abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:41:40 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109975954
Dit is toch niet langer te verkopen aan de bevolking.
Wie snapt dit nog ????

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_voedselbank__.html

quote:
vr 06 apr 2012, 07:51 | 269 reacties
|
Veel meer mensen naar de voedselbank
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend.
Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze vrijdag in het Radio 1 Journaal.

Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. „Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen”, aldus Sies.

Tegelijk neemt de toevoer van voedsel aan de voedselbank af. Dat is een trend die vorig jaar ook al zichtbaar was. „Er zijn genoeg overschotten, maar die komen niet naar ons toe”, zei Sies.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_109976762
Goed dat ze er zijn, maar schandalig dat zoveel mensen er op terug moeten vallen om te kunnen leven op een min of meer normale manier.

Vaak zijn de pakketten niet je van het, bijvoorbeeld 75% bestaat uit koek of toastjes, maar dan nog goed werk van de voedselbanken.

Als aanvulling zou het ook goed zijn als de plaatselijke winkeliers ook mee zouden helpen, ben er van overtuigd dat ook die genoeg hebben dat niet meer verkocht kan worden. Vervolgens wordt het vernietigd, terwijl het in principe nog wel gegeten kan worden.
I'm not online, it's just your imagination
pi_109976764
Dat is hoe de politiek en media werken.
Dagelijks kreperen oude van dagen in "onze" verpleeghuizen en er is stille armoede.

Maar het is veel interessanter om je als burgemeester in te zetten voor een gevluchte oorlogsmisdadiger of een zielig negertje (Mauro). Zo laat je zien dat je politiek correct bent en veel geeft om de "medemens".

Gemeentes doen niets voor armen of uitkeringstrekkers, het geld gaat op aan grondspeculaties, gemeentehuizen die er uitzien als het hoofdkantoor van een grote bank en andere megalomane projecten. Begrotingen worden elk jaar weer kloppend gemaakt door het verhogen van de lokale diefstalbelastingen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_109977068
zucht, zijn leningen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:21:05 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109977350
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:10 schreef Deetch het volgende:
zucht, zijn leningen.
Ja maar denk jij dat die terugkomen???
Nee echt niet, er gaat ieder jaar meer naar toe

quote:
Bos: Grieks geld komt niet terug
http://www.bnr.nl/topic/s(...)geld-komt-niet-terug

quote:
. "Stop met de illusie dat we al ons geld terugkijken", wilde Bos kwijt. "Dat krijgen we niet."
Bos sprak op een bijeenkomst waar Olli Rehn, de eurocommissaris voor economische en financiële zaken, de eerste 'Europe Lecture' zal uitspreken. De eurolanden hebben Griekenland, Portugal en Ierland de afgelopen tijd noodsteun gegeven.
Bos is niet de eerste prominent die voorspelt dat Europa weinig tot niets terugziet van de Griekse lening. Zo ging Willem Buiter, hoofdeconoom bij de Amerikaanse bank Citigroup, hem voor. Buiter zei onlangs op BNR dat de kans daarop 'levens- en stervensgroot' is.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_109977760
TELEGRAAFTOPIC SLOTJE AUB
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_109978113
Ik zou wel eens inzicht willen hebben in het financiele huishouden van die voedselbank bezoekers.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_109978507
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:42 schreef kawotski het volgende:
Ik zou wel eens inzicht willen hebben in het financiele huishouden van die voedselbank bezoekers.
Dit dus. Hoe vaak zie je niet mensen in items die hierover gemaakt worden dat ze in de auto aan komen rijden met het mobieltje in de hand. Het is maar waar je prioriteiten liggen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109978592
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:51 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit dus. Hoe vaak zie je niet mensen in items die hierover gemaakt worden dat ze in de auto aan komen rijden met het mobieltje in de hand. Het is maar waar je prioriteiten liggen.
Borrelpraat :{w
pi_109978652
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:53 schreef niels0 het volgende:

[..]

Borrelpraat :{w
Waarom, ik ken een paar mensen die in een bijstand positie zitten. Maar die kunnen prima rondkomen van dat geld. het is geen vetpot, en overbodige luxe is er niet. maar je hoeft niet dakloos te zijn of te verhongeren en daar is de bijstand voor bedoelt.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109978787
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

die kunnen prima rondkomen van dat geld
Met schoolgaande kinderen en wonend in het westen des lands, tuuuuurlijk. ):O
pi_109978841
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:58 schreef niels0 het volgende:

[..]

Met schoolgaande kinderen en wonend in het westen des lands, tuuuuurlijk. ):O
Dus iedereen in de bijstand woont in het westen en heeft schoolgaande kinderen :')
pi_109979237
De aandacht kan m.i. beter uitgaan naar de vraag waarom de overschotten niet bij de voedselbanken terechtkomen, dan over het kleine groepje mensen dat onterecht gebruikt maakt van de voedselbanken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:12:11 #14
244933 trovey
Nachtoele
pi_109979280
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waarom, ik ken een paar mensen die in een bijstand positie zitten. Maar die kunnen prima rondkomen van dat geld. het is geen vetpot, en overbodige luxe is er niet. maar je hoeft niet dakloos te zijn of te verhongeren en daar is de bijstand voor bedoelt.
Vaak speelt er meer namelijk schulden en die kunnen eigen schuld zijn(te luxe leven en dat financieren met leningen) of buiten eigen schuld zijn (b.v. schulden overhouden na verkoop van een huis). Moeilijk wat over te zeggen zonder specifieke achtergronden van mensen te kennen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_109979383
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:03 schreef sleepingbeauty het volgende:
Goed dat ze er zijn, maar schandalig dat zoveel mensen er op terug moeten vallen om te kunnen leven op een min of meer normale manier.

Vaak zijn de pakketten niet je van het, bijvoorbeeld 75% bestaat uit koek of toastjes, maar dan nog goed werk van de voedselbanken.

Als aanvulling zou het ook goed zijn als de plaatselijke winkeliers ook mee zouden helpen, ben er van overtuigd dat ook die genoeg hebben dat niet meer verkocht kan worden. Vervolgens wordt het vernietigd, terwijl het in principe nog wel gegeten kan worden.
Je mag als plaatselijke winkelier niet maar een voedselbank helpen, dat gaat landelijk waardoor het vaak niet genoeg is en de eisen daarvoor dus niet worden gehaald.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_109979390
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:10 schreef eight het volgende:
De aandacht kan m.i. beter uitgaan naar de vraag waarom de overschotten niet bij de voedselbanken terechtkomen, dan over het kleine groepje mensen die onterecht gebruikt maakt van de voedselbanken.
Ik denk niet dat mensen onterecht van de voedselbank gebruik maken. Ik denk dat een groot deel van de mensen die er gebruik van maakt verkeerde prioriteiten heeft en dat is een essentieel verschil.

Supermarkten en toeleveranciers zijn bezig de overschotten zoveel mogelijk te beperken door beter te plannen om op die manier minder voorraden te hebben waardoor er uiteindelijk ook minder hoeft te worden weggegooid. Kosten besparingen zodat ze de producten in de supermarkt goedkoper kunnen houden.
pi_109979391
quote:
Dit is toch niet langer te verkopen aan de bevolking.
Wie snapt dit nog ????
Iedereen die een beetje kan nadenken.

quote:
Ik denk niet dat mensen onterecht van de voedselbank gebruik maken. Ik denk dat een groot deel van de mensen die er gebruik van maakt verkeerde prioriteiten heeft en dat is een essentieel verschil.
Dit! In NL hoeft niemand van de honger dood te gaan, tenzij je in het verleden keuzes hebt gemaakt die verkeerd uitvielen. Risico inventarisatie bij moeilijke en lastige keuzes helpt dit te vermijden. Als je dat niet kan, dan vraag je dat iemand anders te doen.

Stoppen met roken, auto verkopen en gezond goedkoop voedsel kopen zal voor velen al een oplossing zijn.
Niemand is verantwoordelijk voor jouw keuzes en elke keuze heeft een consequentie, die je moet onderzoeken. Als je dat niet doet, kan je niet andere hiervoor verantwoordelijk stellen, tenzij je bent opgelicht.

Alle mensen in NL horen bij de 10% rijkste mensen van de hele wereld, maar klagen dat kunnen we allemaal heel goed.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:21:02 #18
244933 trovey
Nachtoele
pi_109979668
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Iedereen die een beetje kan nadenken.

[..]

Dit! In NL hoeft niemand van de honger dood te gaan, tenzij je in het verleden keuzes hebt gemaakt die verkeerd uitvielen. Risico inventarisatie bij moeilijke en lastige keuzes helpt dit te vermijden. Als je dat niet kan, dan vraag je dat iemand anders te doen.

Stoppen met roken, auto verkopen en gezond goedkoop voedsel kopen zal voor velen al een oplossing zijn.
Niemand is verantwoordelijk voor jouw keuzes en elke keuze heeft een consequentie, die je moet onderzoeken. Als je dat niet doet, kan je niet andere hiervoor verantwoordelijk stellen, tenzij je bent opgelicht.
Meestal is gezond voedsel dan weer niet goedkoop :') en helaas zijn er echt wel mensen die, volledig buiten hun schuld, in financiele problemen komen...percentages ken ik niet maar ik ken er wel eentje persoonlijk, alleen heeft hij het zonder hulp weten op te lossen alhoewel het wel 10 jaar van zijn leven heeft gekost om alle schulden tot de laatste cent te betalen...en zonder voedselbank want die was er nog niet.
Optimist tot in de kist
pi_109979908
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:21 schreef trovey het volgende:

[..]

Meestal is gezond voedsel dan weer niet goedkoop :') en helaas zijn er echt wel mensen die, volledig buiten hun schuld, in financiele problemen komen...percentages ken ik niet maar ik ken er wel eentje persoonlijk, alleen heeft hij het zonder hulp weten op te lossen alhoewel het wel 10 jaar van zijn leven heeft gekost om alle schulden tot de laatste cent te betalen...en zonder voedselbank want die was er nog niet.
Persoonlijk denk ik dat bij de meeste mensen met schulden toch een eigen beslissing in het verleden de basis vormt voor de problemen in het heden. Alleen bij mensen die door gezondheidsklachten in de problemen zijn gekomen kun je spreken van volledig buiten hun schuld.
pi_109980083
Van de site van de voedselbank
quote:
De Europese Unie heeft een voedselhulpprogramma bestemd voor àlle lidstaten. Dit jaar wordt voedsel ter waarde van 500 miljoen euro verdeeld onder de 20 landen die zich daarvoor hebben aangemeld. Nederland is daar niet bij, wèl landen als België, Luxemburg en Frankrijk. 18 miljoen burgers uit die 20 landen ontvangen groente, fruit, granen, aardappels, rijst, pasta, zuivel, vlees en vis. De helft van alle voedsel dat de Europese voedselbanken uitdelen komt uit dit Europese voedselhulpprogramma! Als Nederland mee zou doen, zou in één klap voedsel ter waarde van 15 miljoen euro beschikbaar komen voor de Nederlanders die ook afhankelijk zijn van voedselhulp. Deze voedselhulp wordt door de Europese Unie betaald en kost Nederland dus NIETS! Een simpel verzoek van onze regering aan Europa is voldoende en vervolgens kan zij de uitvoering aan de voedselbanken overlaten. De voedselbanken in Nederland vormen immers een uitstekende infrastructuur die zich elke dag bewijst en door meer dan 6.000 vrijwilligers wordt gerund. Onze regering blijft echter weigeren om ook Nederlandse burgers die te weinig te eten hebben gebruik te laten maken van dit gratis Europese voedselhulpprogramma! Argument van de regering: voedselhulp is sociaal beleid en daar is elke lidstaat zelf verantwoordelijk voor.

Een onbegrijpelijk argument omdat we als grootste nettobetaler van de Europese Unie wèl aan dit voedselhulpprogramma meebetalen Daar komt bij dat 20 andere landen wel van dit programma gebruik maken en zelfs nu meer krijgen, omdat het deel dat eigenlijk voor ons land bestemd is verdeeld wordt tussen de landen die wèl deelnemen!
http://www.voedselbankennederland.nl/
pleased to meet you
pi_109980127
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Voedselbanken zijn dan ook een korte termijn oplossing. Als je jarenlang afhankelijk bent van de voedselbanken is er idd. vaak sprake van verkeerde prioriteiten stellen.
quote:
Supermarkten en toeleveranciers zijn bezig de overschotten zoveel mogelijk te beperken door beter te plannen om op die manier minder voorraden te hebben waardoor er uiteindelijk ook minder hoeft te worden weggegooid. Kosten besparingen zodat ze de producten in de supermarkt goedkoper kunnen houden.
Het beperken van overschotten staat al jaren op de agenda maar blijkt in de praktijk toch lastig te zijn. Het is wel mogelijk maar niet altijd rendabel. vb: de broodafdeling van de supermarkt bakt meestal slechts op 1 of 2 momenten het brood en stuurt vervolgens personeel naar huis. Hierdoor krijg je wel meer waste maar dat verlies is lager dan de loonkosten waar je op bespaart.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:31:31 #22
244933 trovey
Nachtoele
pi_109980157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat bij de meeste mensen met schulden toch een eigen beslissing in het verleden de basis vormt voor de problemen in het heden. Alleen bij mensen die door gezondheidsklachten in de problemen zijn gekomen kun je spreken van volledig buiten hun schuld.
Bij deze persoon zeker niet eigen schuld, anderen kan ik uiteraard niets over zeggen maar als je inderdaad door gezondheidsproblemen in de schulden komt (en dat is tegenwoordig niet zo heel moeilijk meer met het uitkleden van de zorgverzekeringen) dan ben je mooi het haasje als je inderdaad geen geld meer gaat overhouden omdat je voorzieningen/medicijnen nodig hebt die niemand meer gaat vergoeden en waar je niet zonder mee kunt. :{
Optimist tot in de kist
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:31:33 #23
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_109980160
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:51 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Sommige dingen zijn een must om uit de bijstand te komen. Zoals een auto.
pi_109980247
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Grote onzin. Ik vind dat zo'n verschrikkelijke dooddoener. Toen ik begon te werken had ik ook geen auto. Mocht ik door onvoorziene omstandigheden ook in de bijstand komen dan is de auto het eerste wat weg gaat. Dat ding is pure luxe en daar betaal je ook voor. Als ik geen financiele middelen heb om te eten EN om een auto te onderhouden, dan kies ik toch voor het eten.
pi_109980295
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')