Serieus? Daar is helemaal geen aanleiding voor toch?quote:Op maandag 9 april 2012 19:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
we verdenken jou ervan een nederlander te zijn die in de bijstand zit.
je komt asociaal over en je posts zijn in het nadeel van moslims. dus moet je wel nederlander zijn. of jood.quote:Op maandag 9 april 2012 19:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Serieus? Daar is helemaal geen aanleiding voor toch?
Nee, heb al jaren een vaste baan. Ben eigenlijk nooit werkeloos geweest.²
Ok, en het voor dit topic relevante gedeelte, dat je denkt dat ik werkeloos ben. Wat is daar het argument voor?quote:Op maandag 9 april 2012 19:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je komt asociaal over en je posts zijn in het nadeel van moslims. dus moet je wel nederlander zijn. of jood.
Ja dus? Niet beschikt over dezelfde capaciteiten. Laat de mensen lekker tevreden zijn. Of zie je het liefst dat iedereen gefrustreerd is omdat ze niet hooggeschoold zijn?quote:Op maandag 9 april 2012 19:49 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
idd, nu verdienen ze nauwelijks meer als bijstandstrekkers krijgen.
Ik kijk niet neer op die mensen maar iedereen doet wat die kan.
Alleen denk ik wel dat de gemiddelde inpakker sneller tevreden is in het leven dan iemand met een academische titel.
Dan komt hij op jou anders over dan op mij.quote:Op maandag 9 april 2012 19:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je komt asociaal over en je posts zijn in het nadeel van moslims. dus moet je wel nederlander zijn. of jood.
je begrijpt het niet.quote:Op maandag 9 april 2012 19:55 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja dus? Niet beschikt over dezelfde capaciteiten. Laat de mensen lekker tevreden zijn. Of zie je het liefst dat iedereen gefrustreerd is omdat ze niet hooggeschoold zijn?
Heel simpel, er is nog genoeg ongeschoold werk. Dat moet gewoon gebeuren. Dan zijn er mensen die dat doen, die gewoon hard moeten werken, en dan ga je daar alsnog over lopen zeiken. Het is ook nooit goed hé?
Dat klopt, maar was is daar precies mis mee? Ik begrijp je punt niet.quote:Op maandag 9 april 2012 20:01 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
je begrijpt het niet.
Ik bedoel dat die mensen hele andere eisen en wensen in het leven hebben.
zogenaamde huisje boompje beestje, ikea en een kratje pils.
niks mis mee als je daarmee gelukkig bent.
alleen ik denk ook dat hoog geschoolden meer eisen hebben, anders waren ze ook niet gaan studeren ws.
ik bedoel dat ze meer zouden moeten verdienen maar een salaris dat hbo/wo niveau benaderd is onnodig en bovendien moeten mensen ook nog een financiele boost hebben om te willen studeren.quote:Op maandag 9 april 2012 20:02 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat klopt, maar was is daar precies mis mee? Ik begrijp je punt niet.
Hehe, in dit soort topics weet je het maar nooit.quote:Op maandag 9 april 2012 19:00 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik ging er toch ook niet tegen in? Als je je zelfs al door je medestanders aangevallen voelt, maak je je leven zwaarder dan noodzakelijk.
Komt dat niet linksom of rechtsom zo ongeveer op hetzelfde neer? Of je het nou indirect via de belasting betaald of direct meer geld moet neertellen voor het product dat je afneemt, want de werkgever berekent zijn meerkosten uiteraard door aan de klant, het komt uiteindelijk toch uit je portemonnee.quote:Op maandag 9 april 2012 19:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar je mag die mensen niet kwalijk nemen dat ze weinig verdienen. Dat is inherent aan dit systeem.
Ik vind het een gotspe dat mensen die fulltime werken bij de staat aan moeten kloppen voor bijvoorbeeld huurtoeslag omdat het minimumloon blijkbaar niet toereikend is.
Laat de werkgevers dat maat betalen in plaats van de belastingbetaler.
Klopt, bij de overheid bijvoorbeeld bouw je vrijwel maximaal pensioen op, en daar betaal je ook voor. Geld dat mensen misschien beter in een eerdere levensfase kunnen gebruiken (eerst die 68-jarige leeftijd maar eens zien te halen).quote:Op maandag 9 april 2012 18:00 schreef klipper het volgende:
Overigens heb ik deze site als gegeven gebruikt voor netto en bruto, dit dekt aardig de lading, dat er verschillen onderling zullen zijn ontkom je niet aan.http://www.gemiddeld-inkomen.nl/bruto-netto.php
Ook in de praktijk kunnen 2 mensen met hetzelfde brutoloon een behoorlijk verschillen netto loon hebben, dit heeft mede te maken met welke pensioenvoorziening en cao er onder andere is.
Het minimumloon is hier dan nog relatief hoog. Het zijn vooral in voltijd werkende jongeren met weinig scholing die fors onderbetaald worden. Soms op of iets boven het minimumjeugdloon (658.20 euro bruto voor een 18-jarige). Het is voor die groep te hopen dat ze er niet alleen voor staan, want hun salaris is ontoereikend om een zelfstandig huishouden te draaien.quote:Op maandag 9 april 2012 19:40 schreef klipper het volgende:
[..]
Die mensen mogen dan ook best meer verdienen, in ieder geval een heel stuk meer dan bijstandtrekkers.
quote:Op maandag 9 april 2012 19:13 schreef Tayu het volgende:
Om nog even op de kinderbijslag terug te komen...
Stel je bent gescheiden, vrouw komt met kinderen in de bijstand terecht. Dan betaalt de man alimentatie voor zijn kinderen aan de gemeente, en de vrouw ontvangt kinderbijslag (wat meestal een stuk minder is dan de alimentatie die betaalt moet worden). Dat gescheiden stel geeft dan dus voor de eigen kinderen meer geld aan de overheid, dan er terug komt.
Als je werkt en gelukkig getrouwd bent en je hebt kinderen, ontvang je ook kinderbijslag, maar je hoeft geen geld af te dragen voor je kinderen aan de overheid.
Wie plukt hier nou eigenlijk?
http://www.alimentatiewij(...)standsuitkering.htmlquote:Verhalen van bijstand
Zodra u een bijstandsuitkering aanvraagt, kijkt de Sociale Dienst of de hoogte van de alimentatie die u ontvangt correct is. Ontvangt u geen of te weinig alimentatie dan spreekt de Sociale Dienst uw alimentatieplichtige ex-partner aan voor het tekort.
De Sociale Dienst zal uw ex ook benaderen in het geval uw partner u geen alimentatie meer betaalt en u daardoor in de situatie komt dat u een bijstandsuitkering aan moet vragen. Het heeft geen zin afspraken te maken over een te lage of geen alimentatie om zo aanspraak te kunnen maken op een hogere bijstandsuitkering.
Vastlegging alimentatie
Het is belangrijk een alimentatieverplichting vast te leggen in een zogenaamde beschikking, een uitspraak van de rechter. Dit maakt het voor de Sociale Dienst eenvoudiger de alimentatie te verhalen bij uw ex-partner. Wanneer er niets over alimentatie is vastgelegd, dan zal de Sociale Dienst eerst een procedure bij de rechter moeten starten. U loopt risico gekort te worden op uw uitkering wanneer de Sociale Dienst geen procedure wil starten.
Omdat je de kinderbijslag mag houden en mag besteden aan je kinderen, zonder dat jij alimentatie aan de overheid hoeft te betalen (zoals dat het geval is wanneer je gaat scheiden en je ex met kinderen in de bijstand terecht komt).quote:Op maandag 9 april 2012 22:40 schreef Klummie het volgende:
[..]
[..]
http://www.alimentatiewij(...)standsuitkering.html
Hoezo geeft een gescheiden stel meer geld dan aan de overheid?
Ik begrijp hier niets van. Alimentatie betalen aan de overheid? Dat lees ik nergens.quote:Op maandag 9 april 2012 22:42 schreef Tayu het volgende:
[..]
Omdat je de kinderbijslag mag houden en mag besteden aan je kinderen, zonder dat jij alimentatie aan de overheid hoeft te betalen (zoals dat het geval is wanneer je gaat scheiden en je ex met kinderen in de bijstand terecht komt).
Ik dacht dat dat na alle vele jaren toch wel algemeen bekend was?quote:Op maandag 9 april 2012 22:48 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ik begrijp hier niets van. Alimentatie betalen aan de overheid? Dat lees ik nergens.
Ah, het kwartje is gevallen bij mij, sorry ben moe. Ik las er telkens overheen blijkbaar.quote:Op maandag 9 april 2012 22:51 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat na alle vele jaren toch wel algemeen bekend was?
Als jij gaat scheiden en je ex heeft een leuke baan, dan betaal je aan haar de kinderalimentatie om financieel bij te springen in de zorg voor je kinderen.
Als jij gaat scheiden en je ex heeft geen baan en belandt met je kinderen in de bijstand, dan betaal jij de kinderalimentatie niet aan je ex zodat zij nog wat leuks met de kids kan gaan doen, maar dan betaal jij die kinderalimentatie rechtstreeks aan de gemeente (die verrekent het vervolgens met de bijstand die je ex ontvangt). Jouw ex en kinderen zien daar geen cent van terug.
Het ging er even om wie er nu eigenlijk het meest graait van de overheidquote:Op maandag 9 april 2012 22:57 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ah, het kwartje is gevallen bij mij, sorry ben moe. Ik las er telkens overheen blijkbaar.
Maar dat is toch volkomen terecht? Ouders gaan scheiden om wat voor reden dan ook. Daar hoeft de gemeenschap niet volledig voor op te draaien.
Ik heb een leuke baan en een leuk huwelijk met 3 kinderen. Iets van 700 euro per 3 maanden graai ik, nou nou.quote:Op maandag 9 april 2012 23:00 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het ging er even om wie er nu eigenlijk het meest graait van de overheid
Zijn dat de mensen met een leuke baan en een leuk huwelijk die ook nog eens de kinderbijslag in hun zak mogen steken, of zijn dat de mensen die het minder hebben getroffen en in de bijstand terecht zijn gekomen en waarvan de gehele kinderalimentatie (die vaak veel hoger ligt dan het bedrag wat je aan kinderbijslag ontvangt) aan de overheid uitbetaald moet worden, en waar ze dan in de vorm van "wisselgeld met rente" kinderbijslag voor terug krijgen.
En als je dan zou scheiden (en je ex komt in de bijstand), zou je ongeveer ¤ 750 kinderalimentatie per maand (niet per kwartaal) aan de gemeente moeten betalen. Jouw ¤ 750 komt nooit bij je kids terecht, en welbeschouwd komt de bijstandsuitkering van jouw ex niet zozeer uit de zak van de belastingbetaler, maar bekostig jij die zo goed als in je uppie.quote:Op maandag 9 april 2012 23:08 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ik heb een leuke baan en een leuk huwelijk met 3 kinderen. Iets van 700 euro per 3 maanden graai ik, nou nou.![]()
De bijstandsuitkering wordt aangepast nav de betaalde alimentatie.
Dus ik denk dat je onzin praat.
Ik neem hun ook helemaal niets kwalijk, voor die mensen neem ik mijn petje af.quote:Op maandag 9 april 2012 19:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar je mag die mensen niet kwalijk nemen dat ze weinig verdienen. Dat is inherent aan dit systeem.
Ik vind het een gotspe dat mensen die fulltime werken bij de staat aan moeten kloppen voor bijvoorbeeld huurtoeslag omdat het minimumloon blijkbaar niet toereikend is.
Laat de werkgevers dat maat betalen in plaats van de belastingbetaler.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |