Jammer dat je dan alleen anderen ervoor wilt laten betalen.quote:Op maandag 9 april 2012 18:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik kan echt niet gelukkig worden als ik rijk ben maar mijn buurman geen eten heeft.²
Heb jij je weleens afgevraagd hoe jouw leven eruit zou zien zonder die minimumloners waar je nu op neer kijkt?quote:Op maandag 9 april 2012 18:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Voornamelijk bijstandtrekkers of mensen die het minimum verdienen of zo weinig belasting betalen dat je je afvraagt of je moet lachen of huilen.
Zo werkt dat niet. Erover lullen is eenvoudiger dan ernaar handelen.quote:Op maandag 9 april 2012 18:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan haal je hem toch in huis? Jij voelt je in en ingoed, buurman blij. Iedereen gelukkig
Nou vertel eensquote:Op maandag 9 april 2012 18:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Heb jij je weleens afgevraagd hoe jouw leven eruit zou zien zonder die minimumloners waar je nu op neer kijkt?
betuwelijn, gebrekkige ICT implementatie, de nacht van Wiegel (geen verder fusie van sociale partners met hogere kosten als gevolg) en zo nog even verder heeft waarschijnlijk uiteindelijk hogere kosten dan heel de bijstand. Als je echter alle sociale voorzieningen op eén hoop gooit (wat dus inclusief zorg- en huurtoeslag is), dan krijg je een zogenaamd enorme lastenpost.quote:Op maandag 9 april 2012 17:57 schreef klipper het volgende:
[..]
Rot toch op man, als ik 50% inlevert wil ik graag weten waar dat blijft, en ja dan krijg ik het liever zelf dan dat het naar een stelletje bloedzuigers gaat.
Exact. Ze willen alleen extra betalen als het vanuit de overheid aan een ieder opgelegd wordt.quote:Op maandag 9 april 2012 18:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Erover lullen is eenvoudiger dan ernaar handelen.
Als het erop aan komt zijn dit soort roepers hypocrieter dan de rest. Vraag je maar eens af waarom ze maandelijks geld overhouden en niet weggeven...
Tja, ik heb weleens het idee dat degenen die altijd maar roepen hoe goed ze wel niet zijn voor anderen, juist degenen zijn die het meest egoïstisch zijn en het minst weggeven (zowel qua immateriële als materiële zaken). En als ze dan eens een keer iets weggeven, kloppen ze zich daarvoor keihard en langdurig op de borst en moet iedereen het weten.quote:Op maandag 9 april 2012 18:36 schreef 3-voud het volgende:
Zo werkt dat niet. Erover lullen is eenvoudiger dan ernaar handelen.
Als het erop aan komt zijn dit soort roepers hypocrieter dan de rest. Vraag je maar eens af waarom ze maandelijks geld overhouden en niet weggeven...
Ik ging er toch ook niet tegen in? Als je je zelfs al door je medestanders aangevallen voelt, maak je je leven zwaarder dan noodzakelijk.quote:
Kijk alleen al naar de producten die je zo op een dag gebruikt. Je groente en je fruit worden geplukt en verpakt door minimumloners, je vlees en beleg worden verpakt door minimumloners, het wordt naar je toe vervoerd door mensen die net boven het minimumloon verdienen, en in de schappen gezet en afgerekend door minimumloners. En nadat jij hebt gegeten wordt je afval opgehaald door een minimumloner. Zou toch best lastig worden als je al die minimumloners een hoger loon zou moeten betalen omdat ze anders zo weinig belasting betalen dat het om te huilen is.quote:
Exact, ik vind het walgelijk dat er neergekeken wordt op hardwerkende mensen die nu eenmaal weinig verdienen.quote:Op maandag 9 april 2012 19:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Kijk alleen al naar de producten die je zo op een dag gebruikt. Je groente en je fruit worden geplukt en verpakt door minimumloners, je vlees en beleg worden verpakt door minimumloners, het wordt naar je toe vervoerd door mensen die net boven het minimumloon verdienen, en in de schappen gezet en afgerekend door minimumloners. En nadat jij hebt gegeten wordt je afval opgehaald door een minimumloner. Zou toch best lastig worden als je al die minimumloners een hoger loon zou moeten betalen omdat ze anders zo weinig belasting betalen dat het om te huilen is.
Dus ze werken ervoor. Hulde.quote:Op maandag 9 april 2012 19:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Kijk alleen al naar de producten die je zo op een dag gebruikt. Je groente en je fruit worden geplukt en verpakt door minimumloners, je vlees en beleg worden verpakt door minimumloners, het wordt naar je toe vervoerd door mensen die net boven het minimumloon verdienen, en in de schappen gezet en afgerekend door minimumloners. En nadat jij hebt gegeten wordt je afval opgehaald door een minimumloner. Zou toch best lastig worden als je al die minimumloners een hoger loon zou moeten betalen omdat ze anders zo weinig belasting betalen dat het om te huilen is.
Klopt. Artsen Zonder Grenzen zie je ook niet dagelijks de zendtijd opslurpen met verslagen van wat ze die dag allemaal weer gedaan hebben.quote:Op maandag 9 april 2012 18:58 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Tja, ik heb weleens het idee dat degenen die altijd maar roepen hoe goed ze wel niet zijn voor anderen, juist degenen zijn die het meest egoïstisch zijn en het minst weggeven (zowel qua immateriële als materiële zaken). En als ze dan eens een keer iets weggeven, kloppen ze zich daarvoor keihard en langdurig op de borst en moet iedereen het weten.
Mensen die écht het beste voorhebben met anderen schreeuwen dat doorgaans niet zo van de daken.
Die mensen mogen dan ook best meer verdienen, in ieder geval een heel stuk meer dan bijstandtrekkers.quote:Op maandag 9 april 2012 19:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Exact, ik vind het walgelijk dat er neergekeken wordt op hardwerkende mensen die nu eenmaal weinig verdienen.
Die mensen werken gewoon fulltime, betalen hun belastingen, en dragen hun steentje bij aan de maatschappij.
Er is natuurlijk wel wat voor te zeggen uiteraard.quote:Op maandag 9 april 2012 18:30 schreef moussie het volgende:
[..]
Oh heerlijk, we gaan een nieuwe variant uitvinden op de klasseververschillen .. dat de een rijk is en de ander arm is niet genoeg, die arme moet ook nog monddood gemaakt worden.
lol. Het lijkt er dus op dat NL echt in een kenniscrisis zit.quote:Op maandag 9 april 2012 19:44 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
Nu kan elke klapjosti stemmen zelfs als die er niks van snapt of kansloos mislukt is door zijn onkunde.
Dat sowieso, maar je mag die mensen niet kwalijk nemen dat ze weinig verdienen. Dat is inherent aan dit systeem.quote:Op maandag 9 april 2012 19:40 schreef klipper het volgende:
[..]
Die mensen mogen dan ook best meer verdienen, in ieder geval een heel stuk meer dan bijstandtrekkers.
Ik betaal er toch ook voor? Nog los van het feit dat er een groot gedeelte van mijn degelijke salaris naar de belastingdienst gaat zorg ik ook regelmatig voor derden.quote:Op maandag 9 april 2012 18:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jammer dat je dan alleen anderen ervoor wilt laten betalen.
we verdenken jou ervan een nederlander te zijn die in de bijstand zit.quote:Op maandag 9 april 2012 19:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik betaal er toch ook voor? Nog los van het feit dat er een groot gedeelte van mijn degelijke salaris naar de belastingdienst gaat zorg ik ook regelmatig voor derden.²
idd, nu verdienen ze nauwelijks meer als bijstandstrekkers krijgen.quote:Op maandag 9 april 2012 19:40 schreef klipper het volgende:
[..]
Die mensen mogen dan ook best meer verdienen, in ieder geval een heel stuk meer dan bijstandtrekkers.
Die verdenking rust in deze discussie op iedereen met een beetje fatsoenquote:Op maandag 9 april 2012 19:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
we verdenken jou ervan een nederlander te zijn die in de bijstand zit.
nu krijgen ze dat door huurtoeslag, betaald door belastingen.quote:Op maandag 9 april 2012 19:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar je mag die mensen niet kwalijk nemen dat ze weinig verdienen. Dat is inherent aan dit systeem.
Ik vind het een gotspe dat mensen die fulltime werken bij de staat aan moeten kloppen voor bijvoorbeeld huurtoeslag omdat het minimumloon blijkbaar niet toereikend is.
Laat de werkgevers dat maat betalen in plaats van de belastingbetaler.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |