 25.000 per jaar. Doe die berekening nou eens zelf, maar dan met de drie kinderen erbij, dan heb je namelijk wel recht op die toeslagen
In de rekensom van klipper is er ook nog een partner, dus twee maal ziekenfonds en cq twee maal zorgtoeslag.
Jij hebt sowieso al invul fouten in je berekening, je moet natuurlijk wel kinderbijslag invullen, nu lijkt het erop dat je kinderen niet bij je thuis wonen.quote:Op maandag 9 april 2012 17:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik kom met 3 kinderen op 46 euro huurtoeslag uit .
Zonder kinderen geeft:
U krijgt geen huurtoeslag, omdat uw inkomen hoger is dan ¤ 22.025.
En voor 3 kinderen krijg ik ook geen kindgebonden budget:
[ afbeelding ]
Ik denk dat je geen jaarinkomen hebt ingevuld maar het maandinkomen, ja dán krijg je wel veel toeslagen ja
Bij huur heb ik zoals Moussie aangaf ¤650 ingevuld.quote:Op maandag 9 april 2012 17:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Oke maar huurtoeslag krijg ik in elk geval niet of nauwelijks , waarschijnlijk omdat mijn huur laag is.
Maar sowieso al die toeslagen en dingen, het slaat eigenlijk compleet nergens meer op. Wat mij betreft mogen ze 1 vangnet maken, de bijstand. Verder geen gezeik met toeslagen en gewoon een lager belastingtarief op arbeid zodat werken ook weer interessanter wordt.
Rot toch op man, als ik 50% inlevert wil ik graag weten waar dat blijft, en ja dan krijg ik het liever zelf dan dat het naar een stelletje bloedzuigers gaat.quote:Op maandag 9 april 2012 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat mij eigenlijk het meest opvalt én irriteert in dit topic is het gebrek aan empathie en de aanwezigheid van extreme egoïsme. Doordat iedereen alles voor zichzelf wil houden en niets of zo weinig mogelijk van solidariteit wil weten maken ze van elke behoeftige, of op zijn minst een groot gedeelte van deze groep, een lui persoon die "misbruik" maakt van het systeem.²
Zelfs als je het weet, invloed uitoefenen kun je enkel door te stemmen. En ik hoef je niet te vertellen hoe groot je invloed is met 1 stem, al betaal je miljoenen aan belastingen.quote:Op maandag 9 april 2012 17:57 schreef klipper het volgende:
[..]
Rot toch op man, als ik 50% inlevert wil ik graag weten waar dat blijft, en ja dan krijg ik het liever zelf dan dat het naar een stelletje bloedzuigers gaat.
Wat dat betreft zou de stemverhouding ook weleens tegen het licht gehouden mogen worden.quote:Op maandag 9 april 2012 18:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zelfs als je het weet, invloed uitoefenen kun je enkel door te stemmen. En ik hoef je niet te vertellen hoe groot je invloed is met 1 stem, al betaal je miljoenen aan belastingen.²
Je bent zo gierig en gulzig dat je denkt dat alles om geld draait. Weleens van idealen gehoord waarom mensen stemmen?quote:Op maandag 9 april 2012 18:07 schreef klipper het volgende:
Wat dat betreft zou de stemverhouding ook weleens tegen het licht gehouden mogen worden.
Alles draait ook om geld, je bent pas stom als je dat niet in ziet.quote:Op maandag 9 april 2012 18:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bent zo gierig en gulzig dat je denkt dat alles om geld draait. Weleens van idealen gehoord waarom mensen stemmen?²
Dat zou wel eerlijk zijn want gebruik maken van de voedselbank komt feitelijk neer op extra inkomsten.quote:Op maandag 9 april 2012 17:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Zal de VVD een bankenbelasting invoeren voor de voedselbanken?
Hier verschillen wij dus van mening. Geniet maar van je volle portefeuille en laat anderen lekker in de kou staan. Kun je je hart niet verkopen? Je gebruikt hem toch niet.quote:Op maandag 9 april 2012 18:13 schreef klipper het volgende:
[..]
Alles draait ook om geld, je bent pas stom als je dat niet in ziet.
Ja, dat zeggen alle netto ontvangers.quote:Op maandag 9 april 2012 18:14 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Denken dat het leven om werken en geld hoort te draaien dat is pas stom.
Wat zijn dat ?quote:Op maandag 9 april 2012 18:15 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Ja, dat zeggen alle netto ontvangers.
Niet om werken, wel om geld.quote:Op maandag 9 april 2012 18:14 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Denken dat het leven om werken en geld hoort te draaien dat is pas stom.
Maar hoort dat ook zo te zijn ? dat is de vraag.quote:Op maandag 9 april 2012 18:16 schreef klipper het volgende:
[..]
Niet om werken, wel om geld.
Je kunt zeggen wat je wilt maar zonder geld begin je niets.
Occupy begonnen als ideaal van sommigen, maar uiteindelijk zijn het gewoon een stelletje werklozen waar de wereld niet op zit te wachten.
Kap eens met dit geneuzel.quote:Op maandag 9 april 2012 18:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hier verschillen wij dus van mening. Geniet maar van je volle portefeuille en laat anderen lekker in de kou staan. Kun je je hart niet verkopen? Je gebruikt hem toch niet.²
Ik vind het ook geneuzel, maar ik probeer een spiegel voor te houden.quote:
Dat heeft geen zin bij blinden.quote:Op maandag 9 april 2012 18:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het ook geneuzel, maar ik probeer een spiegel voor te houden.²
Liefde en dergelijke zijn processen die door het lichaam in gang gezet worden, niet door het hart, het hart is puur een metafoor voor dit alles.quote:Op maandag 9 april 2012 18:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hier verschillen wij dus van mening. Geniet maar van je volle portefeuille en laat anderen lekker in de kou staan. Kun je je hart niet verkopen? Je gebruikt hem toch niet.²
Voornamelijk bijstandtrekkers of mensen die het minimum verdienen of zo weinig belasting betalen dat je je afvraagt of je moet lachen of huilen.quote:
Ligt eraan, degene aan de rechterkant help ik wel, die aan de linkerkant zoekt het maar uit.quote:Op maandag 9 april 2012 18:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik kan echt niet gelukkig worden als ik rijk ben maar mijn buurman geen eten heeft.²
Dus jij zou hem neerknallen?quote:Op maandag 9 april 2012 18:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik kan echt niet gelukkig worden als ik rijk ben maar mijn buurman geen eten heeft.²
Dan laat je 'm toch meeëten?quote:Op maandag 9 april 2012 18:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Dan haal je hem toch in huis? Jij voelt je in en ingoedquote:Op maandag 9 april 2012 18:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Oh heerlijk, we gaan een nieuwe variant uitvinden op de klasseververschillen .. dat de een rijk is en de ander arm is niet genoeg, die arme moet ook nog monddood gemaakt worden.quote:Op maandag 9 april 2012 18:07 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou de stemverhouding ook weleens tegen het licht gehouden mogen worden.
Onder de 18.000 geen stemrecht.
Van 18.001 tot 30.000 1 stem
Van 30.001 tot 50.000 2 stem
Vanaf 50.001 3 stem
Bovenstaande zal wel nooit een feit worden, maar wie weet kunnen we het onderstaande bewerkstelligen.
Vrouwen kregen pas vanaf 1922 actief stemrecht, nu kgen ze het van bijstandstrekkers wel afpakken, wil je stemmen dan moet je bijdragen aan de maatschappij.
Ondanks dat je doorgaans een troller bent, ronduit eens met deze post.quote:Op maandag 9 april 2012 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat mij eigenlijk het meest opvalt én irriteert in dit topic is het gebrek aan empathie en de aanwezigheid van extreme egoïsme. Doordat iedereen alles voor zichzelf wil houden en niets of zo weinig mogelijk van solidariteit wil weten maken ze van elke behoeftige, of op zijn minst een groot gedeelte van deze groep, een lui persoon die "misbruik" maakt van het systeem.²
Jammer dat je dan alleen anderen ervoor wilt laten betalen.quote:Op maandag 9 april 2012 18:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Heb jij je weleens afgevraagd hoe jouw leven eruit zou zien zonder die minimumloners waar je nu op neer kijkt?quote:Op maandag 9 april 2012 18:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Voornamelijk bijstandtrekkers of mensen die het minimum verdienen of zo weinig belasting betalen dat je je afvraagt of je moet lachen of huilen.
Zo werkt dat niet. Erover lullen is eenvoudiger dan ernaar handelen.quote:Op maandag 9 april 2012 18:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan haal je hem toch in huis? Jij voelt je in en ingoed, buurman blij. Iedereen gelukkig
Nou vertel eensquote:Op maandag 9 april 2012 18:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Heb jij je weleens afgevraagd hoe jouw leven eruit zou zien zonder die minimumloners waar je nu op neer kijkt?
betuwelijn, gebrekkige ICT implementatie, de nacht van Wiegel (geen verder fusie van sociale partners met hogere kosten als gevolg) en zo nog even verder heeft waarschijnlijk uiteindelijk hogere kosten dan heel de bijstand. Als je echter alle sociale voorzieningen op eén hoop gooit (wat dus inclusief zorg- en huurtoeslag is), dan krijg je een zogenaamd enorme lastenpost.quote:Op maandag 9 april 2012 17:57 schreef klipper het volgende:
[..]
Rot toch op man, als ik 50% inlevert wil ik graag weten waar dat blijft, en ja dan krijg ik het liever zelf dan dat het naar een stelletje bloedzuigers gaat.
Exact. Ze willen alleen extra betalen als het vanuit de overheid aan een ieder opgelegd wordt.quote:Op maandag 9 april 2012 18:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Erover lullen is eenvoudiger dan ernaar handelen.
Als het erop aan komt zijn dit soort roepers hypocrieter dan de rest. Vraag je maar eens af waarom ze maandelijks geld overhouden en niet weggeven...
Tja, ik heb weleens het idee dat degenen die altijd maar roepen hoe goed ze wel niet zijn voor anderen, juist degenen zijn die het meest egoïstisch zijn en het minst weggeven (zowel qua immateriële als materiële zaken). En als ze dan eens een keer iets weggeven, kloppen ze zich daarvoor keihard en langdurig op de borst en moet iedereen het weten.quote:Op maandag 9 april 2012 18:36 schreef 3-voud het volgende:
Zo werkt dat niet. Erover lullen is eenvoudiger dan ernaar handelen.
Als het erop aan komt zijn dit soort roepers hypocrieter dan de rest. Vraag je maar eens af waarom ze maandelijks geld overhouden en niet weggeven...
Ik ging er toch ook niet tegen in? Als je je zelfs al door je medestanders aangevallen voelt, maak je je leven zwaarder dan noodzakelijk.quote:
Kijk alleen al naar de producten die je zo op een dag gebruikt. Je groente en je fruit worden geplukt en verpakt door minimumloners, je vlees en beleg worden verpakt door minimumloners, het wordt naar je toe vervoerd door mensen die net boven het minimumloon verdienen, en in de schappen gezet en afgerekend door minimumloners. En nadat jij hebt gegeten wordt je afval opgehaald door een minimumloner. Zou toch best lastig worden als je al die minimumloners een hoger loon zou moeten betalen omdat ze anders zo weinig belasting betalen dat het om te huilen is.quote:
Exact, ik vind het walgelijk dat er neergekeken wordt op hardwerkende mensen die nu eenmaal weinig verdienen.quote:Op maandag 9 april 2012 19:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Kijk alleen al naar de producten die je zo op een dag gebruikt. Je groente en je fruit worden geplukt en verpakt door minimumloners, je vlees en beleg worden verpakt door minimumloners, het wordt naar je toe vervoerd door mensen die net boven het minimumloon verdienen, en in de schappen gezet en afgerekend door minimumloners. En nadat jij hebt gegeten wordt je afval opgehaald door een minimumloner. Zou toch best lastig worden als je al die minimumloners een hoger loon zou moeten betalen omdat ze anders zo weinig belasting betalen dat het om te huilen is.
Dus ze werken ervoor. Hulde.quote:Op maandag 9 april 2012 19:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Kijk alleen al naar de producten die je zo op een dag gebruikt. Je groente en je fruit worden geplukt en verpakt door minimumloners, je vlees en beleg worden verpakt door minimumloners, het wordt naar je toe vervoerd door mensen die net boven het minimumloon verdienen, en in de schappen gezet en afgerekend door minimumloners. En nadat jij hebt gegeten wordt je afval opgehaald door een minimumloner. Zou toch best lastig worden als je al die minimumloners een hoger loon zou moeten betalen omdat ze anders zo weinig belasting betalen dat het om te huilen is.
Klopt. Artsen Zonder Grenzen zie je ook niet dagelijks de zendtijd opslurpen met verslagen van wat ze die dag allemaal weer gedaan hebben.quote:Op maandag 9 april 2012 18:58 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Tja, ik heb weleens het idee dat degenen die altijd maar roepen hoe goed ze wel niet zijn voor anderen, juist degenen zijn die het meest egoïstisch zijn en het minst weggeven (zowel qua immateriële als materiële zaken). En als ze dan eens een keer iets weggeven, kloppen ze zich daarvoor keihard en langdurig op de borst en moet iedereen het weten.
Mensen die écht het beste voorhebben met anderen schreeuwen dat doorgaans niet zo van de daken.
Die mensen mogen dan ook best meer verdienen, in ieder geval een heel stuk meer dan bijstandtrekkers.quote:Op maandag 9 april 2012 19:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Exact, ik vind het walgelijk dat er neergekeken wordt op hardwerkende mensen die nu eenmaal weinig verdienen.
Die mensen werken gewoon fulltime, betalen hun belastingen, en dragen hun steentje bij aan de maatschappij.
Er is natuurlijk wel wat voor te zeggen uiteraard.quote:Op maandag 9 april 2012 18:30 schreef moussie het volgende:
[..]
Oh heerlijk, we gaan een nieuwe variant uitvinden op de klasseververschillen .. dat de een rijk is en de ander arm is niet genoeg, die arme moet ook nog monddood gemaakt worden.
lol. Het lijkt er dus op dat NL echt in een kenniscrisis zit.quote:Op maandag 9 april 2012 19:44 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
Nu kan elke klapjosti stemmen zelfs als die er niks van snapt of kansloos mislukt is door zijn onkunde.
Dat sowieso, maar je mag die mensen niet kwalijk nemen dat ze weinig verdienen. Dat is inherent aan dit systeem.quote:Op maandag 9 april 2012 19:40 schreef klipper het volgende:
[..]
Die mensen mogen dan ook best meer verdienen, in ieder geval een heel stuk meer dan bijstandtrekkers.
Ik betaal er toch ook voor? Nog los van het feit dat er een groot gedeelte van mijn degelijke salaris naar de belastingdienst gaat zorg ik ook regelmatig voor derden.quote:Op maandag 9 april 2012 18:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jammer dat je dan alleen anderen ervoor wilt laten betalen.
we verdenken jou ervan een nederlander te zijn die in de bijstand zit.quote:Op maandag 9 april 2012 19:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik betaal er toch ook voor? Nog los van het feit dat er een groot gedeelte van mijn degelijke salaris naar de belastingdienst gaat zorg ik ook regelmatig voor derden.²
idd, nu verdienen ze nauwelijks meer als bijstandstrekkers krijgen.quote:Op maandag 9 april 2012 19:40 schreef klipper het volgende:
[..]
Die mensen mogen dan ook best meer verdienen, in ieder geval een heel stuk meer dan bijstandtrekkers.
Die verdenking rust in deze discussie op iedereen met een beetje fatsoenquote:Op maandag 9 april 2012 19:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
we verdenken jou ervan een nederlander te zijn die in de bijstand zit.
nu krijgen ze dat door huurtoeslag, betaald door belastingen.quote:Op maandag 9 april 2012 19:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar je mag die mensen niet kwalijk nemen dat ze weinig verdienen. Dat is inherent aan dit systeem.
Ik vind het een gotspe dat mensen die fulltime werken bij de staat aan moeten kloppen voor bijvoorbeeld huurtoeslag omdat het minimumloon blijkbaar niet toereikend is.
Laat de werkgevers dat maat betalen in plaats van de belastingbetaler.
Serieus? Daar is helemaal geen aanleiding voor toch?quote:Op maandag 9 april 2012 19:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
we verdenken jou ervan een nederlander te zijn die in de bijstand zit.
je komt asociaal over en je posts zijn in het nadeel van moslims. dus moet je wel nederlander zijn. of jood.quote:Op maandag 9 april 2012 19:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Serieus? Daar is helemaal geen aanleiding voor toch?
Nee, heb al jaren een vaste baan. Ben eigenlijk nooit werkeloos geweest.²
Ok, en het voor dit topic relevante gedeelte, dat je denkt dat ik werkeloos ben. Wat is daar het argument voor?quote:Op maandag 9 april 2012 19:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je komt asociaal over en je posts zijn in het nadeel van moslims. dus moet je wel nederlander zijn. of jood.
Ja dus? Niet beschikt over dezelfde capaciteiten. Laat de mensen lekker tevreden zijn. Of zie je het liefst dat iedereen gefrustreerd is omdat ze niet hooggeschoold zijn?quote:Op maandag 9 april 2012 19:49 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
idd, nu verdienen ze nauwelijks meer als bijstandstrekkers krijgen.
Ik kijk niet neer op die mensen maar iedereen doet wat die kan.
Alleen denk ik wel dat de gemiddelde inpakker sneller tevreden is in het leven dan iemand met een academische titel.
Dan komt hij op jou anders over dan op mij.quote:Op maandag 9 april 2012 19:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je komt asociaal over en je posts zijn in het nadeel van moslims. dus moet je wel nederlander zijn. of jood.
je begrijpt het niet.quote:Op maandag 9 april 2012 19:55 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja dus? Niet beschikt over dezelfde capaciteiten. Laat de mensen lekker tevreden zijn. Of zie je het liefst dat iedereen gefrustreerd is omdat ze niet hooggeschoold zijn?
Heel simpel, er is nog genoeg ongeschoold werk. Dat moet gewoon gebeuren. Dan zijn er mensen die dat doen, die gewoon hard moeten werken, en dan ga je daar alsnog over lopen zeiken. Het is ook nooit goed hé?
Dat klopt, maar was is daar precies mis mee? Ik begrijp je punt niet.quote:Op maandag 9 april 2012 20:01 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
je begrijpt het niet.
Ik bedoel dat die mensen hele andere eisen en wensen in het leven hebben.
zogenaamde huisje boompje beestje, ikea en een kratje pils.
niks mis mee als je daarmee gelukkig bent.
alleen ik denk ook dat hoog geschoolden meer eisen hebben, anders waren ze ook niet gaan studeren ws.
ik bedoel dat ze meer zouden moeten verdienen maar een salaris dat hbo/wo niveau benaderd is onnodig en bovendien moeten mensen ook nog een financiele boost hebben om te willen studeren.quote:Op maandag 9 april 2012 20:02 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat klopt, maar was is daar precies mis mee? Ik begrijp je punt niet.
Hehe, in dit soort topics weet je het maar nooit.quote:Op maandag 9 april 2012 19:00 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik ging er toch ook niet tegen in? Als je je zelfs al door je medestanders aangevallen voelt, maak je je leven zwaarder dan noodzakelijk.
Komt dat niet linksom of rechtsom zo ongeveer op hetzelfde neer? Of je het nou indirect via de belasting betaald of direct meer geld moet neertellen voor het product dat je afneemt, want de werkgever berekent zijn meerkosten uiteraard door aan de klant, het komt uiteindelijk toch uit je portemonnee.quote:Op maandag 9 april 2012 19:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar je mag die mensen niet kwalijk nemen dat ze weinig verdienen. Dat is inherent aan dit systeem.
Ik vind het een gotspe dat mensen die fulltime werken bij de staat aan moeten kloppen voor bijvoorbeeld huurtoeslag omdat het minimumloon blijkbaar niet toereikend is.
Laat de werkgevers dat maat betalen in plaats van de belastingbetaler.
Klopt, bij de overheid bijvoorbeeld bouw je vrijwel maximaal pensioen op, en daar betaal je ook voor. Geld dat mensen misschien beter in een eerdere levensfase kunnen gebruiken (eerst die 68-jarige leeftijd maar eens zien te halen).quote:Op maandag 9 april 2012 18:00 schreef klipper het volgende:
Overigens heb ik deze site als gegeven gebruikt voor netto en bruto, dit dekt aardig de lading, dat er verschillen onderling zullen zijn ontkom je niet aan.http://www.gemiddeld-inkomen.nl/bruto-netto.php
Ook in de praktijk kunnen 2 mensen met hetzelfde brutoloon een behoorlijk verschillen netto loon hebben, dit heeft mede te maken met welke pensioenvoorziening en cao er onder andere is.
Het minimumloon is hier dan nog relatief hoog. Het zijn vooral in voltijd werkende jongeren met weinig scholing die fors onderbetaald worden. Soms op of iets boven het minimumjeugdloon (658.20 euro bruto voor een 18-jarige). Het is voor die groep te hopen dat ze er niet alleen voor staan, want hun salaris is ontoereikend om een zelfstandig huishouden te draaien.quote:Op maandag 9 april 2012 19:40 schreef klipper het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |