http://www.telegraaf.nl/b(...)r_voedselbank__.htmlquote:Veel meer mensen naar de voedselbank
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend.
Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze vrijdag in het Radio 1 Journaal.
Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen, aldus Sies.
Denk nou toch eens wat verder door voor je weer klaarstaat met een oordeel .. je moet heel wat meer dan alleen maar eten van dat geld. Je moet je kinderen ervan kleden, en twee keer per jaar een paar nieuwe schoenen omdat de oude te klein zijn .. leg daarvoor maar zo'n 75 euro per maand minimaal opzij. Dan gaan ze ook nog naar een activiteit/club, en een klein beetje zakgeld om met geld te leren omgaan lijkt me ook een pre. Verder moet je ook nog schoonmaken, afwassen, douchen, je haren wassen, je kleren wassen, etc etc. En er gaat iedere maand wel iets kapot dat je moet vervangen, gloeilampen, stukken servies of iets dergelijks, dat zijn dan wel kleine bedragen maar dat tikt bij elkaar toch wel aan. Tja, en van dat beetje dat je dan nog overhebt mag je jezelf gaan kleden en je sociale leven betalen.quote:Op maandag 9 april 2012 11:53 schreef Party_P het volgende:
Poeh dat is best veel wat je binnenkrijgt als alleenstaande moeder, meer dan wat er bij mij per maand binnenkomt. Ruim voldoende om je kinders te kunnen voeden met eten wat je zelf koopt. Zelfs een kleine auto is nog mogelijk.
Zouden ze compleet moeten afschaffen die kinderbijslag, misschien dat er dan ook minder kansloze jongeren bijkomen.quote:Op maandag 9 april 2012 15:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Denk nou toch eens wat verder door voor je weer klaarstaat met een oordeel .. je moet heel wat meer dan alleen maar eten van dat geld. Je moet je kinderen ervan kleden, en twee keer per jaar een paar nieuwe schoenen omdat de oude te klein zijn .. leg daarvoor maar zo'n 75 euro per maand minimaal opzij. Dan gaan ze ook nog naar een activiteit/club, en een klein beetje zakgeld om met geld te leren omgaan lijkt me ook een pre. Verder moet je ook nog schoonmaken, afwassen, douchen, je haren wassen, je kleren wassen, etc etc. En er gaat iedere maand wel iets kapot dat je moet vervangen, gloeilampen, stukken servies of iets dergelijks, dat zijn dan wel kleine bedragen maar dat tikt bij elkaar toch wel aan. Tja, en van dat beetje dat je dan nog overhebt mag je jezelf gaan kleden en je sociale leven betalen.
Vraagje: heb jij bij dat bedrag dat er bij jou binnenkomt ook de kinderbijslag opgeteld die jij zou krijgen voor die twee kinderen? Het valt me namelijk op dat velen hier dat gewoon negeren, die nemen hun eigen salaris en vergelijken dat 1 op 1 met wat zo'n bijstandsmoeder krijgt. Dat zij zelf ook kinderbijslag/toeslag zouden ontvangen als zij die extra onkosten voor kinderen zouden hebben vergeten ze gewoon.
Kijk, dat er mensen zijn die achter elkaar de verkeerde keuzes maken, daar ben ik het zonder meer mee eens, en met verdiensten op bijstandsniveau kan je je die verkeerde keuzes niet veroorloven.
De vraag is dus eigenlijk meer of je het gebrek aan intelligentie en/of zelfdiscipline die leidt tot het nemen van verkeerde beslissingen keihard gaat afstraffen met kortingen en bezuinigingen waardoor niet alleen die mensen nog dieper in de shit raken, maar ook diegenen die wel verstandig omgaan met dat beetje wat ze krijgen.
Denk je dat iemand het hier mee oneens is?quote:Op maandag 9 april 2012 15:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik vind een bijstandsmoeder met 3 kids nog wel vergeefbare reden om de bijstand te zitten, zeker die geportretteerde dames die zo te zien voldoende doen voor hun kids en hun toekomst. alleen werkschuw tuig dat prima kan werken moet er gewoon uit gebonjourd worden.
En tot welke leeftijd van de kinderen?quote:Op maandag 9 april 2012 15:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik vind een bijstandsmoeder met 3 kids nog wel vergeefbare reden om de bijstand te zitten, zeker die geportretteerde dames die zo te zien voldoende doen voor hun kids en hun toekomst. alleen werkschuw tuig dat prima kan werken moet er gewoon uit gebonjourd worden.
Sommige situaties ontstaan, niet alles is te beïnvloeden. Eerst had de vrouw in kwestie een man met een goede baan, alles zag er rooskleurig uit, ze namen kinderen. Ineens vond de man het thuis toch wat saai allemaal en ging buitenshuis "klussen", vrouw komt er achter, en hup, een scheiding.quote:Op maandag 9 april 2012 15:09 schreef klipper het volgende:
Zat vrouwen die weigeren om te werken omdat ze kleine kinderen hebben, ze hadden ook beter kunnen nadenken en eerst voor een goede toekomst moeten zorgen voordat ze aan kinderen begonnen waren.p.
en wat moet ie dan? juist, centjes betalen voor de kids en vrouw.quote:Op maandag 9 april 2012 15:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Sommige situaties ontstaan, niet alles is te beïnvloeden. Eerst had de vrouw in kwestie een man met een goede baan, alles zag er rooskleurig uit, ze namen kinderen. Ineens vond de man het thuis toch wat saai allemaal en ging buitenshuis "klussen", vrouw komt er achter, en hup, een scheiding.²
Zo makkelijk gaat dat vaak niet.quote:Op maandag 9 april 2012 15:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
en wat moet ie dan? juist, centjes betalen voor de kids en vrouw.
Vrouwen willen onafhankelijk zijn, dat betekent niet alleen zolang ze zonder man of andere vrouw zijn maar gedurende hun hele leven moeten ze dat dan ook zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 15:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Sommige situaties ontstaan, niet alles is te beïnvloeden. Eerst had de vrouw in kwestie een man met een goede baan, alles zag er rooskleurig uit, ze namen kinderen. Ineens vond de man het thuis toch wat saai allemaal en ging buitenshuis "klussen", vrouw komt er achter, en hup, een scheiding.²
life is een bitch. dan ga je werk zoeken.quote:Op maandag 9 april 2012 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat dat vaak niet.²
Tuurlijk, geen enkele stelling is iedereen het mee (on)eens.quote:Op maandag 9 april 2012 15:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Denk je dat iemand het hier mee oneens is?²
Het was ook een retorische vraag.quote:Op maandag 9 april 2012 15:23 schreef Arcee het volgende:
Tuurlijk, geen enkele stelling is iedereen het mee (on)eens.
En je kinderen dump je waar?quote:Op maandag 9 april 2012 15:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
life is een bitch. dan ga je werk zoeken.
En daarna gaan ze met moeder mee naar huis die bekaf is van het werken?quote:
dan betaal jij toch haar levensonderhoud als je je zo verantwoordelijk voelt?quote:Op maandag 9 april 2012 15:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En daarna gaan ze met moeder mee naar huis die bekaf is van het werken?²
Dan is het des te vreemder.quote:
Nee, maar je moet wel met redelijke voorstellen komen.quote:Op maandag 9 april 2012 15:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dan betaal jij toch haar levensonderhoud als je je zo verantwoordelijk voelt?
ik moet helemaal niets. ze moet haar verantwoordelijkheid nemen en niet meteen d'r handje ophouden.quote:Op maandag 9 april 2012 15:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, maar je moet wel met redelijke voorstellen komen.²
Tuurlijk jongen iedereen die werkt komt versleten thuis.quote:Op maandag 9 april 2012 15:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En daarna gaan ze met moeder mee naar huis die bekaf is van het werken?²
Werken wordt steeds zwaarder en moeilijker lijkt het.quote:Op maandag 9 april 2012 15:34 schreef klipper het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen iedereen die werkt komt versleten thuis.
En indien wel, had ze er maar eerder over moeten nadenken.
Je gaat pas voor d'r betalen als de overheid het verplicht stelt?quote:Op maandag 9 april 2012 15:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
hij zit vast in wat men noemt, slachtoffercomplex.quote:Op maandag 9 april 2012 15:35 schreef Klummie het volgende:
[..]
Je gaat pas voor d'r betalen als de overheid het verplicht stelt?
Je hebt ze al, en vervolgens loopt je leven ineens anders, en dan heb je het krap.quote:Op maandag 9 april 2012 15:34 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Als je het krap hebt (even nog) geen kinderen nemen helpt ook.
Start een weeshuis, kunnen al die moeders hun kinderen bij jou dumpen, is er in ieder geval een zorg minder voor ze.quote:Op maandag 9 april 2012 15:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik betaal al voor haar. Ik werk nl.quote:Op maandag 9 april 2012 15:35 schreef Klummie het volgende:
[..]
Je gaat pas voor d'r betalen als de overheid het verplicht stelt?
Dit is een heel goed idee. Alleen daar moet je toch wel vermogend voor zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 15:37 schreef klipper het volgende:
[..]
Start een weeshuis, kunnen al die moeders hun kinderen bij jou dumpen, is er in ieder geval een zorg minder voor ze.
Je kan wel zien dat je vandaag vrij bent aangezien je nog niet versleten bent.quote:Op maandag 9 april 2012 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik betaal al voor haar. Ik werk nl.²
Harder en meer werken ! Dan kan alles.quote:Op maandag 9 april 2012 15:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is een heel goed idee. Alleen daar moet je toch wel vermogend voor zijn.²
Als iedereen zo denkt, is er geen voedselbank meer nodig, zitten ze daar weer zonder werk.quote:Op maandag 9 april 2012 15:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Harder en meer werken ! Dan kan alles.
Maar ze heeft het zwaar zeg je dus moet je meer betalen, want zij moet toch meer krijgen? En dat doe je niet.quote:Op maandag 9 april 2012 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik betaal al voor haar. Ik werk nl.²
Ik volg je niet. Sorry.quote:Op maandag 9 april 2012 15:41 schreef Klummie het volgende:
[..]
Maar ze heeft het zwaar zeg je dus moet je meer betalen, want zij moet toch meer krijgen? En dat doe je niet.
Arbeid is een deugd, hup. En niet zeuren..quote:Op maandag 9 april 2012 15:40 schreef klipper het volgende:
[..]
Als iedereen zo denkt, is er geen voedselbank meer nodig, zitten ze daar weer zonder werk.
Dan ga je nog meer werken.quote:Op maandag 9 april 2012 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt ze al, en vervolgens loopt je leven ineens anders, en dan heb je het krap.²
Wat dat betreft zou het wel goed zijn als we onze bijstandtrekkers wat meer zouden inzetten in de samenleving, dan zou niemand het erg vinden dat er bijstandtrekkers zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 15:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Arbeid is een deugd, hup. En niet zeuren..
Worden die kinderen tenminste niet meer als een slappe vaatdoek opgevoed, mij heb je.quote:Op maandag 9 april 2012 15:45 schreef Flow3r het volgende:
Alle kinderen bij papa gaan wonen en moeders fulltime aan het werk, opgelost
quote:Op maandag 9 april 2012 15:45 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dan ga je nog meer werken.
En snijden in je uitgaves , duur mobieltje weg , auto weg , minder roken, minder drinken ,geen vakantie , wat dan ook.
Vooral ZELF iets doen.
Hoe denk je verdomme dat mensen het "vroeger" deden?
Handje ophouden en de overheid het maar laten oplossen is een ziekte van deze tijd.
En vooral van dit land.
Mee eens. Partime aan de gang maatschappelijk, niks mis mee.quote:Op maandag 9 april 2012 15:47 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou het wel goed zijn als we onze bijstandtrekkers wat meer zouden inzetten in de samenleving, dan zou niemand het erg vinden dat er bijstandtrekkers zijn.
Te denken valt aan schoonmaken op scholen, als je nu de gemiddelde school binnen stapt dan is het gewoon smerig en stinken de toiletten, wat dat betreft zouden bijstandtrekkers een goed doel kunnen dienen, schone scholen, gemeentehuizen, straten en plantsoenen bijvoorbeeld.
Nou en dan werkt die vrouw dus minder en komt alsnog een scheiding, en dan? Als je mazzel hebt kan je wel meer uren maken bij je baas en bij de kinderopvang, maar als dat niet kan, zo 1-2-3? Dan zit je met een halve salaris+alimentatie en dat wordt dan aangevuld tot bijstandsniveau. Of dacht je soms dat je de alimentatie mag houden als je bijstand ontvangt?quote:Op maandag 9 april 2012 15:14 schreef klipper het volgende:
[..]
Vrouwen willen onafhankelijk zijn, dat betekent niet alleen zolang ze zonder man of andere vrouw zijn maar gedurende hun hele leven moeten ze dat dan ook zijn.
Vrouwen die hun baan opzeggen daarvoor zijn gewoon te stom voor woorden, dat ze minder gaan werken prima.
De plicht om jezelf te kunnen onderhouden stopt niet als je toevallig een partner treft, en anders moet je het maar accepteren dat er buiten de deur geklust wordt.
Bovendien krijgen die vrouwen en hun kinderen nog alimentatie.
Eindelijk iemand met verstand !quote:Op maandag 9 april 2012 15:59 schreef Frith het volgende:
ik kan me goed voorstellen dat de manier waarop dit geregeld is nogal denigrerend overkomt. In feite wordt de bijstandtrekker, die al sinds jaren verplicht is om te solliciteren, gezegd dat hij / zij niet zijn best doet en dat het allemaal alleen maar gaat om 'dat men werk heeft, en anders zoeken wij het wel voor je'. Ten eerste is dat natuurlijk mensen behandelen als kleine kinderen, maar goed dat zijn de tijden van de infantiele consument blijkbaar. Ten tweede gaat het helemaal niet om 'werk hebben', maar om voldoende inkomen versus de investering van tijd, arbeid en andere zaken VERSUS het 'privé' leven. Waarmee ik dus doel op de verantwoordelijkheden die je met kinderen e.d. (denk ook aan verborgen mantelzorg) gewoon hebt. Alle bijstandstrekkers moeten solliciteren, maar solliciteren waarschijnlijk wel op functies die beter betalen of die minder lichamelijke inzet vereisen. Gezien de beperking van het inkomen is het immers reëel om een correlatie met een slechtere gezondheid (en dito toekomst) te verwachten, dus zware arbeid is eigenlijk al meteen een niet direct voor de hand liggende optie.
Afgezien daarvan is er nog aangeleerde hulpeloosheid, mogelijk belabberde informatievoorziening van de overheid (dit zou mij in elk geval niets verbazen), de zeer reële mogelijkheid dat de overheid is vergeten dat mensen die geen geld hebben (einde van de maand of budgetredenen) ook niet even met het OV naar je bus toe gaan komen, enzovoorts. En dan is er ook nog gewoon verzet tegen de gedachte dat 'Henk Kamp je wel ff aan het werk zet'. Als laatste kun je het nog hebben over daadwerkelijk onwil, maar persoonlijk lijkt me dat extreem.
Daarnaast vraag ik me ook af of de 'afvallige bijstandstrekkers' wel met meer dan een briefje op de hoogte zijn gesteld, wat natuurlijk hilarisch als een deel van hen analfabeet zou zijn.
Net uitgerekend: als ik een kind zou hebben kom ik op 88 euro per maand aan kinderbijslag. Dus als ik 3 kinderen zou hebben is dat 3x88 (denk ik?) + mijn inkomen = 1500 euro per maand + zorgtoeslag = 48 euro per maand = 1812 euro. Zit ik maar liefst 100 euro boven iemand met een bijstandsuitkering elke maand, daar werk je dan 40 u per week voor? Ik vind het behoorlijk krom.quote:Op maandag 9 april 2012 15:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Denk nou toch eens wat verder door voor je weer klaarstaat met een oordeel .. je moet heel wat meer dan alleen maar eten van dat geld. Je moet je kinderen ervan kleden, en twee keer per jaar een paar nieuwe schoenen omdat de oude te klein zijn .. leg daarvoor maar zo'n 75 euro per maand minimaal opzij. Dan gaan ze ook nog naar een activiteit/club, en een klein beetje zakgeld om met geld te leren omgaan lijkt me ook een pre. Verder moet je ook nog schoonmaken, afwassen, douchen, je haren wassen, je kleren wassen, etc etc. En er gaat iedere maand wel iets kapot dat je moet vervangen, gloeilampen, stukken servies of iets dergelijks, dat zijn dan wel kleine bedragen maar dat tikt bij elkaar toch wel aan. Tja, en van dat beetje dat je dan nog overhebt mag je jezelf gaan kleden en je sociale leven betalen.
Vraagje: heb jij bij dat bedrag dat er bij jou binnenkomt ook de kinderbijslag opgeteld die jij zou krijgen voor die twee kinderen? Het valt me namelijk op dat velen hier dat gewoon negeren, die nemen hun eigen salaris en vergelijken dat 1 op 1 met wat zo'n bijstandsmoeder krijgt. Dat zij zelf ook kinderbijslag/toeslag zouden ontvangen als zij die extra onkosten voor kinderen zouden hebben vergeten ze gewoon.
Kijk, dat er mensen zijn die achter elkaar de verkeerde keuzes maken, daar ben ik het zonder meer mee eens, en met verdiensten op bijstandsniveau kan je je die verkeerde keuzes niet veroorloven.
De vraag is dus eigenlijk meer of je het gebrek aan intelligentie en/of zelfdiscipline die leidt tot het nemen van verkeerde beslissingen keihard gaat afstraffen met kortingen en bezuinigingen waardoor niet alleen die mensen nog dieper in de shit raken, maar ook diegenen die wel verstandig omgaan met dat beetje wat ze krijgen.
Alimentatie wordt toch door de Sociale Dienst gevorderd en verrekend (afgetrokken) van je bijstandsuitkering? Zo hoor ik het hier om me heen altijd. Er is geen bijstandsmoeder die werkelijk alimentatie ontvangt, dat geld gaat rechtstreeks naar de Sociale Dienst.quote:Op maandag 9 april 2012 16:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou en dan werkt die vrouw dus minder en komt alsnog een scheiding, en dan? Als je mazzel hebt kan je wel meer uren maken bij je baas en bij de kinderopvang, maar als dat niet kan, zo 1-2-3? Dan zit je met een halve salaris+alimentatie en dat wordt dan aangevuld tot bijstandsniveau. Of dacht je soms dat je de alimentatie mag houden als je bijstand ontvangt?
Hoeveel kinderbijslag je krijgt hangt af van de leeftijd van de kinderen, bij 3 kinderen kan dat dus liggen tussen 188 euro (alle drie jonger dan 5) en 270 euro (alle drie ouder dan 12).quote:Op maandag 9 april 2012 16:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Net uitgerekend: als ik een kind zou hebben kom ik op 88 euro per maand aan kinderbijslag. Dus als ik 3 kinderen zou hebben is dat 3x88 (denk ik?) + mijn inkomen = 1500 euro per maand + zorgtoeslag = 48 euro per maand = 1812 euro. Zit ik maar liefst 100 euro boven iemand met een bijstandsuitkering elke maand, daar werk je dan 40 u per week voor? Ik vind het behoorlijk krom.
Bovendien krijg ik geen kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen, ook nog zo'n 50 euro per maand.
Inderdaad, maar dat zeg ik toch ook?quote:Op maandag 9 april 2012 16:11 schreef Tayu het volgende:
[..]
Alimentatie wordt toch door de Sociale Dienst gevorderd en verrekend (afgetrokken) van je bijstandsuitkering? Zo hoor ik het hier om me heen altijd. Er is geen bijstandsmoeder die werkelijk alimentatie ontvangt, dat geld gaat rechtstreeks naar de Sociale Dienst.
Als ik een proefberekening daarmee maakt, uitgaande van alleen de man werkt, 3 kinderen, 650 huur, en 1500 netto = omgerekend ongeveer 1900 bruto dan kom ik op:quote:Op maandag 9 april 2012 16:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoeveel kinderbijslag je krijgt hangt af van de leeftijd van de kinderen, bij 3 kinderen kan dat dus liggen tussen 188 euro (alle drie jonger dan 5) en 270 euro (alle drie ouder dan 12).
Maak eens een proefberekening met dat inkomen, met een huur van 650 euro en drie kinderen boven de 12. Dan blijkt dat jij maandelijks 186 euro huurtoeslag krijgt, 196 euro kindgebonden budget, en 47 euro zorgtoeslag. Dat is dus 1500+270+429=2199 euro, zo'n kleine 500 euro meer dus als iemand in de bijstand, en geen 100. En ja klopt, van die 500 euro per maand moet je wel de gemeentelijke belastingen betalen, dus trek er maar 50 euro vanaf, van die 600 euro per jaar kan je dat wel betalen. Heb je dus 450 euro meer dan iemand in de bijstand, ruim 5000 euro per jaar.
Doe het nu eens opnieuw maar dan 1500 euro netto (=2000 bruto). Dan gaat je huurtoeslag er al afquote:Op maandag 9 april 2012 16:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoeveel kinderbijslag je krijgt hangt af van de leeftijd van de kinderen, bij 3 kinderen kan dat dus liggen tussen 188 euro (alle drie jonger dan 5) en 270 euro (alle drie ouder dan 12).
Maak eens een proefberekening met dat inkomen, met een huur van 650 euro en drie kinderen boven de 12. Dan blijkt dat jij maandelijks 186 euro huurtoeslag krijgt, 196 euro kindgebonden budget, en 47 euro zorgtoeslag. Dat is dus 1500+270+429=2199 euro, zo'n kleine 500 euro meer dus als iemand in de bijstand, en geen 100. En ja klopt, van die 500 euro per maand moet je wel de gemeentelijke belastingen betalen, dus trek er maar 50 euro vanaf, van die 600 euro per jaar kan je dat wel betalen. Heb je dus 450 euro meer dan iemand in de bijstand, ruim 5000 euro per jaar.
Waar kan ik huurtoeslag krijgenquote:Op maandag 9 april 2012 17:07 schreef klipper het volgende:
[..]
Als ik een proefberekening daarmee maakt, uitgaande van alleen de man werkt, 3 kinderen, 650 huur, en 1500 netto = omgerekend ongeveer 1900 bruto dan kom ik op:
huurtoeslag 194 per maand
kindgebonden budget 182 per maand
Zorgtoeslag 124 per maand
Al met al is dit ook gewoon asociaal hoog, hoeft die flikker ook geen reet voor te doen.
wat dat betreft baal ik steeds meer van dit kutland.
Euh wat? Hij werkt toch voor die 1500 euro?quote:Op maandag 9 april 2012 17:07 schreef klipper het volgende:
[..]
Als ik een proefberekening daarmee maakt, uitgaande van alleen de man werkt, 3 kinderen, 650 huur, en 1500 netto = omgerekend ongeveer 1900 bruto dan kom ik op:
huurtoeslag 194 per maand
kindgebonden budget 182 per maand
Zorgtoeslag 124 per maand
Al met al is dit ook gewoon asociaal hoog, hoeft die flikker ook geen reet voor te doen.
wat dat betreft baal ik steeds meer van dit kutland.
Ik hoop ook van harte dat het niet klopt.quote:Op maandag 9 april 2012 17:22 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Doe het nu eens opnieuw maar dan 1500 euro netto (=2000 bruto). Dan gaat je huurtoeslag er al af
[..]
Waar kan ik huurtoeslag krijgen? laatste keer dat ik keek kreeg ik namelijk 0 euro huurtoeslag omdat mijn inkomen te hoog is. En waar krijg ik 124 euro zorgtoeslag? Zoveel zorg betaal ik niet eens per maand
![]()
¤1500 netto of bruto? Dat is namelijk nogal een verschil.quote:Op maandag 9 april 2012 17:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Euh wat? Hij werkt toch voor die 1500 euro?
nettoquote:Op maandag 9 april 2012 17:30 schreef klipper het volgende:
[..]
¤1500 netto of bruto? Dat is namelijk nogal een verschil.
Heb je alleen basisverzekering?quote:Op maandag 9 april 2012 17:22 schreef Metro2005 het volgende:
En waar krijg ik 124 euro zorgtoeslag? Zoveel zorg betaal ik niet eens per maand![]()
Was dan ook tegen Moussie, ¤1500 netto is ongeveer ¤1900 bruto, vandaar dat ik met ¤1900 de berekening gemaakt hebt.quote:
Ik heb die berekening gedaan met 12x2100 bruto, afgerond op 25.000 per jaar. Doe die berekening nou eens zelf, maar dan met de drie kinderen erbij, dan heb je namelijk wel recht op die toeslagenquote:Op maandag 9 april 2012 17:22 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Doe het nu eens opnieuw maar dan 1500 euro netto (=2000 bruto). Dan gaat je huurtoeslag er al af
[..]
Waar kan ik huurtoeslag krijgen? laatste keer dat ik keek kreeg ik namelijk 0 euro huurtoeslag omdat mijn inkomen te hoog is. En waar krijg ik 124 euro zorgtoeslag? Zoveel zorg betaal ik niet eens per maand
![]()
Ik kom met 3 kinderen op 46 euro huurtoeslag uit .quote:Op maandag 9 april 2012 17:29 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik hoop ook van harte dat het niet klopt.
Gedaan op http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/
Hiervoor de volgende gegevens gebruikt:
Bruto loon per maand ingevuld van ¤1900 vakantietoeslag 8% door programma ingevuld.
Toeslagpartner ja
Aantal kinderen 3 geboortejaar 1994, 1997 en 2002 fictief gekozen om zo alle categorieën te krijgen.
Totaal loon alleen man, vrouw werkt niet en geen tegemoetkoming van de gemeente.
Dus zeg me alsjeblieft dat dit niet klopt.
Is toch absurd om ¤500 toeslag te krijgen.
Volgens https://www.loonwijzer.nl/home/salarischeck/brutonetto is het iets van 2050 euro. Jaarlijks zo'n 24.600 dus en dat heb ik naar boven afgerond naar 25.000quote:Op maandag 9 april 2012 17:32 schreef klipper het volgende:
[..]
Was dan ook tegen Moussie, ¤1500 netto is ongeveer ¤1900 bruto, vandaar dat ik met ¤1900 de berekening gemaakt hebt.
Het is inderdaad absurd dat de overheid moet betalen omdat de werkgever het vertikt om iemand een hoger loon te geven.quote:Op maandag 9 april 2012 17:29 schreef klipper het volgende:
Is toch absurd om ¤500 toeslag te krijgen.
Ik denk dat jij vergeten bent dat je kinderbijslag ontvangt .. en voor de derde keer, ik heb 25.000 euro ingevuld als jaarinkomen.quote:Op maandag 9 april 2012 17:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik kom met 3 kinderen op 46 euro huurtoeslag uit .
Zonder kinderen geeft:
U krijgt geen huurtoeslag, omdat uw inkomen hoger is dan ¤ 22.025.
En voor 3 kinderen krijg ik ook geen kindgebonden budget:
[ afbeelding ]
Ik denk dat je geen jaarinkomen hebt ingevuld maar het maandinkomen, ja dán krijg je wel veel toeslagen ja
Oke maar huurtoeslag krijg ik in elk geval niet of nauwelijks , waarschijnlijk omdat mijn huur laag is.quote:Op maandag 9 april 2012 17:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat jij vergeten bent dat je kinderbijslag ontvangt .. en voor de derde keer, ik heb 25.000 euro ingevuld als jaarinkomen.
quote:Op maandag 9 april 2012 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat mij eigenlijk het meest opvalt én irriteert in dit topic is het gebrek aan empathie en de aanwezigheid van extreme egoïsme. Doordat iedereen alles voor zichzelf wil houden en niets of zo weinig mogelijk van solidariteit wil weten maken ze van elke behoeftige, of op zijn minst een groot gedeelte van deze groep, een lui persoon die "misbruik" maakt van het systeem.²
Ze maken niet eens misbruik van het systeem. Praktisch alle voedselbanken zijn volledig privaat.quote:Op maandag 9 april 2012 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat mij eigenlijk het meest opvalt én irriteert in dit topic is het gebrek aan empathie en de aanwezigheid van extreme egoïsme. Doordat iedereen alles voor zichzelf wil houden en niets of zo weinig mogelijk van solidariteit wil weten maken ze van elke behoeftige, of op zijn minst een groot gedeelte van deze groep, een lui persoon die "misbruik" maakt van het systeem.²
Ken je nagaan. En nog maken ze zich druk. Ze gunnen een persoon in de bijstand niet eens een klein zuinig autotje.quote:Op maandag 9 april 2012 17:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze maken niet eens misbruik van het systeem. Praktisch alle voedselbanken zijn volledig privaat.
Doe ik hetzelfde nog een keertje, maar dan met de gegevens dat de vrouw wel deels meewerkt en dat ze ¤500 per maand verdient, dan krijgen ze nog ¤263 toeslagen totaal, dit bestaat uit kindgebonden budget en zorgtoeslag, huurtoeslag is vervallen.quote:Op maandag 9 april 2012 17:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb die berekening gedaan met 12x2100 bruto, afgerond op 25.000 per jaar. Doe die berekening nou eens zelf, maar dan met de drie kinderen erbij, dan heb je namelijk wel recht op die toeslagen
In de rekensom van klipper is er ook nog een partner, dus twee maal ziekenfonds en cq twee maal zorgtoeslag.
Jij hebt sowieso al invul fouten in je berekening, je moet natuurlijk wel kinderbijslag invullen, nu lijkt het erop dat je kinderen niet bij je thuis wonen.quote:Op maandag 9 april 2012 17:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik kom met 3 kinderen op 46 euro huurtoeslag uit .
Zonder kinderen geeft:
U krijgt geen huurtoeslag, omdat uw inkomen hoger is dan ¤ 22.025.
En voor 3 kinderen krijg ik ook geen kindgebonden budget:
[ afbeelding ]
Ik denk dat je geen jaarinkomen hebt ingevuld maar het maandinkomen, ja dán krijg je wel veel toeslagen ja
Bij huur heb ik zoals Moussie aangaf ¤650 ingevuld.quote:Op maandag 9 april 2012 17:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Oke maar huurtoeslag krijg ik in elk geval niet of nauwelijks , waarschijnlijk omdat mijn huur laag is.
Maar sowieso al die toeslagen en dingen, het slaat eigenlijk compleet nergens meer op. Wat mij betreft mogen ze 1 vangnet maken, de bijstand. Verder geen gezeik met toeslagen en gewoon een lager belastingtarief op arbeid zodat werken ook weer interessanter wordt.
Rot toch op man, als ik 50% inlevert wil ik graag weten waar dat blijft, en ja dan krijg ik het liever zelf dan dat het naar een stelletje bloedzuigers gaat.quote:Op maandag 9 april 2012 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Zelfs als je het weet, invloed uitoefenen kun je enkel door te stemmen. En ik hoef je niet te vertellen hoe groot je invloed is met 1 stem, al betaal je miljoenen aan belastingen.quote:Op maandag 9 april 2012 17:57 schreef klipper het volgende:
[..]
Rot toch op man, als ik 50% inlevert wil ik graag weten waar dat blijft, en ja dan krijg ik het liever zelf dan dat het naar een stelletje bloedzuigers gaat.
Wat dat betreft zou de stemverhouding ook weleens tegen het licht gehouden mogen worden.quote:Op maandag 9 april 2012 18:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zelfs als je het weet, invloed uitoefenen kun je enkel door te stemmen. En ik hoef je niet te vertellen hoe groot je invloed is met 1 stem, al betaal je miljoenen aan belastingen.²
Je bent zo gierig en gulzig dat je denkt dat alles om geld draait. Weleens van idealen gehoord waarom mensen stemmen?quote:Op maandag 9 april 2012 18:07 schreef klipper het volgende:
Wat dat betreft zou de stemverhouding ook weleens tegen het licht gehouden mogen worden.
Alles draait ook om geld, je bent pas stom als je dat niet in ziet.quote:Op maandag 9 april 2012 18:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bent zo gierig en gulzig dat je denkt dat alles om geld draait. Weleens van idealen gehoord waarom mensen stemmen?²
Dat zou wel eerlijk zijn want gebruik maken van de voedselbank komt feitelijk neer op extra inkomsten.quote:Op maandag 9 april 2012 17:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Zal de VVD een bankenbelasting invoeren voor de voedselbanken?
Hier verschillen wij dus van mening. Geniet maar van je volle portefeuille en laat anderen lekker in de kou staan. Kun je je hart niet verkopen? Je gebruikt hem toch niet.quote:Op maandag 9 april 2012 18:13 schreef klipper het volgende:
[..]
Alles draait ook om geld, je bent pas stom als je dat niet in ziet.
Ja, dat zeggen alle netto ontvangers.quote:Op maandag 9 april 2012 18:14 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Denken dat het leven om werken en geld hoort te draaien dat is pas stom.
Wat zijn dat ?quote:Op maandag 9 april 2012 18:15 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Ja, dat zeggen alle netto ontvangers.
Niet om werken, wel om geld.quote:Op maandag 9 april 2012 18:14 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Denken dat het leven om werken en geld hoort te draaien dat is pas stom.
Maar hoort dat ook zo te zijn ? dat is de vraag.quote:Op maandag 9 april 2012 18:16 schreef klipper het volgende:
[..]
Niet om werken, wel om geld.
Je kunt zeggen wat je wilt maar zonder geld begin je niets.
Occupy begonnen als ideaal van sommigen, maar uiteindelijk zijn het gewoon een stelletje werklozen waar de wereld niet op zit te wachten.
Kap eens met dit geneuzel.quote:Op maandag 9 april 2012 18:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hier verschillen wij dus van mening. Geniet maar van je volle portefeuille en laat anderen lekker in de kou staan. Kun je je hart niet verkopen? Je gebruikt hem toch niet.²
Ik vind het ook geneuzel, maar ik probeer een spiegel voor te houden.quote:
Dat heeft geen zin bij blinden.quote:Op maandag 9 april 2012 18:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het ook geneuzel, maar ik probeer een spiegel voor te houden.²
Liefde en dergelijke zijn processen die door het lichaam in gang gezet worden, niet door het hart, het hart is puur een metafoor voor dit alles.quote:Op maandag 9 april 2012 18:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hier verschillen wij dus van mening. Geniet maar van je volle portefeuille en laat anderen lekker in de kou staan. Kun je je hart niet verkopen? Je gebruikt hem toch niet.²
Voornamelijk bijstandtrekkers of mensen die het minimum verdienen of zo weinig belasting betalen dat je je afvraagt of je moet lachen of huilen.quote:
Ligt eraan, degene aan de rechterkant help ik wel, die aan de linkerkant zoekt het maar uit.quote:Op maandag 9 april 2012 18:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik kan echt niet gelukkig worden als ik rijk ben maar mijn buurman geen eten heeft.²
Dus jij zou hem neerknallen?quote:Op maandag 9 april 2012 18:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik kan echt niet gelukkig worden als ik rijk ben maar mijn buurman geen eten heeft.²
Dan laat je 'm toch meeëten?quote:Op maandag 9 april 2012 18:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Dan haal je hem toch in huis? Jij voelt je in en ingoedquote:Op maandag 9 april 2012 18:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Oh heerlijk, we gaan een nieuwe variant uitvinden op de klasseververschillen .. dat de een rijk is en de ander arm is niet genoeg, die arme moet ook nog monddood gemaakt worden.quote:Op maandag 9 april 2012 18:07 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou de stemverhouding ook weleens tegen het licht gehouden mogen worden.
Onder de 18.000 geen stemrecht.
Van 18.001 tot 30.000 1 stem
Van 30.001 tot 50.000 2 stem
Vanaf 50.001 3 stem
Bovenstaande zal wel nooit een feit worden, maar wie weet kunnen we het onderstaande bewerkstelligen.
Vrouwen kregen pas vanaf 1922 actief stemrecht, nu kgen ze het van bijstandstrekkers wel afpakken, wil je stemmen dan moet je bijdragen aan de maatschappij.
Ondanks dat je doorgaans een troller bent, ronduit eens met deze post.quote:Op maandag 9 april 2012 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |